Jak oceniasz sprawę wycofywania taboru 102Na ?

Ankiety które będą wyświetlane na stronie portalowej

Jak oceniasz sprawę wycofywania taboru 102Na ?

Czas głosowania minął 26 kwie 2008, 00:03

Zły pomysł, można było jakoś je przytrzymać i odremontować na przyszłość...
16
59%
Przestarzały tabor bez remontów, raczej do kasacji, choć trochę ich szkoda...
10
37%
Jest mi to obojętne...
0
Brak głosów
Raczej dobry pomysł, trzeba iść na przód a nie do tyłu...
1
4%
Tak ! Ten złom nadaje się tylko na złom...
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 27

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5407
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Jak oceniasz sprawę wycofywania taboru 102Na ?

#1 Post autor: luki » 12 kwie 2008, 00:03

Jak oceniasz sprawę wycofywania 102Na ?

Ankieta ma na celu ukazanie jak sytuacja ciągłego kasowania i wycofywania 102Na jest spostrzegana przez forowiczów.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#2 Post autor: memphis » 12 kwie 2008, 00:16

Prawda jest taka, że gdyby w przeciągu ostatnich 15 lat dbano o tabor (cały) tak jak należy to stodwójki jeszcze długie lata by jeździły.

W ramach ciekawostki: 1.09.2000 roku planowo 36 pociągów obsługiwanych było stodwójkami. A stanie było ich wtedy 43...

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#3 Post autor: adasiek » 12 kwie 2008, 00:20

Osobiście zaznaczyłem drugą opcję.. Oczywiście szkoda ich bardzo, bo są pojemne i bardzo wygodne, ale ze wzgledu na ich stan lepsze będzie zachowanie wagonów tego typu jako historyczne niż liniowe. Zgadzam się też trochę z odpowiedzią nr. 4 - powinniśmy iść do przodu i stopniowo wycofywać wyeksploatowane wagony ale z racji tego, że szkoda mi 102-jek zaznaczyłem odpowiedź 2.

R_G
Posty: 2711
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#4 Post autor: R_G » 12 kwie 2008, 00:50

Częściowo zgadzam się w tej kwestii z poprzednikiem, oprócz tego żeby je wycofać-uważam że powinny być tak jak teraz utrzymane w "głębokiej" rezerwie a spotkanie ich było czymś rzadkim.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

DW
Posty: 8045
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#5 Post autor: DW » 12 kwie 2008, 09:41

Ich kasacja to chyba najlepsze wyjście, lecz dobrze, że parę wagonów będzie pozostawionych na historyczne i robocze, bo najgłupsza jest kasacja wszystkich wozów danego typu, po których już nie ma w ogóle śladów (myślę, o starych wagonach różnego typu, które jeździły po Śląsku i Zagłębiu przed eNkami)...

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: Patryk105 » 12 kwie 2008, 12:56

Moim zdaniem nie powinni skasować ostatnich stodwójek a wręcz przeciwnie powinni wyremontować wszystkie stodwójki stojące na tyłach RK-2. Wiwm że na to trzeba pięniędz6 ale można sobie pomażyć.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#7 Post autor: shinkadamo » 12 kwie 2008, 14:06

Według mnie powinny jeszcze jeździć. Tylko pierwszą rzeczą jaka powinna nastać to ich NG. Nie będę ukrywał, że wolę zespolone składy kolejowe (mimo, że pewien sentyment do loka i wagonów w przypadku kolei ciężkiej, i wagonów tramwajowych łączonych w składy, mam) w przeciwieństwie do wagonów. Takimi jednolitymi wagonami oczywiście były 102N i jako, że nie mam nic do tych wagonów, powinny dalej przemierzać śląskie tory. Ale jeśli postanowili, to co postanowili to trudno - przeżyję :eye:
W dalszej kolejności powinni pomysleć o nowych składach, a ciągłe modernizacje 105N uważam za chybione przedwsięzięcie.
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#8 Post autor: observator » 13 kwie 2008, 23:29

Patryk105 pisze:Moim zdaniem nie powinni skasować ostatnich stodwójek a wręcz przeciwnie powinni wyremontować wszystkie stodwójki stojące na tyłach RK-2. Wiwm że na to trzeba pięniędz6 ale można sobie pomażyć.
Popieram i podpisuję się obydwiema rękami, szczególnie pod fragmentem o wyremontowaniu odstawionych wagonów.
W dalszej kolejności powinni pomysleć o nowych składach, a ciągłe modernizacje 105N uważam za chybione przedwsięzięcie.
Tu nie zgadzam się do końca. Uważam, że trzeba stale modernizować nasze stopiątki i obowiązkowo na miejscu w ZUR a nowe wagony dopiero pod konkretne (nowe, wyremontowane) torowiska na konkretne trasy.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#9 Post autor: ff » 13 kwie 2008, 23:35

Ja zaznaczyłem oczywiście odpowiedź pierwszą. Ciężko mi się pogodzić z tym, że te wagony znikają definitywnie z ruchu liniowego. Aby tego uniknąć trzeba było remontować :/ Tylko, że nie chcą, nawet teraz, jak już są pieniądze :(

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5407
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#10 Post autor: luki » 14 kwie 2008, 13:10

observator pisze:
Patryk105 pisze:Moim zdaniem nie powinni skasować ostatnich stodwójek a wręcz przeciwnie powinni wyremontować wszystkie stodwójki stojące na tyłach RK-2. Wiwm że na to trzeba pięniędz6 ale można sobie pomażyć.
Popieram i podpisuję się obydwiema rękami, szczególnie pod fragmentem o wyremontowaniu odstawionych wagonów.
Pamiętajmy, że proces wykruszania stodójek był spowodowany kilkoma czynnikami:
1. zła sytuacja PKT, a następnie Tramwajów Śląskich, brak kasy na remonty, przeważnie poważniejsze awarie bądź wypadki kończyły się kasacją.
2. Zmiany w organizacji linii w związku z osadzeniem na 116Nd karlików, Zawodzie zbywało się trochę składów, Bytom bardziej obsługiwał 7-kmę.
3. sukcesywne wycofywanie stodwójek z ruchu, pierwszym mocnym ciosem moim zdaniem były zmiany w 2003 roku, wtedy Zawodzie posiliło Batory składami znowu, 40 wycięta, pojawiło się zmodyfikowane 7 i 37 w takcie 14 minutowym.
4. likwidacja zajezdni Batory, i kolejne "wybijanie" stodwójek na Zawodziu.
5. brak chęci eksploatacji tych wagonów, oraz sprawdzanie używanych stopiątek z Karkowa, no i w dodatku rodząca się era remontów 105Na w ZUR.

Ponadto wszędzie indziej, np. Kraków, Szczecin już dawno pozbyto się tych wagonów.
Osobiście stawiam na odpowiedź - Przestarzały tabor bez remontów, raczej do kasacji, choć trochę ich szkoda... no właśnie szkoda bo chyba dla wieli są to też wagony szczególne.

Z drugiej strony natomiast można by je uratować, zainwestować i odremontować, przykładem mogą być 803N w Łodzi.
Dlatego także bym był za opcją Patryka105, jednak dla większości tego co stoi na tyłach RK-2 trzeba by dużo zainwestować by to do ruchu przywrócić.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Ardo
Posty: 128
Rejestracja: 17 lip 2007, 11:38
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#11 Post autor: Ardo » 14 kwie 2008, 15:45

luki pisze: Ponadto wszędzie indziej, np. Kraków, Szczecin
No, w Krakowie posilono się 40letnimi wiedeńczykami :eye: a w Szczecinie nadal jeżdżą wagony z lat 50tych.
PS. Niewiedziałem, że Szczecin testował naszego #800 :)
ArdoGallery <- Zapraszam !

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5407
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#12 Post autor: luki » 14 kwie 2008, 17:51

Ardo pisze:No, w Krakowie posilono się 40letnimi wiedeńczykami :eye: a w Szczecinie nadal jeżdżą wagony z lat 50tych.
Nie jestem ekspertem co do tych wozów, ale z tego co przeważnie się zasłyszało, to mimo większego wieku, wagony z Niemiec są solidniejsze i po porządnych modernizacjach... a tym samym lepsze od krajowego taboru...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#13 Post autor: memphis » 14 kwie 2008, 19:44

luki pisze:
Ardo pisze:No, w Krakowie posilono się 40letnimi wiedeńczykami :eye: a w Szczecinie nadal jeżdżą wagony z lat 50tych.
Nie jestem ekspertem co do tych wozów, ale z tego co przeważnie się zasłyszało, to mimo większego wieku, wagony z Niemiec są solidniejsze i po porządnych modernizacjach... a tym samym lepsze od krajowego taboru...
Ale konstrukcyjnie bliżej im do N-ki niż 105-tki ;)

Kraków od dawna lubował się w sprowadzaniu złomu z Norymbergi (później z Wiednia) i stodwójki kasował, choć były w niezłym stanie. A szczecińskie u schyłku eksploatacji był w stanie podobnym do naszych (jedynie wizualnie nieco lepiej), zastąpiono je KT4D ;)

U nas by jeździły bez problemu, gdyby w drugiej połowie lat 90-tych, ze względów finansowych, nie przestano ich remontować.

Awatar użytkownika
gta
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2008, 11:42
Lokalizacja: Śląsk

#14 Post autor: gta » 15 kwie 2008, 13:51

Ja zaznaczyłem pierwszą. Jeśli nie będą jeździć w ruchu planowym po przez około 10 lat będzie im ciężko. Enki tak naprawdę przetrwały dzięki "dwukierunkowości". Zaczynam się martwić :cry: .
Enki są fajne!

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#15 Post autor: Peter » 15 kwie 2008, 18:08

Jestem za opcją drugą licząc od góry.
No cóż, tyle lat się nimi jeździło i w pamięci mi pozostaną jako przede wszystkim przytulne wagony i tworzące najdłuższe składy. :-)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Filip_777
Posty: 348
Rejestracja: 11 lis 2006, 11:50
Lokalizacja: Bytom

#16 Post autor: Filip_777 » 15 kwie 2008, 19:33

Ja też zaznaczyłem tą samą opcję co kol. Peter :) Ojjj... Najeździłem się nimi na 7 i Śp. 40...

Awatar użytkownika
gta
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2008, 11:42
Lokalizacja: Śląsk

#17 Post autor: gta » 17 kwie 2008, 15:10

Enki służyły jeszcze dłużej i nadal służą, a "stodwójki" wycofujemy za szybko. Tak naprawdę to w enkach jest jakaś "dusza", a stodwójki są "zwyczajniejsze".
Enki są fajne!

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5407
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#18 Post autor: luki » 17 kwie 2008, 15:43

gta pisze:Enki służyły jeszcze dłużej i nadal służą, a "stodwójki" wycofujemy za szybko. Tak naprawdę to w enkach jest jakaś "dusza", a stodwójki są "zwyczajniejsze".
ENki przetrwały dzięki temu że na Piekarskiej musiało coś jeździć wahadłowego i szczupłego.
To jedyna swego rodzaju linia i jednocześnie jak na razie ciągłe utrzymywanie w ruchu taboru N, który praktycznie już dawno wycofano.
Stodwójki natomiast był swego rodzaju taborem bardzo dobrym. Nadawały się na linie gdzie składów się nie eksploatowało i stanowiły dobrą alternatywę zamiast mniej pojemnych solówek 105N...
...i nie są zwyczajne, tylko kultowe... zwyczajne to mogą być zdezelowane stopiątki których nie brakuje...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#19 Post autor: memphis » 17 kwie 2008, 16:26

N-ki (poza liniami 31 i 38) wycofano z ruchu ostatecznie w ruchu 1986, więc mniej więcej po podobnym okresie jak dzisiaj stodwójki (niecałe 40 lat).

116Nd#808
Posty: 205
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#20 Post autor: 116Nd#808 » 18 kwie 2008, 12:38

Peter pisze:
No cóż, tyle lat się nimi jeździło i w pamięci mi pozostaną jako przede wszystkim przytulne wagony
I tu się zgadzam.Te miękkie siedzenia są lepsze niż te w 116Nd.Ale ja zagłosowałem na opcję pierwszą od góry.Kasacja takiego wagonu to zły pomysł.

Awatar użytkownika
gta
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2008, 11:42
Lokalizacja: Śląsk

#21 Post autor: gta » 19 kwie 2008, 11:02

memphis pisze:N-ki (poza liniami 31 i 38) wycofano z ruchu ostatecznie w ruchu 1986, więc mniej więcej po podobnym okresie jak dzisiaj stodwójki (niecałe 40 lat).
Gdzie jeżdzi ta 31?
Enki są fajne!

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#22 Post autor: dombia » 19 kwie 2008, 11:05

gta pisze:
memphis pisze:N-ki (poza liniami 31 i 38) wycofano z ruchu ostatecznie w ruchu 1986, więc mniej więcej po podobnym okresie jak dzisiaj stodwójki (niecałe 40 lat).
Gdzie jeżdzi ta 31?
http://tram-silesia.pl/rozklady/frame_start.php?l=31

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#23 Post autor: ff » 19 kwie 2008, 11:19

dombia pisze:
gta pisze:Gdzie jeżdzi ta 31?
http://tram-silesia.pl/rozklady/frame_start.php?l=31
Tu chodzi jednak o linię 31, która kursowała gdy nie było jeszcze pętli na Wrocławskiej. Trasa: Sikorak - Łużycka.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,27379,0.html

Awatar użytkownika
gta
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2008, 11:42
Lokalizacja: Śląsk

#24 Post autor: gta » 19 kwie 2008, 12:20

Rozumię, a wracając do tematu "stodwójek" to są one ciekawsze od "stopiątek", ale nikt mi nie powie, że mają więcej uroku niż enki.
Enki są fajne!

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5407
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#25 Post autor: luki » 19 kwie 2008, 13:51

gta pisze:", ale nikt mi nie powie, że mają więcej uroku niż enki.
To zależy od gustu poszczególnego miłośnika, każdy ma swój bardziej lub mniej ulubiony tabor, więc każdy powie co myśli :eye:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
gta
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2008, 11:42
Lokalizacja: Śląsk

#26 Post autor: gta » 21 kwie 2008, 17:27

luki pisze:To zależy od gustu poszczególnego miłośnika, każdy ma swój bardziej lub mniej ulubiony tabor, więc każdy powie co myśli :eye:
Tak, ale ja zawsze na enki będę patrzył "inaczej".
Enki są fajne!

Awatar użytkownika
Kuba124R
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2017, 19:53
Lokalizacja: Świętochłowice

#27 Post autor: Kuba124R » 28 lis 2017, 20:02

Odpowiedź 5 od góry.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość