Aktualizacja mapki z danymi o sieci
Aktualizacja mapki z danymi o sieci
Nie wiem czy to dobre miejsce (a w zasadzie dział), ale czy ktoś tą mapkę kiedyś zaktualizuje, zważywszy na to, że troszku się pozmieniało w sieci TŚ?
Bo to naprawdę ciekawa forma prezentacji sieci.
http://magazyn.wpk.katowice.pl/images/historia/gop.gif
Bo to naprawdę ciekawa forma prezentacji sieci.
http://magazyn.wpk.katowice.pl/images/historia/gop.gif
Ta ciekawa mapa ("Schemat rozwoju sieci tramwajowej w GOP") pochodzi z innej starszej strony. Aktualizacji nie było od lat. -> http://wilczekkk.republika.pl/
*SDIP (U.N.O.)
No, ja to rozumiem, ale można by było coś na podstawie tych danych zrobić coś "forumowego", co by podobnie wyglądało i miałoby aktualniejsze dane, tym bardziej, że tu wielu ma sporą wiedzę o funkcjonowaniu jej obecnie.Peter pisze:Ta ciekawa mapa ("Schemat rozwoju sieci tramwajowej w GOP") pochodzi z innej starszej strony. Aktualizacji nie było od lat. -> http://wilczekkk.republika.pl/
Tu jest link do aktualnej mapki http://i.imgur.com/Y2KvgDw.png
Oooo, miło wiedzieć, kto jest autorem. Patrząc fachowym okiem - kawał dobrej roboty. Tym niemniej mam kilka pytań i uwag do tego dzieła:kolejorz. pisze:Moja robota.
Staram się, aby była jak najdokładniejsza i bogata w szczegóły, więc zachęcam do zwracania uwag i pomysły, co by na niej można było jeszcze umieszczać.
W pierwszej kolejności zależy mi na oznaczeniu odcinków torów skrajnie zdegradowanych.
1) Pierwsze - dotyczące treści - na jakiej podstawie wyodrębniłeś torowiska w złym stanie technicznym? Jakiś dokument, czy wyłącznie własna wiedza. Bowiem jest więcej odcinków naprawdę w złym stanie technicznym, a tylko część została zaznaczona na tej mapie.
2) Druga sprawa: pomimo 10 lat doświadczenia kartograficznego, moje oko nie jest w stanie dostrzec pewnych rzeczy, które masz teoretycznie rozróżnione na mapie, tj. torowisk wydzielonych od niewydzielonych albo od torowisk zielonych. Pomyśl nad dopracowaniem sygnatury, aby jednak było to rozróżnialne.
3) Ostatnie pytanie - w czym to było rysowane? Coś bardziej profesjonalnego, czy zwykły Corel? Masz jakieś wykształcenie kierunkowe (jesteś np. geodetą), miałeś styczność z kartografią, czy też teoretyczna wiedza o mapach jest Ci zupełnie obca?
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Dobra robota z tą mapką. Jeżeli mogę zwrócić Ci uwagę, to na odcinku Rynek - Zawodzie jest trochę nie tak, jak powinno, jeżeli chodzi o sygnalizacje świetlne i lokalizacje przystanków. Przystanek "Katowice Graniczna" w kierunku Zawodzia znajduję się za światłami, nie przed. Przed obydwoma przystankami "Zawodzie Paderewskiego", patrząc od strony centrum są światła. A między przystankami "Zawodzie Uniwersytet Ekonomiczny" i "Zawodzie Ośrodek Sportowy" są dwie pary świateł. I linia 23 także zawraca na Placu Miarki. I wedle stanu na dzień 15.11 (na mapce) nie ma uwzględnionej linii 36, która już kursowała od 13.11.kolejorz. pisze:Staram się, aby była jak najdokładniejsza i bogata w szczegóły, więc zachęcam do zwracania uwag i pomysły, co by na niej można było jeszcze umieszczać.
Mam nadzieję, że moje sugestie Ciebie nie urażą, tylko zmotywują do dalszej pracy. Powodzenia i pozdrawiam.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
A może by spróbować zrobić interaktywną mapę?
Np. najprostszym sposobem, korzystając z map od Google, dla przykładu taką próbkę tu daję, jakby to mogło wyglądać.
https://goo.gl/maps/yMVB2
Np. najprostszym sposobem, korzystając z map od Google, dla przykładu taką próbkę tu daję, jakby to mogło wyglądać.
https://goo.gl/maps/yMVB2
Podoba mi się taka mapka. Ostatnio marzy mi się, aby na podstawie tego powstał System Sterowania Ruchem Tramwajami Śląskimi.
Na mapie byłyby wytyczone szlaki tramwajowe całego GOP-u z narzuconymi trasami lini tramwajowych.
Każdy tramwaj byłby wyposażony w nadajnik GPS, którego to sygnał byłby odbierany u Dyspozytora Ruchu.
Na danej wirtualnej mapie, byłoby widać, jak przemieszczają sie tramwaje na trasie.
Gdy jadą zgodnie z planem, byłyby obdarowane zielonym kolorem, jeśli opóżnione - kolorem pomarańczowym z wartością opóźnienia względem najbliższego przystanku.
Jeśli, gdyby się wykoleił, na czerwono, co by umożliwiło przekierowanie innych pociągów danej linii na najbliższą pętlę na trasie, bo nie tworzy się zator z kilkoma pociągami.
Jeśli na jakimś odcinku nie byłoby napięcia w sieci, cały dany odcinek byłby określony na czerwono.
To mój taki luźny pomysł, który można ulepszyć.
Na mapie byłyby wytyczone szlaki tramwajowe całego GOP-u z narzuconymi trasami lini tramwajowych.
Każdy tramwaj byłby wyposażony w nadajnik GPS, którego to sygnał byłby odbierany u Dyspozytora Ruchu.
Na danej wirtualnej mapie, byłoby widać, jak przemieszczają sie tramwaje na trasie.
Gdy jadą zgodnie z planem, byłyby obdarowane zielonym kolorem, jeśli opóżnione - kolorem pomarańczowym z wartością opóźnienia względem najbliższego przystanku.
Jeśli, gdyby się wykoleił, na czerwono, co by umożliwiło przekierowanie innych pociągów danej linii na najbliższą pętlę na trasie, bo nie tworzy się zator z kilkoma pociągami.
Jeśli na jakimś odcinku nie byłoby napięcia w sieci, cały dany odcinek byłby określony na czerwono.
To mój taki luźny pomysł, który można ulepszyć.
SDIP nie ma w swojej ostatniej fazie właśnie podobnie zaznaczać, tyle, że bez kolorów?hombreee pisze:Podoba mi się taka mapka. Ostatnio marzy mi się, aby na podstawie tego powstał System Sterowania Ruchem Tramwajami Śląskimi.
Na mapie byłyby wytyczone szlaki tramwajowe całego GOP-u z narzuconymi trasami lini tramwajowych.
Każdy tramwaj byłby wyposażony w nadajnik GPS, którego to sygnał byłby odbierany u Dyspozytora Ruchu.
Na danej wirtualnej mapie, byłoby widać, jak przemieszczają sie tramwaje na trasie.
Gdy jadą zgodnie z planem, byłyby obdarowane zielonym kolorem, jeśli opóżnione - kolorem pomarańczowym z wartością opóźnienia względem najbliższego przystanku.
Jeśli, gdyby się wykoleił, na czerwono, co by umożliwiło przekierowanie innych pociągów danej linii na najbliższą pętlę na trasie, bo nie tworzy się zator z kilkoma pociągami.
Jeśli na jakimś odcinku nie byłoby napięcia w sieci, cały dany odcinek byłby określony na czerwono.
To mój taki luźny pomysł, który można ulepszyć.
Źródłem jest własna wiedza i doświadczenia, jak również opinie ludzi z forum skyscrapercity. Nie opracowałem jeszcze dokładnego opisu, jak kwalifikować torowisko do zdegradowanego. Najprostszym na razie kryterium to takie, gdy funkcjonują ograniczenia do 10 km/h, kolokwialnie mówiąc, tramwajem narywa na takim torowisku.aso pisze:1) Pierwsze - dotyczące treści - na jakiej podstawie wyodrębniłeś torowiska w złym stanie technicznym? Jakiś dokument, czy wyłącznie własna wiedza. Bowiem jest więcej odcinków naprawdę w złym stanie technicznym, a tylko część została zaznaczona na tej mapie.
Jest różny sposób oznaczania tego na mapie. Możesz bliżej mi to objaśnić, jakbyś to dokładnie widział?aso pisze:2) Druga sprawa: pomimo 10 lat doświadczenia kartograficznego, moje oko nie jest w stanie dostrzec pewnych rzeczy, które masz teoretycznie rozróżnione na mapie, tj. torowisk wydzielonych od niewydzielonych albo od torowisk zielonych. Pomyśl nad dopracowaniem sygnatury, aby jednak było to rozróżnialne.
Mapkę robię w GIMP-ie. Posiadam podstawową wiedzę kartograficzną i myślę, że dobrze potrafię się poruszać w mapach, ale nie mam w tej dziedzinie wykształcenia.aso pisze:3) Ostatnie pytanie - w czym to było rysowane? Coś bardziej profesjonalnego, czy zwykły Corel? Masz jakieś wykształcenie kierunkowe (jesteś np. geodetą), miałeś styczność z kartografią, czy też teoretyczna wiedza o mapach jest Ci zupełnie obca?
Uwag, ile wlezie. Naniosę zmiany na tym odcinku. Na wszystkich sygnalizacjach działa priorytet dla tramwajów? Najciężej jest ogarnąć zmianę tras linii, bo to często się zmienia, ale staram się, aby było to aktualizowane w miarę na bieżąco.Warturtles pisze:Dobra robota z tą mapką . Jeżeli mogę zwrócić Ci uwagę, to na odcinku Rynek - Zawodzie jest trochę nie tak, jak powinno, jeżeli chodzi o sygnalizacje świetlne i lokalizacje przystanków. Przystanek "Katowice Graniczna" w kierunku Zawodzia znajduję się za światłami, nie przed. Przed obydwoma przystankami "Zawodzie Paderewskiego", patrząc od strony centrum są światła. A między przystankami "Zawodzie Uniwersytet Ekonomiczny" i "Zawodzie Ośrodek Sportowy" są dwie pary świateł . I linia 23 także zawraca na Placu Miarki. I wedle stanu na dzień 15.11 (na mapce) nie ma uwzględnionej linii 36, która już kursowała od 13.11.
Mam nadzieję, że moje sugestie Ciebie nie urażą, tylko zmotywują do dalszej pracy. Powodzenia i pozdrawiam.
Mapkę aktualizuję cyklicznie 15. każdego miesiąca.
Myślałem nad nałożeniem interaktywnych funkcji na mapkę, którą robię, ale na razie brak mi jeszcze wiedzy, jak to zrobić. Może kiedyś, jak się podszkolę.polaque pisze:A może by spróbować zrobić interaktywną mapę?
kolejorz., mapa jest świetna, chyba jedyna taka czytelna, jaką w życiu widziałem (co z tego, że to jedyna taka mapa ), dzięki niej chyba mógłbym sobie zaplanować ewentualną eksplorację linii tramwajowych za Brynicą, bo kiedyś trzeba.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Nie chcę wprowadzać w błąd, ale słyszałem, że z powodu remontów drogowych na Zawodziu priorytet jest póki co wyłączony. Dobrym przykładem jest jazda tramwajem na rynek/dworzec, przeważnie nigdy się nie mieszczę w rozkładowym czasie i nie zdążam się przesiąść na dworcu.kolejorz. pisze:Uwag, ile wlezie. Naniosę zmiany na tym odcinku. Na wszystkich sygnalizacjach działa priorytet dla tramwajów? Najciężej jest ogarnąć zmianę tras linii, bo to często się zmienia, ale staram się, aby było to aktualizowane w miarę na bieżąco.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Jak na mapę specjalistyczn,ą to trochę kiepskie źródło. Ale i tak traktuję to, co zrobiłeś - że jest to już coś więcej, niż kilka kresek w programie graficznym. Dlatego dużo korzystniej byłoby dopieścić efekt końcowy i poprosić o takie dane TŚ.kolejorz. pisze:Źródłem jest własna wiedza i doświadczenia, jak również opinie ludzi z forum skyscrapercity. Nie opracowałem jeszcze dokładnego opisu, jak kwalifikować torowisko do zdegradowanego. Najprostszym na razie kryterium to takie, gdy funkcjonują ograniczenia do 10 km/h, kolokwialnie mówiąc, tramwajem narywa na takim torowisku.aso pisze:1) Pierwsze - dotyczące treści - na jakiej podstawie wyodrębniłeś torowiska w złym stanie technicznym? Jakiś dokument, czy wyłącznie własna wiedza. Bowiem jest więcej odcinków naprawdę w złym stanie technicznym, a tylko część została zaznaczona na tej mapie.
Przyjąłbym jedną podstawową zasadę - każda cecha opisana jest jedną, łatwo identyfikowalną sygnaturą. Ponieważ barwę już masz wykorzystaną do stanu torów, a kontur linii jest trudno identyfikowalny (nie jest wystarczająco widoczny), dodatkową informację (odcinki w jezdni) wprowadziłbym zwyczajnie obok przebiegu - jako równoległą linię na tych odcinkach, gdzie ta informacja jest niezbędna.kolejorz. pisze:Jest różny sposób oznaczania tego na mapie. Możesz bliżej mi to objaśnić, jakbyś to dokładnie widział?aso pisze:2) Druga sprawa: pomimo 10 lat doświadczenia kartograficznego, moje oko nie jest w stanie dostrzec pewnych rzeczy, które masz teoretycznie rozróżnione na mapie, tj. torowisk wydzielonych od niewydzielonych albo od torowisk zielonych. Pomyśl nad dopracowaniem sygnatury, aby jednak było to rozróżnialne.
Ja nie krytykuję Cię za brak wiedzy, zauważam tylko, że nie jest to wiedza super profesjonalna. Uważam, że wiedzę masz, dlatego podjąłem z Tobą dyskusję.kolejorz. pisze:Mapkę robię w GIMP-ie. Posiadam podstawową wiedzę kartograficzną i myślę, że dobrze potrafię się poruszać w mapach, ale nie mam w tej dziedzinie wykształcenia.aso pisze:3) Ostatnie pytanie - w czym to było rysowane? Coś bardziej profesjonalnego, czy zwykły Corel? Masz jakieś wykształcenie kierunkowe (jesteś np. geodetą), miałeś styczność z kartografią, czy też teoretyczna wiedza o mapach jest ci zupełnie obca?
Co do rysowania - dużo korzystniej byłoby pracować na wektorze, nie na rastrze. Zastanów się, czy nie warto tego przerysować.
A tutaj troszkę teorii odnośnie rysowania map i samego pojęcia sygnatury z mojej dawnej twórczości - jakieś 10 lat temu zgłębiałem pewne kwestie w ramach pracy magisterskiej.
"Sygnatury, czyli wszelkie symbole stosowane na mapach, stanowią podstawowy nośnik informacji, zapewniając komunikację między nadawcą (autorami mapy), a użytkownikiem (odbiorcą). Każdy znak pojawiający się na mapie stanowi zakodowaną informację. Proces czytania mapy polega na odkodowaniu informacji, czyli właściwej interpretacji sygnatur. Ułatwieniem interpretacji jest klucz zawarty w legendzie. Sygnatury, w miarę możliwości redakcyjnych, powinny być dobierane w taki sposób, aby użytkownik intuicyjnie rozróżniał i właściwie interpretował symbolikę mapy. Metoda sygnaturowa (L. Ratajski, 1989, s. 83) jest metodą jakościową – poszczególne zjawiska reprezentowane są przez dwie cechy: położenia (zasięgu) oraz charakterystyki jakościowej.
Najprostszy podział sygnatur to podział na sygnatury: punktowe, liniowe, powierzchniowe oraz złożone. L. Ratajski (1989, s. 76) rozszerza podział sygnatur punktowych: geometryczne, symboliczne, obrazkowe i literowe. Uwzględniając płaszczyznę, poszczególni autorzy wyróżniają następujące zmienne wizualne sygnatury (np. K. A. Saliszczew, 1998, s. 73, L. Ratajski, s. 20, A. Robinson, R. Sale, J. Morrison, 1984, s. 123-124, M.-J. Kraak, F. Ormeling, 1998, s. 157): kształt, wielkość, barwa, walor (jasność), deseń (ziarnistość), kierunek."
Soczówka A., 2005: Komunikacja miejska na współczesnych polskich planach miast. Praca magisterska wykonana pod kierunkiem dr hab. Marii Tkocz. Uniwersytet Śląski, Wydział Nauk o Ziemi, Sosnowiec (maszynopis powielony).
Wniosek końcowy: tworząc sygnaturę (czyli znaczek na mapie przekazujący jakieś informacje) nie można popełniać błędu, przypisując skrajnie różnym cechom bardzo podobne sygnatury.
Tylko, że jakich danych mogliby mi udzielić (o ile nie jest to ich jakąś tajemnicą). Torowiska zielone - czyli w dobrym stanie technicznym można bez problemu określić, bo w 90% przypadków to są te po remontach, które odbyły się w ostatnich 10-15 latach. W remoncie to widzimy, co jest remontowane. Żółty - tu źródłem jest BIP TŚ-ów. Mogliby pomóc w określeniu odcinków skrajnie zniszczonych wg ich kryteriów, wszystko inne raczej można określić na gruncie. Nigdy nie myślałem żeby to była profesjonalna mapa, po prostu hobbystyczna, ale jak najbliższa prawdy.aso pisze:Jak na mapę specjalistyczną to trochę kiepskie źródło. Ale i tak traktuję to, co zrobiłeś - że jest to już coś więcej, niż kilka kresek w programie graficznym. Dlatego dużo korzystniej byłoby dopieścić efekt końcowy i poprosić o takie dane TŚ.
Dla mnie jest to czytelne, rozróżnienie torowisk wydzielonych od niewydzielonych. Jednak, jeśli twierdzisz, że może to być lepiej oznaczane, to to przeanalizuję.aso pisze:Przyjąłbym jedną podstawową zasadę - każda cecha opisana jest jedną, łatwo identyfikowalną sygnaturą. Ponieważ barwę już masz wykorzystaną do stanu torów, a kontur linii jest trudno identyfikowalny (nie jest wystarczająco widoczny), dodatkową informację (odcinki w jezdni) wprowadziłbym zwyczajnie obok przebiegu - jako równoległą linię na tych odcinkach, gdzie ta informacja jest niezbędna.
Oczywiście myślałem nad wektorem, jednak musiałbym się podszkolić z programów, w których tworzy się taką grafikę, GIMP-a mam obcykanego, dlatego na niego się zdecydowałem.aso pisze:Co do rysowania - dużo korzystniej byłoby pracować na wektorze, nie na rastrze. Zastanów się, czy nie warto tego przerysować.
Tylko to coś, co stworzyłeś ma możliwości być produktem profesjonalnym, tylko trzeba nad nim popracować. Oczywiście to jest Twoja wola i Twój wybór. A wiem, co piszę, bo w życiu trochę tych map natrzaskałem. Co do TŚ - uważam, że warto porozmawiać, bo nie potrzebujesz danych, które naruszają tajemnicę (tor jaki jest, każdy widzi).kolejorz. pisze:Tylko, że jakich danych mogliby mi udzielić (o ile nie jest to ich jakąś tajemnicą). Torowiska zielone - czyli w dobrym stanie technicznym można bez problemu określić, bo w 90% przypadków to są te po remontach, które odbyły się w ostatnich 10-15 latach. W remoncie to widzimy, co jest remontowane. Żółty - tu źródłem jest BIP TŚ-ów. Mogliby pomóc w określeniu odcinków skrajnie zniszczonych wg ich kryteriów, wszystko inne raczej można określić na gruncie. Nigdy nie myślałem żeby to była profesjonalna mapa, po prostu hobbystyczna, ale jak najbliższa prawdy.aso pisze:Jak na mapę specjalistyczną to trochę kiepskie źródło. Ale i tak traktuję to, co zrobiłeś - że jest to już coś więcej, niż kilka kresek w programie graficznym. Dlatego dużo korzystniej byłoby dopieścić efekt końcowy i poprosić o takie dane TŚ.
To teraz spróbuj przeprosić się z InkSpace. Jest to darmowy odpowiednik Corela. Kilka razy uratował mi cztery litery, gdy Corel miał problem z zaimportowaniem pewnych rzeczy.kolejorz. pisze:Oczywiście myślałem nad wektorem, jednak musiałbym się podszkolić z programów, w których tworzy się taką grafikę, GIMP-a mam obcykanego, dlatego na niego się zdecydowałem.aso pisze:Co do rysowania - dużo korzystniej byłoby pracować na wektorze, nie na rastrze. Zastanów się, czy nie warto tego przerysować.
Do tworzenia bardziej zaawansowanych map polecam QGIS, bo w odróżnieniu można pobrać mapy terenu (w sensie, by się lepiej rysowało), oznaczać obiekty, itd.aso pisze:Tylko to coś, co stworzyłeś ma możliwości być produktem profesjonalnym, tylko trzeba nad nim popracować. Oczywiście to jest Twoja wola i Twój wybór. A wiem, co piszę, bo w życiu trochę tych map natrzaskałem. Co do TŚ - uważam, że warto porozmawiać, bo nie potrzebujesz danych, które naruszają tajemnicę (tor jaki jest, każdy widzi).kolejorz. pisze:Tylko, że jakich danych mogliby mi udzielić (o ile nie jest to ich jakąś tajemnicą). Torowiska zielone - czyli w dobrym stanie technicznym można bez problemu określić, bo w 90% przypadków to są te po remontach, które odbyły się w ostatnich 10-15 latach. W remoncie to widzimy, co jest remontowane. Żółty - tu źródłem jest BIP TŚ-ów. Mogliby pomóc w określeniu odcinków skrajnie zniszczonych wg ich kryteriów, wszystko inne raczej można określić na gruncie. Nigdy nie myślałem żeby to była profesjonalna mapa, po prostu hobbystyczna, ale jak najbliższa prawdy.aso pisze:Jak na mapę specjalistyczną to trochę kiepskie źródło. Ale i tak traktuję to, co zrobiłeś - że jest to już coś więcej, niż kilka kresek w programie graficznym. Dlatego dużo korzystniej byłoby dopieścić efekt końcowy i poprosić o takie dane TŚ.
To teraz spróbuj przeprosić się z InkSpace. Jest to darmowy odpowiednik Corela. Kilka razy uratował mi cztery litery, gdy Corel miał problem z zaimportowaniem pewnych rzeczy.kolejorz. pisze:Oczywiście myślałem nad wektorem, jednak musiałbym się podszkolić z programów, w których tworzy się taką grafikę, GIMP-a mam obcykanego, dlatego na niego się zdecydowałem.aso pisze:Co do rysowania - dużo korzystniej byłoby pracować na wektorze, nie na rastrze. Zastanów się, czy nie warto tego przerysować.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jeżeli chodzi o torowisko linii nr 18, to trochę przed przystankiem "Ruda Matejki" do początku odcinka wydzielonego za przystankiem "Ruda Osiedle Stare", przydałoby się oznaczyć torowisko w średnim stanie technicznym z koniecznością przebudowy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Do bardziej zaawansowanych. Ta mapa formalnie nie jest mapą, bo nie posiada skali. To jest schemat. Ale jednocześnie skala nie jest potrzebna do właściwego przekazu. Dlatego tutaj programy graficzne są bardziej na miejscu. QGIS też ma pewne ograniczenia i choć jest pozornie prosty, to też wymaga wiele pracy, aby wydruk był adekwatny do tego, co jest w bazie. Poza tym - to jest produkt autora. On decyduje o jego postaci. Ja, co najwyżej mogę pomóc (doradzić, podpowiedzieć), jeśli jest takie życzenie.polaque pisze:Do tworzenia bardziej zaawansowanych map polecam QGIS, bo w odróżnieniu można pobrać mapy terenu (w sensie, by się lepiej rysowało), oznaczać obiekty, itd.
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości