Przyszłość linii 18
Dołączam się do pytania. Dlaczego mieszkańcy Zabrza mają tracić na tym? Zmiany niech będą na Rudzie, a Zabrze zostawcie w spokoju !
Ostatnio zmieniony 10 lis 2013, 20:58 przez marti1985, łącznie zmieniany 1 raz.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiem, ale chodziło o najtańszą wersję. Jednak wydłużenie na Bykowinę jest chyba najlepszym wariantem. Nie wiem, ile może kosztować budowa pętli, a ile trójkąta o torze odstawczym długości 50 m?Boguś pisze:Akurat to jest bardzo zły pomysł. Już kiedyś przerabialiśmy podzieloną 9 i wiemy jak to się skończyło.KZKGaPowicz pisze:. Uruchomienie linii 8 oraz zmiana trasy linii 18 (linie okrężne Bytom - Godula - Chebzie - Ruda - Bobrek - Szombierki - Bytom) co 20 minut i zmiana trasy linii 9 na Chorzów - Chebzie.
Zgadzam się co do częstotliwości, ale ja wolałbym żeby jeździła na Stroszek w przypadku końca trasy na Chebziu.Boguś pisze:W przypadku linii 18 jest konieczne zwiększenie częstotliwości oraz powrót na dawną trasę (Bytom pl. Sikorskiego - Chebzie)
Moim zdaniem, E1 co 20 minut zupełnie wystarczy lub nawet można pomyśleć o składach na co 2. pociągu. Ponadto gdyby wziąć pod uwagę wydłużenie na Bykowinę, to na linii 18 trzeba wprowadzić takt 20-minutowy, a co za tym idzie na "1" też, bo na "9" 15-minutowa częstotliwość kursowania nijak ma się do rzeczywistości.Boguś pisze:Dlaczego na tym mają tracić mieszkańcy Zabrza?KZKGaPowicz pisze:Rozwiązań jest kilka na uatrakcyjnienie linii 18 (zacznę od najlepszych):
1. a.) Zmniejszenie częstotliwości kursowania linii 1 w dni robocze z co 15 minut na co 20 minut i zwiększenie częstotliwości w dni wolne co 20 minut.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
A to na odcinku Chebzie - Bykowina miałaby jeździć w parze z linią 9, czy jeździłyby na przemian co 40 minut? Bo nie rozumiem tej propozycji.KZKGaPowicz pisze:Ponadto gdyby wziąć pod uwagę wydłużenie na Bykowinę, to na linii 18 trzeba wprowadzić takt 20-minutowy
Już widzę ten bajzel szczególnie jesienią i niepotrzebne utrudnianie pasażerom życia na odcinku Bytom - Szombierki.KZKGaPowicz pisze:Zmiana trasy linii 18 (linie okrężne Bytom - Godula - Chebzie - Ruda - Bobrek - Szombierki - Bytom.)
Moją - nieco science fiction - wersją uatrakcyjnienia linii 18 byłoby skierowanie do Wirku przez Czarnolas. A taką bardziej realną, to raczej skręt na Zaborze, aby kursowała do Zaborze Pętla.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Miałaby jeździć tuż przed linią 9 w każdym kursie. Dlaczego jako pierwsza? Jak już wcześniej pisałem chodzi o maksymalne wykorzystanie "18" na terenie SL. Wiadomo, że gdy ktoś będzie chciał pojechać na "Bykowinę Niedźwiedziniec" czy do Świętochłowic pojedzie "9", a jak ktoś krócej, to wybierze "18". Można to potraktować jak swego rodzaju "składy". Oczywiście, że nie jest to idealne rozwiązanie ze względów ekonomicznych przez odcinki jednotorowe. W przypadku torowiska podwójnego, rzeczą oczywistą jest wzajemna koordynacja na wspólnym odcinku w formie 10:10.Penny pisze:A to na odcinku Chebzie - Bykowina miałaby jeździć w parze z linią 9, czy jeździłyby na przemian co 40 minut? Bo nie rozumiem tej propozycji.KZKGaPowicz pisze:Ponadto gdyby wziąć pod uwagę wydłużenie na Bykowinę, to na linii 18 trzeba wprowadzić takt 20-minutowy
Dlatego jest to najgorsze rozwiązanie.Penny pisze:Już widzę ten bajzel szczególnie jesienią i niepotrzebne utrudnianie pasażerom życia na odcinku Bytom - Szombierki.KZKGaPowicz pisze:Zmiana trasy linii 18 (linie okrężne Bytom - Godula - Chebzie - Ruda - Bobrek - Szombierki - Bytom.)
Jest to niestety drogie rozwiązanie, gdyż trzeba zbudować całkowicie nową infrastrukturę. Nikt nie pomyślał o tym, aby "18" mogła sobie jechać na Wirek czy nawet Halembę przez Czarny Las.Penny pisze:Moją - nieco science fiction - wersją uatrakcyjnienia linii 18 byłoby skierowanie do Wirku przez Czarnolas. A taką bardziej realną, to raczej skręt na Zaborze, aby kursowała do Zaborze Pętla.
Do Zaborza raczej nie ma sensu, ona musiałaby przejeżdżać przez Plac Wolności w Zabrzu. Trochę nie rozumiem postawy TŚ. Odpisali mi kiedyś, że jest to uzasadnione rozwiązanie ze względów technicznych, ale zbyt drogie dla samej Spółki, ale z dodatkowej puli pieniędzy nie zrobili nawet dokumentacji projektowej na taki łuk. Od strony Bytomia można by się pokusić na skierowanie "18" do Łagiewnik jako uzupełnienie "7" i zapełnienie dziury po skróconym 201, co nastąpi wraz z otwarciem odcinka Łagiewniki - Zamłynie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Jeśli 18 ma zostać na Stroszku, to nie łudź się, że Ci zwiększą częstotliwość kursowania. Zrozum, że takt co 30 minut prędzej czy później wykończy tą linię.KZKGaPowicz pisze:Zgadzam się co do częstotliwości, ale ja wolałbym żeby jeździła na Stroszek w przypadku końca trasy na Chebziu.Boguś pisze:W przypadku linii 18 jest konieczne zwiększenie częstotliwości oraz powrót na dawną trasę (Bytom pl. Sikorskiego - Chebzie)
Za dużo kombinujesz. Wywalenie 18 z ważnego punktu przesiadkowego jakim jest plac Sikorskiego to też jest zły pomysł.KZKGaPowicz pisze:Od strony Bytomia można by się pokusić na skierowanie "18" do Łagiewnik jako uzupełnienie "7" i zapełnienie dziury po skróconym 201, co nastąpi wraz z otwarciem odcinka Łagiewniki - Zamłynie.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Oczywiście, mam na myśli co 20 minut. Ale masz rację, że w przypadku trasy na Stroszek z pewnością zrobią co 30 minut. Jednak lepiej na krótszej trasie, ale ze zwiększonym taktem. Ale już raz było co 30 minut tylko do Pl. Sikorskiego, co było kompletną głupotą.Boguś pisze:Jeśli 18 ma zostać na Stroszku, to nie łudź się, że Ci zwiększą częstotliwość kursowania. Zrozum, że takt co 30 minut prędzej czy później wykończy tą linię.KZKGaPowicz pisze:Zgadzam się co do częstotliwości, ale ja wolałbym żeby jeździła na Stroszek w przypadku końca trasy na Chebziu.Boguś pisze:W przypadku linii 18 jest konieczne zwiększenie częstotliwości oraz powrót na dawną trasę (Bytom pl. Sikorskiego - Chebzie)
Aha! To niech sobie jeździ tradycyjną trasą.Boguś pisze:Za dużo kombinujesz. Wywalenie 18 z ważnego punktu przesiadkowego jakim jest plac Sikorskiego to też jest zły pomysł.KZKGaPowicz pisze:Od strony Bytomia można by się pokusić na skierowanie "18" do Łagiewnik jako uzupełnienie "7" i zapełnienie dziury po skróconym 201, co nastąpi wraz z otwarciem odcinka Łagiewniki - Zamłynie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Ja uważam że =by było po staremu, zanim zaczeli majstrować tam na zabrzańskiej. Tylko nie łapie czemu ciągle wpadacie na pomysły (raz nawet było science fiction), skoro wcześniej było dobrze? Jedynie gdzie leży problem to po stronie mieszkańców rudy którzy narzekają na hałas i torowisko, ale to już chyba wiadome. Ja szczerze nie mam ochoty zmieniać przebiegu tras np. T5, T9, T18 i wogule. Mi odpowiada jak jest jak jest. I wydaje mi się że do tego porządku który był chyba nawet zanim zaczęła się rozbiórka Katowic, też było odpowiednie. Nawet nie będe się wykłócał o częstotliwość linii bo ta nie tylko zależy od T1 oraz kolejki na Chebziu, ale także kolejek na pl. Sikorskiego oraz na Stroszku. Jeżeli mam się wykłócać o moje przykłady to mi chodzi o przesiadki na Sikoraku, a ewentualnie małe spowolnienia związane z zbyt bliskimi kursami w tą samom stronę na trasie pl. Sikorskiego - Stroszek. Odezwe się co do pomysłu z łagiewnikami. Nie wiem czy ten kto na to wpadł, chciał zrobić od Stroszka do Łagiewnik, czy od Biskupic/Chebzie (okrężna przez rudę) do Łagiewnik. Co do tej drugiej wersji to trzeba by było dorobić rozjazd ze strony Łagiewnickiej do Zamłynia. Jeszcze kolejne science fiction to żeby zrobić albo trase okrężną Stroszek - pl. Sikorskiego - Bobrek - Ruda - Chebzie - Lipiny - Łagiewniki - pl. Sikorskiego - Stroszek, lub to jeszcze zrobić zamiast przez Rudę, to wydłużyć na Zaborze by Ruda nie miała pretensji, a tam ewentualnie puścić T10. Można jeszcze zamiast T18 zrobić inną linie która by jechała po kole Zamłynie - Szombierki Kościół - Ruda Śl. Godula - Chebzie - Lipiny - Łagiewniki - Zamłynie, ale wątpie żeby to wypaliło. Wiem że teraz kombinuje ale może też warto pomyśleć z dojeździe z Szombierek na Łagiewniki bo ta przesiadka na Zamłyniu, to chyba nie najlepsze rozwiązanie, a ten rozjazd z Zamłynia na Łagiewniki chyba jest w jakimś celu (lub był). Można się zastanawiać teraz co i wogule ale nie lubie patrzeć jak ciągle piszecie o zmianie przebiegu linii tramwajowych. Pozdrawiam
PS: potem zapomne gdzie napisałem, widziałem dzisiaj na T30 żelazko gdzie boczna tablica ledowa z informacją z linią i kierunkiem była zasłonięta przez tą plastikową tablice. Też jak widziałem żelazko na T9 też był taki tramwaj. Czy to coś zwiazane z tymi kasetkami czy czymś tam, bo ja czytałem gdzieś o czymś ze tablice były ale nie potrafiło się ich kodować. z góry jak ktoś to przekleji czy co tam zrobi to dziękuje.
POZDRAWIAM
PS: potem zapomne gdzie napisałem, widziałem dzisiaj na T30 żelazko gdzie boczna tablica ledowa z informacją z linią i kierunkiem była zasłonięta przez tą plastikową tablice. Też jak widziałem żelazko na T9 też był taki tramwaj. Czy to coś zwiazane z tymi kasetkami czy czymś tam, bo ja czytałem gdzieś o czymś ze tablice były ale nie potrafiło się ich kodować. z góry jak ktoś to przekleji czy co tam zrobi to dziękuje.
POZDRAWIAM
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Na poprawe humoru w zły dzień najlepsze jest przeczytanie Twojego posta :mryellow: Taka mała ironia bo to co piszesz czyta sie tragicznie (...) Wracając do tematu plastik który widziałeś to #778 który na chwilę obecną nie posiada elektronicznej tablicy bocznej.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DWD, łącznie zmieniany 2 razy.
Super pomysł, tylko zagwarantuj, że po jego wprowadzeniu przez co najmniej 2 miesiące będziesz stał na Chebziu z kartką na klacie i plecach o treści "Kochani pasażerowie to Ja specjalnie dla Was podzieliłem linię 9 na dwie osobne linie."4. Uruchomienie linii 8 oraz zmiana trasy linii 18 (linie okrężne Bytom - Godula - Chebzie - Ruda - Bobrek - Szombierki - Bytom) co 20 minut i zmiana trasy linii 9 na Chorzów - Chebzie.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2013, 17:54 przez Szu, łącznie zmieniany 1 raz.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Przed godz. 18:30 zakończyło się posiedzenie Komisji Infrastruktury i Rozwoju Miasta. Na posiedzeniu byli obecni radni, Pan B. Knapik oraz inżynier ds. technicznych (nie pamiętam nazwiska). Dyskusja na posiedzeniu była merytoryczna i spokojna. Tramwaje Śląskie S.A. zapewniły, że nadal chcą prowadzić przewozy na linii nr 18. Jak wcześniej pisałem, modernizacja torowiska w ul. Piastowskiej nie jest przewidziana w nowej perspektywie finansowania. Na pewno zostanie wykonany łuk w kierunku Zabrza w celu zmiany trasy linii nr 18, której trasa miałaby się kończyć na Zaborzu lub przejeżdżać przez Zabrze, gdyż tam wg badań TŚ byłyby większe potoki pasażerskie. Przedstawiciele TŚ powiedzieli, że przyszła perspektywa finansowa (lata 2014 - 2020) będzie ostatnią, dzięki której można będzie pozyskać największe środki. Zdaniem TŚ, tam, gdzie obecnie prowadzone są prace, miasta przygotowały projekty, które można aportem wnieść do Spółki. Tak musiałaby również zrobić Ruda Śląska. Zdaniem Komisji IiRM należy zlikwidować chodnik, po prawej stronie torowiska na ul. Piastowskiej, który jest zniszczony i znajduje się poniżej poziomu drogi. Chodnik miałby być odbudowany, a torowisko przesunięte w celu poszerzenia ulicy. Przewodniczący Komisji stwierdził, iż mamy zabudowę zabytkową w mieście, a ja z kolei zaproponowałem, że nasze miasto powinno to promować. W związku z tym przedstawiłem pomysł uruchomienia na trasie linii nr 18 tramwajowej linii turystycznej, obsługiwaną taborem zabytkowym. Pomysł został zaaprobowany przez członków Komisji i przedstawicieli TŚ. Wg TŚ od piątku wieczorem lub dopiero od soboty do niedzieli niektóre kursy mogłyby być obsługiwane taborem zabytkowym. Uzupełniłem moją propozycję, że za każdym razem typ taboru historycznego mógłby być inny. Raz N lub 4N, raz 13N #308 i 105N #338.
Ponadto dowiedziałem się, iż planowana jest rozbudowa od okolic "Pawła" na Chebziu do skrzyżowania na Piaśnikach odcinka jednotorowego na dwutorowy. To samo zostało zaproponowane odnośnie linii 9 na odcinku od Chebzia do granic ze Świętochłowicami. Wg TŚ, "9" miałaby częściej kursować pomiędzy Chebziem a Świętochłowicami (przypuszczam, że do Chorzowa również, gdyż innej możliwości nie ma). Ponadto do pierwszego kwartału 2015 r. planuje się zakup 12 - 15 tramwajów Protrama lub Moderusa Bety. Z tego, co słyszałem, Komisja zawnioskowała do Pani Prezydent o zaniechanie działań zmierzających do likwidacji linii tramwajowej nr 18 i podjęcie współpracy z TŚ. Pan Knapik zaznaczył również, że do modernizacji zgłasza się ciągi tramwajowe, czyli linie, które obejmują swoim zasięgiem kilka miast. Ustosunkowałem się do tej wypowiedzi w taki sposób, że Bytom ma być jednym z największych beneficjentów na rewitalizację miasta, a my powinniśmy porozumieć się z Bytomiem, a przy okazji dokonać modernizacji linii tramwajowej. Podobnie odniosłem się do władz Zabrza skoro "18" miałaby zmienić trasę (stwierdziłem, że Pani Prezydent jest otwarta w tej kwestii), a pan inżynier ds. technicznych dodał nawet, że Pani Mańka-Szulik jest bardzo otwarta na projekty tramwajowe.
Planuje się również wprowadzenie Moderusów na liniach nr 9 i 18 w celu uniknięcia zjawiska tzw. "śliskiej szyny", mało tego, bierze się pod uwagę montaż takich urządzeń we wszystkich stopiątkach. Planowana jest również ewentualna budowa peronów przystankowych przez SL w obu kierunkach w okolicy ul. Grochowskiej na Nowym Bytomiu w celu uruchomienia przystanku tramwajowego dla mieszkańców m. in. ul. Furgoła i Szarotek, którzy mają obecnie do pokonania bardzo dużą odległość (ok. 15 - 20 minut spaceru).
Ponadto dowiedziałem się, iż planowana jest rozbudowa od okolic "Pawła" na Chebziu do skrzyżowania na Piaśnikach odcinka jednotorowego na dwutorowy. To samo zostało zaproponowane odnośnie linii 9 na odcinku od Chebzia do granic ze Świętochłowicami. Wg TŚ, "9" miałaby częściej kursować pomiędzy Chebziem a Świętochłowicami (przypuszczam, że do Chorzowa również, gdyż innej możliwości nie ma). Ponadto do pierwszego kwartału 2015 r. planuje się zakup 12 - 15 tramwajów Protrama lub Moderusa Bety. Z tego, co słyszałem, Komisja zawnioskowała do Pani Prezydent o zaniechanie działań zmierzających do likwidacji linii tramwajowej nr 18 i podjęcie współpracy z TŚ. Pan Knapik zaznaczył również, że do modernizacji zgłasza się ciągi tramwajowe, czyli linie, które obejmują swoim zasięgiem kilka miast. Ustosunkowałem się do tej wypowiedzi w taki sposób, że Bytom ma być jednym z największych beneficjentów na rewitalizację miasta, a my powinniśmy porozumieć się z Bytomiem, a przy okazji dokonać modernizacji linii tramwajowej. Podobnie odniosłem się do władz Zabrza skoro "18" miałaby zmienić trasę (stwierdziłem, że Pani Prezydent jest otwarta w tej kwestii), a pan inżynier ds. technicznych dodał nawet, że Pani Mańka-Szulik jest bardzo otwarta na projekty tramwajowe.
Planuje się również wprowadzenie Moderusów na liniach nr 9 i 18 w celu uniknięcia zjawiska tzw. "śliskiej szyny", mało tego, bierze się pod uwagę montaż takich urządzeń we wszystkich stopiątkach. Planowana jest również ewentualna budowa peronów przystankowych przez SL w obu kierunkach w okolicy ul. Grochowskiej na Nowym Bytomiu w celu uruchomienia przystanku tramwajowego dla mieszkańców m. in. ul. Furgoła i Szarotek, którzy mają obecnie do pokonania bardzo dużą odległość (ok. 15 - 20 minut spaceru).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Przebudowa "Pawełka" z pewnością rozwiąże wiele problemów. Aż się dziwię, ten odcinek nie został wpisany do obecnego programu unijnego.KZKGaPowicz pisze:Ponadto dowiedziałem się, iż planowana jest rozbudowa od okolic "Pawła" na Chebziu do skrzyżowania na Piaśnikach odcinka jednotorowego na dwutorowy.
Tak, tylko że skręt zarówno w kierunku Chebzia jak i Zaborza powinien być dwutorowy.KZKGaPowicz pisze:Na pewno zostanie wykonany łuk w kierunku Zabrza w celu zmiany trasy linii nr 18, której trasa miałaby się kończyć na Zaborzu lub przejeżdżać przez Zabrze, gdyż tam wg badań TŚ byłyby większe potoki pasażerskie.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
"11" ma być na pewno dwutorowa do Piaśnik, a z "9" zostało zaznaczone przez TŚ, że jest taka możliwość. Przedniczący Komisji zapytał nawet czy TŚ zamierzają zbudować skręt Godula - Lipiny. Niestety nie padła jednoznaczna odpowiedź.luki pisze:Widzę, że Władze Miasta Ruda Śląska i TŚ stanęły na wysokości zadania w kwestii linii 9 i 18 - przynajmniej jeżeli chodzi o planowanie. Szkoda, że w Gliwicach zabrakło takiego entuzjazmu.
Chcecie wiedzieć, jakie były argumenty za likwidacją "18"? Większość z nich była absurdalna.
a.) dwie katastrofy - argument prawdziwy
b.) zły stan torowiska - nie do końca, gdyż stan zużycia jest na średnim poziomie.
c.) niebezpieczeństwo w ruchu drogowym - argument
d.) pękające ściany i kominy okolicznych domów (TŚ stwierdziły, że jeden z właścicieli kamienicy na Nowym Bytomiu zamówił ekspertyzę przeciwko TŚ, okazało się, że wpływ tramwaju na zniszczenia wynosił 5%) - więc absurd.
e.) wsiadanie i wysiadanie odbywa się poprzez ulicę (niebezpieczeństwo dla pasażerów) - absurd, owszem niebezpieczeństwo istnieje, ale przez brak zdyscyplinowania kierowców.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jeszcze nie ma się z czego cieszyć. Najpierw niech Ruda Śląska wpisze do budżetu miasta dokumentację projektową na przebudowę ul. Piastowskiej i przekaże ją później do TŚ. Nie ma czasu, więc trzeba działać. Niestety sam nie dam rady, a Ci z Piastowskiej (jak ich znam) będą robić problemy. Przedstawioną przeze mnie rezolucję Komisja przyjęła. Nie wiem tylko, kiedy ten projekt uchwały zostanie przedstawiony na sesji: 19.11.2013 r. (nadzwyczajna) czy pod koniec listopada? Zgłoszę się chyba jeszcze do jakiegoś radnego z prośbą o złożenie interpelacji o zwołanie nadzwyczajnej sesji tematycznej nt. przebudowy ul. Piastowskiej wraz z modernizacją torowiska.elot360 pisze:Widać, że internety zaczeły wygrywać. Hip Hip Hurra dla KZKGapowicz.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2015, 11:48 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Czyli, że przysłowiowa żaróweczka u nich się jeszcze nie zaświeciła?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Coś tam drgnęło, a z-cy prezydenta miasta, który jest odpowiedzialny za KM nie było. Większość członków Komisji IiRM to opozycja, która ma większość w Radzie Miasta. Najgorsze jest to, że zawsze władze twierdziły, iż nie ma pieniędzy na remont ul. Piastowskiej i na razie nie ma tego w planach. Myślę jednak, że jeśli pojawiła się szansa na współpracę z TŚ i możliwość dofinansowania, taka dokumentacja zostanie wpisana. Ile może ona kosztować? 1 lub 2 mln zł? TŚ wiadomo, będą mogły wpisać to zadanie do projektu, a SL również otrzyma środki UE na przebudowę w związku z tym, iż będzie partnerem projektu tramwajowego.elot360 pisze:Czyli, że przysłowiowa żaróweczka u nich się jeszcze nie zaświeciła?
Ostatnio zmieniony 16 sty 2015, 11:49 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Właśnie jeszcze jedno mnie się ogarnęło. Jeżeli TŚ znowu albo dalej nie będzie przekonane po czyjej być stronie, to można jeszcze ich przycisnąć mówiąc, że skoro 18 miałaby zostać zlikwidowana, to niepotrzebnie się zmarnowało troche hajsu na remont rozjazdu i zamianę na rozjazd technologiczny przy Osiedlu Pod Brzozami. Jak wiadomo, wszystkim chodzi o kasę, więc uważam, że ten argument może mieć jakąś wagę.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Żadną. W 2004 roku, czyli na dwa lata przed zamknięciem linii 8, TŚ wymieniało fragment torowiska wraz z rozjazdami na Siemianowickiej w Bytomiu.elot360 pisze:Jeżeli TŚ znowu albo dalej nie będzie przekonane po czyjej być stronie, to można jeszcze ich przycisnąć mówiąc, że skoro 18 miałaby zostać zlikwidowana, to niepotrzebnie się zmarnowało troche hajsu na remont rozjazdu i zamianę na rozjazd technologiczny przy Osiedlu Pod Brzozami. Jak wiadomo, wszystkim chodzi o kasę, więc uważam, że ten argument może mieć jakąś wagę.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Przedstawiam treść apelu do mieszkańców dzielnicy Ruda. Poprosiłem jednego z naszych Radnych, aby to przeczytał na sesji RM w dniu 28.11.2013 r.
Dzień dobry Panie Józefie! Byłem obecny na posiedzeniu Komisji Infrastruktury i Rozwoju Miasta ws. linii tramwajowej nr 18. Mam prośbę, aby przeczytał Pan ten apel do mieszkańców na sesji RM w dniu 28.11.2013 r.
Szanowni Mieszkańcy dzielnicy Ruda!
W dniu 14.11.2013 r. odbyło się posiedzenie Komisji Infrastruktury i Rozwoju Miasta ws. linii tramwajowej nr 18 przy udziale Radnych, przedstawicieli Tramwajów Śląskich S.A. oraz mojej skromnej osoby. Tramwaje Śląskie S.A. zapowiedziały, iż przygotowanie dokumentacji projektowej w celu modernizacji torowiska tramwajowego w ul. Piastowskiej jest możliwe w przypadku, gdy władze Rudy Śląskiej przygotują dokumentację projektową dotyczącą przebudowy w/w ulicy i przekażą ją do Tramwajów Śląskich S.A. Przeprowadzenie modernizacji torowiska i przebudowy ulicy poprzez zwężenie chodnika i wycinkę drzew po stronie torowiska i jego przesunięcie lub dobudowanie drugiego toru i przeniesienie samego torowiska na środek jezdni poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego, pasażerów korzystających z tramwajów linii nr 18 oraz zmniejszenie energii wibroakustycznej dla okolicznych mieszkańców. Perspektywa finansowa UE na lata 2014 - 2020 będzie ostatnią szansą na wysokie dofinansowanie tego typu inwestycji. Oprócz Tramwajów Śląskich S.A. dodatkowe dofinansowanie może również uzyskać nasze miasto, gdyż będzie to projekt mający na celu zachowanie istniejącego połączenia tramwajowego oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfortu mieszkańców. Po zakończeniu eksploatacji torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Piastowskiej przez tramwaje, szyny będą się zapadać lub wybrzuszać, co będzie stanowiło jeszcze większe niebezpieczeństwo w ruchu drogowym. Ponadto torowisko zostanie usunięte dopiero przy remoncie przywołanej ulicy, na co nie należy liczyć w najbliższym czasie bez wsparcia UE. Szanowni Mieszkańcy, a więc jaki wniosek? Ulicę Piastowską prędzej czy później trzeba będzie wyremontować, tyle, że po likwidacji tramwaju (zastąpieniu linią autobusową) będzie to trudniejsze, ponieważ Ruda Śląska będzie miała nikłe szanse na dofinansowanie takiej inwestycji. Jedyny sposób na szybki remont tejże drogi to utrzymanie linii tramwajowej i chęć do współpracy z Tramwajami Śląskimi S.A.
Proszę również wziąć pod uwagę to, iż istnieje ryzyko zwrotu unijnej dotacji w wysokości ok. 384 mln zł na obecnie trwający Projekt pn.: "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą", którego wartość to ok. 800 mln zł. Taką ewentualność potwierdzili przedstawiciele Tramwajów Śląskich S.A. obecni na posiedzeniu Komisji. Jeżeli dojdzie do sytuacji, kiedy trzeba będzie zwrócić dotację, nasze miasto będzie musiało ponieść tego konsekwencje. Dlaczego Ruda Śląska? Otóż przez likwidację linii tramwajowej w naszym mieście, której część objęto modernizacją w obecnym Projekcie, tj. torowisko wzdłuż ul. Zabrzańskiej, przejazdy tramwajowe przy pętli Chebzie oraz modernizacja rozjazdów i przejazdu tramwajowego w Bytomiu Bobrku w rejonie Osiedla Pod Brzozami.
W tym miejscu pragnę zaznaczyć, że jeśli dojdzie do likwidacji linii tramwajowej nr 18 (zastąpienie jej linią autobusową) może to spowodować zwiększenie długu Rudy Śląskiej o prawie 400 mln zł. Proszę się zastanowić czy stać nas na likwidację tramwaju linii nr 18? Odpowiedź jest prosta - nie. Zachowanie linii tramwajowej nr 18 pozwoli na szybki remont ul. Piastowskiej oraz modernizację torowiska.
W nowej perspektywie finansowania planowane jest wykonanie skrętu torowego na skrzyżowaniu w Rudzie Południowej, który umożliwi zmianę trasy linii tramwajowej nr 18 do Zaborza lub wydłużenie jej trasy w taki sposób, aby obsługiwała Centrum Zabrza. Wg badań Tramwajów Śląskich S.A. takiego połączenia oczekują pasażerowie, którzy przesiadają się na Rudzie Południowej do tramwajów linii nr 1 lub autobusów jadących w kierunku Zabrza.
Mając powyższe na uwadze proszę mieszkańców o wstrzymanie działań zmierzających ku likwidacji linii tramwajowej oraz składanie wniosków do władz Rudy Śląskiej o wpisanie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Piastowskiej do budżetu miasta na rok 2014.
Z poważaniem inż. Łukasz Klyszcz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Chyba remoncik Piastowskiej jest już nieunikniony, ale co do tego skrętu do Zaborza, związanego z przesiadkami itd., chodzi mi o to, że jak T18 jechało do Chebzia, to nie było tak źle. Można by było zrobić, że skoro są 4 kursy w ciągu godziny (obecnie) (uznajmy, że tak będzie potem) to 3/4 kursów mogłoby być do tego Zabrza, a jeden taki wariantowy do Chebzia. Nie wiem, czy by to się sprawdziło "pasażerowo", jak i czasowo, licząc kursy z Zabrza, ale pomysł jakiś jest.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W ten sposób będziesz wprowadzać pasażerów w błąd. Są 2 wyjścia, otóż "18" jechałaby do Zabrza co 30 minut razem z "4" też co 30 minut jako uzupełnienie "1" (najlepiej jednak "18" co 15 minut w zamian za "4") albo dwie linie, które w Rudzie zapewnią obsługę co 15 minut (każda co 30 minut, ale wtedy będzie to mało atrakcyjne dla pasażerów jadących na Chebzie i do Zabrza). Na Chebzie nie ma aż takich potoków, aby dwie linie musiały jeździć (obecnie muszą ze względów technicznych), najlepszy pożytek będzie z "18", która będzie obsługiwała Plac Wolności w Zabrzu (tutaj kolejny raz kłania się brak pętli przy dworcu PKP).elot360 pisze:Chyba remoncik Piastowskiej jest już nieunikniony, ale co do tego skrętu do Zaborza, związanego z przesiadkami itd., chodzi mi o to, że jak T18 jechało do Chebzia, to nie było tak źle. Można by było zrobić, że skoro są 4 kursy w ciągu godziny (obecnie) (uznajmy, że tak będzie potem) to 3/4 kursów mogłoby być do tego Zabrza, a jeden taki wariantowy do Chebzia. Nie wiem, czy by to się sprawdziło "pasażerowo", jak i czasowo, licząc kursy z Zabrza, ale pomysł jakiś jest.
Edycja, dnia 25.11.2013:
Przyszła odpowiedź:
Witam serdecznie!
Bardzo dziękuję za przekazaną treść apelu.
Mam nadzieję, że po zapoznaniu się z treścią tego apelu
znacznie wzrośnie liczba zwolenników zachowania linii tramwajowej nr 18.
Ze względu na ochronę środowiska naturalnego i zachowanie naszej
tożsamości, osiągniemy oczekiwane rozwiązanie
w postaci wyremontowania torowiska oraz nawierzchni ulicy Piastowskiej. Ale
to będzie trwało kilka lat.
Pozdrawiam!
Józek Skudlik
Ostatnio zmieniony 16 sty 2015, 11:52 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
No kilka lat mają na to całą perspektywę 2014-2020, więc spoko, byle tylko to zrobili. a 18 dalej będzie jeździć.
Najlepiej ,aby 18 jeździła do Zabrza, likwidując 4 lub wydłużenie 4 do Sikorskiego, likwidując 18. To jest egal. Aby zachować połączenie Ruda-Chebzie, 18 mogłaby też jeździć co pół godziny naprzemiennie z co półgodziny jeżdżącą 4, przy trasie 4 Zabrze - Bytom, 18 Chebzie - Bytom, lecz wydaje się, że przy potokach na trasie Południowa - Chebzie wystarczające jest zsynchronizowanie 18 z 1 na Południowej.
Najlepiej ,aby 18 jeździła do Zabrza, likwidując 4 lub wydłużenie 4 do Sikorskiego, likwidując 18. To jest egal. Aby zachować połączenie Ruda-Chebzie, 18 mogłaby też jeździć co pół godziny naprzemiennie z co półgodziny jeżdżącą 4, przy trasie 4 Zabrze - Bytom, 18 Chebzie - Bytom, lecz wydaje się, że przy potokach na trasie Południowa - Chebzie wystarczające jest zsynchronizowanie 18 z 1 na Południowej.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Masz rację.kolejorz. pisze:No kilka lat mają na to całą perspektywę 2014-2020, więc spoko, byle tylko to zrobili. a 18 dalej będzie jeździć.
Najlepiej ,aby 18 jeździła do Zabrza, likwidując 4 lub wydłużenie 4 do Sikorskiego, likwidując 18. To jest egal. Aby zachować połączenie Ruda-Chebzie, 18 mogłaby też jeździć co pół godziny naprzemiennie z co półgodziny jeżdżącą 4, przy trasie 4 Zabrze - Bytom, 18 Chebzie - Bytom, lecz wydaje się, że przy potokach na trasie Południowa - Chebzie wystarczające jest zsynchronizowanie 18 z 1 na Południowej.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2015, 11:54 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Słyszałem że kiedyś właśnie na pl. wolności z trasy T5 i T3 był kiedyś skręt w prawo który umożliwiał T5 by odrazu jechała do zajezdni w gliwicach bo podobno kiedyś tak kursowała. Nie wiem jak ma się to do prawdy, ale jeżeli tak sobie pomyśleć, to trójkąt na pl. Wolności to nie taki zły pomysł. Wiem że koszta itd. ale podczas modernizacji lub wypadków na trasach może przypadkiem by się przydało. Pozdrawiam
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Tak mi się wydawało, ale przy następnym projekcie mogliby to przebudować.grillmaster pisze:Z tej strony na pętlę przy dworcu i tak się nie dało wjechać.KZKGaPowicz pisze:najlepszy pożytek będzie z "18", która będzie obsługiwała Plac Wolności w Zabrzu (tutaj kolejny raz kłania się brak pętli przy dworcu PKP).
Taki skręt Wolności - Powstańców Śląskich (z Gliwic) z pewnością przydałby się. O ile się nie mylę, wystarczy tylko odpowiednio przebudować (zmienić przebieg krawężnika), aby móc poprowadzić tamtędy torowisko. Wydaje mi się, że da się to zrobić.elot360 pisze:Słyszałem że kiedyś właśnie na pl. wolności z trasy T5 i T3 był kiedyś skręt w prawo który umożliwiał T5 by odrazu jechała do zajezdni w gliwicach bo podobno kiedyś tak kursowała. Nie wiem jak ma się to do prawdy, ale jeżeli tak sobie pomyśleć, to trójkąt na pl. Wolności to nie taki zły pomysł. Wiem że koszta itd. ale podczas modernizacji lub wypadków na trasach może przypadkiem by się przydało. Pozdrawiam
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Teoretycznie wszystko da się zrobić, tylko zazwyczaj nie ma chęci (albo pieniędzy). Sam pomysł ze skrętem z tej ulicy która prowadzi w dół na wolności w prawo do Gliwic też uważam za słuszny, ale tu odniosę sie jeszcze to mojego pomysłu na trójkąt na pl. Wolności. Tam jest tylko jeden rozjazd umożliwiający wjechanie na przeciwny tor, ale uważając że T18 właśnie by kursowało od Zaborza, to ten rozjazd przyznajmy mało by się przydał, a znając teoretycznie remonciki to koszt nie byłby wcale "mały". Tu chyba pies pogrzebany bo to musiało by być chyba czymś poparte by można było prosić o dofinansowanie z unii czy coś w ten deseń. W ogóle już sama wymiana torowiska na torowisko z takowym rozjazdem sprawiał by problemy. I jeszcze kwestia ile by miało tego być. Bo teoretycznie w jakiś wyimaginowy sposób można by było wykorzystać ten rozjazd na przystanku ale wątpie by kosmici nam pomogli, a teoretycznie nawet przy robieniu jednego rozjazdu już jest problem bo i tak tory do Gliwic były by zablokowane (ze względu na budowe rozjazdu) i tory do Bytomia/Mikulczyc (bo zwrotnice trzeba by było dobudować, a wahadło niby było by możliwe, ale rozjad do zmiany toru byłby praktycznie na wysokości straży pożarnej, bo tam betony się kończą, z trasą T3 nie było by problemu tam jest mijanka, ale tak to by ten tramwaj blokował T5 i inne, więc rozwiązanie kiepskie). Właśnie trzeba jakoś to zorganizować bo teoretycznie jak mówiłem wszystkie pomysły są dobre, tylko wykonanie kiepskie...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
ŹródłoTransport Publiczny pisze:Jak się dowiedział nasz serwis, linia tramwajowa nr 18, której likwidacji domagała się część mieszkańców Rudy Śląskiej, zostaje. Tramwaje wrócą na nią po remoncie torowiska, nie wiadomo jednak kiedy.
Od kwietnia tramwaje tej linii po Rudzie Śląskiej nie jeżdżą. Trasę „osiemnastki” przejęły inne tramwaje i autobusowa linia zastępcza T–1. Związane jest to z remontem torowiska na trasie do Rudy Południowej. Kilka dni temu pisaliśmy, że wspomniana linia może już nie wrócić, bo do prezydent miasta Grażyny Dziedzic wpłynął wniosek mieszkańców, którzy domagają się jej likwidacji. Pani prezydent otrzymała też „kontrwniosek” mieszkańców, którzy chcą, by ją zachować.
Cieszyć się będą ci drudzy, choć na razie nie wiadomo kiedy skończy się remont. – W każdym razie linia nr 18 zostaje – powiedział nam rzecznik Tramwajów Śląskich Andrzej Zowada. Odnowienie tego torowiska jest zresztą częścią większego projektu rewitalizacji górnośląskiej sieci tramwajowej. Współfinansowany ze środków unijnych ma kosztować w sumie ponad 800 mln zł.
Linia nr 18 łączyła Plac Sikorskiego w Bytomiu z przystankiem Chebzie Pętla, przejeżdżając przez Rudę Śląską.
ŹródłoStowarzyszenie Przyjazna Ruda Śląska pisze:Na sesji Rady Miasta w dniu 28.11.2013 radny A. Stania zaproponował podjęcie uchwały dotyczącej rezolucji skierowanej do Tramwaji Śląskich w sprawie uciążliwości związanej z przebiegiem linii tramwajowej nr 18 wzdłuż ulicy Piastowskiej. Należy przypomnieć, że w czasie imprezy plenerowej, która odbyła się dnia 16.09.2012 , a zorganizowanej przez Stowarzyszenie Przyjazna Ruda Śląska, zbieraliśmy podpisy mieszkańców tej dzielnicy w sprawie podjęcia przez władze miasta próby rozwiązania problemu związanego z przebiegiem tej linii. W dniach następnych do siedziby stowarzyszenia zwracali się mieszkańcy, którzy swoim podpisem popierali rozpoczęcie naszej inicjatywy w opisanej sprawie. Skutkiem tego, zarząd stowarzyszenia prowadził korespondencję z Prezydentem Miasta i Tramwajami Śląskimi. Z perspektywy czasu zarząd stowarzyszenia stwierdza, że od tego czasu władze miasta podjęły szereg merytorycznych działań zmierzających do rozwiązania zaistniałej sytuacji. Zarząd stowarzyszenia monitorując sytuację i będąc w kontakcie z mieszkańcami tej dzielnicy na bieżąco był informowany o pracach i zamierzeniach prowadzonych w przedmiotowej sprawie. Skutkiem tego Prezes Stowarzyszenia Jerzy Sladek na spotkaniu Prezydenta Miasta z mieszkańcami tej dzielnicy, które odbyło się 5.11.2013 w imieniu tych mieszkańców zadał pytania władzom miasta, prosząc jednocześnie o poinformowanie zebranych, na jakim aktualnie etapie znajduje sprawa. Aby nie powielać odpowiedzi, zainteresowanych odsyłamy do zakładki: / Aktualności z dnia 6.11.2013 naszej strony /. Reasumując, zaproponowanie podjęcia uchwały na wczorajszej sesji w sprawie rezolucji skierowanej do Tramwaji Śląskich S.A, uważamy z perspektywy czasu za znacznie opóźnione, tym bardziej, że conajmniej od jesieni 2012 odpowiednie służby Urzędu Miasta, prowadzą intensywne działania zmierzające do rozwiązania nie łatwego dla tego rejonu problemu. Zarząd stowarzyszenia zadaje sobie pytanie, dlaczego radni nie podjęli w przeszłości próby rozwiązania tego problemu, a teraz, kiedy władze miasta przedstawiają alternatywne możliwości rozwiązania problemu, proponuje się podjęcie uchwały o treści zaproponowanej przez wnioskodacę. Należy zauważyc, że wnioskodawca nie uczestniczył w spotkaniu z mieszkańcami, a obecni radni nie prowadzili żadnej polemiki z władzami miasta, ba nie zadali żadnego pytania.
Warto również wspomnieć, iż RM podjęła wczoraj uchwałę ws. rezolucji dotyczącej linii tramwajowej nr 18. Z-ca Prezydenta Miasta Jacek Morek prosił radnych, aby tej uchwały nie podejmować, bo coś mu nie pasowało w pierwszym akapicie mojej rezolucji. Szanowni Forumowicze wypowiedzcie się na ten temat. Pani prezydent również nie chciała, aby ją podjąć, chociaż mnie zapewniała, że jest taka możliwość, jeżeli taką przygotuję. Pan Morek stwierdził, że interesuje ich "9" jako linia tranzytowa, mało tego, on nic nie wiedział o przyszłym projekcie unijnym i stwierdził, że gdyby był obecny na posiedzeniu Komisji IiRM, to rozmowy potoczyłyby się inaczej, ale obowiązki mu nie pozwoliły na przybycie. Obejrzyjcie sobie sesję od momentu: 4:31:54 do 4:44:56.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: "18"
Myślę, że do końca stycznia już powinna jeździć. Ostro zabrali się za końcowy odcinek torowiska w jezdni na ul. Dworcowej w Chebziu.yumoto pisze:Kiedy tak w ogóle możemy się spodziewać przywrócenia linii "18" czy uda się to zaraz po Nowym roku?
Ponadto przy okazji Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku mieszkańcy ul. Piastowskiej odczują co to znaczy nie mieć tramwaju.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: "18"
Ja z kolei słyszałem, że więcej jest obywateli protramwajowych. Ale jak wiemy ile ludzi, tyle wersji.Penny pisze:Podobno dla większości z nich jest to pozytywne odczucie - niestety.KZKGaPowicz pisze:Ponadto przy okazji Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku mieszkańcy ul. Piastowskiej odczują co to znaczy nie mieć tramwaju.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: "18"
Nie uwierzę, jeżeli nie zobaczę nowego rozkładu na stronie KZK GOP, gdyż było już tyle terminów przywrócenia, a linii jak nie było, tak nie ma.yumoto pisze:Podobno już na 100% linia "18" wróci na tory w połowie Lutego :spoko:
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Re: "18"
Linia "18" od 14 lutego zacznie kursować....jednak nie po swojej stałej trasie, a na trasie Stroszek Zajezdnia-Biskupice Pętla....miejmy nadzieję że to się zmieni :spoko:
"25" Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy-Wojkowice Żychcice Pętla
Re: "18"
Pisaliśmy już o tym kilka dni temu w temacie "Zmiany od 2014.02.08" w dziale Trasy, rozkłady.yumoto pisze:Linia "18" od 14 lutego zacznie kursować....jednak nie po swojej stałej trasie, a na trasie Stroszek Zajezdnia-Biskupice Pętla....miejmy nadzieję że to się zmieni :spoko:
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Trwają prace nad przygotowaniem kampanii promującej zabytki w Rudzie Śląskiej pn. "Żyj bez nudy, jedź tramwajem do Rudy!". Oprócz kursowania wagonów zabytkowych lub historycznych w soboty oraz w niedziele i święta na jednym z pociągów linii nr 18 z obsługą konduktorską (od maja do września), tak miałyby wyglądać zapowiedzi przystanków w normalnych wagonach (najlepiej w Moderusach, bo z "żelazkami" może być problem). W wagonach zabytkowych i historycznych przewiduję plakaty na oknach (bez zanieczyszczania klejem całych szyb).
Dodane pliki mają charakter testowy. W momencie akceptacji przez UM Ruda Śląska i Tramwaje Śląskie S.A. zostanie zakupiona licencja na wykorzystanie plików lub TŚ za opłatą przygotują swoją wersję.
Artykuł
Dodane pliki mają charakter testowy. W momencie akceptacji przez UM Ruda Śląska i Tramwaje Śląskie S.A. zostanie zakupiona licencja na wykorzystanie plików lub TŚ za opłatą przygotują swoją wersję.
Artykuł
- Załączniki
-
- Zapowiedzi przystanków i zabytków (2).mp3
- (280.85 KiB) Pobrany 113 razy
-
- Zapowiedzi przystanków i zabytków.mp3
- (346.69 KiB) Pobrany 132 razy
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Zapowiedzi fajne, tylko lepiej by było gdyby został nagrany prawdziwy głos a nie z syntezatora. Takie zapowiedzi miałyby być tylko w zabytkowych tramwajach (ale to się wiąże z ograniczeniami technicznymi) bo na codziennych kursach to ludzie by już trochę na głowę dostali od tych informacji turystycznych
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W UM mi powiedziano, że nie zdecydowano jeszcze o budowie trójkąta torowego, ale wiedzą o tym. Gdy ten trójkąt powstanie, linia 18 zostanie skrócona do przystanku Ruda Dworzec PKPWitam!
Jeden z naszych radnych poprosił mnie, abym zapytał o koszty modernizacji torowiska tramwajowego wbudowanego w ul. Piastowską w Rudzie Śląskiej (technologia torowisko w płytach prefabrykowanych, szacowany czas wytrzymałości 30 lat) i czas realizacji tego zadania:
a.) bez udziału miasta w partycypacji kosztów,
b.) bez udziału miasta, ale z przygotowaną dokumentacją projektową przebudowy ul. Piastowskiej (projekt na lata 2014-2020),
c.) wspólny projekt miasta z Tramwajami Śląskimi w celu dofinansowania z UE kompleksowej przebudowy ulicy wraz z torowiskiem tramwajowym?
Jest to konieczne, ponieważ będzie to podstawą do złożenia interpelacji w sprawie przygotowania dokumentacji projektowej przebudowy w/w ulicy (aktualizacja, ponieważ posiadam dane z 9.02.2012 r.).
Czy prawdą jest, że miasto jako akcjonariusz Waszej Spółki może ją dokapitalizować (wiem, że może, ale chodzi o "wykręty" ze strony miasta, gdyż władze uważają, że nie mogą inwestować w cudzą własność; przeczy na to przykład Katowic - przebudowa rynku wraz z torowiskiem tramwajowym)?
Drugie zagadnienie dotyczy, kiedy planujecie Państwo przywrócić ruch tramwajowy na odcinku "Ruda Południowa" - "Chebzie Pętla" (odwieszenie linii tramwajowej nr 18)? Pytam, ponieważ do końca 2013 r. ruch miał być już przywrócony na w/w odcinku.
Trzecie zagadnienie dotyczy, na jakim etapie są prace przygotowawcze do budowy łuku toru tramwajowego w Rudzie Południowej, który będzie umożliwiał skręt tramwajów z ul. Wolności w ul. Zabrzańską w kierunku Zabrza? Kiedy należy spodziewać się realizacji tego zadania?
Pozdrawiam.
Z poważaniem
inż. Łukasz Klyszcz
W załączeniu przesyłam odpowiedź na Pana zapytanie.
Pozdrawiam
Grzegorz Woźniak
Specjalista Koordynator ds. Uzgodnień Technicznych
Dział Przygotowania i Realizacji Inwestycji
tel. 32 256 36 61 wew. 298
- Załączniki
-
- Odpowiedź z TŚ S.A.pdf
- (1.08 MiB) Pobrany 121 razy
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Czyli osiemnastka w marcu zeszłego roku wykonała ostatni kurs do chebzia, czy jeszcze rozkład ulegnie zmianie?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
"18" wróci jeszcze na starą trasę, ale raczej nie na długo. Jak UM SL zgodzi się na ten łuk, to "18" będzie kursowała na trasie ??? - Zaborze - Ruda taborem dwukierunkowym. Mam nadzieję, że będzie to przynajmniej tabor częściowo niskopodłogowy.elot360 pisze:Czyli osiemnastka w marcu zeszłego roku wykonała ostatni kurs do chebzia, czy jeszcze rozkład ulegnie zmianie?
Mam też cichą nadzieję, że jak dojdzie do remontu ul. Piastowskiej, to przykładem linii 7 infrastruktura zostanie odbudowana.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Pytanie bo chyba nie zrozumiałem. Napisałeś że ???-Zaborze, są jakieś podejrzenia czy coś że T18 będzie jechało od gliwic? Tak sobie myślę i chyba nie ma innej drogi by zachaczyć o to zaborze bez rudy, chyba że to miało by być w drugim kierunku (nie kontaktuje dobrze, chciałbym mieć pewność)
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ma być zapewniona komunikacja tramwajowa Rudy z Zabrzem, gdyż tam są największe potoki.elot360 pisze:Pytanie bo chyba nie zrozumiałem. Napisałeś że ???-Zaborze, są jakieś podejrzenia czy coś że T18 będzie jechało od gliwic? Tak sobie myślę i chyba nie ma innej drogi by zachaczyć o to zaborze bez rudy, chyba że to miało by być w drugim kierunku (nie kontaktuje dobrze, chciałbym mieć pewność)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Brak logiki i głupie podpowiedzi dla decydentów. W takim razie po kiego ten łuk na Południowej, jak będzie tabor dwukierunkowy?KZKGaPowicz pisze:"18" wróci jeszcze na starą trasę, ale raczej nie na długo. Jak UM SL zgodzi się na ten łuk, to "18" będzie kursowała na trasie ??? - Zaborze - Ruda taborem dwukierunkowym. Mam nadzieję, że będzie to przynajmniej tabor częściowo niskopodłogowy.elot360 pisze:Czyli osiemnastka w marcu zeszłego roku wykonała ostatni kurs do chebzia, czy jeszcze rozkład ulegnie zmianie?
Mam też cichą nadzieję, że jak dojdzie do remontu ul. Piastowskiej, to przykładem linii 7 infrastruktura zostanie odbudowana.
Ten łuk może mieć sens jeżeli będzie jakiś problem na trasie, lub w razie remontu będzie lepszy wybór objazdów czy coś(takie jest moje zdanie).
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Również tak uważam. Jest jeszcze trochę czasu. Myślę, że należy jeszcze powalczyć i pisać maile do TŚ w tej sprawie (być może się uda jak w przypadku wnętrza Twistów).misza pisze:Brak logiki i głupie podpowiedzi dla decydentów. W takim razie po kiego ten łuk na Południowej, jak będzie tabor dwukierunkowy?KZKGaPowicz pisze:"18" wróci jeszcze na starą trasę, ale raczej nie na długo. Jak UM SL zgodzi się na ten łuk, to "18" będzie kursowała na trasie ??? - Zaborze - Ruda taborem dwukierunkowym. Mam nadzieję, że będzie to przynajmniej tabor częściowo niskopodłogowy.elot360 pisze:Czyli osiemnastka w marcu zeszłego roku wykonała ostatni kurs do chebzia, czy jeszcze rozkład ulegnie zmianie?
Mam też cichą nadzieję, że jak dojdzie do remontu ul. Piastowskiej, to przykładem linii 7 infrastruktura zostanie odbudowana.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości