Wieści ze Szczecina

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach itp.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#51 Post autor: KZKGaPowicz » 21 lis 2009, 22:16

www.mmszczecin.pl pisze: Wiadomości:
Tramwaje Szczecińskie: "Nie chcemy Pum"

"Pumy", niskopodłogowe tramwaje produkowane przez Zakłady Cegielskiego, budzą wiele kontrowersji. Tramwaje Szczecińskie poszły do sądu, żeby tylko nie jeździły w Szczecinie.

Poznańskie Zakłady Cegielskiego nie mają zdolności kredytowej, żeby wykonać zamówienie dla Szczecina - to jedno z uzasadnień, z powodu których Tramwaje Szczecińskie nie chcą dopuścić zakładu do przetargu.

- Nie rozumiemy postępowania firmy z Poznania, podobne protesty Cegielski robi w Gdańsku i w Krakowie - mówi Zbigniew Dąbrowski, zastępca dyrektora szczecińskiej spółki. - Co ciekawe firma nie wystartowała do przetargu w rodzimym mieście. Nie chcemy trwonić pieniędzy na zakup tramwajów wątpliwej jakości.

Za spółką Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz – zwycięzcą w przetargu - przemawia fakt że jej tramwaje jeżdżą po Warszawie, Elblągu i Łodzi. Natomiast wagon oferowany przez Cegielskiego zbiera niezbyt przychylne opinie w Polsce, jest to jeden wagon, w dodatku tylko w 67 procentach wykonany jako niskopodłogowy.

Chodzi o przetarg na niskopodłogowe tramwaje dla Szczecina. Pierwszy unieważniono. Po ogłoszeniu kolejnego, w maju tego roku, spośród 3 oferentów spółka TS wybrała producenta z Bydgoszczy. Wtedy to Zakłady Cegielskiego złożyły protest do Krajowej Izby Odwoławczej, który został uznany.
"Tym żyje Miasto"
www.mmszczecin.pl pisze: Wiadomości: Tramwaje Szczecińskie nie chcą "Pum" z Poznania
Szczecin: Tramwaje niskopodłogowe znowu w sądzie

Może się skończyć źle, a nawet bardzo źle. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem poznaniaków, do Szczecina trafią tramwaje niskopodłogowe "Puma", które mają opinie bardzo wadliwych.

Tramwaje "Puma" w Poznaniu sprawiają wielkie problemy. Jedynym ich plusem jest wygląd, w tym aspekcie wyglądają całkiem przyzwoicie. Problemem jest za to fakt, że tramwaje, zamiast obsługiwać podróżnych, większość czasu spędzają w warsztacie.

Obecnie trwa finał drugiego przetargu na tramwaje. Znalazły się w nim tramwaje "Puma" oraz "Pesa" z Bydgoszczy. Obecnie kryteria są takie, że jest duże prawdopodobieństwo, że ponownie wygra "Puma".

Tramwaje Szczecińskie mogą jednak udowodnić przed sądem, że firma produkująca "Pumy" (FPS) jest na skraju bankructwa, a to może spowodować wyeliminowanie jej z walki.
"Tym żyje Miasto"
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#52 Post autor: Penny » 05 mar 2010, 23:58

Infotram pisze:Szczeciński szybki tramwaj nie zagrożony

W ostatnim czasie pojawiły się niepokojące sygnały, jakoby realizacja projektu „Szczeciński szybki tramwaj”była zagrożona. Postanowiliśmy to sprawdzić.
Jeszcze kilkanaście miesięcy temu, na konferencji prasowej, władze Szczecina z dumą prezentowały założenia do wspomnianego projektu oraz to, co już udało się zrobić. Przypomnijmy je pokrótce. Układ komunikacyjny linii tramwajowych w mieście obejmuje lewobrzeżną część miasta, kończąc się na pętli Basen Górniczy. Prawobrzeżna część miasta gdzie znajdują się osiedla mieszkaniowe i tereny handlowo - usługowe, skomunikowana jest z centrum kilkunastoma liniami autobusowymi. Przedłużenie linii tramwajowej poza pętlę Basen Górniczy, w okolice osiedli liczących ponad 80 tys. mieszkańców ma usprawnić znacznie transport publiczny, pozwalając jednocześnie na wyeliminowanie części połączeń autobusowych, co w rezultacie wpłynie też na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska. Aby zrealizować te założenia zaprojektowana została trasa szczecińskiego szybkiego tramwaju, która na całej długości przebiegać ma bezkolizyjnie w stosunku do istniejącego układu drogowego, tworząc sprawne i szybkie połączenie mieszkalnych dzielnic prawobrzeża z administracyjnym centrum i przemysłową północą miasta. W ciągu nowej linii tramwajowej powstać ma sześć przystanków zapewniających bezkolizyjny ruchu pieszych w rejonie ulic skomunikowanych z przystankami oraz będących jednocześnie ośrodkami lokalnego handlu i usług. W latach 2001 - 2005 w ramach zakończonej inwestycji pn.: „Przeprawa mostowa przez rzekę Regalicę w Szczecinie”wykonano most tramwajowy i wiadukty dojazdowe dla potrzeb budowy szczecińskiego szybkiego tramwaju. Wartość zadania wyniosła 62,29 mln złotych. Planowana długość linii tramwajowej szczecińskiego szybkiego tramwaju wynosi 6,5 km.

Ulica Hangarowa :: Szczeciński Szybki Tramwaj

Zgodnie z założeniami realizacja projektu podzielona została na II etapy:
Etap I obejmuje budowę dwutorowej trasy tramwajowej od istniejącej pętli “Basen Górniczy”po trasie istniejących obiektów mostowych nad rz. Regalicą, z bezkolizyjnym przejazdem pod estakadą Leszczynowa i pod prawą jezdnią ul. Hangarowej w kierunku ul. Batalionów Chłopskich i budowę tymczasowej pętli 'Turkusowa„.
Etap II obejmuje przebudowę ul. Lnianej, Handlowej, Dąbskiej –budowę wiaduktów nad torami, tuneli i kładek dla pieszych oraz budowę trasy tramwajowej od pętli pośredniej “Turkusowa”do pętli końcowej “Kijewo”.
Realizację rzeczową etapu I przewiduje się na lata 2010-2013. Warto zauważyć, iż ich szacunkowy koszt wynosi 223,3 mln zł. W tej kwocie zawierają się koszty: wykupu gruntów, prac budowlanych, nadzoru Inżyniera Kontraktu, nadzoru Projektanta i aktualizacji dokumentacji projektowej. I tu właśnie pojawiło się pytanie, czy rzeczywiście w tym roku prace wystartują? Nie zakładaliśmy rozpoczęcia budowy w roku 2010 –mówi nam Piotr Lewandowski z Biuro Promocji i Informacji UM w Szczecinie. Gmina przygotowuje się do realizacji inwestycji. W tym celu m.in.:
- 3 sierpnia 2009 podpisano preumowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych,
- w grudniu 2009 podpisano aneks do umowy na aktualizację dokumentacji projektowej inwestycji, aktualizacja obejmuje m.in. opracowanie analiz środowiskowych, studium wykonalności, aktualizację kosztorysów, uzyskanie wszelkich uzgodnień, decyzji administracyjnych w tym pozwolenia lub zmiany pozwolenia na budowę (uzyskanie pozwolenia na budowę uzależnione jest od zakończenia czterech postępowań wywłaszczeniowych prowadzonych przez Starostę Gryfińskiego),
- gmina zleci opracowanie modelu ruchu i prognozy ruchu w zakresie komunikacji zbiorowej i indywidualnej.

Ulica Eskadrowa :: Przystanek Lotnisko

Wspomniane działania są niezbędne do przygotowania dokumentacji aplikacyjnej do CUPT (planowany termin złożenia dokumentacji do CUPT to listopad 2010) –informuje Piotr Lewandowski. Ocena złożonej dokumentacji aplikacyjnej w CUPT, Ministerstwie Infrastruktury, Ministerstwie Rozwoju Regionalnego i Komisji Europejskiej trwać będzie w roku 2011. Do tego czasu Gmina rozpocznie szereg ważnych zapisanych w budżecie miasta inwestycji. Jesteśmy przekonani, że zrealizujemy je taniej niż zakładamy. To przekonanie wynika z wyraźnej tendencji, polegającej na tym, że oferty składane w przetargach są niższe niż kwoty zaplanowane na realizację poszczególnych zadań (przykłady: budowa basenu 50-metrowego, szkoły na Warszawie, ronda przy ul. Dąbskiej, Chłopskiej i Handlowej). Dzięki temu można będzie dokonać zmian w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym i dostosować do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W naszej ocenie realizacja przedsięwzięcia w tym pozyskanie środków finansowych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko nie jest zagrożone –mówi Lewandowski. A to dla realizacji inwestycji bardzo ważne, dofinansowanie ma wynosić bowiem aż 50%.

Do tych optymistycznych informacji uzyskanych w szczecińskim Urzędzie Miasta dodajmy jeszcze, iż cały program realizowany będzie do roku 2015. W tym czasie do Szczecina przyjedzie 36 tramwajów niskopodłogowych, zmodernizowanych zostanie blisko 30 kilometrów tras dwutorowych w obu kierunkach. Wyremontowanych będzie blisko 43 km sieci trakcyjnej, 8 podstacji, wybudowana zostanie jedna nowa i zmodernizowana zostanie jedna zajezdnia tramwajowa.
źrodło: http://infotram.pl/text.php?from=main&id=31215

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#53 Post autor: rafalurbino18 » 19 mar 2010, 23:26

Pływające Tatry

Kolejne tramwaje z Berlina będą już wkrótce na szczecińskich torach. Spółka "Tramwaje Szczecińskie" podpisała z niemieckim przedsiębiorstwem transportowym BVG Berlin umowę na dostawę 31 tatr. Oprócz wozów umowa obejmuje także duży pakiet części zamiennych. Łączna wartość kontraktu to blisko 6 mln zł.

Pasażerowie znają eks-berlińskie pojazdy od 3 lat. Tramwaje pomimo 20 lat eksploatacji są w dobrym stanie technicznym, bardziej komfortowe i nowocześniejsze niż polskie wagony, są też stosunkowo mało awaryjne. Zostały wyprodukowane w Czechosłowacji w latach 1986-1991, a w latach 1995-1997 przeszły gruntowną modernizację w fabryce Bombardiera. Są stosunkowo tanie, biorąc pod uwagę ceny nowych pojazdów.

- Zapłacimy ok. 49,2 tys. euro za wagon przegubowy i 35,9 tys. za krótki - to relatywnie niewiele, biorąc pod uwagę, że koszt nowego niskopodłogowego wagonu wynosi nawet 8 mln zł - mówi radny Marek Goc (PO), wiceprzewodniczący Komisji Budżetu RM Szczecina, inicjator i wnioskodawca tego zakupu.

Dostawy pojazdów zaczną się w kwietniu i potrwają do sierpnia. Niezależnie od tego, trwa przetarg na zakup 6 nowoczesnych składów niskopodłogowych, a kolejny przetarg - na 24 nowe pojazdy - ma być ogłoszony na przełomie 2010 i 2011 r.

- Mamy nadzieję, że umowę na dostawę wagonów niskopodłogowych uda się podpisać jeszcze w kwietniu - mówi Krystian Wawrzyniak, prezes "Tramwajów Szczecińskich". - Jeśli chodzi o tatry, to od dostawy będziemy potrzebowali ok. 3 tygodni, by wagon wyjechał na linię.

W tym czasie będą montowane kasowniki i oprogramowanie do wyświetlaczy, a każdy wagon będzie w tym czasie przemalowany w barwy "Pływających ogrodów".

Używane tramwaje kupowane są ze środków własnych spółki "Tramwaje Szczecińskie", pieniądze na nowe pojazdy pochodzą z unijnego Programu Operacyjnego - Infrastruktura i Środowisko.
Źródło + schemat malowania -> http://www.kurier.szczecin.pl/Art.aspx?a=34860

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#54 Post autor: KZKGaPowicz » 06 lip 2010, 20:41

MMSZCZECIN.pl pisze:Tramwaje niskopodłogowe trafią w końcu do Szczecina! Koniec telenoweli

Po długim boju zapadła ostateczne decyzja. Sześć niskopodłogowych tramwajów za blisko 48 mln zł zbuduje dla Szczecina bydgoska Pesa.
- Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła wszystkie zastrzeżenia spółki Tramwaje Szczecińskie związane z kontrolą Urzędu Zamówić Publicznych – informuje Tomasz Klek z urzędu miasta. - Uchwała KIO otwiera drogę do podpisania umowy na niskopodłogowe tramwaje z bydgoską Pesą.

Wcześniej UZP przeprowadziło kontrolę, z której wynikało, że spółka Tramwaje Szczecińskie naruszyła ustawę o zamówieniach publicznych. Spółka wybrała bydgoską Pesę i nie oceniła oferty spółki H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych.

- KIO przyjęła wszystkie zastrzeżenia Tramwajów Szczecińskich i oddaliła zarzuty Prezesa UZP - podkreśla Tomasz Klek.

Pierwszy przetarg na zakup sześciu niskopodłogowych tramwajów dla Szczecina został ogłoszony w grudniu 2008 roku. Po ponad rocznym boju, powtarzanych przetargach, odwołaniach, przepychankach sądowych i skargach do Krajowej Izby Odwoławczej. Zapadła ostateczna decyzja.

Dzięki temu do Szczecina trafi sześć tramwajów niskopodłogowych. Będą to pięcioczłonowe, jednobryłowe składy wyposażone m.in. w klimatyzację, system monitoringu oraz wizualnej i głosowej informacji pasażerskiej.

Tramwaje Szczecińskie kupi składy od firmy PESA Bydgoszcz SA. Przypomnijmy, jakie tramwaje zaproponowała Szczecinowi Pesa.
- W tramwaju, który będzie mógł jeździć z prędkością 70 km na godzinę, przygotowano 61 miejsc siedzących i 150 stojących - mówi Michał Żurowski, specjalista ds. kontaktu z mediami. - Dzięki temu, że tramwaj na całej długości ma niską podłogę pasażerowie, zwłaszcza ci niepełnosprawni, będą mogli wygodnie podróżować. W tramwaju będą także wygodne, wandaloodporne siedzenia, antypoślizgowa wykładzina podłogowa, system monitoringu oraz klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej i kabiny motorniczego.

Kolorystyka tramwaju, zarówno na zewnątrz jak i w środku, oraz dobór siedzeń wykonywane są na życzenie zamawiającego.


Tramwaje produkowane przez Pesę jeżdżą w Warszawie, Łodzi, Elblągu i Bydgoszczy.
Źródło i zdjęcia
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#55 Post autor: rafalurbino18 » 07 lip 2010, 12:04

Miejmy nadzieję, że nie pojawią się już żadne kłopoty przy podpisaniu umowy i dostarczeniu pierwszych niskopodłogowych tramwajów do Szczecina. Przetarg został ogłoszony już w grudniu 2008r., więc współczuje wszystkim mieszkańcom Szczecina, że tak długo muszą na nie czekać :/ Dobrze, że nie wszystkie przetargi tak wyglądają :-P

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#56 Post autor: memphis » 07 lip 2010, 13:24

rafalurbino18 pisze:Przetarg został ogłoszony już w grudniu 2008r., więc współczuje wszystkim mieszkańcom Szczecina, że tak długo muszą na nie czekać :/
Przecież oni te niskopodłogowce już 10 lat kupują, pierwsze podejścia były w 1999/2000 roku.
Dobrze, że nie wszystkie przetargi tak wyglądają :-P
W spółce TS (nie mylić z TŚ ;) wiele spraw wygląda jeszcze gorzej niż ten przetarg...

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#57 Post autor: Penny » 22 lip 2010, 23:47

PESA dostarczy Szczecinowi tramwaje - umowa podpisana

Dziś w Szczecinie podpisana została umowa, na mocy której PESA Bydgoszcz S.A. dostarczy Tramwajom Szczecińskim sześć całkowicie niskopodłogowych, klimatyzowanych, pięcioczłonowych tramwajów.

Pierwszy tramwaj trafi do Szczecina w 149 dni od zawarcia kontraktu, ostatni (koniec realizacji umowy) do 240 dni od jej podpisania. Wartość zamówienia - 55 mln 224 tys. zł brutto.

Źródło: Rynek Kolejowy
Załączniki
źródło: Rynek Kolejowy
źródło: Rynek Kolejowy

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#58 Post autor: R_G » 31 lip 2010, 13:58

Tutaj rozwinięcie powyższej informacji
forum mkm.szczecin pisze: Pierwsze niskopodłogowe tramwaje wyposażone w klimatyzację, ABS i monitoring trafią do Szczecina pod koniec roku.
Po wielomiesięcznych protestach, głównie Zakładów Cegielskiego z Poznania i ostatecznym rozstrzygnięciu konfliktu przez Krajową Izbę Odwoławczą podpisano umowę z bydgoską PESĄ.

To nowa wysoka jakość - zachwalał swój produkt prezes PESY Tomasz Zaboklicki. - Z innej epoki niż te, które jeżdżą po Szczecinie. Przede wszystkim niska podłoga. Wygodne dla osób starszych, kobiet z dziećmi, wózkami. Wreszcie coś dla ludzi - klima, i językiem samochodowym ABS i ESP, kierowcy wiedzą o co chodzi. Mnóstwo elektroniki - podkreśla Zaboklicki.

- Cieszę się, że dożyłem tego momentu - mówił przy podpisywaniu umowy prezes spółki Tramwaje Szczecińskie Krystian Wawrzyniak. Nowe tramwaje pomalowane będą w barwy Floating Garden. Zestawy trafią na linie 7 i 8, czy tam gdzie przystosowano torowiska.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#59 Post autor: rafalurbino18 » 13 lis 2010, 21:52

"Swing" przyjechał

Około godziny 3:15 transport wiozący pierwszy szczeciński wagon 120NaS minął miejscowość Krąpiel. Około godziny 3:25 konwój podążał obwodnicą Stargardu Szczecińskiego, a 20 minut później wjeżdżał już do Płoni. Dalsza trasa przebiegała przez autostradę (wjazd w Kijewie około godziny 3:50), Kołbaskowo (4:10), Przecław (4:30), rondo Hakena, rondo Uniwersyteckie (4:50), ulicę Mieszka I, aleję Piastów i aleję Wojska Polskiego (ostatni odcinek "pod prąd"). O godzinie 5:43 tramwaj wjechał do zajezdni Pogodno, gdzie o godzinie 8:00 został rozładowany i nadano mu numer 801. Po krótkich manewrach przed zajezdnią tramwaj stanął na torze nr 4.
Źródło: www.mkm.szczecin.pl
"Swing" zabrał pierwszych pasażerów

Szczecinianie odwiedzali dziś Zajezdnię Pogodno by oglądać pierwszy w Szczecinie niskopodłogowy tramwaj. Pierwsze metry "Swingiem" firmy PESA przejechał prezydent Piotr Krzystek. Tramwaj trafi na ulice na przełomie grudnia i stycznia.

- Jak porówna się nowy tramwaj z tymi, które stoją obok, to są to dwa różne światy - mówił Piotr Krzystek. Jakie były wrażenia prezydenta Szczecina po przejechaniu pierwszych metrów "Swingiem"? - Wystarczy ruszyć joystick i się jedzie. Do tego pełna informacja dla motorniczego na ekranie, to znacznie ułatwia pracę - zapewniał Krzystek.

Przez cały czas mieszkańcy Szczecina ustawiali się w kolejce, aby usiąść na chwilę w fotelu motorniczego. Oglądali również wnętrze 32-metrowego pojazdu. - Pierwsze wrażenie jest takie, że tramwaj jest bardzo długi. Zastanawiam się, czy wszystkie przystanki są wystarczająco długie - mówi pan Marek, który wraz z dziećmi przyszedł zobaczyć "Swinga". - Ciekawy jest rozkład foteli, oszczędza to sporo miejsca.

Do dyspozycji zainteresowanych byli pracownicy bydgoskiej PESY, którzy odpowiadali na pytania. - Podstawowe pytanie dotyczyło tego, czy ten tramwaj powstał w Polsce. Podkreślamy, że w całości został zbudowany w naszej fabryce w Bydgoszczy - mówi Marcin Jędryczka z PESY. - Szczecinianie pytają również, czym różnią się tramwaje produkowane dla Szczecina od tych, które wykonujemy dla Warszawy czy Gdańska. Przede wszystkim wasz jest dłuższy i bardziej pojemny. Jest też inny układ siedzeń, jest ich więcej, ale miejsca na przejście nadal jest sporo.

Na pierwszy tramwaj niskopodłogowy Szczecin czekał bardzo długo. Pierwszy przetarg rozstrzygnięto w marcu ubiegłego roku. Od tego czasu procedurę powtarzano kilka razy. Ostatecznie umowę podpisano w lipcu tego roku. - Warto było czekać, bo chcieliśmy, aby był to pojazd sprawdzony, żebyśmy nie musieli doświadczać "błędów młodości" wykonawcy - mówi Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich. - Tramwaj jest drogi, ale jego żywotność to 25 lat.

Tramwaj wyjedzie na ulice miasta pod koniec grudnia lub na początku stycznia (pierwszy na linię 8). W styczniu dostarczony będzie kolejny z sześciu zamówionych tramwajów niskopodłogowych. - Pojazdy składane są modułowo. Uruchomiliśmy cykl produkcyjny i teraz co szósty produkowany przez nas tramwaj będzie przeznaczony dla Szczecina, tak aby wszystkie sześć dostarczyć do końca marca - zapowiada Jędryczka.

Szczeciński "Swing" w liczbach:
Długość: 32 metry
Liczba miejsc: 211 (w tym 61 siedzących)
Maksymalna prędkość: 70 km/h
W tramwaju pracuje 21 komputerów
Urządzenia są połączone kablami o łącznej długości 20 km.
Źródło: www.mkm.szczecin.pl

Wagon na stronie TWB - na razie ma 6 zdjęć
Galeria na portalu www.mkm.szczecin.pl

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#60 Post autor: DW » 13 lis 2010, 22:21

rafalurbino18 pisze:Szczeciński "Swing" w liczbach:
Długość: 32 metry
Liczba miejsc: 211 (w tym 61 siedzących)
Słabo, Duewagi Pt są o 4 metry krótsze, a zabierają 30 pasażerów więcej :-P

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#61 Post autor: Peter » 13 lis 2010, 22:32

No i zawitały niskopodłogowce w Szczecinie. Gratulacje. Jednak jak patrzę na te tyłki Swingów, to jakoś to do mnie nie przemawia. :? Zobaczymy jak się te tramwaje będą zachowywać na szczecińskich torowiskach, bo to jest chyba ważniejsze.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#62 Post autor: KZKGaPowicz » 23 lis 2010, 14:45

MMSZCZECIN.pl pisze:Szczecin. Szybki tramwaj jedzie z problemami

To nie pieniądze są problemem, który może zatrzymać budowę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, ale dom przy ul. Batalionów Chłopskich, który ma szansę zostać wpisany do rejestru zabytków.

Jeśli tak się stanie, to uniemożliwi to inwestycję zgodnie z planowaną trasą.

Mieszkańców Szczecina zaniepokoił fakt, że pieniądze na Szczeciński Szybki Tramwaj w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym zostały przesunięte na ostatnie lata tego planu. W tym roku miasto przeznaczy na SST tylko 7,5 mln zł, w tym 5,5 mln zł na wykup gruntów, a 2 mln zł na dokumentację. Kolejne wydatki są przewidziane dopiero na rok 2014 – 120 mln zł i 2015 rok – 100 mln zł.

To oddala inwestycję w czasie, ale miasto uważa, że zawsze można zrobić korektę do WPI.

- Staraliśmy się zmieścić w tym planie dużo inwestycji. Ostatnie przetargi pokazują, że wiele z nich można zrealizować po niższej cenie niż zakładaliśmy – mówi Krzysztof Nowak, wiceprezydent Szczecina. – Pod koniec tego roku będziemy składać wniosek o dofinansowanie SST z pieniędzy unijnych i wtedy będziemy mogli pomyśleć o korekcie WPI.

Jednak to nie pieniądze spędzają sen z powiek szczecińskim urzędnikom, ale starania udziałowców domu przy ul. Batalionów Chłopskich, którzy chcą, żeby ten dom został wpisany do rejestru zabytków. Dom rzeczywiście ma elementy zabytkowe.

- Byliśmy przygotowani na to, że elementy zabytkowe zostaną zachowane i przeniesione w inne miejsce, a dom będzie zburzony - mówi Paweł Sikorski, dyrektor wydziału inwestycji miejskich Urzędu Miasta w Szczecinie. – Wiele wskazuje na to, że obiekt ten zostanie zabytkiem. To oznacza, że projekt będzie zagrożony.

W tej chwili miasto aktualizuje dokumentację SST. Jest to konieczne ze względu na zmianę przepisów dotyczącą ochrony środowiska. Nie wiadomo co z planowaną trasą, czy nie trzeba będzie jej zmieniać, co pociągnie za sobą duże koszty.

16 lutego prezydent spotka się z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, który ma wydać decyzję w tej sprawie. Od tej decyzji zależy dalszy los kluczowej dla miasta inwestycji.
Źródło

Edycja, dnia 12.12.2010:
InfoTram pisze:Ambitne plany Tramwajów Szczecińskich

Nowoczesne tramwaje, bezpieczne torowiska i wyspecjalizowana kadra –spółka miejska Tramwaje Szczecińskie zaprezentowała swoje plany na przyszłość. Podsumowała także dwa lata działalności.
Zaproszeni goście mieli okazję obejrzeć i odbyć próbny przejazd jednym z dwóch zmodernizowanych przegubowych tramwajów Tatra KT4. Pojazd został gruntowanie zmodernizowany w wydziale remontowym spółki. Poza zmianami wizerunkowymi (nowe barwy Floating Garden i siedzenia zgodne z marką miasta). Wymienione zostały także aparatura elektryczna rozruchu i hamowania. Zmodernizowany został także pulpit motorniczego, który będzie obsługiwany za pomocą panelu dotykowego LCD. Tramwaj wyposażony został także w system monitoringu.

W ciągu najbliższych 3 lat zmodernizowanych zostanie łącznie 18 takich pojazdów.
Zmodernizowany pojazd zadebiutuje prawdopodobnie w weekend na trasie linii 9.
Poza Tatrą zaprezentowany został także jeżdżący od dwóch lat tramwaj Moderus Alfa, który w szczecińskim warsztacie powstał na bazie starego tramwaju typu 105 N.
Wkrótce rozpocznie się montaż kolejnych 10 wagonów tego typu. Spółka pozyskała na ten cel środki zewnętrzne.
Doświadczenie w modernizacji tramwajów pozwoli spółce ubiegać się o zlecenia na remont tramwajów od innych przewoźników tramwajowych w Polsce.
Ale to nie koniec zmian w taborze, który nastąpił w dwóch pierwszych latach działalności spółki. Zakupione zostały 22 pojedyncze wagony tatra T-6A2 oraz 11 wagonów Tatra KT4Dt. Łącznie z rodziny tatr po szczecińskich torowiskach jeździ już 86 takich wagonów zarówno przegubowych jak i pojedynczych. Spółka eksploatować będzie także niskopodłogowe tramwaje Swing. Pierwszy 13 listopada trafił do zajezdni na szczecińskim Pogodnie. Kolejnych pięć trafi do miasta do końca marca. Na ulicach pojazd powinien pojawić się na przełomie roku.
Dzięki inwestycjom w tabor sukcesywnie zmniejsza się jego średni wiek. W 2009 roku wyniósł 24,5 roku w obecnym 22, 9 roku a w 2013 roku ma wynieść 18,5 roku.
Spółka modernizuje także torowiska tramwajowe i sieć trakcyjną. W ostatnim czasie wyremontowane zostały torowiska:
- ul. Sikorskiego –Ku Słońcu –pętla Gumieńce –łącznie -11,0 mln zł, (łącznie 2.795 mtp),
- pl. Kościuszki –3,8 mln zł, (łącznie 523 mtp),
- al. Boh. Warszawy –Żołnierska –Pętla Krzekowo - 12, 9 mln zł (łącznie 2.530 mtp),
- Inwestycje własne Spółki –3,4 mln zł (Wydział Infrastruktury Torowo –Sieciowej) za lata 2009-2010

W najbliższym czasie spółka realizować będzie szereg przedsięwzięć w związanych z modernizacją taboru, torowisk, zaplecza technicznego i szkolenia pracowników. Zadania będą współfinansowane ze środków Unii Europejskiej:
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko, działanie 7.3:
- Projekt nr 7.3-24 pn. „Zakup taboru niskopodłogowego”- o wartości 198,6 mln zł. Projekt dotyczy zakupu 30 niskopodłogowych (wraz z zakupionymi Swingami) jednobryłowych tramwajów dla miasta Szczecina .Kwota dofinansowania 50% kosztów kwalifikowanych.
- Projekt nr 7.3-23 pn. „Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie”realizowany we współpracy z Miastem Szczecin - o wartości 222,3 mln zł. Kwota dofinansowania 50% kosztów kwalifikowanych. Projekt obejmuje następujące zadania:
przebudowa zajezdni „Pogodno”- 80 mln zł, remont podstacji prostownikowych zlokalizowanych przy ul. Kolumba i Kaszubska –10 mln zł, Przebudowa torowisk i sieci trakcyjnych w ciągu: al. Piastów, ul. Energetyków –Gdańska - Basen Górniczy, Brama Portowa –102,0 mln zł, ul. Mickiewicza, ul.
Wawrzyniaka, pl. Rodła, pl. Żołnierza, Al. Wyzwolenia –43 mln zł, wymiana kabli zasilających podstacje –8 mln zł;
Regionalny Program Operacyjny WZ. Działanie 6.4 w ramach którego Spółka pozyskała 14,7 mln zł na: modernizację 10 wagonów typu 105N do standardu Moderus Alfa.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Działanie 8.1 w ramach którego Spółka pozyskała 434,3 tys. zł na projekt pn. „Doskonalenie kompetencji zawodowych pracowników TS”. W okresie od 1 stycznia 2011 do 28 lutego 2012 zostanie przeszkolonych: 222 motorniczych w zakresie: przepisów dotyczących ruchu drogowego, praktycznych technik jazdy oraz zachowań motorniczych w kontaktach z pasażerami.
Wprowadzane zmiany mają także wpływ na sytuację finansową spółki. Przychód spółki wyniosą w tym roku 61, 5 miliona złotych z przewozów oraz 840 tys. zł. za reklamy. W 2007 przychód spółki wynosił niewiele ponad 47 miliony złotych oraz 500 tys. za reklamy.
Spółka Tramwaje Szczecińskie zatrudnia dziś 664 osoby.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#63 Post autor: Penny » 22 gru 2010, 22:47

Gazeta Wyborcza, 22 grudnia 2010 pisze:Willa Gruneberga nie przeszkodzi w budowie SST

Budynek, który przeszkadza w budowie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, nie zostanie wpisany do rejestru zabytków i będzie mógł zostać rozebrany.


Takie stanowisko po poniedziałkowym posiedzeniu Wojewódzkiej Rady Ochrony Zabytków przedstawiła Ewa Stanecka, wojewódzki konserwator zabytków.

Zbudowany w 1912 r. dom stoi około 3 metrów od projektowanej linii Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju i w miejscu, gdzie przebiegać ma przełożona w związku z inwestycją kanalizacja. Według Urzędu Miasta "nie ma możliwości" uratowania willi, bo "wymagałoby to zmian projektowych, a w konsekwencji miasto nie ukończyłoby realizacji SST w terminach określonych przepisami unijnymi" (budowa linii ma być dofinansowana eurofunduszami).

Rozbiórce budynku sprzeciwia się mieszkająca w nim rodzina niezadowolona z pieniędzy oferowanych im w ramach wywłaszczenia. W czerwcu ub.r. powiadomiła o sprawie konserwatorów zabytków, przekonując, że willa zasługuje na ochronę. Budynek powstał w 1912 r. dla Feliksa Gruneberga, właściciela dziś już nieistniejącej fabryki organów. Wewnątrz zachował się oryginalny wystrój. Ewa Stanecka podzieliła jednak argumenty miasta, przyznając, że proces projektowy i inwestycyjny SST jest już zbyt daleko posunięty.

Willa, która według zamówionych przez WKZ ekspertyz zasługuje na ocalenie, została "przegapiona" przy projektowaniu SST, bo nikt nie zwrócił uwagi na wart zachowania budynek.

Formalna decyzja WKZ o umorzeniu postępowania o wpisaniu willi do rejestru zabytków zapadnie 10 marca.
źródło
Załączniki
z7590500X[1].jpg

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#64 Post autor: hanys76 » 07 sty 2011, 22:48

Wypełniony ludźmi wagon "dwójki" odpiął się i został na przystanku, podczas, gdy pierwszy odjechał. Motornicza zorientowała się dopiero na następnym przystanku.
Do nietypowego zdarzenia doszło dziś ok. godz. 7 rano na ul. Kołłątaja przy skwerku św. Barbary. Tramwaj typu Tatra jadący w stronę Basenu Górniczego zatrzymał się na przystanku. Odjeżdżając motornicza nie zauważyła, że ciągnie tylko jeden wagon. O tym, że skład jest wybrakowany zorientowała się dopiero za rondem Giedroycia. Twierdzi, że nie widziała, że zgubiła wagon bo miała zaparowane lusterko.
Pasażerowie pechowej "dwójki" awaryjnie odblokowali drzwi i wysiedli. Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni. Tam specjalna komisja próbuje ustalić dlaczego doszło do awarii.
- Wiemy, że odpiął się sprzęg, czyli mechanizm łączący ze sobą dwa wagony - mówi Zbigniew Dąbrowski, zastępca dyrektora spółki Tramwaje Szczecińskie. - W kole jest wgłębienie, najprawdopodobniej tramwaj najechał na coś twardego na torach. Mógł to być np. kamień. Najeżdżając na niego wagon podskoczył, blokada się odgięła i wagon się wypiął. Tramwaj był sprawny, badamy co się stało. Takie rzeczy nie powinny się zdarzać.
- 30 lat pracuję i czegoś takiego nie widziałem - mówi Waldemar Barczuk, dyspozytor ruchu. - Dobrze, że zadziałał hamulec i tramwaj się nie stoczył.
Ruch tramwajów na Niebuszewie był wstrzymany tylko na kilka minut.
Zródło gazeta wyborcza Szczecin
Ostatnio zmieniony 08 sty 2011, 13:03 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#65 Post autor: Penny » 13 sty 2011, 16:09

Infotram, 2011-01-12 pisze:W nocy po Szczecinie będzie jeździł niskopodłogowy tramwaj Swing

Trwają ostatnie badania i procedury zmierzające do tego, żeby pierwszy szczeciński niskopodłogowy tramwaj otrzymał ostateczną homologację i mógł wozić pasażerów. Dziś w nocy miłośnicy komunikacji mogą zapolować na Swinga.

Próbę wyjazdu podjęto minionej nocy, ale pogoda nie sprzyjała w przejeździe. Chodziło głównie o to, że różne przeszkody (w tym także oblodzenie) na trasie przejazdu non stop go spowalniały. Pojazd wrócił więc do zajezdni.

Dlatego w nocy i dziś w ciągu dnia ekipy techniczne Tramwajów Szczecińskich przygotowały trasę przejazdu Swinga z Zajezdni Pogodno, aleja Wojska Polskiego, przez ul. Wawrzyniaka i dalej do Krzekowa. Technicy oczyszczali torowiska m.in. z krzywych płyt, czy wystających kostek brukowych.

- Na dzisiejszą noc zaplanowane zostały np. próby prędkości, hamowania, rozruchowe - tłumaczy Zbigniew Dąbrowski z Tramwajów Szczecińskich.

Swing zostanie m.in. rozpędzony do prędkości 65 km na godz. i z tej prędkości będzie hamował. Podobne badanie zostanie wykonane dla prędkości 30 km na godz.

To nie koniec prób. Jutro w nocy Swing zostanie obciążony ciężarem 18 ton. Pasażerów będą "udawały" betonowe bloczki. Testy będą odbywały się na tej samej trasie.

Po tych próbach przyjdzie czas na szkolenie kolejnych motorniczych. Na razie do jazdy Swingiem przygotowanych jest dwóch.

Na początku przyszłego tygodnia przyjadą z Warszawy przedstawiciele instytucji odpowiedzialnej za pełną homologację pojazdu. Jeśli wszystkie testy przejdą pomyślnie to pierwszy Swing zostanie dopuszczony do jazdy z pasażerami. Potem TS planują nocne objeżdżanie tras linii nr 7 i 8. To kiedy tramwaj będzie woził pasażerów zależy od tego tempa szkolenia motorniczych. Prawdopodobnie nastąpi to około połowy lutego.

Przypomnijmy, że Szczecin na razie zamówił sześć niskopodłogowych Swingów w bydgoskiej Pesie. Ostatni z partii powinien trafić do Szczecina z końcem marca.

- Kolejne wagony będą wchodziły na trasy dużo szybciej, bo nie będzie potrzeba powtarzać całej procedury. Homologacja jest bowiem dla określonego typu pojazdu - tłumaczy Zbigniew Dąbrowski.
źródło
Załączniki
bilde[1].jpg

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#66 Post autor: rafalurbino18 » 13 sty 2011, 18:37

Penny pisze:W nocy po Szczecinie będzie jeździł niskopodłogowy tramwaj Swing
Zobacz testowanie tramwaju niskopodłogowego

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#67 Post autor: KZKGaPowicz » 22 sty 2011, 12:21

MMSZCZECIN.pl pisze:W Szczecinie sami będziemy budować tramwaje

Do naszego miasta trafiły dwie karoserie dostarczone przez poznańska firmę Moderus. Wszelkie pozostałe prace przy nowych wagonach wykonają pracownicy spółki Tramwaje Szczecińskie.

- To kolejny krok w polepszenie warunków podróżowania - mówi Dariusz Wołoszczuk, z biura prasowego urzędu miasta.

Modernizacja w tym przypadku znaczy praktycznie wykonanie nowych tramwajów. Z Poznania przyjechała tylko karoseria nowych wagonów, wyposażenie oraz aparatura.

Wkrótce rozpocznie się wyposażanie wagonów w okablowanie, siedzenia, pulpity. Będzie też monitoring i klimatyzacja kabiny motorniczego. Wszelkie prace wykonają pracownicy spółki Tramwaje Szczecińskie.

Skład o numerach bocznych 503 i 504 trafi do zajezdni przy ul. Wojska Polskiego.

Łącznie do Szczecina trafi takich 10 takich wagonów. Zmodernizowane pojazdy trafią także do zajezdni przy ul. Wiszesława.

Modernizacja tramwajów jest możliwa dzięki dofinansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego kwotą 14, 7 milionów złotych.

Na czym polega modernizacja tramwajów 105 N do poziomu Moderus Alfa:
- wymiana pudła, montaż drzwi,
- wymiana wózków napędowych,
- montaż klimatyzacji w kabinie motorniczego oraz nagrzewnicy przedziału pasażerskiego,
- wymiana układu głównego i sterowania wraz z przetwornicą,
- montaż instalacji elektrycznej,
- zainstalowanie monitoringu wagonów,
- zainstalowanie informacji pasażerskiej,
- wyposażenie przedziału pasażerskiego
Źródło

Edycja, dnia 13.02.2011:
InfoTram pisze:Szczeciński Swing wyruszył na miasto

Pierwszy szczeciński tramwaj niskopodłogowy Swing wozi już pasażerów na linii numer 7. W inauguracyjny przejazd z pasażerami wyruszył we wtorek 1 lutego o godz. 10.46 z Basenu Górniczego w kierunku Krzekowa. Pierwszy przejazd Swinga wzbudził ogromne zainteresowanie szczecinian. W tramwaju panował tłok.
–To historyczna chwila. Ten tramwaj nie ma porównania z wagonami eksploatowanymi do tej pory –mówił podczas przejazdu prezydent Szczecina Piotr Krzystek –Wkrótce ogłosimy przetarg na kolejne 22. tego typu pojazdy.

Nowy niskopodłogowy tramwaj Swing, wyprodukowany przez bydgoską Pesę, to skok w inną epokę w komunikacji tramwajowej w Szczecinie. To jeden z najnowocześniejszych polskich tramwajów. Ma 31,82 m długości i na całej długości niską podłogę, co bez wątpienia jest ułatwieniem dla pasażerów. Swing wyposażony jest w automat do sprzedaży biletów, które można kupić nie tylko bilonem, ale za pomocą karty strefowej. Swing jest cichy i przestronny. Jednorazowo może zabrać na pokład 211 osób, z czego 61 na siedząco.
Do końca marca na szczecińskie torowiska wyjedzie łącznie 6. Swingów. Tyle pojazdów zostało zakontraktowanych w umowie z Bydgoską Pesą.
Pierwszy szczeciński Swing dotarł do miasta już w listopadzie ubiegłego roku. Jego prezentacja miała miejsce w zajezdni Pogodno 13 listopada. Wówczas to szef Tramwajów Szczecińskich Krystian Wawrzyniak mówił, iż nowe, niskopodłogowce wyróżnia jeden szczegół –będą to najdłuższe Swingi w Polsce. Ich długość to 32 metry. Wewnątrz pojazd jest całkowicie klimatyzowany i monitorowany. Dzięki temu będzie komfortowy dla pasażerów, którzy będą mogli czuć się w nim bezpiecznie. Kamery nagrywają także obraz przed tramwajem. Jest to jeden z najnowocześniejszych wagonów tramwajowych w Europie. Na tle Swingów, jeżdżących w innych miastach, te szczecińskie wyróżniają się dość oryginalną kolorystyką, zwaną Floating Garden. Co warte podkreślenia cykl montażu pierwszego szczecińskiego pojazdu był stosunkowo krótki, wynosił bowiem zaledwie 21 dni. Dlaczego zatem musiały minąć prawie 4 miesiące do momentu wyruszenia na linię? Otóż m.in. dlatego, że Tramwaje Szczecińskie kupiły razem z wagonami szkolenia dla mechaników, którzy uczyli się obsługi komputerów pokładowych, znacznie ułatwiających diagnostykę. PESA przeprowadziła również szkolenia dla motorniczych. Zanim tramwaj wyruszył w trasę przeszkolonych zostało piętnastu pracowników Tramwajów Szczecińskich.

Przypominamy dane techniczne wagonów 120NaS:
•wysokość podłogi w strefie drzwi –35 cm,
•długość –31,82 m,
•szerokość –2,4 m,
•prędkość maksymalna –70 km/h,
•liczba wózków jezdnych –3 (2 napędowe i 1 toczny),
Dane eksploatacyjne 120NaS:
•dopuszczalna liczba miejsc –211
•miejsca stojące –150,
•miejsca siedzące –61.
•liczba drzwi –6 (4 drzwi dwustrumieniowe i 2 jednostrumieniowe)
Źródło

Edycja, dnia 12.03.2011:
InfoTram pisze:Szczecin: Komplet Swingów

Wszystkie szczecińskie tramwaje PESA, model 120NaS, już w komplecie. Sześć sztuk dostarczane było na przełomie od listopada ubiegłego roku do marca bieżącego. Pojazdy zostały oznaczone numerami tab. kolejno od 801 do 806.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#68 Post autor: Penny » 16 mar 2011, 22:22

Rynek Kolejowy: 2011-03-16 pisze:11 firm chce projektować szczecińskie torowiska

W ubiegłym tygodniu szczecińscy urzędnicy otworzyli oferty w przetargu na „Wykonanie dokumentacji na przebudowę torowisk tramwajowych i sieci trakcyjnej. Zgłosiło się 11 firm.


Postępowanie obejmuje trzy zadania: opracowanie programu fukcjonalno – użytkowego, dokumentacji projektowej i aktualizacji dokumentacji projektowej. Wszystkie oferty złożone mieszczą się w przedziale cenowym, jakie Gmina Miasto Szczecin chce przeznaczyć na te zadania.

Program funkcjonalno – użytkowy zostanie wykorzystany do udzielenia zamówienia publicznego na wykonanie prac projektowych. Znajdą się tam m.in. podstawowe wytyczne dla wykonania dokumentacji projektowej.

Ogłoszony przetarg obejmuje wykonanie dokumentacji dla torowisk w al. Piłsudskiego na odcinku od ul. Matejki do Mazurskiej wraz z węzłem Plac Rodła oraz al. Wyzwolenia od zwrotnic na Placu Rodła do ul. Malczewskiego.

Opracowanie dokumentacji projektowej zakłada aż VII zadań i obejmuje także uzyskanie pozwolenia na budowę. Są to zadania dotyczące przebudowy torowiska i sieci trakcyjnej na niżej wymienionych odcinkach: ul. Wyszyńskiego przy Moście Długim o długości, trzy odcinki ul. Energetyków, Most Portowy, pięć odcinków ul. Gdańskiej, pętla Basen Górniczy (zakres prac na Basenie Górniczym obejmuje także dokumentację przebudowy pętli autobusowo – tramwajowej dla potrzeb Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju). al. Bohaterów Warszawy (skrzyżowanie z ul. Jagiellońską), ul. Żołnierska i ul. Mickiewicza (odcinek od ul. Somosierry do ul. Twardowskiego).

Aktualizacja dokumentacji projektowej oraz opracowanie dokumentacji projektowej dla torowisk na ul. Wawrzyniaka (od ul. Mickiewicza do al. Wojska Polskiego), Placu Żołnierza Polskiego (od al. Wyzwolenia dl Placu Hołdu Pruskiego) oraz al. Wyzwolenia (od Placu Rodła do Placu Żołnierza Polskiego).

W chwili obecnej oferty sprawdzane są pod względem formalnym. Po rozstrzygnięciu postępowania i podpisania umów wykonawcy będą mieli 70 dni na wykonanie programu funkcjonalno – użytkowego oraz 180 dni na przygotowanie dokumentacji projektowej bądź sporządzenia aktualizacji dokumentacji projektowej torowisk.
źródło

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#69 Post autor: KZKGaPowicz » 17 mar 2011, 19:03

InfoTram pisze:Będą kolejne niskopodłogowe tramwaje w Szczecinie

Ostatni z niskopodłogowych tramwajów zamówionych w bydgoskiej Pesie jest już w Szczecinie. Szósty z tramwajów dotarł do zajezdni w al. Wojska Polskiego w nocy z wtorku na środę. Tym samym producent tramwajów dostarczył do Szczecina wszystkie pojazdy trzy tygodnie przed terminem.

Przypomnijmy, ze Szczecin zamówił sześć niskopodłogowych tramwajów. Każdy ma 31, 82 metra długości i złożony jest z pięciu członów. To najdłuższe Swingi w Polsce wyprodukowane specjalnie dla Szczecina. Pojazdy są w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w system monitoringu zewnętrznego i wewnętrznego. Pasażerowie mogą zakupić bilety w zamontowanych w pojazdach automatach. Zamontowane zostały także cztery ekrany LCD, na których wyświetlany jest m.in. przebieg trasy.
W pełni skomputeryzowane są także stanowiska motorniczych, którzy sterują tramwajem za pomocą joysticka oraz panelu dotykowego w kabinie. Tramwaje mają nowoczesny design, pomalowane zostały w barwy Floating Garden a siedzenia w pojeździe posiadają tkaninę zgodną z marką Szczecina. Nowoczesne tramwaje znacznie podniosły komfort jazdy pasażerów. W chwili obecnej na trasę wyjechały już cztery Swingi, które obsługują kursującą pomiędzy Krzekowem a Basenem Górniczym linię 7. Debiut niskopodłogowego tramwaju nastąpił 1 lutego. Do dziś pierwszy z pojazdów przejechał już blisko 10 tys. km. Kolejne dwa Swingi zaczną wozić pasażerów w przyszłym tygodniu.

Niskopodłogowymi tramwajami podróżować będą także pasażerowie na trasie Basen Górniczy –Gumieńce, na której kursuje linia 8. Na zakup niskopodłogowych tramwajów miasto przeznaczyło ok. 45 milionów złotych. To nie koniec zakupów nowoczesnego taboru w Szczecinie. W tym roku spółka Tramwaje Szczecińskie planuje ogłoszenie przetargu na zakup kolejnych 22. niskopodłogowych pojazdów.
(...)
Źródło
Załączniki
800pxswing_szczecin_1_wiki_100.jpg
800pxswing_szczecin_1_wiki_100.jpg (6.44 KiB) Przejrzano 6034 razy
swing1_100.jpg
swing1_100.jpg (5.36 KiB) Przejrzano 6034 razy
swing_5_100.jpg
swing_5_100.jpg (4.44 KiB) Przejrzano 6034 razy
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#70 Post autor: Penny » 04 kwie 2011, 08:39

Gazeta Wyborcza: 2011-03-21 pisze:Nowa filozofia biletowa

Miasto pracuje nad wprowadzeniem nowych, dziesięciominutowych i półgodzinnych biletów na autobusy i tramwaje. Konkretne decyzje radni podejmą w maju. Nowy system mógłby zacząć działać od września. ZDiTM liczy ewentualne straty. Postulowanej przez SLD karty seniora nie będzie, bo jej wprowadzenie się nie opłaca.


Badania na temat tego, czy nowe bilety czasowe w komunikacji miejskiej są potrzebne, a ich wprowadzenie opłacalne, prowadzą miejski wydział gospodarki komunalnej i ZDiTM.

Obecnie za przejazd tramwajem lub autobusem trwający nie dłużej niż 20 minut płacimy 2,20 zł. Bilet godzinny kosztuje 3,40 zł, a dwugodzinny - 4,40 zł.

Ile płacilibyśmy za nowe bilety? Padają propozycje, by "dziesięciominutówki" kosztowały 1,60-1,70, a nawet 1,90 zł. Bilety półgodzinne - 2,40 zł, a może 2,70 zł.

Co z darmowymi przejazdami dla emerytów? Na razie za darmo jeżdżą tylko ci, którzy skończyli 70 lat. Dwa miesiące temu Dawid Krystek (radny, szef miejskiego SLD) proponował, by przywilej darmowych przejazdów przysługiwał już emerytom po 50. roku życia. Według propozycji Sojuszu do bezpłatnych przejazdów miałaby uprawniać karta seniora, kosztująca około 20-30 zł rocznie.

- Raczej nie bierzemy tego pod uwagę - mówi Michał Przepiera, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska. - Zależy nam na tym, żeby starsi ludzie mogli jeździć taniej, bo to ich zaktywizuje. Ale nie stać nas, żeby te przejazdy były zupełnie darmowe. Rozważamy ulgi 50-, a nawet 60-procentowe. Ale nie stuprocentowe.

Badania mają zakończyć się w kwietniu, co oznacza, że radni poznają ich wyniki najprawdopodobniej na pierwszej sesji po świętach wielkanocnych, czyli w pierwszej połowie maja. Jeżeli radni i prezydent zmiany zaakceptują, nowe bilety będziemy mogli kupić od września.

Bilety czasowe miały przede wszystkim ułatwić życie pasażerom podróżującym z przesiadkami. Po latach funkcjonowania obecnego systemu okazuje się, że skutek jest mizerny.

- Z badań potoków ruchu wynikło, że współczynnik przesiadkowości wynosi u nas 1,4 - przypomina Włodzimierz Sołtysiak prezes autobusowej spółki SPA "Dąbie". - To oznacza, że jednak większość pasażerów jeździ u nas "punkt w punkt", nie przesiadając się po drodze. Dlatego w Szczecinie, nie potrzeba wprowadzać kolejnych biletów czasowych. Brakuje przede wszystkim zwykłego biletu jednorazowego. Ewentualnie biletu na krótką trasę, np. trzy-cztery przystanki.

Ewentualna zmiana taryf budzi obawy zarządzających komunikacją publiczną. Chodzi oczywiście o to, czy przychody ze sprzedaży biletów nie spadną.

- Czas przejazdu pasażera kupującego bilet 20-minutowy wynosi najczęściej około 12 minut - mówi Andrzej Gajda, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - To może oznaczać, że popyt na bilet 20-minutowy drastycznie spadnie. Nasze analizy wykazują spore zagrożenie wynikające z wprowadzenia biletu 10-minutowego.

ZDiTM boi się, że ci, którzy do tej pory jechali niewiele ponad 10 minut, teraz będą wysiadali przystanek wcześniej i kilkaset metrów do celu przejdą pieszo lub będą "kombinowali", np. później kasując bilet po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej.

Pewne jest, że ewentualny spadek dochodów ze sprzedaży biletów będzie musiał być sfinansowany wyższą dopłatą z budżetu miasta. W ostatnich latach miasto dopłacało do każdego biletu drugie tyle. Podobnie jest w tym roku. Przychody ze sprzedaży biletów szacowane są na 81 mln zł, dotacja na utrzymanie regularniej komunikacji wyniesie 86 mln zł.

- Wpływy nie mogą gwałtownie spaść - zastrzega Przepiera. - Już tracimy od 800 tys. zł do 1,2 mln zł rocznie z powodu podwyżki podatku VAT, którą miasto wzięło na siebie: przecież od stycznia bilety nie podrożały, mimo że podatek jest o 1 proc. wyższy.

- Tańszy bilet 10-minutowy oznaczać będzie większy spadek dochodów do budżetu miasta. Droższe propozycje wywołają protesty radnych, którzy będą twierdzili, że to cena "zaporowa" - prognozuje Włodzimierz Sołtysiak, dyrektor SPA "Dąbie".

Sołtysiak zastanawia się też nad sensem utrzymania biletu 20-minutowego.

- Jeśli mają być wprowadzone bilety na 10 minut i pół godziny, to 20-minutowe stracą sens - uważa. - Ponadto wprowadzenie dwóch dodatkowych biletów do naszego systemu sprawi, że będzie on jednym z najbardziej skomplikowanych w Polsce.

Być może jednak niebawem doczekamy się całkowitej rewolucji cennika biletowego.

- Czekamy na decyzję o dofinansowanie nowoczesnego systemu kasowania biletów. Jeśli dostaniemy dotację unijną, kupimy go. To system, który będzie umożliwiał dokładny monitoring przejazdu pasażerów. Na tyle nowoczesny, że będziemy mogli np. wprowadzić opłaty uzależnione od długości przejazdu mierzonego w metrach - mówi Gajda.
źródło
Rynek Kolejowy, 2011-08-05 pisze:Szczecin może stracić dotację na szybki tramwaj

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego już pół roku temu uprzedzało, że dotacja w wysokości 106 mln zł na wartą ponad 230 mln zł inwestycję w budowę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju jest zagrożona - donosi "Gazeta Wyborcza".


SST jest wpisany na listę projektów kluczowych Programu Infrastruktura i Środowisko. To oznacza, że MRR zarezerwowało unijne fundusze na ten cel. Ale nie jest to rezerwacja wieczna. Resort regularnie sprawdza postęp prac przy przygotowywaniu inwestycji, które mają otrzymać dotację. Tymczasem Szczecin ze startem projektu się spóźnia. Wniosek o przyznanie pieniędzy miał trafić do MRR już w marcu 2011 r. Nie udało się. Miasto zapewniało, że wyrobi się do czerwca. Ten termin także okazał się nierealny - przypomina "Gazeta Wyborcza".

Jeszcze w tym miesiącu MRR ogłosi nową, zweryfikowaną listę projektów kluczowych. Szczeciński SST może z niej spaść. Ministerstwo nie chce bowiem ryzykować przepadku unijnych funduszy i woli przekazać je na lepiej przygotowane inwestycje, które stoją w kolejce do wejścia na listę. SST opóźnia się, bo miastu wciąż nie udało się zamknąć problemu zabytkowej willi Gruneberga w Zdrojach, która stoi na trasie szybkiego tramwaju. Spór ma rozstrzygnąć Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zmiana trasy nie wchodzi w grę, ze względu na czasochłonność.
źródło
Rynek Kolejowy, 2011-10-25 pisze:Fatalny Stan torów na Potulickiej

Mieszkańcy Szczecina oraz miłośnicy komunikacji zgodnie twierdzą, że ruch tramwajów na ul. Potulickiej, ze względu na bardzo zły stan torowiska, powinien być wstrzymany.


- Proszę spojrzeć jak to wygląda, nie trzeba być ekspertem, żeby dostrzec jak wykrzywione są szyny, ale i nawierzchnia nie jest w najlepszym stanie. Kiedyś byłam świadkiem jak spod koła samochodu wyleciała kostka brukowa i uderzyła w przejeżdżający wagon – powiedziała „Głosowi Szczecińskiemu” mieszkanka Szczecina.

Według Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Komunikacji Miejskiej, miasto nie ma pomysłu, co zrobić z wyeksploatowaną linią. - Stan torowiska na ulicy Potulickiej jest tak tragiczny, że żaden tramwaj nie powinien tam wjechać – mówi jeden z członków stowarzyszenia.

Jak dowiedział się „Głos Szczeciński”, kilka lat temu planowano zamknięcie trasy, ale pojawiła się nadzieja na remont. Teraz już wiadomo, że remontu nie będzie. Na razie miasto nie zakłada zamknięcia ruchu tramwajowego na ul. Potulickiej. Nie wiadomo jednak, jak zima wpłynie na Stan torowiska.
źródło
Rynek Kolejowy, 2011-11-24 pisze:Prezydent Szczecina nie chce tramwaju?

Spekuluje się, iż sprawa z willą Grueneberga to jedynie wygodna przykrywka dla urzędniczego postępowania. Nie jest tajemnicą, iż praktycznie nikomu z „wysokich” z Urzędu Miejskiego nie zależy ani na Szybkim Tramwaju, ani też w ogóle na komunikacji publicznej - czytamy w portalu "Moje Miasto".


Urząd miasta, jeśli rzeczywiście, tak bardzo chciał budować SST, widząc problemy z willą nie powinien nawet czekać na decyzję konserwatora. Chodziło przecież o 220 mln! Szybka zmiana projektu, nawet kosztem poprowadzenia trasy mocniejszym łukiem, zadowoliłaby wszystkich. Ba! Mówi się nawet, że to duże tańsze niż komiczna operacja przenoszenia 100 letniego budynku – co kosztować może nawet do 5 mln zł i nie koniecznie musi zakończyć się sukcesem - rozważa portal "Moje Miasto".

Załóżmy jednak, że to urzędowi wybaczamy… Dlaczego jednak widząc, że sytuacja jest tak kryzysowa Wydział Inwestycji Miejskich nie przyspieszył chociażby prac projektowych nad potrzebną miastu kolejną trasą tramwajową – na ul. Szafera z pętla przy Hali Widowiskowo-Sportowej? To druga z planowanych pętli Szybkiego Tramwaju – przy klęsce SST można by szybko skierować środki np. na tę inwestycję. Szkoda tylko, że Wydział Inwestycji Miejskich... nawet nie ogłosił przetargu w tej sprawie! Choć od wielu miesięcy ma zapisane na to 50 tys. zł w budżecie - pisze portal "Moje Miasto".

Na Szybki Tramwaj wydaliśmy już zresztą ogromne pieniądze - 12 mln zł na kładki nad ul. Gdańską, wywłaszczenia, przesiedlenia ludzi i wyburzenia budynków na trasie SST to w ostatnich latach przynajmniej 6 mln zł. Aktualizacje projektów i cała dokumentacja – minimum kilkaset tysięcy złotych. Czy za kilka dni prezydent Krzystek powie nam że "niestety, nie udało się"? - pyta portal "Moje Miasto".

Należy go jednak zapytać: Co z naszymi pieniędzmi włożonymi już w Szybki Tramwaj? Na co komu te kładki? Na co komu Most Pionierów z rezerwą pod tramwaj Szczecin ma teraz ostatnią i jedyną już szansę by uratować ważną inwestycje lub chociaż 220 mln. Szczecińskie tramwaje są dziś cuchnące, stare i zardzewiałe, tymczasem zastępca prezydenta B. Jaroszewicz stwierdza, iż zamiast na tramwaje 220 mln zł wydać chce na… drogi. Pytanie tylko z jakiej racji? - czytamy w portalu "Moje Miasto".
źródło

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#71 Post autor: KZKGaPowicz » 03 gru 2011, 20:04

InfoTram pisze:Willa, co tramwaj zablokowała

21 listopada br. odbyło się kolejne spotkanie z przedstawicielami stowarzyszenia Ocalmy Zabytek w sprawie budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju – poinformował Urząd Miasta w Szczecinie. Miasto przedstawiło kompromisową propozycję, dzięki której, według władz miasta będzie możliwa budowa szybkiego tramwaju przy jednoczesnym zachowaniu i wyeksponowaniu zabytkowego charakteru i wartości historycznych willi przy ul. Batalionów Chłopskich 61. Propozycja to sprowadza się do przesunięcia obiektu, który docelowo mógłby spełniać funkcję publiczną.

– Mamy do czynienia z dwiema wartościami - mówił zastępca Prezydenta Szczecina Bogdan Jaroszewicz –Z jednej strony to zabytkowy i historyczny charakter willi. Drugą wartością jest budowa SST, na który mieszkańcy prawobrzeża oczekują od wielu lat. Jestem przekonany, że istnieje możliwość kompromisu i znalezienia rozwiązania z poszanowaniem obu tych wartości. W mojej ocenie budowa Szybkiego Tramwaju jest szansą dla willi. W spotkaniu uczestniczyły również osoby odpowiedzialne za wykonanie projektu SST. Wyjaśniły uwarunkowania, które przesądziły o tym, że wybrany został optymalny wariant realizacji inwestycji.

Podczas spotkania przedstawiciele miasta poprosili przedstawicieli stowarzyszenia Ocalmy Zabytek o wsparcie działań, których celem byłoby wykonanie dodatkowej ekspertyzy dotyczącej stanu technicznego budynku przy ul. Batalionów Chłopskich 61. Propozycja ta nie spotkała się z zainteresowaniem ze strony przedstawicieli stowarzyszenia. W przyszłym tygodniu konserwator zabytków ma dokonać oględzin willi, która jest kością niezgody i podjąć stosowne decyzje- powiedział Bogdan Jaroszewicz. Jeżeli sprawa ta nie wyjaśni się do końca stycznia miasto może stracić 100 milionów unijnego dofinansowania. Gdyby jednak nie udało się dojść do kompromisu miasto ma plan B. O szczegółach Jaroszewicz nie chciał mówić. Nie jest on jednak związany z budową linii tramwajowej a jest projektem drogowym. I tu aż ciśnie się na usta słowo niestety…. Szczeciński szybki tramwaj miał powstać do 2014 roku.
Źródło
Załączniki
obraz1_100.jpg
obraz1_100.jpg (4.54 KiB) Przejrzano 5536 razy
obraz2_100.jpg
obraz2_100.jpg (4.37 KiB) Przejrzano 5536 razy
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#72 Post autor: Penny » 02 sty 2012, 12:53

Rynek Kolejowy, 2011-12-30 pisze:Będą pieniądze na 22 tramwaje

Spółka Tramwaje Szczecińskie podpisała umowę z bankiem Millennium na udzielenie kredytu na inwestycję w tabor, co oznacza, że znajdą się pieniądze na 22 nowe tramwaje.


Dzięki temu Szczecin wzbogaci się o kolejne, tym razem 22 nowoczesne niskopodłogowe tramwaje. Spółka Tramwaje Szczecińskie będzie mogła zaciągnąć kredyt do kwoty 80 milionów złotych. To środki na wkład własny. Resztę da Unia Europejska w ramach Projektu Infrastruktura i Środowisko.

Kredyt będzie spłacany do 2023 roku. Spółka miejska dzięki wieloletniej umowie przewozowej ma zapewnioną ciągłość finansową na najbliższe 15 lat. – W styczniu ogłosimy przetarg na zakup tych tramwajów – mówił podczas uroczystego podpisania umowy kredytowej Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczecińskie – Pierwsze tramwaje przyjadą do nas w 2013 roku, w 2014 roku będziemy mieli ich w sumie 28. W tym roku na trasy wyjechało 6. nowoczesnych Swingów wyprodukowanych przez fabrykę PESA w Bydgoszczy. Kursują na liniach 7 i 8.

- Zakup tramwajów to ważny element naszego programu inwestycyjnego – dodał Stanisław Lipiński, skarbnik miasta – Do 2014 roku na wszystkie inwestycje wydamy 3 miliardy złotych, miliard złotych będą to pieniądze pochodzące z Unii Europejskiej. Duża część tych inwestycji to wydatki w infrastrukturę tramwajową.

Poza zakupem taboru Szczecin realizuje inne projekty związane z komunikacją tramwajową:

- miasto realizuje program modernizacji torowisk, w których wykorzysta środki unijne. Na wiosnę ruszy modernizacja układu torowego przy Bramie Portowej. W kolejce do przebudowy czeka m.in. torowisko w ciągu al. Piastów czy ciąg od Mostu Długiego do pętli Basen Górniczy wraz z przebudową pętli i dostosowaniem jej do potrzeb Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Przebudowana i zmodernizowana będzie także zajezdnia tramwajowa w al. Wojska Polskiego.

- spółka modernizuje także tabor tramwajowy. W ramach środków z Regionalnego Programu Operacyjnego pracownicy spółki złożą od podstaw 5 dwuwagonowych składów (pudła do pojazdów dostarcza firma Modertrans), które praktycznie będą nowymi, zbudowanymi od podstaw w Szczecinie tramwajami. Modernizowane są przegubowe Tatry sprowadzone z Niemiec (łącznie zmodernizowanych będzie 18 pojazdów).

- powstanie pierwszy odcinek trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, który swoją pętlę będzie miał przy ul. Turkusowej.
źródło

Rynek Kolejowy, 2012-06-12 pisze:Szczeciński Szybki Tramwaj to już nie sen. Jest pierwszy przetarg

Miasto Szczecin rozpisało przetarg na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy realizacji Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Wkrótce ma zostać ogłoszony przetarg na projekt i budowę linii.


zachowanie zabytkowej willi Gruneberga - była bliska odwołania. Na przełomie roku, po korzystnej dla miasta decyzji konserwatora zabytków nadzieje jednak odżyły. Miasto od tego czasu sukcesywnie przeprowadza kolejne etapy przygotowania do iwnestycji. Dziś ogłoszony został przetarg na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu podczas budowy tramwaju w latach 2012-2014. Oferty poznamy 20 sierpnia.

Koszt budowy tramwaju to 230 mln zł, z czego 100 mln zł. Ma pochodzić z POIiŚ. Wniosek o dofinansowanie analizuje Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
źródło

Awatar użytkownika
martin
Posty: 69
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:39
Lokalizacja: Lüdenscheid

#73 Post autor: martin » 24 cze 2012, 18:14

Penny pisze:Fatalny Stan torów na Potulickiej

Mieszkańcy Szczecina oraz miłośnicy komunikacji zgodnie twierdzą, że ruch tramwajów na ul. Potulickiej, ze względu na bardzo zły stan torowiska, powinien być wstrzymany.

- Proszę spojrzeć jak to wygląda, nie trzeba być ekspertem, żeby dostrzec jak wykrzywione są szyny, ale i nawierzchnia nie jest w najlepszym stanie. Kiedyś byłam świadkiem jak spod koła samochodu wyleciała kostka brukowa i uderzyła w przejeżdżający wagon – powiedziała „Głosowi Szczecińskiemu” mieszkanka Szczecina.

Według Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Komunikacji Miejskiej, miasto nie ma pomysłu, co zrobić z wyeksploatowaną linią. - Stan torowiska na ulicy Potulickiej jest tak tragiczny, że żaden tramwaj nie powinien tam wjechać – mówi jeden z członków stowarzyszenia.

Jak dowiedział się „Głos Szczeciński”, kilka lat temu planowano zamknięcie trasy, ale pojawiła się nadzieja na remont. Teraz już wiadomo, że remontu nie będzie. Na razie miasto nie zakłada zamknięcia ruchu tramwajowego na ul. Potulickiej. Nie wiadomo jednak, jak zima wpłynie na Stan torowiska.
Oto
filmik prezentujacy to sliczne torowisko :-)
Pozdrawiam :-)

NIE POZWOLMY LIKWIDOWAC LINII TRAMWAJOWYCH!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GM6XVvV4CuI

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#74 Post autor: Karix26 » 24 cze 2012, 20:32

No nieźle, nawet u nas takich nie ma.
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#75 Post autor: KZKGaPowicz » 25 cze 2012, 09:21

Karix26 pisze:No nieźle, nawet u nas takich nie ma.
Niestety w Szczecinie właścicielem torowisk jest miasto, a więc gdy władze samorządowe nie będą chciały remontować, to Tramwaje Szczecińskie nie mają na to wpływu i nie mogą przeprowadzać remontów na własną rękę.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#76 Post autor: Boguś » 25 cze 2012, 17:52

Karix26 pisze:No nieźle, nawet u nas takich nie ma.
Oczywiście, że są.

Wydaje mi się, że w gorszym stanie jest torowisko na Armii Krajowej w Chorzowie

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#77 Post autor: adam86 » 25 cze 2012, 19:48

Dalece nie tylko tam.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#78 Post autor: Penny » 12 lip 2012, 14:05

Rynek Kolejowy, 2012-07-12 pisze:Tramwaje Szczecińskie kupią w Berlinie kolejnych 45 używanych Tatr

- To będzie ogromna zmiana na lepsze dla pasażerów - zapewnia Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich. Spółka kupi w Berlinie 45 używanych Tatr. Dzięki temu wycofa z torów wszystkie wagony 105 i 105Na.


Miejski przewoźnik szuka dostawcy 45 "używanych wagonów tramwajowych Tatra typu KT4Dt". Szczecinianie świetnie je znają. Od 2006 r. miasto kupiło od BVG - berlińskiego miejskiego przewoźnika - łącznie 32 wozy tego typu. To w większości żółte (oryginalne, berlińskie barwy) przegubowe pojazdy produkcji czeskiej z połowy lat 80. XX w. Dziesięć lat później zostały gruntownie zmodernizowane.

- To tramwaje, które świetnie znamy, mamy je rozpracowane, a co najważniejsze zbierają w naszych zajezdniach bardzo dobre recenzje. Są właściwie niezawodne - tłumaczy wybór KT4Dt Krystian Wawrzyniak. Tramwaje Tatra zastąpią 47 dwuwagonowych składów 105 i 105Na.

Jak uważa "Gazeta Wyborcza", tylko Berlin posiada odpowiednią ilość tramwajów tego typu na sprzedaż. Zgadza się on też na płatoność w systemie ratalny. Tramwaje Szczecińskie na ofertę czekają do 18 lipca. Transakcja mogłaby zostać sfinalizowana do końca roku. Berlińskie wozy byłyby wówczas wprowadzane na linie sukcesywnie przez cały 2013 r.

A czym będą jeździć w Berlinie zamiast Tatr? W 2009 roku w Bombardierze zamówiono 99 tramwajów Flexity. Kilka dni temu biuro prasowe Bombardiera poinformowało, że miejski zarząd transportu BVG zamówił 39 kolejnych tramwajów tego typu. Dostawy pierwszej partii trwają, dostawy z powiększonego zamówienia zaczną się w roku 2016.
źródło

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#79 Post autor: Damian_1947 » 12 gru 2012, 17:07

Zwiedzający szczecińskie Muzeum Techniki od dziś mogą zasiąść w prawdziwej kabinie motorniczego z 1977 roku i ruszyć w trasę po wirtualnych pasażerów. Symulator zamontowano w autentycznej kabinie motorniczego z 1977 roku. Abu uruchomić tramwaj i wyruszyć nim w trasę, trzeba wykonać wszystkie czynności, które miał do wykonania prawdziwy motorniczy modelu 105 Na.
Symulator Tramwaju
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#80 Post autor: grillmaster » 13 gru 2012, 01:05

O jaaaa! Działa prędkościomierz. To nie może być prawda. A te czerwone tabliczki na pulpicie to jak w #691+.

Seba77
Posty: 11312
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

#81 Post autor: Seba77 » 28 sty 2013, 21:49

Jak pisze Kurier Kolejowy do Szczecina trafiły pierwsze z 22 nowych Swingów z Bydgoskiej Pesy.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... cinie.html

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#82 Post autor: patryk644 » 06 lip 2016, 16:03

Ostatnio jak byłem w Szczecinie zauważyłem strasznie skomplikowany rozkład jazdy niektórych linii np. 1 (raz jedzie dwa razy na godzinę 9:12, 9:36 a raz pięć razy na godzinę 7:04, 7:15, 7:27, 7:39, 7:51. Rozkład ten jest bardzo trudny do zapamiętania ponieważ minuty w jakich jeżdżą są różne w każdej godzinie.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#83 Post autor: hanys76 » 06 lip 2016, 22:26

patryk644 pisze:Ostatnio jak byłem w Szczecinie zauważyłem strasznie skomplikowany rozkład jazdy niektórych linii np. 1 (raz jedzie dwa razy na godzinę 9:12, 9:36 a raz pięć razy na godzinę 7:04, 7:15, 7:27, 7:39, 7:51. Rozkład ten jest bardzo trudny do zapamiętania ponieważ minuty w jakich jeżdżą są różne w każdej godzinie.
A nie pomyslałeś że tak jest dlatego, że częściej kursuje tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego. Po za tymi godzinami nie ma potrzeby na tyle kursów i ograniczają ich ilośc.Wagony zjezdzają wtedy do zajezdni. To nie jest nic skomplikowanego. w Gopie taki system dotyczy niektórych linii autobusowych. Szczyt komunikacyjny trwa zazwyczaj, od 6 do 8 a potem od 13 do 18.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#84 Post autor: DW » 07 lip 2016, 17:22

patryk644 pisze:Ostatnio jak byłem w Szczecinie zauważyłem strasznie skomplikowany rozkład jazdy niektórych linii np. 1 (raz jedzie dwa razy na godzinę 9:12, 9:36 a raz pięć razy na godzinę 7:04, 7:15, 7:27, 7:39, 7:51. Rozkład ten jest bardzo trudny do zapamiętania ponieważ minuty w jakich jeżdżą są różne w każdej godzinie.
Wychodzi na to, że w szczycie linia kursuje co 12 minut (co jest powtarzalne w ciągu godziny), a poza szczytem co 24 minuty.
Trzeba przy tym przyznać rację, że najprostsze do zapamiętania są godziny odjazdów linii kursujących co 10/20/30 minut. Niewiele trudniej jest w przypadku częstotliwości 15-minutowej. Kursy co 12 minut powtarzają się co godzinę, ale nie są już tak proste do zapamiętania.

Pimpek
Posty: 4217
Rejestracja: 23 kwie 2009, 01:50
Lokalizacja: Chorzów

#85 Post autor: Pimpek » 24 gru 2017, 22:37

Transport Publiczny, 2017-12-13 pisze:Szczecin sprzedaje tramwaje. Z potencjałem na zabytki

Tramwaje Szczecińskiej wystawiły na sprzedaż pięć wagonów tramwajowych. Na listę trafił też skład 105N o numerach taborowych 720+701, który cechował się dużym stopniem oryginalności i był wcześniej typowany na pojazd zabytkowy.


Tramwaje Szczecińskie rozpisały przetarg na sprzedaż czterech wagonów serii 105N o numerach 011, 012, 701 i 720 oraz jeden wagon 4N o numerze 027. Stopiątki zostały wycenione na 14.460 zł brutto, natomiast wagon 4N na 11.785,20 zł brutto.

Przetarg wywołał spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych transportem zbiorowym. Skład 105N nr 720+701 ma zachowany w dużym stopniu oryginalny wygląd i był typowany na pojazd historyczny. Od jesieni 2013 r. nie pojawiał się jednak w ruchu liniowym.

Na sprzedaż uwagę zwróciło Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina. „Wagony te jakiś czas temu przeszły gruntowny remont właśnie z myślą o zachowaniu go dla potomności. Specjalnie pozostawiono w nim oryginalne wyposażenie – m.in. oryginalny dla wagonów tego typu układ szyb, oryginalne siedziska i materiały. W świetle dzisiejszej decyzji spółki TS te działania zakrawają wręcz o niegospodarność – po co był tak pieczołowity remont skoro dziś zabytek ma pójść na złom?” – pytają przedstawiciele stowarzyszenia.
źródło

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości