Przyszłość linii 18

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#251 Post autor: KZKGaPowicz » 16 lis 2014, 21:54

Gdy linia 10 kursowała na trasie Bobrek - Zaborze, a później Bobrek - Ruda Południowa, to niezbyt dużo pasażerów korzystało z tej linii ze względu na nieatrakcyjną relację. Gdy wydłużono ją do Chebzia, to pasażerów jest już nieco więcej. Oczywiście swoje robi częstotliwość, a ponadto synchronizacja z 1. W dni robocze w godzinach dziennych jeszcze jakoś to wygląda; stosunek czasu oczekiwania pomiędzy liniami 10 a 1 wynosi odpowiednio: z Chebzia: 9 - 15 - 6, natomiast wieczorem i w dni wolne sytuacja jest porażająca: 24 - 6; na Chebzie: 5 - 15 - 10 w dni robocze oraz 20 - 10 wieczorem i w dni wolne.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#252 Post autor: mi4chal744 » 08 gru 2014, 22:51

Już od 13.12 wraca linia 18 na swoją dawną trasę. :)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#253 Post autor: KZKGaPowicz » 09 gru 2014, 11:56

mi4chal254 pisze:Już od 13.12 wraca linia 18 na swoją dawną trasę. :)
Najwyższa pora. Wraca na niedługo, bo ok. 6-8 miesięcy, ponieważ w połowie przyszłego roku zostanie zamknięty most na ul. Piastowskiej nad rzeką Bytomką.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#254 Post autor: mi4chal744 » 09 gru 2014, 16:30

KZKGaPowicz pisze:
mi4chal254 pisze:Już od 13.12 wraca linia 18 na swoją dawną trasę. :)
Najwyższa pora. Wraca na niedługo, bo ok. 6-8 miesięcy, ponieważ w połowie przyszłego roku zostanie zamknięty most na ul. Piastowskiej nad rzeką Bytomką.
To może znowu będzie kursować do pętli w Biskupicach.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#255 Post autor: elot360 » 09 gru 2014, 21:11

mi4chal254 pisze:
KZKGaPowicz pisze:
mi4chal254 pisze:Już od 13.12 wraca linia 18 na swoją dawną trasę. :)
Najwyższa pora. Wraca na niedługo, bo ok. 6-8 miesięcy, ponieważ w połowie przyszłego roku zostanie zamknięty most na ul. Piastowskiej nad rzeką Bytomką.
To może znowu będzie kursować do pętli w Biskupicach.
Może puszczą do przystanku Bobrek Os. Pod Brzozami na Helmutach i będzie jeździć. :P
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#256 Post autor: KZKGaPowicz » 10 gru 2014, 10:56

Kolejna odpowiedź z UM Ruda Śląska ws. linii tramwajowej nr 18. Trochę pozytywnie. Jeszcze trochę chęci do działania.

Edycja, dnia 29.12.2014:
Wystosowałem do TŚ takiego maila:
Witam!

1. Pragnę Państwa poinformować, iż w dniu 13.11.2014 r. odbyło się posiedzenie Komisji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w UM Ruda Śląska, gdzie jednym z tematów (na mój wniosek złożony do jednego z radnych) było przygotowanie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Piastowskiej, w związku z planowaną przebudową infrastruktury kanalizacyjnej. Dokumentacja ta miałaby ułatwić Państwu przygotowanie dokumentacji projektowej przebudowy torowiska tramwajowego - tor pojedynczy na torowisko dwutorowe w technologii prefabrykowanych płyt w osi jezdni, co umożliwiłoby prowadzenie ruchu drogowego częściowo po jezdni oraz częściowo po torowisku tramwajowym w kierunku zgodnym z kierunkiem jazdy tramwaju, co wyeliminowałoby praktycznie całkowicie niebezpieczeństwo zderzeń czołowych pojazdów samochodowych z tramwajami. Warunkiem koniecznym jest jednak zapewnienie UM Ruda Śląska ujęcia w planach modernizacji przebudowy tego odcinka torowiska linii tramwajowej nr 18. W związku z tym, przesyłam Państwu treść pisma z UM Ruda Śląska, które zostało przesłane Panu Radnemu Władysławowi Kucharskiemu. Proszę zatem, aby wyznaczyć osobę (osoby) decyzyjną (decyzyjne) (Pan Tadeusz Freisler, Pan Bolesław Knapik oraz Pan Grzegorz Woźniak) do reprezentowania Państwa podczas posiedzenia Komisji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

2. Prosiłbym również, aby na liniach tramwajowych nr 18, 33 i 39 został uwzględniony w rozkładach jazdy dyspozytorskich (przekazywanych przez KZK GOP) tabor zmodernizowany typu 105N-2K (ozn. KZK GOP - 105NK) oraz 105N HF 11 AC / 105NF S (ozn. KZK GOP - 105HF). Są to jedyne linie tramwajowe, na których nie jest wymagany tego typu tabor. Można jeszcze zrozumieć, że nie jest przypisany na linie nr 33 i 39, ponieważ w prawie całości kursują na odcinkach, które są już obsługiwane przez tabor nowy lub zmodernizowany (linia nr 33 na odcinku Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Spodek (linie nr: 0, 6, 11 i 19) oraz Katowice Spodek - Koszutka Słoneczna Pętla (linie nr: 13 i 16) oraz linia nr 39 na odcinku Stroszek Zajezdnia - Bytom Urząd Miasta (linia nr 19) oraz Bytom Urząd Miasta - Bytom Politechnika Śląska (linia nr 6). Na liniach nr: 6 i 16 w przeważającej części kursuje tabor typu 2012N oraz 116Nd, a na liniach nr 0, 11, 13 i 19 tabor typu 105N-2K oraz 105N HF 11 AC / 105NF S w zestawieniach pojedynczych lub składów dwuwagonowych. Nie ukrywam, że bardzo się cieszę, że wprowadzono do obsługi linii tramwajowej nr 9 (na dwóch pociągach) tabor 105N HF 11 AC / 105NF S, jednakże ubolewam, że po raz kolejny nie uwzględniono linii tramwajowej nr 18. Proszę o przekazanie KZK GOP informacji, aby przynajmniej 1 tego typu wagon obsługiwał codziennie linię nr 18. Nie rozumiem również, dlaczego linia tramwajowa nr 29 również jest objęta tego typu taborem, chociaż na całej trasie dubluje ją linia tramwajowa nr 5, która również jest obsługiwana takim samem typem taboru, lecz w dni robocze składami dwuwagonowymi. Uważam, że linia nr 18 również zasługuje na obsługę wagonami zmodernizowanymi (oprócz wagonów po remontach kapitalnych w ZUR - bez wymiany rozruchu). Chciałbym również zaznaczyć, iż linia tramwajowa nr 18 obsługuje przystanek Bytom Plac Sikorskiego w 2 kierunkach, co prawda na różnych stanowiskach, jednakże wagony z tablicami elektronicznymi ułatwiają pasażerom odczytanie informacji, gdzie dany tramwaj się kieruje.

3. Ostatnia moja uwaga. Dotyczy ona mijanki przy przystanku Ruda Dworzec PKP na ul. Wolności w Rudzie Śląskiej. Tramwaje, które kierują się w kierunku Chebzia, wjeżdżają na krótki odcinek na pas jazdy samochodów w kierunku Bytomia, co wymaga chwilowego wstrzymania ruchu samochodowego. W celu poprawy bezpieczeństwa, proponowałbym zainstalowanie sygnalizatora dwukolorowego (sygnał żółty i czerwony - podobny do tego przy skrzyżowaniu ul. Dworcowej, Węglowej i Zabrzańskiej w dzielnicy Chebzie) na wysokości ul. Powstańców w dzielnicy Ruda.
Wiadomość została odczytana, ponieważ otrzymałem powiadomienie.
Załączniki
Odp. UM Ruda Śląska - przebudowa torowiska tramwajowego linii nr 18.jpg
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#257 Post autor: polaque » 15 sty 2015, 13:41

W kolejnych latach Tramwaje Śląskie planują kontynuować modernizację głównych ciągów komunikacyjnych. Bez odpowiedzi pozostaje pytanie o linie jednotorowe, z mniejszym natężeniem, np. linii 18 w Rudzie Śląskiej.

Jak pisaliśmy, Tramwaje Śląskie w nowej perspektywie finansowej zamierzają przeprowadzić projekt wart od 700 do blisko 800 mln zł. Spółka chce wyremontować torowiska w Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu i Będzinie oraz domknąć modernizację głównych ciągów. W planach są też budowa nowych linii oraz zakup taboru.

Na rozległej sieci jest jednak sporo odcinków jednotorowych, o mniejszym natężeniu ruchu, znajdujących się w różnym stanie technicznym. Z czasem kluczowe może być pytanie o ich przyszłość. – Trzeba będzie podjąć decyzję: o ich totalnej modernizacji w kierunku zamiany na dwutorową albo w niektórych przypadkach je zwyczajnie skrócić. Tego też nie wykluczam – mówi Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich.

Jedną z takich zagrożonych linii od lat jest osiemnastka. – Wymaga ona gruntownej analizy. Na trasie jest taki odcinek, gdzie linia biegnie terenami zielonymi i szczególnego obłożenia tam nie ma. Żeby ją zmodernizować, potrzeba byłoby dużych nakładów inwestycyjnych. Naprawdę nie wiem, czy ma to sens – mówi Freisler. Jak dodaje, wykonywana jest analiza w sprawie przyszłości tego połączenia. Poza osiemnastką jest jeszcze kilka dyskusyjnych odcinków sieci. – Generalnie ta struktura tramwajowa w dużej mierze została już zoptymalizowana – zaznacza Tadeusz Freisler.

Najgłośniejszym przykładem ograniczania sieci w ostatnich latach pozostaje decyzja o wycofaniu tramwajów z Gliwic. Pasażerowie muszą teraz na granicy miasta przesiadać się do autobusów. – Trudno mi komentować, co robi prezydent Frankiewicz. Myślę jednak, że jest szansa, że gdzieś tam ten tramwaj kiedyś jeszcze zaistnieje. Oczywiście nie w takim kształcie, jakim był – mówi Freisler.
Źródło

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#258 Post autor: KZKGaPowicz » 15 sty 2015, 14:02

polaque pisze:
W kolejnych latach Tramwaje Śląskie planują kontynuować modernizację głównych ciągów komunikacyjnych. Bez odpowiedzi pozostaje pytanie o linie jednotorowe, z mniejszym natężeniem, np. linii 18 w Rudzie Śląskiej.

Jak pisaliśmy, Tramwaje Śląskie w nowej perspektywie finansowej zamierzają przeprowadzić projekt wart od 700 do blisko 800 mln zł. Spółka chce wyremontować torowiska w Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu i Będzinie oraz domknąć modernizację głównych ciągów. W planach są też budowa nowych linii oraz zakup taboru.

Na rozległej sieci jest jednak sporo odcinków jednotorowych, o mniejszym natężeniu ruchu, znajdujących się w różnym stanie technicznym. Z czasem kluczowe może być pytanie o ich przyszłość. – Trzeba będzie podjąć decyzję: o ich totalnej modernizacji w kierunku zamiany na dwutorową albo w niektórych przypadkach je zwyczajnie skrócić. Tego też nie wykluczam – mówi Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich.

Jedną z takich zagrożonych linii od lat jest osiemnastka. – Wymaga ona gruntownej analizy. Na trasie jest taki odcinek, gdzie linia biegnie terenami zielonymi i szczególnego obłożenia tam nie ma. Żeby ją zmodernizować, potrzeba byłoby dużych nakładów inwestycyjnych. Naprawdę nie wiem, czy ma to sens – mówi Freisler. Jak dodaje, wykonywana jest analiza w sprawie przyszłości tego połączenia. Poza osiemnastką jest jeszcze kilka dyskusyjnych odcinków sieci. – Generalnie ta struktura tramwajowa w dużej mierze została już zoptymalizowana – zaznacza Tadeusz Freisler.

Najgłośniejszym przykładem ograniczania sieci w ostatnich latach pozostaje decyzja o wycofaniu tramwajów z Gliwic. Pasażerowie muszą teraz na granicy miasta przesiadać się do autobusów. – Trudno mi komentować, co robi prezydent Frankiewicz. Myślę jednak, że jest szansa, że gdzieś tam ten tramwaj kiedyś jeszcze zaistnieje. Oczywiście nie w takim kształcie, jakim był – mówi Freisler.
Źródło
Tego się naprawdę czytać nie chce. Czekam tylko na odpowiedź TŚ na ostatnie pismo i jak nie będzie woli do działania, to ja już rezygnuję z walki.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#259 Post autor: polaque » 15 sty 2015, 14:09

A Twoim zdaniem od ilu lat już jest z nią problem (albo właściwie TŚ ma)?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#260 Post autor: KZKGaPowicz » 15 sty 2015, 14:20

polaque pisze:A Twoim zdaniem od ilu lat już jest z nią problem (albo właściwie TŚ ma)?
To jeszcze było za prezydentury Andrzeja Stani (lata 2005-2009). Wtedy zaczęli mieszkańcy ul. Piastowskiej, że wypadki itp. Kiedyś nawet pisano, że wg policyjnych statystyk, to miejsce nie odbiega szczególnie od innych miejsc. Należy tylko zmodernizować torowisko wzdłuż ul. Piastowskiej i dobudować drugi tor na odcinku w jezdni. Bez tej modernizacji można wprowadzić częstotliwość 15-minutową.
1801 z 1802 na Chebzie Dworcowa;
1801 z 1803 na Ruda Południowa;
1801 z 1804 na Ruda Dworzec PKP;
1801 z 1805 na Ruda Stawy;
1801 z 1806 na Bobrek Wytrwałych;
1801 z 1807 na Szombierki Ratusz;
1801 z 1808 na Bytom Zamłynie;
1801 z 1809 na Bytom Olimpijska;
1801 z 1810 na Dąbrowa Miejska Centrum Handlowe;
1801 z 1811 na Stroszek Zajezdnia;
1801 z 1812 na Stroszek Zajezdnia (postój).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#261 Post autor: polaque » 15 sty 2015, 14:29

KZKGaPowicz pisze:
polaque pisze:A Twoim zdaniem od ilu lat już jest z nią problem (albo właściwie TŚ ma)?
To jeszcze było za prezydentury Andrzeja Stani (lata 2005-2009). Wtedy zaczęli mieszkańcy ul. Piastowskiej, że wypadki itp. Kiedyś nawet pisano, że wg policyjnych statystyk, to miejsce nie odbiega szczególnie od innych miejsc. Należy tylko zmodernizować torowisko wzdłuż ul. Piastowskiej i dobudować drugi tor na odcinku w jezdni. Bez tej modernizacji można wprowadzić częstotliwość 15-minutową.
1801 z 1802 na Chebzie Dworcowa;
1801 z 1803 na Ruda Południowa;
1801 z 1804 na Ruda Dworzec PKP;
1801 z 1805 na Ruda Stawy;
1801 z 1806 na Bobrek Wytrwałych;
1801 z 1807 na Szombierki Ratusz;
1801 z 1808 na Bytom Zamłynie;
1801 z 1809 na Bytom Olimpijska;
1801 z 1810 na Dąbrowa Miejska Centrum Handlowe;
1801 z 1811 na Stroszek Zajezdnia;
1801 z 1812 na Stroszek Zajezdnia (postój).
To jednak trochę czasu jest problem. Szczerze ciężko mi jest jakoś ocenić/opiniować Twoje przedstawione rozwiązanie, bo z samą 18 miałem bardzo mało do czynienia (w sensie mało jeździłem). Jak wygląda sytuacja mieszkańców, w sensie, czy wyszła od innych (nie licząc przeciwników) i jakieś rozwiązanie, np. podobne do Twojego?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#262 Post autor: KZKGaPowicz » 15 sty 2015, 14:36

polaque pisze:
KZKGaPowicz pisze:
polaque pisze:A Twoim zdaniem od ilu lat już jest z nią problem (albo właściwie TŚ ma)?
To jeszcze było za prezydentury Andrzeja Stani (lata 2005-2009). Wtedy zaczęli mieszkańcy ul. Piastowskiej, że wypadki itp. Kiedyś nawet pisano, że wg policyjnych statystyk, to miejsce nie odbiega szczególnie od innych miejsc. Należy tylko zmodernizować torowisko wzdłuż ul. Piastowskiej i dobudować drugi tor na odcinku w jezdni. Bez tej modernizacji można wprowadzić częstotliwość 15-minutową.
1801 z 1802 na Chebzie Dworcowa;
1801 z 1803 na Ruda Południowa;
1801 z 1804 na Ruda Dworzec PKP;
1801 z 1805 na Ruda Stawy;
1801 z 1806 na Bobrek Wytrwałych;
1801 z 1807 na Szombierki Ratusz;
1801 z 1808 na Bytom Zamłynie;
1801 z 1809 na Bytom Olimpijska;
1801 z 1810 na Dąbrowa Miejska Centrum Handlowe;
1801 z 1811 na Stroszek Zajezdnia;
1801 z 1812 na Stroszek Zajezdnia (postój).
To jednak trochę czasu jest problem. Szczerze ciężko mi jest jakoś ocenić/opiniować Twoje przedstawione rozwiązanie, bo z samą 18 miałem bardzo mało do czynienia (w sensie mało jeździłem). Jak wygląda sytuacja mieszkańców, w sensie, czy wyszła od innych (nie licząc przeciwników) i jakieś rozwiązanie, np. podobne do Twojego?
Szczerze powiedziawszy to nie ma woli ani TŚ, ani SL, ani mieszkańców (szczególnie ul. Piastowskiej). Przeciwni raczej będą osoby, które tą linią dojeżdżają do pracy. Aby sprawdzić, jak będą wyglądać napełnienia, należy wprowadzić częstotliwość co najmniej 20-minutową lub najlepiej 15-minutową. Jak można chcieć rozwijać sieć, jak już myśli się o jej likwidacji. Za takie podejście nie powinni absolutnie otrzymać dofinansowania z UE. Najtańszą inwestycją w tą linię jest budowa łącznika w kierunku Zabrza, co utworzy trójkąt torowy i pozwoli na zmianę trasy przez centrum Zabrza.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#263 Post autor: kolejorz. » 15 sty 2015, 15:26

To się nazywa optymalizacja, tak, aby gdzieś mógł wystąpić duży rozwój, gdzieś należy coś obciąć. Ja podzielam zdanie Freislera, jeżeli nie ma woli praktycznie nikogo do pozostawienia tej linii, a jeździ nią garstka osób i plącze się ona co 30 min., to na prawdę szkoda kasy na tę linię. Moim zdaniem szansa dla 18 to oczywiście remont torów, ale również rozbudowa o kolejny odcinek, np. wzdłuż ul. 1 Maja w kierunku Halemby lub połączenia z 9. ale to by wymagało rozbudowy trasy 9 do dwóch torów. Żeby 18 istniała i był dla niej sens ekonomiczny i społeczny, to musiałyby pójść za tym duże zmiany i inwestycje. Sama przebudowa na Piastowskiej nic nie da, nawet nie wierzę specjalnie w ten łącznik na Rudzie Południowej, choć mógłby podreanimować na chwilę 18, a moim zdaniem nie chodzi o to, żeby za wszelką cenę przy życiu utrzymywać trupa. Jak reanimować, to przywrócić całkowicie do zdrowia.

andrzejh69
Posty: 52
Rejestracja: 17 gru 2014, 11:58
Lokalizacja: Katowice

#264 Post autor: andrzejh69 » 16 sty 2015, 10:45

kolejorz. pisze:(...) Moim zdaniem szansa dla 18 to oczywiście remont torów, ale również rozbudowa o kolejny odcinek, np. wzdłuż ul. 1 Maja w kierunku Halemby lub połączenia z 9, ale to by wymagało rozbudowy trasy 9 do dwóch torów (...)
Wg mnie, gdyby połączono 18 z 9, tzn. od Chebzia razem by jechały do okolic Osiedla Górnośląskiego, gdzie 18 by kończyła - np. zastosować wagony dwukierunkowe na tej linii lub w ogóle dobudować około 1-2 km odcinka w głąb osiedla Górnośląskiego, 18-tka miałaby sens i duże napełnienia. Mieszkańcy dzielnicy Ruda szybko i bez przesiadek dostaliby się do centrum Rudy Śląskiej, a centralny odcinek sieci miałby konkretną częstotliwość. Mieszkańcy Nowego Bytomia, Wirku i Os. Górnośląskiego mieliby bezpośredni dojazd do Urzędu Skarbowego. Działałoby to tak, jak linie 7 i 17 w Świętochłowicach. Dla 9 i 18 na tym odcinku oczywiście musiałby być w większości odcinek dwutorowy i takt dla każdej z linii co 20 minut, a nawet co 15 minut. Linię 9 i tak trzeba modernizować, więc nakład prac na linię 18 byłby jedynie konieczny na ul. Piastowskiej no i ewentualnie przy Os. Górnośląskim, gdyby zdecydowano się na dobudowanie odnogi. Ale i bez niej 18 miałaby wtedy sens. Można byłoby zmniejszyć częstotliwość linii autobusowych kursujących przez ul. Piastowską. Samo ciągnięcie wtedy 18 aż do Stroszka nie byłoby wtedy efektywne (długa linia) i może należałoby ją skrócić do Sikorskiego lub nawet do Bobrka. Dodatkowym generatorem ruchu dla linii 18 może być przystanek KŚ Ruda, gdzie mieszkańcy Szombierek, Bobrka, Rudy przesiadaliby się na pociągi KŚ, ale do tego potrzebny by był normalny wspólny bilet miesięczny KZK GOP i KŚ.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#265 Post autor: KZKGaPowicz » 16 sty 2015, 11:12

andrzejh69 pisze:
kolejorz. pisze:(...) Moim zdaniem szansa dla 18 to oczywiście remont torów, ale również rozbudowa o kolejny odcinek, np. wzdłuż ul. 1 Maja w kierunku Halemby lub połączenia z 9, ale to by wymagało rozbudowy trasy 9 do dwóch torów (...)
Wg mnie, gdyby połączono 18 z 9, tzn. od Chebzia razem by jechały do okolic Osiedla Górnośląskiego, gdzie 18 by kończyła - np. zastosować wagony dwukierunkowe na tej linii lub w ogóle dobudować około 1-2 km odcinka w głąb osiedla Górnośląskiego, 18-tka miałaby sens i duże napełnienia. Mieszkańcy dzielnicy Ruda szybko i bez przesiadek dostaliby się do centrum Rudy Śląskiej, a centralny odcinek sieci miałby konkretną częstotliwość. Mieszkańcy Nowego Bytomia, Wirku i Os. Górnośląskiego mieliby bezpośredni dojazd do Urzędu Skarbowego. Działałoby to tak, jak linie 7 i 17 w Świętochłowicach. Dla 9 i 18 na tym odcinku oczywiście musiałby być w większości odcinek dwutorowy i takt dla każdej z linii co 20 minut, a nawet co 15 minut. Linię 9 i tak trzeba modernizować, więc nakład prac na linię 18 byłby jedynie konieczny na ul. Piastowskiej no i ewentualnie przy Os. Górnośląskim, gdyby zdecydowano się na dobudowanie odnogi. Ale i bez niej 18 miałaby wtedy sens. Można byłoby zmniejszyć częstotliwość linii autobusowych kursujących przez ul. Piastowską. Samo ciągnięcie wtedy 18 aż do Stroszka nie byłoby wtedy efektywne (długa linia) i może należałoby ją skrócić do Sikorskiego lub nawet do Bobrka. Dodatkowym generatorem ruchu dla linii 18 może być przystanek KŚ Ruda, gdzie mieszkańcy Szombierek, Bobrka, Rudy przesiadaliby się na pociągi KŚ, ale do tego potrzebny by był normalny wspólny bilet miesięczny KZK GOP i KŚ.
Moim zdaniem nawet mały trójkąt torowy przy ul. Chrobrego na Bykowinie dałoby się dość tanio wybudować.

Wystosowałem do TŚ takiego maila:
Witam!

Postanowiłem do Państwa skierować niniejsze pismo w związku z niepokojącymi doniesieniami z artykułów pt. "Ambitne plany Tramwajów Śląskich S.A. Gdzie nowe trasy ze środków UE?" z dnia 12.01.2015 r. oraz "Tramwaje Śląskie zoptymalizowane. Zagrożone odcinki jednotorowe?" z dnia 15.01.2015 r. na portalu Transport-Publiczny.pl, w których przeprowadzono wywiad z Panem Tadeuszem Freislerem, Prezesem Spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Od kilku lat walczę o utrzymanie tego połączenia (linii nr 18) i nie mogę zostać obojętny na tego typu artykuły.
Oczywiście bardzo podoba mi się pomysł budowy kilku nowych odcinków linii tramwajowych, ponieważ to słuszna decyzja, natomiast zwrócono również uwagę, że po nowym projekcie unijnym, pozostaną jeszcze do zmodernizowania linie, których większą lub znaczną część trasy stanowią odcinki jednotorowe. Takimi trasami przejazdu charakteryzują się trasy linii nr: 3, 9, 11, 17, 18, 22, 24, 26 i 27. Mam podstawy podejrzewać, że w powyższych artykułach chodzi o linię nr 18, której krótki odcinek trasy jest prowadzony na wąskiej ul. Piastowskiej w dzielnicy Ruda.
Pod koniec ubiegłego roku wystosowałem do Państwa pismo z informacją o posiedzeniu Komisji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, które odbyło się w dniu 13.11.2014 r. w Urzędzie Miasta Ruda Śląska.
Miasto Ruda Śląska planuje przebudowę kanalizacji wzdłuż ul. Piastowskiej w układ retencyjno-przelewowy. Aby móc przebudować sieć kanalizacyjną, niezbędna jest ingerencja w pas drogowy, co wymusza przygotowanie dokumentacji projektowej remontu (ewentualnie przebudowy) ul. Piastowskiej. Z informacji, które posiadam, wynika, że w oparciu o takie dokumentacje, Tramwaje Śląskie S.A. przygotowują dokumentacje projektowe modernizacji torowisk tramwajowych. W tymże celu taką informację przesłałem Państwu; jedynym warunkiem przekazania Spółce aportem tej dokumentacji jest zapewnienie o planach modernizacji tej linii (wpisanie na listę planów modernizacji).
Uważnie obserwuję realizację obecnego Projektu i z całą pewnością stwierdzam, że przyszły projekt unijny przyniesie sporo oszczędności, co umożliwiłoby przeprowadzenie modernizacji linii tramwajowej nr 18 wzdłuż ul. Piastowskiej na odcinku od przystanku Bobrek Osiedle Pod Brzozami do wiaduktu linii kolejowej Gliwice - Częstochowa. Na odcinku od ul. Wolności do wiaduktu (również ul. Piastowska) wystarczy wymiana obecnych płyt. Na samej ul. Wolności stan torowiska jest zadowalający, torowisko jest proste, w niektórych miejscach wystarczy jedynie wymienić płyty betonowe oraz poprawić łuk na skrzyżowaniu ul. Wolności i 1 Maja z ul. Zabrzańską.
Skoro mowa o tym miejscu, to planowaliście Państwo budowę skrętu od ul. Wolności w ul. Zabrzańską w kierunku Zabrza, co by mogło umożliwić zmianę trasy linii nr 18 w taki sposób, aby obsługiwała centrum Zabrza. Linia ta mogłaby kursować wtedy na trasie: Bytom Plac Sikorskiego - Szombierki - Bobrek - Ruda - Poremba - Zaborze - Zabrze Plac Wolności - Biskupice Pętla (zamiast linii nr 29) lub ewentualnie do przystanku Gliwice Zajezdnia (zamiast linii nr 4 lub linia nr 4 zamiast linii nr 18). Miasto Zabrze zyska w takim przypadku drugie połączenie z Bytomiem, które będzie stanowiło alternatywę w przypadku awarii na trasie linii nr 5.
W powyższych artykułach został również poruszony wątek o tym, że z przewozów linią tramwajową nr 18 korzysta mała liczba pasażerów. Taka sytuacja ma miejsce tylko w określonych godzinach i jest z całą pewnością spowodowana 30-minutową częstotliwością kursowania. W czasie, kiedy linia 18 kursowała co 20 minut, pasażerów było zdecydowanie więcej. Zdaję sobie sprawę z tego, iż projektowaniem rozkładów jazdy zajmuje się KZK GOP w Katowicach, natomiast proszę o ostatnią szansę dla tej linii. Do czasu zakończenia nowego projektu, który się jeszcze nie rozpoczął, pozostało kilka lat. W związku z tym proszę, aby zmienić częstotliwość kursowania tej linii co 15 minut codziennie (w ostateczności co 15 min. w dni robocze i co 30 min. w dni wolne), na co pozwala układ mijanek lub powrót do wcześniejszego modułu 20-minutowego codziennie dla linii nr 1 i 18. Taką częstotliwość kursowania należy pozostawić na okres min. 2 lat, a zapewniam, że liczba pasażerów na pewno wzrośnie.
Nie pomaga również obecna jakość taboru na tej linii. Zajezdnia R-4 Gliwice obsługuje codziennie tą linię wagonami po remontach, natomiast zajezdnia R-3 Bytom-Stroszek wysyła wagony, które nie zachęcają do podróży. Wagony typu 105N-2K oraz 105N HF 11 AC /105NF S pojawiają się bardzo rzadko na tej linii (mam tutaj na myśli R-3 Bytom-Stroszek), na co również zwracałem uwagę w poprzednim piśmie. Proszę, aby 1 tego typu wagon przypisać na stałe do tej linii, co leży w gestii KZK GOP na wniosek Tramwajów Śląskich S.A.

W związku z tymi doniesieniami, proszę o odpowiedź na te pytania:
1. Kiedy (w jakich latach) planuje się likwidację linii tramwajowej nr 18 (odcinek Bobrek Os. Pod Brzozami - Ruda Południowa)?
2. Co rozumie się przez określenie "skrócenie linii" (czy chodzi o skrócenie 18 do trasy Chebzie Pętla - Ruda Dworzec PKP czy Stroszek Zajezdnia - Biskupice Pętla?)?
3. Czy w dalszym ciągu planuje się dobudowę skrętu ul. Wolności -> ul. Zabrzańska w kierunku Zabrza? Jeśli tak, to kiedy miałoby to nastąpić?
4. Jaki jest obecny koszt modernizacji torowiska na ul. Piastowskiej wraz z przebudową na dwutorowe w technologii płyt prefabrykowanych w jezdni?
5. Czy Miasto Ruda Śląska może dokapitalizować Spółkę Tramwaje Śląskie S.A. i przekazywać jej aportem dokumentacje, sprzęt, itp., a jeśli tak, to jaka jest podstawa prawna?

Proszę o wyczerpującą odpowiedź na niniejsze pismo (ustosunkowanie się Spółki do moich argumentów i pytań) oraz oczekuję odpowiedzi na pismo z dnia 29.12.2014 r.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#266 Post autor: kolejorz. » 16 sty 2015, 11:31

KZKGaPowicz pisze:Moim zdaniem nawet mały trójkąt torowy przy ul. Chrobrego na Bykowinie dałoby się dość tanio wybudować.
Jak już coś robić, to po ludzku, czyli wybudować pętlę, z której można byłoby swobodnie korzystać w przypadkach awaryjnych. Trójkąty torowe to jak dla mnie rozwiązania tymczasowe. a jak takie coś by wybudowano, to pozostałaby z nami taka prowizorka na lata.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#267 Post autor: KZKGaPowicz » 16 sty 2015, 11:37

kolejorz. pisze:
KZKGaPowicz pisze:Moim zdaniem nawet mały trójkąt torowy przy ul. Chrobrego na Bykowinie dałoby się dość tanio wybudować.
Jak już coś robić, to po ludzku, czyli wybudować pętlę, z której można byłoby swobodnie korzystać w przypadkach awaryjnych. Trójkąty torowe to jak dla mnie rozwiązania tymczasowe. a jak takie coś by wybudowano, to pozostałaby z nami taka prowizorka na lata.
Trójkąt tymczasowo do czasu wybudowania pętli. Sporo terenu tam jest, należałoby jedynie sprawdzić, czy właściwości geologiczne terenu na to pozwalają. W tym miejscu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#268 Post autor: DTSN » 16 sty 2015, 12:52

KZKGaPowicz pisze:
polaque pisze:
W kolejnych latach Tramwaje Śląskie planują kontynuować modernizację głównych ciągów komunikacyjnych. Bez odpowiedzi pozostaje pytanie o linie jednotorowe, z mniejszym natężeniem, np. linii 18 w Rudzie Śląskiej.

Jak pisaliśmy, Tramwaje Śląskie w nowej perspektywie finansowej zamierzają przeprowadzić projekt wart od 700 do blisko 800 mln zł. Spółka chce wyremontować torowiska w Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu i Będzinie oraz domknąć modernizację głównych ciągów. W planach są też budowa nowych linii oraz zakup taboru.

Na rozległej sieci jest jednak sporo odcinków jednotorowych, o mniejszym natężeniu ruchu, znajdujących się w różnym stanie technicznym. Z czasem kluczowe może być pytanie o ich przyszłość. – Trzeba będzie podjąć decyzję: o ich totalnej modernizacji w kierunku zamiany na dwutorową albo w niektórych przypadkach je zwyczajnie skrócić. Tego też nie wykluczam – mówi Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich.

Jedną z takich zagrożonych linii od lat jest osiemnastka. – Wymaga ona gruntownej analizy. Na trasie jest taki odcinek, gdzie linia biegnie terenami zielonymi i szczególnego obłożenia tam nie ma. Żeby ją zmodernizować, potrzeba byłoby dużych nakładów inwestycyjnych. Naprawdę nie wiem, czy ma to sens – mówi Freisler. Jak dodaje, wykonywana jest analiza w sprawie przyszłości tego połączenia. Poza osiemnastką jest jeszcze kilka dyskusyjnych odcinków sieci. – Generalnie ta struktura tramwajowa w dużej mierze została już zoptymalizowana – zaznacza Tadeusz Freisler.

Najgłośniejszym przykładem ograniczania sieci w ostatnich latach pozostaje decyzja o wycofaniu tramwajów z Gliwic. Pasażerowie muszą teraz na granicy miasta przesiadać się do autobusów. – Trudno mi komentować, co robi prezydent Frankiewicz. Myślę jednak, że jest szansa, że gdzieś tam ten tramwaj kiedyś jeszcze zaistnieje. Oczywiście nie w takim kształcie, jakim był – mówi Freisler.
Źródło
Tego się naprawdę czytać nie chce. Czekam tylko na odpowiedź TŚ na ostatnie pismo i jak nie będzie woli do działania, to ja już rezygnuję z walki.
Szczerze cię podziwiam w walce o linię T18 i taka moja mała prośba, nie rezygnuj z walki o tą linię.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#269 Post autor: KZKGaPowicz » 16 sty 2015, 14:59

DTSN pisze:Szczerze cię podziwiam w walce o linię T18 i taka moja mała prośba, nie rezygnuj z walki o tą linię.
Jest mi bardzo miło, natomiast ja sam nic nie zrobię. :) Potrzebuję Waszej pomocy. Gdyby jakaś firma zechciała zasponsorować dokumentację... Ale najważniejsze jest to, że najpierw trzeba zwiększyć częstotliwość kursowania 18, a 1 zmniejszyć w taki sposób, aby obie kursowały co 20 minut lub nie zmniejszać częstotliwości 1, a 18 zrobić co 15'. Tak się zastanawiam, czy dałoby się zrobić takt 1 co 15 minut i 18 co 20'? Byłoby trudno, nawet gdyby 1 kursowała co 10/20 minut (średnio co 15') i 18 co 20'. Musi być na jednej i drugiej linii ten sam takt.

Edycja, dnia 23.01.2015:
Kontaktowałem się dziś z KZK GOP, ponieważ doszły mnie słuchy, że od 1.02 miałby zostać wstrzymany ruch tramwajowy linii nr 18 i miałby ją zastąpić autobus. W KZK GOP mi powiedziano, że stwierdzono przez nadzór budowlany, że natychmiast należy wstrzymać kursowanie tejże linii z powodu złego stanu technicznego mostu nad przepustem w okolicach ul. Stara Cynkownia. Myślałem, że chodzi o most na ul. Piastowskiej, ale to zupełnie inna rzecz. Ponoć trwają konsultacje z mieszkańcami i nie wiadomo, czy zawieszenie linii będzie tymczasowe czy na stałe. :(

Edycja, dnia 26.01.2015:
Dziś kontaktowałem się z rzecznikiem TŚ i tam jeszcze nic nie wiedzą, jak to będzie wyglądać i na chwilę obecną nie planują wstrzymania kursowania, natomiast wiedzą o tych problemach z przepustem; żadne decyzje jeszcze nie zapadły.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#270 Post autor: DTSN » 28 sty 2015, 11:19

Smutne to, ale linia T18 idzie do likwidacji. :(
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,t,sa.html
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#271 Post autor: luki » 28 sty 2015, 14:33

A nie dałoby się wahadła? Przecież 10 jeździło tyle czasu, a to jest chyba już prawie pod Brzozami ten most, tak?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Carleek
Posty: 280
Rejestracja: 20 wrz 2009, 12:15
Lokalizacja: Bytom

#272 Post autor: Carleek » 28 sty 2015, 15:15

luki pisze:A nie dałoby się wahadła ? Przecież 10 jeździło tyle czasu, a to jest chyba już prawie pod Brzozami ten most, tak?
Pewnie się da, ale jak tu nie wykorzystać idealnego momentu do zlikwidowania tej linii. Pewnie wszyscy przeciwnicy zacierają już ręce.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#273 Post autor: KZKGaPowicz » 28 sty 2015, 16:46

Przykro mi, że nie udało mi się uratować 18. :( Mam jednak czyste sumienie, że przez ostatnie lata próbowałem walczyć. Ciekawe, że ten most nad Bytomką, który miał zostać wyremontowany w połowie bieżącego roku, da radę wytrzymać ruch autobusów. Jestem ciekaw rozkładu jazdy tego "wspaniałego" autobusu, który ma zastąpić tramwaj. Jak pojedzie 1 raz na godzinę, to będzie prawdziwy sukces; a gdzie będzie odbywał postój na Chebziu, bo jak na przyst. Chebzie Dworzec PKP, to życzę powodzenia.
Trzeba jeszcze zorganizować przejazd pożegnalny, może składem Moderusów?
Z tego wszystkiego wynika, że po remoncie mostu nad Bytomką, bo jednak o ten most chodzi luki, tramwaj już nie wróci, ponieważ pani rzecznik KZK GOP nie chciała odpowiedzieć na takie pytanie. Dziękuję wszystkim za współpracę i wsparcie. :) Po likwidacji jedynej linii tramwajowej przy moim bloku, nie będę już tak często logował się. :(
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#274 Post autor: R_G » 28 sty 2015, 18:46

Za to zaangażowanie i hart walki o tę linię powinni postawić Ci klasyczną stopiątkę przed Twoim blokiem. Oczywiście otablicowaną jako 18.

Szkoda, że kolejna linia idzie do piachu. :cry:
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#275 Post autor: Penny » 28 sty 2015, 19:56

R_G pisze:Szkoda, że kolejna linia idzie do piachu. :cry:
Kiedy dokładnie? Jest już oficjalny termin?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#276 Post autor: Boguś » 28 sty 2015, 22:06

Penny pisze:
R_G pisze:Szkoda, że kolejna linia idzie do piachu. :cry:
Kiedy dokładnie? Jest już oficjalny termin?
18 będzie jeździć do 13 lutego. Niestety, decyzja jest ostateczna.

Materiał w "Aktualnościach"
http://katowice.tvp.pl/18628762/znikajacy-tramwaj

Od 14 lutego będzie jeździć 30. Prawdopodobna trasa Stroszek - Biskupice.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#277 Post autor: mi4chal744 » 28 sty 2015, 22:53

To przykre, że 18 zostaje zlikwidowana. :(
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego

Dziś służba na:
703

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#278 Post autor: KZKGaPowicz » 28 sty 2015, 23:11

Boguś pisze:
Penny pisze:
R_G pisze:Szkoda, że kolejna linia idzie do piachu. :cry:
Kiedy dokładnie? Jest już oficjalny termin?
18 będzie jeździć do 13 lutego. Niestety, decyzja jest ostateczna.
Ja z kolei słyszałem, że KZK GOP i TŚ wydały opinię negatywną.
Oczywiście zamierzam o całej sprawie powiadomić Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Mam nadzieję, że Ruda Śląska zbankrutuje, jeżeli będzie musiała wypłacić odszkodowanie TŚ za utracone dofinansowanie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

T7
Posty: 3
Rejestracja: 29 sty 2015, 02:21
Lokalizacja: Katowice

#279 Post autor: T7 » 29 sty 2015, 02:24

Zmieniając temat, w którym roku linia 18 została powołana do życia na obecnej trasie, tzn. Bytom <-> Chebzie?

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#280 Post autor: aso » 29 sty 2015, 08:12

KZKGaPowicz pisze:Oczywiście zamierzam o całej sprawie powiadomić Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Mam nadzieję, że Ruda Śląska zbankrutuje, jeżeli będzie musiała wypłacić odszkodowanie TŚ za utracone dofinansowanie.
A masz pewność, że będzie istotnie naruszenie warunków trwałości projektu? Jak to uargumentujesz? Masz dostęp do pełnej dokumentacji czy bazujesz jedynie na tym, że ktoś coś powiedział? I komu naprawdę pomożesz, a komu realnie zaszkodzisz? I wreszcie - naprawdę uważasz, że Gmina Ruda Śląska jako współwłaściciel TŚ SA nie działa w porozumieniu z TŚ SA?

Carleek
Posty: 280
Rejestracja: 20 wrz 2009, 12:15
Lokalizacja: Bytom

#281 Post autor: Carleek » 29 sty 2015, 10:47

Ludzie jeszcze nie wiedzą i nie zdają sobie sprawy, jak skończy się oferta zastępcza przedstawiona przez KZK GOP. Powstanie linia autobusowa "znikąd donikąd", a przeciwnicy tramwaju jeszcze będą żałować, że głosowali za jego likwidacją. Wyjazd z Rudy gdziekolwiek będzie trudniejszy niż do tej pory. Czarna dziura komunikacyjna, jaką jest Ruda Śląska, będzie jeszcze bardziej czarna. Życzę powodzenia.

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#282 Post autor: polaque » 29 sty 2015, 11:20

Jeśli ten most jest takim problemem, to czemu nie można by było spróbować doprowadzić do tego, aby cały ruch na tym moście został zamknięty?

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#283 Post autor: DTSN » 29 sty 2015, 11:38

Jest to jedno wielkie kłamstwo, tu nie chodzi o most, oni po prostu szukali powodu do likwidacji linii T18 i go znaleźli, takie jest moje zdanie.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#284 Post autor: polaque » 29 sty 2015, 11:43

DTSN pisze:Jest to jedno wielkie kłamstwo, tu nie chodzi o most, oni po prostu szukali powodu do likwidacji linii T18 i go znaleźli, takie jest moje zdanie.
No ok, nawet jeśli jest tak, jak mówisz, a most był tylko oficjalnym powodem likwidacji, to może warto zaatakować most i doprowadzić do wstrzymania ruchu kołowego na nim, skoro jest takim wielkim "problemem"?

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#285 Post autor: misza » 29 sty 2015, 13:17

Carleek pisze:Ludzie jeszcze nie wiedzą i nie zdają sobie sprawy, jak skończy się oferta zastępcza przedstawiona przez KZK GOP. Powstanie linia autobusowa "znikąd donikąd", a przeciwnicy tramwaju jeszcze będą żałować, że głosowali za jego likwidacją. Wyjazd z Rudy gdziekolwiek będzie trudniejszy niż do tej pory. Czarna dziura komunikacyjna, jaką jest Ruda Śląska, będzie jeszcze bardziej czarna. Życzę powodzenia.
Podobno ma to być linia autobusowa nr 118, relacji Bytom Dworzec - Chebzie.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#286 Post autor: kolejorz. » 29 sty 2015, 13:25

Carleek pisze:Ludzie jeszcze nie wiedzą i nie zdają sobie sprawy, jak skończy się oferta zastępcza przedstawiona przez KZK GOP. Powstanie linia autobusowa "znikąd donikąd", a przeciwnicy tramwaju jeszcze będą żałować, że głosowali za jego likwidacją. Wyjazd z Rudy gdziekolwiek będzie trudniejszy niż do tej pory. Czarna dziura komunikacyjna, jaką jest Ruda Śląska, będzie jeszcze bardziej czarna. Życzę powodzenia.
Nie demonizuj. Osiemnastka woziła i tak garstkę ludzi, była wysoce nieefektywna, szkoda, gdy musi dochodzić do sytuacji, że autobusem trzeba zastępować tramwaj, ale spokojnie można tam ogarnąć coś, co będzie dobrze funkcjonowało. Ja bym widział wzmocnienie linii 39 i jej przetrasowanie. Nie wiem, czy aż tak koniecznym jest utrzymywanie trasy 39 przez Biskupice, jeździ ta linia i tak rzadko, gdyby pominąć tę pętlę przez Biskupice, wzmocnić takt tej linii do 30 minut przez cały dzień i zsynchronizować z T5 i potencjalną T30 na przystankach na Bobrku, to by to nawet lepiej funkcjonowało niż w obecnej formie. Wadą tego rozwiązania byłoby odcięcia od połączenia autobusowego mieszkańców Szczęść Boże.
misza pisze:Podobno ma to być linia autobusowa nr 118, relacji Bytom Dworzec - Chebzie
Bezsensowne. Problemem T18 jest jej trasa, po której wozi mało ludzi. Zamrażanie układu i walnięcie w to miejsce autobusu o takiej samej trasie, będzie idiotyczne. Moment likwidacji tramwaju jest dobrym momentem do przeorganizowania układu, ale w KZK widać lubią takie półśrodki i bezsensowne linie.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2015, 13:30 przez kolejorz., łącznie zmieniany 3 razy.

andrzejh69
Posty: 52
Rejestracja: 17 gru 2014, 11:58
Lokalizacja: Katowice

#287 Post autor: andrzejh69 » 29 sty 2015, 13:27

Szkoda linii 18, tak jak już pisałem na innych forach, sensowne by było wyremontować ją wraz z remontem i modernizacją linii 9 na odcinku Chebzie - Wirek - Bykowina, przedłużając ją tym samym do Bykowiny. Przecież dzielnica Ruda nie jest pustkowiem i potrzebuje połączenia z centrum miasta, jakim jest Nowy Bytom. Patrząc dalej, przy integracji biletowej KŚ i KZK GOP jest to idealny dojazd z Szobbierek, Bobrka, aby dostać się do przystanku KŚ Ruda i tam kontynuować podróż do Gliwic, Katowic, Sosnowca i jeszcze dalej. Dziś, jak ta linia jeździ co 30 minut i kończy 2 km przed centrum miasta w Chebziu, a integracji biletowej z KŚ nie ma, to dziwne nie jest, że jest mało rentowna. Jakbyśmy choćby w Katowicach tramwaj przez Załęże też zrobili raz na 30 minut, zakończyli przystanek przed Placem Wolności, a równolegle puścili parę linii autobusowych do centrum, to los tej linii byłby taki sam jak 18 (świadome i celowe wygaszanie popytu). Spoglądając natomaist na Bytom - linia 118 nie wyobrażam sobie, żeby w miejsce tramwaju 18 jeździł jakiś nowy autobus w relacji Bobrek - Szombierki - Zamłynie, gdy są tory tramwajowe. To przerzucanie kolenych wzkm z tramwajów na autobusy w miejscu, gdzie istnienie tramwaju jest uzasadnione. Myślę jednak, że na takie rozwiazanie nie pozwoli Prezydent Bytomia. Likiwidując linię w jednym mieście, miejmy na uwadze, że często przebiega ona też w mieście sąsiednim, gdzie jest potzrebna i ma spore napełnienia. Skoro tramwaju nie chce Ruda Śląska, to z jakiej racji pasażerowie Bytomia mają mieć gorszą ofertę tramwajową na odcinku Bobrek - Centrum? Albo dlaczego ma to miasto płacić za dodatkowe wzkm autobusowe linii 118, jakby linia tramwajowa 18 została na tym odcinku, lecz skierowana do pętli Biskupice? Czy jakby Zabrze zliwkidowało linię do Biskupic i w jej miescu wprowadzili bezpośredni autobus do centrum Bytomia, Bytom by zlikwidował całkowicie tramwaj z Zamłynia do Bobrka? Moim zdaniem, jak Ruda nie chce tramwaju 18, to niech zamiast remontu mostu, zafunduje wybudowanie pętli autobusowej na granicy z Bobrkiem, gdzie to "szczęsne 118" miałoby zawracać, bo za kolejne wzkm autobusowe, Bytom nie powinien płacić, chcąc uatrakcyjniać i rozwijać komunikację tramwajową.

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#288 Post autor: polaque » 29 sty 2015, 14:00

Czyli to jednak tylko Ruda Śląska chciała zabić 18stkę?:
W połowie lutego zamknięta zostanie kolejna trasa tramwajowa na Śląsku. Z powodu złego stanu mostu na ulicy Piastowskiej zostanie zawieszona linia nr 18. Z decyzją nie zgadzają się Tramwaje Śląskie. Czy osiemnastka zniknie już na zawsze?

Osiemnastka, łącząca pętle Bytom Szombierki i Ruda Śląska Chebzie, zniknie za nieco ponad dwa tygodnie. &#8211; Planowany termin zawieszenia to 14 lutego. Zgodę muszą wydać jeszcze władze gmin &#8211; mówi Anna Koteras, rzecznik prasowy KZK GOP. Tramwaj zostanie zastąpiony linią autobusową 118, łączącą pętlę Bytom Dworzec z Rudą Śląską Chebzie. Dodatkowo zostanie uruchomiona linia tramwajowa nr 30 pomiędzy Bytomiem Stroszkiem a pętlą Zabrze Biskupice, pokrywająca się mniej więcej z obecnym północnym odcinkiem linii nr 18.

Dalsze funkcjonowanie osiemnastki uniemożliwia stan mostu na ul. Piastowskiej nad Bytomką. &#8211; Decyzja została podjęta przez władze miasta. Firma, której zlecono ekspertyzę, stwierdziła, że cała przeprawa jest w złym stanie &#8211; mówi Adam Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Miasto zawiesza przedwcześnie?

Przewoźnik nie podziela stanowiska samorządu. &#8211; Nie zgadzamy się z tą decyzją i jej nie rozumiemy. Można byłoby dokonać drobnych prac modernizacyjnych i liftingowych, dzięki którym tramwaj mógłby dalej jeździć do generalnego remontu mostu &#8211; mówi Zowada. Spółka dysponuje dokumentacją takich prac, wykonaną na własny koszt. Ruda Śląska nie była jednak zainteresowana takim rozwiązaniem.

Czy osiemnastka zniknie już na zawsze? &#8211; Na razie mówi się o jej zawieszeniu &#8211; podkreśla rzecznik Tramwajów Śląskich. Jego ostrożność nie jest jednak pozbawiona podstaw. Istnienie osiemnastki było już nieraz kontentowane przez mieszkańców i władze Rudy Śląskiej &#8211; za sprawą złego stanu infrastruktury i nietypowego układu, wpływającego na bezpieczeństwo ruchu. Na ulicach Piastowskiej i Wolności poprowadzony jest jeden tor z mijankami. Torowisko znajduje się przy krawędzi jezdni w pasie w kierunku Bytomia. Tramwaje w kierunku Chebzia jadą niejako pod prąd &#8211; w przeciwną stronę względem ruchu samochodowego.

Inne miasta rozwijają, a nie zwijają

Tramwaje Śląskie zdają sobie sprawę z mankamentów osiemnastki. &#8211; Linia w aktualnej formie &#8211; ze starym torowiskiem w jezdni i jednym torem &#8211; wielu osobom może nie odpowiadać &#8211; przyznaje Andrzej Zowada. Jak podkreśla &#8211; nie musi to być stan permanentny. &#8211; Można byłoby ją przebudować i zmodernizować , przygotować tam, gdzie to możliwe, drugi tor. Mamy też wersję rozwojową &#8211; z dobudową łuku w stronę Zabrza na skrzyżowaniu ul. Wolności i Zabrzańskiej. Pozwoliłoby to na skomunikowanie tej części Rudy z Zabrzem. Jest potencjał &#8211; jest dworzec. Teraz mieszkańcy mają rzadko jeżdżącą linię 139 &#8211; mówi Zowada.

&#8211; Niestety mimo naszych starań władze Rudy Śląskiej podjęły taką, a nie inną decyzję. Większość samorządów patrzy w przeciwną stronę i rozwija tramwaje &#8211; podkreśla Andrzej Zowada, wymieniając ostatnią decyzję Katowic o przedłużeniu jednej z tras tramwajowych.
Źródło: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 47502.html

andrzejh69
Posty: 52
Rejestracja: 17 gru 2014, 11:58
Lokalizacja: Katowice

#289 Post autor: andrzejh69 » 29 sty 2015, 14:17

I chwała TŚ za taką postawę. Planuję napisać pismo do PM Bytom, że jako mieszkaniec Bytomia sprzeciwiam się finansowaniu linii 118 na bytomskim odcinku dublowanej z linią tramwajową 30. Jak Ruda Śl. nie chce 18, to niech sobie to 118 zakończy na swoim terenie, budując pętlę zamiast remontować most, bądż pokrywa koszty dofinanoswania linii w całości, tj. aż do centrum Bytomia.

Carleek
Posty: 280
Rejestracja: 20 wrz 2009, 12:15
Lokalizacja: Bytom

#290 Post autor: Carleek » 29 sty 2015, 14:25

kolejorz. pisze:
Carleek pisze:Ludzie jeszcze nie wiedzą i nie zdają sobie sprawy, jak skończy się oferta zastępcza przedstawiona przez KZK GOP. Powstanie linia autobusowa "znikąd donikąd", a przeciwnicy tramwaju jeszcze będą żałować, że głosowali za jego likwidacją. Wyjazd z Rudy gdziekolwiek będzie trudniejszy niż do tej pory. Czarna dziura komunikacyjna, jaką jest Ruda Śląska, będzie jeszcze bardziej czarna. Życzę powodzenia.
Nie demonizuj. Osiemnastka woziła i tak garstkę ludzi, była wysoce nieefektywna, szkoda, gdy musi dochodzić do sytuacji, że autobusem trzeba zastępować tramwaj, ale spokojnie można tam ogarnąć coś, co będzie dobrze funkcjonowało. Ja bym widział wzmocnienie linii 39 i jej przetrasowanie. Nie wiem, czy aż tak koniecznym jest utrzymywanie trasy 39 przez Biskupice, jeździ ta linia i tak rzadko, gdyby pominąć tę pętlę przez Biskupice, wzmocnić takt tej linii do 30 minut przez cały dzień i zsynchronizować z T5 i potencjalną T30 na przystankach na Bobrku, to by to nawet lepiej funkcjonowało niż w obecnej formie. Wadą tego rozwiązania byłoby odcięcia od połączenia autobusowego mieszkańców Szczęść Boże.
Nie demonizuję. Po prostu stwierdzam fakt, który miał miejsce po zlikwidowaniu linii tramwajowej 25. Tam też tramwaj został zastąpiony autobusem, a wkrótce potem liczba kursów w ciągu dnia zmniejszyła się diametralnie w stosunku do wcześniejszej oferty. Bytom prawdopodobnie nie będzie chciał dopłacać do 118, skoro jest T30. Jeśli nawet 118 powstanie, to będzie zawracać na Brzozach.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#291 Post autor: luki » 29 sty 2015, 16:54

KZKGaPowicz, nie powinieneś się poddawać. Trzeba postulować do KZK, aby utrzymać połączenie tramwajowe taborem dwukierunkowym, a do miasta, aby wykonali remont.

Teraz patrząc na wyremontowany rozjazd na Brzozach, po takiej decyzji, przychodzi jedna myśl: zmarnowana kasa?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#292 Post autor: 37 » 29 sty 2015, 17:06

A ten rozjazd to jest z projektu?

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#293 Post autor: kolejorz. » 29 sty 2015, 17:17

luki pisze:KZKGaPowicz, nie powinieneś się poddawać. Trzeba postulować do KZK, aby utrzymać połączenie tramwajowe taborem dwukierunkowym, a do miasta, aby wykonali remont.
KZK charytatywnie połączenia nie utrzyma, jeśli Ruda chce likwidacji, to przecież związek nie zmusi miasta do opłacania tramwaju.
37 pisze:A ten rozjazd to jest z projektu?
Jeśli chodzi Ci o projekt unijny, to tak.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#294 Post autor: 37 » 29 sty 2015, 18:10

kolejorz. pisze:Jeśli chodzi Ci o projekt unijny, to tak.
To, czy to nie będzie niezgodne z warunkami przyznania dofinansowania?
18 to także odcinek Chebzie - Ruda Południowa, a likwidacja 18 oznacza mniejszą częstotliwość na tym odcinku.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#295 Post autor: KZKGaPowicz » 29 sty 2015, 19:35

luki pisze:KZKGaPowicz, nie powinieneś się poddawać. Trzeba postulować do KZK, aby utrzymać połączenie tramwajowe taborem dwukierunkowym, a do miasta, aby wykonali remont.

Teraz patrząc na wyremontowany rozjazd na Brzozach, po takiej decyzji, przychodzi jedna myśl: zmarnowana kasa?
Tramwaje Śląskie S.A. zgłosiły gotowość zabezpieczenia mostu do czasu jego remontu na własny koszt. Postaram się nagłośnić tą sprawę. Poinformowałem już TVS, telewizję Sfera oraz radnych z opozycji. Poprosiłem o zwołanie nadzwyczajnej sesji RM w tym temacie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#296 Post autor: DW » 29 sty 2015, 20:10

37 pisze:18 to także odcinek Chebzie - Ruda Południowa, a likwidacja 18 oznacza mniejszą częstotliwość na tym odcinku.
To akurat kiepski argument. 18 w prawie każdym kursie jedzie na tym odcinku razem z tramwajem linii 1. Ponadto mało kto podróżuje na tym odcinku. Na linii nr 1 jest to max kilka osób na kurs (zazwyczaj nie więcej niż 5).

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#297 Post autor: 37 » 29 sty 2015, 20:17

DW pisze:
37 pisze:18 to także odcinek Chebzie - Ruda Południowa, a likwidacja 18 oznacza mniejszą częstotliwość na tym odcinku.
To akurat kiepski argument. 18 w prawie każdym kursie jedzie na tym odcinku razem z tramwajem linii 1. Ponadto mało kto podróżuje na tym odcinku. Na linii nr 1 jest to max kilka osób na kurs (zazwyczaj nie więcej niż 5).
Mówisz o rzeczywistości. Co innego zapisy umowy na dofinansowanie i wskaźniki, jakimi trzeba się wykazać. Jeśli, np. wskazywało się we wniosku częstotliwość kursowania i np. jeśli trzeba ją utrzymać, to nie ma znaczenia, ile osób tam jeździ. Ale to tylko moje teoretyczne rozważania, bo nie znam faktycznych warunków realizacji projektu. Warto się jednak tym zainteresować.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#298 Post autor: R_G » 29 sty 2015, 22:12

Aż dziw człowieka bierze, że KZKGaPowicz pisząc z przedstawicielami miasta, powoływał się na ich zainteresowanie i chęć działania, a teraz wychodzi szydło z worka. Podzielam zdanie, że ten most to tylko pretekst do wykończenia kolejnej linii. Trzeba by po prostu zwiększyć częstotliwość kursowania oraz zmienić schemat kursowania. Tramwaje nie mogą kursować w stadach.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#299 Post autor: 37 » 30 sty 2015, 09:02


Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#300 Post autor: KZKGaPowicz » 30 sty 2015, 09:15

R_G pisze:Aż dziw człowieka bierze, że KZKGaPowicz pisząc z przedstawicielami miasta, powoływał się na ich zainteresowanie i chęć działania, a teraz wychodzi szydło z worka. Podzielam zdanie, że ten most to tylko pretekst do wykończenia kolejnej linii. Trzeba by po prostu zwiększyć częstotliwość kursowania oraz zmienić schemat kursowania. Tramwaje nie mogą kursować w stadach.
Dokładnie 29.12.2014 r. oraz 16.01.2015 r., czyli dokładnie 2 tygodnie temu, wystosowałem pisma, których treść zamieściłem w tym temacie; w dalszym ciągu czekam na odpowiedź. Jeszcze jedyną szansą na uratowanie tego połączenia byłoby natychmiastowe podjęcie modernizacji i przebudowy. Można napisać wspólny projekt z miastem. Na chwilę obecną możliwe byłoby zawieszenie kursowania na odcinku Ruda Dworzec PKP (ewentualnie Ruda Osiedle Stare) - Borek Osiedle Pod Brzozami do czasu zakończenia remontu lub przebudowy torowiska.
Aż wstyd się przyznać, że mieszka się w takim mieście.

Edycja, godz. 12:43:
Wysłałem pismo, treść poniżej. Piszcie też, taka prośba z Facebooka.
Witam!

Nawiązując do artykułów dotyczących likwidacji linii tramwajowej nr 18, oznajmiam, iż protestuję; całkowicie nie zgadzam się z tymże planem. Linia tramwajowa nr 18 obsługuje dwa miasta: Bytom i Rudę Śląską. Jest to najszybsze połączenie naszego miasta z Bytomiem. W najbliższym czasie, tj. w drugiej połowie bieżącego roku planowany jest remont mostu nad rzeką Bytomką w ciągu ul. Piastowskiej. Drugi, krótki most znajduje się tuż przy przystanku Rudzka Kuźnica. Nie rozumiem decyzji o całkowitej likwidacji linii tramwajowej. Tramwaje Śląskie S.A. proponują zabezpieczenie mostu do czasu remontu na własny koszt, co może przynieść korzyści dla obu stron. Miasto Ruda Śląska nie musiałoby ponosić kosztów zabezpieczenia tego obiektu, a Tramwaje Śląskie S.A. mogłyby w dalszym ciągu prowadzić przewozy. Przypominam, że Miasto Bytom nie jest zainteresowane dotowaniem kolejnej linii autobusowej, przy czym miałaby ona być dublowana przez tramwaje linii nr 30, co jest całkowicie niezrozumiałe i spowoduje pojawienie się nieuzasadnionych, dodatkowych kosztów. Jeżeli finansowanie linii autobusowej komunikacji zastępczej miałoby się odbywać na podobnych zasadach jak przy linii autobusowej nr 982, tzn. że Miasto Ruda Śląska finansuje funkcjonowanie linii na swoim terenie i obszarze drugiego miasta, to z całą pewnością można to nazwać niegospodarnością; jednak Pani cały czas deklaruje, że rządzi Rudą Śląską jak tradycyjna, śląska gospodyni, co pochwalam - jednak takie rozwiązanie jest nie do przyjęcia. Nie wiem, czy zdaje sobie Pani sprawę z tego, że likwidacja linii tramwajowej nr 18 może spowodować utratę unijnych środków, pozyskanych przez Tramwaje Śląskie S.A. na obecny projekt modernizacji; w przypadku ich utraty, pozostałe miasta ościenne jak: Bytom, Chorzów, Katowice, Sosnowiec, Świętochłowice i Tychy z całą pewnością zwrócą się do Pani o wypłatę odszkodowania z tego tytułu. Praca przewozowa nie może zmniejszyć się przez 5 lat od dnia rozliczenia projektu. Dotyczy to odcinków: Ruda Południowa - Chebzie oraz rozjazdów tramwajowych w rejonie przystanku Bytom Bobrek Osiedle Pod Brzozami. Nie zamierzam kolejny raz przeżywać kilkukrotnie bardziej dotkliwego kryzysu finansowego Miasta Ruda Śląska niż w 2011 roku. Będzie to bolesny cios dla budżetu naszego Miasta; można nawet powiedzieć, że większy od kosztów remontu ul. Piastowskiej wraz z przygotowaniem dokumentacji technicznej. Tylko przy utrzymaniu ruchu tramwajowego będziemy mieli realną szansę na dofinansowanie takiego projektu.

Bardzo proszę Panią o zmianę decyzji. Jeżeli obawia się Pani o bezpieczeństwo pasażerów tramwaju linii nr 18, to proponuję do czasu zakończenia remontu mostu, zorganizować dwie wahadłowe linie tramwajowe, które miałyby być obsługiwane taborem dwukierunkowym, podobnie jak w przypadku linii nr 9a i 9b podczas likwidacji wiaduktu na ul. Katowickiej w Bykowinie. Nie rozumiem również, dlaczego cały most nie zostanie zamknięty do czasu remontu, przecież zły stan techniczny dotyczy całego mostu, a nie wyłącznie części tramwajowej. Chciałbym zaznaczyć, że KZK GOP i Tramwaje Śląskie S.A. negatywnie zaopiniowały Pani decyzję. W dniu 29.12.2014 r. wystosowałem do Tramwajów Śląskich S.A. pismo, które otrzymałem od jednego z radnych w sprawie posiedzenia Komisji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, podczas którego miała zostać omówiona kwestia przekazania aportem do Spółki Tramwaje Śląskie S.A. dokumentacji projektowej remontu ul. Piastowskiej. W najbliższym czasie spodziewam się odpowiedzi na niniejsze pismo.

Kiedyś deklarowała Pani, że jest zainteresowana modernizacją linii tramwajowych nr 9 i 18, co nadal jest jeszcze możliwe. Po wstrzymaniu kursowania tramwajów linii nr 18, płyty betonowe torowiska na ul. Piastowskiej oraz na ul. Wolności będą się zapadały, co spowoduje pozorne wybrzuszenie się szyn, które będzie zagrażało bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Sam autobus komunikacji zastępczej w takiej sytuacji również będzie musiał omijać jeszcze bardziej uszkodzone torowisko niż teraz, co w konsekwencji spowoduje poruszanie się autobusu po części jezdni w kierunku przeciwnym.
Gdyby Miasto Ruda Śląska zechciało wyremontować ul. Piastowską, to jest szansa na wspólny projekt naszego miasta, PWIK Sp. z o.o. Ruda Śląska oraz Tramwajów Śląskich S.A. na gruntowną przebudowę tejże ulicy, w większości na koszt tramwajowej Spółki. Można na ten cel uzyskać dofinansowanie z dwóch instytucji: Unii Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej). Ten drugi podmiot oferuje również niskooprocentowane pożyczki, których część może zostać umorzona, co również jest podnoszone jako argument przy projektach uchwał w sprawie termomodernizacji obiektów oświatowych.

W sprawie dalszego funkcjonowania linii tramwajowej nr 18 miały być przeprowadzone konsultacje społeczne, które nie odbyły się, a taka deklaracja z Pani ust padła w listopadzie 2013 r. podczas spotkania z mieszkańcami.
Rozważa się również uatrakcyjnienie tego połączenia poprzez dobudowę łuku na skrzyżowaniu ul. Wolności, 1 Maja i Zabrzańskiej w Rudzie Południowej, umożliwiającego zmianę trasy tejże linii w kierunku Zabrza lub nawet zajezdni Gliwice. W tym roku miałaby odbyć się akcja promocyjna zabytków w naszym mieście pn.: "Żyj bez nudy, jedź tramwajem do Rudy" w każdy weekend od maja do września przy współpracy Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji Miasta pod patronatem Miejskiego Konserwatora Zabytków za pomocą wagonów zabytkowych i historycznych.

Proszę o wyznaczenie terminu spotkania oraz pisemną odpowiedź (...)
Ostatnio zmieniony 01 lut 2015, 13:54 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości