Torowisko w Świętochłowicach

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

Torowisko w Świętochłowicach

#1 Post autor: 105N #338 » 16 mar 2014, 20:47

Mam pytanie, kiedy był remontowany odcinek od granicy z Chorzowem aż do deptaku w Świętochłowicach?
Obrazek

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Torowisko w Świętochłowicach

#2 Post autor: KZKGaPowicz » 17 mar 2014, 10:07

105N #338 pisze:Mam pytanie, kiedy był remontowany odcinek od granicy z Chorzowem aż do deptaku w Świętochłowicach?
Kojarzę tylko wymianę betonowych płyt na torowisku wzdłuż ul. Katowickiej od sklepu Plus (obecnie Biedronka) aż do deptaka w 2004 r. (bodajże był to wrzesień).
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2014, 23:37 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#3 Post autor: 105N #338 » 17 mar 2014, 11:32

A ja za to kojarzę całkowitą wymianę torowiska u wylotu ulicy Żołnierskiej (mogło to być około 2000 - 2001 roku ), chyba, że mi się coś pomyliło...
Obrazek

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4 Post autor: luki » 17 mar 2014, 13:17

Może to była przebudowa linii kolejowej (budowa wiaduktu kolejowego przy Urzędzie Miasta i obniżenie poziomu ulicy), którą przesunięto lekko na Zachód jako przygotowanie do budowy Drogowej Trasy Średnicowej. Ze starego szlaku został tylko wiadukt nad ul. Wolności oraz zlikwidowany nad Katowicką (granica z Chorzowem). Ponadto każdy zauważy, że pociągi jadące w relacji Katowice - Gliwice na stacji Chorzów Batory odbijają na tory w bok, co jest ewidentnym śladem przebudowy.

Samo torowisko od granicy z Chorzowem do deptaku raczej nie było remontowane (no może kiedyś, ale pewnie jeszcze wcześniej niż w latach 90-tych).
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#5 Post autor: 105N #338 » 17 mar 2014, 17:45

Ale trzeba przyznać, że jest w bardzo dobrym stanie i muszę powiedzieć, że tory robione taką technologią są o wiele bardziej "miękkie" niż te nowe płyty na ul. Armii Krajowej, tak samo zresztą jest z podkładami betonowymi, są twardsze niż drewniane i osobiście uważam, że wolałbym, by robiono torowiska dalej na podkładzie drewnianym, bo nie dość, że tory cichsze, to jeszcze, jak wcześniej pisałem, bardziej amortyzowane...
Obrazek

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#6 Post autor: luki » 17 mar 2014, 18:08

Chyba żartujesz, podkłady drewniane są nieekologiczne oraz niepraktyczne z uwagi na szybkie niszczenie.
A te płyty, jeśli nawet miejscami wyglądają dobrze, to poczekaj aż te drewniane podkłady spróchnieją, płyta wylezie wyżej, a tor pod wagonem się ugnie, eNką już się na czymś takim zawiesisz.
Przykład
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#7 Post autor: 888 » 17 mar 2014, 19:18

Wymieniano płyty oraz szyny (większość), samych podkładów nie ruszano.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#8 Post autor: 105N #338 » 17 mar 2014, 21:50

Przecież są nowoczesne środki, które zapobiegłyby niszczeniu i gniciu tego drewna. Na podkładach betonowych też będą się tory krzywiły, wystarczy, że parę razy tąpnie i już będzie to wyglądało jak przed remontem, poza tym, te tory są nowe i już nie za proste, trzęsie na nich, jakby je po pijaku układali. :mryellow: Ale w sumie dobrze, bo nie cierpię efektu stołu, (obecnie na Armii Krajowej) jest to denerwujące, chociaż fakt, że nie niszczą się wagony, ale zobaczymy, jak ten żelbeton zacznie pękać i za x lat i ta ulica będzie taka jak była :?
Wracając do Świętochłowic, to torowisko na deptaku, jaką jest robioną technologią (remont 2003)? Nie jest to to samo, co na deptaku w Chorzowie?
Obrazek

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#9 Post autor: 888 » 04 kwie 2014, 17:48

Może ktoś czytał w dodatku Dziennika Zachodniego artykuł, który potwierdza informację dotyczącą remontu torowiska od Piaśnik Skrzyżowania do granicy z Bytomiem. W tym roku mają ruszyć prace. Dodatkowo TŚ we własnym zakresie ma remontować odcinek w drugą stronę do Osiedla Skałki. Jednocześnie z tym remontem ma być przebudowa ulicy Bytomskiej (dwa pasy kosztem węższego chodnika od strony "Skałki". No cóż... Nie zobaczę to nie uwierzę.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#10 Post autor: barus » 18 wrz 2014, 18:24

888 pisze:Może ktoś czytał w dodatku Dziennika Zachodniego artykuł, który potwierdza informację dotyczącą remontu torowiska od Piaśnik Skrzyżowania do granicy z Bytomiem. W tym roku mają ruszyć prace. Dodatkowo TŚ we własnym zakresie ma remontować odcinek w drugą stronę do Osiedla Skałki. Jednocześnie z tym remontem ma być przebudowa ulicy Bytomskiej (dwa pasy kosztem węższego chodnika od strony "Skałki". No cóż... Nie zobaczę to nie uwierzę.
Ja czytałem, bo m. in. dzięki mnie ten artykuł powstał.
Byłem u prezydenta z petycją w sprawie ogromnego hałasu na skrzyżowaniu Bytomskiej z Chorzowską w Piaśnikach spowodowanego tirami i zniszczonymi torami. Dużo by pisać.

W każdym razie, dziennikarka się ze mną skontaktowała, potem napisała właśnie ten artykuł o remoncie torów i o projekcie przebudowy Bytomskiej.

Skoro na remont torów Piaśniki-Łagiewniki czekamy już kilka lat, bo od 2011 roku jest wciąż przesuwany, to na kapitalny remont Bytomskiej pewnie poczekamy również kolejne kilka lat, bo dopiero jest koncepcja projektu, potem musi być projekt, potem przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, potem przetarg na wyłonienie wykonawcy i dopiero potem remont. Masakra.

W sumie Prezydent obiecał mi osobiście, że remont tej ulicy zostanie wykonany w 2013 i 2014 roku i oczywiście nic z tego. Faktem jest, że robi dużo innych dobrych rzeczy w Świętochłowicach, ale akurat ulicę Bytomską olewa, a to główna ulica w mieście.

strak
Posty: 14
Rejestracja: 31 mar 2014, 21:08
Lokalizacja: śląsk

#11 Post autor: strak » 18 wrz 2014, 21:34

Może by się ktoś zajął torowiskiem wzdłuż ulicy Łagiewnickiej w Chropaczowie; pomiędzy przystankami Chropaczów Ratusz a Chropaczów Lampego. Tam torowisko jest w stanie fatalnym. A tramwaj jak jedzie, to w okolicach rozjazdu na mijance w okolicach Chropaczów Ratusz aż huczy i jest głośno. Niech TŚ to naprawią! Tam starsze osoby mieszkają! Niech ktoś o tym pomyśli! Ktoś, kto jest na forum ze Świętochłowic, niech interweniuje w KZK GOP i Urzędzie Miasta!
strak

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#12 Post autor: 105N #338 » 18 wrz 2014, 23:08

strak pisze:A tramwaj jak jedzie, to w okolicach rozjazdu na mijance w okolicach Chropaczów Ratusz aż huczy
Na zakręcie tramwaj zawsze będzie wydawał taki dźwięk, nawet na nowym torowisku.
Obrazek

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#13 Post autor: KZKGaPowicz » 18 wrz 2014, 23:28

Z-ca Prezydenta Miasta, Pan Bartosz Karcz tłumaczył na sierpniowej sesji RM (podczas dyskusji nt. zamontowania sygnalizacji świetlnej dla pieszych (na żądanie), bodajże na skrzyżowaniu ul. Bytomskiej i Sikorskiego), że nie stać miasta na wykonanie remontu ul. Bytomskiej tylko z własnych środków. Miasto zamierza złożyć wniosek o dofinansowanie, wtedy remont będzie kompleksowy aż do Łagiewnik.
Link (od 47:04 do 51:56).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#14 Post autor: elot360 » 18 wrz 2014, 23:30

KZKGaPowicz pisze:Z-ca Prezydenta Miasta, Pan Bartosz Karcz tłumaczył na sierpniowej sesji RM (podczas dyskusji nt. zamontowania sygnalizacji świetlnej dla pieszych (na żądanie), bodajże na skrzyżowaniu ul. Bytomskiej i Sikorskiego), że nie stać miasta na wykonanie remontu ul. Bytomskiej tylko z własnych środków. Miasto zamierza złożyć wniosek o dofinansowanie, wtedy remont będzie kompleksowy aż do Łagiewnik.
Link (od 47:04 do 51:56).
Może się nie znam, ale skoro tramwaje są hitem jeżeli chodzi o dofinansowania, to dało by radę zaliczyć to jako zadanie, z naprawą / uzupełnieniem infrastruktury towarzyszącej?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#15 Post autor: 888 » 19 wrz 2014, 18:56

Każdy kto jechał przez Chropaczów to wie jaka jest sytuacja. Szczególnej uwagi wymaga ten odcinek od Biedronki do Ratusza (Chrop.). Tam wygląda tak jakby po torowisku zamiast tramwajów jeździły czołgi. Ale nie wymagajmy że od razu po latach zaniedbań będzie wszędzie remont tam gdzie nakazuje zdrowy rozsądek ;) Jeszcze kilka lat wstecz sensację budziły pobieżne wymiany szyn i podkładów tudzież zwrotnic. A teraz ?? No proszę. Apetyt rośnie w miarę jedzenia...
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#16 Post autor: barus » 19 wrz 2014, 19:06

Ulica Bytomska to zmora Świętochłowic. Mieszkam przy tej ulicy. TIR za TIREM. Ogromny ruch jak na Zakopiance. Dramat jaki hałas. Do tego stare trzeszczące tory i rozwalona stukająca krzyżówka w Piaśnikach.
O przebudowie ulicy Bytomskiej już mówił poprzedni Prezydent, ale na mówieniu się skończyło :cry:

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#17 Post autor: elot360 » 19 wrz 2014, 20:09

Ruch jak na Zakopiance? Byłeś tam kiedyś, bo chyba raz na dłuższy czas nie masz korków na długości kilkunastu kilometrów pod oknami prawda? Bytomska chyba sama w sobie nie jest taka zła, na odcinku w Chropaczowie jest ładna i szeroka, tylko torowisko takie... O ruchu drogowym się nie wypowiadam.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#18 Post autor: barus » 19 wrz 2014, 21:53

elot360 pisze:Ruch jak na Zakopiance? Byłeś tam kiedyś.
Powtarzam: mieszkam przy niej i gapię się na nią z okna. W dodatku jeżdżę nią codziennie. Na odcinku Piaśniki-Skałka (DTŚ) w godzinach szczytu (7-8 i 16-17) jest totalny korek. Dramat, ile aut. A wszystkie tiry też puszczają na nią, a nie przez Chorzów i Rudę.
Powiem więcej. Na Zakopiance korki tylko bywają, gdy jest pora wyjazdu turystów, a na Bytomskiej korki są codziennie. Ta ulica jest zawalona samochodami, dlatego między Piaśnikami-Skrzyżowaniem z Chorzowską a skrzyżowaniem z Krasickiego chcą ją poszerzyć o kolejny pas.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości