Strona 1 z 1

Szał kasacyjny w 2006r.

: 14 lis 2006, 16:40
autor: Peter
Jak sobie tak przypomieć, to w tym roku sporo wagonów poszło do kasacji.

Wagony liniowe :

102Na : #153, #155, #163 (jako 195), #172, #176, #183 => #137R, #200, #209, #214 => #136R, #224, #225

105N: #444, #466, #500, #516, #554+555

105Na: #331, #357+358, #396, #399, #431, #435, #459, #594, #596, #668, #697+698, #741, #750, #792.


Jako pretendenci do skasowania są : #597, #696, #780, #791 no i oczywiście mogą być jakieś stodwójki...

Takiego pogromu to dawno nie było. Mam nadzieję, że rok 2007 będzie szczęśliwszy a przede wszystkim zaczną się wreszcie jakieś prawdziwe remonty. :?

Na otarcie łez mogę tylko powiedzieć, że zakupiono 14x105Na (w tym 1x105NaD) z Krakowa.

kłopoty

: 14 lis 2006, 19:36
autor: kaktus
Wydaje mi się ,że gdy tyle tramwajów pójdzie do kasacji to braknie tramwajów do obsługi liniowej!

: 14 lis 2006, 19:41
autor: hanys76
Teraz trzeba się modlic ,żeby nie powtorzyła się sytuacja z ubiegłorocznej zimy,bo przy tylu kasacjach to czarno to widzę.Nie pomogą napewno wagony z krakowa,bo jest ich za mało.

: 15 lis 2006, 12:14
autor: luki
hanys76 pisze:Teraz trzeba się modlic ,żeby nie powtorzyła się sytuacja z ubiegłorocznej zimy,bo przy tylu kasacjach to czarno to widzę.Nie pomogą napewno wagony z krakowa,bo jest ich za mało.
Pomogą, jedynie gdy nasze padną te jeszcze mogą być na chodzie :lol: , TŚ się już szykuje do zimy, jak zresztą informowałem na swojej stronie na Zawodziu stoją już przygotowane pługi. Ciekawe jak tam na Stroszku.

: 15 lis 2006, 15:45
autor: as chorzów
co 791 chyba nie ale skolei dawno nie widziałem w zaj chorzów batory hala aż peka z wraków do kasacji ostatnio dołoczyły 102na 209 i 134r 750 schowany miedzy 105tkami do kasacji

: 15 lis 2006, 15:46
autor: luki
Czyli #750 to już koniec, no nic dziwnego już chyba prawie z rok nie jeździł.

: 15 lis 2006, 15:53
autor: as chorzów
apropo- dzis na placu hutników w chorzowie jako wagon roboczy stał ksw 33r .Luki w bytomiu to gorzej bo dopiero zaczynajom robic 39r co dopiero mu silnik wyciągneli dzis z stroszka dotarł lemiesz ze 130r .Zwłoki 130r dalej straszom na zaj a kasacje zaliczy w stroszku LORA PŁUG ODNIEZNY 30R Z SILNIKIEM OD IKARUSA i tak wiecej sie pssuła niz jezdziła w poprzedniom zime druga lora jest w remoncie ta elektryczna i bedzie jezdzic z 954 albo 1118

: 15 lis 2006, 15:59
autor: Peter
luki pisze:Czyli #750 to już koniec, no nic dziwnego już chyba prawie z rok nie jeździł.
Jak oni mogą takie wagony kasować. :cry:

: 15 lis 2006, 17:24
autor: ff
luki pisze:Czyli #750 to już koniec, no nic dziwnego już chyba prawie z rok nie jeździł.
Mam zanotowane, że ostatni raz widziałem go 27 marca.

: 16 lis 2006, 16:36
autor: luki
ff pisze:
luki pisze:Czyli #750 to już koniec, no nic dziwnego już chyba prawie z rok nie jeździł.
Mam zanotowane, że ostatni raz widziałem go 27 marca.
#749+750 już chyba wcześniej rozpinali, ale zapewne masz racje, na początku tego roku jeszcze się pokazywał.

: 17 lis 2006, 20:00
autor: Boguś
Peter pisze:
luki pisze:Czyli #750 to już koniec, no nic dziwnego już chyba prawie z rok nie jeździł.
Jak oni mogą takie wagony kasować. :cry:
Po skreśleniu #792 to wszystkiego mozna się spodziewać

: 17 lis 2006, 20:05
autor: Peter
Może planują już zakup kolejnych Krakusów ? Nigdy nie wiadomo. :roll:
Co do #792 i być może niedługo #791 to brak mi słów. Za to trzymają rozpadające się 105N i 105Na z lat 197x. :wall:

: 17 lis 2006, 20:11
autor: Boguś
Peter pisze:Może planują już zakup kolejnych Krakusów ? Nigdy nie wiadomo. :roll:
Co do #792 i być może niedługo #791 to brak mi słów. Za to trzymają rozpadające się 105N i 105Na z lat 197x. :wall:
Według mnie do piachu powinien iść #471, ze wzglęgu na kratownicę. Szkoda go, bo to 105N

: 18 lis 2006, 17:36
autor: adasiek
W tym roku Gliwice straciły #399 i #619 a kilka wagonów jest w naprawie...Sytuacja robi się nieciekawa, więc mam nadzieję,że któryś z "krakusów" trafi jeszcze do Gliwic.

: 19 lis 2006, 13:10
autor: luki
Bardzo nieciekawa. #619 rozbity, #620 jak na razie się marnuje, a można by to uruchomić. Rezerwy mało. #384 pojechał na Batory, #656 czeka na naprawę powypadkową, #787 w Chorzowie w naprawie, także powypadkowej. #376 rozbity.
Tragedia :x

: 19 lis 2006, 13:15
autor: adasiek
W takim razie powinni się jak najszybciej zabrać za naprawę wagonów! A swoją drogą jestem ciekaw czy #620 przerobią na normalną solówkę. I co jest z wypożyczonym #639?? Czy to prawda, że jest teraz w Będzinie??

: 19 lis 2006, 14:04
autor: luki
adasiek pisze:W takim razie powinni się jak najszybciej zabrać za naprawę wagonów! A swoją drogą jestem ciekaw czy #620 przerobią na normalną solówkę. I co jest z wypożyczonym #639?? Czy to prawda, że jest teraz w Będzinie??
Kursował na 1501, więc Będzin go wysyła ;)
A #620 jak stał tak stoi, jeszcze zabrakło w nim teraz oprócz patyka, przetwornicy, przedniej i bocznej szyby.
Nie prędko coś z niego zrobią.

: 20 lis 2006, 13:44
autor: Boguś
luki pisze:Czyli #750 to już koniec, no nic dziwnego już chyba prawie z rok nie jeździł.
Mam nadzieje, że nie. Może go przewieźli go na naprawę, tak jak w przypadku #714. Aha co do #714. Czy on przed tą naprawą miał zabudowaną kabine motorniczego, bo mi się wydaje, że nie

: 20 lis 2006, 14:46
autor: rzelfix
Masz rację - nie. Do czasu likwidacji ZUTiKT2 był to jedyny wagon z taką kabiną w Bytomiu.

: 20 lis 2006, 15:53
autor: luki
Wagon #682 nie idzie do kasacji :lol:
A co lepsze nawet nie jest odstawiony, stał dziś na rezerwie :)

: 20 lis 2006, 15:58
autor: Boguś
luki pisze:Wagon #682 nie idzie do kasacji :lol:
A co lepsze nawet nie jest odstawiony, stał dziś na rezerwie :)
No to super, taki wagon kasować-głupota. A jest pomazany, bo na fotkach memphisa był

: 20 lis 2006, 16:03
autor: luki
Na fotce się kryje odpowiedź :mruga: :twisted:
Obrazek

: 20 lis 2006, 16:27
autor: Peter
Uff, mam nadzieję, że #750 też nie zostanie skasowany a tylko przypadkowo wymieszał się z kasacjami. :)

: 20 lis 2006, 16:37
autor: luki
Ja też, ale myślę że może skoro #682 nie wyglądał za dobrze podczas odstawiki, to może jest jeszcze jakaś szansa dla #791.

: 26 lis 2006, 12:01
autor: Peter
Na tym zdjęciu widać dość dobrze dlaczego #668 został skasowany. Cały pomost przedni zwisał. Wystarczy spojrzeć na pierwsze drzwi. Wszystko musiało być nieźle przegnite. :(

: 03 gru 2006, 00:45
autor: adasiek
Jestem bardzo ciekaw powodu,dla którego skasowano skład #357+358. Jak go widziałem ostatni raz (w maju/czerwcu tego roku),to nie wyglądał zewnętrznie aż tak źle. Wiele wagonów w gorszym stanie dalej kursuje. Czy skład ten miał jakiś wypadek,czy po prostu był w stanie śmierci technicznej ?

: 03 gru 2006, 13:29
autor: luki
adasiek pisze:Jestem bardzo ciekaw powodu,dla którego skasowano skład #357+358. Jak go widziałem ostatni raz (w maju/czerwcu tego roku),to nie wyglądał zewnętrznie aż tak źle. Wiele wagonów w gorszym stanie dalej kursuje. Czy skład ten miał jakiś wypadek,czy po prostu był w stanie śmierci technicznej ?
To że jakiś brudny, przegnity wagon kursuje wciąż, a drugi jest ładniusi, to nie znaczy że mają kasować ten pierwszy a zostawić ten drugi. Zapewne musieli mieć jakiś powód że skasowali #357+358 zamiast np. #471+478, choć wiemy że ten bardziej należało by skasować.
Co do #357+358 musze powiedzieć że dość często zdychał, ale co tutaj nie jest awaryjne :roll:

: 03 gru 2006, 13:40
autor: Filip_777
Był w bardzo fatalnym stanie ten skład.

: 03 gru 2006, 18:37
autor: Peter
Potwierdzam zdanie Filipa. Mimo, że blacharka moze nie wyglądała aż tak źle, wagony te się już sypały. Zresztą trudno się dziwić, bo miały 31 lat na karku. Przypuszczam, że stan elektryki, kratownic i belek grzbietowych był bardzo zły. Ponadto za często w ostatnim okresie ich istnienia nie widywałem tych wagonów na trasach. :|
Po raz ostatni jechałem tym składem na 41 i zmartwił mnie wtedy zły wówczas w mojej ocenie stan tego składu. :(
Na pierwszy rzut oka w złym stanie są wg mnie: #325, #334, #375, #381, #420+419, #452, #458, #464+465, #470, #471+478, #487, #501, #506, #515, #588+589, #590, #591, #609+610, #625, #639, #675+676, #688, #694+693, #763+764, #769, #770, #788.
Nie ma co dalej gdybać, bo tą listę jeszcze można znacznie rozszerzyć o wagony, które nie miały nigdy RK...

: 05 gru 2006, 15:52
autor: Filip_777
#357+#358 cały czas robił na rezerwie. Ale najczęściej jeździł na 9 i 41. A co do #471 : tego wagonu miało już nie być dawno wśród w nas ale ZKT-3 zdecydowało się na jego spięcię aby był rezerwowym składem.

A do tych wagonów co wypisałeś Peter to dołącze jeszcze : bytomski skład #644+#344 (#644 ma kratownice jak banan - podobnie jak w #471, a w #344 z przodu jest lekkie zgięcie kratownicy) i gliwickiego #608.

: 05 gru 2006, 20:54
autor: Peter
Ja akurat nie zaliczyłbym #608 i #644+344 do najgorszych. :wink:
Za to pojawiło się świeże zdjęcie #564+565 :arrow: Link, więc widać w jakim stanie on jest, chociaż tyłu #564 z odpadniętą szpachlówką nie widać...

: 05 gru 2006, 21:01
autor: Filip_777
No one nie są najgorsze ale miałem na myśli stan kratownicy w #644+#344. A co do #608 to jest on bardzo fajny ale podczas ostatniej jazdy na 5 coś się mu paliło spod kól jak hamował :? A co do tego #564+565 no to rzeczywiście jest w przepięknym stanie. :( Gliwice dbają o tabor... A Gliwice za niedługo zniszczą tego #785 :( Co ciekawe cały czas jeździ na 5.

: 06 gru 2006, 12:12
autor: Boguś
Filip_777 pisze:No one nie są najgorsze ale miałem na myśli stan kratownicy w #644+#344. A co do #608 to jest on bardzo fajny ale podczas ostatniej jazdy na 5 coś się mu paliło spod kól jak hamował :? A co do tego #564+565 no to rzeczywiście jest w przepięknym stanie. :( Gliwice dbają o tabor... A Gliwice za niedługo zniszczą tego #785 :( Co ciekawe cały czas jeździ na 5.
Tragedia, takie niedbalstwo :cry:

: 06 gru 2006, 18:31
autor: adasiek
Moim zdaniem #608 jest bardzo porządnym wagonem. Psuje się dosyć rzadko, co jest rzadkością. A co do #564+565 to kapitalny remont jest mu potrzebny, jak zresztą większości gopowskich wagonów. :)

: 12 gru 2006, 08:52
autor: JoHoNuS
#785 dopóki był w Chorzowie zawsze ładnie się prezentował, czyszczono go chyba bardziej dokładnie niż inne wagony. Widziałem go na 5. jakieś dwa tygodnie temu. Rzeczywiście nieciekawie się z nim dzieje.

: 13 gru 2006, 18:11
autor: Filip_777
Niestety. Gliwice nie dbają o ten wagon (#785) jak o wiele, wiele innych...

: 27 gru 2006, 13:43
autor: luki
No i kolejna kasacja, jest to #750.
Już nie zobaczymy #749+750 :( :cry:

Do kasacji także #172 i #225
W Chorzowie w końcu skreślono #230.

: 27 gru 2006, 15:14
autor: Peter
Łatwo im to idzie. A na mieście królują solówki... :(
No nic, uzupełnię listę w pierwszym poście.
Właściwie to tylko kwestia czasu jak potną #597 i #696. Mam nadzieję, że #780 i #791 się wybronią. :|

: 28 gru 2006, 22:20
autor: Boguś
luki pisze:No i kolejna kasacja, jest to #750.
Już nie zobaczymy #749+750 :( :cry:

Do kasacji także #172 i #225
W Chorzowie w końcu skreślono #230.
Tylko nie #750 :cry:
A zostawili #597 i #696 :shock:

: 29 gru 2006, 12:05
autor: luki
Boguś pisze: A zostawili #597 i #696 :shock:
Te jak na razie gniją za halami, ten drugi to napewno kasacja, bo raczej nic z tego złomka nie będzie. #597 może kiedyś odratują.

: 28 lis 2017, 20:13
autor: Kuba124R
Co się dziwić jeśli sprowadzili stopiątki z MPK Kraków.