misza pisze:Wielkimi krokami zbliża się zamknięcie mostu na Bytomce. Podobno po Poniatowskiego i Tunkla ten jest następny.
Z analizy BIP R-SL wynika, że torowisko ma być odbudowane na długości mostu.
Na czas budowy ma być tylko kładka dla pieszych. Zamawiający liczy się z tym, że most będzie trzeba budować całkowicie od podstaw. A to może potrwać.
Ciekawe, czy będą kombinacje typu 18A, 18B czy długo tramwaju w Rudzie nie zobaczymy.
Zapewne będzie podzielenie linii na 2 części. Tutaj mnie zastanawia to wypieranie się odpowiedzialności za torowisko; miasto samo sobie przeczy, że niby TŚ są odpowiedzialne za torowiska, a akurat w tym przypadku miasto odbuduje całość. Skoro sądzą, że to jest część TŚ, to dlaczego nie postawią osobnego mostu dla drogi, a TŚ osobno dla tramwaju? Odpowiedź jest prosta, mogą remontować torowiska, tylko wolą się wyprzeć i uprawiać propagandę, jakie to TŚ są złe. Na Poniatowskiego, to budowa nowego mostu się przedłuży, bo miasto wypowiedziało umowę.
Edycja, dnia 14.10.2014:
Na skrzyżowaniu ulic Brańskiego, Magazynowej i Wolności ma powstać rondo. Oczywiście zapytałem pana z Wydziału Dróg i Mostów, jak to będzie wyglądało z tramwajem, ale odpowiedział mi mniej więcej tak: "Na razie będzie ogłoszony przetarg na dokumentację projektową, a projektant będzie decydował. Nie jest tajemnicą, że nasze miasto najchętniej tramwajów by się pozbyło, a raczej 18..." Jeden z radnych obecnych na spotkaniu z mieszkańcami powiedział, że to nowe osiedle (Osiedle Platany) przy ul. Wolności, na wysokości przedszkola powstało ze względu na planowaną likwidację 18, a teraz deweloper chce Rudę Śląską pozwać, że tramwaj będzie przeszkadzał. Ja pytam zatem, skoro tramwaju by nie było, to i tak pozostanie tam ruch samochodowy, w tym ciężki. Szkoda gadać.
105N #338 może potwierdzić, gdyż też był obecny na spotkaniu. Gdyby ktoś był zainteresowany tematem, to zapraszam w dniu 3 listopada o godz. 18:00 do Młodzieżowego Domu Kultury przy ul. Janasa 28 w dzielnicy Ruda.
Edycja, dnia 26.10.2014:
Przyszła odpowiedź w sprawie
interpelacji dot. dokumentacji projektowej ul. Piastowskiej.
Edycja, dnia 13.11.2014:
Dziś odbyło się posiedzenie Komisji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w UM Ruda Śląska. Odczucia - negatywne. Otóż szanowna Komisja (część z jej przedstawicieli, głównie z Wydziału Dróg i Mostów) stwierdziła, iż nie można prowadzić ruchu drogowego po torze tramwajowym; jako przykład podałem ul. Gliwicką na Załężu, ale pani przewodnicząca stwierdziła, iż tam mieszka jej córka i jest miejsce dla pasa drogowego osobno, za wyjątkiem pewnych odcinków. Druga osoba z tego samego wydziału stwierdziła, iż nie ma sensu inwestować w tę linię, ponieważ korzysta z niej zbyt mało pasażerów. Jedyna pozytywna informacja to taka, że jeśli TŚ przedstawią w UM harmonogram prac, w którym będzie zawarta linia 18, to wtedy mogą się zastanowić; mało tego, przewodnicząca - naczelnik Wydziału Dróg i Mostów stwierdziła, iż przekazanie aportem dokumentacji nie jest zgodne z prawem (mam tutaj wątpliwości, ponieważ akcjonariusz spółki może za zgodą organów stanowiących [RM i zarząd spółki] takie działanie podjąć). Ponadto stwierdzono, iż Ruda Śląska musiałaby przygotować kompleksową dokumentację projektową, a nie mają gwarancji, że taka modernizacja zostanie przez TŚ przeprowadzona. Z tym akurat się zgadzam, chociaż nie do końca, ponieważ TŚ przygotowują dokumentację projektową dot. torowiska. Odnośnie trójkąta torowego na Rudzie Południowej, to jeden z przedstawicieli komisji zapytał mnie, dlaczego w trakcie modernizacji torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej nie podjęto działań w sprawie jego budowy? Odpowiedziałem, że rozmawiałem z przedstawicielami TŚ w tejże sprawie i przekazali mi informację, iż przebudowa jest dokonywana na podstawie przekazanych przez miasta dokumentacje projektowe, a w naszym przypadku takiej nie było. Oczywiście takiej odpowiedzi nie przyjęto jako argument.
Więcej szczegółów podam w najbliższą niedzielę na zebraniu KMTM w świetlicy ZUR.
Wypowiedzcie się na ten temat, ponieważ nie wiem, czy jest sens dalej walczyć? Może jeszcze spróbuję z przedstawicielami TŚ się spotkać, aby móc im przekazać informacje, które umożliwią przygotowanie tego, co trzeba, by móc się dogadać z SL.
Co do remontu mostu nad rzeką Bytomką, to planuje się przeprowadzenie go w okolicach połowy przyszłego roku.