Strona 2 z 2

Ilość wagonów 105N

: 14 mar 2008, 10:32
autor: luki
Wg spisu taborowego podawanego przez TŚ mają na stanie 25 wagonów 105N. Tymczasem baza WPK wg całej wcześniej zdobytej wiedzy podaje 22 wagony. Różnica trzech sztuk jest już od bardzo dawna i się nie zmienia. A więc trzy wagony 105Na (wg nas) są przez spółkę traktowane jako 105N - jeden z Bytomia (może tak być zakwalifikowana tylko solówka 487 :!: ), a dwa z Będzina. Myślę, że tu może zachodzić podobna sytuacja jak z wagonem 416 (kiedyś też 363), który mimo typu 105N miał szafy aż do sufitu. Spis TŚ to akurat zawsze uwzględniał.

SPIS LINIOWYCH WAGONÓW SERII 105N

R-1 Będzin

105Na - 32 sztuki
275 286 508+534 509 521+518 523 524 525 527 530+540 535 537+529 552 553 566 575 602 621 622 623+624 625 629+630 633+634 636+635

105N-2K - 9 sztuk
665 700+694 737 740 759 761 762 790

105N HF 11 AC - 16 sztuk
617 627 645 646 661 663 664 667 701+748 728 751 752 753 754 768


R-2 Katowice Zawodzie

105N - 1 sztuka
338

105Na - 38 sztuk
250+251 264+265 268+269 270+271 282 283+285 340 370+371 550 551 573 583+584 598 599+600 604+603 607 673 674 679 680 687 699 731+730 734+735 745 746 767

105N-2K - 6 sztuk
669 670 693 782 783 784

105N HF 11 AC - 18 sztuk
637+638 672+688 675 676 689 692 695 691 702 725+736 749 771+772 781+747

R-3 Bytom Stroszek

105Na - 24 sztuki
257+258 321 354+355 451 456+457 487 490 492+493 495+496 587+612 620 644+344 716 743 773 776 791

* - wagon 258 - doczepa 105NaD

105N-2K - 10 sztuk
722 732 765 766 774 775 777 778 779 786

105N HF 11 AC - 25 sztuk
642 647+648 683 684 703 704 705+706 707 708 709 710 711+712 713+714 715 717+721 719+720 755+756 760

R-4 Gliwice

105Na - 22 sztuki
254+255 259+267 379+415 417 419 420 425 458 460 461 476 503 506 556+557 564+565 639 649+650 658

105N-2K - 6 sztuk
374 614 677 678 733 742

105N HF 11 AC - 16 sztuk
651+652 653+654 659 660 681+682 685+686 726+727 744 757+758 785

111N - 6 sztuk
341+342 360+406 373+613

: 16 wrz 2008, 18:32
autor: Rafał z Helenki
A na czym ta modernizacja będzie polegać? Czyżby pierwszy skład żelazek, a może kolejne samodzielne solówki-żelazka?

: 16 wrz 2008, 18:38
autor: Marcin
Rafał z Helenki pisze:A na czym ta modernizacja będzie polegać? Czyżby pierwszy skład żelazek, a może kolejne samodzielne solówki-żelazka?
Tego to nie wiem ale możliwe że będzie skład,kilka składów wytypowano np #783+784,#670+669 i właśnie #694+693 :).

: 16 wrz 2008, 20:49
autor: Rafał z Helenki
A które wagony z Gliwic zostały wytypowane do modernizacji? Nie mówcie, że moje ulubione, tj. #401+402 i #417+418:)

: 16 wrz 2008, 21:04
autor: Marcin
Gliwice:
- 732 i 733 (para do ew. składu 732+733),
- 765 i 786 (para do ew. składu 765+786),
- 742 (solówka z gniazdami z tyłu)
Z Gliwic zostały wytypowane te :).

: 16 wrz 2008, 21:21
autor: Rafał z Helenki
Kiedyś masowo wagony doczepne przerabiano na samodzielne solówki. A teraz co? Znowu wraca moda na składy? Słyszałem coś o ponownym uskładowieniu linii nr 26, a co w tym temacie słychać w odniesieniu do innych obecnie solówkowych linii tramwajowych w GOP?

: 16 wrz 2008, 21:45
autor: DW
Rafał z Helenki pisze:Kiedyś masowo wagony doczepne przerabiano na samodzielne solówki. A teraz co? Znowu wraca moda na składy? Słyszałem coś o ponownym uskładowieniu linii nr 26, a co w tym temacie słychać w odniesieniu do innych obecnie solówkowych linii tramwajowych w GOP?
Moda na składy raczej nie wróci. Żelazka #777 i #779 oraz #737 i #759 też mogą zostać, w razie potrzeby połączone w skład, ale na razie puszczane są i będą solo. Podobnie będzie pewnie z koljenymi modernizacjami - większość wagonów będzie miała gniazda z tyłu czy z przodu, aby kiedyś była możliwość połączenia je w skład.
Na 26 była koncepcja puszczenia w wakacje składów co 20 min., zamiast solówek co 10, co raczej nie było by udogodnieniem dla pasażerów, ale na szczęście do tego nie doszło.

: 16 wrz 2008, 21:46
autor: memphis
Łódzkie żelazka nie za bardzo można łączyć w składy, bo układ elektryczny (sterowanie i coś tam jeszcze) jest spartolony.

: 16 wrz 2008, 22:01
autor: rafalurbino18
memphis pisze:Łódzkie żelazka nie za bardzo można łączyć w składy, bo układ elektryczny (sterowanie i coś tam jeszcze) jest spartolony.
No niestety. Szkoda, bo naprawdę ładnie wyglądałby taki skład na którejś z linii tramwajowej w GOPie (np. 3, 15, 27).
Rafał z Helenki pisze:A które wagony z Gliwic zostały wytypowane do modernizacji? Nie mówcie, że moje ulubione, tj. #401+402 i #417+418:)
Składów ruszać nie będą, skoro można solówki, a później tworzyć nowy skład. Hmm, wie ktoś co się dzieje z #417+418, bo dawno go nie widziałem. Oby tylko nie stracił reklamy VEKI :-)

: 16 wrz 2008, 22:03
autor: Peter
Rafał z Helenki pisze:Kiedyś masowo wagony doczepne przerabiano na samodzielne solówki. A teraz co? Znowu wraca moda na składy?
Trudno tu mówić o jakiejś modzie. Kiedyś za czasów składów po prostu było w miarę normalnie. Teraz mamy tylko dużo "specjalistów". A jak się do tramwajów wzięło KZK GOP to po prostu jest wręcz wesoło gdy się na to patrzy. :-) Pracownikom TŚ na pewno nie jest wesoło...

Może jednak powróćmy do tematu, bo jednym z głównych powodów tego że nie ma tylu składów co kiedyś jest "Ilość wagonów 105N". :twisted:
Tak w ogóle to w wolnym czasie trzeba troszkę pomyszkować i szukać tych 105Na będących niby 105N. :mruga:

: 28 wrz 2008, 14:56
autor: ff
Poprawiłem pierwszy post w opraciu o najnowszą aktualizację. Pytanie do memphisa czy wagon 487 został skorygowany, bo zgłaszałeś uwagi, a jesli tak, to dlaczego nie zostało to zrobione w przypadku Będzina? Bo jeśli w przypadku Będzina korekta też została zrobiona to mamy tam kasacje jakichś stopiątek Na.

: 28 wrz 2008, 18:01
autor: Peter
Ja stawiałbym jednak na kasację #536 i #538, którymi kilka miesięcy temu jechałem i oba były w stanie agonalnym. Co do korekty 105N ze 105Na to trudno coś powiedzieć. Liczba sztuk 105N zmniejszyła ostatnio się jednak o 2 sztuki z 8 na 6 wg listy TŚ. :mruga:
Trzeba jak zwykle poczekać, to się dowiemy. Co do tych 105Na uważanych za 105N w gruncie rzeczy w ramach postępujących kasacji też się kiedyś dowiemy. :twisted: Natomiast wagonów 105N jest na tyle mało w Będzinie, że chyba można się dowiedzieć od TŚ, które wagony są za nie uważane ?
Wiroos pisze:Z tego co wiem, przełączenie silników z układu szeregowego na szeregowo-równoległy odbywa się już przy małej prędkości (około 40-stego kontaktu w rozruszniku) i nie towarzyszy temu żaden charakterystyczny dźwięk.
Czasami w 105Na daje się poczuć lekkie szarpnięcie właśnie przy rozruchu jednocześnie z tym cyknięciem. Cyknięcia są w nich różnie słyszalne co jest pewnie powodem stanu aparatury. Da się jednak wyczuć ten moment jak wagon rusza powoli.

Ostatnio jechałem w wagonie #467 ze składu 105N #467+489 i nie ma takiego cyknięcia jak również lekkiego szarpnięcia.

: 28 wrz 2008, 18:17
autor: Wiroos
Owszem, przy przełączeniu czasem lekko szarpnie wagonem i może być przy tym słyszalne takie ciche "uderzenie". Trzeba się dobrze wsłuchać. Głośne cyknięcie, o którym mówiliśmy wcześniej wydaje ponoć któryś przekaźnik.
Swoją drogą, jeśli motorowy ma nieco wprawy to potrafi ruszyć z przystanku od razu na połączeniu szeregowo-równoległym :)

: 28 wrz 2008, 18:23
autor: Peter
Ostatnio jechałem krakusem #268+269 i motornicza tak startowała, że ten ów przekaźnik o którym piszesz cykał praktycznie natychmiast. :mryellow:
Te szarpanie i ogólny brak synchronizacji wagonów pamiętam ze ś.p. składu 105Na #605+606 (skasowany w czerwcu 2000r.). Tam to szarpnięcie było mocne i dość charakterystyczne dla tego wyjątkowo wysłużonego już składu jak na owe czasy. Przetwornica w pierwszym wagonie ledwo co się w ogóle obracała (pod koniec służby to potem naprawili) a drugi wagon najwyraźniej pchał nieco pierwszy. Dezel nad dezele, ale miał swój klimat. :)

: 28 wrz 2008, 20:05
autor: memphis
ff pisze:Poprawiłem pierwszy post w opraciu o najnowszą aktualizację. Pytanie do memphisa czy wagon 487 został skorygowany, bo zgłaszałeś uwagi, a jesli tak, to dlaczego nie zostało to zrobione w przypadku Będzina? Bo jeśli w przypadku Będzina korekta też została zrobiona to mamy tam kasacje jakichś stopiątek Na.
Póki co nic nikomu nie zgłaszałem i nie znam ostatnich ewentualnych kasacji (powiedzmy z ostatniego miesiąca), postaram się to wkrótce nadrobić.

: 28 wrz 2008, 22:02
autor: ff
memphis pisze:Póki co nic nikomu nie zgłaszałem i nie znam ostatnich ewentualnych kasacji (powiedzmy z ostatniego miesiąca), postaram się to wkrótce nadrobić.
To dziwne, że sami od siebie to poprawili po tylu latach, akurat teraz kiedy o tym rozmawiamy. Chyba, że ktoś napisał po cichu jakiegoś maila... albo czytali ten wątek ;)

: 13 lut 2009, 21:43
autor: ff
Na stronie TŚ pojawiła się nowa tabelka z ilostanem na 31 stycznia 2009. Wszystko się zgadza, uzupełniłem wykaz w pierwszym poście o te informacje, które w sumie były już na forum podawane. Przy okazji żadne z ostatnich przerzutów nie było zakwalifikowane stałe - wszystko jest na zasadzie wypożyczenia.

Re: Ilość wagonów 105N

: 15 lut 2009, 03:06
autor: Karol
ff pisze:105N-2K - 4 sztuki
665 737 740 759 761 762 790
ff pisze:105Na
699+700
105N-2K
700
Niby drobiazgi takie, ale jednak...

Dzięki. Poprawione. ff

: 27 lut 2009, 19:23
autor: 105N-#338
A czy gliwicki +393 ze składu 655+393 nie jest 105N?

Uwagę moją skupił, ponieważ wracałem nim dzisiaj z centrum, i zauważyłem klasyczną zabudowe kierowcy, i pionową zakrywkę pulpitu, charakterystyczną dla 105N. A i między światłami przednimi w 393 znajduje się taka pokrywka jak w 105N , w której może kiedyś znajdowało się gniazdo ukrotnienia ?

: 27 lut 2009, 19:35
autor: memphis
105N-#338 pisze:A czy gliwicki +393 ze składu 655+393 nie jest 105N?

Uwagę moją skupił, ponieważ wracałem nim dzisiaj z centrum, i zauważyłem klasyczną zabudowe kierowcy, i pionową zakrywkę pulpitu, charakterystyczną dla 105N. A i między światłami przednimi w 393 znajduje się taka pokrywka jak w 105N , w której może kiedyś znajdowało się gniazdo ukrotnienia ?
393 od 1982 roku ma układ elektryczny 105Na. Nie jest możliwe spięcie w skład wagonu 105N z 105Na.

: 27 lut 2009, 21:22
autor: 105N-#338
memphis pisze:
105N-#338 pisze:A czy gliwicki +393 ze składu 655+393 nie jest 105N?

Uwagę moją skupił, ponieważ wracałem nim dzisiaj z centrum, i zauważyłem klasyczną zabudowe kierowcy, i pionową zakrywkę pulpitu, charakterystyczną dla 105N. A i między światłami przednimi w 393 znajduje się taka pokrywka jak w 105N , w której może kiedyś znajdowało się gniazdo ukrotnienia ?
393 od 1982 roku ma układ elektryczny 105Na. Nie jest możliwe spięcie w skład wagonu 105N z 105Na.
Domyślam się. Napisałem że MOŻE KIEDYŚ ZNAJDOWAŁO. Nie uważam że znajduje ;).

Chodzi mi w tej chwili o historię.

Czyli 393 był kiedyś 105N?

: 28 lut 2009, 16:58
autor: luki
105N-#338 pisze:Domyślam się. Napisałem że MOŻE KIEDYŚ ZNAJDOWAŁO. Nie uważam że znajduje ;) .

Chodzi mi w tej chwili o historię.

Czyli 393 był kiedyś 105N?
No przecież memphis, napisał, że od 1982 dostał wagon ten elektrykę 105Na. Czyli wcześniej musiał być 105N, jest to przecież rocznik 1975.

: 29 mar 2009, 00:13
autor: ff
Nowa tabelka na stronie TŚ na dzień 16 marca, uwzględnia tylko wpisanie na stan wagonów 284 i 285, zatem również je uwzględniam w naszym wątku.

EDIT 13.09

Na stronie TŚ jest nowa tabelka. która uwzględnia następujące zmiany:

Będzin
- zmniejszenie liczby 105N z 5 do 3 sztuk (korekta błędnej informacji)
- zmniejszenie liczby 105Na z 71 do 67 sztuk (przesunięcie 571+618 i 604+603 do Zawodzia, dopisanie dwóch 105Na dotychczas uznawanych za 105N, zdjęcie użelazkowionego 670+669)
- zwiększenie liczby 105-2K z 7 do 9 sztuk (wpisanie 669 i 670)

Zawodzie
- zwiększenie liczby 105Na z 84 do 85 sztuk (dopisanie przeniesionych z Będzina 571+618 i 604+603, zdjęcie skasowanego 769, zdjęcie użelazkowionego 783+784)
- zwiększenie liczby 105-2K z 4 do 6 sztuk (wpisanie 783+784)

Bytom
- zmniejszenie liczby 105Na z 63 do 59 sztuk (kasacja 317, zdjęcie użelazkowionych 722, 774 i 778)
- zwiększenie liczby 105N-2K z 7 do 10 sztuk (wpisanie 722, 774 i 778)

Gliwice
- zmniejszenie liczby 105Na z 59 do 54 (kasacja 588+589, zdjęcie użelazkowionych 742, 765 i 786)
- zwiększenie liczby 105N-2K z 5 do 8 sztuk (wpisanie 742, 765 i 786)

: 13 lis 2011, 20:11
autor: hanys76
105NT - 1 sztuka
789 (wagon wypożyczony przez MPK Kraków)
Czy aby napewno ten wagon jest nadal tylko wypożyczony , bo na forum Krakowskim pisze że zakupiony z TŚ w 2007 roku.
http://www.kmk.krakow.pl/konstal_105nt_spis.html
Jeśli tak jest to trzeba by to zmienic w naszej bazie taboru.

: 13 lis 2011, 21:05
autor: Peter
hanys76 pisze:
105NT - 1 sztuka
789 (wagon wypożyczony przez MPK Kraków)
Czy aby napewno ten wagon jest nadal tylko wypożyczony , bo na forum Krakowskim pisze że zakupiony z TŚ w 2007 roku.
http://www.kmk.krakow.pl/konstal_105nt_spis.html
Jeśli tak jest to trzeba by to zmienic w naszej bazie taboru.
Z kolei nadal na stronie TŚ widnieje na stanie 105NT #789 a #756K jak wiemy i widzimy dalej "męczy się" w barwach krakowskich. ;-) Jednocześnie prawdopodobnie nie są uwzględnione na tej liście stopiątki w leasingu zwrotnym. :arrow: Link

: 02 lip 2012, 12:30
autor: R_G
http://www.tram-silesia.pl/www/index.php/tabor/liniowe/

Stan na 01.06.2012. Trochę się pozmieniało.

: 04 lip 2012, 20:46
autor: Boguś
105NT #789 nadal na stanie w Będzinie. :)

: 16 lis 2013, 17:32
autor: szymon nolewajk
#685+686 do Gliwic.

EDIT

NA 105N HF 11 AC:

R1)#663,#664,#760

R2)#672,#688,#725,#736,#781+747

R3)#681+682,#711+712,#719+720

R4)-