Strona 1 z 1

Składy

: 28 gru 2010, 12:07
autor: TŚ25
Mam, takie pytanie. Dlaczego w innych miastach Polski(np. Kraków, Warszawa, Gdańsk) wagony w składzie mają podniesione oba pantografy, tj. pierwszy i drugi wagon??

: 28 gru 2010, 13:18
autor: Marcin
Bo nie mają tzw. "grzybka" na dachu przez który biegnie kabel WN który zasila drugi wagon. W wypadku braku takiego grzybka wagony jeżdżą na obu pantografach i wtedy każdy wagon jest osobno zasilany z sieci.
TŚ25 pisze:Kraków
W Krakowie akurat jeżdżą na jednym.

Mały spis jak to wygląda.

Na dwóch pantografach:
*Częstochowa
*Gdańsk
*Gorzów Wielkopolski
*Warszawa

Na jednym pantografie:
*Bydgoszcz
*Elbląg
*GOP
*Grudziądz
*Kraków
*Łódź
*Poznań
*Szczecin
*Toruń
*Wrocław

Ciekawostka, w doczepach w Bydgoszczy w ogóle nie ma pantografu, na dachu jest tylko grzybek.

: 28 gru 2010, 13:46
autor: KZKGaPowicz
Marcin pisze:W Krakowie akurat jeżdżą na jednym.
W trójskładach jeżdżą na dwóch pantografach. Rzadko kiedy tamtejsze trójskłady jeżdżą tylko na 1.

: 28 gru 2010, 15:19
autor: luki
Trójskład na jednym biglu generował by zbyt duże obciążenie czyli zużywanie się sieci i bigla, ponadto takie coś już jest czasem krytykowane przy składach dwu-wagonowych więc nie wyobrażam sobie trójskładu na jednym biglu.

Jako ciekawostkę dodam, że w Gdańsku składu dwu-wagonowe jeżdżą na dwóch biglach, ale trzy wagonowe już tylko na dwóch. Wyjątkiem były kiedyś tam testy składu 4x105Na który jeździł na wszystkich patykach :D Natomiast trzeciego pantografu nie używa się pewnie ze względów technicznych, np. odległość sanek zwrotnicowych od zwrotnicy, przerywacze itp.

: 28 gru 2010, 20:59
autor: adam86
luki pisze:Trójskład na jednym biglu generował by zbyt duże obciążenie czyli zużywanie się sieci i bigla, ponadto takie coś już jest czasem krytykowane przy składach dwu-wagonowych więc nie wyobrażam sobie trójskładu na jednym biglu.
Ekhem. Za duży to by tam musiał prąd płynąć:>

: 28 gru 2010, 22:11
autor: luki
adam86 pisze:
luki pisze:Trójskład na jednym biglu generował by zbyt duże obciążenie czyli zużywanie się sieci i bigla, ponadto takie coś już jest czasem krytykowane przy składach dwu-wagonowych więc nie wyobrażam sobie trójskładu na jednym biglu.
Ekhem. Za duży to by tam musiał prąd płynąć:>
No właśnie o to mi chodzi :-P Pewnie piękne by generował fajerwerki taki bigiel i ślizgi od razu do wymiany ;)

: 19 sty 2011, 14:56
autor: TŚ25
Marcin pisze:Bo nie mają tzw. "grzybka" na dachu przez który biegnie kabel WN który zasila drugi wagon. W wypadku braku takiego grzybka wagony jeżdżą na obu pantografach i wtedy każdy wagon jest osobno zasilany z sieci.
TŚ25 pisze:Kraków
W Krakowie akurat jeżdżą na jednym.

Mały spis jak to wygląda.

Na dwóch pantografach:
*Częstochowa
*Gdańsk
*Gorzów Wielkopolski
*Warszawa

Na jednym pantografie:
*Bydgoszcz
*Elbląg
*GOP
*Grudziądz
*Kraków
*Łódź
*Poznań
*Szczecin
*Toruń
*Wrocław

Ciekawostka, w doczepach w Bydgoszczy w ogóle nie ma pantografu, na dachu jest tylko grzybek.


Dzięki.
Jedna, mała uwaga, jak w 2007 roku byłem w Bydgoszczy, to niektóre(może, gdzieś 5 widzianych) doczepki w składach miały pantograf.(Tutaj, bym musiał poszukać zdjęcia, żeby to potwierdzić, ale to dopiero, po 1 marcu mogę je poszukać). Oglądając zdjęcia na TWB to rzeczywiście doczepki, nie miały pantografów.