Remont unijny - Ruda Śląska

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#51 Post autor: memphis » 08 wrz 2013, 12:04

kolejorz. pisze:No ale zawsze można wypracować nowsze, lepsze rozwiązania i ulepszyć taką sygnalizację aby dobrze się sprawdzała również przy pociągach następnych. Dyskutujemy o dwóch torach które są kierunkiem do przodu więc i w tych dziedzinach idźmy do przodu ;)
Zapewne można, choć próby już były i dalszych prac zaniechano. Natomiast pytanie czy się to opłaca - co zyskujemy oprócz tego, że motorniczy nie musi wychodzić do skrzynki? I jak rozwiązać sytuację z mijanki na Rudzie Południowej gdzie są dwa różne kierunki obsługiwane z tego samego miejsca. Uruchom sobie program BAHN i zobacz jakie problemy to stwarza - to jest dobra ilustracja, bo sygnalizacja w programie funkcjonuje mniej więcej jak nasza przekaźnikowa. Oczywiście można zainwestować w ITS i mieć zautomatyzowane sterowanie ruchem na całej sieci, byłoby to fajne, ale cholernie kosztowne.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#52 Post autor: adam86 » 08 wrz 2013, 19:20

I nie wiadomo czy nie byłoby z tym większego cyrku.
KZKGOP 1779

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#53 Post autor: kolejorz. » 08 wrz 2013, 19:29

No jak zwykle wszystko rozbija się o koszty no ale cóż, przynajmniej na odcinkach gdzie jeździ tylko jedna linia przynajmniej można śmiało montować sygnalizacje przekaźnikową.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#54 Post autor: adam86 » 08 wrz 2013, 21:08

No jasne, żeby było więcej wypadków.
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#55 Post autor: memphis » 08 wrz 2013, 23:48

kolejorz. pisze:No jak zwykle wszystko rozbija się o koszty no ale cóż, przynajmniej na odcinkach gdzie jeździ tylko jedna linia przynajmniej można śmiało montować sygnalizacje przekaźnikową.
Ale co ma do tego liczba linii? Sygnalizacja przekaźnikowa jest dobra na krótkich odcinkach. Na 26 i 27 jest przekaźnikowa i są z tym notoryczne problemy.

Tak naprawdę to jeśli chcemy uprościć system sterowania to należy w ogóle zrezygnować z sygnalizacji. Tak czy inaczej obowiązują planowe mijanki (przy innych rodzajach sygnalizacji też - o czym się często zapomina), a w sytuacjach awaryjnych można sterować ruchem ręcznie korzystając z łączności. Tylko wymaga to dobrej organizacji i profesjonalnego personelu.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#56 Post autor: kolejorz. » 09 wrz 2013, 09:46

No to wyprowadzasz mnie z mojego błędu słuszności dla takiej sygnalizacji. No cóż, jeżeli tak to działa to rzeczywiście nie trzeba się na mus pchać w takie coś, ale dalej przynajmniej sądzę że można by było wypracować lepsze rozwiązania dla zautomatyzowania takiego ruchu.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#57 Post autor: KZKGaPowicz » 18 wrz 2013, 09:58

Dziwi mnie, że jeszcze nie wykorytowano mijanki "Ruda Południowa /Tech./" i dalej do przejazdu przy światłach do nowego C.H. skoro linia 18 ma wrócić do końca roku? Ponadto nikt nie wykorzystał okazji zamknięcia odcinka ul. 1-go Maja przy budowie rond turbinowych, aby wymienić torowisko na skrzyżowaniu na Rudzie Południowej. Cóż "pogratulować" umysłu logistycznego.
Gdyby ktoś chciał wiedzieć, gdzie podziała się wiata z przystanku "Ruda Urząd Skarbowy", to stoi ona sobie na przystanku "Godula Osiedle Paryż".

Edycja, dnia 3.11.2013:
Wykorytowano mijankę na Rudzie Południowej, lecz nie ruszono zwrotnicy rozjazdowej. Wysypano i rozprowadzono na całej powierzchni tłuczeń. Rozebrano przejazd przez ul. Styczyńskiego, kierowcy korzystają z przejazdu tymczasowego. Aby móc to zrobić należało rozebrać tę starą wiatę. Kilka słupów trakcyjnych zostało już uzbrojonych o zaczepy do wieszaków sieci trakcyjnej. Myślę, że jeśli nie ma innych planów na górze, to do końca listopada ruch tramwajowy od Rudy Płd. do Chebzia powinien zostać już uruchomiony. Przy przystanku "Ruda Urząd Skarbowy" pracują nad peronem przystankowym w kierunku Bytomia / Zabrza. Trwa również układanie obrzeży wzdłuż torowiska.

Edycja, dnia 14.11.2013:
Wznowienie ruchu do Chebzia od strony Goduli i Świętochłowic jest planowane do końca 2013 r.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#58 Post autor: misza » 13 gru 2013, 15:02

Na Dworcowej wyrywają tory od skrzyżowania z Węglową do zwrotnicy. Wygląda, że jednak poleci całe torowisko na Dworcowej.
W SIWZ jest mowa o przejazdach z tym, że ten na Dworcowej ma długość 286m

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#59 Post autor: KZKGaPowicz » 14 gru 2013, 13:55

misza pisze:Na Dworcowej wyrywają tory od skrzyżowania z Węglową do zwrotnicy. Wygląda, że jednak poleci całe torowisko na Dworcowej.
W SIWZ jest mowa o przejazdach z tym, że ten na Dworcowej ma długość 286m
Na początku myślałem, że będą wymieniać całe na ul. Dworcowej ("1" i "18"), później jak przeglądałem dokumentację, to wywnioskowałem, że chodzi im o torowisko linii 9, 11 i 17 (bodajże w stronę Goduli to ul. K. Goduli, a w przeciwnym (od pasa zieleni rozdzielającego jezdnie) ul. Dworcowa). W każdym bądź razie za energetyką (na wyłączonym z ruchu torowisku) leżały szyny i było ich dość dużo.

Edycja, dnia 15.12.2013:
Trwa walka o zmiany w dokumentacji projektowej dotyczące zabudowy zwrotnicy na Rudzie Południowej od strony Zabrza, która miałaby umożliwić skręt z Rudy do Zabrza, gdyż jak wiadomo, później trzeba będzie czekać aż 5 lat.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#60 Post autor: elot360 » 27 gru 2013, 21:15

Jak tam prace idą, bo nie mogę się doczekać T18
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#61 Post autor: KZKGaPowicz » 28 gru 2013, 11:39

elot360 pisze:Jak tam prace idą, bo nie mogę się doczekać T18
Idzie im to jakoś opornie. Myślałem, że jak zrobili szybko w Katowicach, to i u nas też tak będzie, ale się przeliczyłem. Szkoda, że nie robi tego SKANSKA. :( Ciekawe czy "18" wróci do końca stycznia, bo też nie mogę się już doczekać? Trzeba jeszcze ułożyć część torowiska na ul. Dworcowej oraz postawić słupy trakcyjne przy wjeździe do tunelika od strony pętli. Nie wiem jak tam prace w tuneliku.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#62 Post autor: Boguś » 31 gru 2013, 13:44

KZKGaPowicz pisze:
elot360 pisze:Jak tam prace idą, bo nie mogę się doczekać T18
Idzie im to jakoś opornie. Myślałem, że jak zrobili szybko w Katowicach, to i u nas też tak będzie, ale się przeliczyłem. Szkoda, że nie robi tego SKANSKA. :( Ciekawe czy "18" wróci do końca stycznia, bo też nie mogę się już doczekać?
Tylko, że cały odcinek na Zabrzańskiej był właściwie budowany od nowa. Poza tym mogły się pojawić problemy z kolidującą infrastrukturą podziemną, której mogło nawet nie być na mapie. A w Katowicach/Chorzowie miałeś wymianę torów bez słupów i sieci trakcyjnej. Wyjątkiem był odcinek ZOO - WPKiW, gdzie ułożyli tory w nowym śladzie, ale wykorzystali słupy i przewiesili sieć.
KZKGaPowicz pisze:Trzeba jeszcze ułożyć część torowiska na ul. Dworcowej oraz postawić słupy trakcyjne przy wjeździe do tunelika od strony pętli.
Może mi ktoś wyjaśnić co było przyczyną wymiany torów na Dworcowej?

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#63 Post autor: adam86 » 31 gru 2013, 14:42

A rozjazd na Dworcowej jest wymieniony?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#64 Post autor: KZKGaPowicz » 31 gru 2013, 14:47

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Trzeba jeszcze ułożyć część torowiska na ul. Dworcowej oraz postawić słupy trakcyjne przy wjeździe do tunelika od strony pętli.
Może mi ktoś wyjaśnić co było przyczyną wymiany torów na Dworcowej?
Być może wykolejenie "1". Wykoleił się wtedy wagon #608.
adam86 pisze:A rozjazd na Dworcowej jest wymieniony?
Wymieniane jest torowisko bez zwrotnicy na chwilę obecną. Wymiana przydałaby się, gdyż tramwaj jadący w kierunku pętli na tym rozjeździe "podskakiwał".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#65 Post autor: misza » 02 sty 2014, 22:58

KZKGaPowicz pisze:Być może wykolejenie "1". Wykoleił się wtedy wagon #608.
adam86 pisze:A rozjazd na Dworcowej jest wymieniony?
Wymieniane jest torowisko bez zwrotnicy na chwilę obecną. Wymiana przydałaby się, gdyż tramwaj jadący w kierunku pętli na tym rozjeździe "podskakiwał".
Ta zwrotnca nie jest w najgorszym stanie. Główną przyczyną było torowisko od wyjazdu z wąwozu do tej zwrotnicy. Przy wyższych temperaturach (szczególnie szyna od strony torów kolejowych) ulegała wydłużeniu. Tam był jakiś bład technologiczny (brak kompensatora, żle dopasowana szyna..?) Ujście tego naprężenia znajdowało się na spawie przy tej zwrotnicy. Tworzyło się duże wybrzuszenie. Dodatkowo torowisko lekko uciekało w kierunku ogrodzenia kolejowego. Kowale kilka razy to wycinali, robili wstawki itd. Po tych poprawkach te miejsce już nigdy nie było stabilne. Tramwaj podstakiwał kilka centymetrów przed najazdem na zwrotnicę i na zwrotnicy ponieważ wtedy przez to miejsce przechodził drugi i następny wózek.
Moim zdaniem ta zwrotnica jest do przełknięcia.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#66 Post autor: KZKGaPowicz » 03 sty 2014, 11:10

misza pisze:
KZKGaPowicz pisze:Być może wykolejenie "1". Wykoleił się wtedy wagon #608.
adam86 pisze:A rozjazd na Dworcowej jest wymieniony?
Wymieniane jest torowisko bez zwrotnicy na chwilę obecną. Wymiana przydałaby się, gdyż tramwaj jadący w kierunku pętli na tym rozjeździe "podskakiwał".
Ta zwrotnca nie jest w najgorszym stanie. Główną przyczyną było torowisko od wyjazdu z wąwozu do tej zwrotnicy. Przy wyższych temperaturach (szczególnie szyna od strony torów kolejowych) ulegała wydłużeniu. Tam był jakiś bład technologiczny (brak kompensatora, żle dopasowana szyna..?) Ujście tego naprężenia znajdowało się na spawie przy tej zwrotnicy. Tworzyło się duże wybrzuszenie. Dodatkowo torowisko lekko uciekało w kierunku ogrodzenia kolejowego. Kowale kilka razy to wycinali, robili wstawki itd. Po tych poprawkach te miejsce już nigdy nie było stabilne. Tramwaj podstakiwał kilka centymetrów przed najazdem na zwrotnicę i na zwrotnicy ponieważ wtedy przez to miejsce przechodził drugi i następny wózek.
Moim zdaniem ta zwrotnica jest do przełknięcia.
Jeżeli jest tak jak piszesz, to rzeczywiście wymiana zwrotnicy nie ma sensu.

Edycja, dnia 4.01.2014:
Na wspomnianym powyżej odcinku na wylanej płycie betonowej przygotowywane są płyty prefabrykowane do ułożenia i późniejszego montażu torowiska. Słupów trakcyjnych przy wjeździe do tunelika od strony pętli jeszcze nie postawiono. Nie wyprostowano nawet dwóch przekrzywionych słupów trakcyjnych na odcinku "Ruda Urząd Skarbowy" - "Chebzie Styczyńskiego".

Pod mostem na ul. Karola Goduli był wczoraj ustawiony namiot.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#67 Post autor: kolejorz. » 04 sty 2014, 12:10

Namiot jest tam już od paru dni, okres świąteczny, trochę mniej ruchu na budowie, od wtorku myślę że powinni na nowo mocniej ruszyć na tory.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#68 Post autor: KZKGaPowicz » 11 sty 2014, 12:46

Z tego, co widziałem wczoraj (niestety jechałem T-1 na Chebzie) wszystkie płyty są już ułożone w korycie na ul. Dworcowej i wkrótce powinien rozpocząć się montaż szyn. Przybyło również górnych części wieszaków do sieci trakcyjnej. Mam nadzieję, że ruch zostanie przywrócony do końca stycznia. Z kolei za mostem w kierunku Goduli i Lipin rozebrano przejazd tramwajowy i samochody korzystają z tymczasowego przejazdu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#69 Post autor: misza » 11 sty 2014, 22:34

KZKGaPowicz pisze:Z tego, co widziałem wczoraj (niestety jechałem T-1 na Chebzie) wszystkie płyty są już ułożone w korycie na ul. Dworcowej i wkrótce powinien rozpocząć się montaż szyn.
Dziś rano wkładali szyny do koryt. Na Południowej ekipa z niwelatorem i podbijanie zwrotnicy na mijance. W wąwozie (w skarpie) dosyć duży wykop pod kręgi betonowe - możliwe że pod pompownię. Na wznowienie ruchu w styczniu marne szanse.

Awatar użytkownika
menx
Posty: 86
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#70 Post autor: menx » 13 sty 2014, 19:03

KZKGaPowicz pisze:Z kolei za mostem w kierunku Goduli i Lipin rozebrano przejazd tramwajowy i samochody korzystają z tymczasowego przejazdu.
Został im tylko ten przejazd czy coś jeszcze będą wymieniać ?? A pod tunelem jest już torowisko zrobione?? Chodzi mi o trasę 17-tki. Mam nadzieję że wkrótce już będzie jeździła do Chebzia. Pozdro

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#71 Post autor: kolejorz. » 14 sty 2014, 10:05

Zdaje się że jeszcze jeden przejazd zostanie zaraz za tym który jest właśnie robiony.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#72 Post autor: KZKGaPowicz » 14 sty 2014, 12:11

misza pisze:
KZKGaPowicz pisze:Z tego, co widziałem wczoraj (niestety jechałem T-1 na Chebzie) wszystkie płyty są już ułożone w korycie na ul. Dworcowej i wkrótce powinien rozpocząć się montaż szyn.
Dziś rano wkładali szyny do koryt. Na Południowej ekipa z niwelatorem i podbijanie zwrotnicy na mijance. W wąwozie (w skarpie) dosyć duży wykop pod kręgi betonowe - możliwe że pod pompownię. Na wznowienie ruchu w styczniu marne szanse.
Te szyny w niedzielę nadal były ułożone na płytach, a nie w ich korytach.
menx pisze:
KZKGaPowicz pisze:Z kolei za mostem w kierunku Goduli i Lipin rozebrano przejazd tramwajowy i samochody korzystają z tymczasowego przejazdu.
Został im tylko ten przejazd czy coś jeszcze będą wymieniać ?? A pod tunelem jest już torowisko zrobione?? Chodzi mi o trasę 17-tki. Mam nadzieję że wkrótce już będzie jeździła do Chebzia. Pozdro
Torowisko już jest, ale nie wiem czy nie będzie jeszcze kończone.
kolejorz. pisze:Zdaje się że jeszcze jeden przejazd zostanie zaraz za tym który jest właśnie robiony.
Tak, zgadza się. Później będzie robiony przejazd od strony Goduli w kierunku Lipin i uzupełniane będzie torowisko pomiędzy tymi przejazdami, tzn. tym obecnie modernizowanym i następnym w kolejce.

Edycja, dnia 11.02.2014:
W dniu wczorajszym, po południu, przejazd tuż za wiaduktem został otwarty (rano jeszcze był zamknięty).
Ponadto od ubiegłego tygodnia rozpoczął się demontaż larsenów przy tuneliku na Chebziu. Trwa budowa peronów przystankowych przy przystankach "Ruda Urząd Skarbowy" oraz "Chebzie Styczyńskiego". Przybyło kilka nowych słupów trakcyjnych od strony pętli przy wjeździe do tunelika, a 4 jeszcze leżą przy skrzyżowaniu ul. Dworcowej x Zabrzańskiej x Węglowej.

Edycja, dnia 25.02.2014:
W piątek zauważyłem, że przejazd od strony Goduli w kierunku Lipin jest już gotowy, tylko trzeba jeszcze zalać asfaltem ubytki. Wczoraj z kolei asfaltowano ubytki wzdłuż torowiska na skrzyżowaniu ulic Dworcowej, Węglowej i Zabrzańskiej.
Perony przystankowe "Chebzie Styczyńskiego" i "Ruda Urząd Skarbowy" są już wyprofilowane, trzeba je jeszcze wybrukować i uzupełnić ubytki przy krawędziach od strony ulicy Zabrzańskiej.
Prawdopodobnie w marcu będzie wieszana sieć trakcyjna.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#73 Post autor: elot360 » 26 lut 2014, 20:49

Skoro w marcu wieszanie trakcji, czyli gdzieś w połowie albo w 3/4 będzie stary porządek w tamtych stronach?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#74 Post autor: KZKGaPowicz » 27 lut 2014, 14:17

elot360 pisze:Skoro w marcu wieszanie trakcji, czyli gdzieś w połowie albo w 3/4 będzie stary porządek w tamtych stronach?
W tej chwili to tylko przypuszczenia. Jeśli okażą się prawdą, to ruch zostanie wznowiony na trasie "18".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#75 Post autor: kolejorz. » 27 lut 2014, 16:39

Asfalt na przejeździe koło przystanku Chebzie Pawła już został wylany. Pozostały tylko wykończenia jak krawężniki itp. i tory mogą zostać z powrotem oddane do ruchu :)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#76 Post autor: KZKGaPowicz » 01 mar 2014, 20:05

Zgodnie z tą informacją zamieszczoną tutaj, od połowy marca planowane jest przywrócenie komunikacji tramwajowej pomiędzy Rudą Południową a Chebziem, którą zapewni linia nr 18. :)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#77 Post autor: elot360 » 02 mar 2014, 16:51

Jeszcze takie małe pytanko co do Chebzia. Co z T9?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#78 Post autor: KZKGaPowicz » 02 mar 2014, 19:46

elot360 pisze:Jeszcze takie małe pytanko co do Chebzia. Co z T9?
Tam już remont też na ukończeniu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#79 Post autor: elot360 » 03 mar 2014, 17:32

Czyli dziewiątka wróci na stałą trasę wcześniej niż osiemnastka czy tak samo?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#80 Post autor: KZKGaPowicz » 03 mar 2014, 20:00

elot360 pisze:Czyli dziewiątka wróci na stałą trasę wcześniej niż osiemnastka czy tak samo?
Myślę, że będzie pakiet zmian rozkładów jazdy na liniach kursujących na i przez Chebzie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
menx
Posty: 86
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#81 Post autor: menx » 06 mar 2014, 11:32

http://rudaslaska.com.pl/i,w-chebziu-tr ... 94395.html

Czyli 18-tka wróci dopiero w okolicy świąt wielkanocnych. Mam nadzieję że przynajmniej 11 i 17-tke puszczą wcześniej.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#82 Post autor: KZKGaPowicz » 06 mar 2014, 11:37

menx pisze:http://rudaslaska.com.pl/i,w-chebziu-tr ... 94395.html

Czyli 18-tka wróci dopiero w okolicy Świąt Wielkanocnych. Mam nadzieję że przynajmniej 11 i 17-tke puszczą wcześniej.
A "9" to co? ;)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#83 Post autor: 888 » 06 mar 2014, 13:49

Z tą 11 i 17 tą mogą czekać na ukończenie remontu na placu wolności, wówczas 11 mogła by wrócić na swoją pierwotną trasę. Myślę że nie ma bardziej sensownego powodu ze wstrzymaniem powrotu ruchu na Pawle. Widziałem w tamtym tygodniu że to zadanie dotyczące okolicy na Pawle jest już zakończone i 9 mogłaby już teraz zacząć kursować normalnie.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#84 Post autor: elot360 » 06 mar 2014, 15:00

Czyli na co czekają? Formalności zostały, czy problem z... resztą?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#85 Post autor: KZKGaPowicz » 06 mar 2014, 21:01

Betonowanie torowiska pod wiaduktem (między szynami).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
menx
Posty: 86
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#86 Post autor: menx » 07 mar 2014, 01:00

z facebooka kzkgop
Najważniejsza informacja jest jednak taka, że w okolicach przyszłego weekendu kursowanie linii nr 9 ma być wznowione na całej trasie.
napisał kzkgop oficjalny profil

No to mamy już przybliżoną date :)

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#87 Post autor: DWD » 07 mar 2014, 10:38

Co do linii 9... Coś tam beda grzebać przy tym wiadukcie na Bykowinie. Z tego co się dowiedziałem linia 9 zostanie podzielona na 3 :!: części. Od Bytomia do Chebzia obsługiwania przez R3, od Chebzia do Bykowiny autobusami komunikacji zastepczej i od Bykowiny do Chorzowa taborem PT8 z R2.
Ponadto R3 w zamian otrzyma część linii 11.
I jeszcze ciekawostka, prezydent Bytomia nie wyraził zgody aby po zakończeniu budowy 7 na Łagiewnikach linię przejęło w całości R2, co było w planach gdyż własnie na tej linii miał kursować najnowocześniejszy tabor z Zawodzia.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#88 Post autor: DTSN » 07 mar 2014, 13:54

Jak zawsze musi ktoś coś zepsuć, i co teraz będą stare wozy kurować będą na nowych torach :/
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#89 Post autor: DW » 07 mar 2014, 17:00

DWD pisze:I jeszcze ciekawostka, prezydent Bytomia nie wyraził zgody aby po zakończeniu budowy 7 na Łagiewnikach linię przejęło w całości R2, co było w planach gdyż własnie na tej linii miał kursować najnowocześniejszy tabor z Zawodzia.
Co ma prezydent miasta do tego jaka zajezdnia obsługuje daną linię?

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#90 Post autor: Karol » 07 mar 2014, 18:04

DW pisze:
DWD pisze:I jeszcze ciekawostka, prezydent Bytomia nie wyraził zgody aby po zakończeniu budowy 7 na Łagiewnikach linię przejęło w całości R2, co było w planach gdyż własnie na tej linii miał kursować najnowocześniejszy tabor z Zawodzia.
Co ma prezydent miasta do tego jaka zajezdnia obsługuje daną linię?
Prawdopodobnie stawka za wozokilometr Twista jest trochę większa niż za solówkę...

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#91 Post autor: elot360 » 07 mar 2014, 20:02

DTSN pisze:Jak zawsze musi ktoś coś zepsuć, i co teraz będą stare wozy kurować będą na nowych torach :/
Ale napewno będzie wygodniej się jechało 105Na zanim zlikwidowali odcinek.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#92 Post autor: 888 » 07 mar 2014, 21:07

Ciekawi mnie jeden fakt odnośnie Łagiewnik. Czy po dopuszczeniu odbudowanego odcinka "siódemki" jednocześnie nie zacznie się remont pod wiaduktem i części Jagiellońskiej. Tak nakazywałby zdrowy rozsądek. Wtedy odwlecze się w czasie powrót "siódemki" na swoją pierwotną trasę. Warto wspomnieć że przewidywany jest też remont torowiska od Piaśnik do Bytomia. Co do Twistów to chyba nikt sobie nie wyobraża ich na świętochłowickim odcinku bez tego planowanego remontu. To tak odnośnie tego co sobie tam wymyślił prezydent Bytomia. Zawsze jeszcze zostanie odcinek w Piaśnikach od skrzyżowania z chorzowską do skrzyżowania z ulicą Krasińskiego. Żal tam puszczać składy technologiczne o Twistach już nie wspominając ;)
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#93 Post autor: DWD » 08 mar 2014, 11:21

888 pisze:Ciekawi mnie jeden fakt odnośnie Łagiewnik. Czy po dopuszczeniu odbudowanego odcinka "siódemki" jednocześnie nie zacznie się remont pod wiaduktem i części Jagiellońskiej. Tak nakazywałby zdrowy rozsądek. Wtedy odwlecze się w czasie powrót "siódemki" na swoją pierwotną trasę. Warto wspomnieć że przewidywany jest też remont torowiska od Piaśnik do Bytomia. Co do Twistów to chyba nikt sobie nie wyobraża ich na świętochłowickim odcinku bez tego planowanego remontu. To tak odnośnie tego co sobie tam wymyślił prezydent Bytomia. Zawsze jeszcze zostanie odcinek w Piaśnikach od skrzyżowania z chorzowską do skrzyżowania z ulicą Krasińskiego. Żal tam puszczać składy technologiczne o Twistach już nie wspominając ;)
Siódemka nie zostanie puszczona wcale dopóki nie zrobią Zamłymia. Nie mają innego wyjścia po tym jaką fuszerke odwalili. Jak sobie pojedziesz na Zamłynie to zobaczysz że minęli się dobre kilka metrów z torami. Coś ala obrazek poniżej :eye: Ktoś tam pytał co ma tego prezydent miasta. Otóż wie, że w Bytomiu też ma zajezdnię i też pracują w niej ludzie. R3 posiada obecnie najwięcej Moderusów więc nie widzę problemów by na najnowocześniejszą linię (wyłączając odcinek Piaśniki-Łag. Targowisko, 7 jest prawie cała nowa) puścić nowsze wagony. A że chodzi o pieniądze to też swoją drogą każdy to wie. No ale dość o tym bo to temat o Rudzie w razie czego proszę modów o przeniesienie ;)
Załączniki
1794591_239789686205050_1183314684_n.jpg

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#94 Post autor: KZKGaPowicz » 08 mar 2014, 11:50

Ten remont będzie na odcinku od skrzyżowania ulic Bytomskiej z Chorzowską i 3-go Maja do skrzyżowania ul. Bytomskiej z ul. Krasickiego (nie Krasińskiego). :)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#95 Post autor: 888 » 08 mar 2014, 16:02

Byłem wczoraj na Pawle i miałem szczęście bo spotkałem pod tunelem przejeżdżający tramwaj techniczny (105N #135R) z lorką. Pracownicy kończyli krawężnikowanie i lada dzień powinny tramwaje wrócić na pętlę. Tak jak pisałem wyżej, powrotu 11 i 17 można się spodziewać się po ukończeniu prac na Pl.Wolności, ale tam tory już też leżą. Ciekawe tylko czy 11 wróci na swoją pierwotną trasę czy może postanowią eksperymentować z nowymi wariantami, coś w stylu Koszutka Słoneczna itp.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#96 Post autor: KZKGaPowicz » 09 mar 2014, 10:13

888 pisze:Byłem wczoraj na Pawle i miałem szczęście bo spotkałem pod tunelem przejeżdżający tramwaj techniczny (105N #135R) z lorką. Pracownicy kończyli krawężnikowanie i lada dzień powinny tramwaje wrócić na pętlę. Tak jak pisałem wyżej, powrotu 11 i 17 można się spodziewać się po ukończeniu prac na Pl.Wolności, ale tam tory już też leżą. Ciekawe tylko czy 11 wróci na swoją pierwotną trasę czy może postanowią eksperymentować z nowymi wariantami, coś w stylu Koszutka Słoneczna itp.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby razem z "9" mogły wrócić na Chebzie. Najwyżej zmieni się jeszcze raz rozkład i tyle.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#97 Post autor: kolejorz. » 09 mar 2014, 12:26

Nie powinni cudować z 11 na Koszutkę, najlepiej aby jeździła jak po staremu czyli na Plac Wolności.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#98 Post autor: KZKGaPowicz » 09 mar 2014, 19:43

kolejorz. pisze:Nie powinni cudować z 11 na Koszutkę, najlepiej aby jeździła jak po staremu czyli na Plac Wolności.
Jak nie zdążą otworzyć 3-go Maja w Katowicach, to można 11 i 17 wysłać do Chebzia, a później skierować tę pierwszą na Plac Wolności i zmienić jej rozkład.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#99 Post autor: Patryk105 » 09 mar 2014, 21:43

KZKGaPowicz pisze:
kolejorz. pisze:Nie powinni cudować z 11 na Koszutkę, najlepiej aby jeździła jak po staremu czyli na Plac Wolności.
Jak nie zdążą otworzyć 3-go Maja w Katowicach, to można 11 i 17 wysłać do Chebzia, a później skierować tę pierwszą na Plac Wolności i zmienić jej rozkład.
Moim zdaniem puszczenie 11 w relacji Chebzie- Koszutka (jako trasę ostateczną) byłoby głupotą. Na 99% zapewne wróci na swoją stałą trasę, oby jak najszybciej.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#100 Post autor: KZKGaPowicz » 10 mar 2014, 08:40

Patryk105 pisze:
KZKGaPowicz pisze:
kolejorz. pisze:Nie powinni cudować z 11 na Koszutkę, najlepiej aby jeździła jak po staremu czyli na Plac Wolności.
Jak nie zdążą otworzyć 3-go Maja w Katowicach, to można 11 i 17 wysłać do Chebzia, a później skierować tę pierwszą na Plac Wolności i zmienić jej rozkład.
Moim zdaniem puszczenie 11 w relacji Chebzie- Koszutka (jako trasę ostateczną) byłoby głupotą. Na 99% zapewne wróci na swoją stałą trasę, oby jak najszybciej.
Ale ja wcale nie miałem na myśli takiej relacji jako ostatecznej. Chodzi mi o to, że jak dojazd do Chebzia będzie już możliwy, to "11" może kursować w relacji Chebzie - Koszutka, a po otwarciu 3-go Maja zmieni się rozkład jazdy i będzie śmigać do Placu Wolności.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości