Kasacje w 2014 roku
Mam nadzieję, że #577 podmienili na inny wagon - gorszy szrot, i ten gorszy wagon skasowali jako #577. Jak widać, to polaraxa też nie wiedział, że podmienili ex. #590 na #340, a ex. #340 na #590 i to on zejdzie ze stanu pewnie, bo pisał, że musi się czegoś dowiedzieć o #590.Boguś pisze:No, nie popisali się. Przecież to był bardzo solidny wagon. Jeszcze się okaże, że poleci #591 (ex. #781).
#340 jeszcze jeździ, przecież go nie skasowali jeszcze.rifi pisze:Jednym słowem szkoda tych wagonów.polaraxa pisze:Więc #340 to ex. #590, exex. #695. Tak, jak pisałem wcześniej skasowano #577, ex. #771, exex. #772 /niestety/. Wszystkie te wagony miały swoje charakterystyczne elementy, więc nie było trudno je rozpoznać.
EDYCJAT - dodałem cyctat
Ostatnio zmieniony 10 gru 2014, 21:14 przez Patryk105, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Dokładnie został zdjęty ze stanu 19 grudnia.mi4chal254 pisze:Uzyskałem informację, że skład #272+273 został usunięty ze stanu.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Jak narazie jest to planowane, tylko pytanie jest takie czy kierownik działu technicznego ze Stroszka dotrzyma słowa.KZKGaPowicz pisze:Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
Co oni tak się uwzięli na kasacje wagonów ze Stroszka ??
Ostatnio zmieniony 25 gru 2014, 16:38 przez mi4chal744, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoro jest planowana kasacja, to po co miał rejestrację?tramwajarze z19 pisze:Jak narazie jest to planowane, tylko pytanie jest takie czy kierownik działu technicznego ze Stroszka dotrzyma słowa.KZKGaPowicz pisze:Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
To są heble.mi4chal254 pisze:Co oni tak się uwzieli na kasacje wagonów ze Stroszka ??
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
No właśnie.Boguś pisze:Skoro jest planowana kasacja, to po co miał rejestrację?tramwajarze z19 pisze:Jak narazie jest to planowane, tylko pytanie jest takie czy kierownik działu technicznego ze Stroszka dotrzyma słowa.KZKGaPowicz pisze:Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Ogólem rzecz biorąc to zauważyłem, że od dawna ten kierownik obiecuje wiele a mało robi. Byłem u niego kilka razy i tyle mi mówił że pod koniec roku wszystkie wagony, które są na Stroszku a są z Gliwic to pójdą do swojej macierzystej zajezdni.mi4chal254 pisze:No właśnie.Boguś pisze:Skoro jest planowana kasacja, to po co miał rejestrację?tramwajarze z19 pisze:Jak narazie jest to planowane, tylko pytanie jest takie czy kierownik działu technicznego ze Stroszka dotrzyma słowa.KZKGaPowicz pisze:Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
No to z tą kasacją to też może być pic na wodę. A #791 to też nie jest z gliwic? Bo pamiętam, że jak jeszcze linia 1 jeździła do Wójtowej Wsi, to ten wagon był często na tej linii, i właśnie nie wiem czy on był na wypożyczeniu, czy poprostu należał do gliwic.tramwajarze z19 pisze:Ogólem rzecz biorąc to zauważyłem, że od dawna ten kierownik obiecuje wiele a mało robi. Byłem u niego kilka razy i tyle mi mówił że pod koniec roku wszystkie wagony, które są na Stroszku a są z Gliwic to pójdą do swojej macierzystej zajezdni.mi4chal254 pisze:No właśnie.Boguś pisze:Skoro jest planowana kasacja, to po co miał rejestrację?tramwajarze z19 pisze:Jak narazie jest to planowane, tylko pytanie jest takie czy kierownik działu technicznego ze Stroszka dotrzyma słowa.KZKGaPowicz pisze:Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
#791 jest bytomskim wagonem. Wtedy był na wypożyczeniu, podobnie jak bytomskie żelazka.mi4chal254 pisze:No to z tą kasacją to też może być pic na wodę. A #791 to też nie jest z gliwic? Bo pamiętam, że jak jeszcze linia 1 jeździła do Wójtowej Wsi, to ten wagon był często na tej linii, i właśnie nie wiem czy on był na wypożyczeniu, czy poprostu należał do gliwic.tramwajarze z19 pisze:Ogólem rzecz biorąc to zauważyłem, że od dawna ten kierownik obiecuje wiele a mało robi. Byłem u niego kilka razy i tyle mi mówił że pod koniec roku wszystkie wagony, które są na Stroszku a są z Gliwic to pójdą do swojej macierzystej zajezdni.mi4chal254 pisze:No właśnie.Boguś pisze:Skoro jest planowana kasacja, to po co miał rejestrację?tramwajarze z19 pisze:Jak narazie jest to planowane, tylko pytanie jest takie czy kierownik działu technicznego ze Stroszka dotrzyma słowa.KZKGaPowicz pisze:Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
Rok jeszcze się nie skończył, więc kto wie. To, że wagony wrócą do macierzystych zajezdni jest pewne.tramwajarze z19 pisze:Byłem u niego kilka razy i tyle mi mówił że pod koniec roku wszystkie wagony, które są na Stroszku a są z Gliwic to pójdą do swojej macierzystej zajezdni.
Katowice i Będzin dostały Pesy.
Gliwice i Będzin mają dostać nowe dwukierunkowce.
A Bytom?
Gliwice i Będzin mają dostać nowe dwukierunkowce.
A Bytom?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Wagony #579+610 zostały spięte w 2008 roku po pamiętnym wypadku na linii 9 składu #609+610, gdzie wagon #609 został skasowany. Skład#579+610 to od zawsze była riuna, nie na darmo ma ksywę Czarnobyl, aż dziw, że to jeszcze jeździ. Najwyższy czas na wycofanie z ruchu i kasację.Peter pisze:#579+610 jest poskładany z dwóch innych składów. Wagony pochodzą z lat 1980/1981 i nigdy nie miały RK, więc jest to zapewne sama rdza przykryta dużą ilością szpachli.
R-1, R-3 i R-4 dostały Moderusy zabrane z R-2. Wprowadzenie PES na linię nie wiele zmieniło, bo zastąpiły Citadisy. Zawodzie ma poważne braki taborowe i praktycznie zerowy zapas. Jeśli dyrekcja dotrzyma słowa i zacznie kasować im 105, to polegną. Martwicie się o inne rejony, przestudjujcie wyjazdówki rejonów, a zobaczycie, że każdy rejon ma zapas, każdy poza Zawodziem. A Wam się marzy oddanie wagonów? No chyba, że w komplecie z obsługą linii R-2.
Może gdyby odcinek Bytom Urząd Miasta - Stroszek Zajezdnia byłby, no powiedzmy, w lepszym stanie, to czy Bytom nie mógłby odciążyć Zawodzia od 6, dostając Pesy (tak, wiem, szykuje się rozkmina tygodnia), w zamian za składy, które byłyby z 19, a przy okazji na 19 by była niska podłoga. Podobno Zawodzie ma nadwyżkę Pes, bo nie ma ich gdzie bardzo posyłać, to pomysł nie wydaje się moim zdaniem głupi, ale jego realizacja niestety nie nastąpi od razu.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Zawodzie może ma braki, ale to pewnie też efekt niepełnego wykorzystywania możliwości taborowych. Kierując się tym zestawieniem: http://www.forum.tramwaje.slask.pl/1772.htm, to w ogóle nie jeżdżą Pt, ogólne wykorzystanie Helmutów jest marne. Karlików jeździ 9 z 13/14, powinno jeździć z 11. To samo Pesy 14 z 20, spokojnie też można by było jeszcze ze 3 włączyć do jazd na liniach. To daje w sumie jeszcze z ~10 wozów do wykorzystania na liniach, które kiszą się na zajezdniach.
Citadisy zastąpiły ponad połowę składów na linii 20. Kolejorz. już wspomniał, że uruchomienie wagonów niskopodłogowych na Zawodziu jest zdecydowanie za niskie. Śmiało można by było już w pełni obsadzić citadisami 20-kę, a Pesami w całości 6 i 16. Helmuty dodatkowo na 36 i już się zwalnia prawie 20 stopiątek.polaraxa pisze:R-1, R-3 i R-4 dostały Moderusy zabrane z R-2. Wprowadzenie PES na linię nie wiele zmieniło, bo zastąpiły Citadisy. Zawodzie ma poważne braki taborowe i praktycznie zerowy zapas. Jeśli dyrekcja dotrzyma słowa i zacznie kasować im 105, to polegną. Martwicie się o inne rejony, przestudjujcie wyjazdówki rejonów, a zobaczycie, że każdy rejon ma zapas, każdy poza Zawodziem. A Wam się marzy oddanie wagonów? No chyba, że w komplecie z obsługą linii R-2.
Całą 6? Nocne pociągi na Pesach...mark40 pisze:Citadisy zastąpiły ponad połowę składów na linii 20. Kolejorz. już wspomniał, że uruchomienie wagonów niskopodłogowych na Zawodziu jest zdecydowanie za niskie. Śmiało można by było już w pełni obsadzić citadisami 20-kę, a Pesami w całości 6 i 16. Helmuty dodatkowo na 36 i już się zwalnia prawie 20 stopiątek.polaraxa pisze:R-1, R-3 i R-4 dostały Moderusy zabrane z R-2. Wprowadzenie PES na linię nie wiele zmieniło, bo zastąpiły Citadisy. Zawodzie ma poważne braki taborowe i praktycznie zerowy zapas. Jeśli dyrekcja dotrzyma słowa i zacznie kasować im 105, to polegną. Martwicie się o inne rejony, przestudjujcie wyjazdówki rejonów, a zobaczycie, że każdy rejon ma zapas, każdy poza Zawodziem. A Wam się marzy oddanie wagonów? No chyba, że w komplecie z obsługą linii R-2.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
No, tylko TŚ pewnie nie chcą tego robić, bo za skład jest wyższa stawka niż za Pesę, Citadisa czy Helmuta.elot360 pisze:Całą 6? Nocne pociągi na Pesach...mark40 pisze:Citadisy zastąpiły ponad połowę składów na linii 20. Kolejorz. już wspomniał, że uruchomienie wagonów niskopodłogowych na Zawodziu jest zdecydowanie za niskie. Śmiało można by było już w pełni obsadzić citadisami 20-kę, a Pesami w całości 6 i 16. Helmuty dodatkowo na 36 i już się zwalnia prawie 20 stopiątek.polaraxa pisze:R-1, R-3 i R-4 dostały Moderusy zabrane z R-2. Wprowadzenie PES na linię nie wiele zmieniło, bo zastąpiły Citadisy. Zawodzie ma poważne braki taborowe i praktycznie zerowy zapas. Jeśli dyrekcja dotrzyma słowa i zacznie kasować im 105, to polegną. Martwicie się o inne rejony, przestudjujcie wyjazdówki rejonów, a zobaczycie, że każdy rejon ma zapas, każdy poza Zawodziem. A Wam się marzy oddanie wagonów? No chyba, że w komplecie z obsługą linii R-2.
KZKGOP 1779
Bytom ma najwięcej moderusów.elot360 pisze:Katowice i Będzin dostały Pesy.
Gliwice i Będzin mają dostać nowe dwukierunkowce.
A Bytom?
Remont trasy na Stroszek to jedna sprawa, a druga to przystosowanie całego zaplecza technicznego.elot360 pisze:Może gdyby odcinek Bytom Urząd Miasta - Stroszek Zajezdnia byłby, no powiedzmy, w lepszym stanie, to czy Bytom nie mógłby odciążyć Zawodzia od 6, dostając Pesy (tak, wiem, szykuje się rozkmina tygodnia), w zamian za składy, które byłyby z 19, a przy okazji na 19 by była niska podłoga. Podobno Zawodzie ma nadwyżkę Pes, bo nie ma ich gdzie bardzo posyłać, to pomysł nie wydaje się moim zdaniem głupi, ale jego realizacja niestety nie nastąpi od razu.
Mówimy o pociągach dziennych, pomyśl trochę.elot360 pisze:Całą 6? Nocne pociągi na Pesach...
Zamiast bawić się Citkami w Gliwicach, niech najpierw przystosują całe zaplecze techniczne, bo budowa jednego balkonika z żurawikiem do przeglądu aparatury na dachu to troszkę mało.polaraxa pisze:Więcej 116 też nie może jeździć /R-4 nie ma zapasu, więc wymienia wagony w R-2/
Z czasem będzie lepiej. Na szczęście wagony są na gwaracji.polaraxa pisze:a PESY, szkoda gadać, ich awaryjnośc już dawno pobiła rekord Citadisów.
Jak to nie można? Wszystko się chyli ku końcowi fali remontów, na następne przyjdzie trochę poczekać. Aktualnie wykorzystywane są tylko 3 Pt z Gliwic na linii 17. Mogłyby chociaż zamiennie jeździć ze składami, żeby nie niszczyły się na zajezdniach. Na 9 Helmuty odniosły "sukces", ludziom się podobały, ale Ruda chyba nie zapłaci za większy tabor. :/ Poza tym, do remontów można jeszcze wykorzystywać 111N, a za rok dojdą jeszcze Bety. Spokojnie choć połowę Pt możnaby było dzisiaj wykorzystywać liniowo.polaraxa pisze:Póki trwają remonty torowisk, wagonów Pt nie można wprowadzić do normalnej obsługi liniowej.
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
Też tak myślę.kolejorz. pisze:Jak to nie można? Wszystko się chyli ku końcowi fali remontów, na następne przyjdzie trochę poczekać. Aktualnie wykorzystywane są tylko 3 Pt z Gliwic na linii 17. Mogłyby chociaż zamiennie jeździć ze składami, żeby nie niszczyły się na zajezdniach. Na 9 Helmuty odniosły "sukces", ludziom się podobały, ale Ruda chyba nie zapłaci za większy tabor. :/ Poza tym, do remontów można jeszcze wykorzystywać 111N, a za rok dojdą jeszcze Bety. Spokojnie choć połowę Pt możnaby było dzisiaj wykorzystywać liniowo.polaraxa pisze:Póki trwają remonty torowisk, wagonów Pt nie można wprowadzić do normalnej obsługi liniowej.
Tak, tak, dotrzyma słowa jak ostatnio...tramwajarze z19 pisze:Jak narazie jest to planowane, tylko pytanie jest takie czy kierownik działu technicznego ze Stroszka dotrzyma słowa.KZKGaPowicz pisze:Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
Legenda:
* - wagon przygotowywany do wyjazdu
R - numer pociągu z rozkładu
* - wagon przygotowywany do wyjazdu
R - numer pociągu z rozkładu
Panowie, tak dla jasności: to sekcja techniczna w dyrekcji decyduje, jakie wagony, w jakich ilościach i na które linie firma może wystawić, następnie to zestawienie trafia do KZK GOP i to oni podejmują ostateczną decyzję. Ona wraca do firmy, gdzie sekcja techniczna dyrekcji wraz z Dyrekcją Ruchu dzieli linie i pociągi na rejony. To nie kierownicy techniczni rejonów decydują o kasacjach wagonów. Wygląda to tak: kierownik wozowni wraz z osobami funkcyjnymi typuje /wyznacza z jakiegoś powodu/ wagon do tzw. kasacji, do tego wniosku dołącza uzasadnienie, a sekcja techniczna rejonu uzupełnia wniosek o wszystkie zdarzenia z nim związane /remonty, stłuczki, przebieg, itp., itd./. Te dokumenty trafiają do sekcji technicznej w dyrekcji firmy i tam zapada decyzja. Wszelkie decyzje dotyczące taboru w firmie /komu, ile, co/ podejmowane są w sekcji technicznej w dyrekcji firmy.
Ciekawe, co wpisali przy #578+577 (ex.#772+771)?polaraxa pisze:kierownik wozowni wraz z osobami funkcyjnymi typuje /wyznacza z jakiegoś powodu/ wagon do tzw. kasacji, do tego wniosku dołącza uzasadnienie, a sekcja techniczna rejonu uzupełnia wniosek o wszystkie zdarzenia z nim związane /remonty, stłuczki, przebieg, itp., itd./. Te dokumenty trafiają do sekcji technicznej w dyrekcji firmy i tam zapada decyzja. Wszelkie decyzje dotyczące taboru w firmie /komu, ile, co/ podejmowane są w sekcji technicznej w dyrekcji firmy.
Zaczerpnąłem informacji i już odpowiadam na post "Bogusia". R-2 miało przygotować 2 listy wagonów typowanych do kasacji. O ile pamiętam, to na liście podstawowej były:#264+265, #328, #329, #340, #573, #558+559, #599+600. Na rezerwowej: #578+577, #590, #591. Nie wiem, czym to zostało podyktowane, że "GÓRA" zdecydowała o kasacji z listy rezerwowej, a nie podstawowej. Tak czy owak Zawodzie nie ma już na co podmieniać wagonów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości