Przenumerowania, zmiany w kolejności wagonów w składach itp.

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#51 Post autor: ff » 22 kwie 2007, 18:25

Peter pisze:
ff pisze:Myślę, że 587 i 592 to były pierwotnie wagony solowe, ale oczywiście z pełnym oprzyrządowaniem do spinania.
No na TWB jest #578 solo. Widzę, że masz wątpliwości co do numeru. :)
Tak, mam. Trójkę na początku widzę jak byk. :) Jedynkę w środku też. To jest albo 313, albo 316, albo 318.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#52 Post autor: Boguś » 22 kwie 2007, 18:33

Z dzień po dniu
Peter pisze:
Boguś pisze:Widać, że czcionka numeru taborowego #605 jest identyczna jaką kiedyś stosowano w gliwickich wagonach
W 1996r. był już w reklamie Browary Górnośląskie i miał zupełnie typową czcionkę. :wink:

A co ciekawe widziałem wtedy jadący w kierunku Słonecznej Pętli dziwny skład 105N coś jakoś #327+319 ? :scratch:
Tych dziwnych zestawów było lub jest do dzisiaj pełno :shock: i ciężko jest się z tym wszystkim połapać
Pierwsze wagony 105N, które dostało WPK miało numery #311 - #318.
Na pewno od początku nie było zestawienia #318+340, czyli z tego wniosek, że oczywiście istniały:
#311+312, #313+314 (istnieje :D ), #316+315 i #317+318. W przypadku tego ostatniego też się jakieś cuda działy tak jak w przypadku #617+618 i #661+662 o których wspominał ff

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#53 Post autor: Peter » 22 kwie 2007, 18:44

Boguś pisze:Na pewno od początku nie było zestawienia #318+340 (...)
Najprawdopodobniej był #340+339. :wink:
A skład #661+618 osobiście pamiętam głównie z linii 15 o czym gdzieś tam już pisałem. 8) Aha w tym wątku. :mryellow:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#54 Post autor: Boguś » 13 lut 2008, 21:49

Wracam do tej dyskusji:
Boguś pisze:
Peter pisze:Zdjęcie #690+692 (09.1991r.) jak opisuje Autor Foto
No prosze. A wydawało mi się, że istniały #690+689 i #691+692. Wywnioskowałem to z tego, że wagony #691 i #692 weszły do eksploatacji 8.03.1985 a #689 dwa dni wcześniej.
Pod tym zdjęciem jest komentarz Rafała na temat prawdopodobnej historii składów #691+689 i #728+692.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#55 Post autor: Peter » 13 lut 2008, 22:34

Niestety nie do końca Rafał ma rację ze względu na to, że #691+689 był po remoncie w MZNT Kraków już przecież w 1992r. :mruga:
Po tym co napisał Autor tego zdjęcia (motorniczy) wynika, że już w 1991r. były prawdopodobnie składy #691+689 oraz #690+692 i można się domyślać #728+729.
Całkiem możliwe, że składy #691+689 i #690+692 były w takiej właśnie konfiguracji od początku istnienia, czyli od 1985r. Tak przecież jest ze składem #725+736, czy było zestawienie #741+743 i #742+744. ;)
Nasze komentarze z ff-em pod zdjęciem #728 :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#56 Post autor: 116Nd#808 » 04 sty 2009, 20:49

Mnie zaciekawił skład #561+382. ;) Czy ktoś zna historię tego zestawienia?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#57 Post autor: Peter » 04 sty 2009, 21:22

Hmmm, nie wiem czy ktoś taki będzie ;-) Przypuszczalnie jednak składy początkowo były spięte jako np. #561+560 i #381+382 jeszcze oba jako 105N. 105N #560 został skasowany dość dawno temu, bo w 1987r.
Najlepiej chyba jednak takich rzeczy dowiadywać się z książek monograficznych. Miała jedna wyjść niedawno, ale słuch o tym jakoś zaginął. Całkiem prawdopodobne, że TŚ jest w posiadaniu dokumentacji, w której tego typu rzeczy są zapisane. :)

Mnie osobiście zawsze nurtowało jak to się stało, że powstały składy #579+592 i #587+612 ;-)
Być może wcześniej były #579+580 i #582+581, ale do tego towarzystwa nie pasuje #587, jeżeli brać pod uwagę, że były składy #585+586 i #588+589 (ten jeszcze istnieje) :-)
To samo tyczy się #592, bo były składy #594+593 i #591+590. Oba pamiętam ;-) Musiało coś być nie po kolei, albo coś jeździło solo. :mruga:
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 21:32 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#58 Post autor: memphis » 04 sty 2009, 21:32

Peter pisze:Maiła jedna wyjść niedawno, ale słuch o tym jakoś zaginął.
Nie zaginął, jest jakiś poślizg wydawniczy, ma być na wiosnę. Ale to za będzie dwutomowa, bo tyle fajnych rzeczy w niej jest ;)
Całkiem prawdopodobne, że TŚ jest w posiadaniu dokumentacji, w której tego typu rzeczy są zapisane. :)
Raczej nie mają zapisane dlaczego łączyli akurat takie wagony ;)

Natomiast geneza takich dziwnych składów może być różna - kasacje czy wypadki wagonów które były łączone "po kolei" albo brak takich wagonów (dostali kiedyś tam wagony, połączyli co się dało i zostały takie "nie do pary") albo po prostu czysty przypadek. Akurat w Gliwicach od zawsze było pełno takich dziwnych par.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#59 Post autor: Peter » 04 sty 2009, 21:34

memphis pisze:Nie zaginął, jest jakiś poślizg wydawniczy, ma być na wiosnę. Ale to za będzie dwutomowa, bo tyle fajnych rzeczy w niej jest ;)
Daj znać memphis jak będzie już dostępna, bo nakład może nie być duży ;-)
memphis pisze:Natomiast geneza takich dziwnych składów może być różna - kasacje czy wypadki wagonów które były łączone "po kolei" albo brak takich wagonów (dostali kiedyś tam wagony, połączyli co się dało i zostały takie "nie do pary") albo po prostu czysty przypadek. Akurat w Gliwicach od zawsze było pełno takich dziwnych par.
Zresztą mamy dzisiaj takie przypadki jak #262+282 czy #276+278.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#60 Post autor: luki » 04 sty 2009, 21:48

Peter pisze:Mnie osobiście zawsze nurtowało jak to się stało, że powstały składy #579+592 i #587+612 ;-)
Być może wcześniej były #579+580 i #582+581, ale do tego towarzystwa nie pasuje #587, jeżeli brać pod uwagę, że były składy #585+586 i #588+589 (ten jeszcze istnieje) :-)
To samo tyczy się #592, bo były składy #594+593 i #591+590. Oba pamiętam ;-) Musiało coś być nie po kolei, albo coś jeździło solo. :mruga:
Ja może napiszę sobie o 600-tkach. Otóż mamy/mieliśmy składy i wagony 680+679, 681+682, 683+684, 685+686, 688+687, 691+689, 690, 692 (728+692), 693+694, 695+696, 697+698, 699+700.
Jak widać na Zawodziu trochę jest składów numerowanych przeciwnie, dziwnie wygląda ten 691+689. A wie ktoś co się z 690 stało ? Czy miał jakąś parę... A może był np. 729+690, czyli coś w stylu 728+692.
Numery fabryczne lecą po kolei, wiec te składy powstały chyba z przypadku. Zresztą już ktoś na Zawodziu kiedyś powiedział że 725+736 był zawsze. Zresztą nie wychodzi tutaj inna konfiguracja bo wszystko w pobliżu jest jakoś poustawiane:
719+720, 721+722, 723+724, 726+727, 728, 729, 730+731, 732+733, 734+735, potem od 737 lecą już Będziniaki.

Jest jeszcze 662+617, 571+618, był kiedyś 572 solo po jakimś składzie z Zawodzia co trafił do Chorzowa. Dużo tego.

A Gliwice mają troszkę składów 6xx+3xx
Peter pisze:Zresztą mamy dzisiaj takie przypadki jak #262+282 czy #276+278.
No właśnie. Jeden powstał w skutek wypadku i kasacji 263, a drugi tak się jakoś złożył ;)

Zresztą na Stroszku też się to dzieje z starymi składami, np. 579+610. Gdyby takie coś miało miejsce lata temu to mało kto by wiedział że był 579+592 i 609+610
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#61 Post autor: Peter » 04 sty 2009, 22:00

luki pisze:Ja może napiszę sobie o 600-tkach. Otóż mamy/mieliśmy składy i wagony 680+679, 681+682, 683+684, 685+686, 688+687, 691+689, 690, 692 (728+692), 693+694, 695+696, 697+698, 699+700.
Co do składów Zawodziańskich to raczej były składy #728+729, #690+692 i #691+689. Być może w tych dwóch ostatnich pozamieniano kiedyś doczepy.
luki pisze:Jest jeszcze 662+617, 571+618, był kiedyś 572 solo po jakimś składzie z Zawodzia co trafił do Chorzowa. Dużo tego.
Ja pamiętam składy #572+312 i #661+618.
luki pisze:Zresztą na Stroszku też się to dzieje z starymi składami, np. 579+610. Gdyby takie coś miało miejsce lata temu to mało kto by wiedział że był 579+592 i 609+610
Ciekawsze zestawienia jakie pamiętam to #553+437, #432+428 i całkiem prawdopodobne, że #327+319, który mi się nawinął w 1996r. :)
*SDIP (U.N.O.)

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#62 Post autor: Karol » 04 sty 2009, 23:05

Peter pisze:Ciekawsze zestawienia jakie pamiętam to #553+437, #432+428 i całkiem prawdopodobne, że #327+319, który mi się nawinął w 1996r. :)
Był jeszcze 324-339. Fotka 690-692: http://galeria.funthomas.info/details.p ... e_id=10163, a 327 i 319 na pewno jeździły razem, ale nie wiem na pewno, czy w takiej kolejności.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#63 Post autor: ff » 04 sty 2009, 23:10

Karol pisze:a 327 i 319 na pewno jeździły razem, ale nie wiem na pewno, czy w takiej kolejności.
Na Zawodziu na ścianie hali jest fotka 319 jako doczepy w reklamie Philips. Przed nim stoi połączony do niego biały wagon.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#64 Post autor: DW » 18 wrz 2011, 14:07

Podczas wczorajszego dnia otwartego w Będzinie co sprytniejsi mogli zauważyć ciekawą rzecz. Na warsztacie wśród paru wozów stały sobie między innymi #436 i #755.
Na pierwszy rzut oka wszystko w porządku, bo #436 stał sobie solo, zaś #755 w składzie z #756. Jednak owe wagony zostały zamienione numerami taborowymi :!:
Mianowicie #436, który stał po lewej stronie solo z połamanym pantografem, to dawny #755, zaś #755, który stał po prawej stronie w składzie z #756, to dawno #436.
Wystarczy spojrzeć na fotki z wczoraj i starsze na TWB czy w naszej galerii GTŚ.
#436: http://www.forum.tramwaje.slask.pl/gale ... hp?pid=700
#755'': http://www.forum.tramwaje.slask.pl/gale ... p?pid=1396
#755: http://www.phototrans.eu/14,507301,0,Ko ... a_755.html
#436'': http://www.forum.tramwaje.slask.pl/gale ... p?pid=1395

Ponoć #436 ma niebawem iść do kasacji. Pytanie tylko który... ;)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#65 Post autor: Boguś » 18 wrz 2011, 20:27

DW pisze:Ponoć #436 ma niebawem iść do kasacji. Pytanie tylko który...
Wygląda na to, że orginalny #755 zostanie skasowany jako #436".

Edycja 08.07.
Według informacji zamieszczonej w bazie taboru WPK obecny wagon #590 to dawny #695 :!: . Natomiast oryginalny #590 został przenumerowany jako #695" i został wysłany do modernizacji. Dziwne, że nikt z nas tego nie zauważył. Ex. #695, czyli obecny #590" ma charakterystyczny szczegół. Jest to jedyna solówka z węższymi klapami nad drzwiami.

#695 -> #590"
#590 -> #695" (modernizacja)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#66 Post autor: DW » 11 lip 2013, 22:18

Boguś pisze:Według informacji zamieszczonej w bazie taboru WPK obecny wagon #590 to dawny #695 :!: . Natomiast oryginalny #590 został przenumerowany jako #695" i został wysłany do modernizacji. Dziwne, że nikt z nas tego nie zauważył. Ex. #695, czyli obecny #590" ma charakterystyczny szczegół. Jest to jedyna solówka z węższymi klapami nad drzwiami.

#695 -> #590"
#590 -> #695" (modernizacja)
Jak nie jak tak ;) Nieoficjalnie pisaliśmy już zaraz po podmianie, że wagon "#590" sporo zyskał i żeby mu się przyjrzeć ;)

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#67 Post autor: grillmaster » 11 lip 2013, 22:44

Boguś pisze:Ex. #695, czyli obecny #590" ma charakterystyczny szczegół. Jest to jedyna solówka z węższymi klapami nad drzwiami.
#695 miał i teraz ma też jako #590:
- charakterystyczne (jedynie on takie miał) przyciski otwierania drzwi z zewnątrz
- szybę całościową za trzecimi drzwiami i wyświetlacz boczny u góry
- pulpit z nowymi kontrolkami
- nowszy typ szafki bezpiecznikowej i załączniki ogrzewania (łącznik Z) i odmrażaczy na szafce bezpiecznikowej (#590 miał na pulpicie)
- poręcz w kabinie do podparcia łokcia motorniczego
- fotel motorniczego (ten sam).
Wydaje mi się, że nie możliwe byłoby, że wszystkie te rzeczy naraz przełożono. Jedyne co otrzymał to przetwornice statyczną, gdyż oba wagony miały wcześniej wirową.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#68 Post autor: polaraxa » 15 lip 2013, 19:29

W Katowicach znalazłem takie konfiguracje:#311+#319 #316+#312 #335+#336 #337+#338 #315+/#321/ #317+#321 #318+#340 #328+#329 #313+#314 #403+#404 #461+#460 #550+#551 #554+#555 #568+#569 #572+/#571/ #574+#573 #576+#575 #578+#577 #581+/#580/ #582+#580 #579+#592 /#584+#583/ #583+#584 #591+#590 #594+#593 #598+#597 #599+#600 #605+#606 #609+#610 /#617+#618/ /#661+#662/ /#661+#618/ #571+#618 #662+#617 #619+#620 #674+#673 #675+#676 #678+#677 #680+#679 #685+#686 #688+#687 #699+#700 #702+#701 #725+#736 #726+#727 #729+#728 #731+#730 #732+#733 #734+#735 #781+#782 #783+#784 w nawiasach umieściłem wagony które z różnych powodów zmieniały swoje miejsca

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#69 Post autor: hanys76 » 16 lip 2013, 06:54

Wagon #578 poszedł do kasacji, a #772 to obecny #578 do pary z #577.Skład dostał komplet wyświetlaczy do obu wagonów. Czyli przenumerowanie wagonów.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2013, 09:18 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#70 Post autor: rifi » 16 lip 2013, 11:07

hanys76 pisze:Wagon #578 poszedł do kasacji, a #772 to obecny #578 do pary z #577.Skład dostał komplet wyświetlaczy do obu wagonów. Czyli przenumerowanie wagonów.
Czyli skład #772+771 nie poszedł do modernizacji? Bo już trochę się pogubiłem.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#71 Post autor: hanys76 » 16 lip 2013, 11:09

rifi pisze:
hanys76 pisze:Wagon #578 poszedł do kasacji, a #772 to obecny #578 do pary z #577.Skład dostał komplet wyświetlaczy do obu wagonów. Czyli przenumerowanie wagonów.
Czyli skład #772+771 nie poszedł do modernizacji? Bo już trochę się pogubiłem.
Podobno poszedł ,ale może jakaś podmiana pudeł była że 772 przenumerowali na 578. Trzeba będzie zweryfikowac informacje , póki co nic nie wpisujemy o przenumerowaniu do żadnej tabelki. Ja mam info z drugiej ręki więc trzeba potwierdzic na Zawodziu jeszcze.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#72 Post autor: luki » 16 lip 2013, 16:58

ex.#772 + #577 to trochę dziwna konfiguracja, skład #578+577 jeździł na jednym kablu między wagonami, może #577 to teraz też coś innego, np. ex.#771 ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#73 Post autor: hanys76 » 16 lip 2013, 17:26

Dokładnie 772+771 nie poszedł do modernizacji tylko go przenumerowali. Okazuje się że obecny 578+577 to ex 772+771. A dawny 578+577 został w całości skasowany.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#74 Post autor: Boguś » 17 lip 2013, 21:45

hanys76 pisze:A dawny 578+577 został w całości skasowany.
Albo pojechał do Modertransu jako #772"+771"
DW pisze:
Boguś pisze:Według informacji zamieszczonej w bazie taboru WPK obecny wagon #590 to dawny #695 . Natomiast oryginalny #590 został przenumerowany jako #695" i został wysłany do modernizacji. Dziwne, że nikt z nas tego nie zauważył. Ex. #695, czyli obecny #590" ma charakterystyczny szczegół. Jest to jedyna solówka z węższymi klapami nad drzwiami.

#695 -> #590"
#590 -> #695" (modernizacja)
Jak nie jak tak Nieoficjalnie pisaliśmy już zaraz po podmianie, że wagon "#590" sporo zyskał i żeby mu się przyjrzeć
Nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi :) Mogliby jeszcze zrobić podmianę przy #591. Jeśliby się potwierdziła podmiana przy #578+577 -> #772"+771" to Zawodzie pozbyłoby się trzech najgorszych hebli.
polaraxa pisze:W Katowicach znalazłem takie konfiguracje:#311+319 #316+312 #335+336 #337+338 #315+/321/ #317+321 #318+340 #328+329 #313+314 #403+404 #461+460 #550+551 #554+555 #568+569 #572+/571/ #574+573 #576+575 #578+577 #581+/580/ #582+580 #579+592 /#584+583/ #583+584 #591+590 #594+593 #598+597 #599+600 #605+606 #609+#610 /#617+618/ /#661+662/ /#661+618/ #571+618 #662+617 #619+620 #674+673 #675+676 #678+677 #680+679 #685+686 #688+687 #699+700 #702+701 #725+736 #726+727 #729+728 #731+730 #732+733 #734+735 #781+782 #783+784 w nawiasach umieściłem wagony które z różnych powodów zmieniały swoje miejsca
Na pewno nie było składu #729+728. Od nowości był #728+729. Mam również wątpliwości co do #315+321. #315 to była doczepka do #316.

Czy skład #579+592 jeździł tak od nowości?

#617+618 i #662+661 jeździły tak od nowości.

Przy #584+583 i #678+677 pozamieniałeś kolejność.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#75 Post autor: polaraxa » 18 lip 2013, 20:11

#584+583 jeździły tak do momentu RB w Zawodziu w latach 90 tych. Podczas RB ze względu na reklamę i to, iż 2 wagon był gotowy wcześniej, podjęto decyzję o zamianie kolejności. #729+728 taka była ich konfiguracja. Po zderzeniu czołowym pod mostem w Szopienicach z #599+600 /na jednotorowym/ #729 został skasowany. Resztę konfiguracji wygrzebał dla mnie znajomy pracownik R-2. #315 po remoncie na Na stał się silnikiem i kiedy stał odstawiony #317 /po remoncie na Na/ do #321 /po remoncie na Na/ został dopięty. Zresztą podczas RK wagonów, zwłaszcza #3-- #4-- i #5-- /na Na/ dokonano wielu zamian.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#76 Post autor: grillmaster » 19 lip 2013, 00:53

Boguś pisze:Mogliby jeszcze zrobić podmianę przy #591. Jeśliby się potwierdziła podmiana przy #578+577 -> #772"+771" to Zawodzie pozbyłoby się trzech najgorszych hebli.
A 416?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#77 Post autor: Boguś » 20 lip 2013, 21:10

grillmaster pisze:
Boguś pisze:Mogliby jeszcze zrobić podmianę przy #591. Jeśliby się potwierdziła podmiana przy #578+577 -> #772"+771" to Zawodzie pozbyłoby się trzech najgorszych hebli.
A 416?
#416 to też jest hebel, ale on raczej będzie skasowany.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#78 Post autor: grillmaster » 21 lip 2013, 15:47

Boguś pisze:
grillmaster pisze:
Boguś pisze:Mogliby jeszcze zrobić podmianę przy #591. Jeśliby się potwierdziła podmiana przy #578+577 -> #772"+771" to Zawodzie pozbyłoby się trzech najgorszych hebli.
A 416?
#416 to też jest hebel, ale on raczej będzie skasowany.
No - ale jak wiadomo o kasacji 416 mówi się już od dawna, a nic oficjalnie dalej nie wiadomo.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#79 Post autor: Boguś » 27 lip 2013, 21:25

grillmaster pisze:
Boguś pisze:
grillmaster pisze:
Boguś pisze:Mogliby jeszcze zrobić podmianę przy #591. Jeśliby się potwierdziła podmiana przy #578+577 -> #772"+771" to Zawodzie pozbyłoby się trzech najgorszych hebli.
A 416?
#416 to też jest hebel, ale on raczej będzie skasowany.
No - ale jak wiadomo o kasacji 416 mówi się już od dawna, a nic oficjalnie dalej nie wiadomo.
Jego dni są już policzone. Do końca roku zostanie skasowany.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#80 Post autor: polaraxa » 27 lip 2013, 22:01

Mówicie i macie, #591 -> #781, dziś go widziałem na hali wozowni.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#81 Post autor: Patryk105 » 28 lip 2013, 22:31

Takie mam pytanie, bo się trochę zgubiłem w tym wszystkim, co z #771?
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#82 Post autor: Przemek » 30 lip 2013, 20:37

Obecny #591 to ex #781.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#83 Post autor: Boguś » 04 sie 2013, 13:30

Patryk105 pisze:Takie mam pytanie, bo się trochę zgubiłem w tym wszystkim, co z #771?
Może zrobię małe podsumowanie z ostatnich podmian:
#590 -> #695" - do modernizacji
#695 -> #590"
#578+577 -> #772"+771" - do modernizacji. Obecnie jeździ w konfiguracji #771+772
#772+771 -> #578"+577"
#591 -> #781" - do modernizacji
#781 -> #591"

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#84 Post autor: Łukasz » 03 paź 2013, 15:59

#328 -> #688
#xxx -> #328 brak grzybka z tyłu wagonu.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#85 Post autor: Boguś » 06 paź 2013, 17:23

Łukasz pisze:#328 -> #688
#xxx -> #328 brak grzybka z tyłu wagonu.
Oryginalny #688 nie miał z tyłu grzybka i wyświetlacza. Ciekawe po co ta podmiana? Ex. #328 był wagonem, który się sypał, ale nie wydaje mi się by ex. #688 był w lepszym stanie.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#86 Post autor: Peter » 07 lis 2014, 16:59

Dzisiaj się przyjrzałem wagonowi #340 i wygląda na to, że podmienione zostało pudło, bo ma blachy nad drzwiami typowe dla remontów z byłego ZNTK Lubań Śląski w latach '90.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#87 Post autor: Przemek » 07 lis 2014, 23:44

Peter pisze:Dzisiaj się przyjrzałem wagonowi #340 i wygląda na to, że podmienione zostało pudło, bo ma blachy nad drzwiami typowe dla remontów z byłego ZNTK Lubań Śląski w latach '90.
A masz jakieś przypuszczenia, jak dawno ta podmiana była? ;)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#88 Post autor: Peter » 08 lis 2014, 08:48

Przemek pisze:
Peter pisze:Dzisiaj się przyjrzałem wagonowi #340 i wygląda na to, że podmienione zostało pudło, bo ma blachy nad drzwiami typowe dla remontów z byłego ZNTK Lubań Śląski w latach '90.
A masz jakieś przypuszczenia, jak dawno ta podmiana była? ;)
Całkiem niedawno musiało coś się dziać, tym bardziej że #590 ... na oko zbrzydł i grubsze zero ma w numerku z przodu. :)
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#89 Post autor: DW » 08 lis 2014, 09:50

Peter pisze:
Przemek pisze:
Peter pisze:Dzisiaj się przyjrzałem wagonowi #340 i wygląda na to, że podmienione zostało pudło, bo ma blachy nad drzwiami typowe dla remontów z byłego ZNTK Lubań Śląski w latach '90.
A masz jakieś przypuszczenia, jak dawno ta podmiana była? ;)
Całkiem niedawno musiało coś się dziać, tym bardziej że #590 ... na oko zbrzydł i grubsze zero ma w numerku z przodu. :)
Peter dobrze kombinuje, ;) #340 zamieniono z #590. Jeszcze 31.10 #340 był przed podmianą. 5.11 już po. Oba wozy nie zostały zaobserwowane 1 i 2 listopada, a 3.11 #340 wyjechał na nockę (zapewne już jako ex #590, exex #695).
Fotki #340 przed i po podmianie oraz #590 przed podmianą zamieściłem poniżej.

Nie można było po prostu skasować #340, zamiast znów zmieniać im numerki? ;)
Załączniki
#590 - 20.09.2014
#590 - 20.09.2014
#340 - 05.11.2014
#340 - 05.11.2014
#340 - 05.11.2014
#340 - 05.11.2014
#340 - 31.10.2014
#340 - 31.10.2014

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#90 Post autor: Peter » 08 lis 2014, 10:09

W takim razie wczoraj, zdaje się na 14, widziałem #590''' ex #340. :-)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#91 Post autor: Patryk105 » 08 lis 2014, 17:01

Szaleją z tymi przenumerowaniami, zapewne w związku ze zbliżającymi się kasacjami. :)
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#92 Post autor: Boguś » 08 lis 2014, 18:18

polaraxa wcześniej wspominał o możliwych kasacjach #590, #591 i #578+577. #590 już zdążyli podmienić. Trzeba sprawdzać, czy podobnie nie zrobią przy #591 i #578+577.

#590" -> #340" (zostaje)
#340 -> #590"' (kasacja)

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#93 Post autor: Patryk105 » 08 lis 2014, 19:48

Miejmy nadzieje, że #578+577 też przenumerują i nie zostanie skasowany.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2014, 17:26 przez Patryk105, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam ;)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#94 Post autor: R_G » 09 lis 2014, 09:29

A były już jakieś przenumerowania tego składu?
Bo jeśli nie, to dobrze, że kasują. Z tego, co pamiętam, to problematyczny skład.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#95 Post autor: Peter » 09 lis 2014, 10:34

R_G pisze:A były już jakieś przenumerowania tego składu?
Były. #578''+577'' to jest przenumerowany skład #772''+771'' ex #771+772. Nota bene odpowiedź znajduje się powyżej.
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#96 Post autor: DW » 09 lis 2014, 11:08

Boguś pisze:
Łukasz pisze:#328 -> #688
#xxx -> #328 brak grzybka z tyłu wagonu.
Oryginalny #688 nie miał z tyłu grzybka i wyświetlacza. Ciekawe po co ta podmiana? Ex. #328 był wagonem, który się sypał, ale nie wydaje mi się by ex. #688 był w lepszym stanie.
#328 na pewno zamienił się numerem z #688? Bo w bazie taboru WPK wpisane są podmiany #328 <-> #672.
http://tabor.wpk.katowice.pl/spis.php?p=4&h=1

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#97 Post autor: Boguś » 09 lis 2014, 13:47

DW pisze:
Boguś pisze:
Łukasz pisze:#328 -> #688
#xxx -> #328 brak grzybka z tyłu wagonu.
Oryginalny #688 nie miał z tyłu grzybka i wyświetlacza. Ciekawe po co ta podmiana? Ex. #328 był wagonem, który się sypał, ale nie wydaje mi się by ex. #688 był w lepszym stanie.
#328 na pewno zamienił się numerem z #688? Bo w bazie taboru WPK wpisane są podmiany #328 <-> #672.
http://tabor.wpk.katowice.pl/spis.php?p=4&h=1
To jest błąd, na który już zwróciłem uwagę. Obecny #328"' to jest ex. #688. Oryginalny #672 był doczepką i miał z przodu gniazda sterowania ukrotnionego i wąskie boczne listwy ozdobne. Natomiast ex. #688, czyli obecny #328 ma gniazda z tyłu oraz szerokie i gładkie listwy.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#98 Post autor: DW » 09 lis 2014, 15:01

Boguś pisze:
DW pisze:
Boguś pisze:
Łukasz pisze:#328 -> #688
#xxx -> #328 brak grzybka z tyłu wagonu.
Oryginalny #688 nie miał z tyłu grzybka i wyświetlacza. Ciekawe po co ta podmiana? Ex. #328 był wagonem, który się sypał, ale nie wydaje mi się by ex. #688 był w lepszym stanie.
#328 na pewno zamienił się numerem z #688? Bo w bazie taboru WPK wpisane są podmiany #328 <-> #672.
http://tabor.wpk.katowice.pl/spis.php?p=4&h=1
To jest błąd, na który już zwróciłem uwagę. Obecny #328"' to jest ex. #688. Oryginalny #672 był doczepką i miał z przodu gniazda sterowania ukrotnionego i wąskie boczne listwy ozdobne. Natomiast ex. #688, czyli obecny #328 ma gniazda z tyłu oraz szerokie i gładkie listwy.
OK. Poprawię to.

Damien
Posty: 3300
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#99 Post autor: Damien » 15 kwie 2016, 18:41

A ja mam takie pytanie - czy wiadomo coś o przenumerowaniu innych moderusów z Zawodzia, tj. #702, #749, #637+638, #691+689, #725+736, #675 i #676?

Trampesar6
Posty: 5875
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#100 Post autor: Trampesar6 » 15 kwie 2016, 19:12

Damien pisze:A ja mam takie pytanie - czy wiadomo coś o przenumerowaniu innych moderusów z Zawodzia, tj. #702, #749, #637+638, #691+689, #725+736, #675 i #676?
Po co miałyby dostać inne numery?
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 22 gości