Strona 9 z 9

: 16 lut 2015, 17:21
autor: polaque
kolejorz. pisze:
polaque pisze:W sensie po trasie 13tki (mowa o Siemianowicach) czy tylko do Alfredu?
Do Skargi oczywiście :)
To mi bardziej chodziło o całkowitą likwidacje trasy 13stki na Siemianowicach.

Do tego może dojść jeśli miasto stwierdzi że dublowanie (na terenie miasta) komunikacji jest nieopłacalne. I tu będą lepszy argument niż w Rudzie gdzie robią czary mary.

A autobusy na bezpośredniej trasie ( 27, 5, 133) szybciej niż tramwaj pokonują odcinek Skargi - Alfred

Dodatkowo jest 43 które ma przystanki na oś Tuwima które wolniej trasę realizuje ale ma większą ofertę przystankową

jednak nie chciałbym osobiście likwidacji tramwaju.

: 25 lut 2015, 17:38
autor: misza
Sieć trakcyjna jest ściągnięta od Osiedla pod Brzozami do łącznika sekcyjnego przed przystankiem Ruda Osiedle Stare (wyjazd na asfalt) - czyli tylko w buszu :mryellow:
Od 1.03 zmienia się rozkład 118 - chyba korekta godzin?

: 25 lut 2015, 21:57
autor: polaque
misza pisze:Sieć trakcyjna jest ściągnięta od Osiedla pod Brzozami do łącznika sekcyjnego przed przystankiem Ruda Osiedle Stare (wyjazd na asfalt) - czyli tylko w buszu :mryellow:
Od 1.03 zmienia się rozkład 118 - chyba korekta godzin?
Smutne jest to co się z tą linią stało.

: 03 mar 2015, 12:00
autor: KZKGaPowicz
Odpowiedź z UM Ruda Śląska. Ktoś tu ewidentnie kłamie lub jak zwykle prawda leży pośrodku. W dniu 19.03.2015 r. podczas sesji RM Ruda Śląska będzie podjęty temat komunikacji miejskiej w mieście. Mają być obecni przedstawiciele TŚ i KZK GOP. Zapowiada się ciekawie. Sesja będzie transmitowana na żywo, więc zapraszam. Link: http://sferatv.pl/na-zywo.html

: 03 mar 2015, 15:04
autor: DTSN
Szkoda, że pani prezydent Dziedzic jest taka nie ugięta w swoim postanowieniu, czyli całkowitej likwidacji tej linii

: 03 mar 2015, 15:06
autor: auri23
No cóż nie urzekła mnie tymi bredniami. A co najbardziej mnie zdziwiło to fakt wręcz błagania TŚ o remont T18 i T9 na co to "zła" spółka nie chce się zgodzić.

: 04 mar 2015, 19:28
autor: cl103
Spółka TŚ chyba dopuszcza jeszcze ewentualny powrót tej linii, skoro zachowuje tablice osiemnastki. Chociaż ciężko na tej podstawie postawić jakiekolwiek wnioski.

: 04 mar 2015, 20:28
autor: Boguś
cl103 pisze:Spółka TŚ chyba dopuszcza jeszcze ewentualny powrót tej linii, skoro zachowuje tablice osiemnastki. Chociaż ciężko na tej podstawie postawić jakiekolwiek wnioski.
Dwa miesiące temu w R2 widziałem tablice z 15 stki i chyba nawet 12 stki, więc takie argumenty wziąłbym z przymrużeniem oka.

: 17 mar 2015, 20:08
autor: misza
Na moście nad Bytomką trwa naprawa barier po obu stronach (przy torowisku również).
Torowisko już mocno rude od rdzy, ale wygląda na całe. Iglice w zwrotnicach na Kuźnicy (Stawiki) nie rozkradzione.

: 19 mar 2015, 13:33
autor: KZKGaPowicz
Właśnie na sesji RM trwa omawianie tematu transportu publicznego. Zapraszam: -> http://sferatv.pl/na-zywo.html

: 06 kwie 2017, 19:28
autor: hanys76
Znowu głośno o linii 18
LINK

: 06 kwie 2017, 19:53
autor: trajtek
Można się tego było spodziewać, że tak to się skończy.

Swoją drogą, ostatnio wracając z Gliwic przy jednym z przejazdów prowadzono jakieś prace - wyglądało na to, że wymieniają płyty na przejeździe przez tory, po których dawniej gnał tramwaj. Jednak pozostawiono tory, a ich nie zdemontowano w tym miejscu, ponadto w niektórych miejscach również wygląda na to, że przejazd był wymieniany, a pozostawiono tory. Czy TŚ liczą, że wraz ze zmianą prezydenta miasta uda się przywrócić tramwaje do tego miasta?

: 06 kwie 2017, 22:09
autor: adam86
No i dobrze, lepiej zlikwidować linię, niż modernizować tak jak 9, bo to są wyrzucone pieniadze.

: 06 kwie 2017, 23:57
autor: grillmaster
adam86 pisze:No i dobrze, lepiej zlikwidować linię, niż modernizować tak jak 9, bo to są wyrzucone pieniadze.
Niestety tak jest, skoro w XXI wieku modernizuje się linie bez budowy drugiego toru.

: 07 kwie 2017, 07:06
autor: Pimpek
trajtek pisze:Czy TŚ liczą, że wraz ze zmianą prezydenta miasta uda się przywrócić tramwaje do tego miasta?
Jedyny przypadek, gdzie przywrócono zawieszony odcinek, to linia 7 na odcinku od Łagiewnik do Centrum Bytomia i nie wierzę, aby kiedykolwiek nastąpił kolejny taki "cud". Sprzyjały temu władze miasta, spore napełnienia na linii i lokalizacja, ale także niewielki koszt modernizacji w aspekcie wykupu działek, wyburzeń, itp. Na linii 9 czy 18 jest to niemożliwe, chyba że na niektórych odcinkach linia byłaby wbudowana w jezdnię, aby mogła być dwutorowa.

: 08 kwie 2017, 15:00
autor: tom
w przypadku modernizacji 9 w Nowym Bytomiu spokojnie mogli zrobić drugi tor, miejsca jest tam sporo, pasy zieleni po jednej i drugiej stronie, szerokie chodniki po stronie UM, wiec mogli spokojnie zrobić wzorem Szopienickim tramwaj po jednej i drugiej stronie jezdni, wiadomo koszty remontu były by 2-3 krotonie większe od tego co robią teraz.
Ale zamiast robić z głową to.. konserwuje się to co jest tam od dawna.
Odcinek Chebzie Pętla- kaufhaus też spokojnie można zrobić 2 torowy, dalej do Nowego Bytomia miejsca niezbyt dużo ale spokojnie można 2 tory zrobić w jezdni jak w Szopienicach

: 10 kwie 2017, 09:04
autor: 888
Można też wykorzystać odcinek linii do dworca w Rudzie Śląskiej. jest mijanka, można dać dwukierunkowy tabor. Można pokombinować tramwaj np Ruda-Bykowina, albo przynajmniej do Chebzia na przesiadkę. Szkoda kolejnej linii zwłaszcza że ten odcinek do dworca jest w dobrym stanie i nie wpływa tak negatywnie na organizację ruchu jak dalej z tego miejsca do Bobrka.