Wzrost cen biletów KZK GOP

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

Wzrost cen biletów KZK GOP

#1 Post autor: Penny » 06 kwie 2011, 10:49

Gazeta Wyborcza: 2011-04-04 pisze:Rosną ceny ropy, więc bilety będą droższe

Wysokie ceny ropy sprawiły, że miejskie przedsiębiorstwa komunikacji znalazły się pod kreską. Dlatego w połowie roku pasażerowie muszą się przygotować na podwyżkę cen biletów nawet o 40 groszy


W firmach, które zajmują się montażem instalacji gazowych w autach osobowych, od kilku tygodni urywają się telefony. - Niektórych przeraziły ceny benzyny i teraz szukają oszczędności. Na razie dzwonią i pytają o koszty instalacji gazowych, ale liczymy na to, że w najbliższym czasie przełoży się to na większą liczbę zleceń - mówi Dariusz Król z katowickiej firmy D.T. Gas System.

Żeby zaczęło być taniej, najpierw trzeba zainwestować. Montaż instalacji gazowej w zależności od samochodu kosztuje od 2 do 6 tys. zł. - Liczymy nawet na to, że wiosną cena gazu spadnie. Zimą zawsze jest wysoka, bo ludzie wykorzystują ten surowiec do ogrzewania domów - ocenia Teresa Flekiewicz, prezes firmy Auto Gaz Śląsk.

O gazowych oszczędnościach coraz głośniej mówią autobusowe spółki komunikacji miejskiej. Dla nich drastyczny wzrost cen paliwa oznacza to, że stawki wypłacane przez Komunikacyjny Związek Komunalny GOP nie wystarczają na pokrycie kosztów.

- Jesteśmy na minusie, a straty pokrywamy z wcześniej wypracowanych nadwyżek finansowych. KZK GOP waloryzuje co prawda wzrost cen paliwa, ale w rozliczeniu kwartalnym. Dla nas oznacza to, że pieniądze za różnicę w pierwszym kwartale dostaniemy dopiero w maju - wylicza Paweł Cyganek, dyrektor ekonomiczno-finansowy Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Katowicach.

Wszystkie katowickie autobusy są napędzane ropą. W najlepszej sytuacji w regionie jest tyskie przedsiębiorstwo, które systematycznie powiększa liczbę autobusów, które jeżdżą na gaz. Ma ich teraz 20. W tym przypadku to nie gaz płynny (LPG), jak w osobówkach, ale sprężony gaz ziemny (CNG), taki sam, jaki odbieramy w butlach do kuchenek.

Według wyliczeń tyskich transportowców koszt przejechania 100 kilometrów autobusem na gaz jest o prawie 30 zł niższy niż w tradycyjnym ropniaku. - Oprócz tego autobusy na gaz są cichsze i bardziej ekologiczne. I nikt nie kradnie z nich paliwa, co nagminnie zdarza się w przypadku autobusów na ropę - wylicza zalety Ryszard Cichy, rzecznik tyskiego PKM-u.

Do kupna autobusów na gaz przymierza się katowicki PKM. Porozumiał się z innymi miejskimi spółkami: Miejskim Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej i Wodociągami, które również część taboru planują wymienić na gazowy. Jak podkreśla dyrektor Cyganek, największym problemem jest porozumienie się ze spółką Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. To właśnie gazowy potentat musi najpierw wybudować stację paliw, gdzie można będzie tankować sprężony gaz. W Tychach taka stacja funkcjonuje już od pięciu lat. - Dla gazowej spółki to wydatek nawet do 5 mln zł. Na razie negocjacje idą bardzo opornie, dlatego szukamy innego dostawcy - dodaje Cyganek.

W Sosnowcu, gdzie PKM również znalazł się pod kreską, myślą o innych oszczędnościach. - Przy tak drastycznym wzroście cen paliwa waloryzacja stawek przewidziana przez KZK GOP może nie wystarczyć - ocenia Marek Pikuła, prezes PKM-u w Sosnowcu. Spółka musi się więc przygotować na zaciskanie pasa. - Jako jedno z pierwszych przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w Polsce zakupiliśmy dwa autobusy hybrydowe, które odzyskują energię i częściowo są napędzane przez silniki elektryczne. Ich eksploatacja jest o 25 proc. tańsza niż tradycyjnie napędzanych autobusów, ale wysoka cena uniemożliwia nam zakup większej liczby - mówi Pikuła. Zastrzega, że przedsiębiorstwo nie planuje kupna autobusów na gaz. - Biorąc pod uwagę ich cenę i kłopoty z wybudowaniem stacji paliw, nie są aż tak opłacalne. Oszczędności będziemy musieli poszukać w inwestycjach i zastanowić się nad optymalizacją zatrudnienia - dodaje.

W KZK GOP potwierdzają, że szalejące ceny ropy przyspieszą i tak już wcześniej planowaną na ten rok podwyżkę cen biletów. - Przymierzamy się do wprowadzenia nowego cennika w połowie roku. Rosnące ceny paliwa to dla nas też szansa, żeby część ludzi przesiadła się z samochodów do autobusów i tramwajów. Nie możemy ich odstraszyć zbyt wysoką podwyżką. Według wstępnych wyliczeń najtańszy bilet, który teraz kosztuje 2,6 zł, może zdrożeć do 2,8-3 zł - ocenia Roman Urbańczyk, przewodniczący zarządu KZK GOP.
źródło

Nasuwa się pytanie, jaki jest wzrost ceny energii elektrycznej zamawianej hurtowo przez Tramwaje Śląskie np. za okres ostatnich trzech lat, aby móc to porównać z trendem wzrostu cen paliwa za ten sam okres. Ciekawe, który rodzaj transportu pod względem zapotrzebowania na energię jest bardziej opłacalny.

Problem podwyżek dotyczy też Warszawy (więcej tutaj)- podwyżka miałaby być wprowadzona od 1 września. W przypadku naszego regionu data na razie jest nieznana.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#2 Post autor: KZKGaPowicz » 06 kwie 2011, 13:58

Popieram całkowicie Penny'ego. Nasi samorządowcy powinni zastanowić się, co jest bardziej opłacalne - autobus czy tramwaj? Oczywiście, że to drugie. Rozumiem, że koszt budowy całej infrastruktury i zakupu samych tramwajów jest bardzo wysoki, ale koszty te zwrócą się na pewno w porównaniu z transportem autobusowym, do fukcjonowania którego potrzebne są paliwa takie jak ON czy CNG. Ceny tego drugiego też rosną, więc za kilka lat również nie będzie to opłacalne.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#3 Post autor: memphis » 06 kwie 2011, 20:57

Ceny prądu też rosną, dla odbiorców biznesowych chyba dość sporo. I niestety będą rosnąć, bo energetyka wymaga ogromnych inwestycji w infrastrukturę. A tanich i czystych źródeł energii jakoś nie widać na horyzoncie - elektrownia atomowa, nie dość, że mocno kontrowersyjna, ma powstać dopiero za kilkanaście lat i to jeszcze daleko od GOPu.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#4 Post autor: adam86 » 07 kwie 2011, 15:09

Tak OT, to nie elektrownie są głównym problemem a sieć przesyłowa.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#5 Post autor: Penny » 18 kwie 2011, 10:07

Rynek Kolejowy, 2011-04-18 pisze:Od sierpnia bilety KZK GOP podrożeją

„Dziennik Zachodni” poinformował o szczegółach planowanej podwyżki cen biletów w KZK GOP. Zmiany mają wejść w życie 1 sierpnia. Jak wyjaśnia gazecie Anna Koteras, rzecznik KZK GOP, zmiany cen biletów są podyktowane rosnącymi cenami paliwa, a także wyższą stawką VAT-u, jaka zaczęła obowiązywać od 1 stycznia br.


Zdaniem Koteras wpływ na zmianę cennika mają także coraz większe wymagania wobec taboru, którym przewoźnicy obsługują swoje linie. Jak zmienią się więc od 1 sierpnia ceny biletów? Bilet jednorazowy upoważniający do przejazdu w obrębie jednego miasta będzie kosztował 2,8 zł (obecnie 2,60), w granicach dwóch miast 3,40 (obecnie 3 zł), zaś w obrębie trzech i więcej miast – 4,20 (obecnie 4 zł). Więcej pasażerowie będą także musieli zapłacić za bilety okresowe miesięczne, kwartalne, szkolne i wakacyjne.
źródło
Rynek Kolejowy, 2011-04-20 pisze:Seniorzy zapłacą za bilety KZK GOP

Niedawno informowaliśmy za „Dziennikiem Zachodnim” o mającej nastąpić 1 sierpnia br. podwyżce cen biletów obowiązujących w autobusach i tramwajach KZK GOP. Dzisiejsza „Gazeta Wyborcza” podaje z kolei, że władze związku chcą przy okazji zlikwidować prawo do bezpłatnych przejazdów dla osób, które ukończyły 70 lat.


Po zmianie taryfy, seniorzy mieliby płacić za bilety 50 proc. – Seniorów jest dużo i będzie coraz więcej. Prawo do bezpłatnych przejazdów to taka ulga socjalna, a my musimy kierować się ekonomią. Niczego jednak seniorom nie odbieramy, a tylko zmniejszamy dotychczasową ulgę – mówi na łamach katowickiej „Wyborczej” Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP.

– Szczerze mówiąc, to osoby powyżej 70. roku życia nie powinny mieć nawet 50 proc. ulgi. Tak jest przecież w PKP, nikt nie daje też starszym osobom zniżek w prywatnych busach – uzasadnia plany KZK GOP Roman Urbańczyk, szef związku.
źródło

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#6 Post autor: KZKGaPowicz » 24 maja 2011, 15:10

Zgromadzenie KZK GOP w dniu dzisiejszym na szczęście odrzuciło projekt nowej Taryfy i nowego cennika.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#7 Post autor: Boguś » 24 maja 2011, 19:56

KZKGaPowicz pisze:Zgromadzenie KZK GOP w dniu dzisiejszym na szczęście odrzuciło projekt nowej Taryfy i nowego cennika.
Niestety do czasu.

W czerwcu będzie ciąg dalszy. Najprawdopodobniej zamiast likwidacji darmowych przejazdów, pojawi się projekt jeszcze większej podwyżki.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#8 Post autor: Slim » 24 maja 2011, 22:55

Boguś pisze: Najprawdopodobniej zamiast likwidacji darmowych przejazdów, pojawi się projekt jeszcze większej podwyżki.
Jakiej podwyżki? cen biletów? przecież teraz będzie doskonała okazja zrobić cięcia na liniach oczywiście w ramach rekompensaty za zmniejszone wpływy ze sprzedaży biletów.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#9 Post autor: Boguś » 27 maja 2011, 21:20

Slim pisze:
Boguś pisze:Najprawdopodobniej zamiast likwidacji darmowych przejazdów, pojawi się projekt jeszcze większej podwyżki.
Jakiej podwyżki? cen biletów? przecież teraz będzie doskonała okazja zrobić cięcia na liniach oczywiście w ramach rekompensaty za zmniejszone wpływy ze sprzedaży biletów.
Sam Urbańczyk stwierdził, że jeszcze przed wakacjami przedstawi nowy projekt podwyżki cen biletów. W przypadku biletów jednorazowych cena wzrośnie o 40 groszy. Jeśli ta propozycja nie przejdzie, będą spore cięcia.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#10 Post autor: KZKGaPowicz » 15 cze 2011, 13:43

Gazeta.pl Katowice pisze:Podwyżki w KZK GOP zatwierdzone. Na osłodę taryfa czasowa

jm 2011-06-14, ostatnia aktualizacja 2011-06-14 22:50

Podwyżki wejdą w życie od 1 sierpnia. Za przyjęciem nowej taryfy w zaproponowanym kształcie zagłosowała większość prezydentów i radnych wchodzących w skład Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP.

Członkowie zgromadzenia argumentowali, że budżety miast i tak świecą już pustkami, dlatego głębiej trzeba sięgnąć do kieszeni pasażerów. Przeciwni byli jedynie Teresa Kosmala, burmistrz Czeladzi, Witold Kwiecień, burmistrz Wojkowic, Stanisław Korfanty, prezydent Piekar Śląskich i sosnowiecki radny Wojciech Kulawiak.

Roman Urbańczyk, przewodniczący KZK GOP podkreślał, że pasażerowie będą musieli przyzwyczaić się do podwyżek także w kolejnych latach. - Otwarcie muszę to przyznać. Zmiany taryfy będą nas czekały tak jak coroczne podwyżki wszystkich produktów - podkreślał.

Dodał też, że KZK GOP wreszcie przychylił się do apeli wielu pasażerów. - Od początku przyszłego roku mamy zamiar wprowadzić taryfę czasową - poinformował Urbańczyk.

Przypomnijmy, że od 1 sierpnia bilety jednorazowe będą kosztować 2,80 zł (jedno miasto), 3,40 zł (dwa miasta) i 4,20 zł (trzy miasta i więcej). Najwięcej, bo nawet o 15 proc,. podrożeją bilety okresowe.


Wybrane pozycje z projektu nowego cennika KZK GOP

Bilety miesięczne imienne

Bilet miesięczny autobusowo tramwajowy (na jedno miasto): 108 zł

Bilet miesięczny autobusowo-tramwajowy (dwa miasta i więcej): 128 zł

Bilet miesięczny autobusowy lub tramwajowy (jedno miast): 96 zł

Bilet miesięczny autobusowy lub tramwajowy (dwa miasta i więcej): 116 zł

Bilet kwartalny (na jedno miasto: 276 zł

Bilet kwartalny (na dwa miasta i więcej): 324 zł

Bilety na okaziciela

24-godziny: 14 zł

48 godzinny: 24 zł

5-dniowy: 36 zł

7-dniowy: 42 zł

14-dniowy: 76 zł

miesięczny: 150 zł

Bilet miesięczny szkolny: 42 zł

Bilet wakacyjny: 220 zł
Źródło

Jak widać ceny biletów jednorazowych wzrosną zgodnie z zapowiedzią, ale za to strasznie podrożeją bilety okresowe. Ponadto na początku roku możemy spodziewać się wprowadzenia taryfy czasowej.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
102na#138R
Posty: 48
Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:45
Lokalizacja: świętochłowice

#11 Post autor: 102na#138R » 19 lip 2011, 11:58

KZK GOP na Śląsku podnosi ceny biletów i kupuje luksusowe limuzyny dla zarządu - donosi rmf24.pl.

Przewoźnik ogłosił przetarg na zakup dwóch aut o sportowym charakterze. Samochody mają być wyposażone w klimatyzację, ABS, elektryczne szyby, tempomat, sportową kierownicę i co najmniej 220-konny silnik. Oprócz tego skórzana tapicerka, dźwignia zmiany biegów pokryta skórą, konsola środkowa mat- chrome, siedmiogłośnikowy system nagłośnienia, automatyczny włącznik świateł z funkcją tunelu oraz nawigacja satelitarna i aluminiowe felgi.

Rzeczniczka KZK GOP tłumaczy, że wymagania co do aut są takie szczegółowe, bo takie są procedury, a samochody to wyższa klasa średnia.

źródło: http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/sl ... omosc.html

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#12 Post autor: Penny » 26 lip 2011, 12:14

102na#138R pisze:KZK GOP na Śląsku podnosi ceny biletów i kupuje luksusowe limuzyny dla zarządu - donosi rmf24.pl.
Zatem...
Rynek Kolejowy, 2011-07-26 pisze:KZK GOP rezygnuje z limuzyn z alufelgami

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego unieważnił przetarg na zakup dwóch luksusowych limuzyn - informuje RMF FM. Samochody miały mieć skórzaną tapicerkę, 17-calowe felgi aluminiowe i 220-konny silnik.


Wśród pozostałych specyfikacji samochodów były m. in. czujnik deszczu, chromowane zewnętrzne listwy dookoła okien, klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia z chromowaną listwą, kierownica z przyciskami sterowania i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą.

Rzeczniczka spółki powiedziała, że przetarg unieważniono "w związku z publicznymi zastrzeżeniami i wątpliwościami". W związku ze zbyt szczegółowym opisem samochodów pojawiło się przypuszczenie, że wymagania będzie mógł spełnić tylko jeden producent. Zarząd przewoźnika nie podjął jeszcze decyzji, czy zostanie ogłoszony nowy przetarg - podaje RMF FM.
źródło

Awatar użytkownika
102na#138R
Posty: 48
Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:45
Lokalizacja: świętochłowice

#13 Post autor: 102na#138R » 29 lip 2011, 11:36

Gdyby nie zainteresowanie mediów, to zamówienie doszłoby do skutku.
Tory nam się rozpadają, tramwaje, a oni ośmielają się nawet myśleć o takich luksusach do siebie? Wstyd! :-x

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#14 Post autor: Slim » 30 lip 2011, 08:51

102na#138R pisze:Gdyby nie zainteresowanie mediów, to zamówienie doszłoby do skutku.
Tory nam się rozpadają, tramwaje, a oni ośmielają się nawet myśleć o takich luksusach do siebie? Wstyd! :-x
To że torowiska się rozpadają to raczej wina polityki prowadzonej przez TŚ, KZKGOP ma tylko wpływ na wozokm.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#15 Post autor: luki » 30 lip 2011, 14:05

Do kiedy ważne będą stare bilety ? Jakoś nigdzie nikt nie wspomniał o tym.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: Penny » 30 lip 2011, 15:40

luki pisze:Do kiedy ważne będą stare bilety ? Jakoś nigdzie nikt nie wspomniał o tym.
Z tego co mi wiadomo, to jednorazowe tracą ważność z 1 sierpnia. Słyszałem, że można je bezpłatnie wymieniać w kolekturach i za dopłata dostać nowe, ale głowy nie daję ;) Mam zawsze kwartalny i nie zagłębiałem się w sprawę.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#17 Post autor: rafalurbino18 » 30 lip 2011, 19:20

Ten artykuł powinien rozwiać wątpliwości:
Wkrótce droższe bilety KZK GOP. Stare nominały są ważne

Od 1 sierpnia drożeją bilety KZK GOP, ale w wielu kioskach już nie można kupić wciąż obowiązujących.

Sprzedawcy tłumaczą, że nie sprowadzają biletów, bo nie zdążą ich sprzedać. Zapytaliśmy w KZK GOP, co mają zrobić pasażerowie pozbawieni możliwości zaopatrzenia się w jednorazowe bilety.
Są, wcale ich nie brakuje - mówi Anna Koteras, rzecznik prasowy KZK GOP.

- Nie mamy jednak wpływu na to, co robią kioskarze. Bilety drożeją od 1 sierpnia, ale stare jednorazowe - bez dopłaty - będą ważne jeszcze do 14 sierpnia.

Po tym terminie, jeśli ktoś będzie miał wciąż zapas starych biletów, dalej może z ich pomocą jeździć. - Trzeba tylko kupić dopłatę w wysokości 10 czy 20 groszy - wyjaśnia Anna Koteras. - Bilety nie tracą na ważności. Kioskarze nie powinni się więc obawiać, że nie zdążą z ich sprzedażą.
Źródło: Dziennik Zachodni

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#18 Post autor: luki » 30 lip 2011, 22:39

rafalurbino18 dzięki o to chodziło :)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#19 Post autor: Boguś » 07 sie 2011, 21:06

102na#138R pisze:Przewoźnik ogłosił przetarg na zakup dwóch aut o sportowym charakterze.
Żeby rozwiać wątpliwości. Astra III nie jest ani luksusowym ani sportowym samochodem. Należy do segmentu C, czyli klasy kompaktowej.

Insignia jest to klasa średnia i akurat ta wersja nie była sportową.

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#20 Post autor: Łukasz » 09 lis 2011, 12:07

Wzrost cen biletów

Pozostawiam bez komentarza

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#21 Post autor: Adams » 09 lis 2011, 13:34

To już jest lekka przesada. Już w chwili obecnej bilety KZK GOP są stosunkowo drogie, w porównaniu np. z cennikiem w Krakowie.
Taryfa czasowa która będzie obowiązywała w KZK GOP od stycznia jest jak najbardziej dobrym i sprawiedliwym rozwiązaniem, ale nie w takich cenach jak to proponuje KZK GOP.
Podczas wtorkowego zgromadzenia KZK GOP samorządowcy zgodzili się wprowadzić bilety czasowe. Zaczną obowiązywać od 1 stycznia. To wyjście naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, którzy mieszkają na granicach miast. Teraz za 15-minutową podróż, bez względu na liczbę przekraczanych stref i przesiadek, zapłacą 2,8 zł. Bilet ważny przez pół godziny będzie kosztował 3,4 zł, a przez godzinę 4,2 zł.
Nie wiem dokładnie jak to jest w innych miastach, ale np. w Krakowie cennik jest następujący:

15 min. - 2zł
30 min. - 2.80zł.
60 min. - 3.60zł.
90 min. - 5.20zł.

Jak widać różnica cenowa jest znacząca, a po kwietniowej podwyżce będzie jeszcze większa.

Nie wiem jak to będzie rozwiązane w KZK GOP, ale w Krakowie jest tak że na podstawie każdego z tych biletów w czasie ich ważności jest dozwolona nieograniczona liczba przesiadek. Dodatkowo na podstawie biletu za 2.80zł można przejechać całą trasę pojazdem, w którym ten bilet został skasowany, bez względu na czas przejazdu.

Awatar użytkownika
102na#138R
Posty: 48
Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:45
Lokalizacja: świętochłowice

#22 Post autor: 102na#138R » 09 lis 2011, 19:01

Czy dobrze zrozumiałem? Te bilety czasowe będą wprowadzone do grupy biletów na 1, 2 3 miasta lub więcej, czy mają je zastąpić?

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#23 Post autor: Adams » 09 lis 2011, 19:53

Chyba bardziej zastąpić. Nie będzie już podziału na strefy, tylko opłata za przejazd będzie uzależniona od czasu przejazdu.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#24 Post autor: KZKGaPowicz » 09 lis 2011, 20:46

Adams pisze:
102na#138R pisze:Czy dobrze zrozumiałem? Te bilety czasowe będą wprowadzone do grupy biletów na 1, 2 3 miasta lub więcej, czy mają je zastąpić?
Chyba bardziej zastąpić. Nie będzie już podziału na strefy, tylko opłata za przejazd będzie uzależniona od czasu przejazdu.
Taryfa będzie uniwersalna, tzn. pasażer wybiera na jakich warukach będzie podróżował. Głównie chodzi o to, żeby na przykład pasażer wsiadający na przyst. "Mysłowice PKP" do tramwaju linii 26 i pojedzie przykładowo 1 przystanek, ale przekroczy strefę pomiędzy Mysłowicami a Sosnowcem będzie mógł skasować bilet za 2,80 zł / 1,40 zł uprawniający do przejazdu 15-minutowego zamiast za 3,40 zł / 1,70 zł.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#25 Post autor: R_G » 09 lis 2011, 21:03

Adams pisze:Chyba bardziej zastąpić. Nie będzie już podziału na strefy, tylko opłata za przejazd będzie uzależniona od czasu przejazdu.
Nic niczego zastępować nie będzie.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#26 Post autor: Adams » 10 lis 2011, 10:08

R_G pisze:
Adams pisze:Chyba bardziej zastąpić. Nie będzie już podziału na strefy, tylko opłata za przejazd będzie uzależniona od czasu przejazdu.
Nic niczego zastępować nie będzie.
Czyli jak mam to rozumieć? Np. mając bilet za 2.80 mogę jechać przez 15 min. przekraczając strefę, ale jak strefy nie będę przekraczał to mogę przejechać całą trasę w pojeździe w którym go skasowałem?
Taka sytuacja ma miejsce min. w autobusie linii 622 z ul. Stawowej do Maczek w Sosnowcu. Czas przejazdu wynosi niemal godzinę, ale żadnej strefy się nie przekracza.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#27 Post autor: KZKGaPowicz » 10 lis 2011, 12:46

Adams pisze:
R_G pisze:
Adams pisze:Chyba bardziej zastąpić. Nie będzie już podziału na strefy, tylko opłata za przejazd będzie uzależniona od czasu przejazdu.
Nic niczego zastępować nie będzie.
Czyli jak mam to rozumieć? Np. mając bilet za 2.80 mogę jechać przez 15 min. przekraczając strefę, ale jak strefy nie będę przekraczał to mogę przejechać całą trasę w pojeździe w którym go skasowałem?
Taka sytuacja ma miejsce min. w autobusie linii 622 z ul. Stawowej do Maczek w Sosnowcu. Czas przejazdu wynosi niemal godzinę, ale żadnej strefy się nie przekracza.
Tak właśnie jest i będzie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#28 Post autor: Adams » 10 lis 2011, 12:59

To będzie całkiem niegłupie rozwiązanie. W takim układzie mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czy na podstawie biletów 15 i 30 minutowych w czasie ich ważności będą możliwe przesiadki, tak jak to ma miejsce w chwili obecnej w przypadku biletów za 4.20 przez godzinę?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#29 Post autor: KZKGaPowicz » 10 lis 2011, 13:04

Adams pisze:To będzie całkiem niegłupie rozwiązanie. W takim układzie mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czy na podstawie biletów 15 i 30 minutowych w czasie ich ważności będą możliwe przesiadki, tak jak to ma miejsce w chwili obecnej w przypadku biletów za 4.20 przez godzinę?
Będą możliwe również przesiadki, tylko trzeba będzie zmieścić się w czasie. Teraz pytanie: rozkładowym czy rzeczywistym, bo w przypadku za 4,20 zł / 2,10 zł obowiązuje czas rzeczywisty, co jest głupotą, gdyż skąd mam wiedzieć, że coś się opóźni?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#30 Post autor: rafalurbino18 » 10 lis 2011, 13:25

KZKGaPowicz pisze:
Adams pisze:To będzie całkiem niegłupie rozwiązanie. W takim układzie mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czy na podstawie biletów 15 i 30 minutowych w czasie ich ważności będą możliwe przesiadki, tak jak to ma miejsce w chwili obecnej w przypadku biletów za 4.20 przez godzinę?
Będą możliwe również przesiadki, tylko trzeba będzie zmieścić się w czasie. Teraz pytanie: rozkładowym czy rzeczywistym, bo w przypadku za 4,20 zł / 2,10 zł obowiązuje czas rzeczywisty, co jest głupotą, gdyż skąd mam wiedzieć, że coś się opóźni?
Podobno jeśli jest opóźnienie i dostało się mandat to można się odwołać, tylko wtedy KZK musi sprawdzić czy faktycznie pojazd się spóźnił. Tak więc więcej formalności, a jak dojdzie do godzinnego biletu jeszcze 15 i 30 minutowy to pewnie procedury się jeszcze wydłużą.
To będzie całkiem niegłupie rozwiązanie.
Tylko dalej nie będzie rozwiązany problem polegający na przejeździe jednego przystanku kosztującej aż 2.80zł. Ktoś będzie mógł jechać np. ponad 40minut linią 27 za 2.80zł, a ktoś inny zapłaci tyle samo za podróż dwuminutową. Głupota...

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#31 Post autor: Damian_1947 » 26 gru 2011, 09:29

Tutaj KZK GOP podaje konkrety odnośnie Biletowej Taryfy Czasowej:

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów Komunikacyjny Związek Komunalny GOP wprowadza kolejne innowacje w taryfie. Wśród obecnie dostępnych dziewiętnastu rodzajów biletów od 1 stycznia 2012 roku pojawi się nowość – jednorazowe bilety czasowe, umożliwiające podróżowanie przez 15, 30 bądź 60 minut niezależnie od ilości stref lub przesiadek!

Obecnie w KZK GOP obowiązuje głównie taryfa strefowa, zgodnie z którą pasażer płaci za pokonywaną odległość. Bilet wybierany jest zgodnie z ilością stref (miast), które w czasie podróży chce się przejechać. Wyjątkiem jest bilet na trzy i więcej stref, który jest także biletem czasowym (godzinnym). 8 listopada, podczas posiedzenia Zgromadzenia, zdecydowano o uzupełnieniu taryfy o dodatkowe bilety czasowe – umożliwiające podróż przez 15 lub 30 minut z możliwością przesiadek. Nowe bilety dostępne będą od 1 stycznia 2012 roku.

Jak to będzie działać?

Wygoda wyboru. Wprowadzenie elementów taryfy czasowej nie wiąże się z wprowadzeniem do sprzedaży dodatkowych biletów. Zmiana polegać będzie na rozszerzeniu uprawnień biletów jednorazowych obowiązujących na terenie jednego miasta oraz biletów jednorazowych obowiązujących na terenie dwóch miast. Rozszerzenie to polegać będzie na umożliwieniu podróżowania przez odpowiednio 15 lub 30 minut od momentu skasowania z możliwością przesiadek; rozszerzony zostanie również zakres obowiązywania opłaty za przewóz bagażu (zwierzęcia) – po zmianie pozwoli ona na przewóz bagażu lub zwierzęcia również przez okres godziny od momentu skasowania. To pasażer będzie decydował, czy chce płacić za przejazd odległości (taryfa strefowa), czy za czas przebywania w pojeździe (taryfa czasowa). Decyzję można podjąć już w pojeździe, ponieważ nie będzie konieczności wcześniejszego zakupu odpowiedniego, wybranego rodzaju biletu.

Jakie bilety?

Nie zmienią się dotychczasowe ceny biletów jednorazowych.

Bilet za 2,80 zł (1,40 zł ulgowy) obowiązujący na terenie jednej strefy będzie także biletem 15-minutowym.

Bilet za 3,40 zł (1,70 zł ulgowy) obowiązujący na terenie dwóch stref będzie również biletem 30-minutowym.

Bilet za 4,20 zł (2,10 zł ulgowy) obowiązujący na terenie trzech i więcej stref nadal będzie także biletem 60-minutowym.

Dla kogo?

Na obszarze objętym komunikacją organizowaną przez KZK GOP, ze względu na sąsiedztwo szeregu miast, duże zurbanizowanie terenu oraz duży udział przemieszczeń między miastami występują sytuacje, w których nawet krótka, kilkuprzystankowa podróż jest przejazdem związanym z przekroczeniem granicy miasta. Dla pasażerów oznacza to wówczas konieczność zakupu droższego biletu jednorazowego. Również krótkie podróże związane z przesiadkami to dodatkowy koszt zakupu kolejnego biletu. Rozszerzenie taryfy strefowej o elementy taryfy czasowej z możliwością przesiadek z jednej strony ma na celu bardziej równomierne obciążenie kosztami komunikacji wszystkich podróżujących, a z drugiej zwiększy atrakcyjność komunikacji miejskiej zwłaszcza dla osób podróżujących na krótkich odcinkach bądź korzystających z przesiadek. Taryfa czasowa szczególnie opłacalna więc będzie dla osób, które w krótkich, przejazdach przekraczają granice stref. Na przykład pasażerowie, którzy mieszkają przy granicach miast, przejeżdżając jeden czy dwa przystanki dotychczas musieli kasować bilety ważne w obrębie dwóch stref. Korzystając z biletu 15-minutowego tę samą odległość będą mogli pokonać płacąc mniej. Bilety te będą również dobrym wyborem dla pasażerów, którzy podczas podróży korzystają z przesiadek – dzięki szerokiej gamie biletów czasowych będą mogli wybrać bilet dopasowany do własnych potrzeb.

Źródło
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#32 Post autor: TŚ25 » 26 gru 2011, 12:47

Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#33 Post autor: KZKGaPowicz » 04 sty 2012, 19:10

KZK GOP pisze:Korki? Liczymy czas rozkładowy
2012-01-04 09:12:50

Informujemy, że w przypadku korków na drodze podczas kontroli biletowej brany jest pod uwagę czas rozkładowy a nie rzeczywisty. Dlatego planując podróż pasażer powinien sprawdzić czas przejazdu swojego autobusu lub tramwaju. Może zrobić to na stronie internetowej KZK GOP (poprzez rozkłady jazdy i wyszukiwarkę połączeń) lub zadzwonić na bezpłatną infolinię 800 16 30 30.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
102na#138R
Posty: 48
Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:45
Lokalizacja: świętochłowice

#34 Post autor: 102na#138R » 15 lut 2012, 11:09

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/sl ... omosc.html
No cóż, nie było nam dane na długo przyzwyczaić się do cen biletów obowiązujących od sierpnia ubiegłego roku :-|

Awatar użytkownika
martin
Posty: 69
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:39
Lokalizacja: Lüdenscheid

#35 Post autor: martin » 01 kwie 2012, 17:55

Drożeją bilety KZKGOP, szkoda, ze to nie zart na prima aprilis :roll:

Zrodlo
Pozdrawiam :-)

NIE POZWOLMY LIKWIDOWAC LINII TRAMWAJOWYCH!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GM6XVvV4CuI

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#36 Post autor: luki » 11 maja 2012, 14:47

Jeśli mam jeszcze bilety po 2,60 i 4,00 to mogę do nich też kupić uzupełniacza ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#37 Post autor: TŚ25 » 11 maja 2012, 15:03

No tak, 0.10 do Ulgowego i 0.20 do Normalnego, jak mówił KZKGOP- ich bilety nigdy nie tracą ważności.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#38 Post autor: luki » 11 maja 2012, 17:14

Zawsze było, że po podwyżce stare można uzupełniać, ale zauważ, że ja mam jeszcze sprzed poprzedniej podwyżki, więc 4,00 + 0,40 teoretycznie też powinno obowiązywać ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#39 Post autor: TŚ25 » 11 maja 2012, 17:15

No chyba tak.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#40 Post autor: grillmaster » 11 maja 2012, 21:31

A czy mógłbym sobie skasować np. 30 biletów po 0,1zł zamiast jednego za 3zł?

I jeszcze jedno: Czy bilet specjalny R1 uprawnia tak jak inne bilety okresowe do przewozu darmowego bagażu ponadwymiarowego lub psa?

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#41 Post autor: memphis » 12 maja 2012, 10:05

grillmaster pisze:I jeszcze jedno: Czy bilet specjalny R1 uprawnia tak jak inne bilety okresowe do przewozu darmowego bagażu ponadwymiarowego lub psa?
Nie uprawnia bo to nie jest bilet okresowy przecież. W zasadzie to w ogóle nie jest bilet, bo go nie ma w taryfie.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#42 Post autor: grillmaster » 12 maja 2012, 10:40

memphis pisze:Nie uprawnia bo to nie jest bilet okresowy przecież.
A rok to niby nie okres?

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#43 Post autor: memphis » 12 maja 2012, 11:14

grillmaster pisze:
memphis pisze:Nie uprawnia bo to nie jest bilet okresowy przecież.
A rok to niby nie okres?
Niby okres, ale pokaż mi w taryfie istnienie tego biletu.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#44 Post autor: TŚ25 » 12 maja 2012, 12:30

A jaki to jest ten bilet specjalny R1 ?
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#45 Post autor: grillmaster » 12 maja 2012, 12:51

memphis pisze:
grillmaster pisze:
memphis pisze:Nie uprawnia bo to nie jest bilet okresowy przecież.
A rok to niby nie okres?
Niby okres, ale pokaż mi w taryfie istnienie tego biletu.
No już to pisałeś w poście powyżej. Przecież wiadomo, że nie ma go w taryfie, bo nie można go pozyskać na wolnym rynku.
TŚ25 pisze:A jaki to jest ten bilet specjalny R1 ?
Roczny widoczny ;).

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#46 Post autor: adam86 » 12 maja 2012, 13:39

grillmaster pisze:Przecież wiadomo,
No właśnie w tym temacie to mało co wiadomo.
że nie ma go w taryfie, bo nie można go pozyskać na wolnym rynku.
Na czarnym rynku się go pozyskuje czy co? jaka jest wobec tego podstawa prawna do wydawania go i honorowania?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#47 Post autor: grillmaster » 12 maja 2012, 16:49

adam86 pisze:
grillmaster pisze:Przecież wiadomo,
No właśnie w tym temacie to mało co wiadomo.
że nie ma go w taryfie, bo nie można go pozyskać na wolnym rynku.
Na czarnym rynku się go pozyskuje czy co? jaka jest wobec tego podstawa prawna do wydawania go i honorowania?
To chyba Ty powinieneś wiedzieć skoro jak mniemam po numerku jesteś kontrolerem biletowym.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#48 Post autor: adam86 » 12 maja 2012, 18:34

Ależ bynajmniej nie mam żadnych prerogatyw w kwestii wydawania owych biletów.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#49 Post autor: grillmaster » 12 maja 2012, 19:04

adam86 pisze:Ależ bynajmniej nie mam żadnych prerogatyw w kwestii wydawania owych biletów.
Bardziej mi chodzi o honorowanie, bo wcześniej i honorowanie wymieniłeś.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości