Wieści z Krakowa

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach itp.
Wiadomość
Autor
patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#151 Post autor: patryk644 » 09 sty 2017, 22:02

Mam jeszcze jedno pytanie, na jakich liniach obecnie kursują składy stopiątek, a na jakich liniach składy E1?

Pimpek
Posty: 4217
Rejestracja: 23 kwie 2009, 01:50
Lokalizacja: Chorzów

#152 Post autor: Pimpek » 30 cze 2017, 00:05

Rynek Kolejowy w dniu 2017.06.23 pisze:IV etap Krakowskiego Szybkiego Tramwaju w formule PPP. Pierwszy projekt w Polsce

IV etap Krakowskiego Szybkiego Tramwaju pierwszym w Polsce projektem w zakresie budowy infrastruktury torowej realizowanym w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. W ramach inwestycji powstanie ok. 4,5 km linii tramwajowej łączącej pętlę Mistrzejowice z al. Jana Pawła II.


Celem inwestycji jest budowa nowej linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Jana Pawła II z ul. Lema i Meissnera poprzez ul. Meissnera, ul. Młyńską, ul. Lublańską, ul. Dobrego Pasterza, ul. Krzesławicką, ul. Bohomolca, ul. ks. Kazimierza Jancarza do istniejącej pętli tramwajowej Mistrzejowice, o łącznej długości ok. 4 526 m.

Konsorcjum w składzie DZP, Mott MacDonald i Crido Taxand na podstawie zawartej w czerwcu umowy będzie świadczyło na rzecz Ministerstwa Rozwoju i Miasta Krakowa kompleksowe doradztwo prawne, ekonomiczno-finansowe oraz techniczne przy tym projekcie PPP. Wartość nakładów inwestycyjnych tego projektu infrastrukturalnego przekracza 400 mln zł, a czas trwania umowy PPP, przewiduje się na ok. 20 lat. Co ciekawe, Miasto Kraków jest gotowe realizować projekt w formule PPP także, jeśli nie otrzyma dofinansowania ze środków unijnych.

– Czwarty etap budowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju obejmuje przygotowanie struktury prawnej pierwszego w Polsce projektu obejmującego sfinansowanie, zaprojektowanie, wybudowanie fragmentem linii tramwajowej, a następnie jej utrzymanie przez partnera prywatnego w okresie umowy. Takie kompleksowe podejście do zarządzania infrastrukturą liniową czyni ten projekt wyjątkowym nie tylko w skali Polski, ale i Europy – powiedział Marcin Krakowiak, partner i szef Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP.

– To, co czyni ten projekt unikalnym, to rozwiązanie, w której Miasto Kraków będzie wynagradzać partnera prywatnego w formule opłaty za dostępność, co wydaje się jedynym rozwiązaniem, które może zapewnić bankowalność projektu, w sytuacji gdy trudno sobie wyobrazić, aby partner prywatny mógł osiągać dodatkowe dochody ze świadczonych usług. W tym projekcie nie chodzi bowiem o świadczenie usług przewozowych, a wyłącznie o budowę i utrzymanie linii tramwajowej – dodaje Magdalena Zabłocka, radca prawny z Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP.

Budowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju została podzielona na V etapów, z czego pierwsze dwa I A, IB i IIA i IIB (os. Kurdwanów – ul. Wielicka, Rondo Grzegórzeckie – Krowodrza Górka z tunelem KST, Rondo Grzegórzeckie – Mały Płaszów, ul. Wielicka – ul. Lipska, z estakadą tramwajową nad dworcem kolejowym Kraków Płaszów) w latach 2000- 2015 zostały oddane do użytku. Na pozostałych etapach III, IV i V (Krowodrza Górka – Górka Narodowa oraz Krowodrza Górka – Azory, ul. Meissnera – pętla na os. Mistrzejowice oraz os. Kurdwanów – ul. Zakopiańska z tunelem pod Centrum Jana Pawła II "Nie lękajcie się") trwają prace projektowe.

Historia Szybkiego Tramwaju w Krakowie sięga 1974 roku, kiedy rozpoczęto budowę podziemnego tunelu pierwszej linii metra w rejonie Dworca Głównego PKP. Do końca 1989 roku zdołano zrealizować jedynie 180-metrowy odcinek pod peronami dworca. Po zmianach ustrojowych dalsza budowa została na kilka lat wstrzymana. W 1994 roku uchwalono Plan Ogólnego Zagospodarowania Miasta Krakowa, w którym zrezygnowano z budowy metra na rzecz szybkiego tramwaju. Nowa inwestycja miała wykorzystywać wybudowany już odcinek tunelu, który miał być jednak dokończony dla komunikacji północ-południe zamiast wschód- zachód.
źródło

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#153 Post autor: Peter » 10 lut 2018, 13:40

W miniony Tłusty Czwartek na ulice Krakowa wyjechał wyremontowany skład 102Na+102NaD #210+155 :arrow: Foto1 Foto2 Foto3 Foto4
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Abi
Posty: 454
Rejestracja: 13 kwie 2019, 10:56
Lokalizacja: Będzin

Re: Wieści z Krakowa

#154 Post autor: Abi » 29 sie 2020, 23:15

Trójskłady stopiątek wracają do regularnego kursowania (na razie linia 52) http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... linie.html

#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wieści z Krakowa

#155 Post autor: #530+540 » 26 sie 2022, 16:04

Nasz 105NT z numerem #789 właśnie został odremontowany przez MPK Kraków do stanu pierwotnego, docelowo będzie służył jako wagon techniczny. Zdjęcie zapożyczone z FB.
Załączniki
FB_IMG_1661517723489.jpg
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

Nex838
Posty: 1350
Rejestracja: 29 gru 2017, 01:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wieści z Krakowa

#156 Post autor: Nex838 » 26 sie 2022, 20:21

Widać już po tym zdjęciu, że ładnie to on będzie wyglądać z daleka. Czyli typowy Kraków :D W oczy na razie mi się rzucają okropne oznaczenia i połówkowy pantograf...
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!

#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wieści z Krakowa

#157 Post autor: #530+540 » 26 sie 2022, 21:22

Nex838 pisze:
26 sie 2022, 20:21
Widać już po tym zdjęciu, że ładnie to on będzie wyglądać z daleka. Czyli typowy Kraków :D W oczy na razie mi się rzucają okropne oznaczenia i połówkowy pantograf...
polecam jeszcze zwrócić uwagę na mocowanie na drugi pantograf z tyłu waognu, do tego oryginalna aparatura ze 105NT została zastąpiona woltanowską. Smutno, ale lepsze to, niż miałby zostać rychle pocięty.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

Nex838
Posty: 1350
Rejestracja: 29 gru 2017, 01:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wieści z Krakowa

#158 Post autor: Nex838 » 27 sie 2022, 13:53

#530+540 pisze:
26 sie 2022, 21:22
do tego oryginalna aparatura ze 105NT została zastąpiona woltanowską
No niestety, pewnie było to tańsze.
Zastanawia mnie jeszcze tylko, czy posiada rekuperację energii.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości