Strona 2 z 6

: 14 maja 2011, 09:42
autor: Marcin
Przemek pisze:907 ma awarię Simatica, czeka na części z Frankfurtu.
Już wrócił do ruchu, wczoraj na poc.1504. Wykreślam.

: 15 maja 2011, 15:36
autor: DW
4. maja, w czasie wykolejenia w centrum Sosnowca, uszkodzony został helmut #904, który trochę się połamał (uszkodzone okolice drugiego przegubu).
Obecnie stoi odstawiony w ZUR, gdzie ma przejść naprawę.

Dzięki odstawieniu #904 do ruchu powrócić mógł #907.

: 20 maja 2011, 09:07
autor: hanys76
Zniknął wagon 901, ostatni raz kursował tydzień temu w piątek, potem już się przestał pojawiac na liniach.

: 21 maja 2011, 09:50
autor: Marcin
hanys76 pisze:Zniknął wagon 901, ostatni raz kursował tydzień temu w piątek, potem już się przestał pojawiac na liniach.
Wczoraj stał sobie normalnie na placu.

: 22 maja 2011, 17:53
autor: Boguś
Marcin pisze:
hanys76 pisze:Zniknął wagon 901, ostatni raz kursował tydzień temu w piątek, potem już się przestał pojawiac na liniach.
Wczoraj stał sobie normalnie na placu.
Około 12.30 widziałem go na linii.

: 27 maja 2011, 11:02
autor: Marcin
W wagonie #907 nie działa tylni wyświetlacz.

: 21 sie 2011, 16:44
autor: Boguś
17 sierpnia na linii 16 kursował wagon #904.

: 22 sie 2011, 09:06
autor: Marcin
Boguś pisze:17 sierpnia na linii 16 kursował wagon #904.
On kursuje co najmniej od 2 sierpnia OIDP, aż dziwne że nikt go nie wykreślił ;)

: 14 paź 2011, 07:52
autor: hanys76
Po wczorajszym najechaniu w Sosnowcu do odstawionych można dopisac wagon 902.
Fotka którą na forum wpk zamieścił piotrekw.
http://img822.imageshack.us/img822/6600 ... 143037.jpg

: 14 paź 2011, 20:12
autor: KZKGaPowicz
hanys76 pisze:Po wczorajszym najechaniu w Sosnowcu do odstawionych można dopisac wagon 902.
Fotka którą na forum wpk zamieścił piotrekw.
http://img822.imageshack.us/img822/6600 ... 143037.jpg
To już drugie jego najechanie.

: 22 paź 2011, 13:35
autor: Łukasz
Od pewnego czasu Helmuty kursują członem B "do przodu". Czy jest to związane z tym iż z tej strony jest dalej do pantografu i przyuczają motorowych do tej odległości?

: 22 paź 2011, 14:14
autor: DW
Właśnie też to ostatnio zauważyłem. Z kabiny B jeżdżą m.in. #901 i #903.
Ciekawe, bo gdy wprowadzano je do eksploatacji, to miały kursować wyłącznie z A, aby przypadkiem nie podciąć sobie zwrotnicy.

: 22 paź 2011, 16:57
autor: Peter
Przy okazji przynajmniej obie kabiny i ich wyposażenie oraz mechanizmy drzwi będą w miarę równomiernie eksploatowane. :)

: 14 lis 2011, 20:15
autor: Boguś
Co się dzieje z helmutami #907 i #908? Pierwszy z nich po raz ostatni widziano 5 lipca, a drugi 6 czerwca :!:

: 14 lis 2011, 21:13
autor: Peter
W #902 zauważyłem dzisiaj, że brakuje osłony jednego ze sprzęgów.

: 14 lis 2011, 21:15
autor: grillmaster
Boguś pisze:Co się dzieje z helmutami #907 i #908? Pierwszy z nich po raz ostatni widziano 5 lipca, a drugi 6 czerwca :!:
#907 - brak części
#908 - wymiana kół w ZUR

: 14 lis 2011, 22:26
autor: Przemek
Peter pisze:W #902 zauważyłem dzisiaj, że brakuje osłony jednego ze sprzęgów.
Przyczyną może być najechanie w wagon 754.

: 15 lis 2011, 17:21
autor: DW
Przemek pisze:
Peter pisze:W #902 zauważyłem dzisiaj, że brakuje osłony jednego ze sprzęgów.
Przyczyną może być najechanie w wagon 754.
Nawet na pewno, bo bez osłony #902 wyjechał właśnie po naprawie po tej kolizji ;)
A masz może fotkę rozbitego #754? :)

: 25 lis 2011, 20:44
autor: Boguś
#908 już kursuje.

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 15 mar 2012, 11:52
autor: Penny
Peter pisze:#907 - ostatnio zaobserwowany na trasie w dniu 05.07.2011
W dniach 14-15 marca 2012 r. widziany na jazdach próbnych! Natomiast dzisiaj, tj. 28 marca 2012 r., kursował na 1506.

: 30 kwie 2012, 18:57
autor: Łukasz
#906 ma nieczynne trzecie drzwi patrząc w kierunku jazdy członu B

: 24 maja 2012, 13:43
autor: bryner
Witam wszystkich. Mam pytanie co się dzieje z #907? Z tego co obserwuje w temacie "dzień po dniu" na T40 się dosyć rzadko pojawia.

: 24 maja 2012, 16:08
autor: grillmaster
#907 jest zepsuty. Ponoć chodziło wcześniej o Simatica. Ale podejrzewam, że po jego wymianie są dalsze bliżej nieznane problemy. Generalnie ostatnie wyjazdy były na parę kółek i pod nadzorem zaplecza.

: 20 lip 2012, 06:24
autor: Łukasz
Od ponad miesiąca nie ma na trasie #909. Od kilku dni nie kursuje też #908. Czyli w ruchu pozostało 7 wagonów. Jeszcze jeden się rozłoży i nie ma rezerwy.

: 23 lip 2012, 20:00
autor: Boguś
Łukasz pisze:Od ponad miesiąca nie ma na trasie #909. Od kilku dni nie kursuje też #908. Czyli w ruchu pozostało 7 wagonów. Jeszcze jeden się rozłoży i nie ma rezerwy.
Już jest 1 w rezerwie. #908 kursuje.

: 23 lip 2012, 22:02
autor: grillmaster
Łukasz pisze:Od ponad miesiąca nie ma na trasie #909. Od kilku dni nie kursuje też #908. Czyli w ruchu pozostało 7 wagonów. Jeszcze jeden się rozłoży i nie ma rezerwy.
W stałej rezerwie jest #342+341.

: 24 lip 2012, 06:50
autor: Łukasz
grillmaster pisze:
Łukasz pisze:Od ponad miesiąca nie ma na trasie #909. Od kilku dni nie kursuje też #908. Czyli w ruchu pozostało 7 wagonów. Jeszcze jeden się rozłoży i nie ma rezerwy.
W stałej rezerwie jest #342+341.
Tak, tylko jakby przez parę dni rozłożył się jeszcze jeden Helmut, to nie było by rezerwy. 6 Helmutów + 111N i co wtedy było by na rezerwie?

: 24 lip 2012, 14:59
autor: 888
Jak to co? Nic. Może ściągną eNki z 38 albo puszczą autobus ;)

: 24 lip 2012, 16:16
autor: martin
888 pisze:Jak to co? Nic. Może ściągną eNki z 38 albo puszczą autobus ;)
No tak, swietny pomysl eNka z 38 przefrunie przez rynek i pomknie do Zawodzia :)

: 24 lip 2012, 17:01
autor: mark40
W Będzinie mają też N-kę.

: 31 lip 2012, 06:53
autor: Łukasz
Po półtora miesięcznej przerwie #909 wyjechał na trasę.

: 31 lip 2012, 17:39
autor: Slim
Łukasz pisze:Po półtora miesięcznej przerwie #909 wyjechał na trasę.
Przed chwilą widziany pod wiaduktem w Sosnowcu na Piłsudskiego.
EDYCJA 18:36
#909 już w drodze na Zawodzie.

: 16 gru 2012, 14:14
autor: Damian_1947
Powoli nadciągają wagony Ptb, jeden już stoi w Batorym o nr #701. Ogółem do Zawodzia trafią 4 takie wagony.

: 16 gru 2012, 18:21
autor: DW
Damian_1947 pisze:Powoli nadciągają wagony Ptb, jeden już stoi w Batorym o nr #701. Ogółem do Zawodzia trafią 4 takie wagony.
Teraz mówi się o 8 sztukach.

: 24 gru 2012, 02:58
autor: Damian_1947
DW pisze:
Damian_1947 pisze:Powoli nadciągają wagony Ptb, jeden już stoi w Batorym o nr #701. Ogółem do Zawodzia trafią 4 takie wagony.
Teraz mówi się o 8 sztukach.
Na dzień 20.12 w Hajdukach były już 2 kolejne. Numerów nie pamiętam.

: 24 gru 2012, 16:01
autor: pycio1400
W Batorym na wozowni stoją 4 helmuty, a na placu, koło starej wozowni kolejne 2... Bynajmniej tak było w sobotę :))

: 24 gru 2012, 16:06
autor: mark40
pycio1400 pisze:W Batorym na wozowni stoją 4 helmuty, a na placu, koło starej wozowni kolejne 2... Bynajmniej tak było w sobotę :))
Czyli już jeden więcej niż planowano. Na zajezdni w Batorym stoi jakiś odstawiony czerwony Helmut, wiadomo który to i dlaczego?

PS http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej

: 24 gru 2012, 16:38
autor: Boguś
mark40 pisze: Na zajezdni w Batorym stoi jakiś odstawiony czerwony Helmut, wiadomo który to i dlaczego?
Możliwe, że to jest odstawiony od wielu miesięcy #907.

: 02 sty 2013, 22:03
autor: Damian_1947
Na placu stoi na wózkach zastępczych wagon #909, możliwe, że ma przetaczane obręcze.
Dziś również ok 12.15 od strony Chorzowa, do Zajezdni w Batorym zjeżdżał #907. Za szybą tablica, Jazda próbna hamowania, czy jakoś tak. Powoził Adrian P.

: 16 sty 2013, 12:06
autor: adas
Boguś pisze:
mark40 pisze: Na zajezdni w Batorym stoi jakiś odstawiony czerwony Helmut, wiadomo który to i dlaczego?
Możliwe, że to jest odstawiony od wielu miesięcy #907.
Dziś jechał od Centrum Chorzowa w kierunku Zajezdni. Widziałem go koło 11:30 w okolicy dworca na batorym. Miał tabliczkę "tramwaj z próbnym hamowaniem" czy coś takiego (próba hamowania?). W środku jakichś 3 ludzi oprócz motorniczego.

: 24 sty 2013, 16:20
autor: Radko_90
Niedawno w nocy widziałem helmuta przejeżdżającego przez Wojska Polskiego w Sosnowcu. Czyżby jakieś testy na 26??

: 24 sty 2013, 16:40
autor: Damian_1947
Radko_90 pisze:Niedawno w nocy widziałem helmuta przejeżdżającego przez Wojska Polskiego w Sosnowcu. Czyżby jakieś testy na 26??
Planują dać helmuty, na wahadłową linię podczas remontu wiaduktu na Modrzejowie. Helmut pomyślnie przeszedł testy na naszych torowiskach :)

: 24 sty 2013, 21:34
autor: Boguś
Damian_1947 pisze:
Radko_90 pisze:Niedawno w nocy widziałem helmuta przejeżdżającego przez Wojska Polskiego w Sosnowcu. Czyżby jakieś testy na 26??
Planują dać helmuty, na wahadłową linię podczas remontu wiaduktu na Modrzejowie. Helmut pomyślnie przeszedł testy na naszych torowiskach :)
Planowane są testy na innych trasach :)

: 26 sty 2013, 13:29
autor: rifi
W marcu ma się rozpocząć szkolenie motorniczych na Pt8 z zajezdni Będzin. Pt8 będą jeździć na linii 26 jako wahadło, jak również wagony 111 które przejdą wszystkie do Będzina. Najgorsze jest to że szybciej będą musieli przystosować wagony Ptb do Polskich warunków, bo równo ma się rozpocząć remont wiaduktu na linii 26 jak i na linii 15.

: 26 sty 2013, 13:38
autor: Damian_1947
rifi pisze:W marcu ma się rozpocząć szkolenie motorniczych na Pt8 z zajezdni Będzin. Pt8 będą jeździć na linii 26 jako wahadło, jak również wagony 111 które przejdą wszystkie do Będzina. Najgorsze jest to że szybciej będą musieli przystosować wagony Ptb do Polskich warunków, bo równo ma się rozpocząć remont wiaduktu na linii 26 jak i na linii 15.
Jesteś pewny co do 111-tek??? Poza tym nie wziąłeś pod uwagę, że w tym czasie będą także remonty w Bytomiu.

: 26 sty 2013, 14:08
autor: R_G
rifi pisze:bo równo ma się rozpocząć remont wiaduktu na linii 26 jak i na linii 15.
Wiadukt na linii 26 to ten na Orląt Lwowskich i zdaje się, że prace się opóźniają.
A o jaki wiadukt na linii 15 chodzi? Ten na granicy Katowic i Sosnowca?

: 26 sty 2013, 14:40
autor: DW
rifi pisze:W marcu ma się rozpocząć szkolenie motorniczych na Pt8 z zajezdni Będzin. Pt8 będą jeździć na linii 26 jako wahadło, jak również wagony 111 które przejdą wszystkie do Będzina. Najgorsze jest to że szybciej będą musieli przystosować wagony Ptb do Polskich warunków, bo równo ma się rozpocząć remont wiaduktu na linii 26 jak i na linii 15.
Przecież w sprawie remontu wiaduktu nad ul. Orląt Lwowskich w Sosnowcu Modrzejowie dopiero powstaje dokumentacja projektowa (niedawno był przetarg), więc zanim dojdzie do samego remontu pewnie potrwa jeszcze sporo czasu.
Natomiast jak będzie remont 15-stki to dwukierunkowce za bardzo nie miałyby gdzie tam jeździć. Na trasie Sosnowiec - Szopienice pojedzie pewnie autobus. Chyba, że Helmuty zamiast zawracać w Centrum będą jechać na Sobieskiego ;)

: 26 sty 2013, 15:14
autor: rifi
DW pisze:
rifi pisze:W marcu ma się rozpocząć szkolenie motorniczych na Pt8 z zajezdni Będzin. Pt8 będą jeździć na linii 26 jako wahadło, jak również wagony 111 które przejdą wszystkie do Będzina. Najgorsze jest to że szybciej będą musieli przystosować wagony Ptb do Polskich warunków, bo równo ma się rozpocząć remont wiaduktu na linii 26 jak i na linii 15.
Przecież w sprawie remontu wiaduktu nad ul. Orląt Lwowskich w Sosnowcu Modrzejowie dopiero powstaje dokumentacja projektowa (niedawno był przetarg), więc zanim dojdzie do samego remontu pewnie potrwa jeszcze sporo czasu.
Natomiast jak będzie remont 15-stki to dwukierunkowce za bardzo nie miałyby gdzie tam jeździć. Na trasie Sosnowiec - Szopienice pojedzie pewnie autobus. Chyba, że Helmuty zamiast zawracać w Centrum będą jechać na Sobieskiego ;)
Że na 15 będą to jest sprawa w 100% pewna. A co do remontu mostu to będzie to w takim razie szybciej niż się komu wydaje :-P

Z wtorku na środę Pt8 był na zajezdni w Będzinie. I odziwo lepiej sobie Pt8 radzi na trasie 26 niż E1. :-P

: 26 sty 2013, 16:03
autor: Slim
DW pisze: Natomiast jak będzie remont 15-stki to dwukierunkowce za bardzo nie miałyby gdzie tam jeździć. Na trasie Sosnowiec - Szopienice pojedzie pewnie autobus. Chyba, że Helmuty zamiast zawracać w Centrum będą jechać na Sobieskiego ;)
W SIWZ odnośnie remontu od CWK do pętli piszą że 15 zostanie skrócona do przystanku Środula Osiedle i obsługiwana wagonami Pt.

: 26 sty 2013, 16:05
autor: Damian_1947
rifi pisze:Że na 15 będą to jest sprawa w 100% pewna. A co do remontu mostu to będzie to w takim razie szybciej niż się komu wydaje :-P

Z wtorku na środę Pt8 był na zajezdni w Będzinie. I odziwo lepiej sobie Pt8 radzi na trasie 26 niż E1. :-P
Pt8 już kiedyś próbował dotrzeć do zajezdni w Będzinie lecz był problem ze zwrotnicami elektrycznymi a pantografem, który znajduje się w połowie wagonu. Myślę że sanki na nerce będą wyłączone na okres przebywania wagonów typu Pt w Będzinie.