Tramwaje w Sosnowcu ul. Kościelna
Tramwaje w Sosnowcu ul. Kościelna
Kiedyś tam, ponad 10 lat temu w Sosnowcu, z powodu remontu, tramwaje jeździły ulicą Kościelną.
Do dziś zachował się tam kawałek torów.
Poszukuję zdjęć z tamtego okresu, za każde będę wdzięczny.
Do dziś zachował się tam kawałek torów.
Poszukuję zdjęć z tamtego okresu, za każde będę wdzięczny.
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej." ~Ja
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej." ~Ja
Kościelna
A właściwie to po co zlikwidowano ten odcinek w ulicy Kościelnej? Moim zdaniem teraz przydała by się odbudowa tego torowiska i dalej poprowadzić wzdłuż Jagiellońskiej.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2013, 11:10 przez yumoto, łącznie zmieniany 2 razy.
"25" Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy-Wojkowice Żychcice Pętla
Tory na Kościelnej były tylko na odcinku od Sienkiewicza do Małachowskiego. W stronę ulicy Jagiellońdskiej i dworca Sosnowiec Południowy tramwaj nigdy nie jeździł.
Odcinek ten zlikwidowano pewnie dlatego, że to wąska ulica, po której w ostatnich latach jego istnienia chyba nic liniowo nie kursowało. Wyjątkiem były linie 15 i 21, gdy nie było przejazdu z Katowic/Milowic do Estakady przez Dworzec w czasie remontu torowiska około 2000 roku, ale nie pamiętam czy wtedy na pewno jeździły one Kościelną czy już przez Rondo Gierka.
DOPISANE:
Wg Wikipedii:
Odcinek ten zlikwidowano pewnie dlatego, że to wąska ulica, po której w ostatnich latach jego istnienia chyba nic liniowo nie kursowało. Wyjątkiem były linie 15 i 21, gdy nie było przejazdu z Katowic/Milowic do Estakady przez Dworzec w czasie remontu torowiska około 2000 roku, ale nie pamiętam czy wtedy na pewno jeździły one Kościelną czy już przez Rondo Gierka.
DOPISANE:
Wg Wikipedii:
Jednak czy rzeczywiście zlikwidowano ten tor już wtedy?Lata 90. XX wieku to czas remontów torowisk, ale tylko w Śródmieściu Sosnowca. Jednocześnie w 1997 zlikwidowano odcinek przy ulicy Kościelnej, pomimo uprzedniego dobudowania do niego łączników torowych pozwalających na przejazd tramwaju tą ulicą z każdej i w każdą stronę.
Tak, zlikwidowano go w 1997 roku, po którymś tam etapie przebudowy dworca/3 Maja kiedy tam jeszcze coś kończyło bieg. 15 i 21 w 2000 roku zdecydowanie jeździły przez Ostrogórską (to się nie nazywało Rondo Gierka, w ogóle się zresztą nie nazywałoDW pisze:Tory na Kościelnej były tylko na odcinku od Sienkiewicza do Małachowskiego. W stronę ulicy Jagiellońdskiej i dworca Sosnowiec Południowy tramwaj nigdy nie jeździł.
Odcinek ten zlikwidowano pewnie dlatego, że to wąska ulica, po której w ostatnich latach jego istnienia chyba nic liniowo nie kursowało. Wyjątkiem były linie 15 i 21, gdy nie było przejazdu z Katowic/Milowic do Estakady przez Dworzec w czasie remontu torowiska około 2000 roku, ale nie pamiętam czy wtedy na pewno jeździły one Kościelną czy już przez Rondo Gierka.
DOPISANE:
Wg Wikipedii:Jednak czy rzeczywiście zlikwidowano ten tor już wtedy?Lata 90. XX wieku to czas remontów torowisk, ale tylko w Śródmieściu Sosnowca. Jednocześnie w 1997 zlikwidowano odcinek przy ulicy Kościelnej, pomimo uprzedniego dobudowania do niego łączników torowych pozwalających na przejazd tramwaju tą ulicą z każdej i w każdą stronę.
No to się wyjaśniło Bo jedyny szczegół jaki pamiętam z przebudowy Centrum to, że 21 jeździło ulicą Małachowskiego (koło znajdującego się wtedy tuż przy ul. 3 Maja Empiku).memphis pisze:Tak, zlikwidowano go w 1997 roku, po którymś tam etapie przebudowy dworca/3 Maja kiedy tam jeszcze coś kończyło bieg. 15 i 21 w 2000 roku zdecydowanie jeździły przez Ostrogórską (to się nie nazywało Rondo Gierka, w ogóle się zresztą nie nazywało
Chodzi o obecne Rondo Gierka
Najpierw nie mogłem uwierzyć, że to rzeczywiście Kościelna, gdzie obecnie nie ma prawie żadnych drzew czy trawników, jednak po znajdującym się w tle budynku można stwierdzić, że to widok z ulicy Kościelnej na skrzyżowanie z ulicą Małachowskiego Sądząc po znaku informującym o zamkniętej ulicy Małachowskiego 27 zawracał na pewnie z powodu remontu ulicy.Przemek pisze:http://static.panoramio.com/photos/large/73324625.jpg
Coś takiego?
Ciekawe czy była tam jakaś sygnalizacja, skoro był tam jeden tor, a można było jeździć w dwóch kierunkach.
Nie wiem czy to w tym samym okresie, ale stawiam, że 27 jechało potem Sienkiewicza "pod prąd" i łącznikiem na 3-go Maja wracało na tor prawy. Pamiętam, że tam była (na 3-go maja) sygnalizacja przekaźnikowa, natomiast 27 jadąc do Kazimierza przerzucało wajchę w lewo na kontakcie i czekało na zwolnienie odcinka. No chyba, że było to już po 1997 i jednotor był od Ostrogórskiej - niestety nie pamiętam dokładnie, byłem wtedy okazyjnie prawdopodobnie możliwe, że tylko jeden raz, ale takie coś pamiętam
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
I przystanek kier. Ludwik na wysokości sklepu z drewnem, kasetonami itp. (który już nie istnieje)Slim pisze:Ze swojej strony dodam, że przed samą katedrą w miejscu gdzie zachował się kawałek torów były 2 tory. Coś na zasadzie mijanki, podczas remontu Małachowskiego linia 24 miała tam swój postój.
EDYCJA 7.12.2014
Peter pisze:Na pewno istnieje zdjęcie wagonu #431 zrobione na tej ulicy.
[ Dodano: 2018-03-21, 23:10 ]
Takie coś znalazłem
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2021, 14:44 przez skoti, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości