Strona 4 z 6

: 15 maja 2014, 23:27
autor: polaraxa
#904 ma uszkodzony wózek napędowy, a #912 uszkodzony SIMATIC.

: 16 maja 2014, 09:42
autor: grillmaster
polaraxa pisze:#904 ma uszkodzony wózek napędowy, a #912 uszkodzony SIMATIC.
To nie można SIMATICA przełożyć do #912?

: 17 maja 2014, 21:11
autor: Carleek
Wagon #905 w ruchu - dziś na poc. 92

: 18 maja 2014, 00:55
autor: 105N #338
I bardzo dobrze, lepiej jak go zrobią i jeździ niż miałby iść do kasacji...

: 23 maja 2014, 20:35
autor: polaraxa
Od 25/05/2014 kolejne 3 wagony Pt wędrują na użyczenie do R-4 #911 #912/otrzymał SIMATIC po naprawie/ oraz #914.

: 02 cze 2014, 16:36
autor: Szymek.
Wypisać #912.

: 21 lip 2014, 21:24
autor: Boguś
Kilka dni temu na pętli w Brynowie #906 został dopadnięty przez bandę graficiarzy. Wagon ma pomalowany bok od kabiny do II drzwi.

: 21 lip 2014, 21:33
autor: elot360
Wygląda ładnie, czy dorwali się do niego graficiarze od siedmiu boleści?

: 21 lip 2014, 21:41
autor: Boguś
elot360 pisze:Wygląda ładnie, czy dorwali się do niego graficiarze od siedmiu boleści?
Co to za pytanie? Jest to akt wandalizmu i mam nadzieję, że następnym razem ten wandal wpadnie i poniesie surowe konsekwencje.

: 21 lip 2014, 22:07
autor: elot360
Boguś pisze:
elot360 pisze:Wygląda ładnie, czy dorwali się do niego graficiarze od siedmiu boleści?
Co to za pytanie? Jest to akt wandalizmu i mam nadzieję, że następnym razem ten wandal wpadnie i poniesie surowe konsekwencje.
Jeszcze pamiętam pociąg który kursował między Bytomiem a Gliwicami (Czasy bez przesiadki przez Chorzów Batory). Jeździł cały wymalowany graffiti na całym nadwoziu i on tak jeździł odkąd pamiętam czyli zawsze, więc chyba nikomu to nie przeszkadzało, a moim skromnym zdaniem wyglądało nawet całkiem całkiem. Taki pępek wśród pociągów, inny niż wszystkie, unikalny...

: 22 lip 2014, 16:02
autor: Michal_94
elot360 pisze:Jeszcze pamiętam pociąg który kursował między Bytomiem a Gliwicami (Czasy bez przesiadki przez Chorzów Batory). Jeździł cały wymalowany graffiti na całym nadwoziu i on tak jeździł odkąd pamiętam czyli zawsze, więc chyba nikomu to nie przeszkadzało, a moim skromnym zdaniem wyglądało nawet całkiem całkiem. Taki pępek wśród pociągów, inny niż wszystkie, unikalny...
Według mnie nieważne czy ładnie to wygląda, czy nie, środki komunikacji miejskiej to mienie publiczne, a nie obiekt do malowania przez graficiarzy. Jak chcą, to niech sobie własny samochód albo mieszkanie wymalują (najlepiej tak, by okna jeszcze zamazać), a nie tramwaje, pociągi itd. Raz pamiętam, jak się do Elfa dorwali, to połowę okien miał zamazanych...

: 22 lip 2014, 16:52
autor: elot360
Michal_94 pisze:
elot360 pisze:Jeszcze pamiętam pociąg który kursował między Bytomiem a Gliwicami (Czasy bez przesiadki przez Chorzów Batory). Jeździł cały wymalowany graffiti na całym nadwoziu i on tak jeździł odkąd pamiętam czyli zawsze, więc chyba nikomu to nie przeszkadzało, a moim skromnym zdaniem wyglądało nawet całkiem całkiem. Taki pępek wśród pociągów, inny niż wszystkie, unikalny...
Według mnie nieważne czy ładnie to wygląda, czy nie, środki komunikacji miejskiej to mienie publiczne, a nie obiekt do malowania przez graficiarzy. Jak chcą, to niech sobie własny samochód albo mieszkanie wymalują (najlepiej tak, by okna jeszcze zamazać), a nie tramwaje, pociągi itd. Raz pamiętam, jak się do Elfa dorwali, to połowę okien miał zamazanych...
Fakt faktem, że mienie publiczne, i w pełni się z tym zgadzam, ale jak się maluje z głową, to praktycznie nie ma się czego uczepić, bo ładne i tak dalej, chociaż talent powinno się raczej eksponować na street art'cie lub na samochodzie. :). W rzeczywistości takie coś kosztuje, zmazanie tego dowodu, ale jakby nie było, zgadzam się z wami.

: 22 lip 2014, 17:34
autor: luki
Boguś pisze:Kilka dni temu na pętli w Brynowie #906 został dopadnięty przez bandę graficiarzy. Wagon ma pomalowany bok od kabiny do II drzwi.
Miało to miejsce w nocy z niedzieli na poniedziałek. Poza tym, jak widać bezczelność i skrupulatność ludzi dokonujących takich wandalizmów jest niesamowicie wysoka, aby zakraść się na pętlę z ochroną i zapleczem technicznym.

: 22 lip 2014, 21:53
autor: Boguś
elot360 pisze:W rzeczywistości takie coś kosztuje, zmazanie tego dowodu, ale jakby nie było, zgadzam się z wami.
Jakby został złapany na gorącym uczynku i miałby pokryć koszty malowania, to by drugi raz tego nie zrobił.

: 17 wrz 2014, 23:22
autor: polaraxa
Z dn. 18/09/2014 R-2 użycza R-4 #900, #901, #902, #903, #904, #907, #908, #909, #910, #912, #914.

: 18 wrz 2014, 14:44
autor: grillmaster
To ciekawe, bo #902 stoi dziś (18.09) na placu w Zawodziu.

: 18 wrz 2014, 22:53
autor: polaraxa
Dzień użyczenia jest dniem odbioru wagonu. Inna sprawa, czy ktoś po niego przyjedzie z danego rejonu.

: 19 wrz 2014, 18:12
autor: grillmaster
polaraxa pisze:Z dn. 18/09/2014 R-2 użycza R-4 #900, #901, #902, #903, #904, #907, #908, #909, #910, #912, #914.
Swoją drogą ciekawe, po co R-4 aż 11 helmutów, skoro wysyłają na linię tylko 4.

: 19 wrz 2014, 18:19
autor: elot360
Przecież jutro będą jeździły na 1 i 4. 5 z nich potrzebne są na 9a.

: 19 wrz 2014, 23:00
autor: rifi
Poza tym wydaje mi się, że na Zawodziu zaczyna być tłoczno, więc dlatego zostają wysłane do Gliwic. Jakby nie było, na R-2 przybyły 22 Pesy 32-metrowe.

: 20 wrz 2014, 12:16
autor: polaraxa
Z powodu defektu przetwornicy wirowej, zamiast #904 przekazano #906.

: 28 wrz 2014, 12:13
autor: Seba77
Można zdjąć ze stanu R-4 #900, dziś jeździ na 33.

Edycja 2014.09.29 -> również można zdjąć ze stanu R-4 #914, dziś jeździ na 33.

: 24 paź 2014, 06:44
autor: polaraxa
Obecnie na użyczeniu w R-4 pozostają #903, #906, #908, #910 oraz #912. Część wagonów wróciła do R-2 po dniu otwartym, a ostatnie dwa w ubiegłym tygodniu. Niestety nie wiem, które i kiedy.

EDYCJA dn. 2014.11.06
Do 5 wagonów Pt dołączył pod koniec października 6. - #902.

: 14 kwie 2015, 11:23
autor: polaraxa
W dn 13/04/2015 powróciły do R-2 użyczone wagony Pt. Niestety DOBRY ZWYCZAJ NIE POŻYCZAJ w przypadku R-4 sprawdziło się ponownie. Ponad 150 obić siedzeń pasażerskich zniszczonych, uszkodzone elementy wózków, uszkodzone elementy wyposażenia, uszkodzone systemy reklamowe i wiele wiele innych usterek. Nie wrócił #902 podobno stał się DAWCĄ, jest tak rozszabrowany że jego uruchomienie pochłonie sporo kasy. Ciekawe kto zapłaci? Kto zostanie za taki stan ukarany? Strach pomyśleć jak wyglądają 116 Nd i jak będą wyglądać użyczone im składy. Obecnie żaden wagon Pt które były w R-4 nie jest dopuszczony do ruchu w R-2. Dokonywane są ich przeglądy i szacowane koszty ich napraw.

: 14 kwie 2015, 12:03
autor: DTSN
Przepraszam bardzo, a czemu jest winny rejon Gliwicki temu że wagon jest w środku zniszczony m.in siedzenia, jak ten wagon kursował po Chorzowie i "świonach", gdzie wiadomo że tam wieczorem lepiej z domu nie wychodzić.
Rozumiem że Karliki są według ciebie w złym stanie, ale to tylko świadczy o tym że motorowi zostali źle przeszkoleni i tym że góra nie pomyślała o tym aby, zrobić zaplecze dla Karlików w Gliwicach.

: 14 kwie 2015, 12:09
autor: polaraxa
Czy tak trudno usuwać usterki na bieżąco? DTSN co to za pytanie? Dlaczego teraz koszty eksploatacji wagonów w R-4 ma pokryć R-2!

: 14 kwie 2015, 12:14
autor: Slim
DTSN pisze:Przepraszam bardzo, a czemu jest winny rejon Gliwicki temu że wagon jest w środku zniszczony m.in siedzenia, jak ten wagon kursował po Chorzowie i "świonach", gdzie wiadomo że tam wieczorem lepiej z domu nie wychodzić.
Rozumiem że Karliki są według ciebie w złym stanie,ale to tylko świadczy o ty ze motorowi zostali źle przeszkolenie, i temu że góra nie pomyślała o tym aby, zrobić zaplecze dla Karlików w Gliwicach.
Bardziej chodzi chyba o zrobienie z #902 dawcy części, po to jest ZUR bo tam dawcy części już są, R-4 nie powinno się tym zajmować.

: 14 kwie 2015, 12:39
autor: 666
polaraxa pisze:. Ponad 150 obic siedzeń pasażerskich zniszczonych, uszkodzone elementy wózków, uszkodzone elementy wyposażenia, uszkodzone systemy reklamowe i wiele wiele innych usterek. Nie wrócił #902 podobno stał się DAWCĄ, jest tak rozszabrowany że jego uruchomienie pochłonie sporo kasy. Ciekawe kto zapłaci? Kto zostanie za taki stan ukarany? .
A w jakim stanie były siedzenia jak przyjechał do Gliwic? Idealne? NIE
Nie wiem o jakich elementach wyposażenia mówisz, więc nie skomentuję,
Odnośnie #902, to z moich informacji wynika, że nie jest tak źle, tylko od pół roku ZUR regeneruje przetwornice. Owszem, coś się wyjęło na pewno, ale bez przesady.
Co do elementów wózków i niektórych usterek: pomyśl gdzie to się poruszało(elementy) i dowiedz się w R4 jak wyglądało zapoznanie zaplecza z wagonami (usterki).

: 14 kwie 2015, 13:00
autor: polaraxa
Przepraszam że was zdenerwowałem swoim postem jednak pisze to czego się dowiedziałem. Wagony jezdziły w Katowicach i to w dobrym stanie może nie idealnym ale jezdziły zadbane. Nikt nikogo nie zwalnia z dbałości o pożyczone wagony. gdyby było inaczej już dawno ta firma nie miała by czym realizowac zadań przewozowych. JAK DBASZ TAK MASZ.

: 14 kwie 2015, 14:01
autor: DW
Pamiętam, że jak byłem na początku lutego w zajezdni w Gliwicach to w rezerwie stał tylko #912. #903, #906 i #910 były na linii (zresztą one przez większość stycznia jeździły na 17-stce, reszta sporadycznie).
Być może już wtedy pozostałe 3 Helmuty (te nie jeżdżące) były w kiepskim stanie.

: 14 kwie 2015, 14:32
autor: trajtek
Jakoś Ci nie wierzę, nie pierwszy raz już dramatyzujesz i przesadzasz, co miało zrobić R-4, tutaj jest wspomniane, że
Jeździ tym patologia z każdego przedziału wiekowego po pare kursów w kółko. Raz w te i wewte woziła się 15 osobowa grupka z gimbazy. Jakby odjąć tych jeżdżących bez celu to napełnienie w sobotę oscylowałoby -/+ 10 osób. Oczywiście i te 10 osób na 99% nie ma biletu, bo i po co jak kobuchów tu najstarsi ludzie nie widzieli. Bana tu robi za ruchome miejsce spotkań.
Więc można się domyśleć, co te osoby tam robiły i kto jest odpowiedzialny za wewnętrzną dewastację wagonów.

: 14 kwie 2015, 18:10
autor: mi4chal744
Moim zdaniem za te siedzenia to nie jest wina R-4, tylko te osoby, co to zrobili. Bo tam z R-4 tak sobie by nie niszczyli tych siedzeń, ale troche w nich winy jest, bo na trasę 17 (tam gdzie helmuty cały czas jeździli) mogli śmiało puszczać 111N, a helmuta wrazie czego jak by się jakaś 111N zepsuła. A z tym #902 to trochę przesadzili. Z tym #902 mają już nauczkę, i na przyszłość tak robić już nie powinni.

: 14 kwie 2015, 18:28
autor: DW
mi4chal254 pisze:Bo tam z R-4 tak sobie by nie niszczyli tych siedzeń, ale troche w nich winy jest, bo na trasę 17 (tam gdzie helmuty cały czas jeździli) mogli śmiało puszczać 111N, a helmuta wrazie czego jak by się jakaś 111N zepsuła.
Nie mogli, bo na wszystkie pociągi linii 17 były przypisane wagony typu Pt. Inaczej przewoźnik może zapłacić karę za tabor o nieodpowiedniej pojemności (choć w tym wypadku pewnie nie, bo Helmut i 2x111N mają podobną pojemność).
Ponadto jeśli chodzi o bezpieczeństwo to Helmut jest jednak bardziej odpowiedni - ma monitoring, a zmiana kabiny nie wymaga opuszczania pojazdu ani wyłączania go.

: 15 kwie 2015, 19:49
autor: polaraxa
Aby zakończyć tą dyskusje napiszę tak; jak pasażer uszkodzi siedzenie należy je poddać tapicerowaniu, jak się urwie jakiś element należy go wymienić , jeśli jakiś element elektryczny się spali lub uszkodzi należy go zdemontować naprawić i zabudować. a nie doprowadzać do stanu o jakim napisałem. Wagony były w R-4 i to w jego zakresie obowiązków było dbanie o ich stan.

: 15 kwie 2015, 21:16
autor: trajtek
To zdemontowali z #902 i naprawili inne wagony, żeby było tak jak mówisz :P

: 16 kwie 2015, 07:32
autor: Slim
trajtek pisze:To zdemontowali z #902 i naprawili inne wagony, żeby było tak jak mówisz :P
Wagon liniowy nie powinien być dawcą części, jak już pisałem odpowiednie wagony znajdują się w ZUR.

: 16 kwie 2015, 12:19
autor: mark40
A może jest jakieś ciche przyzwolenie na tego typu naprawy, skoro za niedługo Helmuty mają być modernizowane ze wstawieniem niskiego członu.

: 25 kwie 2015, 13:07
autor: luki
W nocy #902 jechał samodzielnie z Zajezdni Gliwice w kierunku Chebzia.

: 25 kwie 2015, 18:50
autor: grillmaster
Slim pisze:
trajtek pisze:To zdemontowali z #902 i naprawili inne wagony, żeby było tak jak mówisz :P
Wagon liniowy nie powinien być dawcą części, jak już pisałem odpowiednie wagony znajdują się w ZUR.
Jakoś jak #907 przez ponad 1,5 roku (w latach 2012-2013) służył jako magazyn części zamiennych na Zawodziu to nikt nie płakał.

: 26 kwie 2015, 15:04
autor: polaraxa
#907 nigdy nie był traktowany jako dawca. Najpierw czekał na SIMATIC i ZASILACZ z Frankfurtu potem na przekładkę wału napędowego sterowania stycznikami jazdy /hamowania w ZUR. Ato tylko dlatego że nigdy nie był wagonem silnikowym a jedynie doczepnym w VFG.

27.04.2015r.

W dn 25/04/2015 #902 powrócił do R-2. Dziś miał PT. Ciekawe kiedy wejdzie do ruchu liniowego.

: 10 wrz 2015, 23:40
autor: polaraxa
Na 2 lub 3 dni do R-4 trafi 5 Helmutów do obsługi linii 1 i 4 /kursy Zajezdnia Gliwice-Zabrze Pl.Wolności/.

: 10 wrz 2015, 23:58
autor: mi4chal744
polaraxa pisze:Na 2 lub 3 dni do R-4 trafi 5 Helmutów do obsługi linii 1 i 4 /kursy Zajezdnia Gliwice-Zabrze Pl.Wolności/.
To pewnie wagonu 111N trafia na linie 3 :)

: 14 gru 2015, 20:45
autor: Chudy1210
Mam takie pytanie. Czy Helmuty jeżdżą liniowo gdy nie są wykorzystywane na żadnym remontowanym odcinku? Jakby nie patrzeć to całkiem pojemny tabor, który mógłby być przydatny na wielu liniach.

: 14 gru 2015, 21:11
autor: trajtek
Chudy1210 pisze:Mam takie pytanie. Czy Helmuty jeżdżą liniowo gdy nie są wykorzystywane na żadnym remontowanym odcinku? Jakby nie patrzeć to całkiem pojemny tabor, który mógłby być przydatny na wielu liniach.
No co Ty, chciałbyś ulżyć pasażerom na przykład linii 7 i puścić je, zamiast solówek? :D W Tramwajach Śląskich to niemożliwe, iść na rękę pasażerom..

: 15 gru 2015, 18:05
autor: Chudy1210
trajtek pisze:
Chudy1210 pisze:Mam takie pytanie. Czy Helmuty jeżdżą liniowo gdy nie są wykorzystywane na żadnym remontowanym odcinku? Jakby nie patrzeć to całkiem pojemny tabor, który mógłby być przydatny na wielu liniach.
No co Ty, chciałbyś ulżyć pasażerom na przykład linii 7 i puścić je, zamiast solówek? :D W Tramwajach Śląskich to niemożliwe, iść na rękę pasażerom..
Faktycznie, co ja wygaduję :lol: Ale serio stoją sobie w zajezdni i czekają aż gdzieś zaczną wykopki? Piękne wykorzystanie taboru.

: 16 gru 2015, 01:59
autor: Penny
Chudy1210 pisze:W Tramwajach Śląskich to niemożliwe, iść na rękę pasażerom..
A co Tramwaje Śląskie mają do tego, skoro nie organizują sobie przewozów?

: 25 gru 2015, 17:53
autor: Boguś
Penny pisze:
Chudy1210 pisze:W Tramwajach Śląskich to niemożliwe, iść na rękę pasażerom..
A co Tramwaje Śląskie mają do tego, skoro nie organizują sobie przewozów?
Ale przyznasz, że wykorzystywanie taboru jest tragiczne. Mam tu na myśl nie tylko helmuty. Głównie mi chodzi o tabor niskopodłogowy.

: 25 gru 2015, 19:08
autor: Chudy1210
Penny pisze:
Chudy1210 pisze:W Tramwajach Śląskich to niemożliwe, iść na rękę pasażerom..
A co Tramwaje Śląskie mają do tego, skoro nie organizują sobie przewozów?
Bynajmniej ten cytat nie należy do mnie. A wykorzystanie taboru prezentuje się faktycznie kiepsko. Pomijając już stojące w zajezdni 30-metrowe helmuty, dziwi mnie okrutnie trzymanie kilku niskopodłogowców w zajezdni jako rezerwa, a puszczanie w trasę stozłomek.

: 31 gru 2015, 21:43
autor: polaraxa
O jakich kilku niskopodłogowcach mowa bo nie rozumiem. 14 PES w ruchu, 1 uszkodzona, 1 użyczona, 1 na PT, 1 w myciu i o ile niema jakiegoś problemu 2 zapas. Co do HELMUTÓW to się zgadzam, szkoda by stały.

: 01 sty 2016, 22:59
autor: adam86
O co chodzi z tym myciem wagonów, które wymaga ich odstawiania na cały dzień? Trzymanie rezerwy jest skandalem, w rezerwie to powinny byc stare wagony, a nie nowe.