NG torowiska w Bytomiu 266 mtp wraz z rozjazdami

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#51 Post autor: ff » 14 mar 2008, 20:51

Postanowiłem sobie przeanalizować nowe rozkłady na 6 i 41 pod kątem dotychczasowego. W dni robocze nie analizowałem jaki kurs w nowym rozkładzie odpowiada jakiemu w starym, bo w ciągu dnia kilka razy się wszystko przesuwa, poza tym wyjazdy z zajezdni są pozmieniane (po pierwsze z Zawodzia wszystko jedzie na Sikorski, po drugie z Bytomia większość na Brynów lub wcześnie rano skrócona do Stadionu, po czwarte karliki, które zjadą najwcześniej wyjadą najpóźniej, a teraz przecież jest odwrotnie). Ale znacznie łatwiej jest to posprawdzać późnym wieczorem, kiedy rozkłady są już przerzedzone, a ustawienia już się w zasadzie nie zmieniają. I doszedłem mniej więcej do takich oto wniosków :D :

Dni robocze:

601 - odpowiednik starego poc. 4101 (karlik)
602 - odpowiednik starego poc. 606 (skład Bytom)
603 - odpowiednik starego poc. 607 (karlik, tu powinien więc się chyba najczęściej pojawiać wagon 807 ;))
604 - odpowiednik starego poc. 4104 (skład Bytom)
605 - odpowiednik starego poc. 4103 (karlik)
606 - odpowiednik starego poc. 4105 (skład Bytom)
607 - odpowiednik starego poc. 609 (karlik)
608 - (solówka Katowice)
609 - odpowiednik starego poc. 4107 (karlik)
610 – (karlik)
611 - odpowiednik starego poc. 601 (karlik)
612 - odpowiednik starego poc. 4108 (solówka zjeżdżająca wcześniej Bytom)
613 - odpowiednik starego poc. 4109 (skład Bytom)
614 - odpowiednik starego poc. 608 (karlik zjeżdżający wcześniej)
615 - odpowiednik starego poc. 603 (karlik)
616 - odpowiednik starego poc. 610 (karlik zjeżdżający wcześniej)
617 - odpowiednik starego poc. 4106 (solówka do nocy Bytom)
618 - odpowiednik starego poc. 604 (skład Bytom)
619 - odpowiednik starego poc. 605 (tylko że w ostatnim kursie z Brynowa trochę opóźniony, na rzecz poc. 617, który zrealizuje swój kurs zjazdowy do Stroszka zamiast kursu starego pociągu 603 do Bytomia)
620 - odpowiednik starego poc. 4102 (skład Bytom)
621 - odpowiednik starego poc. 611 (solówka nocna)
622 - odpowiednik starego poc. 612 (solówka z 16)

Poc. 602 za bardzo nie można pod nic dopasować. Bo na poc. 608 czy poc. 610 nie pasuje biorąc pod uwagę i ramy czasowe, i kursowe. Ale taborowo ten citadis jest oczywiście na poc. 610 :)


Dni wolne:

601 - identycznie jak stary poc. 603 (tylko że w ostatnim kursie z Brynowa trochę opóźniony, na rzecz poc. 610, który zrealizuje swój kurs zjazdowy do Stroszka zamiast kursu starego pociągu 603 do Bytomia)
602 - odpowiednik starego poc. 4101 (wyjazd i kursy z Katowic pociągu 4102, kursy z Bytomia i zjazd jak pociąg 4101)
603 - odpowiednik starego poc. 604
604 - odpowiednik starego poc. 4102 (korekta wyjazdu, kursy z Katowic pociągu 4103, kursy z Bytomia i zjazd jak pociąg 4102)
605 - bez zmian
606 - odpowiednik starego poc. 4104 (kursy z Katowic pociągu 4104 (bez pierwszego), kursy z Bytomia pociągu 4103 (bez pierwszego), zjazd z Sikoraka wg kursu do Katowic pociągu 4106)
607 - identycznie stary poc. 601
608 - odpowiednik starego poc. 4103 (kursy z Katowic pociągu 4105, kursy z Bytomia pociągu 4104)
609 - identycznie stary poc. 602
610 - odpowiednik starego poc. 4105 (kursy z Katowic pociągu 4101 (bez pierwszego), kursy z Bytomia pociągu 4105)
611 - bez zmian
612 - bez zmian

Niepokryte na trasie podstawowej w dni wolne:

- wyjazdy + pierwsze kursy: poc. 4101 (ale jest on i tak dublowany przez 6), poc. 4103 i poc. 4104.
- kurs poc. 4106 z Katowic do Bytomia
- zjazdy poc. 4104 i poc. 603.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#52 Post autor: ff » 15 mar 2008, 07:37

W niedziele na pociągach 608 i 610 będą jednak solówki :(

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#53 Post autor: Karol » 15 mar 2008, 18:31

ff pisze:
Dni robocze:

603 - odpowiednik starego poc. 607 (karlik, tu powinien więc się chyba najczęściej pojawiać wagon 807 ;))
W dni robocze spodziewałbym się tego wagonu raczej na poc. 615.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#54 Post autor: hanys76 » 15 mar 2008, 21:53

Studiując rozkład jazdy, wykryłem ciekawą rzecz. Pociąg 508 zjezdza rano do zajezdni i o 5.13 ma mijac Plac Sikorskiego. Tymczasem o tej samej godzinie ze Stroszka przez Sikorski , jadą 620 oraz 504. Pytanie jak się mają na jednotorze minąc, coś tu jest pokręcone. Trzeba by się przyjrzec , czy takich kwiatków niema więcej.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#55 Post autor: memphis » 15 mar 2008, 22:58

hanys76 pisze:Studiując rozkład jazdy, wykryłem ciekawą rzecz. Pociąg 508 zjezdza rano do zajezdni i o 5.13 ma mijac Plac Sikorskiego. Tymczasem o tej samej godzinie ze Stroszka przez Sikorski , jadą 620 oraz 504. Pytanie jak się mają na jednotorze minąc, coś tu jest pokręcone. Trzeba by się przyjrzec , czy takich kwiatków niema więcej.
Z pewnością jest ich mnóstwo, bo autorzy rozkładu w żadnej sposób nie koordynowali przejazdu przez ten długaśny i niezabezpieczony odcinek jednotorowy.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#56 Post autor: hanys76 » 16 mar 2008, 00:12

Są kolejne kwiatki. Pociąg 98 do zajezdni na Sikorskim ma byc 5.05. Tymczasem 5.06 do Chorzowa ma tam jechac 361.
Pociąg 93 wyjazd przez sikorski 5.26, a o 5.27 zjezdza tamtędy 95. Ktoś te rozkłady faktycznie bez głowy układał.
Będzie bardzo ciekawie na tym odcinku.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#57 Post autor: R_G » 16 mar 2008, 01:01

Przydałby się tam ktoś==> tylko tak z rana.... kto chętny??? ;)
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#58 Post autor: Boguś » 16 mar 2008, 13:14

ff pisze:W niedziele na pociągach 608 i 610 będą jednak solówki
To jest po prostu chore.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#59 Post autor: hanys76 » 16 mar 2008, 14:28

Boguś pisze:
ff pisze:W niedziele na pociągach 608 i 610 będą jednak solówki
To jest po prostu chore.
Póki co to dzisiaj , na obu pociągach są składy. Zobaczymy za tydzień.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#60 Post autor: luki » 16 mar 2008, 15:59

Albo wyjazdy będą przytrzymywane, albo zjazdy, ale i to i to wiąże się z blokowaniem 19 i 6. Myślę, że najlepszy kompromis to wycofanie zjazdów na Sikoraka. W końcu dwa tory puste, a 6 cofają na rezerwowy. Po przejechaniu wyjazdów zjazdy pojadą dalej. Gdyby co można tez kombinować na jeździe przy na Piekarską ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#61 Post autor: ff » 16 mar 2008, 18:34

hanys76 pisze:
Boguś pisze:
ff pisze:W niedziele na pociągach 608 i 610 będą jednak solówki
To jest po prostu chore.
Póki co to dzisiaj , na obu pociągach są składy. Zobaczymy za tydzień.
Za tydzień Wielkanoc, pewnie wyjedzie tylko połowa "szóstek", a ponieważ składy są odpowiednikami 41, to analogicznie powinny wyjechać tylko pociągi (karliki) nieparzyste... Myślę, że Stroszek za późno dostał informację ze zmianami. Ostatnio często (i jako jedyni) pod tym względem nawalają.

A od czwartku to jeszcze ograniczenia świąteczne. Odnosząc do poprzedniego rozkładu, dwa składy powinny być zamienione na solówki...

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#62 Post autor: ff » 18 mar 2008, 08:28

Karol pisze:
ff pisze:Dni robocze:603 - odpowiednik starego poc. 607 (karlik, tu powinien więc się chyba najczęściej pojawiać wagon 807 ;))
W dni robocze spodziewałbym się tego wagonu raczej na poc. 615.
Na razie przez pierwsze dwa dni się sprawdza ;)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#63 Post autor: ff » 19 mar 2008, 21:15

Rozkład jazdy linii 6 w Niedzielę Wielkanocną jednak nie zostanie przerzedzony.

Linia 35 tym razem będzie kursować w okresie ferii, więc nie będzie problemów z przedysponowaniem poc. 353 w 535.

Poza tym jak zwykle.


R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#65 Post autor: R_G » 19 mar 2008, 23:06

Nooo przejęli się panowie, przejęli :D . Zobaczymy czy to nie jest słomiany zapał. Ktoś mądry kiedyś powiedział: PO OWOCACH ICH POZNACIE.
No to poczekamy-zobaczymy.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#66 Post autor: ff » 20 mar 2008, 00:33

Zupełnym cichaczem zlikwidowano wszystkie kursy poc. 621. Nie ma go już uwzględnionego ani w rozkładach TŚ, ani na KZK. Obyło żadnego komunikatu czy dopisku o likwidacji tych kursów "na wniosek pasażerów".

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#67 Post autor: Peter » 20 mar 2008, 17:40

Na Pl. Sikorskiego składy oczywiście wycofują tyłem pod prąd, żeby ustawić się do kursu do Katowic. Trzeba uważać na puszki.
Sporo jest już rozkopane. Tam gdzie była krzyżówka na Moniuszki została jedynie taka wysepka z krzyżownicami. :-P
Linia 31 niestety do super udanych nie należy. Mogli wstrzymać ruch samochodowy wzdłuż Moniuszki i przedłużyć 31 przynajmniej do Dworcowej. Pasażerowie na to narzekają, na zbyt małą częstotliwość kursów i awaryjność 111N, co chyba wielu nie zdziwi. ;)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#68 Post autor: Peter » 22 mar 2008, 22:42

Jest również trochę fotek z remontu na stronie Bytomia :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#69 Post autor: rzelfix » 23 mar 2008, 22:27

Byłem dziwsiaj na małym spacerze po centrum Bytomia i zahaczyłem przy okazji o plac Sikorskiego. Prace postępują dość szybko, bowiem już pół placu zostało ograbione z torowiska. Trójkątujący dwuskład już ledwo mieści się na środkowym torze między postawionym ogrodzeniem, a rozjazdem do pierwszego toru (w kierunku Katowic).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#70 Post autor: Peter » 23 mar 2008, 23:38

Do wymiany jeszcze będzie rozjazd łączący dwa tory do łuku w stronę Katowic. :mruga:
Załączniki
Schemat torowy.jpg
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#71 Post autor: ff » 25 mar 2008, 21:20

A wiadomo coś na temat ostatniego etapu robót, gdy będą rozkopywać teren placu, po którym jeździ teraz zawracająca szóstka? Skrócą ją do Łagiewnik i będzie komunikacja zastępcza? A wyjazdy oraz manewry 5/7/9/18/30 na Moniuszki/Jagiellońskiej?

Obie 111N mogłyby kursować wtedy wspomagająco na trasie Łagiewniki zajezdnia - Pl. Sikorskiego :)


105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#73 Post autor: 105Na » 28 mar 2008, 21:00

Linia 6 będzie ciągle kursować, resztę placu rozkopią jak zrobią skrzyżowanie Jagiellońska x Moniuszki i tor przelotowy tak żeby można było kręcić się w kółko :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#74 Post autor: Peter » 29 mar 2008, 15:28

Na pewno to będzie łatwiejsze niż cofanie składu pod prąd, szczególnie gdy niektóre samochody ustawiają się na Katowickiej za drugim wagonem i czekają, bo kierowcy nie wiedzą, że za chwilę skład będzie cofać. :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#75 Post autor: dombia » 17 kwie 2008, 09:41

W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu remontu torowiska na placu Sikorskiego w Bytomiu, od najbliższego poniedziałku, 21 kwietnia 2008 r. zmienione zostają trasy linii tramwajowych nr: 6, 19 i 31.

Linia nr 6 kursować będzie na trasie Bytom Politechnika Śląska - Katowice Brynów Pętla.

Linia nr 19 kursować będzie na trasie Bytom Stroszek - Katowice Plac Miarki.

Linia nr 31 kursować będzie na trasie Bytom Stroszek - Bytom Politechnika Śląska.

Z informacji prasowej KZK GOP

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#76 Post autor: rzelfix » 17 kwie 2008, 15:41

Informacje także są już na przystankach. :) Żeby nie wprowadzać dużego zamętu to jeszcze zamieniłbym trasami 19 i 31...

Zapowiada się bardzo interesująco!

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#77 Post autor: dombia » 17 kwie 2008, 15:55

Ale 19 do Katowic, na pewno?

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#78 Post autor: rzelfix » 17 kwie 2008, 16:05

Ale 19 do Katowic, na pewno?
Nie ukrywam, że mnie samego to zdziwiło. Na samym pl. Sikorskiego udostępniony zostanie już pierwszy tor, więc przejezdny będzie ciąg od skrzyżowania Jagiellońskiej z Moniuszki. Do remontu pewnie pójdą pozostałe odcinki torów II i III oraz łuk w stronę pl. Kościuszki.

Wahadła chyba się jeszcze przydadzą w razie, gdy do remontu pójdzie łuk w stronę Katowic, więc zapewne zostaną na Stroszku...

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#79 Post autor: DW » 17 kwie 2008, 17:06

dombia pisze:Linia nr 19 kursować będzie na trasie Bytom Stroszek - Katowice Plac Miarki.
Ostatnio KZK polubiło tworzenie długich linii obsługiwanych kilkunastoma poc... (np. 5 i 6)
19-stka w Katowicach będzie wyglądać bardzo ciekawie ;)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#80 Post autor: Peter » 17 kwie 2008, 17:57

19 w Katowicach ? :shock:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#81 Post autor: dombia » 17 kwie 2008, 18:38

KZK robi jakieś testy zmian tras ;) Zobaczymy jakie zmiany na stałe zafunduje nam po otwarciu Sikoraka.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#82 Post autor: rzelfix » 17 kwie 2008, 20:05

dombia pisze:KZK robi jakieś testy zmian tras ;) Zobaczymy jakie zmiany na stałe zafunduje nam po otwarciu Sikoraka.
Myślę, że ma to na celu jak najszybsze zapewnienie połączenia tramwajowego pl. Sikorskiego z innymi częściami miasta (jest tam przecież liceum i nie tylko). Po remoncie już raczej wszystko powinno być po staremu.

W planach jest również remont ul. Jagiellońskiej aż do skrzyżowania z ul. Miarki, jednak nie wiem czy będzie miało to miejsce tuż po udostępnieniu Sikoraka, czy zostanie to odwleczone na późniejsze lata.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#83 Post autor: 37 » 17 kwie 2008, 21:29

Taka 6 moglaby w sumie jeździć co 14 minut z Politechniki do Brynowa, a 19 na trasie ze Stroszka do pl. Miarki ;P

W związku z tym zmianami 6 wraca pewnie do taktu 14 minut, a na 19 zawitają składy. Przyjdzie więce też pora na przywróćenie poprzedniej częstotliwości na linii 16 :)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#84 Post autor: Boguś » 17 kwie 2008, 21:52

37 pisze:Przyjdzie więce też pora na przywróćenie poprzedniej częstotliwości na linii 16
Szkoda, bo już zapomniałem, że na 16 kursowały solówki. :P

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#85 Post autor: Boguś » 18 kwie 2008, 22:35

Są nowe rozkłady dla 6, 19 i 31.

W dni robocze na 6 ma kursować 12 pociągów: 605 i 611 to solówki, reszta 116Nd. Poc.611 zjeżdża do Zajezdni o 23.36 i ponownie wyjeżdża o 0.20 jako nocka.
W dni wolne: 6 pociągów taborem 116Nd + poc.611 jako nocka. Linia w całości obslugiwana przez Zawodzie.

W dni robocze na 19 ma kursować 12 pociągów: na poc.191, 193, 197 i 1911 kursować będą solówki, 192, 194, 195, 196, 198, 199, 1910 i 1912 to składy.
W dni wolne: 6 poc. obsługiwanych solówkami :!:
Linia w całości obsługiwana przez Stroszek.

W dni robocze i wolne na 31 kursują poc.311, 312 i 313 obsługiwane solówkami przez Stroszek.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#86 Post autor: luki » 18 kwie 2008, 22:40

EDYCJA
Widzę że Boguś mnie uprzedził 5 minut :eye: więc to co się dubluję daję mniejszym tekstem


Pojawiły się nowe rozkłady jazdy dla 6, 19 i 31.
Ogólnie dla dni roboczych:

Linia 6:
poc. 601-604, 606-610 i 612 będą obsługiwać 116Nd

:!: będzie jeden 116Nd mniej, czyli łącznie z 16 wyjeżdżać będzie 12 sztuk :!:
- poc. 605 i 611 to solówki, ta druga odwala też nockę, jedna z nich jest odpowiednikiem obecnego 608, druga zastąpi jednego citadisa.
Cała obsługa przez RK-2 Zawodzie, i oczywiście trasa do Politechniki.


Linia 19 składać sie będzie z pozostałej części obsady linii 6, czyli 6 składów, dwie solówki i jeszcze dodatkowe dwa składy i dwie solówki. Łącznie także 12 poc.
Poc. 1901, 1903, 1907 i 1911 to solówki.

6 i 19 będą jak przed 15 marca, 6/41, tylko oczywiście w innej trochę trasie ;)

Na linii 31 będą 3 solówki i dość rzadka częstotliwość, co ok. 28 lub więcej minut.

W porównaniu z wcześniejsza 19:
Miała ona 9 solówek:
3 poszły na 31,
2 pozostały,
2 gdzieś znikły
- pozostałe dwa poc. z solówek przemieniły się w składy. Czyli teraz polityka taborowa Stroszka będzie bardziej na składy.
Oj chyba zepną się 111N ;) no i te część z rozpiętych składów przydało by się spiąć o ile choć w połowie się da....

Linia 16 pozostaje bez zmian, czyli Brynów ucierpi na tych zmianach :!:
Ponadto teraz ok. 23:00 poc. 1613 (dni wolne 163) znika na Brynowie i co sie z nim dzieje :?:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#87 Post autor: adasiek » 18 kwie 2008, 23:17

No to mieszkancy Stroszka nieco ucierpią na tych zmianach bo teraz wieczorami linia 19 będzie jeździła z zawrotną częstotliwością co 28 minut...

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#88 Post autor: rzelfix » 18 kwie 2008, 23:27

Zgadza się niestety! :( Częstotliwość 10-minutowa a 28-minutowa to bardzo spora różnica. Zapobiec by można poprzez dłuższe kursowanie linii nr 31...

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#89 Post autor: memphis » 18 kwie 2008, 23:28

luki pisze:Linia 16 pozostaje bez zmian, czyli Brynów ucierpi na tych zmianach :!:
Ponadto teraz ok. 23:00 poc. 1613 (dni wolne 163) znika na Brynowie i co sie z nim dzieje :?:
Będzie zjeżdżał do zajezdni.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#90 Post autor: hanys76 » 19 kwie 2008, 00:11

Na 19 będzie kilka kursów ,skróconych do stadionu śląskiego.
Rano zawrócą tu w dni robocze: 193, 196, 197, 198 oraz 1910.
wieczorem wszystkie kursy od 23.24 czyli : 193, 197 oraz nocne kursy na 191.

W dni wolne rano zawrócą tu 193 oraz 195.
Natomiast wieczorem 192, 194 oraz wszystkie nocne kursy na 191.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#91 Post autor: hanys76 » 19 kwie 2008, 12:32

Minął miesiąc od rozpoczęcia remontu placu Sikorskiego. - Nie ma żadnych opóźnień. Roboty idą zgodnie z planem - mówi Andrzej Kostek, zastępca dyrektora rejonu i dyrektor zakładu w Bytomiu Tramwajów Śląskich. W ten weekend wykonawca chce uruchomić już jeden tor. - Prowadzący przez ulicę Jagiellońską, Moniuszki i skręcający w plac Sikorskiego - wyjaśnia Kostek. Uruchomienie toru ma trochę usprawnić ruch tramwajów. - Ale póki co jeszcze komfortu jazdy pasażerów zbytnio nie poprawi, bo wciąż trwa remont peronu, na którym wysiadają pasażerowie - tłumaczy Kostek. Przypomnijmy. Prace na placu skończą się w maju. Na rewitalizację Tramwaje Śląskie wyłożą 6 mln zł. Projekt nazywa się "Naprawa główna torowiska tramwajowego". W ramach inwestycji szykuje się wymiana 266 metrów torów, wymiana pięciu rozjazdów z napędami, razem z modernizacją sterowania napędami, a także wymiana dwóch rozjazdów mechanicznych przy placu Sikorskiego, ulicy Moniuszki i ulicy Jagiellońskiej. To oznacza, że po remoncie sterowanie ruchem tramwajowym będzie się odbywało automatycznie. Będą też remontowane perony i modernizowane oświetlenie. Dzięki rewitalizacji na placu Sikorskiego ma być nie tylko ładniej, ale i bezpieczniej. Generalnym wykonawcą została krakowska spółka Tor-Krak specjalizująca się między innymi w remontach i budowie torów i rozjazdów kolejowych oraz tramwajowych, a także w modernizacji linii kolejowych i tramwajowych.

zródło - POLSKA Dziennik Zachodni

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#92 Post autor: shinkadamo » 20 kwie 2008, 23:05

Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#93 Post autor: hanys76 » 21 kwie 2008, 10:29

Trwający w Bytomiu od połowy marca remont Placu Sikorskiego może się opóźnić. Spółka Tramwaje Śląskie realizuje dość okrojony projekt. O szczegółach mówi Piotr Koj - prezydent Bytomia.

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#94 Post autor: shinkadamo » 21 kwie 2008, 19:08

Ważne, że sieć też będą chcieli nową zawiesić. Ale mogli zrobić to od razu!
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#95 Post autor: observator » 28 kwie 2008, 03:11

Peter pisze:19 w Katowicach ? :shock:
Ja niedoczytałem i też zdziwiłem się gdy w piątek zobaczyłem '19' na kwadracie wagonu.
A co do samego remontu Pl. Sikorskiego, jak i ul. Gliwickiej, to mogli się lepiej postarać. Zastanawiam się ile czasu zajmie "przywrócenie" do stanu sprzed remontów...
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#96 Post autor: luki » 17 maja 2008, 13:04

Dziś na Pl. Sikorskiego zauważyłem pewną nowość w rejonie stanowiska 6/41.
Otóż pojawiła sie jakaś tablica elektroniczna z wyświetlaczem.
Przypomina mi to te plany i szkice bodajże z 1998 roku kiedy to takie coś miało być na wszystkich ważniejszych przystankach na trasie "szybkiego tramwaju", m.in. Katowice Rynek, Rondo, Chorzów Rynek, Bytom Pl. Sikorskiego.
Miały być to informacje o najbliższym kursie tramwaju. Z tego co widać to jest zapewne to.
Będzie to zapewne pokazywało za ile przyjedzie tramwaj, ciekawe czy będzie synchronizacja z pociągami które się spóźnią, i ba brane pod uwagę tylko citadisy, czy także stroszaki i zakarliki ...
Załączniki
DSCF7224.JPG
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#97 Post autor: memphis » 17 maja 2008, 13:44

luki pisze:Będzie to zapewne pokazywało za ile przyjedzie tramwaj, ciekawe czy będzie synchronizacja z pociągami które się spóźnią, i ba brane pod uwagę tylko citadisy, czy także stroszaki i zakarliki ...
Ze względu na to, że nie działa żaden system pozycjonowania pojazdów, prawdopodobnie nie będzie działać w ogóle, a w najlepszym razie pokazywać będzie odjazdy rozkładowe.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#98 Post autor: 37 » 17 maja 2008, 17:05

Jak widać na tablicy podano linie 6 i 41

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#99 Post autor: ff » 18 maja 2008, 17:27

luki pisze:Przypomina mi to te plany i szkice bodajże z 1998 roku kiedy to takie coś miało być na wszystkich ważniejszych przystankach na trasie "szybkiego tramwaju", m.in. Katowice Rynek, Rondo, Chorzów Rynek, Bytom Pl. Sikorskiego.
Na tych wizualizacjach z tego co pamiętam był wyświetlony numer linii oraz kierunek, a godziny czy czasu do przyjazdu nie było. I był to wyświetlacz raczej diodowy. A ten słupek wygląda już niestety dość archaicznie. Teraz stosuje się raczej plazmy, tzn. całe ekrany ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#100 Post autor: luki » 18 maja 2008, 17:58

ff pisze:Na tych wizualizacjach z tego co pamiętam był wyświetlony numer linii oraz kierunek, a godziny czy czasu do przyjazdu nie było. I był to wyświetlacz raczej diodowy.
Tak, ale w opracowaniu było na pewno coś wspomniane o informacji na temat najbliższych tramwajów, tzn. za ile przyjedzie, opóźnienia, itp.
ff pisze:A ten słupek wygląda już niestety dość archaicznie. Teraz stosuje się raczej plazmy, tzn. całe ekrany ;)
heh, dokładnie, z tego co widać to wyświetlacz tylko dla cyfr w dodatku nie jest to typowy wyświetlacz lecz tablica z ruchomymi elementami malowanymi na czarno i żółto - czyli typowa gra kolorów, taka prostsza wersja wyświetlaczy jakie mamy w tramwajach.
A jak to najpierw zobaczyłem to myślałem że to będzie stacja pogodowa (temperatura i data/godzina), jednak po co druga jak jest o wiele bardziej zaawansowana na punkcie regulatorskim :mryellow:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości