Remont unijny - Bytom oraz Zabrze

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#51 Post autor: Boguś » 31 mar 2014, 22:30

KZKGaPowicz pisze:Wznowienie ruchu na linii nr 7 do Bytomia planowane jest na przełomie kwietnia / maja.
Pytanie czy linia 7 faktycznie do tego Bytomia (a właściwie Biskupic) pojedzie? Tutaj wszystko jest możliwe.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#52 Post autor: KZKGaPowicz » 01 kwie 2014, 10:21

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Wznowienie ruchu na linii nr 7 do Bytomia planowane jest na przełomie kwietnia / maja.
Pytanie czy linia 7 faktycznie do tego Bytomia (a właściwie Biskupic) pojedzie? Tutaj wszystko jest możliwe.
Być może 5 skrócą do Biskupic lub zawieszą i w zamian pojedzie np. 29, a 7 aż do Biskupic. Jest tak jak piszesz, na razie nic nie wiadomo.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#53 Post autor: Penny » 03 maja 2014, 22:05

Trochę staroć, ale nie znalazłem, aby ktoś wspominał tutaj na forum. Na ul. Katowickiej w Bytomiu zamiast jednego, pojawią się dwa tory na odcinku od ulicy Siemianowickiej do placu Sikorskiego. Przetarg wygrała firma Akbud z Katowic. Prace powinny się zakończyć w połowie 2015 roku.

źródło

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#54 Post autor: adam86 » 04 maja 2014, 08:52

Daj pan spokój z takimi artykułami. Jakiś przygłupi redaktorzyna pomieszał projekt z robotami budowlanymi. Wspomniany przez Ciebie wykonawca wykona projekt.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#55 Post autor: KZKGaPowicz » 21 maja 2014, 13:17

Zamknięcie Zamłynia będzie trwało ok. miesiąc, w tym samym czasie mają być prowadzone prace modernizacyjne przy ul. Miarki i Jagiellońskiej.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
menx
Posty: 86
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#56 Post autor: menx » 17 cze 2014, 21:37

Uroczyste otwarcie przebudowanego torowiska linii 7 odbędzie się: 28.06.2014, ciekawe dokąd będzie dojeżdżać i czy puszczą składy ;)

Seba77
Posty: 11312
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

#57 Post autor: Seba77 » 17 cze 2014, 21:50

A skąd masz takie info. :?:

Awatar użytkownika
menx
Posty: 86
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#58 Post autor: menx » 17 cze 2014, 21:59

Zamówienia na stronce tramwai: UE/JRP/273/2012

http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... wienia.pdf

Dokładnie strona 11 na dole.

tomasz65
Posty: 1
Rejestracja: 18 cze 2014, 14:11
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#59 Post autor: tomasz65 » 18 cze 2014, 14:16

wrrr te korki na Szombierkach doprowadzają mnie do wrzenia:-)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#60 Post autor: elot360 » 25 cze 2014, 11:28

Ostatnimi czasy (I na zdjęciach z innych portali) zauważyłem że na przystankach nie ma normalnych słupów z rozkładem, tylko znaki "Drogowe" (Wnioskuje po tym że są w kodeksie). Czy będą stawiane normalne słupy z rozkładem i tabliczkami KZK GOP, czy na aktualnych słupach będą wieszane rozkłady?

EDYCJA 26.06.14

Coś się dzieje na ul. Wolności? Ostatnio z powodu wakacji nie jeżdże do Gliwic, więc nie wiem jaka jest tam sytuacja. Chociaż z ostatnich obserwacji nie wyglądało jakby mieli "zaraz kończyć".
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#61 Post autor: DTSN » 29 cze 2014, 00:27

Filmik z przejazdu nowym torowiskiem Bytom Łagiewniki prawie w ogóle nie słychać przejazdu wagonu
http://www.youtube.com/watch?v=tZn3MpURK2c
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#62 Post autor: elot360 » 29 cze 2014, 09:26

O tym że się sunie, a na przystanku nie usłyszałem nadjeżdżającego tramwaj napisałem w innym temacie, ale poważnie efekt jest cudowny!
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#63 Post autor: 105N #338 » 29 cze 2014, 20:10

Czy linia 5 o takiej relacji jest tymczasowa czy już tak zostanie stałe?
Obrazek

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#64 Post autor: DW » 29 cze 2014, 20:14

105N #338 pisze:Czy linia 5 o takiej relacji jest tymczasowa czy już tak zostanie stałe?
Bez wątpienia tymczasowa.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#65 Post autor: 105N #338 » 29 cze 2014, 20:52

Tak samo ciekaw jestem, czy na linia 7 będzie w końcu obsługiwana składami :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#66 Post autor: elot360 » 29 cze 2014, 21:18

105N #338 pisze:Tak samo ciekaw jestem, czy na linia 7 będzie w końcu obsługiwana składami :roll:
Zapewne coś się znajdzie ;)

Mnie właściwie ciekawi czy być może zrobią linie tramwajową która jedzie z Szombierek na Łagiewniki, bo relacja ciekawa. Martwi mnie że taka linia nie miała by "bliższych" końców, chyba żeby zrobić Batory - Biskupice, ale takie tam marzenia :)
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#67 Post autor: Boguś » 30 cze 2014, 21:44

elot360 pisze:
105N pisze:Tak samo ciekaw jestem, czy na linia 7 będzie w końcu obsługiwana składami
Zapewne coś się znajdzie
A niby skąd weźmiesz te składy? Po tych wszystkich remontach trasa siódemki będzie przystosowana do obsługi przez wagony niskopodłogowe, ale to by wymagało dość dużych przetasowań między zajezdniami.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#68 Post autor: elot360 » 30 cze 2014, 22:27

Akurat nad odpowiedzią się nie zastanawiałem, odpowiedziałem "z automatu". Ale tak czy owak, nie można być pewnym że niskopodłogowce przy obecno-przyszłych możliwościach tego taboru, zasilą całą siódemkę. Ale jak wiedziemy, nigdy nic nie wiadomo.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#69 Post autor: pycio1400 » 01 lip 2014, 00:35

Jak zostanie wyremontowane torowisko w Świętochłowicach, to na 7 zobaczymy niską podłogę...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Michal_94
Posty: 279
Rejestracja: 12 lut 2013, 17:37
Lokalizacja: Chorzów

#70 Post autor: Michal_94 » 04 lip 2014, 17:20

Przejazd odbudowaną linią 7 od Łagiewnik do Zamłynia:
https://www.youtube.com/watch?v=o5aA-qcYq-4

Wrażenia pozytywne! Jedzie się bardzo cicho i równo. Jak dzisiaj jechałem to w godzinach szczytu frekwencja dosyć spora była :)

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#71 Post autor: DTSN » 06 lip 2014, 07:58

Porównanie Przed i Po odbudowie torowiska Bytom Łagiewniki
https://www.youtube.com/watch?v=54gImslRHxw
Dobrze, by było, gdyby wszędzie tak torowiska wymieniono
Ostatnio zmieniony 06 lip 2014, 12:01 przez DTSN, łącznie zmieniany 2 razy.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#72 Post autor: 105N #338 » 06 lip 2014, 11:20

DTSN pisze:Dobrze, by było, gdyby wszędzie tak torowiska wymieniono
Fakt, torowisko położone idealnie, wiadomo, że czasem wagonem troszeczkę zarzuci ale nie da się ułożyć torowiska idealnie prostego (tzn. da się ale po co? Przez Łagiewniki nie przejeżdża TGV, że potrzebuje stołu... :lol: )
Mnie w tych torach nie podoba się kolor szutru, zdecydowanie lepiej wyglądało by to torowisko obsiane trawą :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#73 Post autor: Peter » 09 sie 2014, 10:58

Parę fotek z modernizacji torowiska na ul. Jagiellońskiej, Karola Miarki i Zabrzańskiej w Bytomiu z dnia 02.08.2014 (Zadanie nr 13).
Załączniki
Bytom_JagKMiarkiZab.7.jpg
Bytom_JagKMiarkiZab.6.jpg
Bytom_JagKMiarkiZab.5.jpg
Bytom_JagKMiarkiZab.4.jpg
Bytom_JagKMiarkiZab.3.jpg
Bytom_JagKMiarkiZab.2.jpg
Bytom_JagKMiarkiZab.1.jpg
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#74 Post autor: elot360 » 09 sie 2014, 13:02

Teraz tam na trójkącie jest wszystko (prawie połączone tory Szombierki - Sikorski są troszkę nierówno). Mam rozumieć, że torowisko zaleją betonem, a obok będzie asfalt?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#75 Post autor: barus » 11 sie 2014, 00:27

pycio1400 pisze:Jak zostanie wyremontowane torowisko w Świętochłowicach, to na 7 zobaczymy niską podłogę...
Oby nie Citadisy (Karliki), bo one piszczą przy hamowaniu i ruszaniu jak głupie.
Najlepsze i najcichsze są 105-ki po wymianie przetwornicy.

A wie ktoś, jak długo będą przez Świętochłowice jeździć tramwaje linii 5?

Szymek.
Posty: 661
Rejestracja: 02 kwie 2014, 15:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#76 Post autor: Szymek. » 11 sie 2014, 07:59

barus pisze:A wie ktoś, jak długo będą przez Świętochłowice jeździć tramwaje linii 5?
Do zakończenia remontu na Zamłyniu.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#77 Post autor: elot360 » 11 sie 2014, 10:38

Szymek. pisze:
barus pisze:A wie ktoś, jak długo będą przez Świętochłowice jeździć tramwaje linii 5?
Do zakończenia remontu na Zamłyniu.
Czyli tak do końca wakacji.
barus pisze:Oby nie Citadisy (Karliki), bo one piszczą przy hamowaniu i ruszaniu jak głupie.
Da się to nazwać piszczeniem?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#78 Post autor: KZKGaPowicz » 11 sie 2014, 11:10

elot360 pisze:
barus pisze:Oby nie Citadisy (Karliki), bo one piszczą przy hamowaniu i ruszaniu jak głupie.
Da się to nazwać piszczeniem?
One nie piszczą, tylko jest to dźwięk rekuperacji energii do sieci trakcyjnej.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#79 Post autor: barus » 11 sie 2014, 21:42

KZKGaPowicz pisze:
elot360 pisze:
barus pisze:Oby nie Citadisy (Karliki), bo one piszczą przy hamowaniu i ruszaniu jak głupie.
Da się to nazwać piszczeniem?
One nie piszczą, tylko jest to dźwięk rekuperacji energii do sieci trakcyjnej.
A PESY też oddają energię do sieci? Bo nie słyszałem tego "piszczenia". :)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#80 Post autor: memphis » 11 sie 2014, 21:47

KZKGaPowicz pisze:
elot360 pisze:
barus pisze:Oby nie Citadisy (Karliki), bo one piszczą przy hamowaniu i ruszaniu jak głupie.
Da się to nazwać piszczeniem?
One nie piszczą, tylko jest to dźwięk rekuperacji energii do sieci trakcyjnej.
To jest dźwięk wydawany przez falowniki.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#81 Post autor: 105N #338 » 12 sie 2014, 10:26

Jeżeli chodzi o "piszczenie", to moderusy też wydają taki dźwięk. ;) Fakt jest to denerwujące, ale chyba nic nie da się z tym zrobić...
Obrazek

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#82 Post autor: memphis » 12 sie 2014, 14:30

105N #338 pisze:Jeżeli chodzi o "piszczenie", to moderusy też wydają taki dźwięk. ;) Fakt jest to denerwujące, ale chyba nic nie da się z tym zrobić...
Każdy wagon tramwajowy albo trolejbus z elektronicznym układem rozruchu i hamowania wydaje takie lub podobne dźwięki. Stare tyrystory np. buczą.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#83 Post autor: KZKGaPowicz » 12 sie 2014, 20:41

memphis pisze:
105N #338 pisze:Jeżeli chodzi o "piszczenie", to moderusy też wydają taki dźwięk. ;) Fakt jest to denerwujące, ale chyba nic nie da się z tym zrobić...
Każdy wagon tramwajowy albo trolejbus z elektronicznym układem rozruchu i hamowania wydaje takie lub podobne dźwięki. Stare tyrystory np. buczą.
Tyrystorki z lat 2000/2001 wydają charakterystyczny dźwięk przy ruszaniu, a przy hamowaniu inny; "żelazka" natomiast wydają taki sam dźwięk przy ruszaniu i hamowaniu jak stare tyrystorki przy ruszaniu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#84 Post autor: 105N #338 » 13 sie 2014, 08:59

KZKGaPowicz pisze:
memphis pisze:
105N #338 pisze:Jeżeli chodzi o "piszczenie", to moderusy też wydają taki dźwięk. ;) Fakt jest to denerwujące, ale chyba nic nie da się z tym zrobić...
Każdy wagon tramwajowy albo trolejbus z elektronicznym układem rozruchu i hamowania wydaje takie lub podobne dźwięki. Stare tyrystory np. buczą.
Tyrystorki z lat 2000/2001 wydają charakterystyczny dźwięk przy ruszaniu, a przy hamowaniu inny; "żelazka" natomiast wydają taki sam dźwięk przy ruszaniu i hamowaniu jak stare tyrystorki przy ruszaniu.
Właśnie, zawsze mnie to zastanawiało, dlaczego ten dźwięk hamowania jest inny? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#85 Post autor: elot360 » 26 sie 2014, 16:32

Co jest z zadaniem nr 13 (Przebudowa torowiska w ul. Jagiellońskiej i pod wiaduktem w ul. Zabrzańskiej w Bytomiu)? W dokumentacji (a raczej w tym, co jest na stronie tram-silesia) jest napisane, że miesiąc temu miały się skończyć prace, w tym momencie nie wydaje się także, by tramwaje tędy także jeździły przed wrześniem, chyba że nastąpi nagły cud. W internecie nic nie ma (albo jak zwykle nie umiem szukać). Coś wiecie na ten temat?
A propos innych spóźnionych remontów, na ww. stronie zmienił się termin realizacji zadania nr 50 (Przebudowa torowiska wzdłuż ul. Wolności w Zabrzu do Gliwic). Realizacja projektu podobno za 3 dni. Ktoś widział postęp prac lub wierzy w cuda?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#86 Post autor: KZKGaPowicz » 27 sie 2014, 14:40

Ja też się zastanawiam, kiedy skończą ten remont na Zamłyniu i na ul. Jagiellońskiej, i będzie można wreszcie wznowić ruch do Placu Sikorskiego?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#87 Post autor: elot360 » 27 sie 2014, 14:47

Jeszcze co do tego remontu, czy jeżeli on się skończy, to 18 powróci na stałą trasę czy znowu będzie jakieś "ale"?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#88 Post autor: KZKGaPowicz » 27 sie 2014, 14:53

elot360 pisze:Jeszcze co do tego remontu, czy jeżeli on się skończy, to 18 powróci na stałą trasę czy znowu będzie jakieś "ale"?
Powinna wrócić, ale jednak nie na długo, bo szykuje się remont mostu nad Bytomką w ciągu ul. Piastowskiej w Rudzie (jadąc do Bytomia, przed mijanką Ruda Stawy).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#89 Post autor: Boguś » 28 sie 2014, 22:35

elot360 pisze:Co jest z zadaniem nr 13 (Przebudowa torowiska w ul. Jagiellońskiej i pod wiaduktem w ul. Zabrzańskiej w Bytomiu)? W dokumentacji (a raczej w tym, co jest na stronie tram-silesia) jest napisane, że miesiąc temu miały się skończyć prace, w tym momencie nie wydaje się także, by tramwaje tędy także jeździły przed wrześniem, chyba że nastąpi nagły cud. W internecie nic nie ma (albo jak zwykle nie umiem szukać). Coś wiecie na ten temat?
Wynika to z opóźnienia odbudowy torowiska linii 7.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#90 Post autor: elot360 » 04 wrz 2014, 23:26

[quote="luki w temacie "Modernizacja Torowiska w Świętochłowicach""]Na pewno poczekają na zakończenie remontu na Zamłyniu, co zapewne nastąpi niebawem.[/quote]A propos Zamłynia, jak to ma być? Zaleją betonem torowisko jak trójkąt na skrzyżowaniu, i wyasfaltują drogę w kierunku Szombierek/Łagiewnik, a potem zaczną dłubać w odcinku asfaltu w kierunku Śródmieścia (ale ostatnio wycisk ma ten kawałek) i puszczą ruch tramwajowy i samochodowy w dwie strony, częściowo w kierunku Bytomia po torowisku, czy jest na to inny "chytry" plan?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#91 Post autor: Penny » 05 wrz 2014, 06:59

elot360 pisze:A propos Zamłynia, jak to ma być? Zaleją betonem torowisko jak trójkąt na skrzyżowaniu, i wyasfaltują drogę w kierunku Szombierek/Łagiewnik, a potem zaczną dłubać w odcinku asfaltu w kierunku Śródmieścia (ale ostatnio wycisk ma ten kawałek) i puszczą ruch tramwajowy i samochodowy w dwie strony, częściowo w kierunku Bytomia po torowisku, czy jest na to inny "chytry" plan?
Organizacja ruchu ma być niezmieniona względem tego, co było przed zamknięciem, tzn. na ulicy Jagiellońskiej po torowisku tramwajowym jeździły samochody w obu kierunkach, tak samo z resztą jak pod wiaduktem. Torowisko w ul. Jagiellońskiej ma być w płytach prefabrykowanych (Edilon), a jak pod wiaduktem, to musiałbyś zerknąć w dokumentację, bo nie pamiętam teraz.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#92 Post autor: adam86 » 05 wrz 2014, 10:03

Pod wiaduktem, jezdnia i torowisko mają nawierzchnię betonową.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#93 Post autor: KZKGaPowicz » 05 wrz 2014, 12:58

Penny pisze:Organizacja ruchu ma być niezmieniona względem tego, co było przed zamknięciem, tzn. na ulicy Jagiellońskiej po torowisku tramwajowym jeździły samochody w obu kierunkach, tak samo z resztą jak pod wiaduktem.
Na ul. Jagiellońskiej samochody mogły jeździć tylko w kierunku wiaduktu od strony ul. Katowickiej i Moniuszki. W przeciwną stronę mogły wjeżdżać jedynie tramwaje.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#94 Post autor: elot360 » 05 wrz 2014, 15:24

To jakkolwiek mają zrobić nawierzchnię pod wiaduktem, bo głównie o niego mi chodzi (co tam na Jagiellońskiej, to sam się mogłem domyślić, ale dzięki. :)) To puszczą ruch normalnie (kołowy i szynowy) tyle, żeby ten odcinek drogi, który aktualnie jest wykorzystywany (nitka w stronę Śródmieścia) zrobić na beton, to ruch w stronę Śródmieścia (głównie kołowy) będzie chyba puszczany jedną nitką razem z tramwajem.

Jeszcze kwestia przejazdu tramwajowego przez skrzyżowanie z ulicą K. Miarki / Plac Wolskiego. Ten przejazd chyba także idzie pod remont prawda? Głupio by chyba było, że Jagiellońska zrobiona, pod wiaduktem cud, miód, malina, a na skrzyżowaniu Zabrzańska / Łagiewnicka wszystko pięknie.

EDYCJA 08.09.2014, 15:24:
Dzięki temu, że szkoła się zaczęła, miałem możliwość zobaczenia chociażby tego, co dzieje się pod mostem. Tutaj adam86 miał rację, wszystko betonem jest zalane. Ruch kołowy przełożony na lewą stronę drogi, a asfalt który miał ostatnie miesiące swojego życia dość mordercze, przeszedł na emeryturę. Jeżeli na Jagiellońskiej też wszystko chyli się ku końcowi, to chyba będzie ostatni etap robót. Ktoś w końcu wie, czy przejazd tramwajowy (odcinek między remontowanym kawałkiem pod wiaduktem a Jagiellońską) też idzie pod "łopatę"?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#95 Post autor: KZKGaPowicz » 08 wrz 2014, 15:46

Wydaje mi się, że powinien. A kiedy planuje się wznowienie ruchu?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#96 Post autor: elot360 » 08 wrz 2014, 15:54

KZKGaPowicz pisze:Wydaje mi się, że powinien. A kiedy planuje się wznowienie ruchu?
Chyba na chwilę obecną się nie dowiemy, bo na stronie zadania nr 13 nadal widnieje napis, że:
Zadanie nr 13 tram-silesia.pl pisze:Termin realizacji: 22.07.2014 r.
Można by rzec temat zagadka.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#97 Post autor: Peter » 10 wrz 2014, 20:30

Dzisiejsze fotki z Jagiellońskiej w Bytomiu. Torowisko praktycznie jest na ukończeniu. Stawiane są "gustowne" zielone słupy.
Załączniki
Bm_Jagiellońska.3.jpg
Bm_Jagiellońska.2.jpg
Bm_Jagiellońska.1.jpg
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#98 Post autor: elot360 » 10 wrz 2014, 21:06

Ostatnie zdjęcie sprawia wrażenie, jakby zaczęli robić przejazd tramwajowy wzdłuż K. Miarki. Ile z tego jest prawdą?

Poza tym, zauważyłem, że płyty są nieco wyżej od aktualnego poziomu asfaltu. Tak ma być czy jest jakiś minimalny błąd?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#99 Post autor: KZKGaPowicz » 10 wrz 2014, 22:23

elot360 pisze:Poza tym, zauważyłem, że płyty są nieco wyżej od aktualnego poziomu asfaltu. Tak ma być czy jest jakiś minimalny błąd?
To jest złudzenie optyczne. Ewentualne ubytki są później uzupełniane.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#100 Post autor: Penny » 11 wrz 2014, 07:00

KZKGaPowicz pisze:
elot360 pisze:Poza tym, zauważyłem, że płyty są nieco wyżej od aktualnego poziomu asfaltu. Tak ma być czy jest jakiś minimalny błąd?
To jest złudzenie optyczne. Ewentualne ubytki są później uzupełniane.
A to nie będzie całkowitej wymiany nawierzchni, jak np. na Armii Krajowej w Chorzowie (fakt, że była wymuszona, bo wymieniali kanalizację)?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości