Kasacje w 2010 roku

Dyskusje o wagonach skasowanych i przeznaczonych do kasacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

Kasacje w 2010 roku

#1 Post autor: Boguś » 11 sty 2011, 20:12

Pod koniec 2010 ze stanu zdjęto następujące wagony:
#448 - Będzin,
#482+483 - Stroszek,
#505+504 - Zawodzie,
#539 - Będzin.

Informacje znalazłem w bazie taboru WPK.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Boguś, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: Peter » 11 sty 2011, 21:49

Największy sentyment miałem do składu #505+504, bo to był kiedyś praktycznie stale występujący na linii 11 skład (czasy chorzowskie). Zresztą to był rodzynek bez przycisków do otwierania drzwi.
Z chorzowskich czasów obecnie razem jako skład jeżdżą już tylko #370+371 i #772+771.
#505+504 widziałem ostatni raz 29 grudnia właśnie na linii 11, czyli dwa dni przed skreśleniem ze stanu. :(

Co tu dużo mówić praktycznie wszystkie te wagony to były stare trupy, które jeździły, bo musiały jeździć. Szkoda tylko, że zastępowane będą póki co wagonami z początku lat 70.
*SDIP (U.N.O.)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#3 Post autor: adam86 » 11 sty 2011, 22:52

Jesli się znów kasuje sprawne wozy, a #505+504 chyba nie padł jakoś szczególnie, to pogratulowac tylko.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4 Post autor: Peter » 11 sty 2011, 22:58

Z tego co mieliśmy wypisane #539 był tylko niesprawny.
*SDIP (U.N.O.)

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#5 Post autor: Slim » 12 sty 2011, 11:32

Peter pisze:Z tego co mieliśmy wypisane #539 był tylko niesprawny.
Wczoraj był na poc. 243.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#6 Post autor: DW » 12 sty 2011, 13:34

Slim pisze:
Peter pisze:Z tego co mieliśmy wypisane #539 był tylko niesprawny.
Wczoraj był na poc. 243.
To był #537...
Po skreśleniu wozu ze stanu raczej by nie zadawano sobie trudu, aby go naprawiać ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: luki » 12 sty 2011, 14:27

Boguś pisze:Pod koniec 2010 ze stanu zdjęto następujące wagony:
...
#505+504 - Zawodzie,
...
Zbrodnia :!: :-|
Po za tym wychodzi, że helmuty jednak przyczyniły się do uśmiercenia kolejnych naszych wozów - szkoda.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#8 Post autor: DW » 12 sty 2011, 14:53

luki pisze:Poza tym wychodzi, że helmuty jednak przyczyniły się do uśmiercenia kolejnych naszych wozów - szkoda.
A w pierwszej kolejności skreślane miały być tylko wozy typu 105N, które są bardziej energochłonne...
Zapewne niebawem pożegnamy kolejne 105N, a w szczególności #471+478, #548+488, #464+465, czy #470, które, z tego co kojarzę, już dość długo nie przechodziły żadnych większych prac (a #471+478 oraz #488 nie przeszły żadnego remontu).
Mam tylko nadzieję, że poza #338 zostawią też jakieś wozy "na pamiątkę" (m.in. będzińskiego #515, który, jak na 105N, jest w całkiem dobry stanie).
Warto też wspomnieć, że dzięki temu, że 105N nie mają dużej szafki bezpiecznikowej, to są bardziej pojemne :-P

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#9 Post autor: adam86 » 12 sty 2011, 18:29

DW pisze:a #471+478 oraz #488 nie przeszły żadnego remontu
No na pewno. A numerkami to się tak dla zabawy pozamieniały.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#10 Post autor: Boguś » 12 sty 2011, 20:19

adam86 pisze:Jesli się znów kasuje sprawne wozy, a #505+504 chyba nie padł jakoś szczególnie, to pogratulowac tylko.
W tym przypadku decyzja o kasacji tych wozów jest dziwna. Na Zawodziu są wagony w gorszym stanie, np. #578+577.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: DW » 12 sty 2011, 20:55

adam86 pisze:
DW pisze:a #471+478 oraz #488 nie przeszły żadnego remontu
No na pewno. A numerkami to się tak dla zabawy pozamieniały.
Bazowałem na bazie taboru WPK :-P
Choć teraz rzeczywiście widzę, że #471+478 przechodziły remonty, ale jest to wpisane w ich poprzednich wcieleniach ;)

Awatar użytkownika
N
Posty: 191
Rejestracja: 14 lut 2010, 09:45
Lokalizacja: Bytom

#12 Post autor: N » 13 sty 2011, 16:12

DW pisze:Zapewne niebawem pożegnamy kolejne 105N, a w szczególności #471+478, #548+488, #464+465, czy #470, które, z tego co kojarzę, już dość długo nie przechodziły żadnych większych prac (a #471+478 oraz #488 nie przeszły żadnego remontu).
Polemizowałbym. 467+489, 470 i 548+488 stosunkowo niedawno przeszły przygotowania do rejestracji i trzymają się dość dobrze, w gorszym stanie jest parka ex-szkoleniowych 361 i 362. 464+465 gdzieś wsiąkł ostatnio (czyżby miał na ostatni akord wyjechać z kwadratami...?), a o 471+478 lepiej się nie wypowiadać - cytując pewną sympatyczną panią, "ten wóz nadaje się wyłącznie pod Jopka!" ;-)
DW pisze:Mam tylko nadzieję, że poza #338 zostawią też jakieś wozy "na pamiątkę" (m.in. będzińskiego #515, który, jak na 105N, jest w całkiem dobry stanie).
Akurat IMHO bardziej wart zachowania byłby też nieźle trzymający się kupy 470 - z wspaniałą, radzionkowską szafą-samoróbką. Mimo wszystko ma ona swój klimat, a i przy 338 prezentowałby idealnie w jakim kształcie te wozy dojeździły swoich dni. ;-)
DW pisze:Warto też wspomnieć, że dzięki temu, że 105N nie mają dużej szafki bezpiecznikowej, to są bardziej pojemne :-P
Chyba od strony luku dla VIPów. :-P

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#13 Post autor: DW » 13 sty 2011, 18:21

N pisze:467+489, 470 i 548+488 stosunkowo niedawno przeszły przygotowania do rejestracji i trzymają się dość dobrze, w gorszym stanie jest parka ex-szkoleniowych 361 i 362. 464+465 gdzieś wsiąkł ostatnio (czyżby miał na ostatni akord wyjechać z kwadratami...?), a o 471+478 lepiej się nie wypowiadać - cytując pewną sympatyczną panią, "ten wóz nadaje się wyłącznie pod Jopka!" ;-)
O rejestracji #548+488 jakoś zapomniałem, a #470 zawsze miałem za niezłego trupa (z tego co go kiedyś widziałem na fotkach i słyszałem co o nim pisano) i jakoś w ogóle nie kojarzyłem, aby przechodził jakieś prace.
#361 i #362 też dość niedawno przechodziły jakieś prace. Oba były odmalowywane, a #362 przechodził NW w ZUR.
N pisze:
DW pisze:Mam tylko nadzieję, że poza #338 zostawią też jakieś wozy "na pamiątkę" (m.in. będzińskiego #515, który, jak na 105N, jest w całkiem dobry stanie).
Akurat IMHO bardziej wart zachowania byłby też nieźle trzymający się kupy 470 - z wspaniałą, radzionkowską szafą-samoróbką. Mimo wszystko ma ona swój klimat, a i przy 338 prezentowałby idealnie w jakim kształcie te wozy dojeździły swoich dni. ;-)
Może i tak, ale osobiście do będzińskiego #515 mam niewątpliwie większy sentyment niż do #470, którym nie jechałem chyba ani razu :-P
N pisze:
DW pisze:Warto też wspomnieć, że dzięki temu, że 105N nie mają dużej szafki bezpiecznikowej, to są bardziej pojemne :-P
Chyba od strony luku dla VIPów. :-P
Nie wiem jak w cidrowskich wozach, ale w będzińskich nieco więcej miejsca było/jest w przedziale.: http://www.railfaneurope.net/pix/pl/tra ... N/5208.jpg (fotka z galerii RailFanEurope).

Awatar użytkownika
N
Posty: 191
Rejestracja: 14 lut 2010, 09:45
Lokalizacja: Bytom

#14 Post autor: N » 13 sty 2011, 22:41

DW pisze:#470 zawsze miałem za niezłego trupa (z tego co go kiedyś widziałem na fotkach i słyszałem co o nim pisano) i jakoś w ogóle nie kojarzyłem, aby przechodził jakieś prace.
Wartość wozów się zmienia bardzo płynnie, stety-niestety.
DW pisze:#361 i #362 też dość niedawno przechodziły jakieś prace. Oba były odmalowywane, a #362 przechodził NW w ZUR.
362 jest względny, 361 - cóż, wodoodporny, ale zdecydowanie nie wodoszczelny.
DW pisze:Nie wiem jak w cidrowskich wozach, ale w będzińskich nieco więcej miejsca było/jest w przedziale.
Zależy od wozu. W nieszczęsnym 471 miejsca w przedziale jest trochę, ale w kabinie motorowy jest wciśnięty między szafę a pulpit. ;-)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości