Dzień Ziemi 2011
Dzień Ziemi 2011
DZIEŃ ZIEMI 2011
29 kwietnia 2011 r. w godz. 10:00 - 15:30 uruchomiona zostanie ogólnodostępna tramwajowa linia okolicznościowa w Zagłębiu Dąbrowskim. Obsługiwać będzie ją wagon typu 105Na po niedawnym remoncie kapitalnym - #625.
Poza kursami wyjazdowymi i zjazdowymi do zajezdni wagon kursować będzie wyłącznie po Sosnowcu (trasa: Pogoń - Kazimierz - Zagórze - Pogoń - Milowice - Konstantynów - Pogoń).
Rozkład jazdy w załączeniu.
29 kwietnia 2011 r. w godz. 10:00 - 15:30 uruchomiona zostanie ogólnodostępna tramwajowa linia okolicznościowa w Zagłębiu Dąbrowskim. Obsługiwać będzie ją wagon typu 105Na po niedawnym remoncie kapitalnym - #625.
Poza kursami wyjazdowymi i zjazdowymi do zajezdni wagon kursować będzie wyłącznie po Sosnowcu (trasa: Pogoń - Kazimierz - Zagórze - Pogoń - Milowice - Konstantynów - Pogoń).
Rozkład jazdy w załączeniu.
- Załączniki
-
- DzienZiemi_2011_2.pdf
- Dzień Ziemi 2011 - rozkład
- (120.65 KiB) Pobrany 187 razy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DW, łącznie zmieniany 4 razy.
No dziwne, że najpierw popierasz tramwaj, jako najbardziej ekologiczny środek transportu, a teraz piszesz, że uruchomienie kolejnego to zanieczyszczanie środowiska...R_G pisze:Wystawiając dodatkowy tramwaj który zużywa energię ? Tak się nie dba o 'Ziemię'.
Środowisko naturalne jest zanieczyszczane w momencie produkcji energii elektrycznej, a jej ilość jest niezmienna - generatory produkują stale taką samą ilość prądu. Więc sztuka polega na tym, aby produkowaną energię wykorzystać w 100%. Od zmniejszania jej zużycia paroma tramwajami (a nawet likwidacją całego systemu) niczego w skali miasta nie uzyskasz. Reasumując: wszystko jedno, czy ten tramwaj pojedzie, czy nie.
Wciąż popieram tramwaje, tylko nimi powinni jeździć ludzie. Tymczasem będziemy mieli kolejną super okazję do fotografowania.No dziwne, że najpierw popierasz tramwaj, jako najbardziej ekologiczny środek transportu, a teraz piszesz, że uruchomienie kolejnego to zanieczyszczanie środowiska...
Dlatego też, można by lepiej zagospodarować te pieniądze.Reasumując: wszystko jedno, czy ten tramwaj pojedzie, czy nie.
Poza tym Dzień Ziemi był 22 kwietnia.
Pozdrawiam R1 :santa:
Niby tak, ale myślę, że dzięki połączeniu elementów "Tramwaj" i "Dzień Ziemi" tworzy się pozytywny wizerunek W końcu to i tak tylko kilka godzin x 120kW Odbiegliśmy od tematu, ale pozwolę sobie przytoczyć przykład (kiedyś go już podawałem), jakim marnotrawstwem kasy jest np. codzienne włączanie/wyłączanie się linii 7 lub 17 ze swoich obecnych zajezdniR_G pisze:Dlatego też, można by lepiej zagospodarować te pieniądze.Penny pisze:Reasumując: wszystko jedno, czy ten tramwaj pojedzie, czy nie.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dodam jeszcze, że podmiany na "17" są prawie codziennie, a czasami nawet jest ich kilka.Penny pisze:Niby tak, ale myślę, że dzięki połączeniu elementów "Tramwaj" i "Dzień Ziemi" tworzy się pozytywny wizerunek W końcu to i tak tylko kilka godzin x 120kW Odbiegliśmy od tematu, ale pozwolę sobie przytoczyć przykład (kiedyś go już podawałem), jakim marnotrawstwem kasy jest np. codzienne włączanie/wyłączanie się linii 7 lub 17 ze swoich obecnych zajezdniR_G pisze:Dlatego też, można by lepiej zagospodarować te pieniądze.Penny pisze:Reasumując: wszystko jedno, czy ten tramwaj pojedzie, czy nie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Tylko, że w tym tramwaju właśnie będą jeździć ludzie. Nie jest to przejazd tylko i wyłącznie dla miłośników, lecz dla wszystkich chętnych.R_G pisze:Wciąż popieram tramwaje, tylko nimi powinni jeździć ludzie. Tymczasem będziemy mieli kolejną super okazję do fotografowania.No dziwne, że najpierw popierasz tramwaj, jako najbardziej ekologiczny środek transportu, a teraz piszesz, że uruchomienie kolejnego to zanieczyszczanie środowiska...
Zazwyczaj będziemy jechać chwilę przed liniowym pociągiem, którego trochę odciążymy i choć raz pasażerowie będą mieli nieco luźniej
Proponuję zmniejszyć częstotliwość na wszystkich liniach tramwajowych do 30 min. Ile wtedy się zaoszczędzi...Dlatego też, można by lepiej zagospodarować te pieniądze.Reasumując: wszystko jedno, czy ten tramwaj pojedzie, czy nie.
Tak, tylko, że był to Wielki Piątek, tuż przed świętami oraz zarazem jeden z dwóch dni, w których nie kursowała Świąteczna Jazda. Raz, że by się obsługa wykończyła, a dwa większość osób była wtedy zajęta przygotowaniem do świąt.R_G pisze:Poza tym Dzień Ziemi był 22 kwietnia.
Przypomnij o tym jeszcze Warszawiakom, bo oni Dzień Ziemi obchodzą 8. maja
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/591249.html (tu akurat o tym nie piszą, ale ma też wtedy kursować specjalny tramwaj).
PS Liczymy na pomoc przy organizacji kolejnych imprez
Przejazd jest płatny ?Tylko, że w tym tramwaju właśnie będą jeździć ludzie. Nie jest to przejazd tylko i wyłącznie dla miłośników, lecz dla wszystkich chętnych.
Odciążanie składu solówką może przynieść efekt wręcz odwrotny. Zależy to wszystko od oznakowania pojazdu. #625 wyświetlaczy nie ma, więc będą wstawiane dykty które są mało czytelne. Gdyby to było jakieś żelazko to już można by coś dobrego wybazgrać.Zazwyczaj będziemy jechać chwilę przed liniowym pociągiem, którego trochę odciążymy i choć raz pasażerowie będą mieli nieco luźniej
Ci co już mieli uciec to uciekli.Proponuję zmniejszyć częstotliwość na wszystkich liniach tramwajowych do 30 min. Ile wtedy się zaoszczędzi...
Może i ludzie by się ucieszyli jeżdżąc po zakupy czy do rodzinyTak, tylko, że był to Wielki Piątek, tuż przed świętami (...) a dwa większość osób była wtedy zajęta przygotowaniem do świąt.
Nie mieszkam w Warszawie i nie mam pojęcia jakie oni tam atrakcje fundują.Przypomnij o tym jeszcze Warszawiakom, bo oni Dzień Ziemi obchodzą 8. maja
A proszę bardzo Jeśli zdołam podołać kwestią organizacyjnym nie widzę przeszkódPS Liczymy na pomoc przy organizacji kolejnych imprez
Pozdrawiam R1 :santa:
Może niewielkim kosztem w porozumieniu TŚ i BC (lub kogoś innego) nałożyć na kilka wagonów, coś w rodzaju "EKO=LOGICZNIE" itp, pod różnymi postaciami, niekoniecznie na szybę. Na burtach zrobić przez całą długość w miarę szeroki zielony pas i jakieś hasełko napisać.
Może (ale to już droższa sprawa) jakieś spoty w TVS, TVP Katowice czy bilbordach dotyczące drożejącego paliwa, korków w zestawieniu z 'szybkim cichym tanim i wygodnym' tramwajem.
A przede wszystkim (w myśl zasady-jak jest dobre to się samo wypromuje) wyremontować infrastrukturę etc.
Może (ale to już droższa sprawa) jakieś spoty w TVS, TVP Katowice czy bilbordach dotyczące drożejącego paliwa, korków w zestawieniu z 'szybkim cichym tanim i wygodnym' tramwajem.
A przede wszystkim (w myśl zasady-jak jest dobre to się samo wypromuje) wyremontować infrastrukturę etc.
Pozdrawiam R1 :santa:
Nie. Bezpłatny.R_G pisze:Przejazd jest płatny ?
Przed składem jedziemy tylko z Sielca na Pogoń, gdzie za wiele osób nie jeździ (w sensie na tak krótkiej trasie - tylko do Akademików) oraz tuż przed 27 (a raczej wraz z 27) na odcinku Dańdówka - Kazimierz.Odciążanie składu solówką może przynieść efekt wręcz odwrotny.
Nie wszystkie dykty są mało czytelne, a ludzie i tak zazwyczaj nie patrzą co na nich piszeZależy to wszystko od oznakowania pojazdu. #625 wyświetlaczy nie ma, więc będą wstawiane dykty które są mało czytelne. Gdyby to było jakieś żelazko to już można by coś dobrego wybazgrać.
Skąd uciec? Z tramwaju? Z forum? Tutaj chodziło mi akurat nie o liczbę pasażerów, ale o ich komfort i bezpieczeństwo podróży.R_G pisze:Ci co już mieli uciec to uciekli.Proponuję zmniejszyć częstotliwość na wszystkich liniach tramwajowych do 30 min. Ile wtedy się zaoszczędzi...
Chodziło głównie o obsługęR_G pisze:Może i ludzie by się ucieszyli jeżdżąc po zakupy czy do rodzinyTak, tylko, że był to Wielki Piątek, tuż przed świętami (...) a dwa większość osób była wtedy zajęta przygotowaniem do świąt.
Ja też nie. Chodziło o termin.R_G pisze:Nie mieszkam w Warszawie i nie mam pojęcia jakie oni tam atrakcje fundują.Przypomnij o tym jeszcze Warszawiakom, bo oni Dzień Ziemi obchodzą 8. maja
Na pewno byłoby to tańsze niż wynajem tramwaju na 5 godzinR_G pisze:Może niewielkim kosztem w porozumieniu TŚ i BC (lub kogoś innego) nałożyć na kilka wagonów, coś w rodzaju "EKO=LOGICZNIE" itp, pod różnymi postaciami, niekoniecznie na szybę. Na burtach zrobić przez całą długość w miarę szeroki zielony pas i jakieś hasełko napisać.
Może (ale to już droższa sprawa) jakieś spoty w TVS, TVP Katowice czy bilbordach dotyczące drożejącego paliwa, korków w zestawieniu z 'szybkim cichym tanim i wygodnym' tramwajem.
A przede wszystkim (w myśl zasady-jak jest dobre to się samo wypromuje) wyremontować infrastrukturę etc.
Kolejny darmowózDW pisze:Nie. Bezpłatny.R_G pisze:Przejazd jest płatny ?
Od Dańdówki do Kazimierza, a z Kazimierza do Sielca przed 275?Przed składem jedziemy tylko z Sielca na Pogoń, gdzie za wiele osób nie jeździ (w sensie na tak krótkiej trasie - tylko do Akademików) oraz tuż przed 27 (a raczej wraz z 27) na odcinku Dańdówka - Kazimierz.Odciążanie składu solówką może przynieść efekt wręcz odwrotny.
To tym bardziejNie wszystkie dykty są mało czytelne, a ludzie i tak zazwyczaj nie patrzą co na nich piszeZależy to wszystko od oznakowania pojazdu. #625 wyświetlaczy nie ma, więc będą wstawiane dykty które są mało czytelne. Gdyby to było jakieś żelazko to już można by coś dobrego wybazgrać.
Z tramwajów.Skąd uciec? Z tramwaju? Z forum? Tutaj chodziło mi akurat nie o liczbę pasażerów, ale o ich komfort i bezpieczeństwo podróży.Ci co już mieli uciec to uciekli.Proponuję zmniejszyć częstotliwość na wszystkich liniach tramwajowych do 30 min. Ile wtedy się zaoszczędzi...
Chodzi o skutek. Wymalowanie kilku wagonów byłoby raczej tańsze.DW pisze: Na pewno byłoby to tańsze niż wynajem tramwaju na 5 godzin
No nie piszę że KMTM ma fundować takie spoty, ale powinny się zająć choćby przedsiębiorstwa którym na tym powinno zależeć.memphis pisze: Natomiast ogólnie masz rację, tylko chodziło raczej o działania KMTM, czy dowolnej innej podobnej organizacji, której jednak nie stać na spoty telewizyjne.
Instytut Spraw Obywatelskich prowadzi akcję "Tiry na Tory" i całkiem dobrze to im wychodzi. Prowadzi też kilka innych akcji. Środki mają chyba z Unii, można by z nimi się skontaktować.
Czemu?memphis pisze:Takie banery, czy inne reklamy na taborze są wg mnie prawie zupełnie bez sensu.
Pozdrawiam R1 :santa:
Może rozwinę nieco mój cytowany fragment (podkreślony):R_G pisze:Od Dańdówki do Kazimierza, a z Kazimierza do Sielca przed 275?Przed składem jedziemy tylko z Sielca na Pogoń, gdzie za wiele osób nie jeździ (w sensie na tak krótkiej trasie - tylko do Akademików) oraz tuż przed 27 (a raczej wraz z 27) na odcinku Dańdówka - Kazimierz.Odciążanie składu solówką może przynieść efekt wręcz odwrotny.
Tuż przed 27 (a raczej wraz z 27, który będzie jechał tuż za pociągiem specjalnym jako pociąg następny na jednotorach) na odcinku Dańdówka - Kazimierz - Dańdówka.
Na trójkącie torowym w Dańdówce przepuszczenie pociągu linii 27 i dalej do centrum Sosnowca przed pociągiem linii 26.
Swoją drogą nie wiem co się z Tobą ostatnio dzieje, bo kiedyś pisałeś w miarę logiczne posty, a ostatnio coś się jakby pogorszyło...
A niby jakie to są przedsiębiorstwa? Przecież zarówno TŚ jak i KZK mało obchodzi, czy tramwajem ktoś jedzie czy nie.R_G pisze:No nie piszę że KMTM ma fundować takie spoty, ale powinny się zająć choćby przedsiębiorstwa którym na tym powinno zależeć.
A co ma ta akcja do tramwajów? Kompletnie nic, a takw ogóle na jakiej podstawie twierdzisz, że im to dobrze wychodzi, odnotowano jakiś spadek ruchu ciężarówek na drogach? Śmiem wątpić.Instytut Spraw Obywatelskich prowadzi akcję "Tiry na Tory" i całkiem dobrze to im wychodzi. Prowadzi też kilka innych akcji. Środki mają chyba z Unii, można by z nimi się skontaktować.
Popatrz na gliwickie żelazka i sobie odpowiedz.R_G pisze:Czemu?memphis pisze:Takie banery, czy inne reklamy na taborze są wg mnie prawie zupełnie bez sensu.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2011, 20:19 przez adam86, łącznie zmieniany 1 raz.
KZKGOP 1779
No trudno żeby ludzie w Gliwicach jeździli tramwajami skoro je polikwidowali. Zresztą chyba nie sądzisz że przez kilka żelazek zaraz całe miasto przesiądzie się do komunikacji miejskiej.adam86 pisze: Popatrz na gliwickie żelazka i sobie odpowiedz.
Napisałem "powinny", "powinno". Jeśli ich to nie obchodzi to zaorać.adam86 pisze:A niby jakie to są przedsiębiorstwa? Przecież zarówno TŚ jak i KZK mało obchodzi, czy tramwajem ktoś jedzie czy nie.R_G pisze:No nie piszę że KMTM ma fundować takie spoty, ale powinny się zająć choćby przedsiębiorstwa którym na tym powinno zależeć.
Propagują akcję, zbierają podpisy pod petycją, pomagają zmieniać politykę transportową.adam86 pisze:A co ma ta akcja do tramwajów? Kompletnie nic, a takw ogóle na jakiej podstawie twierdzisz, że im to dobrze wychodzi, odnotowano jakiś spadek ruchu ciężarówek na drogach? Śmiem wątpić.
:mryellow: No patrz jak to się może człowiekowi zmienić światopogląd. Nie wiem co masz na myśli, ale jeśli tramwaje to masz rację. Widzę coś więcej niż tramwaj.DW pisze: Swoją drogą nie wiem co się z Tobą ostatnio dzieje, bo kiedyś pisałeś w miarę logiczne posty, a ostatnio coś się jakby pogorszyło...
Pozdrawiam R1 :santa:
Pojawił się już pierwszy artykuł dotyczący akcji. Można go znaleźć na stronie internetowej Gazety Sosnowiec:
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... amwaj.html
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... amwaj.html
Czepianie się wszystkiego itp.R_G pisze::mryellow: No patrz jak to się może człowiekowi zmienić światopogląd. Nie wiem co masz na myśli, ale jeśli tramwaje to masz rację. Widzę coś więcej niż tramwaj.DW pisze:Swoją drogą nie wiem co się z Tobą ostatnio dzieje, bo kiedyś pisałeś w miarę logiczne posty, a ostatnio coś się jakby pogorszyło...
"Po Sosnowcu i Będzinie będzie kursował darmowy tramwaj" Heh Zwykły człowiek by się zapytał czy one kiedyś były płatne...Pojawił się już pierwszy artykuł dotyczący akcji.
Dobrze że te ulotki będą rozdawane.
E tam Chodzi mi o to że za dużo 'imprez' okolicznościowych traktuje się w formie atrakcji do fotografowania, a za mało do rozwijania i promowania komunikacji. Ale do tego są potrzebne przychylne 'ręce' TŚ a raczej ludzi tam pracujących.Czepianie się wszystkiego itp.
Liczę na pozytywne skutki
Pozdrawiam R1 :santa:
Zupełnie nie zrozumiałeś o czym pisze. Gliwickie, czyli te z gliwickiej zajezdni wypożyczone obecnie do Stroszka, obsrana na szybach banerami, o których piszesz. To nie ma kompletnie żadnego sensu, jedynym efektem jest zasłonięcie szyb...R_G pisze: No trudno żeby ludzie w Gliwicach jeździli tramwajami skoro je polikwidowali. Zresztą chyba nie sądzisz że przez kilka żelazek zaraz całe miasto przesiądzie się do komunikacji miejskiej.
Oczywiście, zaorac, jak to mawiał Kononowicz, żeby nie było nic. Sztuką nie jest zaoranie KZK i TŚ, tylko nauczenie w końcu władz, że transport zbiorowy nie jest tylko po to, żeby był.Napisałem "powinny", "powinno". Jeśli ich to nie obchodzi to zaorać.
Zbierają podpisy pod petycją, wolne żarty. Jakie są konkretne efekty tego pomagania?Propagują akcję, zbierają podpisy pod petycją, pomagają zmieniać politykę transportową.
A co, jesteś przedstawicielem dziczy bezbiletowej:>R_G pisze:Zwykły człowiek by się zapytał czy one kiedyś były płatne...
Na litość boską, przecież to jest własnie impreza dla ludzi, a nie zamkniety przejazd dla miłosników, żeby sobie pofocić, zamiast marudzić to sam się czyms zajmij w temacie.E tam Chodzi mi o to że za dużo 'imprez' okolicznościowych traktuje się w formie atrakcji do fotografowania, a za mało do rozwijania i promowania komunikacji. Ale do tego są potrzebne przychylne 'ręce' TŚ a raczej ludzi tam pracujących.
KZKGOP 1779
W tamtym okresie nie było innej możliwości. Blacharka była objęta gwarancją.Penny pisze:Również uważam, że ten reklamowy kicz powinien zniknąć z szyb i to każdego tramwaju. Komfort jazdy (szczególnie poczucie bezpieczeństwa ludzi starszych) jest niski.adam86 pisze:To nie ma kompletnie żadnego sensu, jedynym efektem jest zasłonięcie szyb...
Co do estetyki, obecnie wygląda to koszmarnie i powinni to zdjąć.
Jeśli się nie mylę to od zawsze.R_G pisze:"Po Sosnowcu i Będzinie będzie kursował darmowy tramwaj" Heh Zwykły człowiek by się zapytał czy one kiedyś były płatne...
To, że my, Polacy, jesteśmy mistrzami w kombinowaniu, i gdyby nie było kanarów to większość osób nie kasowałaby biletów, to już inna sprawa...
Co ciekawe na gapę jeździ sporo osób, które nigdy w życiu by niczego nie ukradły (a jakby nie patrzeć jazda na gapę jest z tym równoważna, tyle że nie rzuca się tak w oczy i jest "niskiej szkodliwości społecznej").
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wracając do tematu tegorocznego Dnia Ziemi, to:
Inicjatywa z sadzonkami mi się podoba Na przyszły rok też można byłoby zorganizować coś podobnego, tylko w sumie oprócz chwilowego efekciarstwa nic więcej to tramwajom nie pomoże. Można tworzyć dobry, "przyjazny" wizerunek tramwaju, ale za tym musi iść jeszcze realna poprawa oferty i jakości przewozów. BTW, to chyba w 2009 r. KZK GOP promowało się dwoma autobusami rozdając sadzonki (?).W niedzielę 8 maja Tramwaje Warszawskie zapraszają na Pole Mokotowskie na wielki festyn rodzinny „Dzień Ziemi”. TW uruchomi wraz ze Stowarzyszeniem Sympatyków Komunikacji Szynowej specjalną linię dojazdową tramwajami zabytkowymi na Pole Mokotowskie. Na stoisku będą rozdawać m.in sadzonki i jabłka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości