Remont unijny - Świętochłowice - Bytomska (zad. 17)

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#201 Post autor: Penny » 21 cze 2015, 21:30

888 pisze:(...) Z powodu jakiś prac w niemal zlikwidowanym mieście jakim jest Bytom, uciążliwy remont tego skrzyżowania ma być wstrzymany?? Bzdura.
Wzorowa zaściankowość.

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#202 Post autor: jdubowski » 22 cze 2015, 09:03

888 pisze:Po co na chama czekają z dokończeniem tego remontu na Piaśnikach!! Z powodu jakiś prac w niemal zlikwidowanym mieście jakim jest Bytom, uciążliwy remont tego skrzyżowania ma być wstrzymany?? Bzdura. Od razu mieli to zamknąć na te około dwa tygodnie i remont zakończyć. To w oczach mieszkańców powoli staje się żenujące.
Poczytaj wcześniejsze artykuły, tak założono by nie paraliżować komunikacji aż po Zabrze. Być może rozpoczęcie prac na torze 11-tki na Piaśnikach trzeba było opóźnić, ale to inna kwestia...

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#203 Post autor: 888 » 22 cze 2015, 18:53

Tak wiem. Post był krzykiem rozpatrzy bo ów remont ma wpływ na moje życie codzienne. Mieszkam nie daleko. Nie muszę czytać artykułów, zresztą sam we wcześniejszych postach podzielałem to że, taka kolejność remontów musi być zachowana. Szkoda że koordynacja remontów nie jest tak zgrana jak byśmy tego chcieli. Tak wiem, na to wszystko składa się szereg zmiennych itp. Czasami najlepsze rozwiązania bywają banalne. Może jednak już nie będę ich przytaczał. Za kilka tygodni większość zapomni o niedogodnościach oraz jak to skrzyżowanie wyglądało przed remontem.
Wzorowa zaściankowość.
Zgadza się, ale bardziej zaściankowe jest podejście włodarzy tegoż zacnego niegdyś miasta do spraw inwestycji tramwajowych. Nagle na nic nie umieją wygospodarować kasy. A tak poza tym skusiłem się na mały "sarkazmowy" dowcip.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#204 Post autor: auri23 » 22 cze 2015, 21:13

Byłem dziś na pl. Sikorskiego i tam nadal trwają prace kanalizacyjne. Jak to pójdzie w tym tempie to początek lipca, na który odroczono zamknięcie w Piaśnikach znowu do przesunięcia. Nie zapominajmy, że tych prac przed nami jeszcze sporo, nie tylko tutaj ale i w Zabrzu i w Chorzowie. Może warto byłoby zaryzykować i zamknąć wcześniej. Boję się, że po prostu nie dadzą rady ze wszystkim do końca roku.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#205 Post autor: Penny » 22 cze 2015, 21:20

888 pisze:
Wzorowa zaściankowość.
Zgadza się, ale bardziej zaściankowe jest podejście włodarzy tegoż zacnego niegdyś miasta do spraw inwestycji tramwajowych.
No cóż. Generalnie remonty to jest upierdliwość i zastanawia mnie tylko, co tyle czasu zajmuje w Bytomiu, bo trochę już ten remont trwa :-| Poza tym drugi raz ludziom w Świętochłowicach się odbije czkawką, gdy zamkną trasę siódemki. Niestety postęp ma swoją cenę - szkoda tylko, że czasami zawyżoną ;-/
A tak poza tym skusiłem się na mały "sarkazmowy" dowcip.
Cieszę się, że się rozumiemy, chociaż mnie tak bardzo sarkazmu nie udało się pokazać ;-)
Nagle na nic nie umieją wygospodarować kasy.
To fakt. Jak mogli nie wyremontować Katowickiej i przebudować ją na dwa tory...
auri23 pisze:Boję się, że po prostu nie dadzą rady ze wszystkim do końca roku.
Też się tego obawiam. Dopiero jak zegar tyka to widać zwiększenie zasobów ludzkich na placu budowy... Próbują pewnie zarobić na kosztach pracy.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#206 Post autor: jdubowski » 23 cze 2015, 08:55

Penny pisze: Dopiero jak zegar tyka to widać zwiększenie zasobów ludzkich na placu budowy...
To nie zawsze pomoże, bo nie skróci czasu wiązania betonu.

Przy okazji ciekawe czy na Katowickiej prace kanalizacyjne wyniknęły w toku przebudowy toru czy miały byc realizowane równolegle w ramach innego projektu i tenże się opóźnił?

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#207 Post autor: 888 » 27 cze 2015, 17:14

Poruszony tematem tego remontu, a właściwie "wątkiem bytomskim (lub kwestią bytomską ;p)", udałem się rowerem w rejon prac. Niestety nadal rysuje się tam czarny scenariusz i to dosłownie. Ciemne masy kruszcu wysypują na miejsce przyszłego rozjazdu. Ile to jeszcze może potrwać?? Skanska na Piaśnikach wyraźnie już się nudzi. Zdziwiło mnie, że nie pofatygowali się o wymianę 30 metrowego kawałka toru w stronę Rozbarku (przynajmniej za przejazd z drogą prowadzącą na Rynek). Rozumiem że jest to podyktowane faktem wycofania się zacnej władzy z remontu Katowickiej i bezsensem dłubania w kierunki wjazdu na "wąskie gardło". Reasumując - Porażka ;)
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Seba77
Posty: 11312
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

#208 Post autor: Seba77 » 27 cze 2015, 17:36

Z info. jakie otrzymałem od pewnej osoby to Katowicką w Bytomiu mają otwierać z początkiem lipca a dokładnie 05.07 - 06.07.2015.

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#209 Post autor: jdubowski » 27 cze 2015, 17:59

888 pisze:Poruszony tematem tego remontu, a właściwie "wątkiem bytomskim (lub kwestią bytomską ;p)", udałem się rowerem w rejon prac. Niestety nadal rysuje się tam czarny scenariusz i to dosłownie. Ciemne masy kruszcu wysypują na miejsce przyszłego rozjazdu. Ile to jeszcze może potrwać??
Jak byłem tam koło 14-tej to trwał pomiar jakości zagęszczenia "kruszcu".
Seba77 pisze:Z info. jakie otrzymałem od pewnej osoby to Katowicką w Bytomiu mają otwierać z początkiem lipca a dokładnie 05.07 - 06.07.2015.
Nie wiem co to za osoba ale można jedynie powiedzieć że pełna optymizmu... ;)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#210 Post autor: Peter » 27 cze 2015, 18:02

Niestety z tego co dzisiaj widziałem to przystanek T11 przy skrzyżowaniu w Piaśnikach będzie nadal jednotorowy, bo perony przystankowe powstają po obu stronach toru.
*SDIP (U.N.O.)

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#211 Post autor: 888 » 27 cze 2015, 18:57

Niestety z tego co dzisiaj widziałem to przystanek T11 przy skrzyżowaniu w Piaśnikach będzie nadal jednotorowy, bo perony przystankowe powstają po obu stronach toru.
Niestety, to było do przewidzenia. Z drugiej zaś strony to po co mieliby tam budować tymczasową kolejną mijankę (tak samo tymczasową jak tą na Szarlocincu ;) ) Poczekajmy aż ten (priorytetowy) odcinek łączący zachód ze wschodem stanie się prawdziwym, nowoczesnym i do tego w całości dwu-torowym
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#212 Post autor: jdubowski » 27 cze 2015, 19:15

888 pisze:po co mieliby tam budować tymczasową kolejną mijankę (tak samo tymczasową jak tą na Szarlocincu)
Mijanka na Szarlocińcu tymczasowa? Jak pamiętam to istnieje od co najmniej 40 lat...

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#213 Post autor: 888 » 28 cze 2015, 11:44

Mijanka na Szarlocińcu tymczasowa? Jak pamiętam to istnieje od co najmniej 40 lat...
Śmiało można dodać jeszcze tych lat... Wiadomo że już od kilkudziesięciu lat myślano o budowie drugiego toru. Przy takim założeniu stwierdziłem więc (z przymrużeniem oka) że mijanka na Szarlocincu z urzędu jest tymczasową tak samo jak w Lipinach. Może w następnym projekcie ten stan rzeczy się zmieni. Z resztą była już o tym debata na tym forum. Żeby się te plany nie okazały się niespełnionymi marzeniami jak tramwaj do Miechowic, na południe Katowic czy wielu innych również tych futurystycznych.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#214 Post autor: Peter » 28 cze 2015, 12:08

Ja również nie jestem taki pewny szybkiego powstania dwóch torów na T11 w tym miejscu i stąd uważam, że jeśli powstaje w Piaśnikach przystanek jednotorowy, to jest to błąd. Taka mijanka idealnie tutaj pasuje, bo jest w środku między mijanką w Lipinach i Szarlocińcu.
Gdy się będzie budowało drugi tor wystarczy zdemontować rozjazdy i nie trzeba rozbierać połowy przystanku.
*SDIP (U.N.O.)

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#215 Post autor: kolejorz. » 28 cze 2015, 17:58

Zapowiedzi co do drugiego toru na 11 są raczej poważne i myślę że do 2023 w ramach obecnej perspektywy UE uda się to zrobić. Samo dobudowanie już drugiego toru na skrzyżowaniu jest poważnym i dobrym zwiastunem.

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#216 Post autor: auri23 » 28 cze 2015, 18:54

Po chorzowskiej stronie tego skrzyżowania na pewno powstanie. Ubiegają się o to TŚ oraz UM Chorzów. Pytanie tylko czy fakt przystanku jednotorowego to informacja że to koniec planowego dwutoru czy też coś nie pozwala na dobudowę drugiego toru w tym miejscu?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#217 Post autor: Penny » 28 cze 2015, 21:01

auri23 pisze:Po chorzowskiej stronie tego skrzyżowania na pewno powstanie. Ubiegają się o to TŚ oraz UM Chorzów. Pytanie tylko czy fakt przystanku jednotorowego to informacja że to koniec planowego dwutoru czy też coś nie pozwala na dobudowę drugiego toru w tym miejscu?
Z nieoficjalnych źródeł: jak na razie, drugi tor ma być wybudowany tylko w przejeździe przez skrzyżowanie z ul. Bytomską oraz w wyjeździe ze stacji benzynowej. Tak "na przyszłość". Poza tym nic się na razie nie zmieni.

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#218 Post autor: jdubowski » 29 cze 2015, 07:43

auri23 pisze:Po chorzowskiej stronie tego skrzyżowania na pewno powstanie.
Kiedy?
auri23 pisze:Pytanie tylko czy fakt przystanku jednotorowego to informacja że to koniec planowego dwutoru
Przystanek jednotorowy jest zbyt blisko krzyżówki by zmieścił sie tam rozjazd. Ergo jeśli tramwaje linii 11 mają jeździć w poprzek Bytomskiej po dwu torach to przystanek przebudować trzeba będzie na dwutorowy i rozjazd umieścić za nim (co jest zresztą uzasadnione ze względów ruchowych).
auri23 pisze:czy też coś nie pozwala na dobudowę drugiego toru w tym miejscu?
Jest tam trochę infrastruktury do przesunięcia - w osi dołożonego toru jest choćby studnia telekomunikacyjna po lipińskiej stronie, o słupach trakcyjnych i innych nie wspominając.

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#219 Post autor: barus » 29 cze 2015, 09:26

Penny pisze:Z nieoficjalnych źródeł: jak na razie, drugi tor ma być wybudowany tylko w przejeździe przez skrzyżowanie z ul. Bytomską oraz w wyjeździe ze stacji benzynowej. Tak "na przyszłość". Poza tym nic się na razie nie zmieni.
Mnie z kolei pan z koparki mówił, że na wyjeździe ze stacji nic już nie będzie kopane, no ale mówił mi to dwa tygodnie temu, więc może coś się zmieniło ;)

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#220 Post autor: kolejorz. » 29 cze 2015, 10:14

auri23 pisze:Po chorzowskiej stronie tego skrzyżowania na pewno powstanie. Ubiegają się o to TŚ oraz UM Chorzów. Pytanie tylko czy fakt przystanku jednotorowego to informacja że to koniec planowego dwutoru czy też coś nie pozwala na dobudowę drugiego toru w tym miejscu?
Ten peron tymczasowo dostosowali do jednotoru, gdy będzie budowany drugi tor to zostanie przebudowany. Teraz by było bezsensu robić drugi tor przy przystanku bo to wymagałoby zrobienia rozjazdów, czyli defacto mijanki. Zapowiedzi TŚ były takie że w całych Świętochłowicach aż do Pawła w Rudzie Śl. ma być robiony drugi tor. Wszędzie jest miejsce, nic tylko budować.

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#221 Post autor: misza » 29 cze 2015, 14:49

kolejorz. pisze: Wszędzie jest miejsce, nic tylko budować.
Nie tak szybko. Pamiętam, jak kilka lat temu od stacji benzynowej w kierunku Pokoju, bezpośrednio przy torze wpakowali jakiś gazociąg niskiego ciśnienia (chyba do powstającego wtedy marketu). Jeżeli drugi tor nie wyjdzie bardziej w kierunku jezdni, to gazociąg do przesunięcia.

Awatar użytkownika
menx
Posty: 86
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#222 Post autor: menx » 29 cze 2015, 19:26

Seba77 pisze:Z info. jakie otrzymałem od pewnej osoby to Katowicką w Bytomiu mają otwierać z początkiem lipca a dokładnie 05.07 - 06.07.2015.
Tak ,a nowa data rozpoczęcia III etapu w Piaśnikach to 07.07.2015. Co ciekawe - wcześniej informowali że III Etap potrwa 2 tygodnie, a teraz podają że potrwa 3 tygodnie.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2015, 20:07 przez menx, łącznie zmieniany 1 raz.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#223 Post autor: DTSN » 29 cze 2015, 19:55

To w Zabrzu powinni ruszyć z pracami od 11/12.07
Jak skończą robić Katowicką w Bytomiu, to Helmuty zapewne do Zabrza trafią.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#224 Post autor: kolejorz. » 29 cze 2015, 22:34

misza pisze:
kolejorz. pisze: Wszędzie jest miejsce, nic tylko budować.
Nie tak szybko. Pamiętam, jak kilka lat temu od stacji benzynowej w kierunku Pokoju, bezpośrednio przy torze wpakowali jakiś gazociąg niskiego ciśnienia (chyba do powstającego wtedy marketu). Jeżeli drugi tor nie wyjdzie bardziej w kierunku jezdni, to gazociąg do przesunięcia.
To trzeba będzie przesuwać. Jednak samo torowisko mogłoby być trochę przesunięte na północ kosztem jezdni (a jest z czego uszczknąć), bo tramwaje chyba zbyt blisko kamienic by jeździły.

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#225 Post autor: 888 » 01 lip 2015, 15:40

Czyli w sprawie dobudowania drugiego toru od strony Chorzowa mamy dwa problemy:
1) wąski wiadukt nad byłą kolejką piaskową,
2) kamienice blisko ewentualnego południowego toru.

8)
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#226 Post autor: Penny » 01 lip 2015, 16:21

888 pisze:Czyli w sprawie dobudowania drugiego toru od strony Chorzowa mamy dwa problemy (...)
Tam jest tak szeroka jezdnia, że powinni jej zabrać z dwa metry tak naprawdę.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#227 Post autor: kolejorz. » 01 lip 2015, 16:26

888 pisze:1) wąski wiadukt nad byłą kolejką piaskową,
To akurat nie wydaje mi się jakimś większym problemem, bo można przedłużyć odcinek w jezdni za wiadukt, o ile konstrukcja wiaduktu na to pozwoli. Ogólnie rzecz biorąc, jakie by się na trasie 11 problemy nie pojawiły, to są one raczej niewielkiej wagi i spokojnie da się budować drugi tor.

Awatar użytkownika
menx
Posty: 86
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#228 Post autor: menx » 01 lip 2015, 19:11

Remont skrzyżowania w Piaśnikach:
Kilka dni temu zakończył się pierwszy etap modernizacji skrzyżowania ul. Bytomskiej z Chorzowską. Choć utrudnień w ruchu nie brakuje (a czekają nas kolejne), to mieszkańcy naszego miasta i pasażerowie nie są skłonni do wielkich narzekań.

- Tyle lat czekaliśmy, żeby coś się tu ruszyło. Ta droga wołała o pomstę do nieba, więc warto trochę pocierpieć, jeśli ma się to zmienić na lepsze - mówi Jan Głogowski, mieszkaniec Piaśnik.

Torowisko linii nr 11 zostało już przebudowane, dobudowano także drugi tor. Możemy być pewni, że jazda tramwajem stanie się dla pasażerów przyjemniejsza, ponieważ zastosowano najnowocześniejsze technologie. Na tym zakresie prac, została już także położona nowa nawierzchnia asfaltowa.

- Do zakończenia realizacji całego zadania wzdłuż ul. Bytomskiej pozostało jeszcze przebudowanie torowiska linii nr 7 oraz dobudowanie, niewyremontowanych wcześniej fragmentów linii w rejonie tymczasowej mijanki na wysokości przystanku Chropaczów Osiedle Na Wzgórzu - informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich S.A.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem, roboty na skrzyżowaniu potrwają dwa tygodnie, a w rejonie chropaczowskiego przystanku o tydzień dłużej. Przez ten czas obowiązywać będzie tymczasowa organizacja ruchu samochodowego. Zmiany w ruchu tramwajowym potrwają ok. 21 dni.

Od poniedziałku (6.07.2015 r.) zmieni się organizacja ruchu tramwajów, która ma potrwać 3 tygodnie:
- zawieszone zostanie funkcjonowanie linii tramwajowych nr 7, 17 i 29,
- tramwaje linii nr 5 kursować będą na trasie: Zabrze Zaborze pętla – Biskupice – Szombierki – Łagiewniki – Ruda Śląska Chebzie pętla,
- tramwaje linii nr 9 kursować będą na trasie: Bytom Jagiellońska – Chebzie – Świętochłowice Mijanka – Chorzów Batory – Katowice Zawodzie pętla,
- uruchomiona zostanie linia nr 30 kursująca w relacji: Zabrze Biskupice pętla – Bytom Jagiellońska,
- wprowadzone zostaną zmiany w rozkładzie jazdy tramwajów linii nr 1, 3, 4 i 33,
- uruchomiona zostanie przez KZK GOP autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-7, kursująca w relacji: Bytom Łagiewniki Targowisko – Chorzów Batory zajezdnia.

W trakcie prac na skrzyżowaniu w Piaśnikach zmieni się organizacja ruchu samochodowego. Skrzyżowanie będzie nieprzejezdne na osi wschód-zachód (ul. Chorzowska - 3 Maja). Objazd dla samochodów osobowych poprowadzony zostanie ulicami: Bytomską, Stawową, Sudecką i Bieszczadzką w obu kierunkach, a dla pojazdów ciężarowych ulicami: Bytomską, DTŚ do Chebzia i Asfaltową.

Prace na skrzyżowaniu powinny zostać zakończone po dwóch tygodniach. 20 lipca ma zostać przywrócona stała organizacja ruchu samochodowego, a na swoją trasę wróci - zawieszona od 5 czerwca - tramwajowa linia nr 11.
Źródło: http://swietochlowice.naszemiasto.pl

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#229 Post autor: jdubowski » 05 lip 2015, 18:52

To wygląda że zdecydowano o rozpoczęciu prac jeszcze przed uruchomieniem ruchu na Katowickiej.
Stan prac tam na obecny moment jest taki, iż wszystkie wykopy są zasypane, wylano całość podtorza betonowego, tor i rozjazd łączący tor wyjazdowy z placu Sikorskiego z torem w ulicy są ułożone i zamocowane. Brakuje krótkich odcinków toru na wschód od rozjazdu, będą w płytach holenderskich - materiał jest przygotowany.

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#230 Post autor: barus » 06 lip 2015, 20:43

Dawno nie wstawiałem zdjęć. To może tym razem...

Śp. krzyżowka w Piaśnikach ;)
Obrazek

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#231 Post autor: barus » 06 lip 2015, 21:03

Te piękne tory, tzw. "kwadratowy łuk, też już dziś wyrwali, więc zdjęcie już historyczne :)

Obrazek

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#232 Post autor: jdubowski » 11 lip 2015, 19:21

Dziś na Piaśnikach sobota robocza - układane były płyty pod tory siódemki w przejeździe przez Chorzowską (technologia szyny pływającej) oraz sypany był tłuczeń pod torowisko w rejonie przystanków.

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#233 Post autor: barus » 11 lip 2015, 19:45

jdubowski pisze:Dziś na Piaśnikach sobota robocza - układane były płyty pod tory siódemki w przejeździe przez Chorzowską (technologia szyny pływającej) oraz sypany był tłuczeń pod torowisko w rejonie przystanków.

To ja załączę jedno z moich dzisiejszych zdjęć do tego opisu roboczej soboty
:eye:

Dodam, że mieli położyć jeszcze dwie płyty, ale zepsuł się dźwig (z siłownika pryskał olej)


Obrazek

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#234 Post autor: jdubowski » 14 lip 2015, 22:22

Prace trwają nie tylko na Piaśnikach - w rejonie przystanku Chropaczów Osiedle na Wzgórzu na zagęszczonym tłuczniu leżą już podkłady strunobetonowe, zaś przy Łagiewnikach prace sa już dalej zaawansowane - na drewnianych podrozjezdnicach trwa montaż rozjazdów.

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#235 Post autor: barus » 14 lip 2015, 23:30

Oto już dzisiejsza piękna, śliczna nowa krzyżówka, jeszcze przed spawaniem 8)

Obrazek

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#236 Post autor: barus » 15 lip 2015, 00:06

Penny pisze:Z nieoficjalnych źródeł: jak na razie, drugi tor ma być wybudowany tylko w przejeździe przez skrzyżowanie z ul. Bytomską oraz w wyjeździe ze stacji benzynowej.
Wyjazd ze stacji benzynowej pozostanie bez zmian (z jednym torem), więc te nieoficjalne źródła trochę mijają się z prawdą ;)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#237 Post autor: Penny » 15 lip 2015, 02:06

Przy okazji naprawiany jest też łuk torowiska przy przystanku Świętochłowice Polna. Usuwają słynny "łokieć".

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#238 Post autor: jdubowski » 15 lip 2015, 09:55

barus pisze:Oto już dzisiejsza piękna, śliczna nowa krzyżówka
Jak widać nowa krzyżówka ma płytkie rowki, czyli koła będą ją pokonywały opierając się na obrzeżach.
barus pisze:jeszcze przed spawaniem
Dziś o ósmej spawanie juz trwało.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#239 Post autor: Penny » 15 lip 2015, 11:21

jdubowski pisze:
barus pisze:Oto już dzisiejsza piękna, śliczna nowa krzyżówka
Jak widać nowa krzyżówka ma płytkie rowki, czyli koła będą ją pokonywały opierając się na obrzeżach.
Od ponad roku już wszędzie tak robią. Dzięki temu przejazd przez krzyżówkę jest cichszy, a przejazd przed poprzeczną szynę jest łagodniejszy, więc się tak nie zużywa.

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#240 Post autor: jdubowski » 15 lip 2015, 15:11

Penny pisze:Przy okazji naprawiany jest też łuk torowiska przy przystanku Świętochłowice Polna. Usuwają słynny "łokieć".
"Łokcie" będą sie pojawiać tak długo jak długo szyny będą spawane elektrodą...
Penny pisze:Od ponad roku już wszędzie tak robią. Dzięki temu przejazd przez krzyżówkę jest cichszy, a przejazd przed poprzeczną szynę jest łagodniejszy
Jeśli idzie o krzyżownice w rozjazdach to już w latach 90tych taka filozofia była stosowana.

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#241 Post autor: barus » 16 lip 2015, 21:16

jdubowski pisze:Jak widać nowa krzyżówka ma płytkie rowki, czyli koła będą ją pokonywały opierając się na obrzeżach.
Dokładnie. Wstawię może zdjęcie z opisem, który tydzień temu komuś wysyłałem, bo pytał, dlaczego te szyny są takie "dziwne" :-P Dziś szyny już wkładali w płyty i zalewali "gumą" :) Jutro albo w sobotę (kierownik nie był pewien) będą zalewać betonem krzyżówkę, a w sobotę będą frezować płytę skrzyżowania. W poniedziałek 11-stka miała już jeździć, ale jak mi powiedział kierownik z FAUMER-a (podwykonawca SKANSKI) chyba nie pojedzie, bo trakcja nie jest jeszcze gotowa.

Obrazek

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#242 Post autor: jdubowski » 18 lip 2015, 11:21

Frezowanie asfaltu trwało już wczoraj - na zachód od skrzyżowania. Na moment obecny trwa betonowanie nawierzchni na krzyżówce torów.
Z innych prac - na nowym torze wschodnim siódemki pracuje podbijarka a dalej na wysokości przystanku Na Wzgórzu robione są sprawy termitem, a pod samymi Łagiewnikami są wystawiane kompensatory.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2015, 13:40 przez jdubowski, łącznie zmieniany 2 razy.

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#243 Post autor: barus » 18 lip 2015, 12:56

jdubowski pisze:Frezowanie asfaltu trwało już wczoraj - na zachód od skrzyżowania. Na moment obecny trwa betonowanie nawierzchni na krzyżówce torów.
Zgadza się. Pospieszyli się z tym. Pracowali całą noc. Robiłem zdjęcia do 1-ej w nocy, gdy skończyli frezowanie całego skrzyżowania :mryellow:
Kładzenie asfaltu mieli skończyć o 6 rano, ale skończyli ostatecznie o 9-ej.

Betonowanie też już zakończone. Wstawię potem jakieś foty, tylko nie wiem, które, bo mam już ich prawie tysiąc z tego remontu :mryellow:

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#244 Post autor: barus » 18 lip 2015, 13:26

Nocne prace na skrzyżowaniu (frezowanie i kładzenie nowej nawierzchni asfaltowej)

Obrazek



Zalewanie betonem krzyżówki
Obrazek

Obrazek


Nowy przejazd już niemal gotowy. Aż chce się jeździć :P

Obrazek

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#245 Post autor: auri23 » 18 lip 2015, 23:34

Od 21.07 skrzyżowanie ma być oddane samochodom, a jak się pospieszą to za tydzień co najmniej 11 już będzie jeździć.

Awatar użytkownika
menx
Posty: 86
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#246 Post autor: menx » 20 lip 2015, 13:02

Od 27.07.2015 wraca tramwaj 7 i 11 :)

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#247 Post autor: 888 » 20 lip 2015, 16:35

A jak wygląda w Bytomiu??
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Trampesar6
Posty: 5875
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#248 Post autor: Trampesar6 » 22 lip 2015, 17:09

888 pisze:A jak wygląda w Bytomiu??
W Bytomiu (w rejonie Placu Sikorskiego) prace się zakończyły.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#249 Post autor: tramwajarze z19 » 22 lip 2015, 22:58

Trampesar6 pisze:
888 pisze:A jak wygląda w Bytomiu??
W Bytomiu (w rejonie Placu Sikorskiego) prace się zakończyły.
No nie do końca się zakończyły, bo torowisko w obrębie przystanku Bytom Plac Sikorskiego w kierunku Urzędu Miasta jeszcze zostało do zrobienia.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

Trampesar6
Posty: 5875
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#250 Post autor: Trampesar6 » 23 lip 2015, 05:32

tramwajarze z19 pisze:
Trampesar6 pisze:
888 pisze:A jak wygląda w Bytomiu??
W Bytomiu (w rejonie Placu Sikorskiego) prace się zakończyły.
No nie do końca się zakończyły, bo torowisko w obrębie przystanku Bytom Plac Sikorskiego w kierunku Urzędu Miasta jeszcze zostało do zrobienia.
Od 27.07. powinno być normalnie.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości