Przenumerowania, zmiany w kolejności wagonów w składach itp.

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Przenumerowania, zmiany w kolejności wagonów w składach itp.

#1 Post autor: Peter » 20 lis 2006, 15:20

Pamiętam jak kiedyś jeździł bytomski #548+549 ze starą atrapą z przodu. Ostatni raz ten skład widziałem bodajże na Pl. Sikorkiego w 1999r.
Wagon #548 miał chyba rozwaloną kratownicę, bo leżał zgarniaczem wbitym dosłownie w asfalt :shock: i był problem jak go w ogóle ściągnąć...
Wówczas jeździł jeszcze równocześnie skład 105N #488+489.

Po tym wydarzeniu składu #548+549 już nigdy nie zobaczyłem. Zdziwiłem się tylko gdy spotkałem potem na ul. Powstańców w Chorzowie skład #548+488 :!:
Zrobiono też skład #467+489 wykorzystując solówkę z byłego składu #467+466 :mruga:
Powstało zatem moje pytanie na które dotychczas nie znalazłem odpowiedzi. Czy obecny wagon #548 to ten sam co wcześniej ? Dlaczego #488 jeździ jako drugi, skoro był pierwszy ? Co stało się z wagonem #549 ? Czyżby jakieś były przenumerowania ?

Może ktoś z Was coś wie na ten temat ? :chytry:
Ostatnio zmieniony 20 lis 2006, 17:08 przez Peter, łącznie zmieniany 4 razy.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

Re: Tajemnica składu #548+549

#2 Post autor: Boguś » 20 lis 2006, 15:46

Peter pisze:Pamiętam jak kiedyś jeździł bytomski #548+549 ze starą atrapą z przodu. Ostatni raz ten skład widziałem bodajże na Pl. Sikorkiego w 1999r.
Wagon #548 miał chyba rozwaloną kratownicę, bo leżał zgarniaczem wbitym dosłownie w asfalt :shock: i był problem jak go w ogóle ściągnąć...
Wówczas jeździł jeszcze równocześnie skład 105N #488+489.

Po tym wydarzeniu składu #548+549 już nigdy nie zobaczyłem. Zdziwiłem się tylko gdy spotkałem potem na ul. Powstańców w Chorzowie skład #548+488 :!:
Zrobiono też skład #467+489. :mruga:
Powstało zatem moje pytanie na które dotychczas nie znalazłem odpowiedzi. Czy obecny wagon #548 to ten sam co wcześniej ? Dlaczego #488 jeździ jako drugi, skoro był pierwszy ? Co stało się z wagonem #549 ?
Czyżby jakieś były przenumerowania ?

Może ktoś z Was coś wie na ten temat ? :chytry:
Wiesz nie wiem, ale mogli zrobić np .tak:#548 skasowany, #549 przenumerowany i przebudowany na piewszy #548, #488 kasacja, #489 na #488 i podpięty do #548 a #489 dostał numer po #467+?
Ah, trochę skomplikowane

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tajemnica składu #548+549

#3 Post autor: DW » 20 lis 2006, 15:49

Boguś pisze:
Peter pisze:Pamiętam jak kiedyś jeździł bytomski #548+549 ze starą atrapą z przodu. Ostatni raz ten skład widziałem bodajże na Pl. Sikorkiego w 1999r.
Wagon #548 miał chyba rozwaloną kratownicę, bo leżał zgarniaczem wbitym dosłownie w asfalt :shock: i był problem jak go w ogóle ściągnąć...
Wówczas jeździł jeszcze równocześnie skład 105N #488+489.

Po tym wydarzeniu składu #548+549 już nigdy nie zobaczyłem. Zdziwiłem się tylko gdy spotkałem potem na ul. Powstańców w Chorzowie skład #548+488 :!:
Zrobiono też skład #467+489. :mruga:
Powstało zatem moje pytanie na które dotychczas nie znalazłem odpowiedzi. Czy obecny wagon #548 to ten sam co wcześniej ? Dlaczego #488 jeździ jako drugi, skoro był pierwszy ? Co stało się z wagonem #549 ?
Czyżby jakieś były przenumerowania ?

Może ktoś z Was coś wie na ten temat ? :chytry:
Wiesz nie wiem, ale mogli zrobić np .tak:#548 skasowany, #549 przenumerowany i przebudowany na piewszy #548, #488 kasacja, #489 na #488 i podpięty do #548 a #489 dostał numer po #467+?
Ah, trochę skomplikowane
Ale w bazie taboru na wpk pisze, że #549 został przenumerowany na #548 w 1994 r.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

Re: Tajemnica składu #548+549

#4 Post autor: ff » 20 lis 2006, 15:50

Peter pisze: Dlaczego #488 jeździ jako drugi, skoro był pierwszy ? Co stało się z wagonem #549 ? Czyżby jakieś były przenumerowania ?
Moim zdaniem były przenumerowania. 488 miał przed ostatnim remontem (obecny wagon) rok wcześniej jeszcze jeden remont (kiedy jeszcze jeździł razem z 489). Nie jest wg mnie możliwe, żeby go jeszcze raz remontowali w tak krótkim czasie i w dodatku przerabiali na drugi (likwidacja gniazd, zakładanie lampy). Wg mnie 488 musiał być po powaznym wypadku, bo w końcu 467 dostał od razu reklamę po nim. Zawsze myślałem, że 548''+549 to jest dziś 548'''+488'', ale skoro mówisz, że 548'' to była powypadkowa ruina, więc może jednak 488 miał jakiś lżejszy wypadek, ale z koniecznością remontu, więc dzisiejszy 548''+488 byłby to wtedy 488+549''.

W każdym razie intryga szyta grubymi nićmi.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#5 Post autor: Boguś » 20 lis 2006, 15:52

Powiem ci, że otworzyłeś bardzo ciekawy temat. Mnie np. interesują składy #318+340, słyszałem kiedyś, że #318 był doczepą, jaka była historia #571+618(kiedyś podobno istniało coś takiego #661+618!), #662+617,#644+344?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#6 Post autor: Peter » 20 lis 2006, 16:00

DW pisze:Ale w bazie taboru na wpk pisze, że #549 został przenumerowany na #548 w 1994 r.
Tak zgadza się, bo w 1999r. to był po prostu skład #548''+549'' (czyli prawdopodobnie ex. #549+548) i nie o to akurat mi chodzi. :wink:
W bazie taboru niestety nie wszystko zostało uwzględnione co stało się poźniej...

Moim zdaniem #548'' się wtedy rozpadł na moich oczach i raczej został faktycznie skasowany.
Mogli zrobić jeszcze łatwiej. Dać do remontu doczepkę #549'' przenumerować na #489'' łącząc ją z #467.
Skład #488+489 przenumerwoali bez żadnych przeróbek na #548'''+488'' i tyle. Tak wydaje się najłatwiej a numerki to w Bytomiu lubią zmieniać. :mruga:
Boguś pisze:kiedyś podobno istniało coś takiego #661+618
Tak, na pewno. Dobrze ten skład pamiętam jak również #662+617 jeszcze przed RK. :wink:

Aha. Zmieniłem brzmienie tematu, żeby to dostosować do innych wagonów. :)
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#7 Post autor: ff » 20 lis 2006, 16:19

Peter pisze: Mogli zrobić jeszcze łatwiej. Dać do remontu doczepkę #549'' przenumerować na #489'' łącząc ją z #467.
Skład 488+489 miał już reklamę Afrin i Freederm. Miał jeszcze kasowniki dziurkacze. Gdy się pojawił 467+489 to w 489 już były kasowniki R&G. Może to być konsekwencja tego, że 467 miał już dawno takie i trzeba było go dostosować, ale może faktycznie doczepili 548 jako 489. W takim przypadku jednak reklama na oba wagony musiałaby być naniesiona na nowo.
Peter pisze: Skład #488+489 przenumerwoali bez żadnych przeróbek na #548'''+488'' i tyle. Tak wydaje się najłatwiej a numerki to w Bytomiu lubią zmieniać. :mruga
Niemożliwe, że bez żadnych przeróbek, bo 548+488 wyszedł w takiej konfiguracji po dosyć generalnym remoncie w ZKT-3, z żółtymi poręczami. Poza tym wagony 488+489 wg papierów miały remont w 1998 mimo zachowania kasowników dziurkaczy. Czy zatem sens byłoby je oba remontować prawie kapitalnie już rok później?

as chorzów
Posty: 274
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22

#8 Post autor: as chorzów » 20 lis 2006, 22:56

No nie dokonca 489+488 w takim zestawie musiał uczesniczyc w powarznym karambolu drugi wóa 488 wjechał w tył 1 489 a w tyl 488 kolejny skład rozwalając mu cały zadek gorzej niz na lini 18 po czołówce nie wiem ktury to rok na mój nos koniec lat 1980tych i który skład mu w d*** wjechał moze potem odwrucili skład po remoncie Co do składu 548+488 to sie stosowalo ze z 2 składów zrobili jeden

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#9 Post autor: Boguś » 20 lis 2006, 23:09

Przypuszczam, że podczas kasacji #696 (jeśli do niej dojdzie) może być przenumerowanie. #696 skasują jako #593, a #593 będzie w składzie z #695 jako #696

as chorzów
Posty: 274
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22

#10 Post autor: as chorzów » 20 lis 2006, 23:18

pamieta ,ma ktos zestawienia składów dawnych 105n na w zawodziu 314+! 315 potem solówka ,337+338!! .
skład 713+714 był na początku 1990tego roku na odwrut 714 był 1 wozem niekoniecznie z 713 na koniec zaj chorzów batory kłopoty ze składami tesz było kilka ciekawych składów

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#11 Post autor: Boguś » 20 lis 2006, 23:43

as chorzów pisze:pamieta ,ma ktos zestawienia składów dawnych 105n na w zawodziu 314+! 315 potem solówka ,337+338!! .
skład 713+714 był na początku 1990tego roku na odwrut 714 był 1 wozem niekoniecznie z 713 na koniec zaj chorzów batory kłopoty ze składami tesz było kilka ciekawych składów
Przychodzą mi do głowy takie oto zestawienia:. #637+321, #768+733, #607+686, #694+593, #707+714, #699+693, #607+593, ostatnio także #695+593, #759+762.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#12 Post autor: ff » 21 lis 2006, 05:17

Boguś pisze: Przychodzą mi do głowy takie oto zestawienia:. #637+321, #768+733, #607+686, #694+593, #707+714, #699+693, #607+593, ostatnio także #695+593, #759+762.
Jeszcze 694+638, 607+693, 607+425, 772+788, podobno był 607+786 no i widziałem też na zajezdni 637+593 (złączone i okablowane, ale na 90% nigdy nie wyjechał).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#13 Post autor: Peter » 21 lis 2006, 09:37

as chorzów pisze:pamieta ,ma ktos zestawienia składów dawnych 105n na w zawodziu 314+! 315
Bardziej prawdopodobne dla mnie jest istnienie pierwotnie składu #316+315.
#316 załapał się na remont razem z bytomskim #472 i potem zrobili z tego gliwicki skład #316+472.
Boguś pisze:słyszałem kiedyś, że #318 był doczepą, jaka była historia #571+618
Szczerze mówiąc ja jakoś nie widywałem przed remontem jeszcze wtedy 105N #571. Musiał chyba być solówką i być może był odstawiony. Wagon #570 już dawno nie istniał, z którym być może tworzył skład, bo został skasowany w 1990r.
Skład #661+618 do RK #618 w 1998r. normalnie kursował, najczęściej na 15-tce.
Bardzo za to mnie zaskoczył skład #571+618 jak pojawił się po remoncie a szczególnie wagon już 105Na z numerkiem 571. Wyglądał przepięknie i był świeżuteńki. We wnętrzu unosił się mocny zapach świeżego lakieru, gumy na podłodze i nowych uszczelek okiennych. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#14 Post autor: Boguś » 21 lis 2006, 13:02

ff pisze:
Boguś pisze: Przychodzą mi do głowy takie oto zestawienia:. #637+321, #768+733, #607+686, #694+593, #707+714, #699+693, #607+593, ostatnio także #695+593, #759+762.
Jeszcze 694+638, 607+693, 607+425, 772+788, podobno był 607+786 no i widziałem też na zajezdni 637+593 (złączone i okablowane, ale na 90% nigdy nie wyjechał).
#607 miał sporo tych doczep. Jego pierwszą zajezdnią było Gliwice. Czy on tam jeździł razem z #608?

as chorzów
Posty: 274
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22

#15 Post autor: as chorzów » 21 lis 2006, 16:15

A to 707+714 to kiedy było a składy z batorego to
504+505
677+678 1 raz
699+693
607+425
607+686
607+786tylko testy po zajezdni
769+733
607+693
768+733694+638
607+593
694+693
637+321
637+593
607+593 i koniec składów w batorym

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#16 Post autor: luki » 21 lis 2006, 16:18

Za pracy w Chorzowie to jeździł z:
#425, #686, #593, #693, był zwany "uniwersalnym" wagonem do składu, ale jakoś teraz postanowiono go puszczać jedynie solo, skąd mamy skład #694+693 jak należy, oraz odmieńca 695+593 (to chyba także wina zaniedbania #696).
Powodem zakazu jest fakt posiadania przetwornicy statycznej która padła z powodu ukratniania...

A dziś solo pomykał #675.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#17 Post autor: Boguś » 23 lis 2006, 21:58

luki pisze:Za pracy w Chorzowie to jeździł z:
#425, #686, #593, #693, był zwany "uniwersalnym" wagonem do składu, ale jakoś teraz postanowiono go puszczać jedynie solo, skąd mamy skład #694+693 jak należy, oraz odmieńca 695+593 (to chyba także wina zaniedbania #696).
Powodem zakazu jest fakt posiadania przetwornicy statycznej która padła z powodu ukratniania...

A dziś solo pomykał #675.
Dziś razem z #676 na poc.362

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#18 Post autor: luki » 24 lis 2006, 12:22

Boguś pisze: Dziś razem z #676 na poc.362
Pewnie się zepsuł, lub odstawili go na warsztat. Przecież żywot wozu nawet jeśli się nie psują nie musi się ograniczać do: plac postojowy - trasa - wozownia - plac postojowy - trasa - wozownia... ale czasem trzeba wsiąść wagonik by coś przy nim dłużej podłubać, gdzieś maznąć pędzlem, o ile jest kasa na farbę, czy przykręcić klapy od mechanizmów drzwiowych które raczą sobie czasem stukać i się bujać podczas jazdy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#19 Post autor: Boguś » 24 lis 2006, 12:26

Ostatnio nie widuje składu #783+784, coś mi się wydaje, że Zawodzie bawi się z #784 jako solo. Oby nie

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#20 Post autor: luki » 24 lis 2006, 12:34

Boguś pisze:Ostatnio nie widuje składu #783+784, coś mi się wydaje, że Zawodzie bawi się z #784 jako solo. Oby nie
Wydaje mi się że #784 to taka dłuższa odstawka, coś jak z #727 było.
W przerabiaqni na solo wydaje mi się że teraz na razie nie ma sensu.
Powinni się wziąźć za #620 w Gliwicach bo rezerwa się kruszy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

Rozpięte składy

#21 Post autor: adasiek » 23 gru 2006, 23:55

Nie wiedziałem gdzie to umieścić więc piszę tutaj. W ZKT-4 rozpięto skład #651+652. Wagon #651 śmiga jako solówka ( dzisiaj na 1-ce ). Co jest przyczyną rozpiecia tego składu? Jakaś awaria #652 ?? A może (mam nadzieję że nie) przerabiaja go na solówkę...?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#22 Post autor: Peter » 24 gru 2006, 10:01

No też go widziałem jako solówkę. Może im po prostu brakowało sprawnych solówek. Składów jednak też potrzebują. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#23 Post autor: luki » 24 gru 2006, 12:20

Rozpięcia są róznego powodu.
Po pierwsze ostatnio dużo składów mają spiętych, "krakowiak" umacnia obsadę, no to czasem wolą coś rozpiąć by mieć więcej solo wozów na rezerwie. (ze składami nawet dobrze się mają)
Druga przyczyna to awaria drugiego wozu. Czasami też go odpinają by na wozowni coś pogrzebać, np. podokręcać śrubki czy gdzieś pędzlem przejechać o ile jest kasa na farbę...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#24 Post autor: adasiek » 24 gru 2006, 13:43

Ja się modlę,żeby była to zwykła naprawa, a nie żadna przeróbka #652 na solówkę. Bo #651+652 to jeden z fajniejszych składów w ZKT-4 jak nie w GOPie ;).

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#25 Post autor: luki » 24 gru 2006, 13:51

adasiek pisze:Ja się modlę,żeby była to zwykła naprawa, a nie żadna przeróbka #652 na solówkę. Bo #651+652 to jeden z fajniejszych składów w ZKT-4 jak nie w GOPie ;).
Myślę że jak na razie nie ma jakiegoś wielkiego zapotrzebowania na solówki, #639 już wrócił, zawsze można dwa składy rozpięte mieć.
A jak już solówkę, to kandydatem jest #620. Przydało by się go i trupa #619 wywieźć do ZUR i niech tam z części #619 uruchomią #620 jako solo.
Ciekawe jak tam idzie naprawa #787.

Zastanawia mnie też los #376 po tym wypadku, może go jeszcze odratują.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#26 Post autor: adasiek » 24 gru 2006, 14:01

No mogliby wyswitlacze z #619 przeniesc do #620. Myslę, że w końcu zrobią z niego solówkę, skoro nie przeznaczyli go do kasacji razem z #459. Też mam nadzieję na odratowanie #376 i jestem ciekaw co z nim w koncu się stanie. Mam także nadzieję na szybki powrót #787.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#27 Post autor: Boguś » 24 gru 2006, 14:03

luki pisze: Zastanawia mnie też los #376 po tym wypadku, może go jeszcze odratują.
Tu niestety możliwa jest kasacja. #376 jest dość mocno rozbity i jest z 1975 roku, więc odbudowa według mnie jest nieopłacalna :(

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#28 Post autor: adasiek » 24 gru 2006, 14:07

Boguś pisze:
luki pisze: Zastanawia mnie też los #376 po tym wypadku, może go jeszcze odratują.
Tu niestety możliwa jest kasacja. #376 jest dość mocno rozbity i jest z 1975 roku, więc odbudowa według mnie jest nieopłacalna :(
\

Moim zdaniem trzymał się całkiem dobrze jak na swoje lata. Większe gruchoty od niego jeżdza jeszcze na liniach ( #458, #506, #639 ).

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#29 Post autor: luki » 24 gru 2006, 14:12

Spokojnie, w ZUR mają bardzo dużo przednich części pudła.
Niby po co zwożą tam wszystkie trupy jak #358, #466, #697+698.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#30 Post autor: adasiek » 24 gru 2006, 14:15

Chwała im za to...Może dzięki temu uratują #376...no i #787 bo on też ma dosyć strzaskany przód.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#31 Post autor: Boguś » 24 gru 2006, 14:17

A tak z ciekawości: gdzie obecnie jest #376?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#32 Post autor: luki » 24 gru 2006, 14:19

Chyba w dalszym ciągu stoi na ZKT-4 Gliwice.

Ostatnie foto z listopada:

Kod: Zaznacz cały

http://www.tramwaje2.za.pl/2006/11/37601.jpg
http://www.tramwaje2.za.pl/2006/11/37602.jpg
http://www.tramwaje2.za.pl/2006/11/37603.jpg
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#33 Post autor: Peter » 24 gru 2006, 15:05

Martwi mnie ten zniszczony dach w #376. To będzie chyba najtrudniej odbudować. :(
Konstrukcję burt i ściany przedniej wydaje mi się są w stanie raczej naprawić.
Powracając do #780, to mogliby zrobić przeszczep tych schodów z jakiejś kasacji. :mruga:
No ale dość już tego OT. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#34 Post autor: luki » 24 gru 2006, 15:09

Trzeba tylko chcieć, wystarczy złomka zabrać do ZUR i tam powinni mu znaleźć nowe części.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#35 Post autor: Boguś » 24 gru 2006, 16:46

luki pisze:Trzeba tylko chcieć, wystarczy złomka zabrać do ZUR i tam powinni mu znaleźć nowe części.
Są nawet ochotnicy
http://img297.imageshack.us/img297/6595 ... cjabz9.jpg
Zdjęcie wykonał kol. Penny z forum WPK

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#36 Post autor: Boguś » 27 sty 2007, 13:48

Boguś pisze:
as chorzów pisze:pamieta ,ma ktos zestawienia składów dawnych 105n na w zawodziu 314+! 315 potem solówka ,337+338!! .
skład 713+714 był na początku 1990tego roku na odwrut 714 był 1 wozem niekoniecznie z 713 na koniec zaj chorzów batory kłopoty ze składami tesz było kilka ciekawych składów
Przychodzą mi do głowy takie oto zestawienia:. #637+321, #768+733, #607+686, #694+593, #707+714, #699+693, #607+593, ostatnio także #695+593, #759+762.
Teraz mi się przypomniało, że od połowy do końca października 2004 #706 został wypożyczony do Zawodzia i dzięki temu jeździło takie oto cudu: #318+706 :shock:

as chorzów
Posty: 274
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22

#37 Post autor: as chorzów » 31 sty 2007, 09:12

706 wtedy był 2 wag :wagonem niesamodzielnym i 318+706 odziwo dobrze sie spisywał w tym składzie.

[/DW - przed "i" nie stawia sie przecinka, a spisywał piszę się przez "s"...

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#38 Post autor: luki » 31 sty 2007, 12:39

O ile dobrze pamiętam to było w 2004 roku, kiedy to na 15 nagle KZK wstawiło składy. Z tego powodu że była przebudowa Ronda i Zawodzie na prawie max wypuszczało swoje składy (a 116Nd jeździła garstka między Rynkiem a Brynowem) potrzeba było składów.
Spięcie #318 i #340 nie było za dobre, bo stracili by solówkę, a dużo ich było trzeba na 14 co jechała z Mysłowic aż do Chorzowa. Więc do #318 postanowili sprowadzić doczepkę z Bytomia. Przywiozła ją któraś 7-mka.
Wtedy jeszcze z Chorzowa dostali jako pożyczone dwa składy, kurcze nie pamiętam które... #582+580, #609+610 :?:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#39 Post autor: Peter » 31 sty 2007, 16:32

Ostatnio widziałem z dwa razy jakiś dziwny wagon z gliwickiej zajezdni. Chodzi o numer taborowy (z przodu). Niestety za każdym razem nie widziałem go z bliska. Wydaje mi się, że zaczyna się na #61x, ale to nie jest #614. Ostatnia cyfra wygląda na "6" :?:. Zdziwiło mnie to, bo przecież #616 został skasowany w 2000r.
Może ktoś pomóc mi to wyjaśnić ?
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#40 Post autor: Peter » 31 sty 2007, 16:57

Hhmm... Teraz tak sobie pomyślałem, że to #656 może ma jakąś wąską cyfrę "5", która wygląda jak jedynka...
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#41 Post autor: luki » 31 sty 2007, 16:59

Peter pisze:Hhmm... Teraz tak sobie pomyślałem, że to #656 może ma jakąś wąską cyfrę "5", która wygląda jak jedynka...
Możliwe, bo ten niedawno wyjechał po naprawie powypadkowej w ZKT-4.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#42 Post autor: Peter » 31 sty 2007, 17:00

Jednak z odległości około 30m wygląda to jak #616. :o:
To jest sprawa do zbadania. :study:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#43 Post autor: Peter » 06 lut 2007, 17:52

Zbadałem dzisiaj sprawę i jest to wagon #656. :)
Po prostu piątka jest dużo węższa. Na boku ma tak samo naklejony numerek a z tyłu wszystko jest wąską czcionką. :?
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#44 Post autor: rzelfix » 06 lut 2007, 21:19

Niestety, jak widać ZKT 4, każdą cyfrę bierze z innej parafii, a jakoś nikogo to nie obchodzi. Estetyka raczej nie jest ich mocną stroną :?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#45 Post autor: Peter » 07 lut 2007, 13:19

Niedługo będą pisać markerem numerki. :wink:
A tak w ogóle to ciekawe jak wyglądałaby kolorystyka numeracji z Karlików na stopiątkach. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#46 Post autor: Boguś » 22 kwie 2007, 15:03

Boguś pisze:Powiem ci, że otworzyłeś bardzo ciekawy temat. Mnie np. interesują składy #318+340, słyszałem kiedyś, że #318 był doczepą, jaka była historia #571+618(kiedyś podobno istniało coś takiego #661+618!), #662+617,#644+344?
Kontroler Ruchu, który na Zawodziu pracuje od 30-tu lat twierdzi, że zestawienia #662+617 i #725+736 są od nowości.

Dopisane
Peter pisze:Pamiętam jak kiedyś jeździł bytomski #548+549 ze starą atrapą z przodu. Ostatni raz ten skład widziałem bodajże na Pl. Sikorkiego w 1999r.
Wagon #548 miał chyba rozwaloną kratownicę, bo leżał zgarniaczem wbitym dosłownie w asfalt :shock: i był problem jak go w ogóle ściągnąć...
Wówczas jeździł jeszcze równocześnie skład 105N #488+489.

Po tym wydarzeniu składu #548+549 już nigdy nie zobaczyłem. Zdziwiłem się tylko gdy spotkałem potem na ul. Powstańców w Chorzowie skład #548+488 :!:
Zrobiono też skład #467+489 wykorzystując solówkę z byłego składu #467+466 :mruga:
Powstało zatem moje pytanie na które dotychczas nie znalazłem odpowiedzi. Czy obecny wagon #548 to ten sam co wcześniej ? Dlaczego #488 jeździ jako drugi, skoro był pierwszy ? Co stało się z wagonem #549 ? Czyżby jakieś były przenumerowania ?

Może ktoś z Was coś wie na ten temat ? :chytry:
Jak będę zwiedzał ZKT-3 to postaram się coś o tym dowiedzieć i nic nie pokręcić :wink:
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2007, 18:50 przez Boguś, łącznie zmieniany 2 razy.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#47 Post autor: ff » 22 kwie 2007, 16:56

Boguś pisze: Kontroler Ruchu, który na Zawodziu pracuje od 30-tu lat twierdzi, że zestawienia #662+617 i #725+736 są od nowości.
Co do pierwszego to na pewno jest w błędzie. Co do drugiego to jak najbardziej ma rację.

Cytat ze starej dyskusji na pmtm (autor: Tomasz Igielski):
Dawno, dawno temu ;-) jeździły składy 617+618 i (najprawdopodobniej w takiej
kolejności) 662+661. W drugiej połowie lat '80 coś się zadziało z wagonami 617
i 662, w przypadku tego drugiego było to najprawdopodobniej poważne zderzenie
(uszkodzony przód). W 1988 roku obydwa wagony (617 i 662) trafiły do Konstalu
do odbudowy (czyli do RK). ZTCP 662 wyszedł z odbudowy jesienią 1988, a 617 na
początku stycznia 1989 r. Dlatego powstały takie nietypowe pary 662+617 i
661+618. Po paru latach przełączono ten drugi skład (powstał pociąg 571+618).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#48 Post autor: Peter » 22 kwie 2007, 18:03

Boguś pisze:Kontroler Ruchu, który na Zawodziu pracuje od 30-tu lat twierdzi, że zestawienia #662+617 i #725+736 są od nowości.
Co do #662+617 to tak jak zacytował ff nie ma wątpliwości, że nie jest to oryginalne zestawienie. Nad #725+736 to się sam zastanawiałem i mi nic nie pasuje jakoś żeby to ułożyć po kolei. W Będzinie przecież był #738+737 a #726+727 i #734+735 mamy w Katowicach.
Również najprawdopodobniej były takie składy: #690+689, #691+692 i na pewno #728+729 (=> vide :P ).
Mnie zastanawia fakt występowania składu #579+592. Czy to wynik kasacji #581 w 1987r. ? Może były po prostu #579+580 i #582+581, tylko że bez pary pozostaje #592. Co ciekawe #587 przecież też nie od zawsze jeździł z #612 (tym już skasowanym). :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#49 Post autor: ff » 22 kwie 2007, 18:14

Peter pisze:Nad #725+736 to się sam zastanawiałem i mi nic nie pasuje jakoś żeby to ułożyć po kolei. W Będzinie przecież był #738+737 a #726+727 i #734+735 mamy w Katowicach.
Zauważ, że data wpisana na stan 725 i 736 jest identyczna. W dodatku 725 później niż wagony/składy 726+727, 728+729 i 731+730. Więc ja nie mam żadnych wątpliwości, że ten skład jest tak ustawiony od początku.
Peter pisze: Mnie zastanawia fakt występowania składu #579+592. Czy to wynik kasacji #581 w 1987r. ? Może były po prostu #579+580 i #582+581, tylko że bez pary pozostaje #592. Co ciekawe #587 przecież też nie od zawsze jeździł z #612 (tym już skasowanym). :mruga:
Solówki jednak też miały zastowanie, nawet na TWB są stare zdjęcia za czasów WPK z solówkami. Myślę, że 587 i 592 to były pierwotnie wagony solowe, ale oczywiście z pełnym oprzyrządowaniem do spinania.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#50 Post autor: Peter » 22 kwie 2007, 18:21

ff pisze:Myślę, że 587 i 592 to były pierwotnie wagony solowe, ale oczywiście z pełnym oprzyrządowaniem do spinania.
No na TWB jest #578 solo. Widzę, że masz wątpliwości co do numeru. :)
ff pisze:Zauważ, że data wpisana na stan 725 i 736 jest identyczna.
To też jest wskazówka, więc wagony te jeżdżą od początku. 8)
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości