Źródło : http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... anych.htmlTramwaje Śląskie szukają używanego taboru. Listy w tej sprawie wysłano do kilku przedsiębiorstw tramwajowych w całej Polsce.Po tym jak kilka dni temu na Śląsk przyjechał ostatni z dziesięciu "helmutów", czyli używanych tramwajów Duewag PT8, które Tramwaje Śląskie odkupiły od przedsiębiorstwa we Frankfurcie, spółka dalej szuka używanego taboru. Tym razem oferty wysłano do kilku przedsiębiorstw tramwajowych w całej Polsce. Władze Warszawy zapytano m.in. o używane wagony typu 105Na, czyli najbardziej popularne wagony jeżdżące po naszych torach.
- Zwróciliśmy się głównie do tych miast, które ostatnio wymieniały tabor na nowszy. Być może będą miały jakieś atrakcyjne propozycje - mówi Krzysztof Sklarek, główny inżynier Tramwajów Śląskich, ale zastrzega, że żadne decyzje o kupnie kolejnych używanych wagonów jeszcze nie zapadły. - Raczej sondujemy rynek - dodaje.
Dodajmy, że Tramwaje zdecydowały się na zakup składu z Wiednia, który był wcześniej testowany podczas nocnych jazd. Wagon jest obecnie dostosowywany do polskich norm w jednej z zajedni.
Tramwaje Śląskie szukają starych wagonów przed zbliżającym się remontem 48 km torowisk, który częściowo ma sfinansować Unia Europejska.
"Helmuty" już są, Tramwaje dalej szukają używanych
"Helmuty" już są, Tramwaje dalej szukają używanych
Ostatnio zmieniony 14 lut 2011, 21:16 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: "Helmuty" już są, Tramwaje dalej szukają używa
Prosiłbym bardzo o wskazanie jakie inwestycje będą czynione w Zagłębiu lub podanie linku.
A tak a porpos:
Coś mi tu śmierdzi, przecież zakup jednej stuki jest bez sensu, a w artykule pisze że zakupy TYLKO Z POLSKI.
Jak Wy się do tego odniesiecie?
A tak a porpos:
Po co nam jedna sztuka?Dodajmy, że Tramwaje zdecydowały się na zakup składu z Wiednia, który był wcześniej testowany podczas nocnych jazd. Wagon jest obecnie dostosowywany do polskich norm w jednej z zajedni.
Coś mi tu śmierdzi, przecież zakup jednej stuki jest bez sensu, a w artykule pisze że zakupy TYLKO Z POLSKI.
Jak Wy się do tego odniesiecie?
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej." ~Ja
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej." ~Ja
Re: "Helmuty" już są, Tramwaje dalej szukają używa
A kto powiedział że będzie tylko jedna sztuka ? Nie było tam napisane, że sprowadzona zostanie tylko jedna sztuka, napisane tam było, że "Tramwaje Śląskie zdecydowały się na zakup składu z Wiednia który później był testowany" - nie oznacza to, że spółka nie ma w planie kupić więcej tych wagonów/składów.Big0s93 pisze:Po co nam jedna sztuka?
W zasadzie to tylko T15:Big0s93 pisze:Prosiłbym bardzo o wskazanie jakie inwestycje będą czynione w Zagłębiu lub podanie linku.
- od 3-go Maja do Zagórza wraz z przedłużeniem,
- przebudowa torowiska na Sobieskiego wraz budową drugiego toru,
- coś tam mieli robić na Małachowskiego, ale nie jestem pewien
Zresztą o tym już było na forum. Poszukaj jeszcze na WPK.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2011, 21:48 przez Boguś, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: "Helmuty" już są, Tramwaje dalej szukają używa
A prawdopodobnie jednak kupi jeszcze kilka tych hebli. A co do tego pierwszego składu to i tak najpierw kupiła, potem testowała, nie odwrotnie.Mikulek pisze:A kto powiedział że będzie tylko jedna sztuka ? Nie było tam napisane, że sprowadzona zostanie tylko jedna sztuka, napisane tam było, że "Tramwaje Śląskie zdecydowały się na zakup składu z Wiednia który później był testowany" - nie oznacza to, że spółka nie ma w planie kupić więcej tych wagonów/składów.Big0s93 pisze:Po co nam jedna sztuka?
Porażka, znów wszystko pod Katowice robione...Boguś pisze:W zasadzie to tylko T15:Big0s93 pisze:Prosiłbym bardzo o wskazanie jakie inwestycje będą czynione w Zagłębiu lub podanie linku.
- od 3-go Maja do Zagórza wraz z przedłużeniem,
- przebudowa torowiska na Sobieskiego wraz budową drugiego toru,
- coś tam mieli robić na Małachowskiego, ale nie jestem pewien
Zresztą o tym już było na forum. Poszukaj jeszcze na WPK.
27 na Klimontowie już nie zrobią...
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej." ~Ja
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej." ~Ja
Trudno 40-letni wagon nazwać inaczejMikulek pisze:A dlaczego hebli ? Gdyby to były heble to Kraków by się ich pozbywał.memphis pisze:kilka tych hebli
Dlaczego "pod Katowice"? Zagórze do Katowic przyłączyli? Co do zakresu robót pretensje należy do władz miasta składać.Porażka, znów wszystko pod Katowice robione...
27 na Klimontowie już nie zrobią...
Jednak nie wszystkie krakowskie są w dobrym stanie, akurat zarząd a już na pewno mechanicy z TŚ powinni coś o tym wiedzieć. W dodatku prezes z Krakowa pewnie jako pierwsze zapytał tamtejsze MPK.adam86 pisze:Krakowskie przecież też można zakupić.
Tak poza tym te wagony to chyba tylko po to chcą ściągnąć aby w przypadku realizacji programu z POiŚ było czym jeździć w zamian za wagony, które miałyby przejść modernizację(85szt.), a przecież to prawie 25% całego posiadanego taboru.
Każdy wagon z Krakowa czy Warszawy jest w lepszym stanie niż taki z TŚ. A poza tym to co wycofa Warszawa to są ex105N rocznik 1975r uchodzące tam za zajechany złom.Slim pisze:Jednak nie wszystkie krakowskie są w dobrym stanie, akurat zarząd a już na pewno mechanicy z TŚ powinni coś o tym wiedzieć.
Nie.W dodatku prezes z Krakowa pewnie jako pierwsze zapytał tamtejsze MPK.
Te wagony będą po to, żeby wycofać nasze 105N.Tak poza tym te wagony to chyba tylko po to chcą ściągnąć aby w przypadku realizacji programu z POiŚ było czym jeździć w zamian za wagony, które miałyby przejść modernizację(85szt.), a przecież to prawie 25% całego posiadanego taboru.
KZKGOP 1779
Taki #252+253 to akurat totalny złom, zresztą to samo można powiedzieć o #254+255,#257+258, #274+275, #279+280 jak i pewnie o wielu innych krakusach.adam86 pisze:Każdy wagon z Krakowa czy Warszawy jest w lepszym stanie niż taki z TŚ. A poza tym to co wycofa Warszawa to są ex105N rocznik 1975r uchodzące tam za zajechany złom.
Tak właściwie to na Zagłębiu cała infrastruktura nadaje się do remontu.Big0s93 pisze:27 na Klimontowie już nie zrobią...
Sporo ex. krakusów miało lub ma wadliwe instalacje elektryczne:Slim pisze:Taki #252+253 to akurat totalny złom, zresztą to samo można powiedzieć o #254+255,#257+258, #274+275, #279+280 jak i pewnie o wielu innych krakusach.
#254+255 - przed remontem kapitalnym,
#272+273 - wymieniona,
#274+275 - wymieniona,
#279+280 - w trakcie wymiany?,
#283+285 - wymieniona,
#284 - podobno wadliwa,
Napisałem "pod Katowice" bo to tam są czynione największe inwestycje i pod to miasto.memphis pisze:Dlaczego "pod Katowice"? Zagórze do Katowic przyłączyli? Co do zakresu robót pretensje należy do władz miasta składać.
Co za tym idzie, linia 15.
Miło się dowiedzieć że dwa na dwa składy składy przebywające na Zagłębiu, są złomami...Slim pisze:Taki #252+253 to akurat totalny złom, zresztą to samo można powiedzieć o #254+255,#257+258, #274+275, #279+280 jak i pewnie o wielu innych krakusach.adam86 pisze:Każdy wagon z Krakowa czy Warszawy jest w lepszym stanie niż taki z TŚ. A poza tym to co wycofa Warszawa to są ex105N rocznik 1975r uchodzące tam za zajechany złom.
BTW: Szczerze mówiąc, nie widać różnicy między Zagłębiowskimi Krakusami, a pozostałymi składami z Zagłębia.
Bardzo podobny stan - co gorsza, te wagony są głośne a co za tym idzie bardziej denerwujące.
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej." ~Ja
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej." ~Ja
Lepiej mieć wyremontowaną a być może nawet wydłużoną jedną linię niż żadną.Big0s93 pisze:Napisałem "pod Katowice" bo to tam są czynione największe inwestycje i pod to miasto.
Co za tym idzie, linia 15.
Na pocieszenie #756k jest w dobrym stanie i jeździ praktycznie codziennie.Big0s93 pisze:Miło się dowiedzieć że dwa na dwa składy składy przebywające na Zagłębiu, są złomami...
Na pewno lepsze od krakusów technicznie oraz wizualnie są #530+540(obecnie rozpięty),#633+634, #751+752, #757+758, poza tym w #274+275 i #279+280 nie działa ogrzewanie w dodatku w #280 widać na laminatach grzybyBig0s93 pisze:BTW: Szczerze mówiąc, nie widać różnicy między Zagłębiowskimi Krakusami, a pozostałymi składami z Zagłębia.
Bardzo podobny stan - co gorsza, te wagony są głośne a co za tym idzie bardziej denerwujące.
Ogólnie zgoda, tylko akurat w Sosnowcu dużo większy pożytek byłby z modernizacji linii 26, którą jeździ nieporównywalnie więcej pasażerów, a infra jest w stanie śmierci technicznej. Na 15-tce wydłużenie jest nadal mgliste, a reszta trasy wymaga dokręcenia śrub mocujących i podbicia toru, żeby jako tako mogła dalej funkcjonować.Slim pisze:Lepiej mieć wyremontowaną a być może nawet wydłużoną jedną linię niż żadną.Big0s93 pisze:Napisałem "pod Katowice" bo to tam są czynione największe inwestycje i pod to miasto.
Co za tym idzie, linia 15.
na jakiej podstawie twierdzisz, że są w lepszym stanie technicznym?Slim pisze: Na pewno lepsze od krakusów technicznie oraz wizualnie są #530+540(obecnie rozpięty),#633+634, #751+752, #757+758,
Co, nie działa od momentu przyjazdu, a zajezdnia nie potrafi tego naprawić?poza tym w #274+275 i #279+280 nie działa ogrzewanie
Grzyby nie wystepują na laminatach, tylko na innych płytach. W 105tkach nie ma laminatów zazwyczaj, a płyty pilśniowe.w dodatku w #280 widać na laminatach grzyby
To dotyczy wagonów z końca lat 80tych, w których izolacja odpada od kabla. A #254 + #255 pochodzi z początku lat 80tych i miał do niedawna oryginalna instalację konstalowską, która wadliwa przecież nie była. Z resztą oba wagony były w na tyle dobrym stanie, że przecież jeden z nich wcale nie przeszedł RK, a jeździ dziś w Będzinie po niewielkiej naprawie.Boguś pisze:Sporo ex. krakusów miało lub ma wadliwe instalacje elektryczne:
#254+255 - przed remontem kapitalnym,
#272+273 - wymieniona,
#274+275 - wymieniona,
#279+280 - w trakcie wymiany?,
#283+285 - wymieniona,
#284 - podobno wadliwa,
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez adam86, łącznie zmieniany 2 razy.
KZKGOP 1779
Uważam że w drugiej kolejności powinno się wyremontować odcinek Milowice - Dańdówka Skrzyżowanie co pozwoliło by odczuć poprawę jakości podróżowania na wszystkich liniach w Sosnowcu, a w przypadku 26 na 3/4 trasy.memphis pisze:Ogólnie zgoda, tylko akurat w Sosnowcu dużo większy pożytek byłby z modernizacji linii 26, którą jeździ nieporównywalnie więcej pasażerów, a infra jest w stanie śmierci technicznej.
To dlaczego nikt tego nie robi? TŚ przecież mają własną podbijarkę.memphis pisze:reszta trasy wymaga dokręcenia śrub mocujących i podbicia toru, żeby jako tako mogła dalej funkcjonować.
Jazda nimi odbywa się płynnie i w większości przypadków są w stanie przejechać całą dniówkę bez zjazdów awaryjnych, czego o będzińskich krakusach nie mogę powiedzieć.adam86 pisze:na jakiej podstawie twierdzisz, że są w lepszym stanie technicznym?
Nie potrafi lub nie chce. Problem ten dotyczy jednak wielu wagonów we wszystkich zajezdniach, a co gorsza wszystkich modernizacji wykonanych w Łodzi, Poznaniu,Chorzowie i Będzinie poza ostatnimi ZURkami, które mają 5 nagrzewnic.adam86 pisze:Co, nie działa od momentu przyjazdu, a zajezdnia nie potrafi tego naprawić?
Oba wagony nie jeżdżą po Będzinieadam86 pisze:A #254 + #255 pochodzi z początku lat 80tych i miał do niedawna oryginalna instalację konstalowską, która wadliwa przecież nie była. Z resztą oba wagony były w na tyle dobrym stanie, że przecież jeden z nich wcale nie przeszedł RK, a jeździ dziś w Będzinie po niewielkiej naprawie.
O ile dobrze pamiętam, to trasa na Zagórze jest ułożona w większości na podkładach drewnianych i dlatego Spółka nic przy nich nie robi podbijarką. Podkłady drewniane po 15 latach są w różnym stanie i przy takich pracach mogą się uszkodzić i wiele z nich trzeba wymieniać, na co pewnie NIE MA pieniędzy... Dla przykładu: w dużo lepszym stanie technicznym jest odcinek Załęże Wiśniowa - Załęże Dwór, gdzie też wystarczyłoby dokręcić śruby i dosłownie w trzech miejscach - o długości 10m każdy - poprawić geometrię. Też się nie da...Slim pisze:To dlaczego nikt tego nie robi? TŚ przecież mają własną podbijarkę.memphis pisze:Reszta trasy wymaga dokręcenia śrub mocujących i podbicia toru, żeby jako tako mogła dalej funkcjonować.
Ale chodziło pewnie o kryterium pochodzenia wozu, a nie przynależności do zajezdniSlim pisze:Oba wagony nie jeżdżą po Będzinieadam86 pisze:A #254 + #255 pochodzi z początku lat 80tych i miał do niedawna oryginalna instalację konstalowską, która wadliwa przecież nie była. Z resztą oba wagony były w na tyle dobrym stanie, że przecież jeden z nich wcale nie przeszedł RK, a jeździ dziś w Będzinie po niewielkiej naprawie.
Oczywiścię, że jeden z nich jeździ, tylko, że pod innym numerem.Slim pisze:Oba wagony nie jeżdżą po Będzinie
Jakich zaś wszystkich modernizacji. To, że w żelazakach są po 2 nagrzewnice to nie znaczy, że nie są one sprawne.Problem ten dotyczy jednak wielu wagonów we wszystkich zajezdniach, a co gorsza wszystkich modernizacji wykonanych w Łodzi, Poznaniu,Chorzowie i Będzinie poza ostatnimi ZURkami, które mają 5 nagrzewnic.
KZKGOP 1779
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości