Ilość wagonów 105N

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Ilość wagonów 105N

#51 Post autor: luki » 14 mar 2008, 10:32

Wg spisu taborowego podawanego przez TŚ mają na stanie 25 wagonów 105N. Tymczasem baza WPK wg całej wcześniej zdobytej wiedzy podaje 22 wagony. Różnica trzech sztuk jest już od bardzo dawna i się nie zmienia. A więc trzy wagony 105Na (wg nas) są przez spółkę traktowane jako 105N - jeden z Bytomia (może tak być zakwalifikowana tylko solówka 487 :!: ), a dwa z Będzina. Myślę, że tu może zachodzić podobna sytuacja jak z wagonem 416 (kiedyś też 363), który mimo typu 105N miał szafy aż do sufitu. Spis TŚ to akurat zawsze uwzględniał.

SPIS LINIOWYCH WAGONÓW SERII 105N

R-1 Będzin

105Na - 32 sztuki
275 286 508+534 509 521+518 523 524 525 527 530+540 535 537+529 552 553 566 575 602 621 622 623+624 625 629+630 633+634 636+635

105N-2K - 9 sztuk
665 700+694 737 740 759 761 762 790

105N HF 11 AC - 16 sztuk
617 627 645 646 661 663 664 667 701+748 728 751 752 753 754 768


R-2 Katowice Zawodzie

105N - 1 sztuka
338

105Na - 38 sztuk
250+251 264+265 268+269 270+271 282 283+285 340 370+371 550 551 573 583+584 598 599+600 604+603 607 673 674 679 680 687 699 731+730 734+735 745 746 767

105N-2K - 6 sztuk
669 670 693 782 783 784

105N HF 11 AC - 18 sztuk
637+638 672+688 675 676 689 692 695 691 702 725+736 749 771+772 781+747

R-3 Bytom Stroszek

105Na - 24 sztuki
257+258 321 354+355 451 456+457 487 490 492+493 495+496 587+612 620 644+344 716 743 773 776 791

* - wagon 258 - doczepa 105NaD

105N-2K - 10 sztuk
722 732 765 766 774 775 777 778 779 786

105N HF 11 AC - 25 sztuk
642 647+648 683 684 703 704 705+706 707 708 709 710 711+712 713+714 715 717+721 719+720 755+756 760

R-4 Gliwice

105Na - 22 sztuki
254+255 259+267 379+415 417 419 420 425 458 460 461 476 503 506 556+557 564+565 639 649+650 658

105N-2K - 6 sztuk
374 614 677 678 733 742

105N HF 11 AC - 16 sztuk
651+652 653+654 659 660 681+682 685+686 726+727 744 757+758 785

111N - 6 sztuk
341+342 360+406 373+613
Ostatnio zmieniony 23 sty 2016, 19:16 przez luki, łącznie zmieniany 107 razy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Rafał z Helenki
Posty: 283
Rejestracja: 27 lut 2008, 18:21
Lokalizacja: Zabrze

#52 Post autor: Rafał z Helenki » 16 wrz 2008, 18:32

A na czym ta modernizacja będzie polegać? Czyżby pierwszy skład żelazek, a może kolejne samodzielne solówki-żelazka?
:)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#53 Post autor: Marcin » 16 wrz 2008, 18:38

Rafał z Helenki pisze:A na czym ta modernizacja będzie polegać? Czyżby pierwszy skład żelazek, a może kolejne samodzielne solówki-żelazka?
Tego to nie wiem ale możliwe że będzie skład,kilka składów wytypowano np #783+784,#670+669 i właśnie #694+693 :).

Rafał z Helenki
Posty: 283
Rejestracja: 27 lut 2008, 18:21
Lokalizacja: Zabrze

#54 Post autor: Rafał z Helenki » 16 wrz 2008, 20:49

A które wagony z Gliwic zostały wytypowane do modernizacji? Nie mówcie, że moje ulubione, tj. #401+402 i #417+418:)
:)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#55 Post autor: Marcin » 16 wrz 2008, 21:04

Gliwice:
- 732 i 733 (para do ew. składu 732+733),
- 765 i 786 (para do ew. składu 765+786),
- 742 (solówka z gniazdami z tyłu)
Z Gliwic zostały wytypowane te :).

Rafał z Helenki
Posty: 283
Rejestracja: 27 lut 2008, 18:21
Lokalizacja: Zabrze

#56 Post autor: Rafał z Helenki » 16 wrz 2008, 21:21

Kiedyś masowo wagony doczepne przerabiano na samodzielne solówki. A teraz co? Znowu wraca moda na składy? Słyszałem coś o ponownym uskładowieniu linii nr 26, a co w tym temacie słychać w odniesieniu do innych obecnie solówkowych linii tramwajowych w GOP?
:)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#57 Post autor: DW » 16 wrz 2008, 21:45

Rafał z Helenki pisze:Kiedyś masowo wagony doczepne przerabiano na samodzielne solówki. A teraz co? Znowu wraca moda na składy? Słyszałem coś o ponownym uskładowieniu linii nr 26, a co w tym temacie słychać w odniesieniu do innych obecnie solówkowych linii tramwajowych w GOP?
Moda na składy raczej nie wróci. Żelazka #777 i #779 oraz #737 i #759 też mogą zostać, w razie potrzeby połączone w skład, ale na razie puszczane są i będą solo. Podobnie będzie pewnie z koljenymi modernizacjami - większość wagonów będzie miała gniazda z tyłu czy z przodu, aby kiedyś była możliwość połączenia je w skład.
Na 26 była koncepcja puszczenia w wakacje składów co 20 min., zamiast solówek co 10, co raczej nie było by udogodnieniem dla pasażerów, ale na szczęście do tego nie doszło.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#58 Post autor: memphis » 16 wrz 2008, 21:46

Łódzkie żelazka nie za bardzo można łączyć w składy, bo układ elektryczny (sterowanie i coś tam jeszcze) jest spartolony.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#59 Post autor: rafalurbino18 » 16 wrz 2008, 22:01

memphis pisze:Łódzkie żelazka nie za bardzo można łączyć w składy, bo układ elektryczny (sterowanie i coś tam jeszcze) jest spartolony.
No niestety. Szkoda, bo naprawdę ładnie wyglądałby taki skład na którejś z linii tramwajowej w GOPie (np. 3, 15, 27).
Rafał z Helenki pisze:A które wagony z Gliwic zostały wytypowane do modernizacji? Nie mówcie, że moje ulubione, tj. #401+402 i #417+418:)
Składów ruszać nie będą, skoro można solówki, a później tworzyć nowy skład. Hmm, wie ktoś co się dzieje z #417+418, bo dawno go nie widziałem. Oby tylko nie stracił reklamy VEKI :-)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#60 Post autor: Peter » 16 wrz 2008, 22:03

Rafał z Helenki pisze:Kiedyś masowo wagony doczepne przerabiano na samodzielne solówki. A teraz co? Znowu wraca moda na składy?
Trudno tu mówić o jakiejś modzie. Kiedyś za czasów składów po prostu było w miarę normalnie. Teraz mamy tylko dużo "specjalistów". A jak się do tramwajów wzięło KZK GOP to po prostu jest wręcz wesoło gdy się na to patrzy. :-) Pracownikom TŚ na pewno nie jest wesoło...

Może jednak powróćmy do tematu, bo jednym z głównych powodów tego że nie ma tylu składów co kiedyś jest "Ilość wagonów 105N". :twisted:
Tak w ogóle to w wolnym czasie trzeba troszkę pomyszkować i szukać tych 105Na będących niby 105N. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#61 Post autor: ff » 28 wrz 2008, 14:56

Poprawiłem pierwszy post w opraciu o najnowszą aktualizację. Pytanie do memphisa czy wagon 487 został skorygowany, bo zgłaszałeś uwagi, a jesli tak, to dlaczego nie zostało to zrobione w przypadku Będzina? Bo jeśli w przypadku Będzina korekta też została zrobiona to mamy tam kasacje jakichś stopiątek Na.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#62 Post autor: Peter » 28 wrz 2008, 18:01

Ja stawiałbym jednak na kasację #536 i #538, którymi kilka miesięcy temu jechałem i oba były w stanie agonalnym. Co do korekty 105N ze 105Na to trudno coś powiedzieć. Liczba sztuk 105N zmniejszyła ostatnio się jednak o 2 sztuki z 8 na 6 wg listy TŚ. :mruga:
Trzeba jak zwykle poczekać, to się dowiemy. Co do tych 105Na uważanych za 105N w gruncie rzeczy w ramach postępujących kasacji też się kiedyś dowiemy. :twisted: Natomiast wagonów 105N jest na tyle mało w Będzinie, że chyba można się dowiedzieć od TŚ, które wagony są za nie uważane ?
Wiroos pisze:Z tego co wiem, przełączenie silników z układu szeregowego na szeregowo-równoległy odbywa się już przy małej prędkości (około 40-stego kontaktu w rozruszniku) i nie towarzyszy temu żaden charakterystyczny dźwięk.
Czasami w 105Na daje się poczuć lekkie szarpnięcie właśnie przy rozruchu jednocześnie z tym cyknięciem. Cyknięcia są w nich różnie słyszalne co jest pewnie powodem stanu aparatury. Da się jednak wyczuć ten moment jak wagon rusza powoli.

Ostatnio jechałem w wagonie #467 ze składu 105N #467+489 i nie ma takiego cyknięcia jak również lekkiego szarpnięcia.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Wiroos
Posty: 114
Rejestracja: 14 cze 2008, 10:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#63 Post autor: Wiroos » 28 wrz 2008, 18:17

Owszem, przy przełączeniu czasem lekko szarpnie wagonem i może być przy tym słyszalne takie ciche "uderzenie". Trzeba się dobrze wsłuchać. Głośne cyknięcie, o którym mówiliśmy wcześniej wydaje ponoć któryś przekaźnik.
Swoją drogą, jeśli motorowy ma nieco wprawy to potrafi ruszyć z przystanku od razu na połączeniu szeregowo-równoległym :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#64 Post autor: Peter » 28 wrz 2008, 18:23

Ostatnio jechałem krakusem #268+269 i motornicza tak startowała, że ten ów przekaźnik o którym piszesz cykał praktycznie natychmiast. :mryellow:
Te szarpanie i ogólny brak synchronizacji wagonów pamiętam ze ś.p. składu 105Na #605+606 (skasowany w czerwcu 2000r.). Tam to szarpnięcie było mocne i dość charakterystyczne dla tego wyjątkowo wysłużonego już składu jak na owe czasy. Przetwornica w pierwszym wagonie ledwo co się w ogóle obracała (pod koniec służby to potem naprawili) a drugi wagon najwyraźniej pchał nieco pierwszy. Dezel nad dezele, ale miał swój klimat. :)
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#65 Post autor: memphis » 28 wrz 2008, 20:05

ff pisze:Poprawiłem pierwszy post w opraciu o najnowszą aktualizację. Pytanie do memphisa czy wagon 487 został skorygowany, bo zgłaszałeś uwagi, a jesli tak, to dlaczego nie zostało to zrobione w przypadku Będzina? Bo jeśli w przypadku Będzina korekta też została zrobiona to mamy tam kasacje jakichś stopiątek Na.
Póki co nic nikomu nie zgłaszałem i nie znam ostatnich ewentualnych kasacji (powiedzmy z ostatniego miesiąca), postaram się to wkrótce nadrobić.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#66 Post autor: ff » 28 wrz 2008, 22:02

memphis pisze:Póki co nic nikomu nie zgłaszałem i nie znam ostatnich ewentualnych kasacji (powiedzmy z ostatniego miesiąca), postaram się to wkrótce nadrobić.
To dziwne, że sami od siebie to poprawili po tylu latach, akurat teraz kiedy o tym rozmawiamy. Chyba, że ktoś napisał po cichu jakiegoś maila... albo czytali ten wątek ;)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#67 Post autor: ff » 13 lut 2009, 21:43

Na stronie TŚ pojawiła się nowa tabelka z ilostanem na 31 stycznia 2009. Wszystko się zgadza, uzupełniłem wykaz w pierwszym poście o te informacje, które w sumie były już na forum podawane. Przy okazji żadne z ostatnich przerzutów nie było zakwalifikowane stałe - wszystko jest na zasadzie wypożyczenia.

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

Re: Ilość wagonów 105N

#68 Post autor: Karol » 15 lut 2009, 03:06

ff pisze:105N-2K - 4 sztuki
665 737 740 759 761 762 790
ff pisze:105Na
699+700
105N-2K
700
Niby drobiazgi takie, ale jednak...

Dzięki. Poprawione. ff
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#69 Post autor: 105N-#338 » 27 lut 2009, 19:23

A czy gliwicki +393 ze składu 655+393 nie jest 105N?

Uwagę moją skupił, ponieważ wracałem nim dzisiaj z centrum, i zauważyłem klasyczną zabudowe kierowcy, i pionową zakrywkę pulpitu, charakterystyczną dla 105N. A i między światłami przednimi w 393 znajduje się taka pokrywka jak w 105N , w której może kiedyś znajdowało się gniazdo ukrotnienia ?
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#70 Post autor: memphis » 27 lut 2009, 19:35

105N-#338 pisze:A czy gliwicki +393 ze składu 655+393 nie jest 105N?

Uwagę moją skupił, ponieważ wracałem nim dzisiaj z centrum, i zauważyłem klasyczną zabudowe kierowcy, i pionową zakrywkę pulpitu, charakterystyczną dla 105N. A i między światłami przednimi w 393 znajduje się taka pokrywka jak w 105N , w której może kiedyś znajdowało się gniazdo ukrotnienia ?
393 od 1982 roku ma układ elektryczny 105Na. Nie jest możliwe spięcie w skład wagonu 105N z 105Na.

Awatar użytkownika
105N-#338
Posty: 162
Rejestracja: 26 lut 2009, 07:24
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce
Kontakt:

#71 Post autor: 105N-#338 » 27 lut 2009, 21:22

memphis pisze:
105N-#338 pisze:A czy gliwicki +393 ze składu 655+393 nie jest 105N?

Uwagę moją skupił, ponieważ wracałem nim dzisiaj z centrum, i zauważyłem klasyczną zabudowe kierowcy, i pionową zakrywkę pulpitu, charakterystyczną dla 105N. A i między światłami przednimi w 393 znajduje się taka pokrywka jak w 105N , w której może kiedyś znajdowało się gniazdo ukrotnienia ?
393 od 1982 roku ma układ elektryczny 105Na. Nie jest możliwe spięcie w skład wagonu 105N z 105Na.
Domyślam się. Napisałem że MOŻE KIEDYŚ ZNAJDOWAŁO. Nie uważam że znajduje ;).

Chodzi mi w tej chwili o historię.

Czyli 393 był kiedyś 105N?
3 Zabrze Mikulczyce Pętla - Zabrze Wolności - Zabrze Makoszowy Pętla

www.vista9x.republika.pl :)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#72 Post autor: luki » 28 lut 2009, 16:58

105N-#338 pisze:Domyślam się. Napisałem że MOŻE KIEDYŚ ZNAJDOWAŁO. Nie uważam że znajduje ;) .

Chodzi mi w tej chwili o historię.

Czyli 393 był kiedyś 105N?
No przecież memphis, napisał, że od 1982 dostał wagon ten elektrykę 105Na. Czyli wcześniej musiał być 105N, jest to przecież rocznik 1975.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#73 Post autor: ff » 29 mar 2009, 00:13

Nowa tabelka na stronie TŚ na dzień 16 marca, uwzględnia tylko wpisanie na stan wagonów 284 i 285, zatem również je uwzględniam w naszym wątku.

EDIT 13.09

Na stronie TŚ jest nowa tabelka. która uwzględnia następujące zmiany:

Będzin
- zmniejszenie liczby 105N z 5 do 3 sztuk (korekta błędnej informacji)
- zmniejszenie liczby 105Na z 71 do 67 sztuk (przesunięcie 571+618 i 604+603 do Zawodzia, dopisanie dwóch 105Na dotychczas uznawanych za 105N, zdjęcie użelazkowionego 670+669)
- zwiększenie liczby 105-2K z 7 do 9 sztuk (wpisanie 669 i 670)

Zawodzie
- zwiększenie liczby 105Na z 84 do 85 sztuk (dopisanie przeniesionych z Będzina 571+618 i 604+603, zdjęcie skasowanego 769, zdjęcie użelazkowionego 783+784)
- zwiększenie liczby 105-2K z 4 do 6 sztuk (wpisanie 783+784)

Bytom
- zmniejszenie liczby 105Na z 63 do 59 sztuk (kasacja 317, zdjęcie użelazkowionych 722, 774 i 778)
- zwiększenie liczby 105N-2K z 7 do 10 sztuk (wpisanie 722, 774 i 778)

Gliwice
- zmniejszenie liczby 105Na z 59 do 54 (kasacja 588+589, zdjęcie użelazkowionych 742, 765 i 786)
- zwiększenie liczby 105N-2K z 5 do 8 sztuk (wpisanie 742, 765 i 786)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#74 Post autor: hanys76 » 13 lis 2011, 20:11

105NT - 1 sztuka
789 (wagon wypożyczony przez MPK Kraków)
Czy aby napewno ten wagon jest nadal tylko wypożyczony , bo na forum Krakowskim pisze że zakupiony z TŚ w 2007 roku.
http://www.kmk.krakow.pl/konstal_105nt_spis.html
Jeśli tak jest to trzeba by to zmienic w naszej bazie taboru.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#75 Post autor: Peter » 13 lis 2011, 21:05

hanys76 pisze:
105NT - 1 sztuka
789 (wagon wypożyczony przez MPK Kraków)
Czy aby napewno ten wagon jest nadal tylko wypożyczony , bo na forum Krakowskim pisze że zakupiony z TŚ w 2007 roku.
http://www.kmk.krakow.pl/konstal_105nt_spis.html
Jeśli tak jest to trzeba by to zmienic w naszej bazie taboru.
Z kolei nadal na stronie TŚ widnieje na stanie 105NT #789 a #756K jak wiemy i widzimy dalej "męczy się" w barwach krakowskich. ;-) Jednocześnie prawdopodobnie nie są uwzględnione na tej liście stopiątki w leasingu zwrotnym. :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#76 Post autor: R_G » 02 lip 2012, 12:30

http://www.tram-silesia.pl/www/index.php/tabor/liniowe/

Stan na 01.06.2012. Trochę się pozmieniało.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#77 Post autor: Boguś » 04 lip 2012, 20:46

105NT #789 nadal na stanie w Będzinie. :)

szymon nolewajk
Posty: 119
Rejestracja: 12 lip 2013, 08:27
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#78 Post autor: szymon nolewajk » 16 lis 2013, 17:32

#685+686 do Gliwic.

EDIT

NA 105N HF 11 AC:

R1)#663,#664,#760

R2)#672,#688,#725,#736,#781+747

R3)#681+682,#711+712,#719+720

R4)-

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości