Remont unijny - Sosnowiec

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Remont unijny - Sosnowiec

#1 Post autor: R_G » 19 kwie 2013, 12:47

Rozpoczyna się modernizacji torowiska od skrzyżowania z ulicą Żeromskiego do pętli na Zagórzu.
Zmiana rozkładów jazdy na liniach 15, 36 i 46 od dnia 22.04.2013 r. w związku z remontem torowiska w ciągu ul. 3-go Maja w Sosnowcu

Podaje się do wiadomości, że z dniem 22.04.2013 r.wprowadza się zmiany w rozkładach jazdy dla linii 15, 36 i 46 zgodnie z poniższym:
Linia nr 15 – będzie kursować na trasie: Katowice Pl. Miarki – Sosnowiec pętla Będzińska,
Linia nr 36 – będzie kursować na trasie: Sosnowiec Rondo im. Gierka – Brynów pętla,
Linia nr 46 – będzie kursować na dotychczasowej trasie ( zmianie ulegają godziny odjazdów )

Na odcinku Zagórze Osiedle – Sosnowiec Urząd Miasta zostanie uruchomiona przez KZK GOP linia autobusowa T-15.
Źródło: Tramwaje Śląskie.

Czyli i Mysłowice i Sosnowiec doczekały się bezpośredniej strzały na Brynów.
Autobusy jak wynika ze strony KZK GOP będą Meteoru, a częstotliwość powala... :mryellow:
Kierunek: Urząd Miasta -> http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... trasy=8328
Kierunek: Zagórze -> http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... trasy=8329
Swoją drogą przystanek "Sosnowiec Rondo im. Gierka" nie istnieje, a więc zrobiliby coś z tym, bo się wiecznie powtarza z tym problem. Raz Wspólna, raz Rondo.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#2 Post autor: DW » 19 kwie 2013, 13:26

Jeszcze niedawno koncepcja była zupełnie inna. Najpierw remont odcinka Estakada - Sielec Park. Następnie odcinek w kierunku Zagórza z ruchem po jednym torze. Podczas remontu na odcinku Środula - Zagórze do Środuli miały jeździć Helmuty a dalej zatramwaje.

Linie 15 i 36 będą razem tworzyć dość nieregularną częstotliwość 11-19 min., ale to najwidoczniej przez konieczność braku postoju na Rondzie Gierka, aby na Brynowie było 15 min.
15 mogła przy okazji pełnić rolę linii uzupełniającej z Centrum na Pogoń, ale oczywiście dubluje się w każdym kursie z pozostałymi liniami:
- z Pogoni jedzie 1 minutę po 21 lub 24 (w drugim przypadku pojedzie stadko: 24, 15, 27),
- na Pogoń jedzie 2 minuty po 21 lub 1 minutę przed 24 (ale zarazem 3 minuty po 27).
Przesunięcie odjazdów o 15 min. (czyli zamiana godzinami 15 z 36) już by dużo dała.

Obsada przestawia się następująco:
36 - 4 pociągi, pewnie Helmuty,
15 - 4 pociągi + 1 nocny (czyżby na dziennych miało się pojawić co innego niż solówki?).

Kursy zatramwaju są pewnie dopasowane do napełnień na tym odcinku 15-stki, ale ktoś z tymi cięciami pojechał aż nadto ;) Choć jest to uzasadnione - T-15 jedzie tą samą trasą co autobusy linii 622 i 106, a z Centrum na Środulę Osiedle i Zagórze Osiedle można jeszcze dotrzeć liniami 299, 723, 220, 221, 808, 811, 815, więc bez wątpienia zatramwaj co 15' mógłby być obsługiwany zastępczą komunikacją Kolei Śląskich (tj. VW Touran) :-P

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#3 Post autor: Iwo » 19 kwie 2013, 23:36

DW pisze:Obsada przestawia się następująco:
36 - 4 pociągi, pewnie Helmuty,
15 - 4 pociągi + 1 nocny (czyżby na dziennych miało się pojawić co innego niż solówki?).
105N solo. Nie ma żadnego + nocny - są pociągi 1501, 1502 ( zadanie łączone z poc 2702 - wyj. 20:18 zj. 22:53 ) 1503, 1505 i 1505. Nocne pociągi pozostają bez zmian - 1501 i 1503.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#4 Post autor: R_G » 20 kwie 2013, 11:19

Wczoraj także ujawniono przetarg na wykonanie zadań: 20, 26, 27, 27a.
Termin składania ofert ubiega 6 czerwca, a na wykonanie robót wykonawca będzie miał 16 miesięcy od podpisania umowy.
SIWZ -> http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... siwz79.pdf
Dok. proj. -> http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... jrp792013/

Trzeba trochę czasu żeby przebrnąć ;)
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#5 Post autor: Sebastian22 » 01 lip 2013, 22:42

i co dalej z tym remontem torowiska na stawikach i dobudowy 2go toru ?

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#6 Post autor: skoti » 30 sie 2013, 18:18

Sebastian22 pisze:i co dalej z tym remontem torowiska na stawikach i dobudowy 2go toru ?
''Szybki tramwaj'' z Katowic do Sosnowca za 16 miesięcy
Formalności stało się zadość i warta 41 mln zł umowa między Tramwajami Śląskimi a firmą Skanska została podpisana. Za te pieniądze w 16 miesięcy firma dobuduje m.in. 2200 metrów drugiego toru na łączącej Katowice i Sosnowiec linii tramwajowej nr 15.

- Drugi tor wybudujemy na odcinku 700 m na ul. Sobieskiego w Sosnowcu - przypomina Tomasz Valik, menedżer projektu ze Skanska Czechy. - Zmodernizujemy też istniejące torowisko na tej ulicy - mówi.

Krzysztof Kamiński ze Skanska Polska dodaje, że w Katowicach drugi tor powstanie na odcinku 1500 m ulicy Sosnowieckiej. W Katowicach budowane będą także m.in. chodniki i ścieżki rowerowe, które zamówiły władze Katowic.

Kierowców z Sosnowca ucieszy zapewne wiadomość, że przy okazji modernizacji torowiska u zbiegu ul. Piłsudskiego i Sobieskiego wymienione zostaną również przejazdy na tym skrzyżowaniu. W ramach kontraktu, remontowany będzie także odcinek od ronda Gierka do ul. Mościckiego (odcinek do ul. 3 Maja modernizowany będzie w odrębnym kontrakcie).

Tramwaje Śląskie nie precyzują o ile po dobudowie drugiego toru (zniknie tzw. mijanka na jednym torze) skróci się trwająca dziś około 33 minuty podróż od dworca PKP w Sosnowcu na rynek w Katowicach. Wiadomo natomiast, że linię będzie obsługiwać część z 30 zamówionych w bydgoskiej Pesie nowoczesnych tramwajów, a trasa ma być w przyszłości linią tzw. szybkiego tramwaju.

Jak poinformowała Skanska, wszystkie wymienione prace powinny się zakończyć w 16 miesięcy.
Źródło tekstu: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... z2dTAtf5Qi

pdobno poprzez wprowadzenie na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną priorytetu dla tramwajów poprawi się również komunikacja między miastami, a czas przejazdu pomiędzy miastami skróci się o około 5-10 proc.

Dają maks 10 % na czas przejazdu 33 min. tj. 3,3 min normalnie szał ;)

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#7 Post autor: Slim » 31 sie 2013, 16:48

skoti pisze:pdobno poprzez wprowadzenie na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną priorytetu dla tramwajów poprawi się również komunikacja między miastami, a czas przejazdu pomiędzy miastami skróci się o około 5-10 proc.

Dają maks 10 % na czas przejazdu 33 min. tj. 3,3 min normalnie szał ;)
Jeszcze przed remontem motorowi odjeżdżali z pętli 3 minuty później żeby od Zamkowej jechać już planowo, spokojnie na całej trasie da się skrócić około 10 minut.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#8 Post autor: skoti » 13 wrz 2013, 18:21

Najprawdopodobniej do 30 września nie uda się oddać do użytku remontowanej części trasy linii tramwajowej numer 15 w Sosnowcu. Prace na ulicy Sobieskiego również rozpoczną się w późniejszym terminie.
Od kwietnia trwa remont linii tramwajowej od skrzyżowania z Żeromskiego aż do pętli. Niestety, prace najprawdopodobniej trochę się wydłużą. – Wszystko wskazuje na to, że terminu nie uda się dotrzymać. Wykonawca czeka na dostarczenie pewnych elementów, ale dostawca z Niemiec opóźnia się – mówi Andrzej Zowada z Tramwajów Śląskich. Opóźnienie jednak nie będzie wielkie, a w październiku inwestycje zostanie zakończona. Tuż po niej, remontu doczeka się odcinek od “ślimaka” do rozjazdu z Żeromskiego.

Wbrew wcześniejszym informacjom, budowa nowego torowiska na Sobieskiego w Sosnowcu nie rozpocznie się we wrześniu, a… w marcu. To jednak nie oznacza, że wykonawca ma opóźnienie. – Po prostu prace rozpoczną się najpierw od strony Katowic – mówi Andrzej Zowada. Na ulicy Sosnowieckiej torowisko będzie wbudowane w jezdnię, a tramwaje do marca będą mogły jeździć po starych torach. Obędzie się więc bez zmian w rozkładzie jazdy. Te nastąpią dopiero w 2014 roku.
Źródło tekstu

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#9 Post autor: skoti » 23 wrz 2013, 14:55

Prac torowych ciąg dalszy.....

(wiem wiem nie piszemy postu za postem, ale fotosy dzisiejsze tj. 23.09.2013 i nie chciałem łączyć z postem powyżej 13.09.2013)
Załączniki
DSC01472.jpg
DSC01473.jpg

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#10 Post autor: hanys76 » 11 paź 2013, 15:40

A tymczasem na remontowanym wiadukcie nad ulicą Orląt Lwowskich na Niwce kolejna niespodzianka, której się nie spodziewano.
LINK
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
yumoto
Posty: 21
Rejestracja: 07 sie 2013, 12:01
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: yumoto » 24 paź 2013, 11:15

Dobra by była odbudowa torowiska między przystankami Sosnowiec Wspólna-Ostrogórska w ulicę Kościelną, kiedyś tam już przejeżdżał tramwaj...poprowadzić dalej wzdłuż Urzędu miasta...i połączyć ze ślimakiem :spoko:
"25" Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy-Wojkowice Żychcice Pętla

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#12 Post autor: skoti » 04 lis 2013, 16:57

Wkrótce tramwaje zaczną kursować do Zagórza
Trwa modernizacja trasy linii tramwajowej nr 15 w Sosnowcu. W weekend wybraliśmy się na plac budowy, by sprawdzić jak wiele jeszcze brakuje do zakończenia prac na odcinku od pętli w Zagórzu do skrzyżowania ul. 3 Maja i Żeromskiego.

Ostatnim razem zawitaliśmy na plac budowy na początku października. Od tego czasu powstała już większość peronów przystosowana m.in. obsługi niskopodłogowych tramwajów, na większości trasy torowisko zostało już także zabetonowane.

Przy pętli w Zagórzu wymieniono też niewielki odcinek torów, bo samej pętli nie było w zakresie prac. Jak pisaliśmy, ma to związek z planowaną za kilka lat budową tunelu i wydłużeniem linii tramwajowej w głąb osiedla.

- Zakładamy, że tramwaje znów zaczną kursować do Zagórza w drugiej połowie listopada tego roku - mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

Pisaliśmy wcześniej, że prace są opóźnione, ale firma ZUE Kraków nie będzie za nie karana, bo rozliczana będzie z terminowego zakończenia prac na całym odcinku od pętli do ''ślimaka'', a ten umowa wyznaczyła na wrzesień 2014.

Wraz z końcem prac na odcinku od pętli do skrzyżowania ul. 3 Maja i Żeromskiego, rozpocznie się przebudowa odcinka do popularnego ''ślimaka''. W tym przypadku wyłączony z użytkowania będzie już tylko jeden tor.

Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... z2jh18YV2Y

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#13 Post autor: hanys76 » 08 lis 2013, 21:59

A Tutaj ciekawostka, stare torowisko nie pokrywa się z nowym. Trochę się rozmineli i zastanawiam się jak to połączą teraz.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#14 Post autor: Slim » 09 lis 2013, 09:20

Zapewne trzeba teraz rozebrać cały łuk.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#15 Post autor: DW » 09 lis 2013, 10:13

Łuk również ma być modernizowany. Całkiem możliwe, że w projekcie ma być on przesunięty. Może chodzi o większy promień łuku?

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#16 Post autor: hanys76 » 09 lis 2013, 10:20

DW pisze:Łuk również ma być modernizowany. Całkiem możliwe, że w projekcie ma być on przesunięty. Może chodzi o większy promień łuku?
Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie bo narazie to wygląda jak w filmach Barei :)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#17 Post autor: adam86 » 09 lis 2013, 16:14

Co niby wygląda jak na filmie Barei?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#18 Post autor: skoti » 12 lis 2013, 16:16

Foty z dnia 12.11.2013
Załączniki
DSC01602.jpg
DSC01601.jpg
DSC01600.jpg
DSC01599.jpg
DSC01597.jpg
DSC01596.jpg
DSC01595.jpg
DSC01594.jpg
DSC01593.jpg
DSC01592.jpg

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#19 Post autor: skoti » 12 lis 2013, 16:18

Drugi post ze względu na ilość fotek
Załączniki
DSC01591.jpg
DSC01590.jpg
DSC01588.jpg

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#20 Post autor: Slim » 27 lis 2013, 05:14

Trwają przygotowania do 2 etapu remontu 3-go maja, wygląda na to że w poniedziałek tramwaje wrócą na trasę do Zagórza.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#21 Post autor: skoti » 27 lis 2013, 14:23

Linia nr 15 za dwa tygodnie, wiadukt nad Orląt Lwowskich dopiero w lutym?
Kończy się remont linii tramwajowej do Zagórza, a ruch zostanie przywrócony w grudniu. Przedłuży się za to remont wiaduktu nad ulicą Orląt Lwowskich w Sosnowcu.
Problem na Orląt Lwowskich pojawił się kilka tygodni temu. Przyczółki, na których miało zostać zamontowane nowe przęsło, nie nadawały się do użytku. To spowodowało, że prace przedłużą się i będą droższe. – Projekt powstał, wykonawca już przystąpił do tych prac. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem – czyli, jeśli zima nie będzie przesadnie przeszkadzać – ruch po nowym wiadukcie powinniśmy wznowić na przełomie stycznia i lutego 2014 roku – mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich. Do tego czasu, mieszkańcy części Niwki oraz Modrzejowa, muszą uzbroić się w cierpliwość. Dodatkowy koszt inwestycji to milion złotych.

Tymczasem jest coraz bliżej wznowienia połączenia tramwajowego do Zagórza. Według nieoficjalnych informacji, ma to nastąpić w 2 tygodniu grudnia, jeśli nic nie stanie na przeszkodzie.
Twoje Zagłębie

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#22 Post autor: DW » 02 mar 2014, 20:42

Od jutra ruch na odcinku Sielec Park - Sosnowiec Estakada będzie się odbywał po nowym torze.
Przy okazji wydłużono odcinek jednotorowy, który zaczyna się za przystankiem Estakada za skrzyżowaniem z ulicą Parkową i kończy się dopiero prawie w połowie ulicy Żeromskiego. Tam też został tymczasowo przeniesiony przystanek Sielec Park.
Nie zauważyłem jeszcze gdzie zamontowano rozjazd umożliwiający wjazd na jednotor tramwajom linii 15. Zapewne jest w miejscu dawnego tymczasowego przystanku. Z powodu wydłużenia jednotoru wjazd i zjazd będzie się teraz odbywał z trzech kierunków (Zagórze, Pogoń, Centrum).

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#23 Post autor: Szociu » 02 mar 2014, 21:49

Na 15 jest rozjazd nakładkowy przed łukiem przed przyst. Sielec Kąpielisko. Co ciekawe otwierany będzie tor lewy, a na Żeromskiego rozjazd jest zabudowany tak, że tramwaje wjadą tam na tor prawy.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#24 Post autor: DW » 02 mar 2014, 21:56

Szociu pisze:Na 15 jest rozjazd nakładkowy przed łukiem przed przyst. Sielec Kąpielisko.
Przed przystankiem od strony Zagórza czy Centrum?
Szociu pisze:Co ciekawe otwierany będzie tor lewy, a na Żeromskiego rozjazd jest zabudowany tak, że tramwaje wjadą tam na tor prawy.
Na to nie zwróciłem uwagi ;) Podejrzewam, że prace prowadzone będą również na skrzyżowaniu Żeromskiego z 3 Maja, stąd wydłużony jednotor i taka organizacja ruchu.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#25 Post autor: Szociu » 02 mar 2014, 23:17

Pozwoliłem sobie zrobić na szybko mały schemat w Paint'cie jak to wygląda. Mijałem przed chwilą 105Na, która zjeżdżała do zajezdni po starym torze, rozjazd od strony Estakady jest jeszcze nie ruszony, zapewne aby umożliwić zjazdy i zostanie przebudowany w nocy.
Załączniki
przebudowa.png

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#26 Post autor: DW » 03 mar 2014, 09:11

Rzeczywiście ruch odbywa się po starym torze. Pewnie najpierw dokończone zostaną prace na torze w kierunku Zagórza.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#27 Post autor: skoti » 09 mar 2014, 16:58

Sosnowiec Ul. 3-Maja i Ul. Żeromskiego. Foty z dnia 09.03.2014
Załączniki
9.jpg
8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
Ostatnio zmieniony 30 mar 2014, 17:38 przez skoti, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#28 Post autor: elot360 » 09 mar 2014, 20:38

Odnośnie fotki nr. 4, kiedy chociażby o tyle nowe tory mijają się ze starymi, jak rozwiązuje się ten problem?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#29 Post autor: rifi » 09 mar 2014, 20:41

elot360 pisze:Odnośnie fotki nr. 4, kiedy chociażby o tyle nowe tory mijają się ze starymi, jak rozwiązuje się ten problem?
Ten przejazd będzie również remontowany :)

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#30 Post autor: Szociu » 10 mar 2014, 22:47

Przechodziłem przed chwilą ulicą Sobieskiego w Sosnowcu. Sieć trakcyjna została już zdemontowana, zostały jedynie wieszaki i przewody sygnalizacji mijankowej. Z racji braku przejazdu do Katowic ulica ta bardzo opustoszała, gdyby zobaczył ją ktoś kto nie wie, że to modernizacja, mógłby odnieść wrażenie, że to jakaś zapomniana linia. Wszystko idzie do przodu i bardzo fajnie, aczkolwiek w mojej i pewnie jeszcze wielu osób głowie ten jednotorowy odcinek pozostanie i będzie czasami wspominany z sentymentem jako jeden z zanikających symboli pogranicza Śląska i Zagłebia.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#31 Post autor: skoti » 30 mar 2014, 17:44

Sosnowiec Ul. 3-Maja i Ul. Żeromskiego. Foty z dnia 30.03.2014
Specjalne podziękowania i pozdrowienia dla PANI z "butki"
Załączniki
8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#32 Post autor: skoti » 19 kwie 2014, 23:07

Sosnowiec Ul. 3-Maja i Ul. Żeromskiego. Foty z dnia 19.04.2014
Załączniki
12.jpg
11.jpg
10.jpg
9.jpg
8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#33 Post autor: skoti » 19 kwie 2014, 23:08

Sosnowiec Ul. 3-Maja i Ul. Żeromskiego. Foty z dnia 19.04.2014
(Wiem że post za postem, ale limity fotek ;) )
Załączniki
2.jpg
1.jpg

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#34 Post autor: Linia26 » 21 kwie 2014, 18:33

Co słychać na granicy Sosnowca i Katowic:
Załączniki
2014-04-21_183128.jpg
2014-04-21_183214.jpg
2014-04-21_183248.jpg
Pozdrawiam, Kamil :)

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#35 Post autor: skoti » 21 kwie 2014, 18:40

Linia26 pisze:Co słychać na granicy Sosnowca i Katowic:
Wygląda jak zamknięte przejście graniczne ;)

Edycja 29.04.2014

Weekend zmian. Tramwaje pojadą nowym torowiskiem
Modernizująca torowisko tramwajowej przy ul. 3 Maja w Sosnowcu firma ZUE Kraków, planuje przełożenie ruchu na przebudowaną już część torowiska między ślimakiem a ul. Żeromskiego. Będzie to jednak wymagało wcześniejszych zmian w kursowaniu tramwajów.

Przełożenie ruchu będzie wymagało przebudowy rozjazdów w rejonie skrzyżowań z ul. Żeromskiego i Parkową. Z tego powodu, a także z uwagi na prace na łukach w rejonie ul. Żeromskiego, od godz. 7 w czwartek do godz. 22 w niedzielę nastąpi kilka zmian w kursowaniu tramwajów. I tak:

- linia nr 15 zostanie zawieszona

- linia nr 21 kursować będzie na trasie Dąbrowa Górnicza Huta Katowice - Będzin Cmentarz Komunalny (pętla Będzińska)

- linia nr 22 będzie kursować na swojej zwykłej trasie wg rozkładu jazdy na soboty

- linie nr 24 i 26 pozostaną na swoich dotychczasowych trasach

- linia nr 27 będzie kursować na trasie Kazimierz Górniczy - Milowice

- uruchomiona zostanie linia nr 51 kursując na trasie Będzin Zajezdnia - Pętla Będzińska wykonując wszystkie planowe kursy linii nr 27 na tej trasie

Na trasie Będzin Cmentarz Komunalny - Sosnowiec Dworzec PKP - Sosnowiec Ostrogórska, KZK GOP uruchomi autobusową komunikację zastępczą, kursująca z częstotliwością co 20 minut.

Od poniedziałku 5 maja możliwy będzie znów przejazd pod wiaduktem nad ul. Żeromskiego i skręt w prawo w ul. 3 Maja.
LINK

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#36 Post autor: DW » 29 kwie 2014, 18:11

skoti pisze:- linia nr 15 zostanie zawieszona
Warto zauważyć, że w zamian nie będzie żadnego autobusu zastępczego. Choć ciężko mi stwierdzić czy to plus czy minus ;)
skoti pisze:- uruchomiona zostanie linia nr 51 kursując na trasie Będzin Zajezdnia - Pętla Będzińska wykonując wszystkie planowe kursy linii nr 27 na tej trasie
Widząc takin numer linii nie nasuwa mi się żadna inna myśl niż ta, że TŚ chcą nieudolnie naśladować Kraków czy Wrocław, gdzie linie tymczasowe mają zupełnie inną numerację. W naszych realiach i przy skróceniu linii na niespełna 4 dni bez zmiany jej trasy nie widzę w tym żadnego sensu. Ciekawi mnie z jakim otablicowaniem wyjadą wozy na tą linię. Zapewne poślą tam stopiątki z wyświetlaczami a za szybą będą zwykłe tablice kierunkowe, bo nikt nie będzie raczej robił specjalnych tablic na jeden weekend. Ponadto ludzie i tak będą czekać na przystankach na 27.
skoti pisze:- linia nr 21 kursować będzie na trasie Dąbrowa Górnicza Huta Katowice - Będzin Cmentarz Komunalny (pętla Będzińska)
skoti pisze:- uruchomiona zostanie linia nr 51 kursując na trasie Będzin Zajezdnia - Pętla Będzińska wykonując wszystkie planowe kursy linii nr 27 na tej trasie
Chyba tylko u nas skracając dwie rożne linie do tego samego przystanków w komunikatach opisuje się go różnymi nazwami.
skoti pisze:- linie nr 24 i 26 pozostaną na swoich dotychczasowych trasach
Jak słusznie zauważyło KZK GOP na tych liniach zmienią się godziny i trasy w kursach wyjazdowych i zjazdowych.

Zatramwaj ma ponoć kursować od Ostrogórskiej. Ciekawi mnie czy rzeczywiście będzie się zatrzymywać w pobliżu tego przystanku.
Schemat.

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#37 Post autor: Warturtles » 29 kwie 2014, 23:18

skoti pisze:- uruchomiona zostanie linia nr 51 kursując na trasie Będzin Zajezdnia - Pętla Będzińska
Czy ktoś będzie się wybierać na sfotografowanie tego okazu? :)
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#38 Post autor: memphis » 29 kwie 2014, 23:55

DW pisze:Widząc takin numer linii nie nasuwa mi się żadna inna myśl niż ta, że TŚ chcą nieudolnie naśladować Kraków czy Wrocław, gdzie linie tymczasowe mają zupełnie inną numerację.
Czemu TŚ? Przecież to KZK GOP wymyśla.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#39 Post autor: Iwo » 03 maja 2014, 19:56

DW pisze:- linia nr 15 zostanie zawieszona. Warto zauważyć, że w zamian nie będzie żadnego autobusu zastępczego. Choć ciężko mi stwierdzić czy to plus czy minus ;)
To pokazuje dobitnie, że tramwaje linii 15 wożą powietrze i tak na prawdę w obecnej formie bez przedłużenia jej wgłąb osiedla nie ma żadnego sensu...
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#40 Post autor: skoti » 29 maja 2014, 16:51

Może się nie znam, ale niezły sposób szyna na szynie ;)
Linia 15 ul. 3-Maja
Załączniki
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#41 Post autor: luki » 29 maja 2014, 17:55

To jest rozjazd nakładkowy, stosowany już był w Katowicach na Warszawskiej podczas remontu Rynku.
W tym wypadku zamiast pruć nowe torowisko i wstawiać elementy rozjazdu, nakłada się rozjazd nakładkowy i problem z głowy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#42 Post autor: skoti » 25 lip 2014, 13:25

Sosnowiec – prace torowe – dotyczy linii tramwajowych nr 21 i 27.

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z pracami torowymi, które będą prowadzone w rejonie Pogoni w Sosnowcu od godz. 6.00 w sobotę (26 lipca) do godz. 3.30 w nocy z soboty na niedzielę (26/27 lipca) nastąpią zmiany w organizacji ruchu tramwajowego dla linii nr 26 i 27.

Linia nr 21 kursować będzie na trasie Tworzeń Huta Katowice – Będzin Cmentarz Komunalny. Tramwaje linii nr 21 nie będą kursować na terenie Sosnowca.

Linia nr 27 kursować będzie na trasie Kazimierz Górniczy – Milowice Pętla.

Na trasie Będzin os. Zamkowe Pętla – Będzin Cmentarz Komunalny uruchomiona zostanie linia tramwajowa nr 27A.

Na trasie Będzin Cmentarz komunalny – Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Ostrogórska uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza T-21. Autobus kursował będzie z częstotliwością co 15 minut.

T-21
Kierunek Sosnowiec
Będzin Cmentarz Komunalny (przystanek autobusowy) – Pogoń Akademiki (przystanek autobusowy) – Pogoń Rybna (przystanek tymczasowy na wysokości tramwajowego) – Pogoń Klub Kiepury (przystanek autobusowy) – Sosnowiec mariacka (przystanek tymczasowy na wysokości przystanku tramwajowego) – Sielec Park (przystanek tramwajowy na ul. Żeromskiego i autobusowy na ul. 3 Maja) – Sosnowiec Estakada (przystanek autobusowy) – Sosnowiec Dworzec PKP (przystanek autobusowy) – Sosnowiec Wspólna (przystanek tymczasowy na wysokości przystanku tramwajowego) – powrót przez Rondo im. Gierka, ul. Sienkiewicza.

Kierunek Będzin
Sosnowiec Wspólna (przystanek tymczasowy na wysokości przystanku tramwajowego) – Sosnowiec Dworzec PKP (przystanek autobusowy) – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa (przystanek autobusowy) – Sosnowiec Estakada (przystanek tymczasowy przy vyłym szpitalu) – Sielec Park (przystanek autobusowy) – Sielec Kąpielisko (przystanek autobusowy) – Pogoń Kościół (przystanek tymczasowy na wysokości przystanku tramwajowego) – Pogoń Akademiki (przystanek autobusowy) – Pogoń Rybna (przystanek tymczasowy na wysokości tramwajowego) – Będzin Cmentarz Komunalny (przystanek autobusowy).
Uwaga:
Nie będą obsługiwane przystanku tramwajowe zlokalizowane przy torowisku tramwajowym.
W kierunku Sosnowca: Pogoń Kościół (obsługa tego przystanku będzie odbywała się na przystanku autobusowym Pogoń Klub Kiepury)
W kierunku Będzina: Sosnowiec Mariacka, Sosnowiec Podstacja zlokalizowany na ul. Żeromskiego.
LINK

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#43 Post autor: elot360 » 25 lip 2014, 13:41

skoti pisze:Sosnowiec – prace torowe – dotyczy linii tramwajowych nr 21 i 27.
(..) nastąpią zmiany w organizacji ruchu tramwajowego dla linii nr 26 i 27.
Coś mi mówi że w tekście jest cyfrówka :P
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#44 Post autor: Warturtles » 25 lip 2014, 15:21

skoti pisze:Na trasie Będzin os. Zamkowe Pętla – Będzin Cmentarz Komunalny uruchomiona zostanie linia tramwajowa nr 27A.
A więc nie będzie tym razem potworków, niczym linia 51
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości