: 25 mar 2015, 19:20
Fotki robione z wagonu jadącego już po nowym torze Foto
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu
http://fts.tramwaje.slask.pl/
Wystarczyłoby, żeby przejazd z ulicy na wydzielone zrobić za wiaduktem (jadąc od Metalowców).888 pisze:Musieliby przebudować wiadukt na Szarlocincu nad niecznną kolejką piaskową, dwa tory się tam nie zmieszczą
Jedyne wąskie gardło będzie pod mostem.kolejorz. pisze:A na Pawełka dalej wąskie gardełko
Brakuje jeszcze sieci górnej na tym odcinku (przynajmniej dwa dni temu jeszcze jej nie było).888 pisze:Od około tygodnia tor wschodni jest już gotowy. Na mój gust wszystko jest gotowe do przejścia do ostatniego etapu, a więc wstrzymania ruchu i przebudowy skrzyżowania z tymczasową mijanką Na Wzgórzu.
Źródło: UMŚwiętochłowiceRemont skrzyżowania w czerwcu
Modernizacja torowiska linii nr 7 biegnącego wzdłuż ul. Bytomskiej postępuje zgodnie z planem. Prace na torze wschodnim powinny zakończyć się do 31 maja.
Trwają prace na torze wschodnim wzdłuż ul. Bytomskiej (tor zachodni jest wykonany i kursują po nim tramwaje). Zakończyły się prace na skrzyżowaniu ul. Bytomskiej i Stawowej, gdzie wykonano przejazd w technologii płyt prefabrykowanych.
W czerwcu drogowcy rozpoczną przebudowę skrzyżowania ul. Bytomskiej z Chorzowską. Kierowcy i osoby podróżujące komunikacją miejską będą musiały liczyć się z utrudnieniami. Roboty potrwają ok. miesiąca.
W tym czasie wykonana zostanie płyta skrzyżowania wraz z torowiskiem, przebudowane zostaną także oba tory na wysokości przystanku Chropaczów os. Na Wzgórzu (obecna mijanka). Nowe torowisko zostanie połączone z już istniejącym na wysokości ul. św. Piotra.
Źródło: Tramwaje ŚląskieOd czerwca w Świętochłowicach rozpoczniemy kolejny etap prac budowlanych realizowanych w ramach zadania pn. "Modernizacja torowiska tramwajowego linii nr 7 na odcinku od Piaśnik do Bytomia Łagiewnik". W związku z tym na początku miesiąca wstrzymany zostanie ruch linii nr 11 a na kolejnym etapie robót zamknięte zostanie skrzyżowanie ulic: Bytomskiej, Chorzowskiej i 3 Maja. Zapewniona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza oraz zorganizowane objazdy. Utrudnienia związane z pracami
budowlanymi potrwają około miesiąca. W wyniku realizacji zadania wybudowane zostanie torowisko w najnowszej technologii z zastosowaniem płyt prefabrykowanych i elastycznym mocowaniem szyn
info: UMŚwiętochłowiceEtap I – ( 5-20 czerwca) modernizacja torowiska linii nr 11 z dobudową drugiego toru po obu stronach skrzyżowania – przy czym zwężenie ul. Chorzowskiej po obu stronach ul. Bytomskiej bez wstrzymania ruchu samochodów będzie się odbywało w dniach od 5 do 9 czerwca.
Etap II – (10-17 czerwca) modernizacja torowiska linii nr 11 od strony Chorzowa do torów linii nr 7 – zamknięcie ul. Bytomskiej na wysokości stacji paliw.
Etap III – (22 czerwca – 6 lipca) modernizacja torowiska linii nr 7 na całym fragmencie biegnącym w jezdni skrzyżowania – zamknięcie ul. Chorzowskiej w kierunku dzielnicy Lipiny. Zamknięcie ul. Chorzowskiej nastąpi wyłącznie po otwarciu ul. Bytomskiej na kierunku DTŚ – Bytom.
Powyższe terminy są uzależnione od prac w Bytomiu na ul. Katowickiej - jeśli prace zostaną zrealizowane terminowo, roboty w Świętochłowicach powinny przebiegać zgodnie z przedstawionym harmonogramem.
Tor linii 11 został zdjęty po obu stronach Bytomskiej - od strony wschodniej do wjazdu na stację paliw Shell, od strony zachodniej do wjazdu do cantrum handlowego Echo. Na odcinku os strony zachodniej usunięto równiez podsypkę.menx pisze:Będą 3 etapy remontu skrzyżowania:info: UMŚwiętochłowiceEtap I – ( 5-20 czerwca) modernizacja torowiska linii nr 11 z dobudową drugiego toru po obu stronach skrzyżowania – przy czym zwężenie ul. Chorzowskiej po obu stronach ul. Bytomskiej bez wstrzymania ruchu samochodów będzie się odbywało w dniach od 5 do 9 czerwca.
Przecie nie jest podbite "na gotowo", roboty w toku.barus pisze:SKANSKA ODWALA KASZANĘ W ŚWIĘTOCHŁOWICACH
To zdjęcie zrobiłem 21 marca. Dzień później na to torowisko wyruszyły tramwaje. To nowy tor (zachodni) w kierunku Łagiewnik. Powiem Wam tak, ostatnio jak szedłem obok ulicą w procesji Bożego Ciała to wagon 105N jadąc dość szybko tak się chwiał, że bałem się, że wyskoczy z tych bezrowkowych szyn.
Nawet na tych szerokokątnych fotkach widać, że nowe tory są beznadziejne.Peter pisze:Fotki robione z wagonu jadącego już po nowym torze Foto
Nie trzeszcz. A założymy się, że nie podbiją? Skoro już jeżdżą, tzn. że gotowe.888 pisze:Boże! Normalnie tragedia. Spokojnie. Podbiją na gotowo i będzie działać
Spoko auri. Z pewnością będę się temu przyglądał i sprawdzę :DD:auri23 pisze:No nie do końca. Podbicie zawsze robią po zakończeniu całości. Aktualnie jest wykonane podbicie wstępne czy jak tam to nazwać. Będą podbijać jak zrobią mijankę. Wtedy będą mieli na to czas i możliwości. Ja bym się nie martwił.
Po prostu realista, a nie od razu maniak. Wyluzuj.888 pisze:Jakiś maniak jesteś.
Ja się obawiam że pare lat to potrwa - ani po jednej ani po drugiej stronie Bytomskiej nie jest oczyszczony pas pod drugi tor, w tym miejscu jest chodnik, słupy sygnalizacji świetlnej itp. itd.barus pisze:Zanim dobudują drugi tor 11-stki po obu stronach Bytomskiej, to też potrwa
Toru drugiego na 100% nie będzie (jedynie w jezdni). Rozmawiałem wczoraj z podwykonawcą Skanski.jdubowski pisze:ani po jednej ani po drugiej stronie Bytomskiej nie jest oczyszczony pas pod drugi tor, w tym miejscu jest chodnik, słupy sygnalizacji świetlnej itp. itd.
Tak, w piątek je malowali, a w sobotę już ułożyli. Nawiasem mówiąc to to malowanie szarą farbą szyn jest chyba od niedawna, bo np. zachodniego toru nowego torowiska z Piaśnik do Łagiewnik nie malowali (jest brązowy, żeby nie powiedzieć, że po prostu rdzawy), natomiast ten drugi tor (wschodni), który robili później to już malowali i o wiele ładniej to wygląda.jdubowski pisze:A na samym skrzyżowaniu wczoraj były juz przygotowane szyny do ułożenia, zagruntowane szarą farbą podkładową.
To wiadukt a nie most, zapewne z okazji przerwy w ruchu remont łącznie z położeniem nowej izolacji na przęśle, wymianą podsypki i mompletnej nawierzchni torowej.menx pisze:A wiecie może co robią na Lipinach z szynami 11-tki? z jednej strony usunęli szyny na całej długości mostu.
Można, wieści nie muszą spływać na sam dół hierarchii wykonawczejbarus pisze:Nie rozumiem, jak można zabierać się do pracy i nie znać takich szczegółów całego projektu?
Jesli mówimy o technologii holenderskiej (szyna pływająca) to gruntowanie na szaro jest od zawsze, choćby na Gliwickiej w Katowicach czy na Armii Krajowej szyny tez są malowane. Co do wariantów technologii to w zasadzie różnice odnosza sie jedynie do okładziny szyjki szyny - moga to być albo bloczki gumowe, albo betonowe (ewentualie rury z PE - ale takiego wariantu nie widziałem u nas).barus pisze:Nawiasem mówiąc to to malowanie szarą farbą szyn jest chyba od niedawna, bo np. zachodniego toru nowego torowiska z Piaśnik do Łagiewnik nie malowali (jest brązowy, żeby nie powiedzieć, że po prostu rdzawy), natomiast ten drugi tor (wschodni), który robili później to już malowali i o wiele ładniej to wygląda.
Tak, jej zasadniczym celem jest zabezpieczenie przed wyciekiem tej gumowatej chemoutwardzalnej masy.barus pisze:Ciekawe, czy ta żółta pianka, to jest ta sama, którą stosuje się do uszczelniania okien?
To jest poza jezdnią, płyty tam nie są potrzebne - zachęcają pieszych do spacerów po torze co im może nie wyjść na zdrowie...barus pisze:na dwa fronty rozprawiali się z torem na przystanku 11-stki "Piaśniki Skrzyżowanie"
Wyrywali to na siłę z tych drewnianych podkładów, które wcześniej były przykryte płytami.
Ciekawe, jak teraz to rozwiążą, bo na razie wygląda to tak, jakby miały być położone podkłady. Moim zdaniem powinny być też raczej takie płyty jak w jezdni.
Tak, dokładniePeter pisze:Z tego pierwszego zdjęcia wydaje się, że torowisko T11 w rejonie skrzyżowania zostanie lekko odsunięte od jezdni, przez co będzie więcej miejsca na przystanek w stronę Chebzia.
Ciekawi mnie to, że tor w kierunku Łagiewnik pomalowano, a tego drugiego w kierunku Piaśnik nie malowali. Trochę dziwne, wszak oba są wykonane taką samą technologią.Jesli mówimy o technologii holenderskiej (szyna pływająca) to gruntowanie na szaro jest od zawsze
Do tej pory były. Założę się, że większość ludzi chcących przejść na przystanek w kierunku Chebzia i tak przejdzie przez tor, a nie będzie chodzić dookołaTo jest poza jezdnią, płyty tam nie są potrzebne - zachęcają pieszych do spacerów po torze co im może nie wyjść na zdrowie...
To jest żywica chemoutwardzalna.jdubowski pisze:Tak, jej zasadniczym celem jest zabezpieczenie przed wyciekiem tej gumowatej chemoutwardzalnej masy.
Tak, technologia jest ta sama, tylko szyny mają różny kolor Pomyliłem się, one jednak nie były malowane, tylko zostały przywiezione w różnych kolorach (brązowy i ciemno szary). Podobnie jest na remontowanym właśnie przystanku 11-stki w Piaśnikach. Szyny są "kolorowe"jdubowski pisze:Na obu odcinkach toru poza jezdnią ul. Bytomskiej jest układany tor na podkładach strunobetonowych z przytwierdzeniami sprężystymi.
Przywiezione w takim samym rudym kolorze, tylko że część jesienią (czarne) a część już na wiosnę (są ciągle rude). Przyczyna jest w tym że rdza to mieszanina FeOH, FeO i Fe2O3, dwa pierwsze zwiazki są brązowe, trzeci jest czarny.barus pisze:szyny mają różny kolor Pomyliłem się, one jednak nie były malowane, tylko zostały przywiezione w różnych kolorach (brązowy i ciemno szary).
A nie na odwrót? Te z wiosny są czarne, a te z jesieni rdzawe?jdubowski pisze:Przywiezione w takim samym rudym kolorze, tylko że część jesienią (czarne) a część już na wiosnę (są ciągle rude).
Łoo matko, takich bzdur to ja dawno nie czytałem. Hematyt nie jest czarny, a żelazo nie tworzy żadnego trwałego związku na pierwszym stopniu utlenienia.jdubowski pisze:Przywiezione w takim samym rudym kolorze, tylko że część jesienią (czarne) a część już na wiosnę (są ciągle rude). Przyczyna jest w tym że rdza to mieszanina FeOH, FeO i Fe2O3, dwa pierwsze zwiazki są brązowe, trzeci jest czarny.barus pisze:szyny mają różny kolor Pomyliłem się, one jednak nie były malowane, tylko zostały przywiezione w różnych kolorach (brązowy i ciemno szary).
Ale magnetyt już tak.adam86 pisze:Hematyt nie jest czarny,
Racja, tu problem polega na tym że ostatni wykład z chemii miałem zapewne zanim się urodziłeśadam86 pisze:a żelazo nie tworzy żadnego trwałego związku na pierwszym stopniu utlenienia
W Bytomiu na Katowickiej zaraz na zachód od Pl. Sikorskiego przed posesją nr 13 wyryta jest dziura głęboka na kilka metrów (na całą szerokość jezdni) w związku z pracami kanalizacyjnymi, co prawda wygląda że prace już zakończono.menx pisze:W związku z tym że w Bytomiu nie zdążyli z pracami remontowymi, Etap III został przesunięty. Ktoś wie jak w Bytomiu są daleko z pracami??
Czy na tym forum jest jakiś zjazd pajaców czy co? Idź se chłopie jakaś babę znajdź. Jak nie wiesz o czym piszesz to nie pisz.888 pisze:Po co na chama czekają z dokończeniem tego remontu na Piaśnikach!! Z powodu jakiś prac w niemal zlikwidowanym mieście jakim jest Bytom, uciążliwy remont tego skrzyżowania ma być wstrzymany?? Bzdura. Od razu mieli to zamknąć na te około dwa tygodnie i remont zakończyć. To w oczach mieszkańców powoli staje się żenujące.