Pewnie je szykują do ruchu liniowego.Mika0005 pisze:Na forum WPK zostało napisane że w Krakowie wagonów 111N nie ma, więc może są już na Śląsku.
Krakowskie stopiątki w GOPie
Dziś na stan weszły wagony #277 i #281. Służbę u Was rozpoczęły na pociągach 121 i 123. Jednak już przed 14:00 wagon #281 zjechał do zajezdni.
Ciekawostek ciąg dalszy:
Dziś zamontowane zostały kasowniki do wagonu #282 (ex MPK #867). Nie będzie za to wagonu nr #140. Uwzględniając to co już kiedyś pisałem, to resztę możecie sobie sami dopowiedzieć
Ciekawostek ciąg dalszy:
Dziś zamontowane zostały kasowniki do wagonu #282 (ex MPK #867). Nie będzie za to wagonu nr #140. Uwzględniając to co już kiedyś pisałem, to resztę możecie sobie sami dopowiedzieć
Sprawa z #282 się nieco wyjaśniła. Będzie skład #262+282, ale będą to krakowskie numery #883+869 (a nie #883+867 jak sugerowałem wcześniej). Przyszły wagon nauki jazdy #139 to będzie ex. MPK #867, zgodnie z pierwotnymi planami.
Zresztą tak jest nawet logiczniej, bo nasz #867 ma w pełni wyposażoną kabinę, a #869 już nie (jeździł jako drugi w ufoku #867+869+868).
Zresztą tak jest nawet logiczniej, bo nasz #867 ma w pełni wyposażoną kabinę, a #869 już nie (jeździł jako drugi w ufoku #867+869+868).
W tym roku już raczej nic nie będzieMarcin pisze:Ja z kolei mam pytanie,mianowicie jeśli planuje się dalsze zakupy 105-tek to w jaki sposób będzie się je numerować.
Ja bardziej bym obstawał na obsadzanie ich w przedziale 200-249, lub począwszy od 300 po wolnych numerach. Wszystko oczywiście jako odpowiednio "kolejne" obsady danych numerów.Marcin pisze:Przedział wolnych numerów z tego co wiem jest do #300,a jeśli wyczerpie się ten limit będą numerowane od #818 w górę ?.Czy może odziedziczą numery po kasowanych wagonach ?.
Ale spokojnie , mamy jeszcze wolne numerki dla 17 wozów.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Prawdopodobnie będą 4 wagony, ale nie wiem czy one zdążą przyjść jeszcze w tym roku. Numerów ich nie znam, ale raczej to będą te, które stoją bezczynnie w Podgórzu. Musiałbym się przejść i zobaczyć co tam stoi.luki pisze:W tym roku już raczej nic nie będzie
Co do wolnych numerów - nie zapominajcie, że #756K nie ma swojego docelowego numerka z zakresu #2xx. Raczej wątpliwe jest, żeby ten wagon szedł z powrotem do nas.
Jako środkowego to sobie #855 akurat nie przypominam, ale jeździł w wielu konfiguracjach jako pierwszy i trzeci.ff pisze:Jesli chodzi o dach wagonu 278 to wygląda jak środkowy wagon trójskładu. Kabel z "grzybkiem" poprowadzony jest więc również na koniec wozu.
#864+865+855
#855+903+904
#855+845+886
#855+865+866
A dawno dawno temu nawet zdarzył się taki skład: #1515+855
Za to Wasz obecny #282 jest środkowym wagonem byłego ufoka #867+869+868
On akurat ma okablowanie pozdejmowane (podobnie jak 250+251 i 254+255), ale nasadki i bolce zostały.Wiroos pisze:Za to Wasz obecny #282 jest środkowym wagonem byłego ufoka #867+869+868
Natomiast jeden z krakusów ma całkiem gładki dach, ale widać wyraźnie ciemne ślady, że istniała kiedyś instalacja do przeprowadzenia kabla do tyłu. Tak ma 279+280. Też jakaś ufokowa przeszłość?
Owszem, to byłe pierwsze wagony ufoka #856+857+858.ff pisze:Natomiast jeden z krakusów ma całkiem gładki dach, ale widać wyraźnie ciemne ślady, że istniała kiedyś instalacja do przeprowadzenia kabla do tyłu. Tak ma 279+280. Też jakaś ufokowa przeszłość?
Na Śląsk jadą kolejne Krakusy są to:903,904,905,906,907,908
Jak użytkownicy z Krakowa na forum WPK piszą wagon #904 już u nas jest a #903 niebawem wyjedzie z Krakowa.
Chociaż coś mi się nie zgadza bo #905 już jest u nas jako #281 więc może oni się pomylili dla pewności dam cytat:
Jak użytkownicy z Krakowa na forum WPK piszą wagon #904 już u nas jest a #903 niebawem wyjedzie z Krakowa.
Chociaż coś mi się nie zgadza bo #905 już jest u nas jako #281 więc może oni się pomylili dla pewności dam cytat:
Wagon #904 dzisiaj widziany był w okolicach godziny 11:30 na lawecie.
Czyżby jechał do Was???
mamy jeszcze odstawione 903,905,906,907,908
W sumie to zaskakująca informacja, bo miało się skończyć na 20 wagonach w tym roku i wykupie 2 sztuk (#459K=>#256 i #470K=>#259). :o:
Równie dobrze mogli wieźć na lawecie #904 po prostu na złom...
Co do #905 to racja, on praktycznie cały czas pomyka na linii 12 jako #281.
Równie dobrze mogli wieźć na lawecie #904 po prostu na złom...
Co do #905 to racja, on praktycznie cały czas pomyka na linii 12 jako #281.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2008, 20:48 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Może tak dla naszego użytku zrobię podsumowanie zakupionych dotychczas 20 krakowskich wagonów 105Na w 2008r. (w nawiasach ostatnio noszone numery krakowskie):
Wagony liniowe:
#264+265 (#701+702) – nr fabr. 583+582, rok prod. 1977+1977 => RK-2 Katowice
#266 (#441) – nr fabr. 1512, rok prod. 1982 => RK-3 Gliwice
#267 (#440) – nr fabr. 1511, rok prod. 1982 => RK-3 Gliwice
#268+269 (#732+733) – nr fabr. 1587+1589, rok prod. 1983+1983 => RK-2 Katowice
#270+271 (#879+880) – nr fabr. 2271+2272, rok prod. 1986+1986 => RK-2 Katowice
#272+273 (#887+888) – nr fabr. 2484+2488, rok prod. 1987+1987 => RK-3 Bytom
#274+275 (#891+892) – nr fabr. 2486+2493, rok prod. 1987+1987 => RK-1 Będzin
#276+278 (#725+855) – nr fabr. 1092+2247, rok prod. 1980+1986 => RK-3 Bytom
#277 (#805) – nr fabr. 2021, rok prod. 1985 => RK-2 Katowice
#279+280 (#856+857) – nr fabr. 2248+2249, rok prod. 1986+1986 => RK-1 Będzin
#281 (#905) – nr fabr. 2501, rok prod. 1987 => RK-2 Katowice
#262*+282 (#883+869) – nr fabr. 2478+2261, rok prod. 1987+1986 => RK-2 Katowice
* - wagon zakupiony w 2006r.
Nauka jazdy:
#139 (#867) - nr fabr. 2259, rok prod. 1986 - tutaj jeszcze do końca nie wiadomo co się z tym wagonem dzieje obecnie
W #268+269 grzebano przy przetwornicach obu wagonów. Teraz pracują głośniej. Wcześniej miały jakieś sterowanie co było słychać po ograniczonych obrotach, ale coś się chyba to zepsuło i postanowiono z tego zrezygnować.
Wagony liniowe:
#264+265 (#701+702) – nr fabr. 583+582, rok prod. 1977+1977 => RK-2 Katowice
#266 (#441) – nr fabr. 1512, rok prod. 1982 => RK-3 Gliwice
#267 (#440) – nr fabr. 1511, rok prod. 1982 => RK-3 Gliwice
#268+269 (#732+733) – nr fabr. 1587+1589, rok prod. 1983+1983 => RK-2 Katowice
#270+271 (#879+880) – nr fabr. 2271+2272, rok prod. 1986+1986 => RK-2 Katowice
#272+273 (#887+888) – nr fabr. 2484+2488, rok prod. 1987+1987 => RK-3 Bytom
#274+275 (#891+892) – nr fabr. 2486+2493, rok prod. 1987+1987 => RK-1 Będzin
#276+278 (#725+855) – nr fabr. 1092+2247, rok prod. 1980+1986 => RK-3 Bytom
#277 (#805) – nr fabr. 2021, rok prod. 1985 => RK-2 Katowice
#279+280 (#856+857) – nr fabr. 2248+2249, rok prod. 1986+1986 => RK-1 Będzin
#281 (#905) – nr fabr. 2501, rok prod. 1987 => RK-2 Katowice
#262*+282 (#883+869) – nr fabr. 2478+2261, rok prod. 1987+1986 => RK-2 Katowice
* - wagon zakupiony w 2006r.
Nauka jazdy:
#139 (#867) - nr fabr. 2259, rok prod. 1986 - tutaj jeszcze do końca nie wiadomo co się z tym wagonem dzieje obecnie
Mam dokładnie te same przemyślenia (pisałem właśnie podobnie już na WPK), ale chyba trudno mieć inne patrząc na ciężką sytuację taborową, zresztą już tradycyjnie ciężką. :eye:luki pisze:Może postanowili przyśpieszyć realizacje kolejnych dostaw bo jak widać taboru brakuje, teraz wozy idą na modernizacje, zbliża się zima, i tak już na Zawodziu dość rozbitków stoi.
W #268+269 grzebano przy przetwornicach obu wagonów. Teraz pracują głośniej. Wcześniej miały jakieś sterowanie co było słychać po ograniczonych obrotach, ale coś się chyba to zepsuło i postanowiono z tego zrezygnować.
*SDIP (U.N.O.)
Jeśli to pisał niejaki Jurko444 to jeszcze nic nie znaczy. Nieraz już pisał "sensacyjne" wieści, które okazywały się tylko plotką.Marcin pisze:Jak użytkownicy z Krakowa na forum WPK piszą wagon #904 już u nas jest a #903 niebawem wyjedzie z Krakowa.
Ale fakt faktem, mówiło się ostatnio w TŚ o kolejnych 4 wagonach z Krakowa, prawdopodobnie o #903 i #904 i jeszcze jakichś dwóch. Być może chodziło o #911+912, w których spaliła się instalacja elektryczna, ale póki co wygląda na to, że po naprawie ten skład zostaje u nas.
#266 to jest #440, a #267 to #441. Tak tylko mi się rzuciło w oczyPeter pisze:#266 (#441) – nr fabr. 1512, rok prod. 1982 => RK-3 Gliwice
#267 (#440) – nr fabr. 1511, rok prod. 1982 => RK-3 Gliwice
Pewnie dalej stoi na Zawodziu i wyróżnia się niebieskim malowaniem. Jego tabliczka wydana przez nasze MPK leży u mnie na biurku, bo TŚ i tak jej nie chcąPeter pisze:Nauka jazdy:
#139 (#867) - nr fabr. 2259, rok prod. 1986 - tutaj jeszcze do końca nie wiadomo co się z tym wagonem dzieje obecnie
A patrzyłeś na te wagony czy to tylko korekta na podstawie listy TŚ? Bo oglądając te wagony doszliśmy do tego, że jest właśnie tak jak napisał Peter.Wiroos pisze:#266 to jest #440, a #267 to #441. Tak tylko mi się rzuciło w oczyPeter pisze:#266 (#441) – nr fabr. 1512, rok prod. 1982 => RK-3 Gliwice
#267 (#440) – nr fabr. 1511, rok prod. 1982 => RK-3 Gliwice
Była już na ten temat dyskusja.Wiroos pisze:#266 to jest #440, a #267 to #441. Tak tylko mi się rzuciło w oczy
Ja nadal uważam, że #441+440 = #266+267.
Jak popatrzysz choćby na zdjęcia to wagon #267 ma grzybek z przodu razem z kablem. W #441 jest tylko podstawka pod grzybek i owszem ma ją również wagon #266 . Warto też zwrócić uwagę, że lewa rurka na flagę patrząc od przodu jest nieco skrzywiona zarówno w wagonie #441 jak i w #266. Grzejniki z przodu są tak samo przekrzywione w #441 jak w #266. Widać też, że rynienki chyba robili w #266.
Następne wieści to ponoć zdjęcie ze stanu składu #472+473 i przygotowywanie na załadunek na lawety po #904 i #903.Wiroos pisze:Jeśli to pisał niejaki Jurko444 to jeszcze nic nie znaczy. Nieraz już pisał "sensacyjne" wieści, które okazywały się tylko plotką.
Jeszcze odstawione są #906, #907 i #908 o czym już wcześniej było napisane.
*SDIP (U.N.O.)
Wzorowałem się tylko i wyłącznie na tej stronie. Ale rzeczywiście macie rację, przyjrzałem się zdjęciom, których linki zapodał Peter i wynika z nich, że na liście taboru i na TWB wozy są zamienione miejscami. Niestety nie miałem okazji ich oglądać osobiście w Gliwicach. Przepraszam za zamieszanie.ff pisze:A patrzyłeś na te wagony czy to tylko korekta na podstawie listy TŚ? Bo oglądając te wagony doszliśmy do tego, że jest właśnie tak jak napisał Peter.Wiroos pisze:#266 to jest #440, a #267 to #441. Tak tylko mi się rzuciło w oczyPeter pisze:#266 (#441) – nr fabr. 1512, rok prod. 1982 => RK-3 Gliwice
#267 (#440) – nr fabr. 1511, rok prod. 1982 => RK-3 Gliwice
Jeśli jest możliwość to proszę o poprawienie listy taboru TŚ.
To akurat prawda. Ponoć jednak #903 i #904 są w takim stanie, że jadą na złom, a nie do WasPeter pisze:Następne wieści to ponoć zdjęcie ze stanu składu #472+473 i przygotowywanie na załadunek na lawety po #904 i #903.
Jeszcze odstawione są #906, #907 i #908 o czym już wcześniej było napisane.
Niby możliwość jest, ale już na ten temat dyskutowaliśmy tu o tym fakcie i memphis stwierdził, że najpierw będzie chciał to wyjaśnić w firmie. Dlatego korygowanie (choć oczywiśtości) byłoby w tym momencie trochę na bezczelnegoWiroos pisze:Jeśli jest możliwość to proszę o poprawienie listy taboru TŚ.
No i skład #472+473 rzeczywiście zszedł ze stanu zajezdni Nowa Huta... ale za to pojawił się na stanie zajezdni Podgórze z numerami #717+718. Poszukajcie sobie innych wagonów
Chyba będzie dość trudno, bo o ile wiem liczebnie w Krakowie z taborem już nie jest w tej chwili tak wesoło, żeby sprzedać następne 20 stopiątek od ręki a tych które są odstawione jak widać nawet TŚ specjalnie nie chce. Widocznie muszą być rzeczywiście w złym stanie.Wiroos pisze:Poszukajcie sobie innych wagonów
*SDIP (U.N.O.)
Nie wiem czy już gdzieś było, ale dopiero dziś zauważyłem. Skład 272+273 ma takie małe nietypowe grzybki międzywagonowe na dachu. Nasadka jest normalnej wielkości, ale po stronie bliżej drzwi wystaje z niej bolec i na niego jest nasadzony miniaturowy brązowy grzybek, do i z którego oczywiście jest do/odprowadzany kabel.
Szok. Myślałem, że najpierw mam halucynacje i to #263 Oczywiście to by oznaczało, że widzę ducha. Potem przez myśl w głowę zachodzę co to jest ?
Szybciutko po tym toku myśli zorientowałem się, że to jest nasz zagubiony #867.
Szybciutko po tym toku myśli zorientowałem się, że to jest nasz zagubiony #867.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Czyli jednak szkoleniowego #139 nie będzie. Trzeba to będzie odnotować jeszcze na kilku listach na forum. :eye:
Jak wiem z informacji krakowskich kolegów po raz pierwszy pojawił się wczoraj na 122 Foto
Jak wiem z informacji krakowskich kolegów po raz pierwszy pojawił się wczoraj na 122 Foto
*SDIP (U.N.O.)
#869 jest u nas i nosi numer 282 w składzie #262+282, po kasacji #263 ex. krakowskiego #884. Drugi wagon #867, który również miał być nauką jazdy został jednak liniową solówką z numerkiem 283.
EDIT 07.02.2009r.
Poprawka - #867 chyba zostanie nauką jazdy, bo #283 to jest jednak #889. Ma powstać nauka jazdy #139+140 => ex. #867+890.
EDIT 07.02.2009r.
Poprawka - #867 chyba zostanie nauką jazdy, bo #283 to jest jednak #889. Ma powstać nauka jazdy #139+140 => ex. #867+890.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2009, 19:43 przez Peter, łącznie zmieniany 4 razy.
*SDIP (U.N.O.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości