Strona 1 z 8

Krakowskie stopiątki w GOPie

: 12 lis 2006, 21:10
autor: Peter
W ciągu ostatnich kilku tygodni dotarły do nas krakowskie stopiątki. W związku z tym mieliście czasem okazję nimi pojeździć i dokładnie je obejrzeć.

Przypomnę nieco faktów.

Dotychczas dotarły składy :
#252+253 (ex. #429+430, prod. 1981) - Stroszek
#254+255 (ex. #457+458, prod. 1981) - Stroszek
#257+258 (ex. #703+704, prod. 1981) - Stroszek
#262+263 (ex. #883+884, prod. 1987) - Zawodzie
#459K (przyszły #256, prod. 1981) - Gliwice
#470K (przyszły #259, prod. 1982) - Gliwice

105NaD #258 jest pierwszą doczepką czynną w GOP ;-)

Wkrótce ujrzymy również składy:
#250+251 (ex. #444+443, prod. 1980)
#260+261 (ex. #738+739, prod. 1983)

Nie wiadomo na razie jeszcze gdzie te wagony trafią.

Zapraszam zatem do opisywania codziennych zmagań tych nabytych wagonów na naszych torowiskach :-)

: 18 lis 2006, 15:43
autor: adasiek
Z tego co widzę to jeszcze żaden z krakowskich składów nie trafił jeszcze do Będzina. Można się więc spodziewać, że któryś ze składów jeszcze nie przybyłych trafi właśnie tam. Składzik przydałby się także w Gliwicach, gdyż ostatnio znowu na 4-ce pojawiają się nieplanowe solówki. A co do #459K i #470K to jakoś nie widuję ich jeżdżących po Gliwicach (np. na linii 1). Widać trafiły do obsady linii 5. :)

: 18 lis 2006, 15:46
autor: luki
adasiek pisze:Z tego co widzę to jeszcze żaden z krakowskich składów nie trafił jeszcze do Będzina. Można się więc spodziewać, że któryś ze składów jeszcze nie przybyłych trafi właśnie tam. Składzik przydałby się także w Gliwicach, gdyż ostatnio znowu na 4-ce pojawiają się nieplanowe solówki. A co do #459K i #470K to jakoś nie widuję ich jeżdżących po Gliwicach (np. na linii 1). Widać trafiły do obsady linii 5. :)
Ze względu na brak radiotelefonów nie mogą kursować na liniach z dłuższymi jednotorami, czyli 1 i 18.
Zazwyczaj kursują na 5,30,35, ale podobno na 18 już się zdarzyło... :)
A #376 mimo barku radiotelefonu na 1 często bywał...

Re: Krakowskie stopiątki w GOPie

: 18 lis 2006, 16:03
autor: Boguś
Peter pisze:W ciągu ostatnich kilku tygodni dotarły do nas krakowskie stopiątki. W związku z tym mieliście czasem okazję nimi pojeździć i dokładnie je obejrzeć.

Przypomnę nieco faktów.

Dotychczas dotarły składy :
#252+253 (ex. #429+430, prod. 1981) - Stroszek
#254+255 (ex. #457+458, prod. 1981) - Stroszek
#257+258 (ex. #703+704, prod. 1981) - Stroszek
#262+263 (ex. #883+884, prod. 1987) - Zawodzie
#459K (przyszły #256, prod. 1981) - Gliwice
#470K (przyszły #259, prod. 1982) - Gliwice

105NaD #258 jest pierwszą doczepką czynną w GOP ;-)

Wkrótce ujrzymy również składy:
#250+251 (ex. #444+443, prod. 1980)
#260+261 (ex. #738+739, prod. 1983)

Nie wiadomo na razie jeszcze gdzie te wagony trafią.

Zapraszam zatem do opisywania codziennych zmagań tych nabytych wagonów na naszych torowiskach :-)
Co do #250+251 i #260+261 to jest bardzo możliwe, że pójdą do Będzina. Tam ze skladami też nie jest wesoło

: 18 lis 2006, 16:07
autor: luki
Ja z drugiej strony utrzymuję swoją myśl, że wg. numeracji #250+251 pasuje pod przyszły RK-3.
(250-259).
A #260+261 pod RK-2
(260-263).
Oczywiście mogę się mylić i np. #250+251 pójdzie na Będzin, więc obszar Bytom-Gliwice będzie miał 252-259, a Zawodzie 260-263.
Kolejny scenariusz to RK-3 wg. wcześniejszych ustaleń (250-259), Będzin #260+261, a Zawodzie 262+263.
Ostatni scenariusz to:
Boguś pisze:Co do #250+251 i #260+261 to jest bardzo możliwe, że pójdą do Będzina. Tam ze skladami też nie jest wesoło
Aha, "dodam" że numeracja jest wg. roczników, najstarszy #250+251, najmłodszy to #262+263 ;)
Więc nie muszą się odzwierciedlać na przynależności do zakładów.

: 18 lis 2006, 18:40
autor: Filip_777
#459K i #470K bardzo często pojawiają się na 18 :D

: 18 lis 2006, 18:49
autor: adasiek
Filip777 pisze:#459K i #470K bardzo często pojawiają się na 18 :D
Skoro jeżdżą na 18 to mogłyby w takim razie jeździć na 1-ce,a do tej pory nigdy nie spotkałem ich na tej linii. Raz tylko widziałem #459K na 4-ce ale była to popołudniowa podmiana z poc.510.

: 20 lis 2006, 22:41
autor: as chorzów
257+258 ma reklame baterie gp czy cus takiebo oklejony całe wagony dzis mialem przyjemnosc spinania 704 zdefektowanego z placu wolnosci ze zjazdówkom 7-06 wozy krakowiaki 254+255 sprzeg w 255 dał sie łatwiutko i duzo prosciej rozłozyc lekko odkrecajoc bolec z gwintem podniesc wyprostowac zakrecic gwint i spiąc wozy a nie tak jak nasze bolec nie wyjdzie a jak wyjdzie to niewsadzisz do konca szczegulnie z zawleczkom w dodatku upaprasz sie na maxa -a stroszek 254+255 uwarza za najgorszy skład z 3 co dostali.

: 20 lis 2006, 22:50
autor: Boguś
as chorzów pisze:257+258 ma reklame baterie gp czy cus takiebo oklejony całe wagony dzis mialem przyjemnosc spinania 704 zdefektowanego z placu wolnosci ze zjazdówkom 7-06 wozy krakowiaki 254+255 sprzeg w 255 dał sie łatwiutko i duzo prosciej rozłozyc lekko odkrecajoc bolec z gwintem podniesc wyprostowac zakrecic gwint i spiąc wozy a nie tak jak nasze bolec nie wyjdzie a jak wyjdzie to niewsadzisz do konca szczegulnie z zawleczkom w dodatku upaprasz sie na maxa -a stroszek 254+255 uwarza za najgorszy skład z 3 co dostali.
No w najlepszym stanie nie jest. Schody pordzewiałe, pod wykładziną. Super jest też kabina w #254. Szafka w krakowskim malowaniu a drzwi kremowe, po prostu ekstra

: 21 lis 2006, 15:16
autor: Boguś
Jedzie do nas kolejny skład. Tym szczęściarzem jest #444+443

: 21 lis 2006, 20:51
autor: Peter
Dzisiaj przybędzie #444. #443 przygotowywali też ponoć do wyjazdu.
No to pozostanie jedynie #738+739 do przywiezienia.
Mam nadzieję, że TŚ zdecyduje się na zakup większej liczby krakowskich stopiątek... :mruga:

: 21 lis 2006, 21:23
autor: Boguś
Peter pisze:Dzisiaj przybędzie #444. #443 przygotowywali też ponoć do wyjazdu.
No to pozostanie jedynie #738+739 do przywiezienia.
Mam nadzieję, że TŚ zdecyduje się na zakup większej liczby krakowskich stopiątek... :mruga:
Będą musieli, jak mają w przyszłym roku wycofać stodwójki

: 22 lis 2006, 16:43
autor: adasiek
Jestem ciekaw czy w przyszłym roku dojdzie do usunięcia stodwójek z naszych torów. Mam wielką nadzieję że do tego nie dojdzie... :cry:

: 22 lis 2006, 16:46
autor: luki
adasiek pisze:Jestem ciekaw czy w przyszłym roku dojdzie do usunięcia stodwójek z naszych torów. Mam wielką nadzieję że do tego nie dojdzie... :cry:
Obawiam się że to już przesądzone, ilostan jest jaki jest i się bardzo szybko kurczy.
Przybycie karakowiaków to przyśpieszy.

: 22 lis 2006, 16:49
autor: Boguś
luki pisze:
adasiek pisze:Jestem ciekaw czy w przyszłym roku dojdzie do usunięcia stodwójek z naszych torów. Mam wielką nadzieję że do tego nie dojdzie... :cry:
Obawiam się że to już przesądzone, ilostan jest jaki jest i się bardzo szybko kurczy.
Przybycie karakowiaków to przyśpieszy.
Zastanawia mnie tylko jedno. Zamiast tych stodwójek będą puszczać solo czy składy.

: 22 lis 2006, 17:00
autor: luki
Głównie istnieje teoria że zamiast 102Na daje się solówkę. Ale np. na 37 mamy teraz jeden skład, więc może być np. na przemian solo/skład, na 7 na pewno skład, bo solówka to straszna głupota by była, i tak takie straszą na rezerwie czasem. Na 12,14 solo, 15 raczej też.

: 22 lis 2006, 17:13
autor: Boguś
luki pisze:Głównie istnieje teoria że zamiast 102Na daje się solówkę. Ale np. na 37 mamy teraz jeden skład, więc może być np. na przemian solo/skład, na 7 na pewno skład, bo solówka to straszna głupota by była, i tak takie straszą na rezerwie czasem. Na 12,14 solo, 15 raczej też.
Na 12 solo może być, 14 no nie za bardzo, 15 i 37 niewyobrażam sobie solówek. 102Na to nie to samo co 1x105N

: 23 lis 2006, 12:13
autor: luki
Rozumiem że Ty się na takie coś nie zgadzasz, ale KZKGOP bez niczego da w większości solówki zamiast stodwójek, po pierwsze z chytrości o wozokm, a po drugie łatwiej będzie dla zajezdni uruchamiać solówki, chyba że będą jakieś dostawy krakusów jeszcze lub jakieś zmiany organizacji ruchu.

: 23 lis 2006, 12:25
autor: luki
Krakowski #444+443 czyli już #250+251 jak przypuszczałem trafi w obszar przyszłego RK-3, a konkretniej do ZKT-4.

: 23 lis 2006, 14:50
autor: Filip_777
A TŚ jeszcze będzie coś kupowało od MPK Kraków?

: 23 lis 2006, 15:39
autor: luki
Może za rok, na pewno wymiana 111N <> 105Na oraz zakup obecnych wozów otwiera szanse na dalsze negocjacje, a Kraków ma w planach kolejne NGT6 czy używane wozy z Niemiec.
Spóła już niebawem będzie miała nowego właścieciela, to problemy w przyszłym roku z finansami będą może mniejsze, co umożliwi zakupy kolejnych wozów, a MPK z chęcią pozbędzie się swoich zadbanych ale już niepotrzebnych stopiątek.

: 24 lis 2006, 13:10
autor: Sebastian22
ciekawe gdzie ostatni skład pojedzie....

: 24 lis 2006, 16:24
autor: Peter
Ten ostatni ma podwójne siedzenia chyba z przodu każdego wagonu. Będzie ciekawie. :mruga:

Myślę Sebastian, że jak będą kolejne zakupy Krakusów to coś się pojawi w końcu w RK-1.
Na razie Będzin coś pomijają, ale w Gliwicach jest rzeczywiście dość kiepsko z ilostanem wagonów i trzeba go jakoś zwiększyć. :|

: 25 lis 2006, 15:22
autor: luki
#250+251 jest już w Gliwicach, na Zawodziu w trakcie lądowania jest #738+739, doczepka na pewno już jest.
Wydaje mi się że #739 nie ma podwójnych siedzonek, #738 zapewne ma.
Jest to przyszły skład #260+261 i zostaje prawdopodobnie na Zawodziu.

#250 jak już chodziły głosy ma mniejszą kabinę motorniczego, zabudowaną tak jak wagony "drugie", Pierwszy płat drzwi jest motorniczego jednak tylko, bo myślałem że dla wszystkich całe drzwi, drugi płat oczywiście dla pasażerów. Pomiędzy tymi "wejściami" czyli w połowie jest jedna rurka odgradzająca.

: 25 lis 2006, 20:28
autor: Boguś
luki pisze:#250+251 jest już w Gliwicach, na Zawodziu w trakcie lądowania jest #738+739, doczepka na pewno już jest.
Wydaje mi się że #739 nie ma podwójnych siedzonek, #738 zapewne ma.
Jest to przyszły skład #260+261 i zostaje prawdopodobnie na Zawodziu.

#250 jak już chodziły głosy ma mniejszą kabinę motorniczego, zabudowaną tak jak wagony "drugie", Pierwszy płat drzwi jest motorniczego jednak tylko, bo myślałem że dla wszystkich całe drzwi, drugi płat oczywiście dla pasażerów. Pomiędzy tymi "wejściami" czyli w połowie jest jedna rurka odgradzająca.
No to czeka go przeróbka kabiny

: 25 lis 2006, 23:23
autor: Sebastian22
Szkoda ze nic nowego do Bedzina nie dali....

: 25 lis 2006, 23:34
autor: Peter
Możliwe, że wydelegują jakiś skład z Zawodzia. :mruga:

: 26 lis 2006, 12:08
autor: luki
#576+575 jesty już chyba bliski powroty, ale co do delegacji to... #637+638 :mryellow:

: 26 lis 2006, 13:02
autor: adasiek
Co do składu #250+251 to jestem wdzięczny ze trafił do Gliwic. Przynajmniej możemy mieć nadzieję że na 4-ce bedzie jeździć mniej nieplanowych solówek niż do tej pory... Bardzo chcę już zobaczyć ten składzik na trasie :wink: .

: 26 lis 2006, 13:54
autor: as chorzów
Cos nie dokonca 250+251 stoi dzis na zawodziu dalej i tam kaj stał

/Coś nie do końca. #250+251 stoi dziś na Zawodziu dalej tam, gdzie stał.

Na przyszłość staraj się używać polskich znaków, znaków interpunkcyjnych (przecinek, kropka, itd.) i popraw błędy przed wysłaniem. mod. rzlfx


//Akurat "tam kaj stał" może być. Toż to śląskie forum jest. :wink: admin. Peter

: 26 lis 2006, 13:55
autor: luki
A #738+739 ?

: 26 lis 2006, 14:05
autor: adasiek
as chorzów pisze:Cos nie dokonca 250+251 stoi dzis na zawodziu dalej i tam kaj stał
Co nie oznacza że nie zostanie przetransportowany do Gliwic. Chyba że się luki pomylił :D :D .

: 26 lis 2006, 14:15
autor: luki
Ja dostałem informację że na Gliwice nocą 24-25 przybył krakowski skład, wygląda na to że to nie #250+251, ponieważ jak pisał AS jest dalej na Zawodziu, a to co jest w Gliwicach ma podobno normalnie zabudowaną kabinę. Możliwe że to #260+261 (#738+739). A okaże się że #250+251 zostanie na Zawodziu albo trafi np. do Będzina.
Wsyztko się w najblizszych dniach wyjaśni.

: 26 lis 2006, 14:36
autor: Peter
Sądząc po tym naklejanym numerku taborowym (typowe dla Zawodzia), to as chorzów może mieć rację => http://www.tramwaje2.za.pl/2006/11/25002.jpg (link przekopiować).
Widać też nr telefonu, trochę niewyraźnie, ale chyba jest tam napisane "Zajezdnia Katowice".

Jest zatem prawdopodobne, że #260+261 trafi do Gliwic. Będą mieć składzik z podwójnym rzędem siedzeń (zdaje się tylko w pierwszym wagonie). :D

: 26 lis 2006, 14:49
autor: adasiek
Posiada ktoś fotkę składu #260+261 od środka?? Byłbym wdzięczny. :)

: 26 lis 2006, 15:10
autor: luki
Peter pisze:Sądząc po tym naklejanym numerku taborowym (typowe dla Zawodzia), to as chorzów może mieć rację => http://www.tramwaje2.za.pl/2006/11/25002.jpg (link przekopiować).
Widać też nr telefonu, trochę niewyraźnie, ale chyba jest tam napisane "Zajezdnia Katowice".

Jest zatem prawdopodobne, że #260+261 trafi do Gliwic. Będą mieć składzik z podwójnym rzędem siedzeń (zdaje się tylko w pierwszym wagonie). :D
Masz rację, jak się dobrze przyjrzeć, zwłaszcza na oryginał to jest podany numer do Zawodzia. Więc tym składem w Gliwicach jest #260+261.
Oto fota tej naklejki, można doczytać:
Obrazek

: 26 lis 2006, 15:40
autor: DW
luki pisze:#576+575 jesty już chyba bliski powroty, ale co do delegacji to... #637+638 :mryellow:
To #637+638 ma przybyć do Będzina? :D

: 26 lis 2006, 15:44
autor: luki
Niw wiadomo co i czy wogóle coś zostanie wydelegowane w związku z zwiększeniem liczebności składów na Zawodziu, #576+575 pewnie niebawem wróci, zapewne będzie to 1 grudnia, czyli z zakończeniem prac pod wiaduktem na Piłsudskiego.
Czy kogoś ruszy by #637+638 wrócił do domciu to nie wiadomo.

: 27 lis 2006, 17:54
autor: Sebastian22
wracając do krakusów - ma ktoś fotki wnętrza #260(ex.738) lub #261(ex.739)? Ciekawią mnie tam siedzenia....

: 29 lis 2006, 16:58
autor: adasiek
Czy składzik #260+261 wyjechał już na trasę?? Może ma ktoś jakieś info na ten temat. Bardzo chcę się nim przejechać i zobaczyć go od środka ;).

: 29 lis 2006, 22:16
autor: Peter
adasiek pisze:Bardzo chcę się nim przejechać i zobaczyć go od środka. :wink:
No to chyba będziesz miał okazję, bo ponoć jeździł dzisiaj na 3-ce. :D

: 30 lis 2006, 14:53
autor: luki
Peter pisze: No to chyba będziesz miał okazję, bo ponoć jeździł dzisiaj na 3-ce. :D
Potwierdzam, też otrzymałem takie sygnały, na poc.34

: 02 gru 2006, 19:59
autor: adasiek
No coś krakusy mnie unikają. Dzisiaj na 1/4 nie pojawił się ani jeden z nich. Dopiero wieczorem zauważyłem jeden z nich na linii 3. Ktoś wie,co za wagon tam dzisiaj śmiga?

: 03 gru 2006, 13:24
autor: luki
#260+261 już chyba się zadomowił na 3, a #459K i #470K to zawsze na 5 i 30 śmigają.

: 03 gru 2006, 18:55
autor: Peter
luki pisze:#260+261 już chyba się zadomowił na 3 (...)
Ja #260+261 widziałem na czwórce. ;-)

: 09 sty 2007, 16:49
autor: dombia
Wiadomo coś o nowej dostawie?

: 09 sty 2007, 16:55
autor: luki
dombia pisze:Wiadomo coś o nowej dostawie?
Jak na razie jest to chyba w dalszej od realizacji fazie planów. Na pewno MPK Kraków by się chciało jakieś 105Na pozbyć których z żalu nie kasuje, a nam by się przydało kilka krakusów, zwłaszcza do Katowic gdzie są plany eliminacji 102Na.

: 11 sty 2007, 18:17
autor: Peter
#257 od przynajmniej kilku dni jeździ solo. Jak słychać na forum WPK 105NaD #258 ma spalony rozrusznik a to dość poważna sprawa. Może coś zrobią z jakichś części po kasacjach. Były już przypadki, że u nas wagony kasowało się właśnie z tego powodu. :?

: 11 sty 2007, 20:35
autor: Boguś
Peter pisze:#257 od przynajmniej kilku dni jeździ solo. Jak słychać na forum WPK 105NaD #258 ma spalony rozrusznik a to dość poważna sprawa. Może coś zrobią z jakichś części po kasacjach. Były już przypadki, że u nas wagony kasowało się właśnie z tego powodu. :?
Niech Stroszek nawet nie myśli o kasacji :evil:

: 12 sty 2007, 12:05
autor: luki
Nie no, chyba Krakowiaka by się nie ważyli, w końcu TŚ się musiało nastarać i zabulić by polepszyć troszkę stan taboru.
Rozrusznik można wymienić, ostatnio było trochę kasacji, a i jest też #763.