Pytanie czy linia 7 faktycznie do tego Bytomia (a właściwie Biskupic) pojedzie? Tutaj wszystko jest możliwe.KZKGaPowicz pisze:Wznowienie ruchu na linii nr 7 do Bytomia planowane jest na przełomie kwietnia / maja.
Remont unijny - Bytom oraz Zabrze
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Być może 5 skrócą do Biskupic lub zawieszą i w zamian pojedzie np. 29, a 7 aż do Biskupic. Jest tak jak piszesz, na razie nic nie wiadomo.Boguś pisze:Pytanie czy linia 7 faktycznie do tego Bytomia (a właściwie Biskupic) pojedzie? Tutaj wszystko jest możliwe.KZKGaPowicz pisze:Wznowienie ruchu na linii nr 7 do Bytomia planowane jest na przełomie kwietnia / maja.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Trochę staroć, ale nie znalazłem, aby ktoś wspominał tutaj na forum. Na ul. Katowickiej w Bytomiu zamiast jednego, pojawią się dwa tory na odcinku od ulicy Siemianowickiej do placu Sikorskiego. Przetarg wygrała firma Akbud z Katowic. Prace powinny się zakończyć w połowie 2015 roku.
źródło
źródło
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Zamówienia na stronce tramwai: UE/JRP/273/2012
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... wienia.pdf
Dokładnie strona 11 na dole.
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... wienia.pdf
Dokładnie strona 11 na dole.
Ostatnimi czasy (I na zdjęciach z innych portali) zauważyłem że na przystankach nie ma normalnych słupów z rozkładem, tylko znaki "Drogowe" (Wnioskuje po tym że są w kodeksie). Czy będą stawiane normalne słupy z rozkładem i tabliczkami KZK GOP, czy na aktualnych słupach będą wieszane rozkłady?
EDYCJA 26.06.14
Coś się dzieje na ul. Wolności? Ostatnio z powodu wakacji nie jeżdże do Gliwic, więc nie wiem jaka jest tam sytuacja. Chociaż z ostatnich obserwacji nie wyglądało jakby mieli "zaraz kończyć".
EDYCJA 26.06.14
Coś się dzieje na ul. Wolności? Ostatnio z powodu wakacji nie jeżdże do Gliwic, więc nie wiem jaka jest tam sytuacja. Chociaż z ostatnich obserwacji nie wyglądało jakby mieli "zaraz kończyć".
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Filmik z przejazdu nowym torowiskiem Bytom Łagiewniki prawie w ogóle nie słychać przejazdu wagonu
http://www.youtube.com/watch?v=tZn3MpURK2c
http://www.youtube.com/watch?v=tZn3MpURK2c
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
O tym że się sunie, a na przystanku nie usłyszałem nadjeżdżającego tramwaj napisałem w innym temacie, ale poważnie efekt jest cudowny!
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Zapewne coś się znajdzie105N #338 pisze:Tak samo ciekaw jestem, czy na linia 7 będzie w końcu obsługiwana składami
Mnie właściwie ciekawi czy być może zrobią linie tramwajową która jedzie z Szombierek na Łagiewniki, bo relacja ciekawa. Martwi mnie że taka linia nie miała by "bliższych" końców, chyba żeby zrobić Batory - Biskupice, ale takie tam marzenia
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
A niby skąd weźmiesz te składy? Po tych wszystkich remontach trasa siódemki będzie przystosowana do obsługi przez wagony niskopodłogowe, ale to by wymagało dość dużych przetasowań między zajezdniami.elot360 pisze:Zapewne coś się znajdzie105N pisze:Tak samo ciekaw jestem, czy na linia 7 będzie w końcu obsługiwana składami
Akurat nad odpowiedzią się nie zastanawiałem, odpowiedziałem "z automatu". Ale tak czy owak, nie można być pewnym że niskopodłogowce przy obecno-przyszłych możliwościach tego taboru, zasilą całą siódemkę. Ale jak wiedziemy, nigdy nic nie wiadomo.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Przejazd odbudowaną linią 7 od Łagiewnik do Zamłynia:
https://www.youtube.com/watch?v=o5aA-qcYq-4
Wrażenia pozytywne! Jedzie się bardzo cicho i równo. Jak dzisiaj jechałem to w godzinach szczytu frekwencja dosyć spora była
https://www.youtube.com/watch?v=o5aA-qcYq-4
Wrażenia pozytywne! Jedzie się bardzo cicho i równo. Jak dzisiaj jechałem to w godzinach szczytu frekwencja dosyć spora była
Porównanie Przed i Po odbudowie torowiska Bytom Łagiewniki
https://www.youtube.com/watch?v=54gImslRHxw
Dobrze, by było, gdyby wszędzie tak torowiska wymieniono
https://www.youtube.com/watch?v=54gImslRHxw
Dobrze, by było, gdyby wszędzie tak torowiska wymieniono
Ostatnio zmieniony 06 lip 2014, 12:01 przez DTSN, łącznie zmieniany 2 razy.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
Fakt, torowisko położone idealnie, wiadomo, że czasem wagonem troszeczkę zarzuci ale nie da się ułożyć torowiska idealnie prostego (tzn. da się ale po co? Przez Łagiewniki nie przejeżdża TGV, że potrzebuje stołu... )DTSN pisze:Dobrze, by było, gdyby wszędzie tak torowiska wymieniono
Mnie w tych torach nie podoba się kolor szutru, zdecydowanie lepiej wyglądało by to torowisko obsiane trawą
Teraz tam na trójkącie jest wszystko (prawie połączone tory Szombierki - Sikorski są troszkę nierówno). Mam rozumieć, że torowisko zaleją betonem, a obok będzie asfalt?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Oby nie Citadisy (Karliki), bo one piszczą przy hamowaniu i ruszaniu jak głupie.pycio1400 pisze:Jak zostanie wyremontowane torowisko w Świętochłowicach, to na 7 zobaczymy niską podłogę...
Najlepsze i najcichsze są 105-ki po wymianie przetwornicy.
A wie ktoś, jak długo będą przez Świętochłowice jeździć tramwaje linii 5?
Czyli tak do końca wakacji.Szymek. pisze:Do zakończenia remontu na Zamłyniu.barus pisze:A wie ktoś, jak długo będą przez Świętochłowice jeździć tramwaje linii 5?
Da się to nazwać piszczeniem?barus pisze:Oby nie Citadisy (Karliki), bo one piszczą przy hamowaniu i ruszaniu jak głupie.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
One nie piszczą, tylko jest to dźwięk rekuperacji energii do sieci trakcyjnej.elot360 pisze:Da się to nazwać piszczeniem?barus pisze:Oby nie Citadisy (Karliki), bo one piszczą przy hamowaniu i ruszaniu jak głupie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
A PESY też oddają energię do sieci? Bo nie słyszałem tego "piszczenia".KZKGaPowicz pisze:One nie piszczą, tylko jest to dźwięk rekuperacji energii do sieci trakcyjnej.elot360 pisze:Da się to nazwać piszczeniem?barus pisze:Oby nie Citadisy (Karliki), bo one piszczą przy hamowaniu i ruszaniu jak głupie.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Tyrystorki z lat 2000/2001 wydają charakterystyczny dźwięk przy ruszaniu, a przy hamowaniu inny; "żelazka" natomiast wydają taki sam dźwięk przy ruszaniu i hamowaniu jak stare tyrystorki przy ruszaniu.memphis pisze:Każdy wagon tramwajowy albo trolejbus z elektronicznym układem rozruchu i hamowania wydaje takie lub podobne dźwięki. Stare tyrystory np. buczą.105N #338 pisze:Jeżeli chodzi o "piszczenie", to moderusy też wydają taki dźwięk. Fakt jest to denerwujące, ale chyba nic nie da się z tym zrobić...
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Właśnie, zawsze mnie to zastanawiało, dlaczego ten dźwięk hamowania jest inny?KZKGaPowicz pisze:Tyrystorki z lat 2000/2001 wydają charakterystyczny dźwięk przy ruszaniu, a przy hamowaniu inny; "żelazka" natomiast wydają taki sam dźwięk przy ruszaniu i hamowaniu jak stare tyrystorki przy ruszaniu.memphis pisze:Każdy wagon tramwajowy albo trolejbus z elektronicznym układem rozruchu i hamowania wydaje takie lub podobne dźwięki. Stare tyrystory np. buczą.105N #338 pisze:Jeżeli chodzi o "piszczenie", to moderusy też wydają taki dźwięk. Fakt jest to denerwujące, ale chyba nic nie da się z tym zrobić...
Co jest z zadaniem nr 13 (Przebudowa torowiska w ul. Jagiellońskiej i pod wiaduktem w ul. Zabrzańskiej w Bytomiu)? W dokumentacji (a raczej w tym, co jest na stronie tram-silesia) jest napisane, że miesiąc temu miały się skończyć prace, w tym momencie nie wydaje się także, by tramwaje tędy także jeździły przed wrześniem, chyba że nastąpi nagły cud. W internecie nic nie ma (albo jak zwykle nie umiem szukać). Coś wiecie na ten temat?
A propos innych spóźnionych remontów, na ww. stronie zmienił się termin realizacji zadania nr 50 (Przebudowa torowiska wzdłuż ul. Wolności w Zabrzu do Gliwic). Realizacja projektu podobno za 3 dni. Ktoś widział postęp prac lub wierzy w cuda?
A propos innych spóźnionych remontów, na ww. stronie zmienił się termin realizacji zadania nr 50 (Przebudowa torowiska wzdłuż ul. Wolności w Zabrzu do Gliwic). Realizacja projektu podobno za 3 dni. Ktoś widział postęp prac lub wierzy w cuda?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jeszcze co do tego remontu, czy jeżeli on się skończy, to 18 powróci na stałą trasę czy znowu będzie jakieś "ale"?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Powinna wrócić, ale jednak nie na długo, bo szykuje się remont mostu nad Bytomką w ciągu ul. Piastowskiej w Rudzie (jadąc do Bytomia, przed mijanką Ruda Stawy).elot360 pisze:Jeszcze co do tego remontu, czy jeżeli on się skończy, to 18 powróci na stałą trasę czy znowu będzie jakieś "ale"?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Wynika to z opóźnienia odbudowy torowiska linii 7.elot360 pisze:Co jest z zadaniem nr 13 (Przebudowa torowiska w ul. Jagiellońskiej i pod wiaduktem w ul. Zabrzańskiej w Bytomiu)? W dokumentacji (a raczej w tym, co jest na stronie tram-silesia) jest napisane, że miesiąc temu miały się skończyć prace, w tym momencie nie wydaje się także, by tramwaje tędy także jeździły przed wrześniem, chyba że nastąpi nagły cud. W internecie nic nie ma (albo jak zwykle nie umiem szukać). Coś wiecie na ten temat?
[quote="luki w temacie "Modernizacja Torowiska w Świętochłowicach""]Na pewno poczekają na zakończenie remontu na Zamłyniu, co zapewne nastąpi niebawem.[/quote]A propos Zamłynia, jak to ma być? Zaleją betonem torowisko jak trójkąt na skrzyżowaniu, i wyasfaltują drogę w kierunku Szombierek/Łagiewnik, a potem zaczną dłubać w odcinku asfaltu w kierunku Śródmieścia (ale ostatnio wycisk ma ten kawałek) i puszczą ruch tramwajowy i samochodowy w dwie strony, częściowo w kierunku Bytomia po torowisku, czy jest na to inny "chytry" plan?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Organizacja ruchu ma być niezmieniona względem tego, co było przed zamknięciem, tzn. na ulicy Jagiellońskiej po torowisku tramwajowym jeździły samochody w obu kierunkach, tak samo z resztą jak pod wiaduktem. Torowisko w ul. Jagiellońskiej ma być w płytach prefabrykowanych (Edilon), a jak pod wiaduktem, to musiałbyś zerknąć w dokumentację, bo nie pamiętam teraz.elot360 pisze:A propos Zamłynia, jak to ma być? Zaleją betonem torowisko jak trójkąt na skrzyżowaniu, i wyasfaltują drogę w kierunku Szombierek/Łagiewnik, a potem zaczną dłubać w odcinku asfaltu w kierunku Śródmieścia (ale ostatnio wycisk ma ten kawałek) i puszczą ruch tramwajowy i samochodowy w dwie strony, częściowo w kierunku Bytomia po torowisku, czy jest na to inny "chytry" plan?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Na ul. Jagiellońskiej samochody mogły jeździć tylko w kierunku wiaduktu od strony ul. Katowickiej i Moniuszki. W przeciwną stronę mogły wjeżdżać jedynie tramwaje.Penny pisze:Organizacja ruchu ma być niezmieniona względem tego, co było przed zamknięciem, tzn. na ulicy Jagiellońskiej po torowisku tramwajowym jeździły samochody w obu kierunkach, tak samo z resztą jak pod wiaduktem.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
To jakkolwiek mają zrobić nawierzchnię pod wiaduktem, bo głównie o niego mi chodzi (co tam na Jagiellońskiej, to sam się mogłem domyślić, ale dzięki. ) To puszczą ruch normalnie (kołowy i szynowy) tyle, żeby ten odcinek drogi, który aktualnie jest wykorzystywany (nitka w stronę Śródmieścia) zrobić na beton, to ruch w stronę Śródmieścia (głównie kołowy) będzie chyba puszczany jedną nitką razem z tramwajem.
Jeszcze kwestia przejazdu tramwajowego przez skrzyżowanie z ulicą K. Miarki / Plac Wolskiego. Ten przejazd chyba także idzie pod remont prawda? Głupio by chyba było, że Jagiellońska zrobiona, pod wiaduktem cud, miód, malina, a na skrzyżowaniu Zabrzańska / Łagiewnicka wszystko pięknie.
EDYCJA 08.09.2014, 15:24:
Dzięki temu, że szkoła się zaczęła, miałem możliwość zobaczenia chociażby tego, co dzieje się pod mostem. Tutaj adam86 miał rację, wszystko betonem jest zalane. Ruch kołowy przełożony na lewą stronę drogi, a asfalt który miał ostatnie miesiące swojego życia dość mordercze, przeszedł na emeryturę. Jeżeli na Jagiellońskiej też wszystko chyli się ku końcowi, to chyba będzie ostatni etap robót. Ktoś w końcu wie, czy przejazd tramwajowy (odcinek między remontowanym kawałkiem pod wiaduktem a Jagiellońską) też idzie pod "łopatę"?
Jeszcze kwestia przejazdu tramwajowego przez skrzyżowanie z ulicą K. Miarki / Plac Wolskiego. Ten przejazd chyba także idzie pod remont prawda? Głupio by chyba było, że Jagiellońska zrobiona, pod wiaduktem cud, miód, malina, a na skrzyżowaniu Zabrzańska / Łagiewnicka wszystko pięknie.
EDYCJA 08.09.2014, 15:24:
Dzięki temu, że szkoła się zaczęła, miałem możliwość zobaczenia chociażby tego, co dzieje się pod mostem. Tutaj adam86 miał rację, wszystko betonem jest zalane. Ruch kołowy przełożony na lewą stronę drogi, a asfalt który miał ostatnie miesiące swojego życia dość mordercze, przeszedł na emeryturę. Jeżeli na Jagiellońskiej też wszystko chyli się ku końcowi, to chyba będzie ostatni etap robót. Ktoś w końcu wie, czy przejazd tramwajowy (odcinek między remontowanym kawałkiem pod wiaduktem a Jagiellońską) też idzie pod "łopatę"?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Chyba na chwilę obecną się nie dowiemy, bo na stronie zadania nr 13 nadal widnieje napis, że:KZKGaPowicz pisze:Wydaje mi się, że powinien. A kiedy planuje się wznowienie ruchu?
Można by rzec temat zagadka.Zadanie nr 13 tram-silesia.pl pisze:Termin realizacji: 22.07.2014 r.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Ostatnie zdjęcie sprawia wrażenie, jakby zaczęli robić przejazd tramwajowy wzdłuż K. Miarki. Ile z tego jest prawdą?
Poza tym, zauważyłem, że płyty są nieco wyżej od aktualnego poziomu asfaltu. Tak ma być czy jest jakiś minimalny błąd?
Poza tym, zauważyłem, że płyty są nieco wyżej od aktualnego poziomu asfaltu. Tak ma być czy jest jakiś minimalny błąd?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
To jest złudzenie optyczne. Ewentualne ubytki są później uzupełniane.elot360 pisze:Poza tym, zauważyłem, że płyty są nieco wyżej od aktualnego poziomu asfaltu. Tak ma być czy jest jakiś minimalny błąd?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
A to nie będzie całkowitej wymiany nawierzchni, jak np. na Armii Krajowej w Chorzowie (fakt, że była wymuszona, bo wymieniali kanalizację)?KZKGaPowicz pisze:To jest złudzenie optyczne. Ewentualne ubytki są później uzupełniane.elot360 pisze:Poza tym, zauważyłem, że płyty są nieco wyżej od aktualnego poziomu asfaltu. Tak ma być czy jest jakiś minimalny błąd?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości