Remont unijny - Bytom oraz Zabrze

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#151 Post autor: elot360 » 04 paź 2014, 14:35

Zapomniałem wspomnieć, ale sygnalizacja na skrzyżowaniu koło wiaduktu już działa. Poza tym odnosząc się do zdjęcia nr 5, sieć tak wisi już jakieś 2 tygodnie.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#152 Post autor: barus » 05 paź 2014, 00:28

DW pisze:
barus pisze:Co do tego słowa, to ono już dawno się zneutralizowało stylistycznie i jest to zdanie prof. Miodka. :eye: Nie bądźmy bardziej święci od Papieża. :P
Na pewno? Parę miesięcy temu w jednym z programów w TV prof. Miodek lub prof. Bralczyk (nie pamiętam już który z nich) uznał to słowo za wulgarne, ponieważ pochodzi od obscenicznego czasownika. Dlatego prosiłbym jednak o unikanie go w wypowiedziach na forum. :)
Na pewno, na pewno. Prof. Miodek w radiowej audycji dodał, że nie cierpi tego słowa, ale jednocześnie przyznał, że już się zneutralizowało stylistycznie. No cóż, język jest żywy. :) Trochę luzu. ;)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#153 Post autor: elot360 » 06 paź 2014, 15:24

Dzisiaj widziałem, że wzdłuż wydzielonego torowiska po środku drogi są postawione słupy. Myślę, że oprócz wymiany oświetlenia (bo stoją dość blisko aktualnej lokalizacji latarni) to chyba także wymienią sieć. Ale tak czy owak, jeżeli nawet nie mieli by sieci wymieniać, to i tak ruch zostanie zatrzymany, bo będzie trzeba sieć podpiąć. Pożyjemy, zobaczymy.

EDYCJA 2014.10.27
Jak się okazało, sieci nie wymieniali, za to jest już powieszona na nowych słupach. Dzisiaj jeszcze widziałem ciężarówkę z naczepą, na której były 4 płyty pod torowisko (Firma Balion?), tak koło 14:34 przy przystanku Łagiewnicka, zmierzała do Centrum. Zgaduję, że to transport na ul. Jagiellońską, więc wnioskuję, że coś się tam dzieje. Nie podoba mi się, że w miejsce, gdzie zniknął tymczasowy przystanek Szombierki Kościół dla linii 9a, nie wsadzili z powrotem barierek. Za to zniknęła magiczna szyna, która leżała przy łuku na trasie Bytom - Zabrze, ale za to pojawiła się wzdłuż tego "tymczasowego" rozjazdu przy Zamłyniu, może to ta sama. Mam nadzieję, że wsadzą te barierki i że pozbędą się tamtego rozjazdu, i wsadzą z powrotem płyty.
A tak z innej beczki, mam wrażenie, że mieszkańcy Jagiellońskiej przywłaszczyli sobie torowisko jako więcej miejsc parkingowych, dzisiaj był sznurek pojazdów do skrzyżowania z ul. Moniuszki. Czy jak w końcu puszczą tam tramwaje, to parę dni wcześniej TŚ będą latać po mieszkaniach i prosić o przestawienie samochodów, czy miasto lub w gorszym wypadku Straż Miejska czy Policja? :P


EDYCJA 2014.11.21
Na Forum Polskich Wieżowców znalazłem fotki a propos remontu na ul. Jagiellońskiej (Patrz post #15802). Jednak to nie jest szybka robota i nie wygląda, jakby się zapowiadało, że skończą w tym roku, ale tym razem wolę się mylić.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#154 Post autor: 888 » 29 lis 2014, 10:24

Wie ktoś może, na jakim etapie są prace na ulicy Jagiellońskiej od Katowickiej do Moniuszki?
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#155 Post autor: elot360 » 29 lis 2014, 12:13

Powyżej masz odnośnik do stanu bliskiego aktualnego, bo moim zdaniem coś tam robią jednak.

EDYCJA 2014.11.30
Wiem że to nic unijnego, ale szkoda było nowego tematu tworzyć. Ewentualnie można przenieść. ;)
Dzisiaj rano na przystanku Bobrek Os. Pod Brzozami zauważyłem sygnalizację świetlną dla samochodów, która ma trzymać ruch podczas obsługi przystanku w kierunku Zabrza/Rudy Śl. Coś na wzór tych świateł przy przystanku Zabrze Damrota, w kierunku Zabrza. W skład sygnalizacji wchodzą sygnalizatory (jeden nad jezdnią, drugi obok jezdni), gdzie są 2 światła (u góry czerwone, niżej migające żółte), w kierunku Zabrza, w drugim kierunku chyba też coś jest, ale może nie dopatrzyłem. Światła stoją, ale nie połączone, klosze taśmą w kształcie litery X zaklejone, więc niedługo ruszy sygnalizacja.
Wiecie coś na ten temat, może to podchodzi jeszcze pod projekt remontu rozjazdu przy HKS Stal Bobrek?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#156 Post autor: luki » 30 lis 2014, 17:18

888 pisze:Wie ktoś może, na jakim etapie są prace na ulicy Jagiellońskiej od Katowickiej do Moniuszki?
Prawdopodobnie na końcowym, bo od soboty ponoć 5, 7, 9, 18 wrócą na stałe trasy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#157 Post autor: Penny » 30 lis 2014, 21:14

luki pisze:
888 pisze:Wie ktoś może, na jakim etapie są prace na ulicy Jagiellońskiej od Katowickiej do Moniuszki?
Prawdopodobnie na końcowym, bo od soboty ponoć 5, 7, 9, 18 wrócą na stałe trasy.
Kładzone są już płyty Edilona, więc jak dobrze pójdzie, to do końca roku prace będą zakończone, jeżeli mrozy nie przeszkodzą.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#158 Post autor: DW » 30 lis 2014, 21:50

Penny pisze:
luki pisze:
888 pisze:Wie ktoś może, na jakim etapie są prace na ulicy Jagiellońskiej od Katowickiej do Moniuszki?
Prawdopodobnie na końcowym, bo od soboty ponoć 5, 7, 9, 18 wrócą na stałe trasy.
Kładzone są już płyty Edilona, więc jak dobrze pójdzie, to do końca roku prace będą zakończone, jeżeli mrozy nie przeszkodzą.
Dopiero płyty kładą? To w takim razie jest szansa, że skończą remont w tym tygodniu czy raczej nie?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#159 Post autor: KZKGaPowicz » 30 lis 2014, 21:51

DW pisze:
Penny pisze:
luki pisze:
888 pisze:Wie ktoś może, na jakim etapie są prace na ulicy Jagiellońskiej od Katowickiej do Moniuszki?
Prawdopodobnie na końcowym, bo od soboty ponoć 5, 7, 9, 18 wrócą na stałe trasy.
Kładzone są już płyty Edilona, więc jak dobrze pójdzie, to do końca roku prace będą zakończone, jeżeli mrozy nie przeszkodzą.
Dopiero płyty kładą? To w takim razie jest szansa, że skończą remont w tym tygodniu czy raczej nie?
Oni skończą chyba, jak zamkną Piastowską w Rudzie i bezpośredniego tramwaju do Bytomia w Rudzie nie uświadczymy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#160 Post autor: elot360 » 01 gru 2014, 15:09

KZKGaPowicz pisze:
DW pisze:
Penny pisze:
luki pisze:
888 pisze:Wie ktoś może, na jakim etapie są prace na ulicy Jagiellońskiej od Katowickiej do Moniuszki?
Prawdopodobnie na końcowym, bo od soboty ponoć 5, 7, 9, 18 wrócą na stałe trasy.
Kładzone są już płyty Edilona, więc jak dobrze pójdzie, to do końca roku prace będą zakończone, jeżeli mrozy nie przeszkodzą.
Dopiero płyty kładą? To w takim razie jest szansa, że skończą remont w tym tygodniu czy raczej nie?
Oni skończą chyba, jak zamkną Piastowską w Rudzie i bezpośredniego tramwaju do Bytomia w Rudzie nie uświadczymy.
Czyli, że to najprawdopodobniej plotki, nadzieję już sobie robiłem...
Ta cisza, a propos mojego pytania wyżej oznacza, że nikt nic nie wie, tak?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#161 Post autor: jdubowski » 02 gru 2014, 13:40

Penny pisze:
luki pisze:
888 pisze:Wie ktoś może, na jakim etapie są prace na ulicy Jagiellońskiej od Katowickiej do Moniuszki?
Prawdopodobnie na końcowym, bo od soboty ponoć 5, 7, 9, 18 wrócą na stałe trasy.
Kładzone są już płyty Edilona, więc jak dobrze pójdzie, to do końca roku prace będą zakończone, jeżeli mrozy nie przeszkodzą.
Coś mi sie zdaje, że Edilon wymaga temperatury sporo przekraczającej zero, by żywica wiązała. Obawiam się, że czekać trzeba będzie do wiosny (kiedy jest deadline na te roboty?).

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#162 Post autor: 888 » 02 gru 2014, 14:04

Dzisiaj miałem okazję oglądać prace na Jagiellońskiej, płyty już leżą wszystkie i wkładają w rowki szyny. Coś innego mnie zastanawia, mianowicie czy po ukończeniu prac na tej ulicy, w ogóle przywrócą ruch? Moim zdaniem, pójdą z pracami od razu na Katowicką i wyremontują krótki odcinek od zwrotnicy zjazdowej z Placu Sikorskiego do wjazdu na Jagiellońską właśnie. Potem dopiero po odblokowaniu "sikoraka", pójdą z pracami dalej na Katowicką.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#163 Post autor: elot360 » 02 gru 2014, 15:16

888 pisze:Dzisiaj miałem okazję oglądać prace na Jagiellońskiej, płyty już leżą wszystkie i wkładają w rowki szyny. Coś innego mnie zastanawia, mianowicie czy po ukończeniu prac na tej ulicy w ogóle przywrócą ruch. Moim zdaniem pójdą z pracami od razu na Katowicką i wyremontują krótki odcinek od zwrotnicy zjazdowej z Placu Sikorskiego do wjazdu na Jagiellońską właśnie. Potem dopiero po odblokowaniu "sikoraka" pójdą z pracami dalej na Katowicką.
Robią jakby 7 pod niskopodłogowce, to akurat ten fragment póki co chyba mogli by sobie odpuścić moim zdaniem, mnie ciekawi, czy remont ul. Katowickiej (Sikorski-Głęboka) obejmie przystanek dla linii 6/19 w kierunku Katowic. Nie wiem, czy podczas remontu Sikorskiego może ten odcinek już zrobili, ale jeżeli nie, to chociaż ten malutki kawałeczek mogli by zrobić, żeby do kompletu było. ;)
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#164 Post autor: kolejorz. » 02 gru 2014, 16:38

Z tego, co pamiętam, to remontowany aktualnie odcinek Jagiellońskiej jest w "pakiecie" z kawałkiem Katowickiej do Sikorskiego i to raczej po ukończeniu tych dwóch odcinków na tych ulicach, będzie można wznowić ruch.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#165 Post autor: elot360 » 02 gru 2014, 16:47

kolejorz. pisze:Z tego, co pamiętam, to remontowany aktualnie odcinek Jagiellońskiej jest w "pakiecie" z kawałkiem Katowickiej do Sikorskiego i to raczej po ukończeniu tych dwóch odcinków na tych ulicach, będzie można wznowić ruch.
Jakby gorzej być nie mogło...
Przy okazji, jak mają ten kawałek zrobić, to znowu powstanie chyba kolejny długi tymczasowy jednotor, bo wydaje mi się, że wtedy trasę trzeba będzie prowadzić ul. Moniuszki w dwóch kierunkach, co by zrobiło harmider w centrum, więc zapewne stanie się coś, co kochamy, czyli ZKA. Ja już trzymam kciuki, że chociaż ten mini-kawałeczek nie zajmie dużo czasu i skończą jeszcze w tym roku, a pewnie pogoda pomoże i znowu nie sypnie...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#166 Post autor: KZKGaPowicz » 02 gru 2014, 22:04

Nie wiem ciągle, o jakim odcinku piszecie. Przecież odcinek na ul. Katowickiej został już zmodernizowany w ubiegłym roku, wtedy tramwaje kursowały dwukierunkowo ulicą Moniuszki (wyjazdy i zjazdy).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#167 Post autor: elot360 » 02 gru 2014, 22:12

KZKGaPowicz pisze:Nie wiem ciągle, o jakim odcinku piszecie. Przecież odcinek na ul. Katowickiej został już zmodernizowany w ubiegłym roku, wtedy tramwaje kursowały dwukierunkowo ulicą Moniuszki (wyjazdy i zjazdy).
Odcinek zmodernizowany to ten od Agory do skrzyżowania z ul. Jagiellońską. Omawiany odcinek to ten między skrzyżowaniem Katowicka x Jagiellońska a placem Sikorskiego, z grubsza, od jednej zwrotnicy do drugiej. W sumie tą zwrotnicę Katowicka x Jagiellońska przydałoby się przerobić, bo z tego, co pamiętam nie zawsze działała.

Post numer 700 ^^
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#168 Post autor: kolejorz. » 03 gru 2014, 14:30

Szukałem i szukałem aż w końcu udało mi się dokopać do dokumentacji Zadania 18 czyli przez nas omawianego.

http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... -nr-18.zip

Tutaj widać że w ramach tego zadania wchodzi w zakres również krótki odcinek Katowickiej do Sikoraka, który sięgać będzie aż do rozjazdu przy jednotorze za Pl. Sikorskiego choć to trochę dziwne bo jak wiemy planowana jest budowa drugiego toru na Katowickiej więc budowa nowego rozjazdu w tym miejscu jest trochę dziwna, ale może są jakieś poza projektowe uzgodnienia dostosowujące się do planów związanych z Katowicką.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#169 Post autor: KZKGaPowicz » 04 gru 2014, 16:50

Dziś otrzymałem informację z 2 pewnych źródeł, że planuje się przywrócenie ruchu tramwajowego do Placu Sikorskiego w połowie grudnia (ok. 13.12.2014 r.). Mają zmienić się rozkłady jazdy linii tramwajowych nr: 5, 7, 9 i 18, a linia 49 zostanie zawieszona (zlikwidowana).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#170 Post autor: kolejorz. » 04 gru 2014, 16:54

Ciekawe, jak to ma się do remontu i projektu?
Czyżby zrezygnowali z modernizacji tego odcinka Katowickiej pomiędzy Sikorskim a Jagiellońską?
Jak masz jakieś źródła informacji, to mógłbyś zasięgnąć info o tym zadaniu. ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#171 Post autor: KZKGaPowicz » 06 gru 2014, 23:12

kolejorz. pisze:Ciekawe, jak to ma się do remontu i projektu?
Czyżby zrezygnowali z modernizacji tego odcinka Katowickiej pomiędzy Sikorskim a Jagiellońską?
Jak masz jakieś źródła informacji, to mógłbyś zasięgnąć info o tym zadaniu. ;)
Kontaktowałem się telefonicznie z rzecznikiem.
Być może zamkną ten odcinek, jak będą kończyć ul. Katowicką.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#172 Post autor: kolejorz. » 08 gru 2014, 17:01

KZKGaPowicz pisze:Być może zamkną ten odcinek, jak będą kończyć ul. Katowicką.
Nie za bardzo rozumiem. ;) O jakie kończenie Katowickiej chodzi? Tam nic nawet nie robiono. A zamykanie tego krótkiego odcinka za jakiś czas i ponowne kombinowanie z liniami byłoby z lekka głupotą. Może chcą to zrobić, jak będą robić całą Katowicką wraz z dobudową drugiego toru?

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#173 Post autor: elot360 » 08 gru 2014, 17:14

kolejorz. pisze:
KZKGaPowicz pisze:Być może zamkną ten odcinek, jak będą kończyć ul. Katowicką.
Nie za bardzo rozumiem. ;) O jakie kończenie Katowickiej chodzi? Tam nic nawet nie robiono. A zamykanie tego krótkiego odcinka za jakiś czas i ponowne kombinowanie z liniami byłoby z lekka głupotą. Może chcą to zrobić, jak będą robić całą Katowicką wraz z dobudową drugiego toru?
To chyba byłoby lepsze rozwiązanie. Już chyba lepiej zrobić całość niż w częściach.

Dzisiaj miałem okazję na własne oczy zobaczyć ul. Jagiellońską, praca wre, wszystkie płyty włożone, szyny także, tylko wokół płyt nie ma asfaltu i na początku ulicy jest odkopany fragment szyn, który chyba asfaltem zostanie zalany. Ciekawiło mnie, że na wysokości przystanku leżało z 5 płyt Edilon, czyżby niezamierzona nadwyżka? Martwi mnie też, że miejscowi już sobie przywłaszczyli dodatkowy kawałek drogi do potrzeb parkingowych. Dzisiaj oba tory były zajęte przez zaparkowane samochody, a im w dół ulicy, tym samochodów było mniej, ale i tak z chodnika wystawały moim zdaniem za dużo. Chyba już teraz powinni odganiać od torowiska.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#174 Post autor: KZKGaPowicz » 09 gru 2014, 12:20

Chodziło mi właśnie o czas, kiedy będzie kompleksowa przebudowa ul. Katowickiej.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#175 Post autor: kolejorz. » 09 gru 2014, 13:02

I trzyma się to teraz kupy. ;)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#176 Post autor: elot360 » 15 gru 2014, 16:25

Dzisiaj koło 14:36 widziałem ekipę, gdzie jedna osoba grzebała w skrzynkach na 1 parze słupów, począwszy od końca platformy przystankowej Łagiewnicka. Chodzi o słup bliżej torowiska w kierunku Katowic.
Zauważyłem też, że na sygnalizatorze tramwajowym od strony Zamłynia, gdzie wcześniej świeciły się strzałki dla tramwajów nad sygnalizatorami, to teraz nie świecą.
Dzisiaj też dojrzałem sygnalizator od zwrotnicy, ten nowszy model (zastosowany na Rynku oraz na rozjeździe w rejonie HKS Stal Bobrek). Od kiedy on tam wisi i czy działa?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#177 Post autor: KZKGaPowicz » 16 gru 2014, 13:23

Działa już sygnalizacja świetlna dla samochodów na przystanku Bobrek Os. Pod Brzozami. Gdy podjeżdża tramwaj w kierunku Biskupic lub Chebzia, zapala się czerwone światło dla aut. Gdy tramwaj odjeżdża, pulsuje sygnał pomarańczowy (żółty). Kiedyś wspominał o tym elot360.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#178 Post autor: luki » 23 gru 2014, 12:32

KZKGaPowicz pisze:Działa już sygnalizacja świetlna dla samochodów na przystanku Bobrek Os. Pod Brzozami. Gdy podjeżdża tramwaj w kierunku Biskupic lub Chebzia, zapala się czerwone światło dla aut. Gdy tramwaj odjeżdża, pulsuje sygnał pomarańczowy (żółty). Kiedyś wspominał o tym elot360.
Chyba już od tygodnia. Szkoda, że nikt nie postarał się, aby działała tam nowa zwrotnica elektryczna.
Piątki nie dość, że spóźnione, to jeszcze do wajchy trzeba skakać.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#179 Post autor: elot360 » 23 gru 2014, 23:59

Na Forum Polskich Wieżowców pojawiły się zdjęcia z remontu ul. Jagiellońskiej oraz przebudowy przystanku Bytom Batorego (Patrz post #16003).

Edycja 2015.01.01
Dzisiaj miałem w końcu możliwość przejechania się torowiskiem po ul. Jagiellońskiej oraz pod mostem. Nie ma co się dziwić, że komfort podróży się poprawił. Tramwaj na łuku na skrzyżowaniu Jagiellońska x Katowicka jeździł bardzo powoli, przed remontem tak nie było (czemu nie działa sygnalizacja i mechanizm sterujący zwrotnicą?). Torowisko pod mostem też bardzo ładnie. Smuci mnie tylko, że motorowy musiał wyjść z wajchą, żeby przestawić zwrotnicę. Miałem nadzieję, że będzie to automatyczne. Poza tym, sygnalizacja tam mi od dawna nie pasuje. Od strony Łagiewnik i od Szombierek tramwaj ma po 2 światła oznaczone jeszcze kreskami, które jest dla którego. Od strony centrum takiego udogodnienia nie ma, jest tylko jedno światło. Motorman jeszcze po zmianie toru jechał na czerwonym tramwajowym, bo było zielone dla samochodów jadących na Szombry (dodam, że to była linia nr 18), więc wnioskuję, że sygnalizacja dla tramwajów jest skalibrowana pod tramwaje jadące na Łagiewniki.

Nie jestem pewien, czy tak miało być, ale Wy coś może wiecie?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#180 Post autor: KZKGaPowicz » 02 sty 2015, 11:57

Ja też jechałem 21.12.2014 i 18 przejechała na poziomym, a dla aut było zielone (nie wiem, w która stronę, ale podejrzewam, że na Szombierki).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#181 Post autor: kolejorz. » 03 sty 2015, 10:26

Rozjazd na Jagiellońskiej/Katowickiej będzie jeszcze robiony, jak i cała Katowicka.

Pod wiaduktem nie ma automatycznej zwrotnicy czy jest, ale nie działa?

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#182 Post autor: elot360 » 03 sty 2015, 10:32

kolejorz. pisze:Rozjazd na Jagiellońskiej/Katowickiej będzie jeszcze robiony, jak i cała Katowicka.
Wiemy, już nam tłumaczyłeś. ;)
kolejorz. pisze:Pod wiaduktem nie ma automatycznej zwrotnicy czy jest, ale nie działa?
Wydaje mi się, że tam automat powinien być, biorąc pod uwagę, że automat jest od Szombierek (sugeruję się sygnalizacją świetlną na słupie) oraz od strony Łagiewnik. Martwi mnie tylko, czemu od strony Centrum nie ma sygnalizacji dla tramwajów, które jadą na Szombierki i osobno dla tych na Łagiewniki, co by miało znaczyć, że automatu tam nie ma.
Przebudowa zwykle ma iść na lepsze, a tak to znowu motorman wychodzi pod samochód i blokuje ruch na Łagiewniki...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#183 Post autor: pycio1400 » 03 sty 2015, 10:39

Pod wiaduktem są zamontowane sanki, ale najwidoczniej zwrotnica nie została jeszcze uruchomiona.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#184 Post autor: elot360 » 31 lip 2017, 09:15

Są już pierwsze przetargi z Bytomia :)
[b]UE/JRP/B/372/2017[/b] pisze:„Przebudowa obiektu mostowego nad potokiem Julka w Zabrzu wraz z torowiskiem do przejazdu przez ul. Stara Cynkownia w Bytomiu” – zadanie nr 6.3
w ramach realizacji Projektu: „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego”- Etap I, przewidzianego do współfinansowania przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
[b]UE/JRP/B/388/2017[/b] pisze:Przebudowa torowiska od przystanku Arki Bożka do ul. Siemianowickiej w Bytomiu” zadanie nr 7.1 w ramach realizacji Projektu: „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego- etap I”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#185 Post autor: trajtek » 31 lip 2017, 20:17

Naprawdę przez pół roku będą męczyć 400 metrów torowiska i między centrum a Bytomiem nie będzie żadnego bezpośredniego połączenia (pomijając autobus 14, który długo jedzie i jest nieatrakcyjny)... remont w Zabrzu na Wolności od deptaku do browaru i Brysza/Lutra, gdzie torowiska jest o wiele więcej, remontowali nawierzchnię na Brysza/Lutra, gdzie wylewali beton pod szyny, a nie używali prefabrykatów trwał krócej.. Naprawdę przebudowa tego mostku tyle musi trwać?

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#186 Post autor: auri23 » 31 lip 2017, 23:40

Przebudowa obiektów inżynieryjnych jest bardziej skomplikowana niż lanie betonu. Zależy to od zakresu robót. Należy również pamiętać, że czas realizacji jest czasem maksymalnym i wykonawca może zakończyć prace przed tym terminem.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#187 Post autor: elot360 » 02 sie 2017, 17:07

[b]UE/JRP/B/387/2017[/b] pisze:„Przebudowa torowiska tramwajowego w Bytomiu w ul. Katowickiej na odcinku od Pl. Sikorskiego do ul. Siemianowickiej (dobudowa drugiego toru)” – zad. nr 7.2
w ramach realizacji Projektu: „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego”- Etap I, przewidzianego do współfinansowania przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#188 Post autor: Peter » 04 sie 2017, 09:21

Cieszy to, że wezmą się wreszcie na Katowickiej w Bytomiu za przebudowę jednotoru na torowisko dwutorowe. To miało być zrobione w poprzedniej perspektywie.
Teraz przy tych krótkich zamknięciach zauważyłem, że zrobiony został łuk w rejonie ul. Matejki.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#189 Post autor: elot360 » 04 sie 2017, 11:32

Peter pisze:Teraz przy tych krótkich zamknięciach zauważyłem, że zrobiony został łuk w rejonie ul. Matejki.
Powodem tych prac było niedawne wykolejenie Pesy w tym miejscu.
elot360 pisze:[ Dodano: 2017-06-19, 13:19 ]
WykoleJenie Pesy na zakręcie na jednotorze między głęboką a Sikorskim.
Na miejscu Nadzór Ruchu i Pogotowie Torowe.
Wykolejony wagon to #827.

6 zawraca na placu Sikorskiego od strony Szkoły Medycznej.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#190 Post autor: Peter » 13 sie 2017, 10:01

Wczoraj zauważyłem, że w Bytomiu na Katowickiej wymieniony jest też fragment toru przy Technikum nr 4.
*SDIP (U.N.O.)

Trampesar6
Posty: 5875
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#191 Post autor: Trampesar6 » 21 lis 2017, 15:45

Od 15 listopada na stronie TŚ widnieje informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Katowickiej (od Placu Sikorskiego do ul. Siemianowickiej).

Przetarg wygrało konsorcjum firm:
1. NDI S.A.
ul. Powstańców Warszawy 19
81-718 Sopot

2. NDI S.A.
ul. Powstańców Warszawy 19
81-718 Sopot

3. Balzola Polska Sp. z o.o.
Al. Jana Pawła II 12
00-124 Warszawa

4.Construcctiones y Promociones Balzola S.A.,
Avenida Sabino Arana, 20 3
48013 Bilbao
Hiszpania

http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... r_int1.pdf
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#192 Post autor: trajtek » 22 sty 2019, 15:40

Nie wiem gdzie to napisać.

Wybrano najkorzystniejszą ofertę dla zadania nr 6.1. - Przebudowa infrastruktury tramwajowej w Zabrzu, wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi od ul. Wolności do skrzyżowania z ul. Stalmacha wraz z odgałęzieniami.
https://www.tram-silesia.pl/www/wp-cont ... tr_int.pdf

Postanowiono dołożyć brakującą kwotę. Ktoś orientuje się czy tam w końcu będzie budowany łącznik Mikulczyce-Biskupice, czy tylko skręt w tamte rejony z Gliwic? Gdzie nie czytam to mam wrażenie, że piszą co innego..

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 2813
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#193 Post autor: IgorMike » 23 sty 2019, 14:59

trajtek pisze:Postanowiono dołożyć brakującą kwotę. Ktoś orientuje się czy tam w końcu będzie budowany łącznik Mikulczyce-Biskupice, czy tylko skręt w tamte rejony z Gliwic? Gdzie nie czytam to mam wrażenie, że piszą co innego..
Chyba tak

https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 60634.html

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości