"Helmuty" już są, Tramwaje dalej szukają używanych

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

"Helmuty" już są, Tramwaje dalej szukają używanych

#1 Post autor: hanys76 » 14 lut 2011, 17:02

Tramwaje Śląskie szukają używanego taboru. Listy w tej sprawie wysłano do kilku przedsiębiorstw tramwajowych w całej Polsce.Po tym jak kilka dni temu na Śląsk przyjechał ostatni z dziesięciu "helmutów", czyli używanych tramwajów Duewag PT8, które Tramwaje Śląskie odkupiły od przedsiębiorstwa we Frankfurcie, spółka dalej szuka używanego taboru. Tym razem oferty wysłano do kilku przedsiębiorstw tramwajowych w całej Polsce. Władze Warszawy zapytano m.in. o używane wagony typu 105Na, czyli najbardziej popularne wagony jeżdżące po naszych torach.

- Zwróciliśmy się głównie do tych miast, które ostatnio wymieniały tabor na nowszy. Być może będą miały jakieś atrakcyjne propozycje - mówi Krzysztof Sklarek, główny inżynier Tramwajów Śląskich, ale zastrzega, że żadne decyzje o kupnie kolejnych używanych wagonów jeszcze nie zapadły. - Raczej sondujemy rynek - dodaje.

Dodajmy, że Tramwaje zdecydowały się na zakup składu z Wiednia, który był wcześniej testowany podczas nocnych jazd. Wagon jest obecnie dostosowywany do polskich norm w jednej z zajedni.

Tramwaje Śląskie szukają starych wagonów przed zbliżającym się remontem 48 km torowisk, który częściowo ma sfinansować Unia Europejska.
Źródło : http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... anych.html
Ostatnio zmieniony 14 lut 2011, 21:16 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Big0s93
Posty: 573
Rejestracja: 22 lut 2009, 19:37
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: "Helmuty" już są, Tramwaje dalej szukają używa

#2 Post autor: Big0s93 » 14 lut 2011, 20:55

Prosiłbym bardzo o wskazanie jakie inwestycje będą czynione w Zagłębiu lub podanie linku.

A tak a porpos:
Dodajmy, że Tramwaje zdecydowały się na zakup składu z Wiednia, który był wcześniej testowany podczas nocnych jazd. Wagon jest obecnie dostosowywany do polskich norm w jednej z zajedni.
Po co nam jedna sztuka?
Coś mi tu śmierdzi, przecież zakup jednej stuki jest bez sensu, a w artykule pisze że zakupy TYLKO Z POLSKI.
Jak Wy się do tego odniesiecie?
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja

Mikulek

Re: "Helmuty" już są, Tramwaje dalej szukają używa

#3 Post autor: Mikulek » 14 lut 2011, 21:25

Big0s93 pisze:Po co nam jedna sztuka?
A kto powiedział że będzie tylko jedna sztuka ? Nie było tam napisane, że sprowadzona zostanie tylko jedna sztuka, napisane tam było, że "Tramwaje Śląskie zdecydowały się na zakup składu z Wiednia który później był testowany" - nie oznacza to, że spółka nie ma w planie kupić więcej tych wagonów/składów.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#4 Post autor: Boguś » 14 lut 2011, 21:28

Big0s93 pisze:Prosiłbym bardzo o wskazanie jakie inwestycje będą czynione w Zagłębiu lub podanie linku.
W zasadzie to tylko T15:
- od 3-go Maja do Zagórza wraz z przedłużeniem,
- przebudowa torowiska na Sobieskiego wraz budową drugiego toru,
- coś tam mieli robić na Małachowskiego, ale nie jestem pewien

Zresztą o tym już było na forum. Poszukaj jeszcze na WPK.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2011, 21:48 przez Boguś, łącznie zmieniany 2 razy.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

Re: "Helmuty" już są, Tramwaje dalej szukają używa

#5 Post autor: memphis » 14 lut 2011, 21:37

Mikulek pisze:
Big0s93 pisze:Po co nam jedna sztuka?
A kto powiedział że będzie tylko jedna sztuka ? Nie było tam napisane, że sprowadzona zostanie tylko jedna sztuka, napisane tam było, że "Tramwaje Śląskie zdecydowały się na zakup składu z Wiednia który później był testowany" - nie oznacza to, że spółka nie ma w planie kupić więcej tych wagonów/składów.
A prawdopodobnie jednak kupi jeszcze kilka tych hebli. A co do tego pierwszego składu to i tak najpierw kupiła, potem testowała, nie odwrotnie.

Awatar użytkownika
Big0s93
Posty: 573
Rejestracja: 22 lut 2009, 19:37
Lokalizacja: Sosnowiec

#6 Post autor: Big0s93 » 14 lut 2011, 22:47

Boguś pisze:
Big0s93 pisze:Prosiłbym bardzo o wskazanie jakie inwestycje będą czynione w Zagłębiu lub podanie linku.
W zasadzie to tylko T15:
- od 3-go Maja do Zagórza wraz z przedłużeniem,
- przebudowa torowiska na Sobieskiego wraz budową drugiego toru,
- coś tam mieli robić na Małachowskiego, ale nie jestem pewien

Zresztą o tym już było na forum. Poszukaj jeszcze na WPK.
Porażka, znów wszystko pod Katowice robione...
27 na Klimontowie już nie zrobią...
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja

Mikulek

#7 Post autor: Mikulek » 14 lut 2011, 23:08

memphis pisze:kilka tych hebli
A dlaczego hebli ? Gdyby to były heble to Kraków by się ich pozbywał.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#8 Post autor: Penny » 15 lut 2011, 08:13

Mikulek pisze:
memphis pisze:kilka tych hebli
A dlaczego hebli ? Gdyby to były heble to Kraków by się ich pozbywał.
Tak, tylko po jakich torowiskach one jeżdżą tam, a po jakich będą jeździć tutaj...

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#9 Post autor: memphis » 15 lut 2011, 08:49

Mikulek pisze:
memphis pisze:kilka tych hebli
A dlaczego hebli ? Gdyby to były heble to Kraków by się ich pozbywał.
Trudno 40-letni wagon nazwać inaczej ;)
Porażka, znów wszystko pod Katowice robione...
27 na Klimontowie już nie zrobią...
Dlaczego "pod Katowice"? Zagórze do Katowic przyłączyli? Co do zakresu robót pretensje należy do władz miasta składać.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#10 Post autor: Slim » 15 lut 2011, 12:04

W Polsce to tylko warszawskie stopiątki nadają się do odkupienia, TŚ mają do wyboru jeszcze szczecińskie i gdańskie ale tam o tabor "dba" się tak samo jak i u nas.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#11 Post autor: adam86 » 15 lut 2011, 12:09

Krakowskie przecież też można zakupić.
KZKGOP 1779

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#12 Post autor: Slim » 15 lut 2011, 12:14

adam86 pisze:Krakowskie przecież też można zakupić.
Jednak nie wszystkie krakowskie są w dobrym stanie, akurat zarząd a już na pewno mechanicy z TŚ powinni coś o tym wiedzieć. W dodatku prezes z Krakowa pewnie jako pierwsze zapytał tamtejsze MPK.
Tak poza tym te wagony to chyba tylko po to chcą ściągnąć aby w przypadku realizacji programu z POiŚ było czym jeździć w zamian za wagony, które miałyby przejść modernizację(85szt.), a przecież to prawie 25% całego posiadanego taboru.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: adam86 » 15 lut 2011, 12:52

Slim pisze:Jednak nie wszystkie krakowskie są w dobrym stanie, akurat zarząd a już na pewno mechanicy z TŚ powinni coś o tym wiedzieć.
Każdy wagon z Krakowa czy Warszawy jest w lepszym stanie niż taki z TŚ. A poza tym to co wycofa Warszawa to są ex105N rocznik 1975r uchodzące tam za zajechany złom.
W dodatku prezes z Krakowa pewnie jako pierwsze zapytał tamtejsze MPK.
Nie.
Tak poza tym te wagony to chyba tylko po to chcą ściągnąć aby w przypadku realizacji programu z POiŚ było czym jeździć w zamian za wagony, które miałyby przejść modernizację(85szt.), a przecież to prawie 25% całego posiadanego taboru.
Te wagony będą po to, żeby wycofać nasze 105N.
KZKGOP 1779

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#14 Post autor: Slim » 15 lut 2011, 13:09

adam86 pisze:Każdy wagon z Krakowa czy Warszawy jest w lepszym stanie niż taki z TŚ. A poza tym to co wycofa Warszawa to są ex105N rocznik 1975r uchodzące tam za zajechany złom.
Taki #252+253 to akurat totalny złom, zresztą to samo można powiedzieć o #254+255,#257+258, #274+275, #279+280 jak i pewnie o wielu innych krakusach.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#15 Post autor: adam86 » 15 lut 2011, 14:00

Złom? Niby czemu, bo źle wygląda czy co? A może dlatego, że obsługa 105NaD jest za trudna dla niektórych?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
N
Posty: 191
Rejestracja: 14 lut 2010, 09:45
Lokalizacja: Bytom

#16 Post autor: N » 15 lut 2011, 14:30

Slim pisze:Taki #252+253 to akurat totalny złom (...)
Śmiem twierdzić, że owi mechanicy z TŚ powiedzieliby na jego temat coś zgoła odmiennego.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#17 Post autor: Boguś » 15 lut 2011, 20:27

Big0s93 pisze:27 na Klimontowie już nie zrobią...
Tak właściwie to na Zagłębiu cała infrastruktura nadaje się do remontu.
Slim pisze:Taki #252+253 to akurat totalny złom, zresztą to samo można powiedzieć o #254+255,#257+258, #274+275, #279+280 jak i pewnie o wielu innych krakusach.
Sporo ex. krakusów miało lub ma wadliwe instalacje elektryczne:
#254+255 - przed remontem kapitalnym,
#272+273 - wymieniona,
#274+275 - wymieniona,
#279+280 - w trakcie wymiany?,
#283+285 - wymieniona,
#284 - podobno wadliwa,

Awatar użytkownika
Big0s93
Posty: 573
Rejestracja: 22 lut 2009, 19:37
Lokalizacja: Sosnowiec

#18 Post autor: Big0s93 » 15 lut 2011, 23:26

memphis pisze:Dlaczego "pod Katowice"? Zagórze do Katowic przyłączyli? Co do zakresu robót pretensje należy do władz miasta składać.
Napisałem "pod Katowice" bo to tam są czynione największe inwestycje i pod to miasto.
Co za tym idzie, linia 15.
Slim pisze:
adam86 pisze:Każdy wagon z Krakowa czy Warszawy jest w lepszym stanie niż taki z TŚ. A poza tym to co wycofa Warszawa to są ex105N rocznik 1975r uchodzące tam za zajechany złom.
Taki #252+253 to akurat totalny złom, zresztą to samo można powiedzieć o #254+255,#257+258, #274+275, #279+280 jak i pewnie o wielu innych krakusach.
Miło się dowiedzieć że dwa na dwa składy składy przebywające na Zagłębiu, są złomami...

BTW: Szczerze mówiąc, nie widać różnicy między Zagłębiowskimi Krakusami, a pozostałymi składami z Zagłębia.
Bardzo podobny stan - co gorsza, te wagony są głośne a co za tym idzie bardziej denerwujące.
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#19 Post autor: Slim » 16 lut 2011, 14:11

Big0s93 pisze:Napisałem "pod Katowice" bo to tam są czynione największe inwestycje i pod to miasto.
Co za tym idzie, linia 15.
Lepiej mieć wyremontowaną a być może nawet wydłużoną jedną linię niż żadną.
Big0s93 pisze:Miło się dowiedzieć że dwa na dwa składy składy przebywające na Zagłębiu, są złomami...
Na pocieszenie #756k jest w dobrym stanie i jeździ praktycznie codziennie.
Big0s93 pisze:BTW: Szczerze mówiąc, nie widać różnicy między Zagłębiowskimi Krakusami, a pozostałymi składami z Zagłębia.
Bardzo podobny stan - co gorsza, te wagony są głośne a co za tym idzie bardziej denerwujące.
Na pewno lepsze od krakusów technicznie oraz wizualnie są #530+540(obecnie rozpięty),#633+634, #751+752, #757+758, poza tym w #274+275 i #279+280 nie działa ogrzewanie w dodatku w #280 widać na laminatach grzyby :!:

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#20 Post autor: memphis » 16 lut 2011, 14:50

Slim pisze:
Big0s93 pisze:Napisałem "pod Katowice" bo to tam są czynione największe inwestycje i pod to miasto.
Co za tym idzie, linia 15.
Lepiej mieć wyremontowaną a być może nawet wydłużoną jedną linię niż żadną.
Ogólnie zgoda, tylko akurat w Sosnowcu dużo większy pożytek byłby z modernizacji linii 26, którą jeździ nieporównywalnie więcej pasażerów, a infra jest w stanie śmierci technicznej. Na 15-tce wydłużenie jest nadal mgliste, a reszta trasy wymaga dokręcenia śrub mocujących i podbicia toru, żeby jako tako mogła dalej funkcjonować.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#21 Post autor: adam86 » 16 lut 2011, 16:38

Slim pisze: Na pewno lepsze od krakusów technicznie oraz wizualnie są #530+540(obecnie rozpięty),#633+634, #751+752, #757+758,
na jakiej podstawie twierdzisz, że są w lepszym stanie technicznym?
poza tym w #274+275 i #279+280 nie działa ogrzewanie
Co, nie działa od momentu przyjazdu, a zajezdnia nie potrafi tego naprawić?
w dodatku w #280 widać na laminatach grzyby :!:
Grzyby nie wystepują na laminatach, tylko na innych płytach. W 105tkach nie ma laminatów zazwyczaj, a płyty pilśniowe.
Boguś pisze:Sporo ex. krakusów miało lub ma wadliwe instalacje elektryczne:
#254+255 - przed remontem kapitalnym,
#272+273 - wymieniona,
#274+275 - wymieniona,
#279+280 - w trakcie wymiany?,
#283+285 - wymieniona,
#284 - podobno wadliwa,
To dotyczy wagonów z końca lat 80tych, w których izolacja odpada od kabla. A #254 + #255 pochodzi z początku lat 80tych i miał do niedawna oryginalna instalację konstalowską, która wadliwa przecież nie była. Z resztą oba wagony były w na tyle dobrym stanie, że przecież jeden z nich wcale nie przeszedł RK, a jeździ dziś w Będzinie po niewielkiej naprawie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez adam86, łącznie zmieniany 2 razy.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Big0s93
Posty: 573
Rejestracja: 22 lut 2009, 19:37
Lokalizacja: Sosnowiec

#22 Post autor: Big0s93 » 16 lut 2011, 21:00

Bardzo ciekawe o tych instalacjach w Krakusach...
Było już pisane gdzieś o pożarze #274?
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej."
~Ja

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#23 Post autor: Slim » 17 lut 2011, 08:04

memphis pisze:Ogólnie zgoda, tylko akurat w Sosnowcu dużo większy pożytek byłby z modernizacji linii 26, którą jeździ nieporównywalnie więcej pasażerów, a infra jest w stanie śmierci technicznej.
Uważam że w drugiej kolejności powinno się wyremontować odcinek Milowice - Dańdówka Skrzyżowanie co pozwoliło by odczuć poprawę jakości podróżowania na wszystkich liniach w Sosnowcu, a w przypadku 26 na 3/4 trasy.
memphis pisze:reszta trasy wymaga dokręcenia śrub mocujących i podbicia toru, żeby jako tako mogła dalej funkcjonować.
To dlaczego nikt tego nie robi? TŚ przecież mają własną podbijarkę.
adam86 pisze:na jakiej podstawie twierdzisz, że są w lepszym stanie technicznym?
Jazda nimi odbywa się płynnie i w większości przypadków są w stanie przejechać całą dniówkę bez zjazdów awaryjnych, czego o będzińskich krakusach nie mogę powiedzieć.
adam86 pisze:Co, nie działa od momentu przyjazdu, a zajezdnia nie potrafi tego naprawić?
Nie potrafi lub nie chce. Problem ten dotyczy jednak wielu wagonów we wszystkich zajezdniach, a co gorsza wszystkich modernizacji wykonanych w Łodzi, Poznaniu,Chorzowie i Będzinie poza ostatnimi ZURkami, które mają 5 nagrzewnic.
adam86 pisze:A #254 + #255 pochodzi z początku lat 80tych i miał do niedawna oryginalna instalację konstalowską, która wadliwa przecież nie była. Z resztą oba wagony były w na tyle dobrym stanie, że przecież jeden z nich wcale nie przeszedł RK, a jeździ dziś w Będzinie po niewielkiej naprawie.
Oba wagony nie jeżdżą po Będzinie ;)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#24 Post autor: Penny » 17 lut 2011, 08:47

Slim pisze:
memphis pisze:Reszta trasy wymaga dokręcenia śrub mocujących i podbicia toru, żeby jako tako mogła dalej funkcjonować.
To dlaczego nikt tego nie robi? TŚ przecież mają własną podbijarkę.
O ile dobrze pamiętam, to trasa na Zagórze jest ułożona w większości na podkładach drewnianych i dlatego Spółka nic przy nich nie robi podbijarką. Podkłady drewniane po 15 latach są w różnym stanie i przy takich pracach mogą się uszkodzić i wiele z nich trzeba wymieniać, na co pewnie NIE MA pieniędzy... Dla przykładu: w dużo lepszym stanie technicznym jest odcinek Załęże Wiśniowa - Załęże Dwór, gdzie też wystarczyłoby dokręcić śruby i dosłownie w trzech miejscach - o długości 10m każdy - poprawić geometrię. Też się nie da...
Slim pisze:
adam86 pisze:A #254 + #255 pochodzi z początku lat 80tych i miał do niedawna oryginalna instalację konstalowską, która wadliwa przecież nie była. Z resztą oba wagony były w na tyle dobrym stanie, że przecież jeden z nich wcale nie przeszedł RK, a jeździ dziś w Będzinie po niewielkiej naprawie.
Oba wagony nie jeżdżą po Będzinie ;)
Ale chodziło pewnie o kryterium pochodzenia wozu, a nie przynależności do zajezdni ;)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#25 Post autor: adam86 » 17 lut 2011, 13:46

Slim pisze:Oba wagony nie jeżdżą po Będzinie ;)
Oczywiścię, że jeden z nich jeździ, tylko, że pod innym numerem.
Problem ten dotyczy jednak wielu wagonów we wszystkich zajezdniach, a co gorsza wszystkich modernizacji wykonanych w Łodzi, Poznaniu,Chorzowie i Będzinie poza ostatnimi ZURkami, które mają 5 nagrzewnic.
Jakich zaś wszystkich modernizacji. To, że w żelazakach są po 2 nagrzewnice to nie znaczy, że nie są one sprawne.
KZKGOP 1779

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości