Strona 4 z 4

: 15 paź 2014, 16:42
autor: elot360
Chyba przystanek Chorzów Ratusz przejdzie do historii...

: 15 paź 2014, 21:12
autor: Karol
Projekt zakłada skupienie wszystkich torowisk w jednym punkcie w północno-wschodnim narożniku Rynku, co uwolni od ruchu tramwajowego przestrzeń przed gmachem chorzowskiego ratusza.
Wspaniała retoryka. Kolejna przestrzeń zostanie uwolniona od ruchu tramwajowego. Ze zdjęcia wynika, że obecnie w cenie są duże przestrzenie wyłożone kamiennymi (betonowymi?) płytami.

Nie wiem, na ile wizualizacje są zgodne z docelową organizacją ruchu drogowego (układ torów na pewno inaczej wygląda w projekcie załączonym pod ogłoszenie o zamówieniu publicznym na stronach TŚ), ale wynika z nich, że zawracanie (trójkątowanie) tramwajów poruszających się po linii 6 nie będzie możliwe ze względu na prowadzony ruch samochodowy (i pewnie sygnalizacje świetlne) w obrębie rozjazdów i odcinków torowisk, które wymagałyby przejazdu pod prąd w tym celu.

: 15 paź 2014, 22:03
autor: elot360
Ludziom zależało na pozbyciu się tramwai spod ratusza. Pewnie argumentem o braku możliwości zawracania będzie Metalowców oraz pętla przy Stadionie.

: 15 paź 2014, 23:06
autor: 105N #338
elot360 pisze:Chyba przystanek Chorzów Ratusz przejdzie do historii...
Niekoniecznie, może zostać przeniesiony.
Karol pisze:Ze zdjęcia wynika, że obecnie w cenie są duże przestrzenie wyłożone kamiennymi (betonowymi?) płytami.
Czyli tak, jak mówiłem, nikomu nie potrzebny, wielki wybrukowany (z tego co widać na wizualizacji kocimi łebkami) plac.

: 16 paź 2014, 12:31
autor: KZKGaPowicz
Na tej wizualizacji widać, że będzie tylko 1 tor postojowy.

: 16 paź 2014, 23:26
autor: auri23
Warto zaznaczyć, że zaprezentowany projekt rynku nie jest wiążący. Co do centrum przesiadkowego, jest tam tylko zaprezentowane poglądowo. Także nie sugerujcie się tym, tylko projekt centrum ma wpływ na to, jaki będzie układ torowy w tym miejscu.

: 19 paź 2014, 22:32
autor: tom
A co z linią 12? Czy to już zupełna historia? Chyba władze w Chorzowie zmieniły się od pana likwidatora i przy obecnych projektach przebudowy i odbudowy torowisk warto byłoby ten projekt zrealizować, a jeśli to sprawa kilkunastu lat, to chyba można byłoby zaznaczyć na tym projekcie układ torów w stronę Siemianowic.

: 20 paź 2014, 22:24
autor: auri23
Duża część trasy tej linii została przekształcona - chodniki, ścieżka rowerowa - tak więc to już było i nie wróci więcej.

: 20 paź 2014, 22:30
autor: 105N #338
A co było na odcinku "siódemki" od Łagiewnik do Bytomia? Też parkingi, chodniki, przystanki autobusowe i jakoś dano radę odbudować.
Miejmy nadzieję, że dzięki unijnym dotacjom, linia 12 również zostanie odbudowana.

: 20 paź 2014, 22:44
autor: adam86
105N #338 pisze:A co było na odcinku "siódemki" od Łagiewnik do Bytomia? Też parkingi, chodniki, przystanki autobusowe i jakoś dano radę odbudować.
Miejmy nadzieję, że dzięki unijnym dotacjom, linia 12 również zostanie odbudowana.
Jak nie wiesz, o czym piszesz, to nie pisz. Odbudowa linii 12 w jej ostatnim kształcie byłaby absurdem.

: 20 paź 2014, 22:50
autor: 105N #338
adam86 pisze:
105N #338 pisze:A co było na odcinku "siódemki" od Łagiewnik do Bytomia? Też parkingi, chodniki, przystanki autobusowe i jakoś dano radę odbudować.
Miejmy nadzieję, że dzięki unijnym dotacjom, linia 12 również zostanie odbudowana.
Jak nie wiesz o czym piszesz to nie pisz. Odbudowa linii 12 w jej ostatnim kształcie byłaby absurdem.
A to niby dlaczego?

: 20 paź 2014, 22:54
autor: elot360
105N #338 pisze:
adam86 pisze:
105N #338 pisze:A co było na odcinku "siódemki" od Łagiewnik do Bytomia? Też parkingi, chodniki, przystanki autobusowe i jakoś dano radę odbudować.
Miejmy nadzieję, że dzięki unijnym dotacjom, linia 12 również zostanie odbudowana.
Jak nie wiesz o czym piszesz to nie pisz. Odbudowa linii 12 w jej ostatnim kształcie byłaby absurdem.
A to niby dlaczego?
Tam nie ma jakby miejsca. Ostatnio miałem okazję widzieć kawałek tego, co zostało i na wysokości KWK Prezydent nie ma miejsca. A co do linii 7, miejsce było od początku, więc nie wiem, skąd Ci się to wzięło...

: 20 paź 2014, 22:58
autor: 105N #338
elot360 pisze:
105N #338 pisze:
adam86 pisze:
105N #338 pisze:A co było na odcinku "siódemki" od Łagiewnik do Bytomia? Też parkingi, chodniki, przystanki autobusowe i jakoś dano radę odbudować.
Miejmy nadzieję, że dzięki unijnym dotacjom, linia 12 również zostanie odbudowana.
Jak nie wiesz o czym piszesz to nie pisz. Odbudowa linii 12 w jej ostatnim kształcie byłaby absurdem.
A to niby dlaczego?
Tam nie ma jakby miejsca. Ostatnio miałem okazję widzieć kawałek tego, co zostało i na wysokości KWK Prezydent nie ma miejsca. A co do linii 7, miejsce było od początku, więc nie wiem, skąd Ci się to wzięło...
Jak to nie ma miejsca? Kiedyś było, a teraz nie ma? Gdyby był jeden tor, to nic by się nie stało...

: 20 paź 2014, 23:00
autor: elot360
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:
adam86 pisze:
105N #338 pisze:A co było na odcinku "siódemki" od Łagiewnik do Bytomia? Też parkingi, chodniki, przystanki autobusowe i jakoś dano radę odbudować.
Miejmy nadzieję, że dzięki unijnym dotacjom, linia 12 również zostanie odbudowana.
Jak nie wiesz o czym piszesz to nie pisz. Odbudowa linii 12 w jej ostatnim kształcie byłaby absurdem.
A to niby dlaczego?
Tam nie ma jakby miejsca. Ostatnio miałem okazję widzieć kawałek tego, co zostało i na wysokości KWK Prezydent nie ma miejsca. A co do linii 7, miejsce było od początku, więc nie wiem, skąd Ci się to wzięło...
Jak to nie ma miejsca? Kiedyś było, a teraz nie ma? Gdyby był jeden tor, to nic by się nie stało...
Miejsce jest zajęte konkretnie przez ścieżkę rowerową, wypełnioną asfaltem (nigdy nie widziałem tego miejsca przed likwidacją trasy, ale podejrzewam, że o właściwą stronę drogi chodzi).

: 21 paź 2014, 00:17
autor: auri23
Ta asfaltowa ścieżka biegnie dokładnie śladem toru 12tki. Ponadto koło szybu budują rondo, które uniemożliwi odbudowę torowiska. Tak samo na Krajcoku. Tam już po prostu nie ma dla niej miejsca, w przeciwieństwie do l. 7, gdzie to miejsce było i czekało na lepsze czasy.

: 21 paź 2014, 15:55
autor: KZKGaPowicz
Nie ma sensu odbudowywać torowiska jednotorowego.