Jednym z takich pomysłów była właśnie budowa linii Katowice Bogucice - Siemianowice - Bytom Centrum
Miała ona biec z wykorzystaniem zlikwidowanej wąskotorówki. Taka propozycja nawet została uwzględniona w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Siemianowice Śląskie z 2006 roku:
Jednak istotną rzeczą, co mnie zaciekawiła, czytając artykuł na Wikipedii o Północnej Magistrali Piaskowej i mając na uwadze przebieg linii do Bytomia, otóż:Dla odcinka Katowice Bogucice – Siemianowice Centrum – Bytom Centrum Tramwaje Śląskie S.A.
proponują wykorzystać ślad byłej kolejki wąskotorowej. Ślad ten niniejsze studium wskazuje jako teren lokalizacji nowej drogi – „małej obwodnicy śródmieścia”. Poszerzenie pasa terenu o odpowiednią rezerwę dla torowisk tramwajowych jest możliwe, aczkolwiek stosownie zwiększa zakres złożoności rozstrzygnięć projektowych i finansowych, gdyż niezbędne jest wtedy zajęcie gruntu nie tylko związanego z byłą kolejką wąskotorową
Mając to na uwadze, zajrzałem do swoich zdjęć z tamtego roku, gdzie byłem zwiedzić fragment od Bańgowa od al. Spacerowej do owego mostu, by zobaczyć, co zostało po rozbiórce torów, która rozpoczęła się w 2012 roku na odcinku siemianowickim. Oto ten owy most i na dole, i na górze:Wiadukt kolejowy Północnej Magistrali Piaskowej wybudowany nad ul. Tarnogórską w dzielnicy Siemianowic Ślaskich Michałkowicach posiada dwa dodatkowe boczne przepusty, przeznaczone do planowanej w latach 50. XX w. linii tramwajowej Katowice - Siemianowice Śląskie - Bytom - Tarnowskie Góry. Projekt przedłużenia linii tramwajowej nr 13 z centrum Siemianowic do linii nr 8 w Brzezinach Śląskich nigdy nie został zrealizowany.
https://www.dropbox.com/s/24mkaf8op24xa ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/qoiwna1o47pa9 ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/86e7kd1cxs6vf ... 8.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/fn9bv4zks8dih ... 6.jpg?dl=0
Kolejnym z pomysłów była trasa Siemianowice Plac Skargi - Czeladź Centrum (czyli domniemam, że o pętlę chodzi)
Z tego, co rozumiem, miasto miałoby mieć po budowie tych tras ok. 26 km trasy tramwajowej.W przypadku odcinka Czeladź Centrum – Siemianowice Centrum jego przebieg określa się następująco: od pętli w Czeladzi do os. Bańgów na odcinku ok. 700 m wzdłuż (lub w śladzie – w przypadku likwidacji) kolejowej linii piaskowej „Kuźnica Warężyńska”, następnie na południe wzdłuż „wschodniej obwodnicy miasta”, przez teren „Krupanka” Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, po wschodniej stronie Parku Pszczelnik, następnie wzdłuż ul. Cmentarnej, Kilińskiego, Szeflera przez teren b. huty „Jedność’ do pętli tramwajowej na Placu Skargi.
Oceniając oba pomysły, twierdzą, że z technicznego punktu widzenia, najrealniejsza i wtedy, jak i patrząc z perspektywy dzisiejszej, byłaby linia do Czeladzi ze względu, że wąskotorówek już nie ma, teren Huty jedność też jest łatwiej dostępny niż wtedy. Jedynym, ale byłaby liczba pasażerów, patrząc po spadającej ilości mieszkańców Siemianowic oraz Czeladź.
Co Wy o takich rozwiązaniach, które zostały przedstawione i przez miasto i TŚ sądzicie?
Źródła:
http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C3%B3%C5 ... a_Piaskowa
http://bip.msiemianowicesl.finn.pl/res/ ... 206023.pdf