2008.09.13

Tutaj piszemy o wszystkim co się działo danego dnia.
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

2008.09.13

#1 Post autor: DW » 13 wrz 2008, 11:18

Rano (do godz. 10-tej) w Sosnowcu na wiadukcie pomiedzy Klimontowem a Porąbką (pomiędzy przyst. Kopalnia a Ośrodek opiekuńczy) jadący do Kazimierza wagon #625 (poc. linii 27) zerwał sieć na kilkusetmetrowym odcinku (lub wjechał na odcinek, gdzie była już zerwana). Spadające przewody stłukły 2 przednie szyby oraz naruszyły fragment ściany między oknami. Co ciekawe pantograf wygląda na nienaruszony lub nieznacznie przekrzywiony z tyłu.
Na miejsce przybyły 2 pogotowia sieciowe - #122A i #340A, kontrola ruchu i samochód z pracownikami.
Poc. linii 27 (co najmniej 6 poc.; prawdop. nie kursuje jedynie poc. 271) kursują na odcinku Będzin zajezdnia - Dańdówka trójkąt. Najprawdop. motorowych z zatrzymanych poc. (uszkodzonego #625 i prawdop. innego wagonu zatrzymanego w Kazimierzu) przeniesiono do innych wagonów.
Kursują co najmniej 2 autobusy komunikacji zastępczej (2 Jelcze z Piekar Śląskich).
O 11:50 wagon #625 ściągnięto z wiaduktu na dół, aby można było rozpocząć naprawę sieci na wiadukcie.
Prace potrwają zapewne jeszcze parę godzin, bo do naprawy jest jeszcze spory odcinek sieci.

Poc. linii 27 kursują w następującej kolejności: 272, 273, 276, 274, 275, 277

Po dokładnie miesiącu przerwy w kursowaniu do ruchu powrócił moderus #535 :!: Na razie nie zauważyłem żadnych zmian w jego wyglądzie zewnętrznym.

Obsady:
211 - #760
212 - :!: moderus #535
:!:
214 - #513 (nie ma żelazka :!: )
215 - #622
216 - #753
217 - #761


243 - #532
245 - #552

2601 - #501
2603 - #524
2607 - #511
2611 - #534

272 - #526
273 - #334
274 - #595
275 - #665
276 - #667
277 - #566

AKTUALIZACJA (12:55): Rozszerzyłem informacje o zdarzeniu.

AKTUALIZACJA (13:30): Dołączyłem zdjęcia i dopisałem obsady
Dopiero an nich zauważyłem, że sieć jest zerwana aż do przyst. Klimontów Kopalnia! Na przyst. widoczne są zwisające przewody. Możlwe, że naprawa potrwa jeszcze dłużej niż myślałem, czyli do wieczora albo i dłużej...
Załączniki
Po przestawieniu wagonu
Po przestawieniu wagonu
Pogotowie sieciowe i widoczna naruszona sieć (prawie na całym widocznym odcinku!)
Pogotowie sieciowe i widoczna naruszona sieć (prawie na całym widocznym odcinku!)
Uszkodzony wagon i służby TŚ
Uszkodzony wagon i służby TŚ
Uszkodzony wagon otoczony przez zerwaną sieć
Uszkodzony wagon otoczony przez zerwaną sieć
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2008, 17:55 przez DW, łącznie zmieniany 6 razy.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#2 Post autor: Marcin » 13 wrz 2008, 11:28

1502-#756K
1503-#371

hanys76
Posty: 9055
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#3 Post autor: hanys76 » 13 wrz 2008, 11:52

3102# żelazko 777 lub 779*
3103# 706

601# 808
603# 801 lub 810
604# 812*
605# 816**
606# 815

111# 726+727
113# 637+638

161# 806*
163# 809*

Jeśli skład 641+642 jest na 1901, to jedzie z Bytomia opózniony razem z 606.
1903# 711+712 *
1905# 579+610**

93# 721*

133# 338**

1404# 370**

*- dopisane 12.30
**-dopisane 13.10
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2008, 13:56 przez hanys76, łącznie zmieniany 6 razy.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#4 Post autor: ff » 13 wrz 2008, 12:11

hanys76 pisze:601# 808
603# 801 lub 810
606# 815
poc. 602 - 805
poc. 603 - 801
hanys76 pisze:111# 726+727
113# 637+638
poc. 112 - 680+679

Nie widziałem teraz poc. 113 w kierunku do Metalowców, więc chyba brak obsady. DOPISANE 12:45 637+638 jednak jest na trasie, zatem zastanawiam się czy nie pomyliłem go z poc. 196. Jeżeli na 196 będzie inny skład niż Ardo w kursie do Katowic to znaczy, że na wcześniejszym kółku był brak obsady. Natomiast co do 637+638 to ludzie jadą teraz w nim do Katowic tylko w pierwszym wagonie i jest tam tłok (drugi wagon jest pusty).
hanys76 pisze:Jeśli skład 641+642 jest na 1901, to jedzie z Bytomia opózniony razem z 606.
poc. 191 - 482+483 (do Katowic jedzie opóźniony 8 minut, czyli raczej była podmiana)
poc. 192 - 713+714
poc. 194 - 495+496
poc. 196 - 467+489

poc. 01 - 268+269
poc. 02 - solówka 590 :!: (brak stodwójki :()
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.

hanys76
Posty: 9055
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#5 Post autor: hanys76 » 13 wrz 2008, 13:06

637+638 zjechał z Placu Wolności do zajezdni, prawdopodobnie za niego jedzie teraz skład w zakładowym.

EDIT 13.44

w planie pociągu 1906 jedzie teraz skład 641+642.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2008, 13:43 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#6 Post autor: rafalurbino18 » 13 wrz 2008, 13:15

Z tego co widziałem z okna to prawdopodobnie wypadł kurs poc. 31 do/z Makoszów koło 10.00. Sprawdzę po południu co tam jeździ :)

Edycja 16:08:

Poc. 31 - #461 czyli po 14 jeździł ten pociąg
Poc. 32 - #732
Poc. 33 - #614
Poc. 34 - #420
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2008, 16:07 przez rafalurbino18, łącznie zmieniany 1 raz.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#7 Post autor: ff » 13 wrz 2008, 14:03

hanys76 pisze:637+638 zjechał z Placu Wolności do zajezdni, prawdopodobnie za niego jedzie teraz skład w zakładowym.
Na poc. 113 jest teraz skład 783+784.
hanys76 pisze:EDIT 13.44

w planie pociągu 1906 jedzie teraz skład 641+642.
To ja juz nie wiem czy wcześniej był tam 467+489 czy nie. Możliwe, że był brak obsady.

Ps. Fajnie przestawili kamerkę. Najlepsze możliwe miejsce :P

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#8 Post autor: Marcin » 13 wrz 2008, 14:19

DW pisze:2601 - #501
2603 - #524
2607 - #511
2611 - #534
2609-#601

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#9 Post autor: ff » 13 wrz 2008, 14:53

ff pisze:
hanys76 pisze:637+638 zjechał z Placu Wolności do zajezdni, prawdopodobnie za niego jedzie teraz skład w zakładowym.
Na poc. 113 jest teraz skład 783+784.
Jest już kolejna podmiana na poc. 113. Teraz kursuje tu skład 662+617.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#10 Post autor: Boguś » 13 wrz 2008, 15:11

hanys76 pisze:161# 806*
163# 809*
162 #748
hanys76 pisze:637+638 zjechał z Placu Wolności do zajezdni, prawdopodobnie za niego jedzie teraz skład w zakładowym.
O 13.05 przed rozjazdem Rondo - Zawodzie stał pusty skład #637+638 z tablicą "Zjazd do zajezdni". W drugim wagonie były uchylone pierwszw drzwi. Po chwili skład pojechał do Zawodzia.

20: 201 #662+617 -> #599+600
203 #659+660

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#11 Post autor: Marcin » 13 wrz 2008, 15:25

1502-#756K
1503-#371
1501-#692
1504-#621
1505-#756K tak mi się wydaje bo nie ma tabliczki z nr pociągu a stoi teraz na pętli w planie 1505.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#12 Post autor: ff » 13 wrz 2008, 15:27

Na poc. 192 nie ma już składu 713+714. Teraz kursuje 272+273.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#13 Post autor: luki » 13 wrz 2008, 15:50

hanys76 pisze:133# 338**
131 - #672
132 - #771 (#782(?) -> #771)

- ok. 7:00 z Siemianowic do Katowic jechał #771 w planie 132. Nie miał numerka pociągu. Jak dojechał do Ronda to na torze łącznikowym w kierunku Słonecznej (ex. 33) stało żelazko #782 jako "zawodzie zajezdnia". Wycofało one w stronę Chorzowskiej, a następnie podjechało do Ronda od Chorzowa. Wagon #771 nadal czekał. Myślałem że dojdzie do podmiany, no i tak się sało, ale zamienili się jedynie motorniczy. #771 z motorowym z żelazka pojechał jako 132 dalej, a #782 zjechał do Zawodzia.
- w między czasie od Rynku do Ronda jechał nieoznakowany skład #647+648.
Może to defekt z 1911 ?
hanys76 pisze:1404# 370**
1402 - #329
Boguś pisze:20: 201 #662+617 -> #599+600
203 #659+660
202 - #685+676
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#14 Post autor: rafalurbino18 » 13 wrz 2008, 16:05

Poc. 11 - #316
Poc. 12 - #266
Poc. 13 - #342
Poc. 14 - #608
Poc. 17 - #460
Poc. 18 - #620 :!:

Poc. 403 - #406

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#15 Post autor: DW » 13 wrz 2008, 16:25

O 15:30 wagon #625 stał już przeparkowany przy Komisariacie Policji (ciekawi mnie jak go tam przepchano, bo przecież sieć była zerwana, a to spory kawałek pod górkę :o: ). Obejrzałem dokładnie jego pantograf i nie został on uszkodzony. W takim razie ciekawe, co spowodowało zerwanie sieci...
Natomiast sieciowcy powoli kończyli prace przy sieci. Na miejscu było już tylko pogotowie sieciowe #122A i kontola ruchu.
Jednak jeszcze o 16:55 tramwaje linii 27 zawracały w Dańdówce.
Pomiędzy 12-stą a 16-stą uporządkowano kolejność poc. tej linii oraz pozamieniono niektóre wagony.

244 - solówka w mal. zakładowym z tablicami (czyli bez wyświetlaczy)

271 - ? -> #526
272 - #526 -> #566
273 - #334 -> ?
277 - #566 -> #334
#667 nadal jest na 276, natomiast wagon #665 jechał o 16:20 ul. 3 Maja w S-cu do Będzina, więc możliwe, że jest teraz na poc. 274.
Prawdop. nadal nie ma poc. 271 (lub jeździ pomiędzy innymi poc. niż 277 i 272).

AKTUALIZACJA (18:10): Zaktualizowałem post.

AKTULIZACJA (19:30): Dopisałem obsady dot. #526.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2008, 19:32 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#16 Post autor: Marcin » 13 wrz 2008, 18:14

#625 został przeparkowany pod komisariat w Klimontowie. Sieciowcy za niedługo powinni skończyć pracę, więc ruch zostanie zapewne wznowiony przed wieczorem.
Więcej inf. dopiszę później.
O 17:45 wagon ruszył prawdopodobnie w kierunku Kazimierza,dorzucam kilka zdjęć z okolic komisariatu.
Załączniki
#625 pod komisariatem
#625 pod komisariatem
Zatramwaj nr.1
Zatramwaj nr.1
Zatramwaj nr.2
Zatramwaj nr.2
#625 pod komisariatem
#625 pod komisariatem
#625
#625
#526 na trójkącie,obok #665
#526 na trójkącie,obok #665

hanys76
Posty: 9055
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#17 Post autor: hanys76 » 13 wrz 2008, 18:55

Skład 637+638 kursuje teraz, prawdopodobnie na 202.
O 18.50 z zajezdni do rynku przyjechał skład 685+686 . Odczekał na łuku koło teatru i ruszył za 606# 815 do ronda. Na rondzie dokonano podmiany i 815 zjechał do zajezdni.

EDIT 19.20

Pociąg 602# 805 przyjechał z Bytomia opózniony 17 minut, jadący za nim 603 pojawił się punktualnie.

EDIT 19.50

Totalny bałagan na 6 oraz 19.

Wypadł z Katowic kurs na 1905

Na 1901 z Bytomia jedzie teraz 252+253, za nim opózniony 20 minut pociąg 605# 816.

Tłum czekający na rynku zebrał teraz 602.

EDIT 20.18

W katowicach nie pojawiła się kolejna 19, tym razem brak 1906.

Pociąg 606 do Placu Sikorskiego, toczył się z 10 minutowym opóznieniem.
Na 1902 jedzie teraz skład w zakładowym, raczej nie wygląda na krakusa. Prawdopodobnie kolejna podmiana.
Zobaczymy czy skład 252+253 dotrze do Katowic.

EDIT 20.55

Skład 252+253 nie dotarł jednak do Katowic, zatem musi byc blokada na odcinku Bytom-Katowice.

W tej chwili na Brynów gna pociąg 605 opózniony 40 minut :!:
Za nim jedzie 606# 685+686 z 13 minutowym opóznieniem.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2008, 20:58 przez hanys76, łącznie zmieniany 4 razy.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#18 Post autor: DW » 13 wrz 2008, 19:27

Marcin pisze:
#625 został przeparkowany pod komisariat w Klimontowie. Sieciowcy za niedługo powinni skończyć pracę, więc ruch zostanie zapewne wznowiony przed wieczorem.
Więcej inf. dopiszę później.
O 17:45 wagon ruszył prawdopodobnie w kierunku Kazimierza,dorzucam kilka zdjęć z okolic komisariatu.
Wyruszyłem z nadzieją na zobaczenie go jak będzie jeszcze zjeżdżał, ale jechałem od 18:27 od przyst. Os. Wanda do Dańdówki i do 18:42 żaden wagon nie wjechał na ostatni odcinek jednotorowy. Mijałem się jedynie z poc. 271 (#526), który jechał na Będzińską, aby włączyć się w planowy kurs do Kazimierza. #625 zdążył zjechać z ul. Andersa zapewne przed 18:27.

Poza tym dokonano podmiany na poc. 2609. Prawdop. stało się to tuż przed zjazdem poc. 2611. Wagon #601 zjechał pewnie zamiast #534, który po 18-stej jechał do Mysłowic jako poc. 2609. Zresztą wiózł tłum kibiców (chyba, bo do Dańdówki jechał pod eskortą Policji).
2609 - #601 -> #534
2611 - #534 -> #601?

Uzupełniłem obsady linii 27 w poprzednim poście, aby nie robić większego zamieszania

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#19 Post autor: ff » 13 wrz 2008, 21:05

Skład 579+610 rozerwany :!: Po 20:00 przyjechał na Plac Wolności solo wagon 579 bez tablic z kompletem okablowania z tyłu zawiązanego na supełek.

Wagon 610 stoi ciemny, opuszczony, z otwartymi trzecimi i czwartymi drzwiami na łuku linii 33 w kierunku Słonecznej - koło kopuły stoi jednak auto kontroli ruchu. Nie wygląda na zdewastowany czy uszkodzony, może coś się w nim zablokowało?

Jechałem poc. 1111 z zajezdni i wszystko było odbywało się normalnie poza tym co widziałem na innych pociągach.

6 i 19 z Brynowa nie przyjeżdżały, bo stało bardzo dużo ludzi. Jadąc ok. 20:30 do Chorzowa (do Stadionu) mijałem po kolei, ale w odstępach skład Capgemini na chyba 11, poc. 01 (268+269 załadowany po dach - coś późno), poc. 605 - 816, skład 685+686 na 6 i jakiś skład w zakładowym (chyba 680+679 na poc. 112) - te trzy ostatnie 816, 685+686 i ten skład jeden za drugim, a potem jeszcze 272+273 na 19.

Na Stadionie Śląskim stoją nie wiem czemu składy 783+784 na łuku (chyba poc. 111) oraz 252+253 na 19 (poc. 1901) na przystanku. 783+784 początkowo z drugim wagonem ciemnym i z otwartymi drzwiami. Napis na wyświetlaczu "11 Chorzów Stadion Śląski". Motorowy po chwili oświetlił doczepę, wpuścił kilku pasażerów, zamknął drzwi doczepy, ale chyba nie mógł ruszyć, bo chodził w koło i coś majstrował. Minęło 5 minut i nie widziałem by udało się mu ruszyć.

Mój poc. 1111 normalnie jechał dalej na Metalowców. Za nim jechał 579 solo z kablami do zajezdni Stroszek. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, gdyż wieczór spędziłem w Sosnowcu, ale o tym później.

hanys76
Posty: 9055
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#20 Post autor: hanys76 » 13 wrz 2008, 21:15

Przez Moniuszki w Bytomiu za składem na 1902, oraz wcześniej przemknęły od strony Stroszka dwie puste solówki. Możliwe że jedna z nich ,została wysłana po 610 do Katowic.
Czyli mamy wyjaśnienie ,z jakiego powodu taki bajzel.
812 musiał zawrócic na Placu Miarki, bo w kierunku Brynowa jechał dopiero o 20.25.

EDIT 21.25

579 nie pojechał na Stroszek, właśnie skręcił z Jagielońskiej w kierunku Sikoraka .

EDIT 22.00

Z Bytomia przyjechały razem 1904, oraz 602 z ponad 20 minutowym opóznieniem.

EDIT 22.30

Bajzlu ciąg dalszy, pociąg 605 z 15 minutowym opóznieniem, wjechał na Plac Sikorskiego.
Załączniki
snap_c1.jpg
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2008, 22:33 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#21 Post autor: KZKGaPowicz » 13 wrz 2008, 22:02

Linia 1:
Poc. 16 #503.
Linia 5:
#374, #259, #639.
Linia 6:
#815.
Linia 9:
#347, #791.
Linia 18:
Poc. 181 #472
Poc. 182 #419
Poc. 183 #476
Linia 19:
Poc. 194 #495+496 (skład NETTO)
#641+642
Linia 31:
#491.
W Bytomiu na Placu Sikorskiego w rezerwie stały:
skład 548+4??
#490
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2008, 22:09 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#22 Post autor: ff » 13 wrz 2008, 22:02

Wagon 801 o godzinie 20:10 przyjechał na Rynek z Brynowa z "16 SŁONECZNA" na wyświetlaczu. Tabliczka pociągu 03. Pomyślałem więc, że doszło do podmiany na tym pociągu tzn. 809->801. Teraz jednak widzę, że 801 wrócił właśnie z Bytomia jako poc. 603, na którym jeździ od rana. Widocznie na Rondzie okazało się, że jest już przejazd i przemienił się ponownie w 6. W sumie nie wsiadłem do 801 tylko dlatego, ze to była "16", a wiedziałem, że za chwilę z Warszawskiej jest 11. Może gdybym wsiadł to widziałbym więcej (a może nie, bo wtedy 579 mógł być na Słonecznej i bym go nie widział).

Wagon 252+253 oczekiwał na Stadionie zapewne na planowy odjazd do Bytomia (godz. 20:52) i był to ostatni zawrócony na Stadionie tramwaj. Potem puszczano pociągi do Katowic, bo trasa była odblokowana. Jeżeli skład 783+784 był na poc. 111 to pewnie jeździł na trasie Stadion - Metalowców, a potem miał tylko problemy techniczne. Skład 662+617 nadal jest na poc. 113 i jeździ planowo.

No i pytanie - co to był za skład Capgemini, który jako pierwszy jechał w paradzie do Katowic (też mi się wydawało, że to była 11) i co to był za skład, który jechał za pociągami 605 i 606 - wziąłem go za 680+679 na poc. 112. Ale wtedy za dużo mamy tych 11 na linii, bo aż 4! 783+784 już był dziś zresztą na krótko w południe na 11 i ślad się po nim stracił... Czyżby aż do tego czasu nie zjechał...?

EDIT 22:20

Do Katowic jedzie teraz czteroskład (trzeci pantograf jest też podniesiony). Cały skład jest ciemny, zdefektowanym składem jest 783+784, czyli jednak nie ruszył. Nie wiem jaki skład prowadzi. Przy stadionie byli o 22:20, w kamerkach za jakieś 20 minut, jadą powoli.

Ps. Ten pierwszy skład w kamerce rozpoznałem jako 662+617.

Obrazek

Obrazek

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#23 Post autor: ff » 13 wrz 2008, 23:09

KZKGaPowicz pisze:W Bytomiu na Placu Sikorskiego w rezerwie stały:
skład 548+4??
Skład 548+488 i ten właśnie skład został wysłany na brakujący poc. 195, na którym wcześniej był 579+610.

Co do wagonu 610 to nie widziałem, żeby coś go zabrało do Bytomia. Być może nadal stoi przy Rondzie lub go zabrano do Katowic.

Natomiast na linii 19 nie było innych wieczornych żadnych zmian (no poza tym co już wspomniano nie wprost - że na poc. 1901 pojawił się 252+253, bo wcześniej był 482+483 i na poc. 192 - 272+273, bo wcześniej 713+714). Skład 252+253 jeździ też na poc. 1911, na którym powinna już być solówka.

Na poc. 1913 wystawiono solówkę 362.

Linia 11
poc. 1111 - 661
poc. 1112 - 340
poc. 1113 - brak obsady na pierwszym jak i na drugim kółku :!:
Marcin pisze:
1502-#756K
1503-#371
1501-#692
1504-#621
1505-#756K tak mi się wydaje bo nie ma tabliczki z nr pociągu a stoi teraz na pętli w planie 1505.
Na pociągach z Zawodzia 1501 i 1503 widziałem wagony, które wypisałeś. Na poc. 1502 jechałem do Sosnowca około 17:00 wagonem 762. Wagon ten musiał później zjechać do zajezdni. Na Estakadę o godzinie 19:30 przyjechał od strony Sielca wagon 523 również na poc. 1502 (nie działały wyświetlacze - były czarne - u dołu z przodu była tablica). Za dworcem poc. 1502 minął się z poc. 1501, więc wiedziałem, że coś jest poza planem. Na zajezdni Zawodzie motorowa otworzyła drzwi i powiedziała do osób z pierwszych siedzeń, że z powodu koncertu w Spodku nie jedzie do centrum Katowic, tylko zawraca, że nie może tam jechać. Mówiła to tak cicho, że ledwo słyszałem, bo byłem na końcu wagonu. Inne osoby, które były ze mną na końcu zajęte rozmową ze współtowarzyszami nawet nie zwróciły uwagi na jakiś komunikat. Właściwie chyba nikt jej nie zrozumiał, bo nikt nie zareagował. I słusznie, nikt do Spodka 15-tką się przecież nie wybierał. Ktoś się spytał z przodu czy w związku z tym jedzie dalej, powiedziała, że tak, ale na pętlę i zawraca. No to nikt w końcu przy zajezdni nie wysiadł i jechaliśmy dalej.

No i zaczęło się - podjazd na pętlę, przewrócenie zwrotnicy, przejazd przez zwrotnicę, przewrócenie zwrotnicy na poprzednie ustawienie i to samo jeszcze raz na samej pętli, aby wjechać na tor wewnętrzny - wszystko to zanim nas wypuściła. W międzyczasie jechała za nami liniowa 14, część ludzi na chama otworzyła drzwi i się wysmyknęła, ale większość została uwięziona. Na końcu od jednego pana dostała OPeeR, że tak się nie robi, a ona nie wiedziała w sumie "o co chodzi", na co jej odpowiedział "o gówno". Prawda jest taka, że powinna dać komunikat na cały wagon i nie powinien się składać z bzdur o koncercie w Spodku (choć faktycznie taki był, ale co on ma do rzeczy do 15-tki) tylko po prostu stwierdzić fakt, że zawraca, bo jest poza planem. Być może był przypadek, że jakiś motorowy oberwał w pysk za taki prawdziwy komunikat i teraz zmyślają fikcyjne powody i postawiając przed faktem dokonanym - koncert, zakaz, trudno, nie ma wyjścia.

Motorowy z 14-tki za nami widział, że jako pełny wagon wjeżdżamy na pętlę i po pierwsze nie poczekał na przystanku, a po drugie nie wpuścił też w polu "partyzantów", którzy nielegalnie opuścili wagon w trakcie czekania przy pierwszej zwrotnicy. Do przystanku już nie dolecieli. Był to wagon 329 na poc. 1402.

Natomiast na poc. 1504 widziałem jeszcze o 17:00 faktycznie wagon 621, ale już w okolicach 20:00 kursował tam 756K. Więc dziś 756K jeździł i na 1502, i na 1505, i na 1504.
hanys76 pisze:Skład 637+638 kursuje teraz, prawdopodobnie na 202.
Zgadza się. Skład 637+638 przyjechał na przystanek Zawodzie Petla wprost z zajezdni. Pierwszy kurs poc. 202 wykonał o godzinie 17:08. I jeździł już podobnie jak pozostałe obsady linii 20, które wypisał Boguś, już do końca dnia. Teraz mi się przypomniało, że widziałem 599+600, więc tam na Chorzowskiej po uruchomieniu zatrzymania był obecny 702+701.
hanys76 pisze:O 18.50 z zajezdni do rynku przyjechał skład 685+686 . Odczekał na łuku koło teatru i ruszył za 606# 815 do ronda. Na rondzie dokonano podmiany i 815 zjechał do zajezdni.
Prawdopodobnie 815 stał o 20:15 na hali odbioru codziennego - wystawał szary. Myślałem, że jezeli nie zjechał z linii (bo jeszcze wtedy to tym nie wiedziałem) to może być np. 813 bez Knorra, które spodziewam się, że lada moment zejdą. Natomiast jezeli chodzi o tyły zajezdni (po przód był rzecz jasna zawalony wagonami) to widziałem 807 i jeszcze solówkę z prawdopodobnie białymi (czyli bedzińskimi :!: ) końcówkami zderzaków. Ale może się pomyliłem i były to kremowe, choć mam wątpliwości.

Punktualnie o godzinie 16:50 na Rynku z Zawodzia do Ronda jechał wagon 770 bez otablicowania (kwadratu na krzyżaku, tablic kierunkowych, numeru pociągu). Jedyne co miał to kwadrat linii 12 w kasetce liniowej z przodu. Czyli wagon włączał się na linię 12.
luki pisze:
hanys76 pisze:133# 338**
131 - #672
132 - #771 (#782(?) -> #771)

- ok. 7:00 z Siemianowic do Katowic jechał #771 w planie 132. Nie miał numerka pociągu. Jak dojechał do Ronda to na torze łącznikowym w kierunku Słonecznej (ex. 33) stało żelazko #782 jako "zawodzie zajezdnia". Wycofało one w stronę Chorzowskiej, a następnie podjechało do Ronda od Chorzowa. Wagon #771 nadal czekał. Myślałem że dojdzie do podmiany, no i tak się sało, ale zamienili się jedynie motorniczy. #771 z motorowym z żelazka pojechał jako 132 dalej, a #782 zjechał do Zawodzia.
Wieczorem o 20:00 żelazko 782 normalnie sobie jeździło na poc. 132.
luki pisze:
hanys76 pisze:1404# 370**
1402 - #329
poc. 1401 - 745
poc. 1405 - 772
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Ardo
Posty: 128
Rejestracja: 17 lip 2007, 11:38
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#24 Post autor: Ardo » 14 wrz 2008, 00:19

hanys76 pisze: 111# 726+727
Zdefektował około 17:45 na rondzie w kier. Bytomia.

kiepski filmik nagrany komórką i do góry nogami :P

Następnie pojechał i zawrócił na słonecznej, po czym intensywnie dymiąc zjechał do zajezdni.
ArdoGallery <- Zapraszam !

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#25 Post autor: ff » 14 wrz 2008, 01:05

DW pisze:
Marcin pisze:O 17:45 wagon ruszył prawdopodobnie w kierunku Kazimierza,dorzucam kilka zdjęć z okolic komisariatu.
Wyruszyłem z nadzieją na zobaczenie go jak będzie jeszcze zjeżdżał, ale jechałem od 18:27 od przyst. Os. Wanda do Dańdówki i do 18:42 żaden wagon nie wjechał na ostatni odcinek jednotorowy. Mijałem się jedynie z poc. 271 (#526), który jechał na Będzińską, aby włączyć się w planowy kurs do Kazimierza. #625 zdążył zjechać z ul. Andersa zapewne przed 18:27.
Ja również byłem dziś na Dańdówce i w Kazimierzu. Dostałem się tam spod dworca PKP pociągiem 271 - 526 (odjechał o 17:43, a więc 5 minut przed jakimś innym rozkładowym odjazdem). Wagon ten jechał w kolejności za poc. 273, 274 i 275. Jechał z napisem na wyświetlaczu "27 Dańdówka Trójkąt". Na Dańdówce byłem o 18:00. Stały tam poc. 274 - 595 i poc. 275 - 665. Po chwili 595 wycofał z nieużywanego fragmentu na tor 26, 665 przemanerwował ze zjazdowego 27 na nieużywany, a 526 ustawił się na miejsce 665. Zdjęcie jakie zrobił Marcin wagonom 526 i 665 jest identycznym układem jaki ja widziałem o 18:00. 595 pojechał potem do Sosnowca. Motorniczowie z 275 i 271 gawędzili sobie w wagonie 665 w przedziale pasażerskim, jeden z nich wypełniał wnętrze dymem papierosowym (prawdopodobnie właściciel wagonu).

Fakt konieczności przejścia na autobus wielu ludzi komentowało tak, że ta linia 27 jest jakaś pechowa, znowu autobus. Autobus (kremowo-czerwony jelcz) przyjechał po 5 minutach, 5 minut stał, a około 18:10 podstawił się na przystanek i wyruszyliśmy. Na przystanku Klonowa złapał nas samochód kontroli ruchu. Powiedział kierowcy, że już koniec, ruch jest wznowiony. Kierowca powiedział, że w takim razie zawiezie tylko tych co już ma (w tym mnie) i koniec. Po chwili jechał z Kazimierza rozbity 625 (była godzina 18:15). Nie było na Kazimierzu żadnego innego uwięzionego wozu. Drugi zatramwaj minąłem przy policji i też był to ostatni kurs.

Na końcowych przystankach (bodajże Pekińska) dogonił nas 665, który wyruszył z Dańdówki do Kazimierza. Jechał szybko, bez pasażerów. Na pętli, ale na stanowisku autobusowym czekali ludzie na 27. 665 bez postoju szybko zawrócił, nie zatrzymał się mimo machania pasażerów i pojechał pusty z powrotem - może zabierał pasażerów od następnego przystanku. Niedoszli pasażerowie byli bardzo niezadowleni jak im powiedziałem, że autobus kończy bieg i już jedzie do zajezdni, a do Sosnowca trzeba czekać na następny tramwaj, pytali mnie się w takim razie dlaczego tramwaj się nie zatrzymał. Pewnie z takiej samej paki czemu motorowy palił w przedziale pasażerskim - gbur i tyle.

Przyjechał po kilkunastu minutach planowo poc. 276 (wagon 667), odjazd o 18:48. A więc 526 pojechał jeszcze z Dańdówki do Sosnowca. Wszystko inne było już poustawiane planowo. Motorowa 667 jako jedyna pośród wagonów nawiedzonych przeze mnie dzisiejszego dnia miała włączone ogrzewanie i było milusio. Po kilku metrach za przystankiem niestety brak jazdy - kilkukrotne grzebanie w szafce, sprawdzanie hamulców bezpieczeństwa czy są dociśnięte. Po kilku minutach udało się ruszyć, ale jechaliśmy powoli, jakby czuc było opór. Mijaliśmy się z poc. 277 - 334. Motorowa poprosiła koleżankę o sprawdzenie w czasie mijania lewych wózków podczas jazdy: "Jest dobrze, możesz jechać".

Motorowa minęła przystanek Porabka Szkoła, mimo że czekał w drzwiach pasażer (starszy pan). Przed górką się kapnęła, zatrzymała wagon i zaczęła stopniowo nieregularnie cofać o około 20-30 metrów, bo tyle przyjechała. Gdy już go na tym przystanku wypuściła nie mogliśmy najpierw ruszyć, a potem wdrapać się z powrotem na tę górkę. Grzebanie w szafce nie dawało rezultatu, po 5 minutach strasznym mozołem udało się pokonać wzniesienie i być w Klimontowie (bałem się, że coś strzeli lub się spali). Później już nie było problemów, nastąpiła mijanka z poc. 271 - 526, z poc. 272 już za Dańdówką.

To był mój pierwszy raz na linii 27 :D

A więc między 17:45 a 19:15 było tak:
poc. 271 - 526
poc. 272 - 566
poc. 273 - 754 (to chyba tylko nie zostało dotąd podane)
poc. 274 - 595
poc. 275 - 665 (nie było zmiany na 274, co podejrzewał DW)
poc. 276 - 667
poc. 277 - 334
Marcin pisze:
DW pisze:2601 - #501
2603 - #524
2607 - #511
2611 - #534
2609-#601
poc. 2605 - 452

Wagon 760 na poc. 211 jeździł z kwadratem "Z" z tyłu.

EDIT 1:45

Nie wiem co z tym nocnymi szóstkami. Niby mają nie jeździć, a są. Są, a jakby ich nie było, bo tak jak wczoraj solówka jechała w kursie po 1:00 z Bytomia (dziś nawet wg rozkładu) do Katowic z wygaszonymi oświetleniem i niepodświetlonymi wyświetlaczami, czyli po prostu cała ciemna. Był to wagon 688, treść wyswietlaczy też taka jak wczoraj - "6 Katowice Pl. Miarki". Autobus zastępczy też był - tym razem 10 minut opóźniony.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#26 Post autor: R_G » 14 wrz 2008, 09:52

poc. 271 - 526
poc. 272 - 566
poc. 273 - 754 (to chyba tylko nie zostało dotąd podane)
poc. 274 - 595
poc. 275 - 665 (nie było zmiany na 274, co podejrzewał DW)
poc. 276 - 667
poc. 277 - 334
Wydaje mi się że ok 15-17 widziałem #534 na 27
DW pisze:211 - #760
212 - :!: moderus #535 :!:
214 - #513 (nie ma żelazka :!: )
215 - #622
216 - #753
217 - #761
Ok 16 widziałem żelazko na 21
DW pisze: 243 - #532
245 - #552
241 - #508
242 - #521
246 - #790

Jeszcze odnośnie zdarzenia z #625 to bardzo duże uszkodzenia wagonu jeżeli chodzi o zerwanie sieci. No cóż przed nami chyba kolejny dłuższy postój tego wagonu na zajezdni i jako bonus tramwaj dostanie OTK-2 nowej generacji.

Wszystkie wagony z wyświetlaczami jakie widziałem miały wyświetlone 27 Dańdówka Trójkąt i wszystkie jakie widziałem trójkątowały tak samo jak opisano w powyższych postach
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#27 Post autor: rafalurbino18 » 14 wrz 2008, 11:09

Poc. 501 - #267
Poc. 502 - #374
Poc. 503 - #639
Poc. 504 - #259
Poc. 505 - #785
Poc. 506 - #742

Poc. 351 - #765

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#28 Post autor: ff » 14 wrz 2008, 13:31

Mika0005 pisze:Wydaje mi się że ok 15-17 widziałem #534 na 27
O 17:40 jechał na 2611, czyli na tym samym co wypisanym w południe.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#29 Post autor: luki » 16 wrz 2008, 12:59

Otrzymałem informację (za którą dziękuję) że wagon #625 zerwał sieć o godzinie 4:30-4:50 i był to pierwszy kurs poc. 276, stąd także brak innych wagonów na Kazimierzu.
Sieć zerwana została przy przewróceniu słupa trakcyjnego przed wagonem.
W chwili obecnej wisi ona na odciągach przymocowanych do drzewach ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości