Jako że o modelowaniu 3D mogę co najwyżej pomarzyć, pomyślałem sobie, że nasz wspaniały tramwajowy tabor wykonam w Algodoo. Jest to prosty w obsłudze program symulujący zjawiska fizyczne w dwóch wymiarach. Aktualnie w wersji uproszczonej (V1.0) powstały już wszystkie obecnie jeżdżące na naszych torach pojazdy, a ja szarpię się z ograniczeniami RAMu podczas dłubania dużo bardziej dopracowanej wersji stopiątki. Modele są dostępne do pobrania z Algobox'a (coś jak Trainz Download Station).
Zapraszam do ściągnięcia Algodoo z oficjalnej strony [algodoo.com/download] (darmowe) i wypróbowania kreskówkowatych eNek i Parówek. Zdaję sobie sprawę, że są one niezgodne z rzeczywistością, więc możecie się na nich wyżywać do woli

*** Niniejszym kończę pierwszy i najkrótszy etap projektu TŚ 2D :mryellow: W najbliższym czasie będą pojawiać się szczegółowe wersje już dostępnych pojazdów (V2.0). Zapraszam do komentowania i składania uwag

*** Właśnie dotarła eNka w wersji 2.0 z otwieranymi drzwiami. Proszę pamiętać, żeby przed ich użyciem je otworzyć, co zapobiegnie dysfunkcjom mechanizmu pługu 114R :eye: Chciałbym też wiedzieć, czy w dobrą stronę ustawiłem obroty wirnika? ***
*** Tak więc wyzdrowiałem (prawie) i oto daję wam Konstala 4N dwa zero. Czy ktoś się orientuje, jak w rzeczywistości działa pług 83R ?

*** Kolejny tydzień, kolejny tramwaj

*** W tym tygodniu dostarczam Wam drodzy forumowicze Trzynastkę. Zapomniałem dodać to do opisu, ale drzwi motorniczego są sterowane klawiszami Q/E. Jako bonus wersja z lat 70. Przy okazji informuję, że wszystkie wagony w wersji 2.0 powstają w oparciu o rysunki ze strony transport131.com.pl ***
*** Dwie połówki sceny ze stodwójkami dostarczone! Przy okazji opracowałem w 100% niezawodny sposób tworzenia ciężkich scen, co prawdopodobnie diametralnie skróci czas produkcji stopiątki. Jednakże wątpię, czy od teraz dam radę wrzucać tramwaje co łikend

*** Moi drodzy, proszę o werble, przed Wami wspaniałe i niezastąpione STOPIĄTKI. :mryellow: Scena ponownie podzielona jest na dwie części, a znajdują się na niej wagony takie jak #111+112, #3[*], czy #143R. Po raz pierwszy zastosowałem mechanizm drzwiowy do obsługi sprzęgu, co ma imitować jego składanie. Podczas jazdy wolne sprzęgi lepiej, żeby pozostały złożone, co zapobiegnie ich uszkodzeniu podczas kolizji. W tym momencie zaczynam pracę nad modernizacjami, więc trzymajcie kciuki!

*** UUUUUUUUUUUUUÓUUUFFFFFFFFFFFFFF... NARESZCIE SIĘ PRZEŁAMAŁEM.
Witam po bardzo długiej przerwie. Wbrew pozorem dalej pracuję nad projektem. Długo nic się nie pojawiało, bo wszystkie modernizacje stopiątki chciałem wrzucić jednocześnie. A to wymagało m. in. wykonania ścian czołowych Żelazek i Alf. Te pierwsze, jak widać, były już gotowe dawno temu. Większy problem stanowiły przeróbki poznańskie. Ciężko jest dokładnie odwzorować te wszystkie krzywizny wyłącznie przez odpowiednie skalowanie okręgów. Aż w końcu, gdy myślałem, że wystarczy jeszcze tylko dorobić światła, postanowiłem na próbę nałożyć malowanie nie-778-owe i wszystko szlag trafił. Okazało się, że pierwowzór z transport131 był bardzo niedokładny choćby pod względem rozmiaru szyb. Załamany zmarnowaniem ponad dwóch wieczorów odłożyłem pracę aż do dzisiaj, kiedy popoprawiałem oświetlenie ZURków i rozdzieliłem zderzaki Żelazek tak, aby we własnym zakresie można było sobie je pomalować. Udostępnione dziś wagony są już również w składach przygotowane do publikacji, ale najpierw muszę poprawić te nieszczęsne Alfy. Czy znalazłby się ktoś na tyle miły, aby wysłać mi zdjęcia przednich i tylnych świateł 05 HF? Będę wdzięczny

Poniżej przykładowy screen z programu, Algobox otwiera się przyciskiem z rysunkiem folderu z wystającym globusem. Sceny można znaleźć przez wpisanie dowolnego słowa z tytułu lub opisu sceny (np. Konstal, tramwaj, polski itd. itp.)
A na drugim, dla porównania, eNka V2.0
A na trzecim - wersja robocza Piętnastki
A na czwartym żelazka
I jeszcze na dokładkę Alfa-niewypał