Zajezdnia Batory I 1899-1929 II 1929-2006
Zajezdnia Batory I 1899-1929 II 1929-2006
Nie zapominajmy o tej jakże ważnej zajezdni
Zapraszam do dyskutowania.
Zapraszam do dyskutowania.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2006, 17:49 przez dombia, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Zajezdnia Batory
Beznadziejna zajezdnia, z każdego wagonu potrafiła z czasem zrobić trupa. Kompletnie nie patrzą tam na estetykę wagonów.
Ale oczywiście wielka szkoda, że została zlikwidowana. Kilka rozwiazań też miała bardzo fajnych - np. zwyczaj szablonów na drzwiach kabin, boczne kasetki w kabinach, prowadnice tylne w stodwójkach i awaryjnie w stopiątkach, a teraz kremowe końce zderzaków. Również kiedyś wyprodukowała (zamówiła?) bardzo fajne tablice (7, 11, 17, 40).
Ale oczywiście wielka szkoda, że została zlikwidowana. Kilka rozwiazań też miała bardzo fajnych - np. zwyczaj szablonów na drzwiach kabin, boczne kasetki w kabinach, prowadnice tylne w stodwójkach i awaryjnie w stopiątkach, a teraz kremowe końce zderzaków. Również kiedyś wyprodukowała (zamówiła?) bardzo fajne tablice (7, 11, 17, 40).
Re: Zajezdnia Batory
Racja. Takimi przykładami są (były) #695+696 (696 nawet przegnił na wylot), #697+698- już skasowany,#335+336-to był kiedyś piękny widok.ff pisze:Beznadziejna zajezdnia, z każdego wagonu potrafiła z czasem zrobić trupa. Kompletnie nie patrzą tam na estetykę wagonów.
Za robiła dobre remonty kapitalne, świetny przykład to #785 oraz modernizacje #677 i #678
Re: Zajezdnia Batory
O tabor dbała (a raczej nie dbała) wozownia, a remonty wykonał zakład remontowy, który teraz objął cały zakład.Boguś pisze:Racja. Takimi przykładami są (były) #695+696 (696 nawet przegnił na wylot), #697+698- już skasowany,#335+336-to był kiedyś piękny widok.
Za robiła dobre remonty kapitalne, świetny przykład to #785 oraz modernizacje #677 i #678
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Jeśli chodzi Ci o te drugą, czyli 1929-2006 (choć właściwie dalej istnieje) to w diabła fot jest na TWBgta pisze:Ma ktoś fotki z zajezdni Batory?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Re: Zajezdnia Batory
Te wagony były chorzowskie "pięć minut" - o ile dobrze kojarzę, to przyszły z Katowic :] Oryginalne chorzowskie składy (jak je pamiętam od roku 1995) to były: 370-371, 363-416, 504-505, 765-766, 767-768, 769-770, 771-772, 785-786 i 787-788. Wszystkie pozostałe to była zsyłka z Bytomia i przede wszystkim z Katowic.Boguś pisze:Racja. Takimi przykładami są (były) #695+696 (696 nawet przegnił na wylot), #697+698- już skasowany,#335+336-to był kiedyś piękny widok.
Re: Zajezdnia Batory
Przy czym 363-416 i 505-504 (w Chorzowie były spięte w tej kolejności) były chyba przeniesione do Chorzowa z Gliwic.Penny pisze:Te wagony były chorzowskie "pięć minut" - o ile dobrze kojarzę, to przyszły z Katowic :] Oryginalne chorzowskie składy (jak je pamiętam od roku 1995) to były: 370-371, 363-416, 504-505, 765-766, 767-768, 769-770, 771-772, 785-786 i 787-788. Wszystkie pozostałe to była zsyłka z Bytomia i przede wszystkim z Katowic.Boguś pisze:Racja. Takimi przykładami są (były) #695+696 (696 nawet przegnił na wylot), #697+698- już skasowany,#335+336-to był kiedyś piękny widok.
Re: Zajezdnia Batory
Tu też odwrotna kolejnośćPenny pisze:765-766, 767-768
H0809071a.jpg
Zdjęcie przedstawia obecną zajezdnię w Batorym (ZUR). Zdjęcie zostało wykonane w 1930 r. (podziękowania dla Daniela Koźlika)
zamenhoffa.jpg
Zdjęcie przedstawia obecną ul. Zamenhoffa - prawdopodobnie jest to ulica, którą wyjeżdżało się z pierwszej zajezdni w Batorym (choć wydaje mi się, że była to ul. Chocimska - nie mam tutaj pewności). Za czasów Bismarckhütte była to Siemensstrasse (ul. Siemensa), wynalazcy pierwszego tramwaju
Zdjęcie przedstawia obecną zajezdnię w Batorym (ZUR). Zdjęcie zostało wykonane w 1930 r. (podziękowania dla Daniela Koźlika)
zamenhoffa.jpg
Zdjęcie przedstawia obecną ul. Zamenhoffa - prawdopodobnie jest to ulica, którą wyjeżdżało się z pierwszej zajezdni w Batorym (choć wydaje mi się, że była to ul. Chocimska - nie mam tutaj pewności). Za czasów Bismarckhütte była to Siemensstrasse (ul. Siemensa), wynalazcy pierwszego tramwaju
Na pewno jest to ulica Zamenhoffa. Kamienica po prawej stoi do dziś przy ulicy Ratuszowej. Tramwaj na zdjeciu przecina skrzyzowanie Zamenhoffa/Ratuszowa.Penny pisze:zamenhoffa.jpg
Zdjęcie przedstawia obecną ul. Zamenhoffa - prawdopodobnie jest to ulica, którą wyjeżdżało się z pierwszej zajezdni w Batorym (choć wydaje mi się, że była to ul. Chocimska - nie mam tutaj pewności). Za czasów Bismarckhütte była to Siemensstrasse (ul. Siemensa), wynalazcy pierwszego tramwaju
Oryginalny śląski Walker jeszcze jakoś w "późnym PRL-u" stał pod Bydgoszczą jako domek kempingowy. Z Bydgoszczy dużo wagonów trafiało na działki,jakby pojeździć po okolicy, to może...Peter pisze:Fajne zdjęcia Żałować tylko, że nie zachowano do dnia dzisiejszego chociaż jednego czteroosiowego Walkera już nie mówiąc o pięknym LHB...
Ciekawy materiał filmowy się pojawił o warsztatach i zajezdni w Chorzowie Batorym Film
*SDIP (U.N.O.)
Ciekawe, choć we filmie wkradł się błąd. Stara zajezdnia w Hajdukach nie znajdowała się przy ul Chocimskiej na obecnym skwerze, ale przy Ratuszowej po drugiej stronie SP37, obecnie stoją tam bloki.Peter pisze:Ciekawy materiał filmowy się pojawił o warsztatach i zajezdni w Chorzowie Batorym Film
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości