Wagony z wyświetlaczami +kasety.

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Wagony z wyświetlaczami +kasety.

#101 Post autor: #530+540 » 21 mar 2008, 11:50

Lista stopiątek z wyświetlaczami

R-1 Będzin:
Solówki: 509, =521, =523, =524, =525, =535, =566, =575, =602,=621 =625, =627, =636+635,=645, =646, =663, =664, =665, =667, 701, =728, =737,= 740, =748, =751, =752, =753, =754, =759, =761, =762, =768, =790
Składy:=508+534, =537+529, =629+630, =633+634, 636+635, =700+694, =726+727
Kasety na dykty
=623T+P624

R-2 Katowice Zawodzie:
Solówki: =282, =340, =573, =583, =598, 607, 672, 673, 674, 687, 688, 689, 691, 692, 693, 695, 699, 702, 749, 767, , 783, 784
Składy: =264+265^, 268+269^, 370+371^, 550+551, 637+638, 669+670,, 675+676, 680+679, 725+736, 731+730^, 734+735^, 746+745, 771+772, 781+747,782+786

R-3 Bytom Stroszek:
Solówki: 684, 707, 708, 715, 722, 732, 760, 765, 766, 774, 775, 777, 778, 779,
Składy: _283+285, 556+557, 647+648, 683+642, 703+704, 705+706, 709+710, 711+712, 713T+714, 717+721, 719+720, 755+756 kasety na dykty:
_354=321, 456+457=492+493,= 495+496

R-4 Gliwice:
Solówki: =254, =255, 374, 417, 419, 420, 458, =614, =617, =651, =652, =658, =659, =660, =661, =677, =678, =733, =742, 744, =785
Składy: =341+342@, =360+406@, =373+613@, =564+565, =653+654, =681+682, =685+686, =757+758
kasety na dykty
_419, _420, _476+425, =503
LEGENDA
_ - dykta na środku okna
= - dykta na górze okna
■ - wyświetlacze wewnętrzne z trasą przejazdu
T - bez tylnego
P - bez przedniego
^ - komplet wyświetlaczy w składzie (czyli drugi wagon z bocznym)
@ - komplet wyświetlaczy w składzie (również po lewej stronie obu wagonów)
(B) - wymontowany boczny wyświetlacz
xxx - wyświetlacz diodowy
pogrubienie - wagony posiadające wyświetlacze po innych wagonach
Drugie wagony wymienionych składów nie posiadają przedniego wyświetlacza.


Wagony, które posiadały wyświetlacze
(obecnie wymontowane lub z wagonów skasowanych/posłanych na remont)

Będzin
334, 431, 444, 450, 501*, 526, 527, 535, 552, 567, 576+575, 596, 602, 623+624, 665, 668, 728*, 753, 754

Chorzów
335+336, 554+555, 594 (komplet składu 594+593)

Zawodzie
270+271^, 284*, 315, 318, 328* (ex.688), 337, 568+569, 571+618 (wymontowane w Będzinie), 574 (komplet składu 574+573), 578+577^ (ex.772+771^), 584^, 590 (ex.340), 591, 597, 599*+600^, 604+603, 605+606, 659+660, 661, 671 (komplet składu 671+672), 672, 675+676, 685+686, 688 (ex.328), 691+689, 694+693, 695, 697+698, 702+701^, 725+736*, 726+727^, 747*, 748, 749, 781, 783+784

Bytom
317+321, 579+592, 582+580, 609+610

Gliwice
619 (komplet składu 619+620), 677, 732 (komplet składu 732+733), 785*


Post zmienił właściciela z użytkownika luki na użytkownika patryk644, który zajmie się utrzymaniem i aktualizowaniem listy.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2020, 13:59 przez #530+540, łącznie zmieniany 256 razy.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#102 Post autor: Damian_1947 » 10 paź 2013, 20:33

Włożyć kartę RAM, włączyć sterownik i wszystko, programuje się sam po czym się wyłącza, a całość operacji programowania trwa maks 5 sekund.
Pozdrawiam ;)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#103 Post autor: adam86 » 11 paź 2013, 12:18

Kart RAM to od dawna nie ma:P Wystarczy włożyć klucz.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#104 Post autor: Damian_1947 » 11 paź 2013, 16:31

adam86 pisze:Kart RAM to od dawna nie ma:P Wystarczy włożyć klucz.
Wszystko fajnie, tylko kluczem, nie zaprogramujesz sterownika :O. Na zawodziu masz jeszcze z 20 kart RAM, które są wykorzystywane do programowania.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#105 Post autor: grillmaster » 11 paź 2013, 21:06

adam86 pisze:Kart RAM to od dawna nie ma:P Wystarczy włożyć klucz.
Kluczem chcesz zaprogramować autokomputer? Powodzenia.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#106 Post autor: adam86 » 12 paź 2013, 11:53

Damian_1947 pisze:
adam86 pisze:Kart RAM to od dawna nie ma:P Wystarczy włożyć klucz.
Wszystko fajnie, tylko kluczem, nie zaprogramujesz sterownika :O. Na zawodziu masz jeszcze z 20 kart RAM, które są wykorzystywane do programowania.
Żeby uruchomić wyświetlacze to nic nie trzeba przecież programować. Przecież, jak dostaną wagon z wyświetlaczami i komputerem, to nie mając kart RAM w codziennym użytkowaniu, kierunki i tak wybiera się z linii awaryjnych. A tam generalnie jest większość kierunków dostępna.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#107 Post autor: Iwo » 12 paź 2013, 12:44

adam86 pisze:
Damian_1947 pisze:
adam86 pisze:Kart RAM to od dawna nie ma:P Wystarczy włożyć klucz.
Wszystko fajnie, tylko kluczem, nie zaprogramujesz sterownika :O. Na zawodziu masz jeszcze z 20 kart RAM, które są wykorzystywane do programowania.
Żeby uruchomić wyświetlacze to nic nie trzeba przecież programować. Przecież, jak dostaną wagon z wyświetlaczami i komputerem, to nie mając kart RAM w codziennym użytkowaniu, kierunki i tak wybiera się z linii awaryjnych. A tam generalnie jest większość kierunków dostępna.
Jeżeli są zaprogramowane w autokomputerze - a nie są we wszystkich. Inaczej jeśli nie ma to należy użyć stosownej karty.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#108 Post autor: grillmaster » 12 paź 2013, 20:56

adam86 pisze:
Damian_1947 pisze:
adam86 pisze:Kart RAM to od dawna nie ma:P Wystarczy włożyć klucz.
Wszystko fajnie, tylko kluczem, nie zaprogramujesz sterownika :O. Na zawodziu masz jeszcze z 20 kart RAM, które są wykorzystywane do programowania.
Żeby uruchomić wyświetlacze to nic nie trzeba przecież programować. Przecież, jak dostaną wagon z wyświetlaczami i komputerem, to nie mając kart RAM w codziennym użytkowaniu, kierunki i tak wybiera się z linii awaryjnych. A tam generalnie jest większość kierunków dostępna.
Tak a myślisz, że wagony katowickie mają zaprogramowane linie innych zajezdni?

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#109 Post autor: adam86 » 12 paź 2013, 21:46

grillmaster pisze:Tak a myślisz, że wagony katowickie mają zaprogramowane linie innych zajezdni?
To niech je sobie zaprogramują na tym Zawodziu, albo niech przekażą na Stroszek jakąś kartę, żeby sobie sami programować mogli. Ja wiem, że w tej firmie robi banda nieudaczników, ale bez przesady.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2013, 09:46 przez adam86, łącznie zmieniany 1 raz.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#110 Post autor: tramwajarze z19 » 12 paź 2013, 22:27

adam86 pisze:
grillmaster pisze:Tak a myślisz, że wagony katowickie mają zaprogramowane linie innych zajezdni?
To niech je sobie zaprogramują na tym Zawodziu, albo niech przekażą na Stroszek jakąś kartę, żeby sobie sami programować mogli. Ja wiem, że w tej firmie robi banda nieudaczników, ale bez przesady.
Z tego, co wiem, to Stroszek nie umiał i nadal nie potrafi zaprogramować wyświetlaczy starego typu, na przykład tu. Dlatego w takich składach jak #609+610, #317+321 czy #579+592 zakładano kasetki zwykłe.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2013, 09:46 przez tramwajarze z19, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#111 Post autor: grillmaster » 13 paź 2013, 12:20

adam86 pisze:
grillmaster pisze:Tak a myślisz, że wagony katowickie mają zaprogramowane linie innych zajezdni?
To niech je sobie zaprogramują na tym Zawodziu, albo niech przekażą na Stroszek jakąś kartę, żeby sobie sami programować mogli. Ja wiem, że w tej firmie robi banda nieudaczników, ale bez przesady.
Nie rozumiesz, że jak linie zmienią trasę, to trzeba też będzie przeprogramować dane na tej karcie RAM?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#112 Post autor: Boguś » 13 paź 2013, 16:35

tramwajarze z19 pisze:
adam86 pisze:
grillmaster pisze:Tak a myślisz, że wagony katowickie mają zaprogramowane linie innych zajezdni?
To niech je sobie zaprogramują na tym Zawodziu, albo niech przekażą na Stroszek jakąś kartę, żeby sobie sami programować mogli. Ja wiem, że w tej firmie robi banda nieudaczników, ale bez przesady.
Z tego, co wiem, to Stroszek nie umiał i nadal nie potrafi zaprogramować wyświetlaczy starego typu, na przykład tu. Dlatego w takich składach jak #609+610, #317+321 czy #579+592 zakładano kasetki zwykłe.
Ale przez jakiś czas te składy jeździły z wyświetlaczami i miały wgrane odpowiednie linie i kierunki (m.in. linia 9).

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#113 Post autor: adam86 » 13 paź 2013, 19:23

grillmaster pisze:
adam86 pisze:
grillmaster pisze:Tak a myślisz, że wagony katowickie mają zaprogramowane linie innych zajezdni?
To niech je sobie zaprogramują na tym Zawodziu, albo niech przekażą na Stroszek jakąś kartę, żeby sobie sami programować mogli. Ja wiem, że w tej firmie robi banda nieudaczników, ale bez przesady.
Nie rozumiesz, że jak linie zmienią trasę, to trzeba też będzie przeprogramować dane na tej karcie RAM?
No i? Następnie za jej pomocą w SRG2000. To niech im Zawodzie odda jedną kartę. Ludzie, niedawno w każdej zajezdni każdy motorowy dostawał kartę z nagranym rozkładem jazdy, niezależnie od tego czy wagon miał wyświetlacze czy nie.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#114 Post autor: grillmaster » 13 paź 2013, 21:31

adam86 pisze:Ludzie, niedawno w każdej zajezdni każdy motorowy dostawał kartę z nagranym rozkładem jazdy, niezależnie od tego czy wagon miał wyświetlacze czy nie.
Niedawno? To już grubo ponad 5 lat minęło.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#115 Post autor: luki » 13 lut 2014, 19:09

W składzie #637+638 nie działają wyświetlacze w doczepce (pewnie coś nie jest połączone) już co najmniej od 2-3 dni.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#116 Post autor: Iwo » 15 maja 2014, 23:56

Wagon #635 po naprawie bieżącej wyposażyliśmy w wyświetlacze. Następne w kolejce: #525, #602, #636.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#117 Post autor: Damian_1947 » 16 maja 2014, 00:41

Iwo pisze:Wagon #635 po naprawie bieżącej wyposażyliśmy w wyświetlacze. Następne w kolejce: #525 #602 #636
Iwo, a jakie to są wyświetlacze? Klapkowe pokasacyjne? Ponoć jest opcja wyświetlaczy diodowych dla #625, aż się prosi :))
Pozdrawiam ;)

Carleek
Posty: 280
Rejestracja: 20 wrz 2009, 12:15
Lokalizacja: Bytom

#118 Post autor: Carleek » 16 maja 2014, 07:28

W #688 nie działają wyświetlacze od co najmniej 2-3 dni.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#119 Post autor: Iwo » 16 maja 2014, 14:16

Damian_1947 pisze:
Iwo pisze:Wagon #635 po naprawie bieżącej wyposażyliśmy w wyświetlacze. Następne w kolejce: #525 #602 #636
Iwo, a jakie to są wyświetlacze? Klapkowe pokasacyjne? Ponoć jest opcja wyświetlaczy diodowych dla #625, aż się prosi :))
"Pokasacyjne".
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#120 Post autor: KZKGaPowicz » 16 maja 2014, 18:53

Damian_1947 pisze:Ponoć jest opcja wyświetlaczy diodowych dla #625, aż się prosi :))
Czy to jest pewne, że "żelaZURek" #625 otrzyma wyświetlacze?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#121 Post autor: Damian_1947 » 16 maja 2014, 22:15

KZKGaPowicz pisze:
Damian_1947 pisze:Ponoć jest opcja wyświetlaczy diodowych dla #625, aż się prosi :))
Czy to jest pewne, że "żelaZURek" #625 otrzyma wyświetlacze?
Jest rozważana opcja zakupu takowych. Jeżeli będę wiedział coś więcej, dam znać.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#122 Post autor: luki » 16 maja 2014, 22:52

Carleek pisze:W #688 nie działają wyświetlacze od co najmniej 2-3 dni.
Jeździ z "zamontowanymi" tablicami z boku i tyłu.
Nie wiem czy to ten sam skład, ale takie coś widziałem już przed paroma tygodniami.
Najczęściej w drugich wagonach w Zawodziu wyświetlacze nie działają, raz widziałem taką sytuację w którymś składzie ze Stroszka. Nawet wczoraj jedna Pesa (chyba #820) jeździła z ciemnymi wyświetlaczami.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#123 Post autor: KZKGaPowicz » 17 maja 2014, 11:26

Damian_1947 pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Damian_1947 pisze:Ponoć jest opcja wyświetlaczy diodowych dla #625, aż się prosi :))
Czy to jest pewne, że "żelaZURek" #625 otrzyma wyświetlacze?
Jest rozważana opcja zakupu takowych. Jeżeli będę wiedział coś więcej, dam znać.
Dzięki za odpowiedź. Szkoda, że nie zamontują nowych wyświetlaczy we wszystkich ZURkach. :(
luki pisze:
Carleek pisze:W #688 nie działają wyświetlacze od co najmniej 2-3 dni.
Jeździ z "zamontowanymi" tablicami z boku i tyłu.
Nie wiem czy to ten sam skład, ale takie coś widziałem już przed paroma tygodniami.
Najczęściej w drugich wagonach w Zawodziu wyświetlacze nie działają, raz widziałem taką sytuację w którymś składzie ze Stroszka. Nawet wczoraj jedna Pesa (chyba #820) jeździła z ciemnymi wyświetlaczami.
Powinni zgłosić do wykonawcy usterkę celem naprawy gwarancyjnej. Nie wiem jakiej firmy są wyświetlacze w Moderusach z ZURu, bo te działają bez zarzutu, oprócz #613+373. Nie wiem, czym to jest spowodowane, że czasami w jednym wagonie jest wszystko w porządku, a w drugim jakieś inne napisy są wyświetlane? W wyświetlaczach z ZURu zauważyłem też różną intensywność świecenia diod w tych samych wagonach; zdarza się dość często, że świeci jaśniej, później słabiej lub na odwrót. Tak zdarza się w Helmutach, #613+373, #658; w E1 nie wiem.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2014, 12:41 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 2 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#124 Post autor: rifi » 17 maja 2014, 12:35

KZKGaPowicz pisze: Nie wiem jakiej firmy są wyświetlacze w Moderusach z ZURu, bo te działają bez zarzutu.
W Moderusach z ZURu są wyświetlacze R&G a w Moderusach z Poznania/Łodzi są PIXELOWE.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#125 Post autor: KZKGaPowicz » 17 maja 2014, 12:38

rifi pisze:
KZKGaPowicz pisze: Nie wiem jakiej firmy są wyświetlacze w Moderusach z ZURu, bo te działają bez zarzutu.
W Moderusach z ZURu są wyświetlacze R&G a w Moderusach z Poznania/Łodzi są PIXELOWE.
Dzięki za info, tak właśnie myślałem.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#126 Post autor: DW » 17 maja 2014, 12:50

W Moderusach z ZUR czasem nie działają jedynie wyświetlacze z numerem pociągu. Natomiast w poznańskich/łódzkich często zdarzało mi się widywać wozy z niedziałającymi niektórymi wyświetlaczami, podczas gdy inne działały normalnie.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#127 Post autor: Damian_1947 » 17 maja 2014, 15:11

Jeżeli chodzi o helmuty, zurfortepiany i część E1 to tam są tablice i sterowniki firmy Dysten. Widać różnice choćby w czcionce. W Pesach i Zurowych Moderusach mamy sterowniki SRG 5000, dość toporne i często zacinające się. Moim zdaniem to najgorszy wyrób tej firmy.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#128 Post autor: Boguś » 17 maja 2014, 18:50

Damian_1947 pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Damian_1947 pisze:Ponoć jest opcja wyświetlaczy diodowych dla #625, aż się prosi :))
Czy to jest pewne, że "żelaZURek" #625 otrzyma wyświetlacze?
Jest rozważana opcja zakupu takowych. Jeżeli będę wiedział coś więcej, dam znać.
Obowiązkowo również do starych Moderusów #535 i #788.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#129 Post autor: KZKGaPowicz » 18 maja 2014, 10:05

Boguś pisze:
Damian_1947 pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Damian_1947 pisze:Ponoć jest opcja wyświetlaczy diodowych dla #625, aż się prosi :))
Czy to jest pewne, że "żelaZURek" #625 otrzyma wyświetlacze?
Jest rozważana opcja zakupu takowych. Jeżeli będę wiedział coś więcej, dam znać.
Obowiązkowo również do starych Moderusów #535 i #788.
Zgadzam się, ale co tu mówić, jak do #417, #620 i #788 nawet połówkowców nie chcą zamontować.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#130 Post autor: Iwo » 18 maja 2014, 14:38

Damian_1947 pisze:Jeżeli chodzi o helmuty, zurfortepiany i część E1 to tam są tablice i sterowniki firmy Dysten. Widać różnice choćby w czcionce. W Pesach i Zurowych Moderusach mamy sterowniki SRG 5000, dość toporne i często zacinające się. Moim zdaniem to najgorszy wyrób tej firmy.
Część PT *(z drugiej dostawy) ma SIP firmy R&G. Sterowniki SRG 5000 trzeba umieć obsługiwać, wtedy działają płynnie, choć producent w aktualnie produkowanych zwiększa ilość pamięci operacyjnej w urządzeniu.

Co do "pantografów połówkowych" - nie ma konieczności wymiany dotychczasowych, skoro są w dobrym stanie. Odnosząc się do założenia SIP w pozostałych wagonach po RK - zamówienie takie będzie poprzedzone przetargiem, który prawdopodobnie będzie ogłoszony jeszcze w tym półroczu.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#131 Post autor: grillmaster » 18 maja 2014, 20:47

Iwo pisze:Część PT *(z drugiej dostawy) ma SIP firmy R&G. Sterowniki SRG 5000 trzeba umieć obsługiwać, wtedy działają płynnie...
W Helmutach nie ma problemów z płynnością działania autokomputerów SRG-5000, ponieważ nie ma w nich wgranych linii wraz z przystankami, a co za tym idzie pamięć ich jest stosunkowo mało obciążona. Poza tym temat ten dotyczy wagonów 105N.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#132 Post autor: KZKGaPowicz » 18 maja 2014, 22:58

Iwo pisze:Co do "pantografów połówkowych" - nie ma konieczności wymiany dotychczasowych, skoro są w dobrym stanie. Odnosząc się do założenia SIP w pozostałych wagonach po RK - zamówienie takie będzie poprzedzone przetargiem, który prawdopodobnie będzie ogłoszony jeszcze w tym półroczu.
Być może by je zamontowali, ale w Gliwicach nie ma praktycznie rezerwy połówkowców.

Czyli do pozostałych wagonów po RK też będą wyświetlacze?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#133 Post autor: grillmaster » 10 lip 2014, 16:16

#270+271 do dopisania.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#134 Post autor: KZKGaPowicz » 01 paź 2014, 20:55

Niepokoi mnie awaria lewego wyświetlacza w ZURku #373, która trwa już ponad tydzień.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#135 Post autor: DW » 20 sie 2015, 22:09

Wagon #625 otrzymał nowe wyświetlacze diodowe - przedni, boczny i tylny (bez wyświetlacza na numer pociągu). Takie same lub bardzo podobne w czasie remontu kapitalnego dostał Citadis #807.
Jak informuje Krystian517 komplet wyświetlaczy otrzymał też Moderus #535.

DOPISANE (22.09.2015):
#625 ma również wyświetlacz wewnętrzny.
W czasie prac w ZUR wyświetlacze dostał #621 oraz skład "stojedenastek" #360+406.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#136 Post autor: skoti » 17 lis 2015, 15:20

W ZUR także wyświetlacze dostał #534.

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#137 Post autor: DWD » 01 sty 2016, 18:22

Wagon #419 otrzymał elektroniczne tablice.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#138 Post autor: Boguś » 01 sty 2016, 19:07

DWD pisze:Wagon #419 otrzymał elektroniczne tablice.
Matrycowe czy ledowe?
Ostatnio zmieniony 01 sty 2016, 20:28 przez Boguś, łącznie zmieniany 2 razy.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#139 Post autor: trajtek » 01 sty 2016, 19:24

Boguś pisze:
DWD pisze:Wagon #419 otrzymał elektroniczne tablice.
Matrycowe czy ledowe?
Czyżby robili to z myślą, żeby jeździły osobno a nie ponownie w składzie? :-)
Ostatnio zmieniony 01 sty 2016, 19:43 przez trajtek, łącznie zmieniany 1 raz.

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#140 Post autor: DWD » 01 sty 2016, 20:02

Boguś pisze:Matrycowe czy ledowe?
Matryca.

L.A
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2015, 22:05
Lokalizacja: Świętochłowice

#141 Post autor: L.A » 05 sty 2016, 19:59

DWD pisze:
Boguś pisze:Matrycowe czy ledowe?
Matryca.
No właśnie, dziś go widziałem.
Swoją drogą.
Skąd montowane są te wyświetlacze?
Z skasowanych 105 czy może Karlikowe z 807 lub 808?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#142 Post autor: Boguś » 05 sty 2016, 22:20

L.A pisze:
DWD pisze:
Boguś pisze:Matrycowe czy ledowe?
Matryca.
Skąd montowane są te wyświetlacze?
Ze skasowanych 105 czy może Karlikowe z 807 lub 808?
Z Karlików.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2016, 11:24 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#143 Post autor: DW » 28 sty 2016, 18:56

#525 otrzymał wyświetlacze matrycowe w spadku po innej stopiątce. Tylny pochodzi z #517 (numer linii był w nim szerszy niż w innych wozach). Być może pozostałe również są z tego samego wozu.

666
Posty: 468
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#144 Post autor: 666 » 29 sty 2016, 08:24

W ZURze znajduje sie skład #556+557, który ma otrzymać wyświetlacze zdemontowane z #814.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#145 Post autor: Boguś » 31 sty 2016, 18:38

DW pisze:Tylny pochodzi z #517 (numer linii był w nim szerszy niż w innych wozach).
Kilka lat temu szerszy numer na tylnym wyświetlaczu był czymś oczywistym. Nie wiem dlaczego szersza czcionka, która była bardziej czytelna ustąpiła miejsce tej węższej.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#146 Post autor: tramwajarze z19 » 31 sty 2016, 19:08

Boguś pisze:
DW pisze:Tylny pochodzi z #517 (numer linii był w nim szerszy niż w innych wozach).
Kilka lat temu szerszy numer na tylnym wyświetlaczu był czymś oczywistym. Nie wiem dlaczego szersza czcionka, która była bardziej czytelna ustąpiła miejsce tej węższej.
A tal zapytam, czy oprócz #525 został jakiś wóz gdzie tylni wyświetlacz ma szerszą czcionkę?
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#147 Post autor: DW » 12 mar 2016, 11:47

tramwajarze z19 pisze:
Boguś pisze:
DW pisze:Tylny pochodzi z #517 (numer linii był w nim szerszy niż w innych wozach).
Kilka lat temu szerszy numer na tylnym wyświetlaczu był czymś oczywistym. Nie wiem dlaczego szersza czcionka, która była bardziej czytelna ustąpiła miejsce tej węższej.
A tal zapytam, czy oprócz #525 został jakiś wóz gdzie tylni wyświetlacz ma szerszą czcionkę?
Nie kojarzę innego wozu z tylnym wyświetlaczem z szerszą czcionką. Na pewno nie ma takiego w Będzinie.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#148 Post autor: elot360 » 12 mar 2016, 14:06

A skoro o czcionce mowa. Czy stroszkowe żelazka mają teraz nieco inną czcionkę na wyświetlaczach, a na pewno na tych z przodu?

Chodzi o to że np Chorzów Rynek było normalnie całe drukowanymi a teraz (Np w wagonach po przemalowaniu, choć ostatnio widziałem to chyba w #779) że Chorzów i Rynek jest z dużej a reszta z małych. Jak to jest z tym?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#149 Post autor: mi4chal744 » 12 mar 2016, 18:39

Gliwicki skład #556+557 ma również wyświetlacze.
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego

Dziś służba na:
703

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#150 Post autor: polaraxa » 12 mar 2016, 19:04

Dawno temu wszystkie tylne tablice klapkowe posiadały szeroką czcionkę jednak parę lat temu zmieniono oprogramowanie ponieważ część tablic mogła wyświetlać napisy AWARIA JAZDA PRÓBNA ITD co powodowało zakłócenia w systemie.

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#151 Post autor: patryk644 » 25 maja 2016, 00:04

Na tylnych wyświetlaczach czasami pojawiają się takie skróty jak:
JP - Jazda Próbna
PT - Przejazd Techniczny

Czy są jeszcze używane jakieś inne skróty?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości