Składy
: 28 gru 2010, 12:07
Mam, takie pytanie. Dlaczego w innych miastach Polski(np. Kraków, Warszawa, Gdańsk) wagony w składzie mają podniesione oba pantografy, tj. pierwszy i drugi wagon??
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu
http://fts.tramwaje.slask.pl/
W Krakowie akurat jeżdżą na jednym.TŚ25 pisze:Kraków
W trójskładach jeżdżą na dwóch pantografach. Rzadko kiedy tamtejsze trójskłady jeżdżą tylko na 1.Marcin pisze:W Krakowie akurat jeżdżą na jednym.
Ekhem. Za duży to by tam musiał prąd płynąć:>luki pisze:Trójskład na jednym biglu generował by zbyt duże obciążenie czyli zużywanie się sieci i bigla, ponadto takie coś już jest czasem krytykowane przy składach dwu-wagonowych więc nie wyobrażam sobie trójskładu na jednym biglu.
No właśnie o to mi chodzi Pewnie piękne by generował fajerwerki taki bigiel i ślizgi od razu do wymianyadam86 pisze:Ekhem. Za duży to by tam musiał prąd płynąć:>luki pisze:Trójskład na jednym biglu generował by zbyt duże obciążenie czyli zużywanie się sieci i bigla, ponadto takie coś już jest czasem krytykowane przy składach dwu-wagonowych więc nie wyobrażam sobie trójskładu na jednym biglu.
Marcin pisze:Bo nie mają tzw. "grzybka" na dachu przez który biegnie kabel WN który zasila drugi wagon. W wypadku braku takiego grzybka wagony jeżdżą na obu pantografach i wtedy każdy wagon jest osobno zasilany z sieci.W Krakowie akurat jeżdżą na jednym.TŚ25 pisze:Kraków
Mały spis jak to wygląda.
Na dwóch pantografach:
*Częstochowa
*Gdańsk
*Gorzów Wielkopolski
*Warszawa
Na jednym pantografie:
*Bydgoszcz
*Elbląg
*GOP
*Grudziądz
*Kraków
*Łódź
*Poznań
*Szczecin
*Toruń
*Wrocław
Ciekawostka, w doczepach w Bydgoszczy w ogóle nie ma pantografu, na dachu jest tylko grzybek.