Strona 1 z 1

Modyfikacje fikcyjne tramwajów

: 27 kwie 2009, 16:30
autor: Kamil
Założyłem ten temat ponieważ udało mi się zrobić parę przeróbek wagonów niskopodłogowych, każdy pewnie ma jakieś wyobrażenia wagonów to je może w tym temacie przedstawić.Autorem pierwotnych rysonków jest Jacek Lubos

: 27 kwie 2009, 17:40
autor: rzelfix
Wszystko fajnie, tylko proszę, abyś pisał, kto jest autorem pierwotnej wersji tych grafik.

: 27 kwie 2009, 18:50
autor: Marcin
A ja mam jedno ale, w karlikach środkowe drzwi nie dały by rady się otworzyć.

: 27 kwie 2009, 18:54
autor: Kamil
Marcin pisze:A ja mam jedno ale, w karlikach środkowe drzwi nie dały by rady się otworzyć.
Tu zrobłem tak że drzwi otwierają sie do środka.

: 27 kwie 2009, 20:46
autor: luki
Kamil pisze:Tu zrobłem tak że drzwi otwierają sie do środka.
Pisz co chcesz ale takie drzwi nie mogą się otwierać do wnętrza przez swoją budowę. Po pierwsze nie są od góry do dołu w tej samej linii proste, tylko jest zgięcie u dołu. Wtedy ludzie stojący przy drzwiach i blisko któregoś boku zostali by ścięci z nóg
Po za tym sam wagon jest jak dla mnie ciut za długi.

: 27 kwie 2009, 21:06
autor: Kuba
Karlikowi okno między drzwi i by się otwarło :P

: 27 kwie 2009, 21:59
autor: Marcin
Hmm nie wiem czy nie lepiej byłoby przerobić tego karlika na coś typu Tatra KT4.

: 27 kwie 2009, 22:01
autor: Kuba
Karliki mają problemy z przegubem przecie ;D

: 27 kwie 2009, 22:04
autor: Marcin
Kuba pisze:Karliki mają problemy z przegubem przecie ;D
No przecie wiem ale to fikcja więc wszystkie chwyty dozwolone xD.

: 27 kwie 2009, 22:19
autor: R_G
Marcin pisze:
Kuba pisze:Karliki mają problemy z przegubem przecie ;D
No przecie wiem ale to fikcja więc wszystkie chwyty dozwolone xD.
W takim razie możemy utworzyć dziesięcio-drzwiowego karlika, tylko czy jest w tym jakiś sens, skoro już Kuba mówi że w byle jakim "okna się nie będą otwierać" i że karlik nie wytrzyma, nie mówiąc o "innych marzeniach". :P :twisted: :P

: 27 kwie 2009, 22:37
autor: memphis
Dawno temu, jak mi się jeszcze chciało, miałem zrobione na potrzeby BAHN różne dziwne wagony (chyba nawet można je jeszcze ściagnąć ze strony http://inlog.pl/bahn/)

Na obrazku w załączniku są na kolejnych torach następujące wagony:

- Skoda LTM12.01, 2xT6, 2xKT4
- KT8D5, K2, 2xT3
- 910Nw, 919Na (wąskotorowe 785 mm), 719Na (LRT)
- 119Nc, 119Nb, 119Na, 119N (podstawowy tabor w GPK :P)
- 119Ne+119ND, 118N
- 111N4k, 111Nb, 2x111N2k, 2x111N
- 113N, 111ND, 105N3kD, 105NChD, 105N4k
- 2x105N3k, 2x105NCh, 2x105Na, 2x105N
- 102NaM, 102Na, 102N, 2x13NT

Na obrazku brakuje 4N2+4ND2 oraz późniejszych konstrukcji 119Ne i 119Nf (dłuższe wersje 119Na).

: 27 kwie 2009, 23:12
autor: Lohner
Ja przedstawie krótką wersję 105-tki. Autorem rysunku jest kolega ze strony www.transport131.webpark.pl

: 27 kwie 2009, 23:28
autor: Marcin
memphis pisze:Dawno temu, jak mi się jeszcze chciało, miałem zrobione na potrzeby BAHN różne dziwne wagony (chyba nawet można je jeszcze ściagnąć ze strony http://inlog.pl/bahn/)

Na obrazku w załączniku są na kolejnych torach następujące wagony:

- Skoda LTM12.01, 2xT6, 2xKT4
- KT8D5, K2, 2xT3
- 910Nw, 919Na (wąskotorowe 785 mm), 719Na (LRT)
- 119Nc, 119Nb, 119Na, 119N (podstawowy tabor w GPK :P )
- 119Ne+119ND, 118N
- 111N4k, 111Nb, 2x111N2k, 2x111N
- 113N, 111ND, 105N3kD, 105NChD, 105N4k
- 2x105N3k, 2x105NCh, 2x105Na, 2x105N
- 102NaM, 102Na, 102N, 2x13NT

Na obrazku brakuje 4N2+4ND2 oraz późniejszych konstrukcji 119Ne i 119Nf (dłuższe wersje 119Na).
Hmm z tego co widzę to te same pojazdy co w pliku GPK.fgs tylko przemalowane ;), już nie raz te pojazdy posłużyły mi jako bazowe do różnego rodzaju modyfikacji :).

: 28 kwie 2009, 16:06
autor: Kamil
Tak by unas zapewne bulwa warszawska wyglądała

: 28 kwie 2009, 16:25
autor: Kuba
R_G pisze:skoro już Kuba mówi że w byle jakim "okna się nie będą otwierać"
W ogóle to gdzie tak napisałem ;> ? :P
Napisane było, że okno wpakować między drzwi aby to one mogły się otworzyć na zewnątrz :).

: 28 kwie 2009, 17:35
autor: R_G
Kuba pisze:
R_G pisze:skoro już Kuba mówi że w byle jakim "okna się nie będą otwierać"
W ogóle to gdzie tak napisałem ;> ? :P
Napisane było, że okno wpakować między drzwi aby to one mogły się otworzyć na zewnątrz :).
Noo, "nie" tam włożyłem jakoś przez przypadek :)

: 28 kwie 2009, 21:42
autor: KZKGaPowicz
Model wykonany przeze mnie na podstawie rysunków ze strony internetowej: http://www.transport131.webpark.pl
Mam nadzieję, że Tramwaje Śląskie S.A. zamówią w MPK Łódź coś podobnego. Niniejszy model to Konstal 111N-2K w malowaniu województwa śląskiego.
Edycja - dodanie nowej wersji wagonu Konstal 111N-2K z drzwiami odskokowo-przesuwanymi.

: 28 kwie 2009, 23:01
autor: Marcin
KZKGaPowicz pisze:Model wykonany przeze mnie na podstawie rysunków ze strony internetowej: http://www.transport131.webpark.pl
Mam nadzieję, że Tramwaje Śląskie S.A. zamówią w MPK Łódź coś podobnego. Niniejszy model to Konstal 111N-2K w malowaniu województwa śląskiego
Hmm, miałem w zamyśle coś podobnego a nawet skleciłem to do BAHNa ;).

: 29 kwie 2009, 13:01
autor: luki
Co jak co, ale 111N powinny mieć porzadny remont RK w ZUR. Niestety to nie umożliwi wymiany rozruchu, ale przynajmniej nie miały by zbulwienia.
Po za tym co to za kolory :twisted:

: 29 kwie 2009, 14:46
autor: Kuba
W 111 mogły by być drzwi o-p ;P

: 29 kwie 2009, 15:20
autor: luki
Kuba pisze:W 111 mogły by być drzwi o-p ;P
A no, spokojnie by się dało, bo i tak jest trzydrzwiowe pudło :D
A co wy na 111N z możliwością dwukierunkowości bez ustokrotnienia ?
Było by 6 wagonów dwukierunkowych, które i tak można by spiąć w razie czego w skład.

: 29 kwie 2009, 20:59
autor: KZKGaPowicz
Miałem na myśli to, żeby Tramwaje Śląskie S.A. wysłały na modernizację do MPK Łódź kilka (może 4 lub 6) jakichkolwiek wagonów jednokierunkowych, a tam mogliby je przerobić na tzw. "Żelazka" dwukierunkowe (wahadłowe).

: 29 kwie 2009, 21:58
autor: R_G
co wy na 111N z możliwością dwukierunkowości bez ustokrotnienia ?
:mryellow:

: 30 kwie 2009, 13:12
autor: luki
R_G pisze:
co wy na 111N z możliwością dwukierunkowości bez ustokrotnienia ?
:mryellow:
Heh, miało być: ...z możliwością ukrotnienia :mrgreen:

: 30 kwie 2009, 15:47
autor: luksus
Ciekawe czy o takiej dwukierunkowej solówce ktoś w ogóle myślał, a mogłaby sie bardzo przydać. Może ktoś wykonał rysunki takiego potwora? :idea:

: 03 maja 2009, 11:16
autor: KZKGaPowicz
Dodaję poprawioną wersję dwustronnych "Żelazek":
1. Konstal 111N-2K (oznaczenie wąskotorowe: Konstal 811N-2K) - to nadane przeze mnie oznaczenie naszego tramwaju Konstal 111N, który byłby zmodernizowany w MPK Łódź z zamontowanym nowym rozruchem (takim, jaki montuje się w tramwajach Konstal 105N-2K również modernizowanych w MPK Łódź dla Tramwajów Śląskich S.A.).
2. Konstal 111Nz-2K (oznaczenie wąskotorowe: Konstal 811Nz-2K) - to nadane przeze mnie oznaczenie naszego tramwaju Konstal 111N, który byłby zmodernizowany w MPK Łódź z zamontowanym nowym rozruchem (takim, jaki montuje się w tramwajach Konstal 105N-2K również modernizowanych w MPK Łódź dla Tramwajów Śląskich S.A.) z drzwiami odskokowo-przesuwanymi.
3. Konstal 111NzC-2K (oznaczenie wąskotorowe: Konstal 811NzC-2K) - to nadane przeze mnie oznaczenie naszego tramwaju Konstal 111N, który byłby zmodernizowany w MPK Łódź z zamontowanym nowym rozruchem (takim, jaki montuje się tramwajach Konstal 105N-2K również modernizowanych w MPK Łódź dla Tramwajów Śląskich S.A.) z drzwiami odskokowo-przesuwanymi, który posiada kabinę motorniczego z przodu i z tyłu wagonu (tzw. "wahadłowa solówka").

Niniejsze wagony mogłyby również powstać od nowa w wyniku bardzo gruntownej modernizacji wagonów typu Konstal 105N (805N) lub Konstal 105Na (805Na) w MPK Łódź.
Modele wykonane przeze mnie na podstawie rysunków ze strony internetowej: http://www.transport131.webpark.pl

: 03 maja 2009, 11:19
autor: KZKGaPowicz
Dodaję poprawioną wersję składów dwustronnych "Żelazek":
1. Skład Konstal 111N-2K (oznaczenie wąskotorowe: skład Konstal 811N-2K)
2. Skład Konstal 111Nz-2K (oznaczenie wąskotorowe: skład Konstal 811Nz-2K)
3. Skład Konstal 111NzC-2K (oznaczenie wąskotorowe: skład Konstal 811NzC-2K)

Niniejsze składy wagonów mogłyby również powstać od nowa w wyniku bardzo gruntownej modernizacji składów wagonów typu Konstal 105N (805N) lub Konstal 105Na (805Na) w MPK Łódź.
Modele wykonane przeze mnie na podstawie rysunków ze strony internetowej: http://www.transport131.webpark.pl

: 03 maja 2009, 12:24
autor: Kuba
Tak by wyglądał ładniej :P

: 03 maja 2009, 12:52
autor: luki
Kuba pisze:Tak by wyglądał ładniej :P
Zdecydowanie w tych barwach :)

: 03 maja 2009, 13:17
autor: Kamil
Kuba pisze:Tak by wyglądał ładniej
Choć te drzwi nie zabardzo pasują, nie lepiej dać takie jakie są normalne w 111n?

: 03 maja 2009, 15:24
autor: Marcin
Kamil pisze:Choć te drzwi nie zabardzo pasują, nie lepiej dać takie jakie są normalne w 111n?
Kwestia gustu, dla mnie dobre są takie.

: 04 maja 2009, 07:21
autor: Kuba
Nie sądzę, żeby fajnie to wyglądało na żywo :P Do zmodernizowanego wagonu wstawić Ikarusowe stare drzwi :)

: 10 maja 2009, 21:03
autor: klik95
A ja zrobiłem Moderusa Omega ;)
Oczywiście oryginał ze stronki

www.transport131.webpark.pl

http://s2.zapodaj.net/18284694.bmp.html

:-P

: 11 maja 2009, 14:29
autor: klik95
A dziś dla Państwa N by Protram

http://s5.zapodaj.net/33978803.bmp.html

: 17 cze 2009, 22:21
autor: Kuba
Bo TŚ zmienia barwy zakładowe ;D
Rusz jezd f modzie ;p

Obrazek

: 17 cze 2009, 22:36
autor: DW
Kuba pisze:Bo TŚ zmienia barwy zakładowe ;D
Rusz jezd f modzie ;p
Jak podkład pod "Rollercoastera" na #633+634 zeszłego lata :P

: 26 cze 2009, 10:55
autor: Kamil
Zrobiłem nowy wzór malowania dla TŚ na podstawie malowania PKM Sosnowiec

: 26 cze 2009, 11:05
autor: Lohner
Kamil pisze:Zrobiłem nowy wzór malowania dla TŚ na podstawie malowania PKM Sosnowiec
Ładnie by wyglądał do TRS-a:) Pomyśle nad tym.

: 26 cze 2009, 11:41
autor: luki
Wam się naprawdę ostatnio nudzi chłopaki :twisted:
Od malowania TŚ proszę się odczepić :eye:

: 26 cze 2009, 13:32
autor: Marcin
Co prawda modyfikacja fikcyjna to nie jest ale zrobiłem wagon #338 ;).

I jak ? ;].

: 26 cze 2009, 13:58
autor: Kamil
Marcin pisze:I jak ? ;].
No fajnie i wyszło.

: 26 cze 2009, 19:25
autor: Lohner
Marcin pisze:Co prawda modyfikacja fikcyjna to nie jest ale zrobiłem wagon #338 ;).

I jak ? ;].
Brakuje ci tam tablic KZKGOP w tych okienkach nad drzwiami.

: 26 cze 2009, 20:48
autor: Marcin
Michał pisze:Brakuje ci tam tablic KZKGOP w tych okienkach nad drzwiami.
Zrobi się, nie dygaj ;]

: 18 kwie 2014, 20:03
autor: Eter20001
A taka stodwójka może być ? :mryellow:

: 18 kwie 2014, 21:46
autor: tramwajarze z19
Marcin pisze:Co prawda modyfikacja fikcyjna to nie jest ale zrobiłem wagon #338 ;).

I jak ? ;].
Ja tu mam takie oto poprawki poniżej ;)

: 19 kwie 2014, 18:27
autor: Eter20001
A oto jak wyglądała by moja Stodwójka w częstochowie :mryellow:

: 29 kwie 2018, 15:10
autor: IgorMike
A wiecie, że przed stworzeniem dwukierunkowych stojedenastek w Konstalu zbudowano prototypowy częściowo niskopodłogowy wagon przegubowy 109N ? Prace jednak przerwano. Po kilku latach w wyniku mocno zmienionego projektu powstał model 112N.

Oto jak wyglądał ów twór, bazujący trochę na konstrukcji Ikarusa 280. Część niskopodłogowa była umiejscowiona między drugim i trzecim wózkiem.

[ Dodano: 2018-05-19, 23:03 ]
Mikulek pisze:Nie zastanawia was jak wyglądałaby "stodwójka" po remoncie kapitalnym w ZUR dzisiaj ?
Może na przykład jakoś tak?

Wagony ZURopodobne 102Na i 102NaD w dwóch schematach malowań. Który bardziej wolicie? :mryellow:

Zakres modernizacji:
- wymiana pantografu na połówkowy,
- dodanie stopiątkowych szyberdachów i gniazd WN,
- zamontowanie nowych lusterek i zgarniaczy,
- dodanie klimatyzacji kabiny motorniczego,
- zamontowanie przednich i tylnych plastikowych paneli ozdobnych ze światłami,
- wymiana oświetlenia (24V), przetwornicy i rozruchu,
- dodanie osłon sprzęgów łamanych i wózków jezdnych.