Wieści z Bydgoszczy

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach itp.
Wiadomość
Autor
rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

Wieści z Bydgoszczy

#1 Post autor: rafalurbino18 » 27 sty 2009, 08:29

Operacja "Tramwaj do Fordonu" nabiera tempa

W ciągu miesiąca powstanie nowa miejska spółka odpowiedzialna za budowę linii tramwajowej do Fordonu. Jest plan, by w przyszłości ta spółka przejęła od MZK całą komunikację tramwajową
Dotarliśmy do projektu uchwały, która w lutym zostanie przedstawiona do akceptacji radnym. Wynika z niej, że ratusz przymierza się do powołania nowej spółki pod nazwą "BTF - Bydgoski Tramwaj do Fordonu".

- Prezydent czeka już tylko na potwierdzenie z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, że nasza inwestycja otrzyma unijne wsparcie. Spodziewamy się go pod koniec stycznia - potwierdza Jan Siuda, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Jesienią ministerstwo umieściło projekt "BiT City", w skład którego wchodzi m.in. tramwaj do największej bydgoskiej dzielnicy, do konsultacji na liście priorytetowej programu "Infrastruktura i Środowisko". Jeśli znajdzie się tam na stałe, miasto dostanie ponad 200 mln zł dotacji na tę inwestycję. Drugie tyle ratusz musi znaleźć sam.

Uchwała, która będzie rozpatrywana przez radnych, przewiduje, że pieniądze uda się zdobyć dzięki emisji tzw. obligacji przychodowych. To forma udzielanego przez bank nisko oprocentowanego kredytu, który będzie spłacany przez 25-30 lat z przychodów spółki BTF. Ta najpierw będzie odpowiedzialna za przygotowanie i poprowadzenie budowy, a potem eksploatację linii.

Jak ustaliliśmy, spółka będzie miała przychód dzięki umowie z Zarządem Dróg, który zamówi u niej usługi. To da gwarancję spłaty bankowi emitującemu obligacje.

Ratusz nie chce na razie zdradzać więcej szczegółów. - Dopracowujemy je, tak by w lutym zaprezentować analizę finansową tego przedsięwzięcia i projekt uchwały o utworzeniu spółki - wyjaśnia Sławomir Paprocki, dyrektor wydziału nadzoru właścicielskiego Urzędu Miasta.

Dlaczego budową nie zajmą się Miejskie Zakłady Komunikacyjne? Po rozeznaniu rynku przez urzędników okazało się, że banki niechętnie emitują obligacje dla firmy, która już ma wielomilionowe zobowiązania. A MZK zaciągnęła kredyty na zakup taboru. Stąd konieczność powołania nowej spółki.

- Nie wyobrażam sobie, byśmy nie byli zaangażowani jakoś w ten projekt - mówi Paweł Czyrny, prezes MZK. - Mamy przecież bazę, infrastrukturę i fachowców. Po wybudowaniu odcinek od ul. Wyścigowej do Mariampola będzie wpięty w dotychczasową sieć, na której my jeździmy. Jakoś to musi być powiązane - przekonuje.

Jak dowiedzieliśmy się jednak nieoficjalnie, jedna z koncepcji przewiduje, że po oddaniu trasy do Fordonu, z MZK zostanie wydzielona tramwajowa część firmy. Zostanie wchłonięta przez BTF i tym samym powstanie miejski przewoźnik zajmujący się tylko transportem tramwajowym.

Miasto zdecydowało się na emisję obligacji po tym, gdy nie udało się znaleźć zewnętrznego inwestora chcącego wybudować trasę. Do końca ubiegłego roku toczyły się zaawansowane negocjacje z francuską firmą, która zamierzała zaangażować się w projekt, ale z powodu kryzysu wycofała się z tych planów.

Jeżeli rząd da nam pieniądze, a radni zgodzą się na powołanie spółki, ta zacznie działać jeszcze w pierwszym półroczu. Powstanie biznesplan i zostanie wyłoniony bank, który wyemituje obligacje. Budowa niemal 10-kilometrowego odcinka będzie mogła ruszyć w połowie przyszłego roku i potrwa do 2013 r. Wiadomo już, że od ul. Wyścigowej linia pobiegnie estakadą nad stacją Bydgoszcz-Wschód i dalej wzdłuż ul. Lewińskiego, Akademickiej, Andersa i Wyzwolenia do Mariampola. Projekt przewiduje, że oprócz budowy trasy, zostanie kupionych od 10 do 15 nowych niskopodłogowych tramwajów.

Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz ( http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,872 ... tempa.html )

EDYCJA 22.04:
Tramwaj do Fordonu wyprzedza pociąg do Torunia

Konflikt między Bydgoszczą a Urzędem Marszałkowskim w Toruniu. Nasz ratusz chce, by budowa linii tramwajowej do Fordonu została wyłączona z aglomeracyjnego projektu BiT City
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego umieściło tramwaj do Fordonu w jednym projekcie z komunikacyjnymi inwestycjami Torunia i poprawieniem stanu linii kolejowej łączącej oba miasta. Przyznało na te inwestycje ponad 100 mln euro. Do końca lipca władze miast oraz województwa muszą podpisać tzw. preumowę z ministerstwem, co będzie oznaczało gotowość do realizacji zadań. Ale bydgoski ratusz chciałby odłączyć naszą część inwestycji z całego projektu.

- Chodzi o to, że proceduralnie jesteśmy najbardziej zaawansowani w przygotowaniu do rozpoczęcia prac i niedługo będziemy mogli zacząć budowę - tłumaczy zastępca prezydenta Lucyna Kojder-Szweda. - Jeśli nie uda się wyłączyć naszej części, będziemy musieli poczekać aż województwo i Toruń będą gotowe. Poza tym łatwiejsze staną się sprawy rozliczeń.

Marszałek województwa Piotr Całbecki przekonuje, że propozycja bydgoskiego ratusza jest nie do zaakceptowania. W jego opinii rząd zgodził się przekazać unijne pieniądze na inwestycję aglomeracyjną, ściśle ze sobą powiązaną, a nie na pojedyncze zadania poszczególnych miast.

- Gdyby zgodzić się na postulaty Bydgoszczy, ten projekt straci spójność. Nie rozumiem, dlaczego ktoś próbuje w to ingerować. Przecież prezydent Bydgoszczy będzie miał autonomię w realizacji tej inwestycji i w 100 proc. będzie za nią odpowiadał - wyjaśnia.

Żeby rozwiązać te spory, wkrótce ma być zorganizowane spotkanie z wiceministrem infrastruktury Patrycją Wolińską-Bartkiewicz, która ma rozstrzygnąć, czy wyłączenie bydgoskiej inwestycji z całego zadania jest prawnie możliwe. Zdaniem tak Kojder-Szwedy, jak i Całbeckiego jej opinia rozwieje wątpliwości.

W ramach projektu BiT City mają powstać m.in. tramwaj do Fordonu, linia kolejowa do portu lotniczego, drugi tor kolejowy między dworcami Miasto a Wschodnim u naszych sąsiadów. Kupione zostaną także nowe pociągi do obsługi trasy między Bydgoszczą a Toruniem.
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
Ostatnio zmieniony 30 sie 2011, 12:03 przez rafalurbino18, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#2 Post autor: Marcin » 08 maja 2009, 10:33


rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#3 Post autor: rafalurbino18 » 06 lip 2009, 06:33

Tramwajem do ślubu

Bydgoskie MZK po roku przerwy znów mogą wypożyczać tramwaje nowożeńcom.
To niecodzienny widok - zamiast numeru linii - serduszko, a z tyłu i z przodu wozu baloniki. W tym roku tramwaj z bydgoskich zakładów Pesa wiózł już raz nowożeńców. W ubiegłym roku nie było to możliwe, ale dwa lata temu wypożyczano tramwaje "ślubne” trzy razy.

Jak można to załatwić? Zainteresowani niecodziennym środkiem lokomocji muszą na początek napisać do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej tzw. podanie o użyczenie infrastruktury. Trzeba podać w nim datę ślubu. Jeśli się uda, to do akcji wkraczają specjaliści z MZK.

- Jest kilka warunków. Musimy tak wyznaczyć kurs, żeby nie kolidował z przejazdami tramwajów liniowych. No i trzeba wyznaczyć trasę - mówi Jan Ciechomski, szef zakładów tramwajowych bydgoskiego MZK.

Pozostaje jeszcze cena. To podobno tajemnica handlowa, ale koszt specjalnego kursu to podobno od 300 do 500 zł.
Źródło: Gazeta Pomorska

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#4 Post autor: KZKGaPowicz » 16 cze 2010, 21:24

tvn24.pl pisze:Akcja z renomą

A u nas ostra reakcja - podobno w imieniu prawa. Bydgoscy ochroniarze złapali w miejskim autobusie mężczyznę jadącego bez biletu. Brawurowa akcja skończyła się skrępowaniem i powaleniem na ziemię gapowicza. Mężczyzna był znany kontrolerom, bo bez biletu jeździ notorycznie. Pytanie, czy to wystarczy, by kontrola biletów wyglądała prawie jak szturm antyterrorystów?
Polecam materiał filmowy.

Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#5 Post autor: adam86 » 16 cze 2010, 22:04

Bezczelny wyjątkowo jest ten gapol. Trzeba na prawdę wstydu nie mieć, żeby w telewizji pajacować i opowiadac, że się biletu nie miało.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#6 Post autor: KZKGaPowicz » 06 lip 2010, 20:31

MMBYDGOSZCZ.pl pisze:Podróżuj po mieście wakacyjnym tramwajem
Po Bydgoszczy kursuje wakacyjny tramwaj

Wakacyjną linią tramwajową nr 10 podróżować po Bydgoszczy można w dni wolne do 29 sierpnia.
Linię obsługuje tabor historyczny. Tramwaj kursuje na trasie LPKiW – Gdańska – rondo Jagiellonów – Zbożowy Rynek – Babia Wieś co ok. godzinę. Cena biletów, które można zakupić wewnątrz pojazdu, jest taka sama, jak w tradycyjnych liniach tramwajowych.
Źródło

Edycja, dnia 22.01.2011:
15 tramwajowych swingów na torach Bydgoszczy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

Wieści z Bydgoszczy

#7 Post autor: rafalurbino18 » 07 lip 2010, 21:20

Bliżej tramwaju do bydgoskiego dworca PKP

70 mln 421 tys. –na taką kwotę opiewa najtańsza oferta złożona w przetargu na budowę tramwaju do dworca PKP. Najkorzystniejszą cenę zaproponowało konsorcjum, którego liderem jest Zakład Usług Energetycznych i Komunikacyjnych - Grupa ZUE z Krakowa.

W skład konsorcjum, oprócz trzech firm z Małopolski, wchodzi również podbydgoskie Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Kobylarni. Złożenie najtańszej oferty nie jest równoznaczne z wygraniem przetargu. Oferty zostaną raz jeszcze sprawdzone pod względem formalnym, a pozostałe firmy starające się o budowę trasy tramwajowej otrzymają czas na ewentualne odwołania. Dopiero po zakończeniu całej procedury będzie możliwe podpisanie umowy, a następnie rozpoczęcie prac budowlanych.
Według pierwszych szacunków budowa trasy do dworca PKP miała kosztować blisko 90 mln zł. Złożona oferta jest zatem niższa o ponad 19 mln zł. Inwestycja dofinansowana jest ze środków unijnych w wysokości 42 mln 565 tys. zł.

Przebieg trasy
Trasa tramwajowa do dworca liczyć będzie 1750 m. Początkiem trasy będzie skrzyżowanie ulic: Focha –Kordeckiego –Królowej Jadwigi. Powstanie tam węzeł przesiadkowy. Stamtąd nowa linia pobiegnie równolegle do ul. Królowej Jadwigi w stronę ul. Naruszewicza. Powyżej tej ulicy trasa przetnie Brdę. Powstanie tam most jednoprzęsłowy o długości 70 m i szerokości ponad 14 m. Głównym elementem mostu będzie sześć par lin podwieszających w układzie przypominającym wachlarz. Będzie istniała możliwość wprowadzenia na zabudowane torowisko ruchu pojazdów uprzywilejowanych. Pozostałe pojazdy kołowe będą –tak jak do tej pory –poruszać się mostem Królowej Jadwigi.

Po przekroczeniu Brdy tramwaj na wysokości ul. Matejki dotrze do ul. Dworcowej, skręci w nią i asymetrycznie do jezdni, po jej wschodniej stronie, dotrze do dworca kolejowego. Przed budynkiem dworca nastąpi kolejne załamanie przebiegu trasy, tym razem w prawo w ul. Zygmunta Augusta. Torowisko zlokalizowane będzie po północnej stronie obecnej jezdni, a trasę zakończy pętla tramwajowo-autobusowa przy ul. Rycerskiej.
Do projektowanego przebiegu linii tramwajowej dopasowany zostanie istniejący układ drogowy, m.in. przebudowane zostanie skrzyżowania ulic Focha z Królowej Jadwigi, zmiany zajdą również w ciągu ul. Zygmunta Augusta. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Focha do Dworcowej przy torowisku zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy (na moście ścieżka zostanie rozdzielona i każda pobiegnie po innej stronie torowiska).
Źródło: http://infotram.pl/text.php?from=main&id=33867 (w linku wizualizacja mostu i schemat z przebiegiem trasy)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#8 Post autor: Penny » 02 sie 2010, 00:32

InfoTram, 2010-07-27 pisze:Będą nowe tramwaje

Prezydent Bydgoszczy - Konstanty Dombrowicz podczas konferencji prasowej poinformował, że w ciągu kilku tygodni rozpisany zostanie przetarg na zakup 15 nowych tramwajów. Przetarg powinien zostać rozstrzygnięty jeszcze w tym roku. O szczegółach technicznych nowych pojazdów będzie można mówić dopiero po ogłoszeniu przetargu. Zakup tramwajów wiąże się m.in. z realizacją inwestycji budowy dwóch nowych linii tramwajowych: do dworca PKP i do Fordonu.
Źródło: InfoTram

P.S. Pytanie tylko, czy nie jest to przypadkiem "wyborcza kiełbasa"...
Załączniki
fot.: infotram.pl
fot.: infotram.pl

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#9 Post autor: KZKGaPowicz » 13 sie 2010, 11:04

Money.pl pisze:Tramwaje z Bydgoszczy będą jeździć na Węgrzech

Bydgoska Pesa wygrała przetarg na dostawę taboru dla miasta Szeged. Kontrakt warty 18 mln euro poprzedził dwuetapowy przetarg, do którego w początkowej fazie stanęło 8 firm z Unii Europejskiej.

Wicemer Szegedu Sandor Nagy oraz towarzyszący mu dyrektor i manager projektu Sandor Tapaszto i Zoltan Nemeth, zapoznawani byli dziś przez Tomasza Zaboklickiego, Prezesa zarządu PESA Bydgoszcz, z procesem produkcji tramwajów. Wstępnie omawiane były także różnice wozów, które produkowane będą na Węgry – gabarytowe, dotyczące wyglądu wnętrza, wyposażenia, układu sterowania, kolorystyki.

Jutro goście z Szeged odwiedzą warszawskie zajezdnie, później, jeżdżąc po mieście jednym z miejskich tramwajów, sprawdzą w praktyce możliwości miejskich pojazdów szynowych nowej generacji. Szeged mające 18-kilometrową siec tramwajową realizuje u siebie przebudowę, modernizację i wydłużenie linii tramwajowych połączoną z wymianą taboru. Dlatego też oprócz bydgoskiej Pesy na kontrakcie zyskają dawne kolejowe zakłady nawierzchniowe z Bydgoszczy, które dostarczą do Szeged szyny tramwajowe.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#10 Post autor: Penny » 25 sie 2010, 14:01

Penny pisze:P.S. Pytanie tylko, czy nie jest to przypadkiem "wyborcza kiełbasa"...
Okazało się, że nie jest to wyborcza kiełbasa ;) Kolejne miasto rozwija komunikację tramwajową!
www.bydgoszcz.pl, 23 sierpnia 2010 pisze:Tramwajem do dworca w Bydgoszczy w 2012 roku

W poniedziałek w bydgoskim ratuszu podpisana została umowa z wykonawcami inwestycji. Prace przy budowie ruszą w najbliższych tygodniach – poinformował na swojej stronie bydgoski magistrat.

Ostatni raz tramwaje do dworca kolejowego dojeżdżały w styczniu 1990 roku. Powrócić mają do końca listopada 2012 roku, kiedy nowa trasa zostanie oddana do użytku. – Dzięki wykorzystaniu środków unijnych, uda nam się znacząco poprawić komunikację publiczną w naszym mieście – powiedział Konstanty Dombrowicz, prezydent Bydgoszczy.

W przetargu ogłoszonym przez ZDMiKP wygrało konsorcjum złożone z następujących firm: ZUE SA z Krakowa (lider), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. w Kobylarni pod Bydgoszczą, Firma Torowo-Spawalnicza SPAW-TOR Wiesław Michnik z Krakowa oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o. z Krakowa. Konsorcjum zaproponowało najniższą cenę – 70,421 mln zł, czyli o ponad 19 mln zł mniej niż przewidywane koszty budowy trasy. Dofinansowanie inwestycji ze środków unijnych wynosi 42 mln 565 tys. zł.

Prace przy budowie trasy do dworca kolejowego prowadzone będą równolegle z dwóch stron: od ul. Focha oraz od ul. Rycerskiej. Niezależnie w halach wykonawcy budowana będzie konstrukcja mostu. Całość inwestycji podzielona została na 14 mniejszych etapów.

Trasa tramwajowa do dworca liczyć będzie 1750 m. Początkiem trasy będzie skrzyżowanie ulic: Focha – Kordeckiego – Królowej Jadwigi. Powstanie tam węzeł przesiadkowy. Stamtąd nowa linia pobiegnie równolegle do ul. Królowej Jadwigi w stronę ul. Naruszewicza. Powyżej tej ulicy trasa przetnie Brdę. Powstanie tam most jednoprzęsłowy o długości 70 m i szerokości ponad 14 m zawieszony na 6 parach lin podwieszających.

Po przekroczeniu Brdy tramwaj na wysokości ul. Matejki dotrze do ul. Dworcowej, skręci w nią i asymetrycznie do jezdni, po jej wschodniej stronie, dotrze do dworca kolejowego. Przed budynkiem dworca nastąpi kolejne załamanie przebiegu trasy, tym razem w prawo w ul. Zygmunta Augusta. Torowisko zlokalizowane będzie po północnej stronie obecnej jezdni, a trasę zakończy pętla tramwajowo-autobusowa przy ul. Rycerskiej.
Załączniki
schemat planowanego przebiegu nowej linii
schemat planowanego przebiegu nowej linii

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#11 Post autor: rafalurbino18 » 28 wrz 2010, 18:37

Starym tramwajom już dziękujemy

Miasto wymienia tabor tramwajowy. We wtorek ma być ogłoszony przetarg na kupno piętnastu nowych wozów. Dwa z nich wyjadą na tory jeszcze w tym roku

To największe zakupy taboru tramwajowego w Bydgoszczy od kilkudziesięciu lat. Dzisiaj średnia wieku 120 wagonów jeżdżących po mieście to 24,5 lat. Najstarszy został wyprodukowany 1977 r. Choć MZK konsekwentnie remontuje po 10-12 wozów rocznie, to i tak w porównaniu do innych miast, nasze tramwaje są przestarzałe i mało wygodne. Możemy pochwalić się jedynie dwiema niskopodłogowymi, klimatyzowanymi Pesami.

- Budowa linii tramwajowych do dworca PKP i do Fordonu jest okazją, żeby zainwestować także w nowy tabor - mówi Lucyna Kojder-Szweda, zastępca prezydenta miasta. - Dlatego we wtorek, najpóźniej w środę, ukaże się ogłoszenie o przetargu na zakup 15 nowoczesnych tramwajów.

Wiadomo, że wozy będą kilkuczłonowe, z niską podłogą i klimatyzacją, ale szczegółowe wymogi, jakie stawiać będzie miasto, poznamy w specyfikacji przetargowej.

- Chcielibyśmy, aby dwie jednostki były dostarczone do miasta i udostępnione mieszkańcom jeszcze w tym roku - zapowiada zastępca prezydenta.

Okazuje się jednak, że zanim rozpisano przetarg, miasto musiało pokonać kilka przeszkód formalnych. Jedno duże zamówienie realizowane jest bowiem w ramach aż dwóch programów unijnych. Linia tramwajowa do dworca PKP powstaje z unijnych środków Regionalnego Programu Operacyjnego, którym zarządza marszałek województwa. Tramwaj do Fordonu to z kolei inwestycja z rządowego programu Infrastruktura i Środowisko. Dodatkowo pierwszą z nich realizuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, a drugą spółka Tramwaj Fordon. Były wątpliwości prawne, czy tabor, na który pieniądze daje Bruksela, ale z różnych źródeł i różnym instytucjom, można kupić w ramach jednego przetargu.

- Odbyliśmy szereg spotkań i konsultacji z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego - mówi Kojder-Szweda. - Musieliśmy mieć pewność, że gdy wyłożymy z budżetu miasta pieniądze, to później otrzymamy zwrot z Unii Europejskiej.

Ministerstwo nie dopatrzyło się na szczęście żadnych uchybień prawnych takiej konstrukcji finansowej i wyraziło zgodę na ten sposób zakupu tramwajów. Otrzymaliśmy także zgodę na użytkowanie nowych pojazdów, zanim zakończy się budowa obu linii. Tory do dworca kolejowego mają być gotowe w 2012 r. a do Fordonu w 2014. Miasto chce, aby tramwaje pojawiały się w Bydgoszczy sukcesywnie po kilka sztuk rocznie do 2013 r.

- Nie wyobrażam sobie, że kupione tramwaje miałyby stać w zajezdni do czasu aż trasa będzie gotowa. Na szczęście nie ma żadnych przeszkód, żeby nowy tabor mógł szybciej służyć mieszkańcom - zapewnia Kojder-Szweda.

Obecnie niemal wszystkie polskie miasta, które mają komunikację tramwajową, inwestują w rozwój sieci i unowocześniają tabor. Warszawa kupiła aż 186 tramwajów w bydgoskiej Pesie. U naszego producenta zamówienie na 35 sztuk złożył też Gdańsk, a Szczecin na sześć. 45 nowoczesnych pojazdów w firmie Solaris zamówił Poznań, a 28 w Skodzie Wrocław.

Jeden tramwaj kosztuje co najmniej 9 mln zł. Można się spodziewać, że do bydgoskiego przetargu może wystartować kilka firm. Wiadomo, że o kontrakt będzie ubiegała się m.in. bydgoska Pesa.

Dwie nowe linie tramwajowe, które w najbliższych latach powstaną w Bydgoszczy, znacznie usprawnią komunikację miejską. Budowa pierwszej z nich - do dworca PKP, rozpocznie się lada dzień. Wykonawca - krakowska firma ZUE, już odebrała plac budowy i przygotowuje się do prac. Trasa o długości 1,7 km przebiegnie od skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi i Focha przez ul. Narutowicza, nowym mostem przez Brdę i dalej ul. Dworcową, placem przed stacją Bydgoszcz Główna i ul. Zygmunta Augusta w rejon ul. Rycerskiej.

Z kolei tramwaj do Fordonu jest na razie w fazie wykonywania projektu budowlanego. W przyszłym roku ogłoszony ma być przetarg na budowę niemal 10 km trasy, która przebiegnie od ul. Wyścigowej, estakadą nad stacją Bydgoszcz Wschód, ul. Lewińskiego, Akademicką, Andersa do pętli na Mariampolu. Szacunkowy koszt realizacji obu inwestycji łącznie z zakupem taboru wyniesie około pół miliarda złotych.

Krzysztof Aładowicz
Gazeta.pl Bydgoszcz
Źródło: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z10iZbgY31


EDYCJA 1 Października
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU dotyczące zawarcia UMOWY RAMOWEJ na dostawę pn.:
Dostawa 15 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych tramwajów niskopodłogowych,
przystosowanych do eksploatacji po torach 1000 mm na terenie Miasta Bydgoszczy.

NR SPRAWY 066.

Zamawiajacy w dniu 29.09.2010 r. wszczyna postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zamieszając ogłoszenie o zamówieniu dotyczące zawarcia umowy ramowej w swojej siedzibie i na swojej stronie internetowej, po przekazaniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich. w dniu publikacji ww. ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Zamawiający udostepni specyfikację istotnych warunków zamówienia na swojej stronie internetowej.

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... \%20class=
Przedmiotem zamówienia objętego umową ramową jest dostawa 15 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych tramwajów niskopodłogowych, przystosowanych do eksploatacji po torach 1000 mm na terenie Miasta Bydgoszczy, (...)
Zamawiający będzie kupował tramwaje w pakietach, po minimum 2 szt. w pakiecie.

Termin dostarczenia pierwszych dwóch tramwajów z 15 szt. objętych umową ramową nie może przekroczyć 12 miesięcy od daty zawarcia umowy dostawy.

Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia gwarancji jakości na dostarczone tramwaje minimum 36-miesiące od daty protokołu odbioru ostatecznego z wyłączeniem powłoki lakierniczej tramwaju, na którą Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na okres min. 96-miesięcy.

Miejsce realizacji dostaw:
Zajezdnia Tramwajowa Miejskich Zakładów Komunikacyjnych Sp. z o.o., Bydgoszcz, ul. Toruńska 278.

(...) Kryteria udzielenia zamówienia:
- cena dostawy: 80
- termin dostawy: 20

(...) Warunki otwarcia ofert
Data: 09/11/2010 Godzina: 10:00

(...) Wymagane informacje dotyczące elementów tramwaju i jego parametrów technicznych/Wymagania Zamawiającego:

1.Charakterystyka ogólna tramwaju:
1.1. Cechy:
1.1.1. - niskopodłogowość/100%,
1.1.2. - kolorystyka nadwozia/Barwy flagi Bydgoszczy (kolor biały RAL9010, niebieski RAL 5005, czerwony (RAL3002),
1.2. Wymiary:
1.2.1. - długość tramwaju ze zderzakami/29000-32000 mm,
1.2.2. - szerokość tramwaju/2300-2400 mm,
1.2.3. - wysokość tramwaju ze złożonym odbierakiem prądu/max.4000 mm,
1.3. Zdolność przewozowa:
1.3.1. - liczba miejsc siedzących stacjonarnych/min. 40 szt.,
1.3.2. - liczba miejsc stojących (przy 0,2 m2/osobę)/min. 160 szt.,
1.3.3. - dopuszczalna liczba miejsc (siedzące + stojące przy 0,2 m2/osobę)/min. 200 szt.,
1.3.4. - liczba miejsc dla wózków inwalidzkich przy pierwszych drzwiach dwuskrzydłowych (lub dziecięcych)/min.2 szt.,
1.3.5. - liczba stanowisk do mocowania wózków inwalidzkich tyłem do kierunku jazdy/min. 1 szt.,
1.3.6. - liczba platform wysuwanych lub ręcznie odkładanych dla inwalidów/min. 1 szt. przy pierwszych drzwiach dwuskrzydłowych,
1.4. Maksymalny nacisk statyczny osi na tor:
1.4.1 - przy dopuszczalnym napełnieniu/100 kN,
1.5. Parametry ruchowe:
1.5.1. - maksymalna prędkość eksploatacyjna/70 km/h,
1.5.2. - maksymalne przyspieszenie dla tramwaju nieobciążonego dla prędkości 0 – 30 km/h/ nie mniej 1,2m/s2,
1.5.3. - zdolność pokonywania wzniesień dla tramwaju przy dopuszczalnym napełnieniu/min. 5 %,

2. Charakterystyka szczegółowa tramwaju:
2.1. Sprzęg (składany):
2.1.1. - wysokość nad pgs/540 mm,
2.2. Drzwi części pasażerskiej:
2.2.1. - liczba drzwi dwuskrzydłowych/min. 4 pary,
2.2.2. - liczba drzwi jednoskrzydłowych/min. 2 pary,

3. Wyposażenie tramwaju:
3.1. Kasowniki/1 szt przy każdych drzwiach,
3.2. Automat biletowy/min. 1 szt,
3.3. Tablice elektroniczne:
3.3.1. - czołowa zewnętrzna/1 szt.,
3.3.2. - boczna zewnętrzna/2 szt.,
3.3.3. - tylna zewnętrzna/1 szt.,
3.3.4. - boczna wewnętrzna/2 szt: - przekątna ekranu LCD/ min. 38 cale, - format obrazu/3,4:1-4:1, - jasność ekranu/>= 250 cd/m2, - kontrast/, >= 1000:1, - zakres temperatur pracy/ od -20oC do +40oC,- zakres napięcia zasilającego / od 16 do 48 V DC,
3.3.5. -górna wewnętrzna/2 szt., - przekątna ekranu LCD/ min. 22 cale, - jasność ekranu/>= 250cd/m2, - kontrast/>= 1000:1, - zakres temperatur pracy/ od -20oC do +40oC, - zakres napięcia zasilającego/ od 16 do 48 V DC,
3.4. Głośniki: - wewnętrzne/8 szt, -zewnętrzne/2 szt,
3.5. System liczenia pasażerów - liczba zainstalowanych bramek systemu/min.6 szt.,
3.6. Komputer pokładowy: - wielkość wyświetlacza LCD/ min. 60 mm x 42 mm, - liczba wyświetlanych linii/ min.8 szt., - rozdzielczość wyświetlacza/ Min. 64x128 pixels, - napięcie zasilające/-16-18 V DC, - zakres temperatur pracy/ od -250C do + 60oC,
3.7. Kamery kolorowe:/min. 8 szt., - rozdzielczość/ min.540 liczba linii, - czułość/ min. 0,1 luxy, - kąt obserwacji/min. 110o. (...)
Link do przetargu (plik PDF)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#12 Post autor: KZKGaPowicz » 12 gru 2010, 10:09

MMBYDGOSZCZ.pl pisze:Nowe tramwaje w Bydgoszczy

W Bydgoszczy pojawi się piętnaście nowych tramwajów Swing.

Miasto zapłaci za to zamówienie prawie 140 milionów złotych. Tyle bowiem wynosi oferta bydgoskiej PESY, która jest jedyną, jaka wpłynęła na przetarg organizowany przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

- Będziemy bardzo zadowoleni, jeśli okaże się, że nasze tramwaje będą jeździć w naszym mieście. Pamiętajmy jednak, że wczoraj dopiero odbyło się tak zwane otwarcie kopert, a do zakończenia procedury przetargowej jest jeszcze daleka droga - mówi Michał Żurowski, rzecznik PESY.

Jeśli ostatecznie drogowcy podpiszą umowę z bydgoskim producentem, to pierwsze dwa składy pojawią się na liniach maksymalnie w ciągu trzech miesięcy od złożenia podpisów. Natomiast na dostarczenie wszystkich 15 składów PESA będzie miała 48 miesięcy.

Oferta dla Bydgoszczy obejmuje zamówienie tramwajów z rodziny "Swing”. Podobne jeżdżą już w Warszawie, Gdańsku i Szczecinie, a niedługo także w Częstochowie.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: Penny » 12 sty 2011, 10:00

Rynek Kolejowy, 2011-01-07 pisze:Tramwaj do Fordonu nie zagrożony?

Wielu mieszkańców Fordonu obawia się, że szukanie oszczędności skończy się rezygnacją z budowy linii tramwajowej do Mariampola. Władze spółki Tramwaj Fordon zapewniają, że projekt ma solidne podstawy finansowe, a budowa może rozpocząć się w połowie 2012 roku - donosi "Express Bydgoski".

- W grę wciąż wchodzą jeszcze dwa rozwiązania - mówi Maciej Kozakiewicz z zarządu spółki. - Obligację przychodowe mamy już uzgodnione z bankiem PKO SA. Mamy projekt umowy wstępnej. Czekamy jednak na wizytę przedstawicieli Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Niestety, była już ona kilka razy przekładana. Wolimy, by za wkład własny posłużył nam kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Rodzi to mniejsze obciążenia finansowe. Co prawda, w ten sposób pozyskamy tyko 50 procent kosztów, więc niewykluczone, że skorzystamy z obu instrumentów. Wkład unijny to 40 procent wartości całego projektu.

Jak zapewnia rzecznik prezydenta Bydgoszczy, Piotr Kurek o skreślaniu inwestycji z unijnym dofinansowaniem nie ma mowy. - Nie możemy sobie pozwolić na utratę tych pieniędzy - cytuje "Express Bydgoski".
źródło
Załączniki
Mapa Urzędu Miasta
Mapa Urzędu Miasta

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#14 Post autor: hanys76 » 22 sty 2011, 21:02

Miasto rezygnuje z kupna nowych tramwajów w tym roku. - Obecnie nie są potrzebne - przekonuje zastępca prezydenta Stefan Markowski. Pierwsze nowoczesne swingi pojawią się u nas nie wcześniej jak za dwa lata, a 30-letnie zabytki na szynach jeszcze długo będą stanowiły podstawę taboru MZK

Więcej... http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z1BnQuP8w4

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#15 Post autor: rafalurbino18 » 26 sty 2011, 21:01

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zamieszczona na stronie internetowej w dniu 25.01.2011 r.
dotycząca postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w celu zawarcia umowy ramowej pn.:

„Dostawa 15 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych tramwajów niskopodłogowych, przystosowanych do eksploatacji po torach 1000 mm na terenie Miasta Bydgoszczy” - Nr sprawy 066

Zgodnie art . 92 ust . 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r . Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm. ) , Zamawiający: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacj i Publ icznej , zamieszcza informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty.

W wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wybrano najkorzystniejszą ofertę Nr 01 złożoną przez:

Wykonawcę:
Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding
ul. Zygmunta Augusta 11, 85-082 Bydgoszcz

Uzasadnienie wyboru: Jedyna, nie podlegająca odrzuceniu oferta złożona w postępowaniu, z najniższą ceną dostawy i najkrótszym terminem dostawy, która uzyskała maksymalną liczbę 100 pkt. zgodnie z kryteriami oceny ofert: 1. cena dostawy: znaczenie - 80% i 2. termin dostawy: znaczenie - 20%. (...)
Źródło - plik PDF

Edycja 22 marca
Swingi będą jeździć po Bydgoszczy

22 marca w bydgoskim ratuszu, prezydent Rafał Bruski i jego zastępca Stefan Markowski podpisali z prezesem PESA Bydgoszcz S.A. Tomaszem Zaboklickim i członkiem zarządu, dyrektorem finansowym Robertem Świechowiczem umowę ramową dotycząca dostarczenia od 2 do 15 sztuk pięcioczłonowych niskopodłogowych tramwajów Swing.

Przypomnijmy: tramwaje dla Bydgoszczy będą w 100% niskopodłogowe, klimatyzowane, o długości 30 metrów, wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej. Możliwości przewozowe tramwaju, to 201 osób w tym 40 na miejscach siedzących. Pojazd jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jego maksymalna prędkość eksploatacyjna będzie wynosić 70 km/h.

Kontrakt opiewający na kwotę 149 mln 370 tys. złotych brutto (cena obejmuje również pakiet serwisowy; m.in. dźwig do wkolejania tramwaju) przewiduje realizację dostaw – w transzach, w myśl osobnych umów - do 2014 roku. PESA jest jednak gotowa przekazać Bydgoszczy pierwszy pojazd już pod koniec bieżącego roku.
Źródło

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: Penny » 04 kwie 2011, 11:04

MM: 2011-04-04 pisze:Ruszył drugi etap budowy trasy tramwajowej do dworca

Ruszył drugi etap budowy połączenia tramwajowego do dworca PKP. W związku z tym od soboty wyłączona z ruchu jest północna nitka ul. Focha przy skrzyżowaniu z Królowej Jadwigi.


Kierowcy mogą jechać ulicami Grottgera i Garbary, ale często natkną się tam na korki. Prace potrwają aż do 15 czerwca, wtedy będzie już można przejechać skrzyżowaniem. Całość działań zaplanowana jest do 31 sierpnia.
źródło
Rynek Kolejowy, 2011-05-12 pisze:Powstanie inteligentny system transportowy

Inteligentny System Transportowy dla Komunikacji Miejskiej zostanie do 2014 roku uruchomiony w Bydgoszczy. System kosztować będzie blisko 70 mln zł, z czego aż 56 mln zł sfinansuje Unia Europejska - podaje PAP.


ITS wpłynie na poprawę punktualności komunikacji miejskiej, a także na zmniejszenie korków ulicznych. System będzie bowiem na bieżąco analizował sytuację na drogach i do niej dostosowywał cykl sygnalizacji świetlnej - poinformował we wtorek PAP Piotr Kurek, rzecznik prezydenta Bydgoszczy.

Według założeń bydgoski ITS ma obejmie pięć elementów, z których pierwszy to sterowanie ruchem (54 sygnalizacje świetlne zostaną połączone w ramach wspólnego systemu sterowania), a drugi - tablice informacyjne dla kierowców pozwalające wskazać alternatywną drogę. Trzecim elementem mają być czujniki zliczające pojazdy i przekazujące informacje do komputerów analizujących dane z pięćdziesięciu skrzyżowań. Czwarty element to tablice informujące o ilości wolnych miejsc parkingowych na danej ulicy, a ostatni - tablice informujące pasażerów na przystanku o czasie pozostałym do przyjazdu tramwaju - podaje PAP.
źródło
Rynek Kolejowy, 2011-06-17 pisze:Tramwaj do Fordonu opóźniony

Biuro Budownictwa Komunikacyjnego i Przemysłowego poinformowało zarząd spółki Tramwaj Fordon, że nie uda się do końca czerwca przygotować projektu budowlanego. Całe zadanie projektowe ma jednak zostać wykonane w terminie, który upływa 9 grudnia - informuje "Express Bydgoski".


Bydgoskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego oficjalnie tłumaczy się nieprzewidzianymi trudnościami, związanymi z procedurami administracyjnymi. Jednak w kuluarach mówi się o problemach kadrowych biura. Odeszły z niego osoby zaangażowane bezpośrednio w bydgoski projekt. Bez projektu budowlanego spółka ma ograniczone pole manewru przy rozmowach z bankami w sprawie kredytu. Nie może też złożyć formalnego wniosku o unijne dofinansowanie, ani na pozwolenie na rozpoczęcie inwestycji. Całkowita wartość inwestycji na razie szacowana jest na 110 mln euro. Dofinansowanie unijne wyniesie 47 mln euro - przypomina "Express Bydgoski".
źródło

Rynek Kolejowy, 2011-08-08 pisze:Zamówienie z wolnej ręki dla konsorcjum ZUE

Konsorcjum ZUE otrzymało z wolnej ręki od bydgoskiego Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zamówienie na realizację robót dodatkowych związanych z budową linii tramwajowej w Bydgoszczy.


Inwestycja obejmuje budowę linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowej i Zygmunta Augusta. Zamówienie dodatkowe to wzmocnienie koryta drogowego i torowego oraz budowa odwodnienia pętli autobusowo-tramwajowej.

W skład konsorcjum wchodzi ZUE SA (lider), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia, Firma Torowo-Spawalnicza Spaw-Tor z Krakowa oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor-Krak Sp. z o.o. Wartość inwestycji to 387503,21 zł.

Jak oświadczył Zarząd, „wystąpiła konieczność wykonania dodatkowych robót budowlanych w zakresie wzmocnienia koryta drogowego i torowego w obrębie skrzyżowania ulic: M. Focha, Ks. Kordeckiego i Kr. Jadwigi (…) oraz odwodnienia pętli autobusowo-tramwajowej w rejonie ul. Zygmunta Augusta (…)”.

Wartość kontraktu na budowę linii tramwajowej w Bydgoszczy to 70 mln 963 tys. 783,49 zł.
źródło
Rynek Kolejowy: 2011-09-01 pisze:Tramwaj do Fordonu zagrożony

Projektant linii do Fordonu wpadł w finansowe kłopoty. Jeśli nie dokończy dokumentacji, Bydgoszcz straci 209 milionów dotacji na budowę linii do Fordonu - czytamy w "Expressie Bydgoskim".


Biuru Projektów Budownictwa Komunalnego grozi bankructwo. - Wiadomo już, że nie dokończą projektu - powiedział "Expressowi Bydgoskiemu" prezes spółki Tramwaj Fordon Witold Dębicki. - Wczoraj byliśmy, między innymi, w Ministerstwie Infrastruktury, by sprawdzić jakie możliwości mamy przy wyłanianiu nowego wykonawcy. Najlepszym wyjściem byłaby możliwość powierzenia zadania z wolnej ręki. Jednak aplikujemy o unijne dofinansowanie, a to jest obwarowane wieloma rygorami - powiedział.

- Firma zachowała się wobec nas nieuczciwie i nielojalne. Warto jednak przypomnieć, że na początku odrzuciliśmy ofertę BPBK ze względu na rażąco niską cenę. Ta jednak odwołała się do Urzędu Zamówień Publicznych, który uwzględnił jej rację - dodaje Witold Dębicki. Spółka Tramwaj Fordon zamierza domagać się odszkodowania od BPBK, ale trudno będzie je wyegzekwować. Podobno konta firmy są już zablokowane.
źródło
Rynek Kolejowy, 2011-09-06 pisze:Tramwaje wożą powietrze

Bydgoskie Stowarzyszenie na rzecz Transportu Publicznego walczy o zmniejszenie ilości wozokilometrów, za które płaci się przewoźnikowi a z których nie mogą skorzystać pasażerowie. Chodzi o 4 tys. wozokilometrów na kursach zjazdowych.


Mając na uwadze zmniejszenie liczby pustych wozokilometrów wykonywanych przez tramwaje a więc także optymalizację wykorzystywania środków publicznych, stowarzyszenie przygotowało projekt optymalizacji kursów zjazdowych linii 2 i 7, który został złożony w siedzibie ZDMiKP.

Propozycja stowarzyszenia zakłada uruchomienie przystanku Toruńska – Perłowa dla tramwajów linii 2, 4, 7, 8 wyjeżdżających z zajezdni i obecnie zabierających pasażerów dopiero od Ronda Toruńskiego. Analogicznie w przypadku linii 1, 3 – stowarzyszenie proponuje utworzenie przystanku Rondo Fordońskie dla kursów wyjeżdżających z zajezdni i obecnie zabierających pasażerów dopiero od przystanku Fordońska – Bałtycka. Na przystankach Toruńska – Perłowa oraz Rondo Fordońskie należy zamieścić odpowiednie rozkłady jazdy – obejmujące tylko poranne kursy zatrzymujące się na tych przystankach.

Projekt zakłada następujące zyski.
- zmniejszenie ilości pustych wozokilometrów, a więc kilometrów za które płaci się przewoźnikowi – za które płacą podatnicy i klienci a z których nie mogą skorzystać. Łącznie rocznie da to o ponad 4000 kilometrów więcej pokonywanych przez tramwaje dostępnych dla pasażerów,
- poprawienie oferty przewozowej w godzinach porannych,
- brak istotnych kosztów i brak skomplikowania w realizacji (tramwaje zjeżdżające do zajezdni również zatrzymują się na przystankach na których normalnie nie stają, np. kursy zjazdowe linii 2, 4, 8 zatrzymujące się na przystanku Toruńska – Perłowa – w związku z tym zatrzymywanie się na nich kursów wyjazdowych także nie powinno stanowić problemu).

Musimy dokładnie rozważyć propozycje złożone przez stowarzyszenie. Jeśli okaże się, że nie istnieją przeszkody, aby je wdrożyć, to na pewno tak się stanie - powiedział "Gazecie Wyborczej" rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej Krzysztof Kosiedowski.
źródło
Rynek Kolejowy, 2011-09-21 pisze:Niemcy dokończą projekt tramwaju do Fordonu

Spółka Tramwaj Fordon, zleciła firmie Voessing z Niemiec dokończenie projektowania linii tramwajowej do Fordonu. Niemiecki wykonawca został wybrany bez przetargu, po tym jak spółka Tramwaj Fordon zerwała umowę z Biurem Projektów Budownictwa Komunalnego - informuje "Gazeta Wyborcza".


Jak wyjaśnił "Gazecie" Witold Dębicki, prezes Tramwaj Fordon, gdyby zdecydowano o wyborze kontrahenta w przetargu, cała inwestycja byłaby zagrożona. Wszystko przez to, że budowa musi być zakończona najpóźniej do połowy 2015 r.

- Voessing został wybrany w wyniku negocjacji. Trwały one dwa dni i ostatecznie udało nam się porozumieć co do ceny zamówienia, jak i terminu zakończenia projektu - powiedział "GW" Dębicki. Dodał, że firma Voessing zna projekt, bo była podwykonawcą Biura Projektów Budownictwa Komunalnego. Projekt ma powstać do końca tego roku.

"Gazeta" dodaje, że wybór wykonawcy bez przetargu wiąże się z ryzykiem. Jak jednak zaznacza prezes Witold Dębicki w przypadku takich inwestycji jak budowa stadionu we Wrocławiu i autostrady A2, gdzie wykonawcy też zostali wybrani bez przetargu. Krajowa Izba Odwoławcza nie dopatrzyła się złamania prawa.
źródło

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#17 Post autor: KZKGaPowicz » 28 wrz 2011, 19:57

InfoTram pisze:Bydgoszcz: Most tramwajowy na półmetku

Rozpoczęła się instalacja konstrukcji nowego mostu tramwajowego na Brdzie - pisze Gazeta Wyborcza. Połączy on dwie strony budowanej właśnie linii do dworca PKP. Gotowe są już przyczółki oraz elementy pylonu. Teraz przyszedł czas na najtrudniejszy etap inwestycji czyli montaż pomostu. Budowa konstrukcji zakończy się jeszcze w tym roku, natomiast w przyszłym na moście pojawią się tory, nawierzchnia i ścieżka rowerowa. Oprócz tramwajów z przeprawy będą mogły korzystać także autobusy i pojazdy uprzywilejowane. Pierwszy tramwaj na trasie do dworca PKP ma przejechać pod koniec przyszłego roku.
Źródło
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#18 Post autor: Penny » 05 sty 2012, 09:51

Rynek Kolejowy, 2012-01-05 pisze:Budują linię tramwajową. Będą utrudnienia

Jak poinformowała „Gazeta Pomorska”, w Bydgoszczy, związku z budową linii tramwajowej do dworca kolejowego, kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami. A będzie ich sporo.


Realizacja inwestycji wkracza w kolejną fazę. W związku z tym ulica Dworcowa w części od Unii Lubelskiej do Królowej Jadwigi ma być zamknięta, i to na cztery miesiące. Ulica będzie zamknięta od nadchodzącego poniedziałku aż do 30 kwietnia.

Według Jerzego Jewuły, który kieruje budową tramwaju do dworca kolejowego, bez zamknięcia nie można realizować inwestycji, ponieważ trzeba ułożyć nową nawierzchnię oraz wymienić podziemną instalację, a prac nie da się prowadzić jednocześnie - stąd tak długi okres zamknięcia.

Ruch z ulicy Dworcowej zostanie skierowany na boczne uliczki. „Gazeta Pomorska“ podaje, że ruch samochodów do dworca będzie odbywał się ulicami: Unii Lubelskiej, Warszawską i Fredry. Zamknięcia boją się nie tylko kierowcy, lecz także kupcy z ul. Dworcowej.
źródło

Rynek Kolejowy, 2012-01-05 pisze:Tramwaj do Fordonu na kredyt z EBI

Kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego na 235 mln złotych najprawdopodobniej pomoże sfinansować wartą 435 mln budowę tramwaju do bydgoskiego Fordonu - pisze "Gazeta Pomorska".


Na początku lutego spodziewamy się wizyty specjalistów z EBI, z którymi mamy nadzieję podpisać wstępną umowę. Łącznie potrzebujemy około 235 milionów złotych, ale na jakich warunkach bank nam je pożyczy i czy w ogóle, dowiemy się dopiero po tej wizyci - powiedział "Gazecie Pomorskiej" Maciej Kozakiewicz z zarządu spółki Tramwaj Fordon.

Opóźni się wydanie zezwolenia na realizację inwestycji. Wniosek o jej wydanie miał być złożony w połowie stycznia, ale spółka ma problem z dwiema działkami.
źródło

Rynek Kolejowy, 2012-01-18 pisze:We wrześniu ruszy budowa tramwaju do Fordonu

We wtorek (17 stycznia) członkowie miejskiej spółki Tramwaj Fordon, w tym jej prezes Witold Dębicki, spotkali się z mieszkańcami największej dzielnicy miasta. - Pierwsza łopata powinna zostać wkopana jeszcze we wrześniu tego roku lub na początku października - mówił Witold Dębicki, prezes spółki Tramwaj Fordon.


Projekt pod względem technicznym jest bardzo złożony, ale jest już na etapie uzgodnień i praktycznie został zakończony. Do kwietnia wykonane zostaną projekty wykonawcze. Po tym w 2-stopniowym przetargu wyłonimy wykonawcę. Daje sobie na to 5 miesięcy. Normalnie trwałoby to około dwóch, ale dajemy sobie zapas na ewentualne odwołania, co jest normalne przy tak dużych inwestycjach - cytuje Dębickiego "Gazeta Wyborcza".

Na spotkaniu mieszkańcy dowiedzieli się także, jak dokładnie będzie wyglądać nowa linia tramwajowa. Prowadzić będzie od ulicy Wyścigowej do Mariampolu. Na trasie zostanie wybudowanych 14 par przystanków i trzy pętle zapasowe, które w razie wypadku lub awarii, pozwolą w krótki czasie przywrócić ruch na torach. Cała linia ma mieć długość 9,5 km. - Przewidujemy, że nowa linia do ul. Wyścigowej będzie miała prędkość komunikacyjną na poziomie 27-29 km/h - powiedział Dębicki. Inwestycję ma sfinansować kredyt otrzymany z EBI. Jesli to się nie uda, miasto wypuści obligacje.
źródło

Rynek Kolejowy, 2012-07-27 pisze:Od 13 sierpnia wstrzymanie ruchu na Jagiellońskiej

W związku z koniecznością obniżenia sieci trakcyjnej w rejonie skrzyżowania ul. Jagiellońskiej i Ogińskiego na czas budowy Trasy Uniwersyteckiej w dniach 13 – 31 sierpnia zostanie wstrzymany ruch tramwajowy w ciągu ul. Jagiellońskiej na odcinku od Ronda Jagiellonów do Ronda Fordońskiego.


W związku ze wstrzymaniem kursów tramwajów na ul. Jagiellońskiej wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej:

• tramwaje linii nr 2 będą kursowały według zmienionego rozkładu jazdy (do 26.08 br. obowiązuje skrócenie linii do Magnuszewskiej),
• tramwaje linii nr 3 będą kursowały według zmienionego rozkładu jazdy na trasie Wyścigowa – Las Gdański przez Babią Wieś,
• tramwaje linii nr 4 będą kursowały według zmienionego rozkładu jazdy na trasie Glinki – Bielawy przez Babią Wieś,
• tramwaje linii nr 8 będą kursowały według zmienionego rozkładu jazdy na trasie Kapuściska – Bielawy przez Babią Wieś.

Rozkłady jazdy linii tramwajowych nr 6, 7 i 10 pozostaną bez zmian.

Dla linii tramwajowych nr 2, 3, 4, 6 i 8 w obu kierunkach uruchomiony zostanie czasowo przystanek awaryjny Rondo Toruńskie (po zachodniej stronie ronda). Tramwaje linii nr 3 będą także w obu kierunkach zatrzymywać się na przystanku Rondo Fordońskie dla tramwajów linii nr 7 zlokalizowanym po wschodniej stronie ronda.

Czasowo zawieszone zostanie funkcjonowanie następujących przystanków tramwajowych:
• Rondo Fordońskie (po zachodniej stronie ronda na wysokości Pasamonu),
• Jagiellońska / Łużycka,
• Dworzec Autobusowy,
• Rondo Jagiellonów (przystanek awaryjny po wschodniej stronie ronda).
źródło

Rynek Kolejowy, 2012-08-24 pisze:Powrót linii nr 2 do Ronda Kujawskiego

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy poinformował, że od poniedziałku 27 sierpnia tramwaje linii nr 2 powracają na stałą trasę przebiegu do Ronda Kujawskiego.


Ruch tramwajów linii nr 2 na odcinku Wojska Polskiego / Magnuszewska - Rondo Kujawskie był wstrzymany od 14 lipca z powodu prac remontowych. Przebieg linii tramwajowej nr 2 został czasowo skrócony do pętli tramwajowej przy ul. Magnuszewskiej.

W związku z tym czasowo zawieszone było funkcjonowanie następujących przystanków tramwajowych: Rondo Kujawskie, Wojska Polskiego / Chorwacka, Wojska Polskiego / Ujejskiego, Wojska Polskiego / Kładka.
źródło
Załączniki
55bca1248fa4bb7dd66b35f59aa89c15_d[1].jpg

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości