Karlik będzie miał brata. Pojadą nowymi torami
Karlik będzie miał brata. Pojadą nowymi torami
Z ponadrocznym opóźnieniem, ale w końcu wyznaczono datę. W drugiej połowie lutego Tramwaje Śląskie ogłoszą przetarg na kupno 30 tramwajów i remont 48 km torów
Więcej...
LINK DO ARTYKUŁU
Zobaczymy co z tego wyjdzie, czy faktycznie uda się to zrealizowac.
Więcej...
LINK DO ARTYKUŁU
Zobaczymy co z tego wyjdzie, czy faktycznie uda się to zrealizowac.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Dokładnie to samo chciałem napisać. Chyba nikt nie potrafi zliczyć ilości artykułów i terminów zrealizowania tego zakupu i modernizacji torowisk. Samo ogłoszenie daty o ogłoszeniu przetargu nie jest według mnie przełomowym wydarzeniem, bowiem mogą powstać kolejne opóźnienia (do lutego jeszcze dużo się może zmienić). Gdy natomiast przetarg w końcu zostanie ogłoszony, to nikt nie może przewidzieć czy nie trzeba będzie ogłaszać tego przetargu ponownie (np. z powodu jakichś odwołań/przekroczenia kwoty, którą TŚ chce na zakup przeznaczyć). Wydaje mi się, że nie jestem pesymistą, tylko staram się myśleć realnie. Tak więc dopóki te tramwaje nie dotrą na Śląsk, to nie uwierzę w ich szybki przyjazd.Peter pisze:Ja nie uwierzę jak nie zobaczę
Rozumiem, że 5% niskopodłogowych tramwajów z całej floty TŚ to i tak dla Ciebie za dużo i nowymi tramwajami TŚ chce zastąpić swoje najmłodsze wagonyspyker34 pisze: A co bd z Karlikami ?. Dalej będą jeździć?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jeśli już dojdzie do przetargu, to może wygrać PESA, która wygrywa ostatnio przetargi na dostawę tramwajów i w dodatku są one w 100% niskopodłogowe. Chyba, że TŚ napiszą wymagania w taki sposób, że PESA nie będzie spełniała warunków, bo TŚ chciałyby chyba kupić Protramy.rafalurbino18 pisze:Dokładnie to samo chciałem napisać. Chyba nikt nie potrafi zliczyć ilości artykułów i terminów zrealizowania tego zakupu i modernizacji torowisk. Samo ogłoszenie daty o ogłoszeniu przetargu nie jest według mnie przełomowym wydarzeniem, bowiem mogą powstać kolejne opóźnienia (do lutego jeszcze dużo się może zmienić). Gdy natomiast przetarg w końcu zostanie ogłoszony, to nikt nie może przewidzieć czy nie trzeba będzie ogłaszać tego przetargu ponownie (np. z powodu jakichś odwołań/przekroczenia kwoty, którą TŚ chce na zakup przeznaczyć). Wydaje mi się, że nie jestem pesymistą, tylko staram się myśleć realnie. Tak więc dopóki te tramwaje nie dotrą na Śląsk, to nie uwierzę w ich szybki przyjazd.Peter pisze:Ja nie uwierzę jak nie zobaczę
Rozumiem, że 5% niskopodłogowych tramwajów z całej floty TŚ to i tak dla Ciebie za dużo i nowymi tramwajami TŚ chce zastąpić swoje najmłodsze wagonyspyker34 pisze: A co bd z Karlikami ?. Dalej będą jeździć?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Jeszcze nie ogłosili przetargu, a Ty już piszesz kto go może wygrać. A kto Ci powiedział, że TŚ chcą kupić Protramy?KZKGaPowicz pisze:Jeśli już dojdzie do przetargu, to może wygrać PESA, która wygrywa ostatnio przetargi na dostawę tramwajów i w dodatku są one w 100% niskopodłogowe. Chyba, że TŚ napiszą wymagania w taki sposób, że PESA nie będzie spełniała warunków, bo TŚ chciałyby chyba kupić Protramy.
Zresztą wagony raczej nie będą w 100% niskopodłogowe.
Z protramów (i innych podobnych typu Moderus) TŚ zrezygnowały już jakiś czas temu. Cały czas jest mowa o wagonach z 60-70% niskiej podłogi, co jest akurat bardzo wskazane, bo takie wagony są tańsze i mają normalne wózki. Wedle osób nieco bardziej znających się na rzecz wagony takie jak Pesa 120N, czy Tramino nie są w stanie pokonać co bardziej wymyślnych łuków w GOPie, np. przy Hucie Kościuszko. Na dzień dzisiejszy z wagonów, które pasowałyby ewentualnie do specyfikacji (choć to tylko gdybanie, bo przecież szczegółów nie znamy) istnieje tylko Puma z Ceglorza. Wygląda z zewnątrz średnio, w środku jest nieco ciasna, ale jeździ się tym całkiem nieźle po gorszych torach (gorszych poznańskich).Boguś pisze:Jeszcze nie ogłosili przetargu, a Ty już piszesz kto go może wygrać. A kto Ci powiedział, że TŚ chcą kupić Protramy?KZKGaPowicz pisze:Jeśli już dojdzie do przetargu, to może wygrać PESA, która wygrywa ostatnio przetargi na dostawę tramwajów i w dodatku są one w 100% niskopodłogowe. Chyba, że TŚ napiszą wymagania w taki sposób, że PESA nie będzie spełniała warunków, bo TŚ chciałyby chyba kupić Protramy.
Zresztą wagony raczej nie będą w 100% niskopodłogowe.
Do specyfikacji prawdopodobnie pasowac będą oprócz Pumy:
1. Pesa Twist (na wizualizacji wagon dla Częstochowy)
2. Bombardier NGT8
3. Citadis
Choc dwaj ostatni producenci prawdopodobnie nie zmieszczą sie w cenie.
1. Pesa Twist (na wizualizacji wagon dla Częstochowy)
2. Bombardier NGT8
3. Citadis
Choc dwaj ostatni producenci prawdopodobnie nie zmieszczą sie w cenie.
Nie rozumiem tej nowej mody, albo ja jestem taki zacofany albo ja nie wiem, najlepiej wg. mnie było gdy liniowymi wagonami były tylko stodwójki, stopiątki ( prawdziwe - czyli z normalnym wyglądem ) i ewentualnie karliki.
Gdy otwarłem te trzy zdjęcia wytworów tramwajo-podobnych z postu wyżej przypomniały mi się jak pięknie było gdy liniowymi wagonami były właśnie stodwójki i stopiątki ( nie wiem nawet czemu, tak jakoś )...
Już nikt nie pamięta tych pięknych czasów ?
Ile ja bym dał żeby to wróciło:
LINK
Aż mi się łezka w oku zakręciła, to były piękne czasy nie powiecie mi że nie...
Możecie mnie uważać za niepoważnego i głupiego ale ja tam swoje wiem...
Wybaczcie, wiem że to nic nie wnosi do tematu ale musiałem wyrazić swoje zdanie na temat tych ohydnych i obrzydliwych nowoczesnych tramwajów.
Wszyscy tylko do przodu, do przodu a się nawet nie zastanowią jak pięknie było kiedyś...
Gdy otwarłem te trzy zdjęcia wytworów tramwajo-podobnych z postu wyżej przypomniały mi się jak pięknie było gdy liniowymi wagonami były właśnie stodwójki i stopiątki ( nie wiem nawet czemu, tak jakoś )...
Już nikt nie pamięta tych pięknych czasów ?
Ile ja bym dał żeby to wróciło:
LINK
Aż mi się łezka w oku zakręciła, to były piękne czasy nie powiecie mi że nie...
Możecie mnie uważać za niepoważnego i głupiego ale ja tam swoje wiem...
Wybaczcie, wiem że to nic nie wnosi do tematu ale musiałem wyrazić swoje zdanie na temat tych ohydnych i obrzydliwych nowoczesnych tramwajów.
Wszyscy tylko do przodu, do przodu a się nawet nie zastanowią jak pięknie było kiedyś...
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tak jest Mikulek masz w 100% rację. Chociaż idąc w ślady za postępem technologii to i tabor trzeba unowocześniać. Jeżeli chodzi o wagony niskopodłogowe w GOPie to może być ciężko z doborem odpowiedniego typu wagonów. Mnie tylko szkoda tych wagonów które zmodernizowano w najjuboższej wersji mam na myśli Moderusa #535. Patrząc na jego Poznańskie wersje to aż krew zalewa ;/
A w GOPie widział bym z chęcią po pierwsze PROSTE TORY i wtedy wiedeńce mogą śmigać ;p Bo złe nie są mimo ciężkiego debiutu. Nie są one niskopodłogowe ale ... Jak niskopodłogowe NGT6 albo NGT8 ;p
A w GOPie widział bym z chęcią po pierwsze PROSTE TORY i wtedy wiedeńce mogą śmigać ;p Bo złe nie są mimo ciężkiego debiutu. Nie są one niskopodłogowe ale ... Jak niskopodłogowe NGT6 albo NGT8 ;p
Pozdrawiam
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ale są używane dwukierunkowe i częściowo niskopodłogowe N8S-NF. W sumie Kraków jest niedaleko, aby sprowadzić 1 egzemplarz na testy.Damian_1947 pisze:Tak jest Mikulek masz w 100% rację. Chociaż idąc w ślady za postępem technologii to i tabor trzeba unowocześniać. Jeżeli chodzi o wagony niskopodłogowe w GOPie to może być ciężko z doborem odpowiedniego typu wagonów. Mnie tylko szkoda tych wagonów które zmodernizowano w najjuboższej wersji mam na myśli Moderusa #535. Patrząc na jego Poznańskie wersje to aż krew zalewa ;/
A w GOPie widział bym z chęcią po pierwsze PROSTE TORY i wtedy wiedeńce mogą śmigać ;p Bo złe nie są mimo ciężkiego debiutu. Nie są one niskopodłogowe ale ... Jak niskopodłogowe NGT6 albo NGT8 ;p
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- 102na#138R
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:45
- Lokalizacja: świętochłowice
Racja, nigdzie z tego co wiem, na papierze niema wypisane, że "tramwaj ma nowocześnie wyglądać". Jednak w miarę postępu technologi, zmniejsza się zużycie prądu, wagony są wygodniejsze, ich nowocześniejszy wygląd nie kuje w oczy zachodnich turystów, którzy mogliby sądzić, że przyjechali do PRL-u patrząc na 102 i 105. :mryellow:Mikulek pisze:A kto powiedział że trzeba ? Nie ma takiego wymogu...Damian_1947 pisze:Chociaż idąc w ślady za postępem technologii to i tabor trzeba unowocześniać.
Choć z drugiej strony pojeździłbym jeszcze liniowymi "cyklopami". Mam nadzieję, ze na następny dzień otwarty będzie można przyjechać właśnie 102na....
A widziałeś jakie tramwaje jeżdżą w San Francisco ?
http://www.fotoblog.gorgolewski.pl/sanf ... mwaje.html
Mnie też się nie podobają ale tamtejsi są do nich przyzwyczajeni i im się podobają ( a to jest najważniejsze, jak mają je codziennie oglądać).
A gdyby zaczęto od nowa produkować 105/2Na ( dobra może 102Na nie bo mają taki wygląd który rzeczywiście mógłby ich zniechęcić do śląska ) to przecież wyglądały by o niebo lepiej od zużytych wagonów... Nie rozumiem tego...
http://www.fotoblog.gorgolewski.pl/sanf ... mwaje.html
Mnie też się nie podobają ale tamtejsi są do nich przyzwyczajeni i im się podobają ( a to jest najważniejsze, jak mają je codziennie oglądać).
A gdyby zaczęto od nowa produkować 105/2Na ( dobra może 102Na nie bo mają taki wygląd który rzeczywiście mógłby ich zniechęcić do śląska ) to przecież wyglądały by o niebo lepiej od zużytych wagonów... Nie rozumiem tego...
Wygląd zewnętrzny, design to raczej kwestia mody. Jak widać po wszelkich nowych tramwajach, pociągach czy autobusach, a także wagonach po modernizacji, to tworzy się bardziej opływowe kształty ścian czołowych napakowane bajerami.
Główną zaletą nowego tramwaju powinna być zwiększona wydajność, pojemność, wygoda, niska podłoga, cichy, szybki i niezawodny. Niestety chyba częściej idzie się na nowy design i inne d*** efektem czego jest obniżona wygodna i duża awaryjność.
Główną zaletą nowego tramwaju powinna być zwiększona wydajność, pojemność, wygoda, niska podłoga, cichy, szybki i niezawodny. Niestety chyba częściej idzie się na nowy design i inne d*** efektem czego jest obniżona wygodna i duża awaryjność.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- 102na#138R
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:45
- Lokalizacja: świętochłowice
Niestety to prawda. Sm wygląd nie sprawi, że znikną wszystkie problemy (pojemność, awaryjność).
Na śląsku trochę dziwnie wyglądałyby nowoczesne tramwaje, szczególnie przejeżdżające przez dzielnice z samymi familokami. (np. Lipiny, ul. Barlickiego) Wygląd powinien być tak dopasowany aby nie raził zbytnio starym wyglądem jak i nowoczesnością.
Na śląsku trochę dziwnie wyglądałyby nowoczesne tramwaje, szczególnie przejeżdżające przez dzielnice z samymi familokami. (np. Lipiny, ul. Barlickiego) Wygląd powinien być tak dopasowany aby nie raził zbytnio starym wyglądem jak i nowoczesnością.
To znaczy, że do końca świata mamy jeździć rozpadającymi się 105Na? Człowieku opamiętaj się.Mikulek pisze:A kto powiedział że trzeba ? Nie ma takiego wymogu...Damian_1947 pisze:Chociaż idąc w ślady za postępem technologii to i tabor trzeba unowocześniać.
To może od razu niech zaczną eNki produkować.Mikulek pisze:A gdyby zaczęto od nowa produkować 105/2Na ( dobra może 102Na nie bo mają taki wygląd który rzeczywiście mógłby ich zniechęcić do śląska ) to przecież wyglądały by o niebo lepiej od zużytych wagonów... Nie rozumiem tego...
To jest raczej atrakcja turystyczna.Mikulek pisze:A widziałeś jakie tramwaje jeżdżą w San Francisco ?
http://www.fotoblog.gorgo...cotramwaje.html
Szanowni przedmówcy, zachowajcie więcej dystansu do wypowiedzi naszego Kolegi Mikulka, bo na razie zachowujecie się jak rozhisteryzowane dzieci w piaskownicy. Kolega nasz ma prawo z sentymentem odnosić się do jeżdżącego obecnie taboru. Wiadomo, czas idzie naprzód, zmieniają się style, co nie ominęło również techniki tramwajowej. Tylko niektóre samochody projektowane są z nawiązaniem do poprzednich epok, ale tutaj odbiorcą jest klient indywidualny. Tramwaj jest środkiem komunikacji publicznej i bardziej liczy się jego funkcjonalność. Zdaję sobie sprawę, że te futurystyczne kształty w naszej ślasko - zagłębiowskiej rzeczywistości wyglądają trochę niedorzecznie, ale mam nadzieję, że nowo zakupiony kiedyś tabor będzie kursował na tych trasach, gdzie jest normalne torowisko i przede wszystkim będzie mógł w pełni wykorzystać swoje techniczne możliwości.
P.S. Jeżeli ktoś będzie uprzejmy zabrać głos w tej sprawie, bardzo proszę o niecytowanie moich wypowiedzi, bo jak na razie na tym forum więcej jest cytowania, niż dyskusji.
P.S. Jeżeli ktoś będzie uprzejmy zabrać głos w tej sprawie, bardzo proszę o niecytowanie moich wypowiedzi, bo jak na razie na tym forum więcej jest cytowania, niż dyskusji.
To już taka enka jest lepsza od tych nowoczesnych -cenzura-.Boguś pisze:To może od razu niech zaczną eNki produkować.
A tak poza tym to nie życzę sobie by mnie tutaj obrażano i komentowano mój gust, jednemu może się podobać to a drugiego tamto, mam do tego święte prawo by mi się podobały starocie i proszę tego nie komentować bo jak już pisałem nie życzę sobie
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- 102na#138R
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:45
- Lokalizacja: świętochłowice
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Śląskie: Rusza wielka modernizacja torów tramwajowych
Do końca 2013 roku Tramwaje Śląskie będą prowadziły dużą modernizację torowisk oraz taboru. Łącznie ma być zmodernizowanych 48 km torowisk – informuje „Gazeta Wyborcza”.
Wartość kontraktu to 580 mln zł. netto. Część pieniędzy będzie przeznaczona na remont starego taboru oraz zakup nowych tramwajów. Reszta pójdzie na modernizację torowisk w kilku miastach. Już wiadomo, że w miejscach, gdzie tory biegną w jezdni, nowe torowiska będą miały zastosowane nowoczesną technologię szyny pływającej. Technologia ta pozwoli na ograniczenie hałasu i zmniejszenie wibracji. Tory mają być odporniejsze na zniekształcenia. Jeśli chodzi o wydzielone torowiska, to szyny mają być ułożone na geowłókninie.
Kontrakt zakłada przebudowanie niektórych skrzyżowań, co ułatwi poruszanie się po miastach nie tylko motorniczym, ale i kierowcom.
Najwięcej zmodernizowanych torów będzie w Katowicach (ponad 18 km) i w Sosnowcu(10 km). Również do tych miast ma trafić najwięcej nowych tramwajów. Modernizowane będą także tory w Zabrzu (prawie 4 km), Bytomiu (3,75 km), Chorzowie (3,25 km) oraz w Rudzie Śląskiej (3,2 km).
Modernizacje to dobra wiadomość dla mieszkańców Śląska. W 2009 zlikwidowano tramwaje w Gliwicach. Tamtejszy urząd miasta utrzymuje, że nie ma szansy na przywrócenie komunikacji tramwajowej. W czasie remontu jednego ze skrzyżowań przeprowadzono już nawet demontaż fragmentu torowiska. Pod koniec maja tego toku radny Towarzystwa Przyjaciół Dąbrowy Górniczej złożył wniosek o likwidację tramwajów 21,22 i 28. Tamtejszy urząd miasta uspokoił jednak, że na razie nie ma mowy o likwidacji.
Źródło: Rynek Kolejowy
Krok ku niskopodłogowym tramwajom w Sosnowcu
Tramwaje Śląskie podpisały umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie, co otwiera spółce drogę m.in. do przebudowy 48 km torowisk i zakupu 30 nowych tramwajów. Najbardziej na projekcie skorzystają Katowice (18,42 km) i Sosnowiec (10,1 km).
Dzięki dobudowie drugiego toru na linii nr 15 (od ul. Sobieskiego do granicy z Katowicami) i modernizacji trasy z centrum do Zagórza, linia Katowice - Sosnowiec stanie się w tzw. szybką linią tramwajową.
W wielu przypadkach do modernizacji wybrano główne ciągi komunikacyjne, co w przypadku Sosnowcu pozwoli na wprowadzenie niskopodłogowych tramwajów. Nowe wagony mają być dzielone między miasta stosownie do posiadanych w spółce udziałów.
Pierwsze prace modernizacyjne powinny się rozpocząć w połowie 2012 roku. W Sosnowcu obejmą 10,1 km torowisk:
- ul. 3 maja od Centralnego Węzła Komunikacyjnego (tzw. ślimak) do pętli w Zagórzu (7400 metrów pojedynczego toru)
- odcinek od ul. Sobieskiego aż do granicy z Katowicami wraz dobudowaniem drugiego toru (2300 metrów pojedynczego toru)
- modernizacja skrzyżowań torów w ciągu ulicy 3 maja z ulicami Parkową i Mościckiego (80 metrów pojedynczego toru)
- ul. Piłsudskiego wraz ze skrzyżowaniem z ul. Sobieskiego (400 metrów)
- ul. Małachowskiego – odcinek od Ronda im. Gierka do ul. Mościckiego (180 metrów).
Źródło: sosnowiec.gazeta.pl
Tramwaje Śląskie: Są pieniądze na nowe tramwaje i torowiska
Tramwaje Śląskie mają wreszcie zagwarantowane pieniądze na zakup nowych tramwajów, a także modernizację torowisk i sieci. Na pierwszy ogień idą linie z Katowic do Bytomia, z Katowic do Sosnowca i z Zabrza do Bytomia.
W piątek, ostatni roboczy dzień starego roku, spółka podpisała umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oznacza to, że Tramwaje Śląskie wreszcie mogą być pewne unijnego dofinansowania projektu przebudowy swej infrastruktury w Katowicach, Sosnowcu, Bytomiu, Chorzowie, Zabrzu i Rudzie Śląskiej.
Całkowity koszt realizacji projektu wynosi 651,58 mln zł netto, z czego 384,56 mln zł stanowić będzie dotacja z Unii Europejskiej.
Za te pieniądze TŚ kupią 30 całkowicie nowych, niskopodłogowych tramwajów, a także zmodernizują też 75 używanych wagonów typu 105.
Co najważniejsze i najpilniejsze, gruntowny lifting czeka dziesiątki kilometrów zniszczonych linii. O szczegółach inwestycji przedstawiciele spółki mają poinformować w trakcie poniedziałkowej konferencji prasowej.
Jeszcze niedawno zapowiadali jednak, że pierwsze prace w terenie powinny rozpocząć się wiosną roku 2012 i koncentrować na trzech głównych szlakach: wzdłuż linii nr 6 (Bytom - Katowice), linii 7 i 15 (Bytom - Katowice - Sosnowiec) oraz linii 1, 5 i 9 (Zabrze - Ruda Śląska - Bytom). Po ich modernizacji czas przejazdu skrócić się ma o 10 procent.
Źródło: Dziennik Zachodni
Ktoś wie może, czy nagranie z tej konferencji prasowej będzie gdzieś opublikowane?
Do końca 2013 roku Tramwaje Śląskie będą prowadziły dużą modernizację torowisk oraz taboru. Łącznie ma być zmodernizowanych 48 km torowisk – informuje „Gazeta Wyborcza”.
Wartość kontraktu to 580 mln zł. netto. Część pieniędzy będzie przeznaczona na remont starego taboru oraz zakup nowych tramwajów. Reszta pójdzie na modernizację torowisk w kilku miastach. Już wiadomo, że w miejscach, gdzie tory biegną w jezdni, nowe torowiska będą miały zastosowane nowoczesną technologię szyny pływającej. Technologia ta pozwoli na ograniczenie hałasu i zmniejszenie wibracji. Tory mają być odporniejsze na zniekształcenia. Jeśli chodzi o wydzielone torowiska, to szyny mają być ułożone na geowłókninie.
Kontrakt zakłada przebudowanie niektórych skrzyżowań, co ułatwi poruszanie się po miastach nie tylko motorniczym, ale i kierowcom.
Najwięcej zmodernizowanych torów będzie w Katowicach (ponad 18 km) i w Sosnowcu(10 km). Również do tych miast ma trafić najwięcej nowych tramwajów. Modernizowane będą także tory w Zabrzu (prawie 4 km), Bytomiu (3,75 km), Chorzowie (3,25 km) oraz w Rudzie Śląskiej (3,2 km).
Modernizacje to dobra wiadomość dla mieszkańców Śląska. W 2009 zlikwidowano tramwaje w Gliwicach. Tamtejszy urząd miasta utrzymuje, że nie ma szansy na przywrócenie komunikacji tramwajowej. W czasie remontu jednego ze skrzyżowań przeprowadzono już nawet demontaż fragmentu torowiska. Pod koniec maja tego toku radny Towarzystwa Przyjaciół Dąbrowy Górniczej złożył wniosek o likwidację tramwajów 21,22 i 28. Tamtejszy urząd miasta uspokoił jednak, że na razie nie ma mowy o likwidacji.
Źródło: Rynek Kolejowy
Krok ku niskopodłogowym tramwajom w Sosnowcu
Tramwaje Śląskie podpisały umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie, co otwiera spółce drogę m.in. do przebudowy 48 km torowisk i zakupu 30 nowych tramwajów. Najbardziej na projekcie skorzystają Katowice (18,42 km) i Sosnowiec (10,1 km).
Dzięki dobudowie drugiego toru na linii nr 15 (od ul. Sobieskiego do granicy z Katowicami) i modernizacji trasy z centrum do Zagórza, linia Katowice - Sosnowiec stanie się w tzw. szybką linią tramwajową.
W wielu przypadkach do modernizacji wybrano główne ciągi komunikacyjne, co w przypadku Sosnowcu pozwoli na wprowadzenie niskopodłogowych tramwajów. Nowe wagony mają być dzielone między miasta stosownie do posiadanych w spółce udziałów.
Pierwsze prace modernizacyjne powinny się rozpocząć w połowie 2012 roku. W Sosnowcu obejmą 10,1 km torowisk:
- ul. 3 maja od Centralnego Węzła Komunikacyjnego (tzw. ślimak) do pętli w Zagórzu (7400 metrów pojedynczego toru)
- odcinek od ul. Sobieskiego aż do granicy z Katowicami wraz dobudowaniem drugiego toru (2300 metrów pojedynczego toru)
- modernizacja skrzyżowań torów w ciągu ulicy 3 maja z ulicami Parkową i Mościckiego (80 metrów pojedynczego toru)
- ul. Piłsudskiego wraz ze skrzyżowaniem z ul. Sobieskiego (400 metrów)
- ul. Małachowskiego – odcinek od Ronda im. Gierka do ul. Mościckiego (180 metrów).
Źródło: sosnowiec.gazeta.pl
Tramwaje Śląskie: Są pieniądze na nowe tramwaje i torowiska
Tramwaje Śląskie mają wreszcie zagwarantowane pieniądze na zakup nowych tramwajów, a także modernizację torowisk i sieci. Na pierwszy ogień idą linie z Katowic do Bytomia, z Katowic do Sosnowca i z Zabrza do Bytomia.
W piątek, ostatni roboczy dzień starego roku, spółka podpisała umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oznacza to, że Tramwaje Śląskie wreszcie mogą być pewne unijnego dofinansowania projektu przebudowy swej infrastruktury w Katowicach, Sosnowcu, Bytomiu, Chorzowie, Zabrzu i Rudzie Śląskiej.
Całkowity koszt realizacji projektu wynosi 651,58 mln zł netto, z czego 384,56 mln zł stanowić będzie dotacja z Unii Europejskiej.
Za te pieniądze TŚ kupią 30 całkowicie nowych, niskopodłogowych tramwajów, a także zmodernizują też 75 używanych wagonów typu 105.
Co najważniejsze i najpilniejsze, gruntowny lifting czeka dziesiątki kilometrów zniszczonych linii. O szczegółach inwestycji przedstawiciele spółki mają poinformować w trakcie poniedziałkowej konferencji prasowej.
Jeszcze niedawno zapowiadali jednak, że pierwsze prace w terenie powinny rozpocząć się wiosną roku 2012 i koncentrować na trzech głównych szlakach: wzdłuż linii nr 6 (Bytom - Katowice), linii 7 i 15 (Bytom - Katowice - Sosnowiec) oraz linii 1, 5 i 9 (Zabrze - Ruda Śląska - Bytom). Po ich modernizacji czas przejazdu skrócić się ma o 10 procent.
Źródło: Dziennik Zachodni
Ktoś wie może, czy nagranie z tej konferencji prasowej będzie gdzieś opublikowane?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości