Przyszłość linii 18

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#101 Post autor: KZKGaPowicz » 29 wrz 2013, 20:26

kolejorz. pisze:
KZKGaPowicz pisze:Najlepszym rozwiązaniem wałkowanym już przez kilka lat jest zmiana trasy linii 18 z Bytomia / Stroszka do Gliwic lub Biskupic przez Rudę Południową. Takie połączenie miałoby olbrzymi potencjał, ale należałoby pociąć rozkład 6, 840 i 870.
Prze Rudę do Biskupic to niezbyt raczej bo robiłaby całe koło przez Zabrze tak jak 5 od Zaborza, chyba że mówisz o trasie Gliwice - Biskupice przez Południową ale wtedy trzeba zrobić skręt w lewo na Bobrku w stronę Biskupic. Najlepiej do Gliwic i wtedy można wywalić 4, lub wywalić 18 a dać 4 - to już luźna opcja numeracji. 6,840,870 mają oddziaływanie regionalne a nie tylko miejscowe więc też działania regionalne musiałyby się z tym wiązać. 840 i 870 są do wywalenia od tak całkowicie, tylko potrzeba zaś alternatywy w Kolejach Śląskich, wiadomo że 18 z Rudy nikt nie jeździłby do Gliwic bo to nie opłacalne czasowo by było ale do takiego Zabrza to już na pewno świetne połączenie zważywszy gdyby w ogóle nie było dublujących trasę "osiemsetek".
Trasa do Biskupic mogłaby również wprowadzać w błąd pasażerów, którzy mieliby wycieczkę krajoznawczą (najpierw do Rudy i Zabrza, a później dopiero do Biskupic). Najlepiej byłoby skierować linię do zajezdni w Gliwicach.

Z pisma z dnia 9.02.2012 r., które otrzymałem od TŚ wynika, że:
- szacunkowy koszt modernizacji torowiska wydzielonego 800 mtp - 2.100.000,00 zł,
- szacunkowy koszt modernizacji torowiska w jezdni 2800 mtp - 16.000.000,00 zł.

W każdym bądź razie przy wsparciu UE w 75% to koszt modernizacji torowiska: 2.100.000,00 zł + 2 * 16.000.000,00 zł - 25.575.000,00 zł = 8.525.000,00 zł.

Nie wiem jaki byłby koszt remontu drogi (biorąc pod uwagę ten ok. 3 kilometrowy odcinek).
Przyjmuję 15.000.000,00 zł. Przy dotacji UE w 75% to koszt:
15.000.000,00 zł - 11.250.000,00 zł = 3.750.000,00 zł.

Dodając to wszystko do siebie mamy tylko: 8.525.000,00 zł + 3.750.000,00 zł = 12.275.000 zł :!: Przy dochodach miasta taką kwotę można wygospodarować na całość, nie mówiąc o samej drodze. Nawet gdyby nie było na wkład własny, to zawsze można zaciągnąć pożyczkę z WFOŚiGW w Katowicach, które są nisko oprocentowane, a część może zostać nawet umorzona :!:

W najgorszym przypadku będzie to 24.550.000,00 zł :)

Stosowne pisemko do Kancelarii RM ws. posiedzenia komisji wysłałem wczoraj.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2013, 20:49 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#102 Post autor: Boguś » 29 wrz 2013, 20:48

KZKGaPowicz pisze:W każdym bądź razie przy wsparciu UE w 75% to koszt modernizacji torowiska: 18.100.000,00 zł - 13.575.000,00 zł = 4.525.000,00 zł.
Coraz częściej pojawiają się informacje, że w nowym budżecie UE będzie się domagała większego wkładu własnego.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#103 Post autor: KZKGaPowicz » 29 wrz 2013, 20:54

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:W każdym bądź razie przy wsparciu UE w 75% to koszt modernizacji torowiska: 18.100.000,00 zł - 13.575.000,00 zł = 4.525.000,00 zł.
Coraz częściej pojawiają się informacje, że w nowym budżecie UE będzie się domagała większego wkładu własnego.
To jest kwota na 1 tor, ale jak wiemy trzeba zdudować dwa, żeby poprawić bezpieczeństwo. Nawet gdyby było to 50% i tak warto walczyć. Wyremontować za 100% kosztów, a za połowę to znaczna różnica.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#104 Post autor: kolejorz. » 30 wrz 2013, 16:18

Ruda musi też jeszcze myśleć o modernizacji w znakomitej części 9 która bądź co bądź jest aktualnie najważniejszą linią w tym mieście więc wtedy nawet niskie kwoty nie stają się już takie "łatwe", bo zaplanowany podział środków finansowych musi się rozłożyć też na inne zadania lub po prostu trzeba zwiększać finansowanie.

Nie wiem jak jest z finansowaniem remontów przez TŚ? TŚ z własnych środków łoży na remonty czy zawsze wiąże się to ze współpracą z miastem bo inaczej remontu nie będzie? Jeżeli byłoby tak że 9 w większej części byłaby remontowana siłami TŚ to miasto mogłoby skierować większe środki na 18, inaczej może być ciężko o kasę nawet jeżeli na papierkach sumy wydają się niskie.

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#105 Post autor: DWD » 30 wrz 2013, 17:53

To wszystko tylko Wasze marzenia. Rzeczywistość jest taka, że ani 9 ani 18 nikt nie ruszy i nikt nie zacznie na nich nic modernizować przez najbliższe kilkanaście lat. Prędzej się rozpadną niż zostaną wyremontowane (nie wspominając już o pomysłach dobytowy drugiego toru albo pętli na Bykowinie to wszystko jest nierealne). Chyba, że dojdzie już do sytuacji, że np. 9 zaczną lądować w stawach na Chebziu albo w Biedronce na Wirku może wtedy ktoś pójdzie po rozum do głowy i weźmie się za torowiska w Rudzie.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#106 Post autor: kolejorz. » 30 wrz 2013, 18:23

Zbyt defetystyczny obraz przedstawiłeś. Może 9 i 18 w Rudzie lekko nie mają to gdzieś jakieś remonty pojawić się powinny, choćby dlatego że na Nowym Bytomiu jest przygotowany projekt na remont 9, bezsensu by sobie go nie robili, raz czy dwa też wspomniano że remont 9 ma być priorytetowy w przyszłym projekcie unijnym ale to tego raczej wiążąco traktować nie można dopóki nie zacznie pojawiać się więcej przetargów na projekty remontowe, a taka jedna jaskółka już jest a obecne władze mają choć ciut lepszy stosunek do tramwajów niż poprzednie, gorzej jak w 2014 władza się zmieni i np. powróci Stania.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#107 Post autor: KZKGaPowicz » 30 wrz 2013, 18:54

TŚ S.A. robią to za własne środki, miasta spłacają to TŚ za pośrednictem składki do KZK GOP większą stawką za pockm i wzkm.

Ja proponuję wspólny projekt miasta z TŚ w takim celu, a żeby SL mogła zaoszczędzić trochę, a przy okazji TŚ by zmodernizowały torowisko. Wspólny projekt miasta z TŚ jest konieczny, jeżeli SL chciałaby to mieć współfinansowane (ze względu na to, że wraz z ulicą modernizowane i przebudowane będzie również torowisko).

Pan A. Stania najchętniej pozbyłby się wszystkich tramwajów w mieście, ale na jego nieszczęście w Świętochłowicach nie ma pętli, więc "11" i "17" muszą tak czy tak do Chebzia dojeżdżać, "9" też nie tknie, bo to linia przelotowa. Jedynie, co może zrobić, to wywalić "1", ale ze względu na modernizację torowiska już nie może w najbliższym czasie, więc pozostaje tylko "18" :cry:
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#108 Post autor: adam86 » 30 wrz 2013, 19:22

KZKGaPowicz pisze:TŚ S.A. robią to za własne środki, miasta spłacają to TŚ za pośrednictem składki do KZK GOP większą stawką za pockm i wzkm.
Nie, przecież wyemitowano obligacje.
Pan A. Stania najchętniej pozbyłby się wszystkich tramwajów w mieście, ale na jego nieszczęście w Świętochłowicach nie ma pętli, więc "11" i "17" muszą tak czy tak do Chebzia dojeżdżać, "9" też nie tknie, bo to linia przelotowa. Jedynie, co może zrobić, to wywalić "1", ale ze względu na modernizację torowiska już nie może w najbliższym czasie, więc pozostaje tylko "18" :cry:
A co ma Stania do rzeczy?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#109 Post autor: KZKGaPowicz » 30 wrz 2013, 19:49

adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze:TŚ S.A. robią to za własne środki, miasta spłacają to TŚ za pośrednictem składki do KZK GOP większą stawką za pockm i wzkm.
Nie, przecież wyemitowano obligacje.
Tak, ale kiedyś trzeba będzie je wykupić.
adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Pan A. Stania najchętniej pozbyłby się wszystkich tramwajów w mieście, ale na jego nieszczęście w Świętochłowicach nie ma pętli, więc "11" i "17" muszą tak czy tak do Chebzia dojeżdżać, "9" też nie tknie, bo to linia przelotowa. Jedynie, co może zrobić, to wywalić "1", ale ze względu na modernizację torowiska już nie może w najbliższym czasie, więc pozostaje tylko "18" :cry:
A co ma Stania do rzeczy?
Chodzi o możliwą zmianę władzy w 2014. r. A poza tym jest przewodniczącym Komisji Infrastruktury i Rozwoju Miasta, który organizuje posiedzenie w tytułowej sprawie i nie potrafi podać terminu. Myśli, że tak będę ciągle czekał i odpuszczę, nic z tego! Dziś otrzymałem potwierdzenie odbioru mojego wniosku o zwołanie posiedzenia w tejże sprawie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#110 Post autor: kolejorz. » 30 wrz 2013, 21:36

KZKGaPowicz pisze:TŚ S.A. robią to za własne środki, miasta spłacają to TŚ za pośrednictem składki do KZK GOP większą stawką za pockm i wzkm.
Jestem ciekaw jak sobie ustalają te stawki za obecne remonty fragmentarycznych przejazdów na Chebziu i Wirku. Płacić więcej za tramwaje gdy te remonty żadnych korzyści dla nich nie dają, tylko aktualnie w dużej mierze jest to "robienie dobrze" kierowcom aut.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#111 Post autor: KZKGaPowicz » 01 paź 2013, 08:41

kolejorz. pisze:
KZKGaPowicz pisze:TŚ S.A. robią to za własne środki, miasta spłacają to TŚ za pośrednictem składki do KZK GOP większą stawką za pockm i wzkm.
Jestem ciekaw jak sobie ustalają te stawki za obecne remonty fragmentarycznych przejazdów na Chebziu i Wirku. Płacić więcej za tramwaje gdy te remonty żadnych korzyści dla nich nie dają, tylko aktualnie w dużej mierze jest to "robienie dobrze" kierowcom aut.
Jeżeli nie liczyć torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej.
Ponadto wagonów zmodernizowanych poza tym ogryzkiem na Chebziu nie uświadczysz, a jeśli tak to raz na jakiś czas.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#112 Post autor: kolejorz. » 01 paź 2013, 11:11

No czasem żelazko jeździ na 9 i z tego co się dowiedziałem to podobno jeden Moderus ma trafić na 9 ze względu na piasecznice. Można jeszcze zaliczyć E1 na 1 które po modernizacji torów powinny wrócić.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#113 Post autor: KZKGaPowicz » 01 paź 2013, 13:00

kolejorz. pisze:No czasem żelazko jeździ na 9 i z tego co się dowiedziałem to podobno jeden Moderus ma trafić na 9 ze względu na piasecznice. Można jeszcze zaliczyć E1 na 1 które po modernizacji torów powinny wrócić.
Jeden to może nie wystarczyć na obecną porę roku, cała linia powinna być takim taborem obsługiwana ze względu na ukształtowanie terenu, później jeden wystarczy; itd. co roku.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#114 Post autor: kolejorz. » 01 paź 2013, 13:50

Wiadomo że 9 przydałoby się na okres jesień-zima obsadzić Moderusami bo cóż z tego że jeden będzie sobie radził z górkami a inne klękną, no ale to podobno taki ochłap, niech się Ruda cieszy że jeden dostaną bo i tak nie zasłużyli. Z branży kolejowej dowiedziałem się też że raz posypane tory czasem starczą dla kolejnego pojazdu bo piasek zależnie od warunków (bezdeszczowych) powinien zostać no ale dokładnie nie wiem jak to się sprawdza w praktyce, a zwłaszcza na torach tramwajowych, gdzie też nachylenia są większe.

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#115 Post autor: DWD » 01 paź 2013, 14:02

Przy obecnym stanie torowiska żaden motorowy nie weźmie na siebie odpowiedzialności prowadzenia Mederusa na 9. Pierwszy przykład z brzegu betonowy płyty na Wirku przy Odrodzenia. Jak zwykła stopiątka przejeżdza to trze blachami po tych płytach ze wszystkich stron. Motorowi od kilku lat zwracają na to uwagę i nic się nie zmienia. Duga rzecz to krzyżówka przy Hucie na Frynie z szyną kolejową wali tupie rombie jak na wojnie. Całe torowisko przy Kaufhausie to parodia już niejeden luzownik w tym miejscy odpadł. To samo przy stawach na Chebziu i można by tak wymieniać bez końca :/ Najpierw remont potem Moderusy na 9 gwarantuje że przez kilka lat jeszcze tam Moderusa nie uświadczymy.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#116 Post autor: kolejorz. » 01 paź 2013, 15:45

Moderus na 9 będzie radzić sobie tak samo jak stare 105 tylko jedynie szkoda zmodernizowanego wagonu puszczać na te zdezelowane tory.

Co do motorniczych, to jeżdżą oni Karlikami w Bytomiu po Katowickiej i torowisku wzdłuż parku więc u nas nie ma takiego torowiska gdzie by sobie nie poradzili i nie podjęli zadania gdy ktoś im takie narzuci.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2013, 15:49 przez kolejorz., łącznie zmieniany 1 raz.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#117 Post autor: DTSN » 01 paź 2013, 15:48

Zobaczymy co w Listopadzie będzie kursowało na linii T18 :mryellow:
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#118 Post autor: KZKGaPowicz » 02 paź 2013, 07:50

DTSN pisze:Zobaczymy co w Listopadzie będzie kursowało na linii T18 :mryellow:
Niestety nie wiadomo jeszcze czy ta linia wróci, a jak wróci, to nie wiem czy jakiś Moderus będzie tam kursował jak to było do 7.04.2013 r. Najlepsze wagony mają być na linii 17, aby uniknąć podmian, które trwają długo. W sumie "18" też musiałaby przez Biskupice wyjeżdżać i taki tabor też byłby potrzebny. Najlepiej, gdyby przejął ją ("18") Stroszek lub linię 17.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#119 Post autor: DTSN » 02 paź 2013, 11:05

Przypominam że przejęcie linii T17 lub T18 przez inną zajezdnie wiązałoby się z dodaniem innej linii rejonowi nr 4.Tam też motorniczy muszą gdzieś jeździć.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#120 Post autor: rifi » 02 paź 2013, 13:36

DTSN pisze:Przypominam że przejęcie linii T17 lub T18 przez inną zajezdnie wiązałoby się z dodaniem innej linii rejonowi nr 4.Tam też motorniczy muszą gdzieś jeździć.
A co za problem przenieść motorowych do R-4? Przecie motorowi mieszkający np., w Sosnowcu muszą dojeżdżać do R-2.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#121 Post autor: KZKGaPowicz » 03 paź 2013, 11:13

rifi pisze:
DTSN pisze:Przypominam że przejęcie linii T17 lub T18 przez inną zajezdnie wiązałoby się z dodaniem innej linii rejonowi nr 4.Tam też motorniczy muszą gdzieś jeździć.
A co za problem przenieść motorowych do R-4? Przecie motorowi mieszkający np., w Sosnowcu muszą dojeżdżać do R-2.
Racja, rifi. Idąc tym tokiem rozumowania DTSN, ciekawe co zrobią z przynajmniej 4 motorniczymi jak SL uda się linii 18 pozbyć, czego oczywiście nie chcemy?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#122 Post autor: kolejorz. » 03 paź 2013, 14:17

Zawsze ze 2 można by było przerzucić na 9 przy zwiększeniu jej taktu do 15 minut ale aktualnie jest to niewykonalne, lub inaczej, jest wykonalne lecz gorzej to funkcjonuje niż co 20 minut.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#123 Post autor: Penny » 03 paź 2013, 16:15

kolejorz. pisze:Zawsze ze 2 można by było przerzucić na 9 przy zwiększeniu jej taktu do 15 minut ale aktualnie jest to niewykonalne, lub inaczej, jest wykonalne lecz gorzej to funkcjonuje niż co 20 minut.
W przypadku linii 9 zwiekszenie taktu do 'co 15 minut' mozna uzyskac tylko poprzez skrocenie przelotow, a nie przez dodanie pociagow, bo to jest niemozliwe z uwagi na jednotory.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#124 Post autor: kolejorz. » 03 paź 2013, 20:24

Raz spróbowano, dało się zrobić co 15 minut ale źle to się sprawdzało.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#125 Post autor: elot360 » 03 paź 2013, 21:23

Przeczyłem chyba tu coś o składach na trasie 9. Raz pamiętam jak leciałem do szkoły to widziałem że skład nauki jazdy (tak to była ta pora roku gdzie eLek było w cholere) zamiast jechać do biskupic czy gdzie tam by zajechał to pojechał w dół modrzewskiego. Skoro wszyscy sądzimy że składy by nie uszły na tych tzw. zdezelowanych torach to czemu eLka pojechała akurat tam? Wiem eLka to nie jest liniowy ale zawsze coś. Pozdrawiam
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#126 Post autor: kolejorz. » 04 paź 2013, 13:09

Skąd to wziąłeś że składy nie uszły by np. na 9?

Na 9 jeździły prawie zawsze składy do czasu rewolucji z wprowadzeniem taktu co 15 minut i z wprowadzeniem linii 10 od Chebzia do Chorzowa. Potem już nie powróciły.

Dzisiaj nie jeżdżą bo miasto widocznie nie daje kasy na drugi wagon.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#127 Post autor: Penny » 05 paź 2013, 12:08

kolejorz. pisze:Raz spróbowano, dało się zrobić co 15 minut ale źle to się sprawdzało.
Przecież nie powiedziałem, że się nie da. Nie zrozumiałeś mnie. Takt 15-minutowy da się uzyskać, ale nie poprzez dodanie pociągów, a to chciałeś zrobić. Na 9 przy obecnej trasie nie da się dodać więcej pociągów, no chyba że na krańcówkach.
elot360 pisze:Skoro wszyscy sądzimy że składy by nie uszły na tych tzw. zdezelowanych torach to czemu eLka pojechała akurat tam?
Nikt nic nie pisał o składach. Przecież latami kiedyś jeździły (92, 94, 96 i 98).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#128 Post autor: KZKGaPowicz » 20 paź 2013, 08:31

Co dalej z tramwajem nr 18? Likwidacja?

• Dodano 2013-10-17
• Źródło: A. Rolnik


Podczas wrześniowej sesji Rady Miasta rozpętała się dyskusja nad zawieszoną linią tramwajową nr 18. Radny Józef Osmenda zgłosił usterkę sygnalizacji świetlnej umiejscowionej w rejonie skrzyżowania ulicy Piastowskiej z ulicą Bankową w dzielnicy Ruda. Z powodu nachodzących na siebie - pasa jezdni z torami tramwajowymi, sygnalizacja powinna informować kierowców o nadjeżdżającym do tunelu tramwaju, w celu uniknięcia zderzenia. Jednakże od jakiegoś czasu sygnalizacja nie włącza się w odpowiednich momentach co powoduje podwyższone niebezpieczeństwo.

Poza niepoprawnie działającą sygnalizacją Marek Wesoły zwrócił uwagę, że odcinek torów z Rudy Południowej do Bytomia jest w fatalnym stanie. Tory w tym miejscu są częścią jezdni.

"To odcinek, który wymaga w Rudzie Śląskiej natychmiastowego nakładu. Wzdłuż ulicy Piastowskiej to torowisko stwarza zagrożenie dla ruchu drogowego, nie tylko dlatego, że ono tak jest, ale też w fatalnym stanie - mówił na sesji Rady Miasta Marek Wesoły."

Tramwaje Śląskie odpowiadają, że w planach inwestycyjnych na najbliższy rok gruntowny remont ul. Piastowskiej nie został ujęty. Na torowisku mogą być wykonywane bieżące prace naprawcze związane z ewentualnymi usterkami.

"Co więcej, Dyrektor ds. Inwestycji, Andrzej Bywalec poinformował, że w tym momencie trwają prace nad optymalizacją linii tramwajowej - na dzień dzisiejszy opracowywana jest strategia przez KZK GOP, oczekujemy na wyniki tych prac i ewentualnej optymalizacji linii tramwajowej. Nie chciał bym powiedzieć, że likwidacji bo na dzień dzisiejszy nie mogę powiedzieć, że tak sytuacja będzie miała miejsce."

Również podczas sesji RM Prezydent Miasta Ruda Śląska, Grażyna Dziedzic ogłosiła, że wpłynął do niej wniosek mieszkańców, którzy chcą likwidacji linii tramwajowej nr 18, jest też wniosek mieszkańców, którzy nie chcą likwidacji linii nr 18. 4 października Prezydent Miasta przedstawiła KZK GOP argumenty mieszkańców przemawiające za likwidacją tej linii.

Rzecznik prasowy Urzędu Miasta Ruda Śląska, Adam Nowak zapewnia:

"Mając na uwadze z jednej strony zapewnienie mieszkańcom dostępu do środków komunikacji zbiorowej a z drugiej poprawę bezpieczeństwa na drogach oraz podwyższenie komfortu dla kierowców, prezydent Grażyna Dziedzic prosi KZK GOP o przeanalizowanie możliwości szybkiej modernizacji linii tramwajowej nr 18 lub, w przypadku wysokich kosztów modernizacji, o likwidację tej linii i wprowadzenie zamiennie linii autobusowej."

Linia tramwajowa nr 18 od 8 kwietnia do odwołania została zawieszona z przyczyn technicznych.

Jak na razie, KZK GOP rozpatruje modernizację linii lub jej zmianę, jak informuje Andrzej Zowada, Rzecznik Spółki Tramwaje Śląskie:

"do tej pory jednak nie otrzymaliśmy informacji jakoby linia 18 miała zostać zlikwidowana, zatem po zakończeniu remontu wróci ona na swoją trasę."

Remont powinien zakończyć się pod koniec października, wtedy komunikacja linii 18 zostanie uruchomiona.

Czy tramwaj zostanie zlikwidowany i zastąpiony autobusem czy pozostawiony bez remontu torowiska? Zobaczymy.
Jesteście za likwidacją? Czy przeciw? Podzielcie się swoim zdaniem.

(A. Rolnik)
Źródło

Mój komentarz był taki:
Szanowne towarzystwo przeciwników tramwaju. A może by tak zamiast usunąć torowisko sami byście się usunęli? Jak Wam przeszkadza tramwaj, to proponuję na wieś się przeprowadzić, tam tramwajów raczej nie ma. Tramwaje Śląskie S.A. przystąpiłyby do modernizacji linii, gdyby SL zechciała tę ulicę wyremontować. Podobnie jak niedawno władze Zabrza porozumiały się ws. linii 5, to tak też może zrobić nasze miasto (nie mówiąc o tym, że jest akcjonariuszem tejże spółki i może ją dokapitalizować), ale po co, lepiej przecież zlikwidować, prawda?
Torowisko na ul. Piastowskiej musi zostać zmodernizowane i przebudowane na dwutorowe na środek ulicy, wtedy ruch samochodowy będzie się odbywał po torze zgodnie z kierunkiem jazdy tramwaju. Przygotowałem sobie odpowiednie wyliczenia:

Z pisma z dnia 9.02.2012 r., które otrzymałem od TŚ wynika, że:
- szacunkowy koszt modernizacji torowiska wydzielonego 800 mtp - 2.100.000,00 zł,
- szacunkowy koszt modernizacji torowiska w jezdni 2800 mtp - 16.000.000,00 zł.

W każdym bądź razie przy wsparciu UE w 75% to koszt modernizacji torowiska: 2.100.000,00 zł + 2 * 16.000.000,00 zł - 25.575.000,00 zł = 8.525.000,00 zł.

Nie wiem jaki byłby koszt remontu drogi (biorąc pod uwagę ten ok. 3 kilometrowy odcinek).
Przyjmuję 15.000.000,00 zł. Przy dotacji UE w 75% to koszt:
15.000.000,00 zł - 11.250.000,00 zł = 3.750.000,00 zł.

Dodając to wszystko do siebie mamy tylko: 8.525.000,00 zł + 3.750.000,00 zł = 12.275.000 zł. Przy dochodach miasta taką kwotę można wygospodarować na całość, nie mówiąc o samej drodze. Nawet gdyby nie było na wkład własny, to zawsze można zaciągnąć pożyczkę z WFOŚiGW w Katowicach, które są nisko oprocentowane, a część może zostać nawet umorzona!

W najgorszym przypadku będzie to 24.550.000,00 zł

Od marca czekam na posiedzenie Komisji Infrastruktury i Rozwoju Miasta, na którym chciałem zaproponować rozwiązania.

Jeżeli dojdzie do likwidacji linii 18, to może dojść do sytuacji, kiedy nasze miasta będą musiały zwrócić ok. 350 mln zł dofinansowania UE (a nawet i więcej), ale co tam, podziękują za to Rudzie Śląskiej.
Aha! Po co Wam autobus, też Wam będzie przeszkadzać, więc ja nie wprowadziłbym linii autobusowej. Proszę chodzić sobie pieszo na "Bobrek Os. Pod Brzozami" na tramwaj linii 5 lub koło parku na autobusy linii 39, który nie dojeżdża we wszystkich kursach do Bytom PKP i 146, który jest nieco objazdowy. Powodzenia i "gratuluję" dobrego humoru!
Piszą, że do końca października ruch do Chebzia od Rudy Południowej powinien zostać przywrócony, ale rozjazd Bytom/Zabrze jeszcze nie został zmodernizowany, a na mijance przy ul. Zabrzańskiej i troszeczkę dalej w stronę Chebzia trwają prace ziemne (odwodnienie itp.).

Edycja, dnia 21.10.2013:
Jestem już umówiony na spotkanie z Panią Grażyną Dziedzic w najbliższą środę. O szczegółach rozmowy napiszę po spotkaniu. Jakbyście mogli mi powiedzieć, co taka prezentacja powinna zawierać oprócz n/w:
- koszty modernizacji,
- możliwości dofinansowania,
- przykłady porozumień poszczególnych miast z TŚ (jakbyście mogli wskazać jakieś jeszcze oprócz Chorzowa, Katowic, Zabrza),
- aspekty proekologiczne i bezpieczeństwa,
- zdjęcia zmodernizowanych odcinków?
Załączniki
Modernizacja torowiska linii 18.zip
(7.88 MiB) Pobrany 135 razy
Ostatnio zmieniony 14 lis 2013, 11:09 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 3 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#129 Post autor: luki » 22 paź 2013, 15:35

Na przykładzie Gliwic wiemy jak się to może skończyć.
Miast pożałuje teraz kasy to i tak nie będzie raczyło zrobić drugi w najbliższym czasie a TŚ torów samo nie zwinie. Tory zostaną, płyty i szyny będą dalej eksploatowane przez poruszające się drogą pojazdy + dojdą dodatkowe autobusy. Jakość życia w okolicy na pewno się pogorszy bo zwiększy się emisja spalin, ale widać mieszkającym tam hałas i smród autobusów nie przeszkadza a tramwaj już tak - ciekawe. Wystarczy spojrzeć jak wyglądają Gliwice, nadal są szyny ze starymi płytami są w jezdni, wszystko co po ulicy jeździ to się po tym telepie. Do tego na przykładzie 12-tki, autobusy jeżdżą (jeździły, bo nie wiem jak teraz) znacznie rzadziej i to prawie za te same koszty jak nie wyższe. Ilość przystanków spadła, więc zasięg komunikacji też podupadł.

Najlepsze wyjście dla poprawy bezpieczeństwa to albo dwa tory albo jednokierunkowość ulicy i wydzielony pas tramwaju. Wydaje mi się, że nie ma co się bawić w sygnalizacje, choć można zawsze zrobić bajery typu jak na katowickim rynku, ale żadne światełko nie zapewni bezpieczeństwa, bo albo się popsuje albo znajdzie się wielu idiotów drogowych co to oleje.

Po za tym przecież z funduszy Unijnych idzie kasa na rozjazdy dla 18-tki w Rudzie Południowej oraz Bytomiu. Jak to będzie wyglądało, jak nagle się wytnie całkowicie linię z odgałęzienia w które się zainwestowano ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#130 Post autor: KZKGaPowicz » 22 paź 2013, 15:40

luki pisze:Na przykładzie Gliwic wiemy jak się to może skończyć.
Miast pożałuje teraz kasy to i tak nie będzie raczyło zrobić drugi w najbliższym czasie a TŚ torów samo nie zwinie. Tory zostaną, płyty i szyny będą dalej eksploatowane przez poruszające się drogą pojazdy + dojdą dodatkowe autobusy. Jakość życia w okolicy na pewno się pogorszy bo zwiększy się emisja spalin, ale widać mieszkającym tam hałas i smród autobusów nie przeszkadza a tramwaj już tak - ciekawe. Wystarczy spojrzeć jak wyglądają Gliwice, nadal są szyny ze starymi płytami są w jezdni, wszystko co po ulicy jeździ to się po tym telepie. Do tego na przykładzie 12-tki, autobusy jeżdżą (jeździły, bo nie wiem jak teraz) znacznie rzadziej i to prawie za te same koszty jak nie wyższe. Ilość przystanków spadła, więc zasięg komunikacji też podupadł.

Najlepsze wyjście dla poprawy bezpieczeństwa to albo dwa tory albo jednokierunkowość ulicy i wydzielony pas tramwaju. Wydaje mi się, że nie ma co się bawić w sygnalizacje, choć można zawsze zrobić bajery typu jak na katowickim rynku, ale żadne światełko nie zapewni bezpieczeństwa, bo albo się popsuje albo znajdzie się wielu idiotów drogowych co to oleje.

Po za tym przecież z funduszy Unijnych idzie kasa na rozjazdy dla 18-tki w Rudzie Południowej oraz Bytomiu. Jak to będzie wyglądało, jak nagle się wytnie całkowicie linię z odgałęzienia w które się zainwestowano ?
Kilka przykładów podałem tam w prezentacji.
Aha, wystraszyłem się, że nie mogę już dodawać załączników jak chciałem wysłać uaktualniony plik (Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum.), ale to chyba z powodu zbyt dużego pliku?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#131 Post autor: DW » 22 paź 2013, 21:58

KZKGaPowicz pisze:Jestem już umówiony na spotkanie z Panią Grażyną Dziedzic w najbliższą środę. O szczegółach rozmowy napiszę po spotkaniu. Jakbyście mogli mi powiedzieć, co taka prezentacja powinna zawierać oprócz n/w:
- koszty modernizacji,
- możliwości dofinansowania,
- przykłady porozumień poszczególnych miast z TŚ (jakbyście mogli wskazać jakieś jeszcze oprócz Chorzowa, Katowic, Zabrza),
- aspekty proekologiczne i bezpieczeństwa,
- zdjęcia zmodernizowanych odcinków?
Ogólnie całkiem nieźle. Dobrze, że walczysz o zachowanie tej linii :) Przejrzałem z grubsza i nasunęło mi się parę spostrzeżeń. Prezentacja zawiera dość sporo sformułowań, których nie można uznać za oficjalne, przynajmniej w kontekście, w którym są użyte (np. "w każdym bądź razie", "Pani Prezydent chętnie by się dołożyła"). Organizacja komunikacji na czas hipotetycznego remontu jest sprawą stosunkowo mało ważną, więc myślę, że na tym etapie można ją pominąć (tym bardziej, że pewnie i tak TŚ same by coś potem wymyślały).
Czemu na Armii Krajowej zmienia się w trakcie "wartość zadania"? Bo sam nie wiem czy to specjalnie czy pomyłka.
Powodzenia jutro :)

Co do limitu załączników to jest ustawiony maksymalny rozmiar jednego załącznika, ale nie widzę nigdzie limitu dla użytkowników.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#132 Post autor: KZKGaPowicz » 22 paź 2013, 23:01

DW pisze:
KZKGaPowicz pisze:Jestem już umówiony na spotkanie z Panią Grażyną Dziedzic w najbliższą środę. O szczegółach rozmowy napiszę po spotkaniu. Jakbyście mogli mi powiedzieć, co taka prezentacja powinna zawierać oprócz n/w:
- koszty modernizacji,
- możliwości dofinansowania,
- przykłady porozumień poszczególnych miast z TŚ (jakbyście mogli wskazać jakieś jeszcze oprócz Chorzowa, Katowic, Zabrza),
- aspekty proekologiczne i bezpieczeństwa,
- zdjęcia zmodernizowanych odcinków?
Ogólnie całkiem nieźle. Dobrze, że walczysz o zachowanie tej linii :) Przejrzałem z grubsza i nasunęło mi się parę spostrzeżeń. Prezentacja zawiera dość sporo sformułowań, których nie można uznać za oficjalne, przynajmniej w kontekście, w którym są użyte (np. "w każdym bądź razie", "Pani Prezydent chętnie by się dołożyła").
Dzięki za wszystko.
DW pisze:Organizacja komunikacji na czas hipotetycznego remontu jest sprawą stosunkowo mało ważną, więc myślę, że na tym etapie można ją pominąć (tym bardziej, że pewnie i tak TŚ same by coś potem wymyślały).
To pominę jutro, tylko wspomnę, że takie coś ze strony logistycznej przygotowałem.
DW pisze:Czemu na Armii Krajowej zmienia się w trakcie "wartość zadania"? Bo sam nie wiem czy to specjalnie czy pomyłka.
To nie jest pomyłka. Kwoty różnią się, gdyż są to dwa różne zadania: 12 i 14.
DW pisze:Powodzenia jutro :)
Dziękować nie będę, bo wiadomo, dlaczego :)
DW pisze:Co do limitu załączników to jest ustawiony maksymalny rozmiar jednego załącznika, ale nie widzę nigdzie limitu dla użytkowników.
Wcześniej było takie coś: "Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum.", a teraz pokazało się: "Przekroczyłeś maksymalny limit uploadu (20MB)". Dziwne, gdyż chciałem wysłać uaktualniony plik, a nawet gdyby były 2, to ma on 8221 KB (8,02 MB rozmiar, a 8,03 MB rozmiar na dysku), a po skompresowaniu do *.zip 8072 KB (rozmiar oraz rozmiar na dysku 7,88 MB), więc gdyby dodać dwa skompresowane pliki, to zostaje nam jeszcze trochę do 20 MB.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2014, 13:30 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 6 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#133 Post autor: DW » 22 paź 2013, 23:11

W czym mogłem to pomogłem :)

Może jest błąd i wielkość pliku jest sumowana przy każdym uaktualnieniu. To pierwsza myśl skąd mogłaby być taka blokada. Da się załączyć ten sam plik w innym poście?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#134 Post autor: KZKGaPowicz » 22 paź 2013, 23:18

DW pisze:W czym mogłem to pomogłem :)

Może jest błąd i wielkość pliku jest sumowana przy każdym uaktualnieniu. To pierwsza myśl skąd mogłaby być taka blokada. Da się załączyć ten sam plik w innym poście?
Testowałem i nie da się. Aby wysłać zaktualizowany plik, to tak duże pliki nie wysyłają się, trzeba pierwszy usunąć i dopiero wtedy ten zaktualizowany wysłać. Przy mniejszych plikach jest OK, wysyła się zaktualizowany bez problemów.

Edycja, dnia 23.10.2013:
Rozmawiałem z Panią Prezydent, od samego progu zapytała mnie, jakie mam rozwiązania w tejże sprawie?

Niestety nie było komputera, ale prezentację sobie przegrali, a ja wszystko omówiłem.

Więc ja odpowiedziałem, że są przynajmniej 3:
1. Zmiana statusu ul. Piastowskiej na drogę jednokierunkową w stronę Bytomia lub Rudy, ale wtedy kierowcy musieliby nadkładać drogi.
2. Już kiedyś proponowana zmiana organizacji ruchu drogowego na ul. Piastowskiej (wprowadzenie ruchu jednokierunkowego w stronę Chebzia na odcinku od ul. Orzegowskiej do ul. Matejki).
3. Przebudowa torowiska tramwajowego na dwutorowe wraz z modernizacją.

Najbardziej spodobała się propozycja nr 2, gdyż wymaga niskich nakładów. Na rozwiązanie nr 3 raczej nie ma co liczyć, bo SL nie ma na to środków. Pani prezydent powiedziała, że rozważają wariant zmiany przebiegu linii za domami, ale odpowiedziałem jej, że będzie to bardziej kosztowne niż przebudowa na dwa tory.
Trochę to dziwne, że na dwa tory nie ma czy modernizację chociaż jednego toru, a na zmianę przebiegu linii jest?

Pani Dziedzic powiedziała mi, że ona tramwaju nie zlikwiduje, bo jest on ekologiczny (zgodziła się z moim stanowiskiem), ale to część mieszkańców tego chce. Ponadto, to ponoć TŚ (wg Pani Dziedzic) zastanawiały się nad likwidacją "18". Ja z kolei odpowiedziałem, iż część trasy linii 18 jest modernizowana przy udziale środków unijnych, a istnieje prawdopodobieństwo, iż w przypadku likwidacji urzędnicy wyższego szczebla jak np. wojewoda czy Ministerstwo Rozwoju Regionalnego mogą się zainteresować sprawą. Stwierdziłem, że wtedy TŚ grozi zwrot ok. 384 mln zł dotacji, a TŚ samo tego nie udźwigną, więc konsekwencje poniosą miasta, które będą się domagały od Rudy Śląskiej zwrotu utraconych środków. Zaproponowałem podjęcie uchwały rezolucyjnej dot. wpisania modernizacji torowiska linii 18 na ul. Piastowskiej do nowego projektu unijnego, co spotkało się z akceptacją. Pani prezydent powiedziała mi, że radni, którzy są po jej stronie taką uchwałę poprą. Zaproponowałem również, aby zaprosić któregoś z przedstawicieli TŚ na spotkanie z mieszkańcami dzielnicy Ruda w dniu 5.11.2013 r. Pani prezydent zadeklarowała, że zadzwoni do TŚ w tejże sprawie.

Oczywiście wspomniałem również, że po likwidacji linii 18, problemy kierowców wcale się nie skończą, gdyż TŚ zwija trakcję, wycina słupy trakcyjne, a torowisko pozostaje przez kilka lat. Czasami z części wydzielonej zostają usunięte.

Edycja, dnia 24.10.2013:
Dodaję treść rezolucji, która ma być głosowana na listopadowej sesji, chociaż postaram się jeszcze, aby była za tydzień. Możliwe, że będzie jeszcze poprawiana, ale treść projektu uchwały będzie później dostępna w BIP. Czekam na Wasze opinie.
Załączniki
Rezolucja.doc
(48.5 KiB) Pobrany 193 razy
Projekt organizacji ruchu drogowego - Ruda 1.doc
(231.5 KiB) Pobrany 142 razy
Ostatnio zmieniony 25 paź 2013, 18:24 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#135 Post autor: Penny » 24 paź 2013, 19:04

rafalurbino18 pisze:Ale to nie jest od razu powód do stworzenia potworka Chebzie-Zaborze.
W takim przypadku proponowałbym wydłużyć np. 17 do Zaborza. Jednak wydaje mi się, że trudno byłoby o punktualność tej linii w takim przypadku.

Awatar użytkownika
martin
Posty: 69
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:39
Lokalizacja: Lüdenscheid

#136 Post autor: martin » 24 paź 2013, 20:40

KZKGaPowicz pisze:
Co dalej z tramwajem nr 18? Likwidacja?
Również podczas sesji RM Prezydent Miasta Ruda Śląska, Grażyna Dziedzic ogłosiła, że wpłynął do niej wniosek mieszkańców, którzy chcą likwidacji linii tramwajowej nr 18, jest też wniosek mieszkańców, którzy nie chcą likwidacji linii nr 18. 4 października Prezydent Miasta przedstawiła KZK GOP argumenty mieszkańców przemawiające za likwidacją tej linii.
Dlaczergo Pani Prezydent przedstawila KZK GOP tylko argumenty mieszkańców przemawiające za likwidacją 18-ki skoro wplynely 2 wnioski? Powinna chyba przedstawic przede wszystkim argumenty mieszkańców, którzy nie chcą jej likwidacji. Za likwidacja linii stoja zapewne w dużej mierze osoby zmotoryzowane, ktore z KM kozystac nie chca badz nie musza, a to raczej malo miarodajne.

KZKGaPowicz - chylę czoła za zaangażowanie i determinację! ;)
Pozdrawiam :-)

NIE POZWOLMY LIKWIDOWAC LINII TRAMWAJOWYCH!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GM6XVvV4CuI

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#137 Post autor: KZKGaPowicz » 25 paź 2013, 07:00

martin pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Co dalej z tramwajem nr 18? Likwidacja?
Również podczas sesji RM Prezydent Miasta Ruda Śląska, Grażyna Dziedzic ogłosiła, że wpłynął do niej wniosek mieszkańców, którzy chcą likwidacji linii tramwajowej nr 18, jest też wniosek mieszkańców, którzy nie chcą likwidacji linii nr 18. 4 października Prezydent Miasta przedstawiła KZK GOP argumenty mieszkańców przemawiające za likwidacją tej linii.
Dlaczergo Pani Prezydent przedstawila KZK GOP tylko argumenty mieszkańców przemawiające za likwidacją 18-ki skoro wplynely 2 wnioski? Powinna chyba przedstawic przede wszystkim argumenty mieszkańców, którzy nie chcą jej likwidacji. Za likwidacja linii stoja zapewne w dużej mierze osoby zmotoryzowane, ktore z KM kozystac nie chca badz nie musza, a to raczej malo miarodajne.

KZKGaPowicz - chylę czoła za zaangażowanie i determinację! ;)
Też mnie to nurtuje. Zapytam, dlaczego przedstawiono argumenty tylko jednej ze stron.

Nie ma za co dziękować. Uważam, iż trzeba bronić każdej linii tramwajowej, bo tak powinna wyglądać postawa obywatelska. Jestem zwolennikiem rozwiązywania problemów, a nie ich pozbywania się, np. w kwestii tramwajów.

Edycja, dnia 6.11.2013:
Wczoraj odbyło się spotkanie Prezydent Miasta z mieszkańcami dzielnicy Ruda. Jak bumerang wrócił temat "18".

Zadano takie pytanie:
"Czy władze miasta rozważają zastosowanie środków przymusu wobec Tramwai Śląskich w związku z koniecznością wykonania remontu torów z uwagi na ich stan i bezpieczeństwo ruchu, bądź też czy władze rozważają zastąpienie linii tramwajowej linią autobusową, bądź też całkowitą likwidacją linii tramwajowej?" Oczywiście Pani Prezydent odpowiedziała, że na razie jeszcze nic nie wiadomo, a ja uzupełniłem jej odpowiedź. Zresztą ten pan, który zadał to pytanie poprosił, abym przesłał mu to na piśmie, więc udostępniam to, co mu napisałem:

"Proszę Państwa! Tramwaje Śląskie S.A. prowadzą obecnie projekt modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Wartość tego projektu szacowana jest na ok. 800 mln zł, a wysokość dofinansowania z UE wynosi ok. 384 mln zł. Część trasy linii tramwajowej nr 18 została objęta modernizacją, chodzi tutaj o torowisko wzdłuż ul. Zabrzańskiej oraz przejazdy tramwajowe przy pętli Chebzie. Gdy Tramwaje Śląskie S.A. występowały o dofinansowanie tego projektu ze środków unijnych wykazały ilość nitek linii tramwajowych. Przy ewentualnej zamianie linii tramwajowej na linię autobusową dojdzie do wyłączenia z eksploatacji infrastruktury tramwajowej linii nr 18, co stwarza spore ryzyko zwrotu unijnej dotacji przez Tramwaje Śląskie S.A. Najbardziej rozszerzone prace są prowadzone na terenie miasta Chorzów, Katowice i Sosnowiec, gdzie planuje się wprowadzenie taboru niskopodłogowego m. in. na liniach tramwajowych nr 15 i 20. Gdy dojdzie do sytuacji, kiedy trzeba będzie zwrócić dotację, właśnie te w/w miasta oraz Bytom, Zabrze i partner projektu - miasto Tychy (modernizacja i rozbudowa sieci trolejbusowej, zakup nowych trolejbusów oraz budowa parkingów typu PARK&RIDE) będą musiały dokapitalizować Spółkę Tramwaje Śląskie za wyjątkiem Tychów, które będą zmuszone dokapitalizować Spółkę Tyskie Linie Trolejbusowe) w celu dokończenia projektu (aby uniknąć odszkodowań wobec wykonawców inwestycji). Gminy te mogą złożyć pozew przeciwko Rudzie Śląskiej za doprowadzenie do utraty środków unijnych oraz za działanie na niekorzyść Spółki. Z takim roszczeniem mogą wystąpić również Tramwaje Śląskie S.A. w imieniu w/w gmin. Takiej reakcji należy się spodziewać ze strony tych miast, gdyż nikt na taki wydatek sobie pozwolić nie może. Niestety nasze miasto nie posiada środków w wysokości prawie 400 mln zł na odszkodowanie dla Tramwajów Śląskich S.A. i chce takiej sytuacji uniknąć. Ponadto Tramwaje Śląskie S.A. nie usuną szybko torowiska z jezdni, a w przypadku wstrzymania ruchu tramwajowego szyny będą się wybrzuszać, co będzie w dalszym ciągu uszkadzać samochody i stwarzać jeszcze większe niebezpieczeństwo w ruchu drogowym. Wobec tego planuje się podjęcie rezolucji w formie uchwały przez Radę Miasta Ruda Śląska w sprawie wpisania modernizacji i przebudowy torowiska na dwutorowe linii tramwajowej nr 18 na ul. Piastowskiej w ramach nowego projektu unijnego Tramwajów Śląskich S.A. na lata 2014 - 2020. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasze miasto będzie miało w większości wyremontowaną ul. Piastowską na koszt Tramwajów Śląskich S.A., a zastosowana technologia mocowania szyn pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zmniejszenie energii wibroakustycznej uciążliwej dla okolicznych mieszkańców. Rezolucja ta zostanie przesłana do Ministra Rozwoju Regionalnego, Marszałka Województwa Śląskiego, Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Prezydentowi Miasta Bytom oraz Posłom na Sejm RP, którzy reprezentują nasze miasto w Parlamencie. Istnieje spora szansa na to, aby (po zakończeniu przyszłego projektu i uwzględnieniu naszego wniosku) linię tramwajową nr 18 obsługiwały wagony częściowo niskopodłogowe."
SFERATV pisze:"Autobusy zawsze przechylają się na lewą stronę". Po spotkaniu prezydent Rudy Śląskiej Grażyny Dziedzic z mieszkańcami Rudy.

TD

Jako mieszkaniec Rudy Śląskiej z czystej ciekawości wybrałem się we wtorkowy wieczór na spotkanie rudzian z prezydent miasta, Grażyną Dziedzic. 120 minut z gospodarzem miasta. Czego się dowiedziałem?

Spotkanie w Rudzie Śląskiej – Rudzie rozpoczęło się od małego falstartu. – Przepraszamy za minutę opóźnienia. Trwa sesja Rady Miasta – tłumaczyli prezydent miasta organizatorzy. Wszystko ok. Tylko, że na moim zegarku było już siedem minut spóźnienia… I na tylu się skończyło.

Później jednak nastąpił kwadrans akademicki. Nie o spóźnienie w nim jednak chodziło. Usłyszałem w tym czasie co zostało w mieście dokonane. – Budżet obywatelski, strategia miasta, środki unijne – wymieniała płynnie prezydent Rudy Śląskiej. W tym momencie przypomniały mi się słowa Grzegorza Tobiszowskiego „że strategia miasta nie będzie strategią wszystkich rudzian”. Na każdym spotkaniu to samo? Jak na debacie w wieczorze wyborczym?

Ale po 15 minutach wreszcie do głosu doszli mieszkańcy. Tych na spotkaniu było około trzydziestu. Większość osób starszych, ale było też kilku młodych. Nie zabrakło przedstawicieli Straży Miejskiej, jak i również MPGM. Ci pierwsi usłyszeli wiele pochlebnych słów, a zwłaszcza … - pan Darek. On jest super – padł nagle głos ze sali w kierunku zasiadającego z boku strażnika.

Najwięcej dyskusji wywołała komunikacja miejska w dzielnicy Ruda. Tramwaj czy może autobus? Linia 18 czy może wymyśleć jeszcze coś innego. W tej dyskusji na linii prezydent miasta – mieszkańcy objawił się dość niespodziewanie dodatkowy rozmówca. – Mamy tutaj fachowca, ma na imię Łukasz, oddam mu głos – powiedziała pani prezydent, po czym oddała mikrofon młodemu mężczyźnie w niebieskiej bluzie. Łukasz tłumaczył, a pani prezydent jedynie przysłuchiwała się uważnie dyskusji. – Łukasz nie pracuje w Tramwajach Śląskich – dodała z uśmiechem, gdy młody mężczyzna zaczął nagle bronić stanowiska spółki.

Nie zabrakło podczas dyskusji także kilku ciekawych refleksji i dialogów z udziałem pani prezydent. Czy to związanych właśnie z komunikacją (- Nasze autobusy zawsze przechylają się na lewą stronę), czy też rozmów z mieszkańcami (- Na razie dotrzymywałam słowa, tak? – Tak. - To proszę powiedzieć to głośniej) lub też w kwestii życzeń samych rudzian (- W parku w przyszłym roku możemy postawić jedynie toi-toi. Wystarczy panu? – Tak. – Ok, postawimy toi-toi.). Podczas rozmów o chodnikach wrócono natomiast do przeszłości (- Gdyby nie te kredyty, to mielibyśmy więcej na remont chodników)

Po blisko dwóch godzinach, gdy prawie wszyscy obecni załatwili swoje najpilniejsze potrzeby spotkanie można było zakończyć. Na korytarzu odezwał się głos rozsądku. – Zawsze pytamy o te najbliższe nam sprawy, ulice i tak dalej. A ciekawe jaką strategię dla całej dzielnicy mają władze miasta – rzekł jeden z opuszczających salę.
Źródło

Edycja, dnia 7.11.2013:
SFERATV pisze:Spotkań z prezydent miasta Ruda Śląska, Grażyną Dziedzic ciąg dalszy. My również jesteśmy obecni...

(...)

Wracając do spotkania należy też dodać, że pojawił się również wątek linii tramwajowej nr 18. Tu podobnie jak na spotkaniu 5 listopada Grażyna Dziedzic głos oddała młodemu mieszkańcowi miasta Łukaszowi, który przedstawił zebranym swój pomysł na rozwiązanie tego problemu. Ta decyzja jednak, jak zaznaczyła Prezydent Miasta, będzie poddana konsultacjom społecznym, które chyba stały się już w Rudzie Śląskiej sposobem na rozwiązanie wszelkich problemów.

(...)
Źródło

Trochę nieskromnie to zabrzmi, ale gdy broniłem po raz kolejny tramwaju, to od jednej z mieszkanek usłyszałem pytanie: "A gdzie pan Łukasz mieszka?". Odpowiedziałem, że na ul. Wolności. Ta pani jednak stwierdziła, że TŚ planują i nic nie robią, niestety nie miałem okazji dokończyć, gdyż spotkanie miało na celu wizualizację infrastruktury kanalizacyjnej w tej części miasta. Mają być przeprowadzone konsultacje społeczne w formie głosowania, tyle, że jeśli wezmą w nim udział sami mieszkańcy ul. Piastowskiej będzie to miało charakter tendencyjny w kierunku likwidacji, chociaż nie wszyscy mieszkańcy okolic ul. Piastowskiej taki postulat zgłaszają. Niektórzy (jest ich niestety mniej) chcą modernizacji, a ja ich popieram. We wtorek jeden z przeciwników tramwaju stwierdził, że nie jest to likwidacja, tylko zastąpienie linią autobusową, tylko co z tego, skoro nastąpi wtedy wyłączenie z eksploatacji infrastruktury tramwajowej? Ba, nawet na argument o możliwości zwrotu unijnej dotacji stwierdził, że to jest modernizacja linii 1, a linia 18 korzysta jedynie z tego odcinka, ale Pani Prezydent odpowiedziała, że nitka linii 18 jest zawarta w projekcie na modernizację torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej.

W końcu UM przysłał mi zaproszenie na posiedzenie Komisji Infrastruktury i Rozwoju Miasta, które odbędzie się 14.11.2013 o godz. 15:00. Jednak pisemko poskutkowało. :) Teraz zostaje mi jedynie przekonać Radnych, że tramwaj musi dalej kursować, a przebudowa torowiska jest konieczna, wtedy prawie wszyscy będą zadowoleni. O szczegółach napiszę po posiedzeniu. Pytałem również Panią Radną E. Błąkała-Zawronek odnośnie rezolucji. Odpowiedziała, że Pan Radny Józef Osmenda przekazał ten projekt uchwały. Ciekawe czy będzie głosowany na 3. części sesji w dniu 12.11.2013 czy dopiero pod koniec listopada?
Ostatnio zmieniony 07 lis 2013, 12:35 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 7 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
yumoto
Posty: 21
Rejestracja: 07 sie 2013, 12:01
Lokalizacja: Sosnowiec

#138 Post autor: yumoto » 07 lis 2013, 12:22

Kiedy ta linia 18 zostanie w końcu wznowiona?? Mieli ją wznowić koło listopada i gdzie ona jesT? :evil:
"25" Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy-Wojkowice Żychcice Pętla

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#139 Post autor: KZKGaPowicz » 07 lis 2013, 12:48

yumoto pisze:Kiedy ta linia 18 zostanie w końcu wznowiona?? Mieli ją wznowić koło listopada i gdzie ona jesT? :evil:
Niestety wszystkie prace nie zostały jeszcze zakończone. Pod koniec listopada powinna już zostać odwieszona. Trzeba jeszcze ułożyć płyty prefabrykowane w okolicach tunelika od strony Chebzia, położyć tory na mijance na Rudzie Południowej, postawić nowy słup trakcyjny przy skrzyżowaniu ul. Zabrzańskiej x Dworcowej x Węglowej, uzbroić resztę słupów trakcyjnych w zaczepy do wieszaków, zamontować wieszaki i powiesić trakcję. Ja też nie potrafię się już doczekać na przetestowanie trasy :eye:
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
yumoto
Posty: 21
Rejestracja: 07 sie 2013, 12:01
Lokalizacja: Sosnowiec

#140 Post autor: yumoto » 07 lis 2013, 13:22

To dobrze, ponieważ nie możemy więcej dopuszczać do takiej sytuacji gdzie linie tramwajowe sie likwiduje bo najłatwiej.....przykładem są linie 8,12,25 w przypadku tej ostatniej do Żychcic KzkGoP zrobiła największą głupotę!!! A dla przykładu linia "38" ma tylko bodajże 4 przystanki i tam jest tramwaj w dodatku "N" bez komentarza :):) Dobrze że "18" jednak wraca!!!
"25" Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy-Wojkowice Żychcice Pętla

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#141 Post autor: KZKGaPowicz » 07 lis 2013, 16:39

yumoto pisze:To dobrze, ponieważ nie możemy więcej dopuszczać do takiej sytuacji gdzie linie tramwajowe sie likwiduje bo najłatwiej.....przykładem są linie 8,12,25 w przypadku tej ostatniej do Żychcic KzkGoP zrobiła największą głupotę!!! A dla przykładu linia "38" ma tylko bodajże 4 przystanki i tam jest tramwaj w dodatku "N" bez komentarza :):) Dobrze że "18" jednak wraca!!!
Jak widać w moim przedostatnim poście, batalia jeszcze się nie zakończyła. Nie chwalmy dnia przed zachodem Słońca.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#142 Post autor: elot360 » 07 lis 2013, 17:52

Dzisiaj poczytałem sobie coś na temat torowiska tam w Rudzie (http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... z2jxRjcsWm). Wiem że teraz się już wszyscy cieszymy że kończy remoncik na ul.Zabrzańskiej co wiąże się też z powrotem jedynki, ale ja jeszcze wrócę do problemów Rudy. Pamiętam że bodajże gapowicz pisał że remont jest dość tani, lub nawet zrobienie torowiska jak na ul.Gliwickiej. Dalej nie łapie czemu wszyscy tak narzekają na te tramwaje i że torowisko. Ponieważ wiem że żeby typowy idiota pojął że się myli, trzeba mu to udowodnić. Nie wiem jak TŚ uważa o tej sprawie że tamci chcą autobusy. Jeszcze pamiętam że pod innym artykułem od gazeta.katowice na ten sam temat ktoś napisał że autobus zamiast jechać podobnie jak tramwaj będzie nawet jechał ponad co godzinę. Nie wiem czy warto robić eksperyment żeby zamiast 10-tki puścić może autobus T-10 i zobaczyć jak będzie. To mój głupi pomysł jak zobaczyć kto ma racje. A ja przyznam że z utratą 18-stki straci jak dla mnie i Bytom gdyż w obecnej sytuacji mieszkańcy Szombierek (jak ja) mogą mieć problem z transportem do Stroszka bo wiem że jest 30-stka ale jedzie na Sikorak i trzeba się przesiadać a to wiąże się opuźnieniem, bieganiem, itd. a jak już ewentualnie nie chcą tramwaju na rudzie, to niech 18-sta kursuje od Stroszka do Biskupic. A tak jeszcze coś na koniec, jeżeli tym gościom z rudy uda się pozbyć 18-stki, to co z torami? Przecież te "zniszczone" torowisko i asfalt dalej tam zostaną, a przy rozbiórce to 1. nie będzie potrzebne nowe torowisko na Os. Pod Brzozami 2. tych torów jest w cholere a wtedy (...) ruda zacznie narzekać że im pod domem (...) kopary szczekają itd, i to dopiero będzie heca. Jeszcze tramwaje to kwesta ekologiczna więc może kiedyś do rudy wpadną smutni panowie w garniakach, z liściem na piersi. Ale to już moje fantazje. Jeżeli ktoś ma pomysł na przekonanie rudy, i ewentualnie bo już nie śledze za bardzo forum, UM, to możecie powiedzieć. Pozdrawiam i PRZEPRASZAM ŻA CHOLERNIE DŁUGI SPAM Z MOJEJ GŁOWY. :)
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, 15:40 przez elot360, łącznie zmieniany 1 raz.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#143 Post autor: KZKGaPowicz » 09 lis 2013, 11:49

Rozwiązań jest kilka na uatrakcyjnienie linii 18 (zacznę od najlepszych):
1. a.) Zmniejszenie częstotliwości kursowania linii 1 w dni robocze z co 15 minut na co 20 minut i zwiększenie częstotliwości w dni wolne co 20 minut.
b.) Zwiększenie częstotliwości kursowania linii 18 w dni robocze co 20 minut codziennie (w niedziele w godzinach porannych co 40 minut do ok. godz. 10:00).

2. Wybudowanie łącznika Ruda - Zabrze na Rudzie Płd. i skierowanie linii 18 do Gliwic przy zawieszeniu linii 4.

3. Wybudowanie pętli lub przynajmniej trójkąta na długość ok. 50 m toru odstawczego na Bykowinie i skierowanie tam linii 18 przy częstotliwości co 20 minut (odjazdy przed linią 9, której trasa jest dłuższa; pozwoli to na maksymalne wykorzystanie na terenie Rudy Śląskiej linii nr 18).

4. Uruchomienie linii 8 oraz zmiana trasy linii 18 (linie okrężne Bytom - Godula - Chebzie - Ruda - Bobrek - Szombierki - Bytom) co 20 minut i zmiana trasy linii 9 na Chorzów - Chebzie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#144 Post autor: DTSN » 09 lis 2013, 17:07

Wszystko pięknie, ładnie, ale już widzę jeden słaby punkt. Trasa T18 do Gliwic jest za długa, przy najmniejszym zatrzymaniu, pasażerowie z centrum Zabrza będą czekać na tramwaj T1 20 minut! Wiesz dobrze, że zawieszenie linii T4 w wykonaniu KZK GOP oznacza tak naprawdę likwidację linii T4!
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#145 Post autor: elot360 » 09 lis 2013, 19:11

O ile dobrze pamiętam, to chyba linia 8 kursowała coś od Piekar Śl. do... Wieszowej? Czy jakoś tak. A w ogóle, jak dla mnie, trasa okrężna dla 18 to nie taki głupi pomysł, tyle, że ja uważam, że pomysł leży, bo pewnie ktoś się uczepi, że okrężne są tylko dla autobusów, ale mniejsza. Te zmiany w rozkładzie jazdy szczerze to ja wiem, co to efekt motyla i równie dobrze nie tylko trzeba by było zmienić rozkład T1 i T18, ale także T9 (jeżeli miałaby być trasa okrężna), T4 ewentualnie, T3 w mniejszej skali i T5 (chodzi mi tutaj głównie o Plac Wolności w Zabrzu, odjazdy i te sprawy, a co do T5, to o Zaborze, bo tak to T5 by może było blokowane czy coś, tam nie mieszkam, więc nie wiem za bardzo, jak tam przebiega ruch). A co do Chebzia, to trzeba by było zmienić rozkłady T11, bo np. kolidowanie na mijace na asfaltowej, kolejka na Chebziu, itp., itd. Z tym wiąże się też T17, a to z kolei kolidować by mogło z T7, a ta linia z kolei mogłaby zrobić zamieszanie gdzieś w Katowicach. A co do Katowic, T11 mogłoby (nowymi) rozkładami kolidować z T6, T19 i T33, a to już może kolidować ze wszystkim na przystanku Rondo. Tak więc za bardzo nie ma co robić z rozkładami, bo to zawsze coś powali inne rozkłady. Jeszcze jakby T18 miałoby jechać Modrzewskiego (Bytom) oraz Bytomską (Ruda Śl.) to by to jeszcze kolidowało z T9, a to już znowu robi zamieszanie. I wiem, że niektórzy mogą sądzić, że wyolbrzymiam czy coś, ale przezorny zawsze ubezpieczony. Ja uważam, że zamiast robić tramwajową rewolucję w Rudzie Śl., może lepiej naprawić torowisko w Rudzie, by było jak dawniej, jak się wszystkim podobało, tylko, że to torowisko zrobić jak na gliwickiej albo po prostu wyremontować, naprawić sygnalizację i ewentualnie zrobić jakieś rzeczy dla poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zauważmy, że cały problem z T18 rozpoczoł się właśnie z powodu niedziałającej sygnalizacji, to z hałasów, to z niebezpieczeństwa. To w tym jest cały problem. A i jak miałoby być tą trasą okrężną, to i tak T18 by jechało przez Rudę, więc dużo by to nie dało. Wg mnie, zamiast zastanawiać się, jakimi torami prowadzić T18, zastanówmy się, co z tą Rudą, bo problemy trzeba zwalczać w jego ognisku. Ewentualnie jeszcze wymyśłeć jakieś argumenty, by UM i TŚ załapali co i jak albo ich zachęcić do działania. Wiem, że mam 14 lat i sprawy UM, TŚ i innych takich głów to dla mnie kosmos i nie wiem. jak to wszystko przebiega, ale wiem. że ktoś z Was latał po urzędach, by T18 została. Ewentualnie możemy zrobić jakiś protest czy coś, choć to tylko byłaby zabawa bez skutku. A co do argumentów, można jeszcze zasugerować, że z utratą T18 będzie się borykać Ruda Śl., ale także Bytom, który jak nie ma T18 i tak nie mógł zrobić transportu z Szombierek na Stroszek, a o tym pisałem we wcześniejszycm poście, więc wiecie, o co mi chodzi, ale nie tutaj walka się toczy. Z lekcji języka polskiego wiem, że argumenty mają swoją wagę, a argument, że pozbywając się problemu, problem pojawi się w innym mieście przez głupich mieszkańców Rudy, może coś zaowocować. Ewentualnie jak ktoś znowu poleci do UM, to może o tym porozmawiać. Tyle z mojej strony i i sory za tak dużo bełkotu, ale też chciałbym zaistnieć i coś podpowiedzieć, bo jako 14-latek trochu wiem i że jest coś ze mną nie tak, mam inny ogląd na świat, a to czasem pomaga. :D :D Dziękuję i dobrej nocy.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#146 Post autor: KZKGaPowicz » 09 lis 2013, 19:33

DTSN pisze:Wszystko pięknie, ładnie, ale już widzę jeden słaby punkt. Trasa T18 do Gliwic jest za długa, przy najmniejszym zatrzymaniu pasażerowie z centrum Zabrza będą, czekać na tramwaj T1 20 minut! Wiesz dobrze, że zawieszenie linii T4 w wykonaniu KZK GOP oznacza tak naprawdę likwidację linii T4!
Jak będzie zatrzymanie na odcinku "Gliwice Zajezdnia" - "Zabrze Plac Wolności" to wtedy nie przyjedzie nic, gdy coś dalej (za Zaborzem), to trasa awaryjnie zostanie skrócona, więc w czym problem? Przecież wszystkie "18" nie zostaną po stronie Bytomia i Rudy, jeśli już to w przypadku awarii lub innego zatrzymania po stronie Zabrza.
elot360 pisze:O ile dobrze pamiętam, to chyba linia 8 kursowała coś od Piekar Śl. do... Wieszowej? Czy jakoś tak. A w ogóle, jak dla mnie, trasa okrężna dla 18 to nie taki głupi pomysł, tyle, że ja uważam, że pomysł leży, bo pewnie ktoś się uczepi, że okrężne są tylko dla autobusów, ale mniejsza. Te zmiany w rozkładzie jazdy szczerze to ja wiem, co to efekt motyla i równie dobrze nie tylko trzeba by było zmienić rozkład T1 i T18, ale także T9 (jeżeli miałaby być trasa okrężna), T4 ewentualnie, T3 w mniejszej skali i T5 (chodzi mi tutaj głównie o Plac Wolności w Zabrzu, odjazdy i te sprawy, a co do T5, to o Zaborze, bo tak to T5 by może było blokowane czy coś, tam nie mieszkam, więc nie wiem za bardzo, jak tam przebiega ruch). A co do Chebzia, to trzeba by było zmienić rozkłady T11, bo np. kolidowanie na mijace na asfaltowej, kolejka na Chebziu, itp., itd. Z tym wiąże się też T17, a to z kolei kolidować by mogło z T7, a ta linia z kolei mogłaby zrobić zamieszanie gdzieś w Katowicach. A co do Katowic, T11 mogłoby (nowymi) rozkładami kolidować z T6, T19 i T33, a to już może kolidować ze wszystkim na przystanku Rondo. Tak więc za bardzo nie ma co robić z rozkładami, bo to zawsze coś powali inne rozkłady. Jeszcze jakby T18 miałoby jechać Modrzewskiego (Bytom) oraz Bytomską (Ruda Śl.) to by to jeszcze kolidowało z T9, a to już znowu robi zamieszanie. I wiem, że niektórzy mogą sądzić, że wyolbrzymiam czy coś, ale przezorny zawsze ubezpieczony. Ja uważam, że zamiast robić tramwajową rewolucję w Rudzie Śl., może lepiej naprawić torowisko w Rudzie, by było jak dawniej, jak się wszystkim podobało, tylko, że to torowisko zrobić jak na gliwickiej albo po prostu wyremontować, naprawić sygnalizację i ewentualnie zrobić jakieś rzeczy dla poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zauważmy, że cały problem z T18 rozpoczoł się właśnie z powodu niedziałającej sygnalizacji, to z hałasów, to z niebezpieczeństwa. To w tym jest cały problem. A i jak miałoby być tą trasą okrężną, to i tak T18 by jechało przez Rudę, więc dużo by to nie dało. Wg mnie, zamiast zastanawiać się, jakimi torami prowadzić T18, zastanówmy się, co z tą Rudą, bo problemy trzeba zwalczać w jego ognisku. Ewentualnie jeszcze wymyśłeć jakieś argumenty, by UM i TŚ załapali co i jak albo ich zachęcić do działania. Wiem, że mam 14 lat i sprawy UM, TŚ i innych takich głów to dla mnie kosmos i nie wiem. jak to wszystko przebiega, ale wiem. że ktoś z Was latał po urzędach, by T18 została. Ewentualnie możemy zrobić jakiś protest czy coś, choć to tylko byłaby zabawa bez skutku. A co do argumentów, można jeszcze zasugerować, że z utratą T18 będzie się borykać Ruda Śl., ale także Bytom, który jak nie ma T18 i tak nie mógł zrobić transportu z Szombierek na Stroszek, a o tym pisałem we wcześniejszycm poście, więc wiecie, o co mi chodzi, ale nie tutaj walka się toczy. Z lekcji języka polskiego wiem, że argumenty mają swoją wagę, a argument, że pozbywając się problemu, problem pojawi się w innym mieście przez głupich mieszkańców Rudy, może coś zaowocować. Ewentualnie jak ktoś znowu poleci do UM, to może o tym porozmawiać. Tyle z mojej strony i i sory za tak dużo bełkotu, ale też chciałbym zaistnieć i coś podpowiedzieć, bo jako 14-latek trochu wiem i że jest coś ze mną nie tak, mam inny ogląd na świat, a to czasem pomaga. :D :D Dziękuję i dobrej nocy.
Trochę przesadziłeś z tą reakcją łańcuchową. Nie wiem, czy zauważyłeś, ale przed remontem na Chebziu, linia 9 kursowała co 20 minut w szczycie, a linie 11 i 17 co 15 minut w przeważającej części dni roboczych, więc gdy linie 8/18 kursowałyby tą trasą, raczej niczego by to nie zmieniło.

Linia 8 kursowała z Bytom Politechnika Śląska - Piekary Śląskie Dąbrówka Wielka Pętla. Linia 1 spokojnie może sobie kursować co 20 minut, a linia 5 co 15'. Gdyby założyć najgorszy wariant synchronizacji rozkładów jazdy linii 1 i 5, to wychodzi na to, iż 1 na godzinę pojadą razem ze sobą :-| , następnym razem "5" pojedzie 5 minut przed "1", kolejny raz "5" 10 minut po "1", a za 10 minut "1" i wreszcie po 5 minutach "5".

Mniej więcej tak mogłoby to wyglądać:
1: XX:00, XX:20, XX:40, (...) .
5: XX:00, XX:15, XX:30, XX:45, (...) .

Nie byłoby tak źle, przynajmniej w dni robocze. :)

Mnie chodziło o uatrakcyjnienie linii 18, więc to wiadome, że po Rudzie musiałaby jechać. Podstawą jest jednak przebudowa torowiska na ul. Piastowskiej na dwutorowe, gdyż innej możliwości nie ma.

To ja walczę o utrzymanie "18", co staram się załatwić w UM (że tak nieskromnie się wyrażę).
Ostatnio zmieniony 16 sty 2015, 12:05 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#147 Post autor: elot360 » 09 lis 2013, 20:05

Miło mi, że walczysz o T18 ^^

Ale co do 8, skoro weszła tak w temat, trzeba by było, by tory odbudować do Dąbrówki, by prowadziła, chyba, że można byłoby inny przebieg zrobić, chociaż nie widzę miejsca, gdzie 8 mogłaby prowadzić. Do Katowic są 2 tramwaje. Do Rudy Śl. teoretycznie 2 tramwaje. Do Zabrza jest 1 tramwaj (w obecnej sytuacji 2). Na Stroszek mamy 2 linie. Do Politechniki są też 2 linie. Nie wiem, gdzie może być T8. A jeżeli chodzi o łącznik Szombierki - Stroszek to chyba wystarczy wydłużyć T30 albo uruchomić tramwaj trydzieści... zaraz. Patrzę w rozkłady i pamiętam, że był tramwaj, bodajże T31, który kursował na Stroszek po godz. 23, czyli ostatnim kursie T18. Gdzie on się podział? Ale wracając. Ten tramwaj (który chyba zniknął) można by było uruchomić w dzień, żeby ryzyko opóźnienia związanego z opóźnieniem kursów oraz samej przesiadki znikło. Wiem, że wtedy byłby tłok na pętli, ale jakieś rozwiązanie jest. Niech mnie ktoś oświeci, co z T31 i T8. Dziękuję.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#148 Post autor: Penny » 09 lis 2013, 20:08

elot360 pisze:O ile dobrze pamiętam, to chyba linia 8 kursowała coś od Piekar Śl. do... Wieszowej? Czy jakoś tak. [/b]
Dużo inaczej, ale że do Piekar Śląskich, to się zgadza.
KZKGaPowicz pisze:Linia 8 kursowała z Bytom Politechnika Śląska - Piekary Śląskie Dąbrówka Wielka Pętla.
To jest jej ostatnia relacja. A "bardzo" dawniej kursowała do centrum Piekar przez Szarlej. http://www.forum.tramwaje.slask.pl/download.htm?id=3161

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#149 Post autor: KZKGaPowicz » 10 lis 2013, 13:42

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Linia 8 kursowała z Bytom Politechnika Śląska - Piekary Śląskie Dąbrówka Wielka Pętla.
To jest jej ostatnia relacja. A "bardzo" dawniej kursowała do centrum Piekar przez Szarlej. http://www.forum.tramwaje.slask.pl/download.htm?id=3161
Tego nie wiedziałem. Dzięki.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#150 Post autor: Boguś » 10 lis 2013, 19:03

KZKGaPowicz pisze:. Uruchomienie linii 8 oraz zmiana trasy linii 18 (linie okrężne Bytom - Godula - Chebzie - Ruda - Bobrek - Szombierki - Bytom) co 20 minut i zmiana trasy linii 9 na Chorzów - Chebzie.
Akurat to jest bardzo zły pomysł. Już kiedyś przerabialiśmy podzieloną 9 i wiemy jak to się skończyło.

W przypadku linii 18 jest konieczne zwiększenie częstotliwości oraz powrót na dawną trasę (Bytom pl. Sikorskiego - Chebzie)
KZKGaPowicz pisze:Rozwiązań jest kilka na uatrakcyjnienie linii 18 (zacznę od najlepszych):
1. a.) Zmniejszenie częstotliwości kursowania linii 1 w dni robocze z co 15 minut na co 20 minut i zwiększenie częstotliwości w dni wolne co 20 minut.
Dlaczego na tym mają tracić mieszkańcy Zabrza?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości