Remont unijny - Świętochłowice - Bytomska (zad. 17)

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#51 Post autor: 105N #338 » 24 paź 2014, 22:07

barus pisze:
105N #338 pisze:Zrób sobie zdjęcie torów przy WPKiW z takim zoomem, jak tutaj, to tor też będzie tak wyglądał.
O którym dokładnie odcinku mówisz?
A choćby na przykład odcinek "WPKiW Wejście Główne" do "WPKiW Śląski Ogród Zoologiczny", może przesadziłem, że aż tak, ale też będą krzywe.
Na tym odcinku zaszła nawet potrzeba zamontowania przerw* dylatacyjnych.

*Dobrze napisałem, nie styków, tylko przerw dylatacyjnych.
Obrazek

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#52 Post autor: luki » 25 paź 2014, 01:50

To prawda, bo na takim zoomie to zawsze wyłażą takie krzywizny, ale ten tor na Łagiewnikach jest na tyle krzywy, że nie trzeba zoomu, wystarczy się przejechać piątką. :P
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#53 Post autor: 105N #338 » 25 paź 2014, 09:42

Dodatkową ciekawostką jest to, że pod wyrywanym obecnie torem były betonowe podkłady, które załadowano na samochód i gdzieś wywieziono. Swoją drogą nie wiedziałem, że w tamtych czasach również je stosowano.
Obrazek

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#54 Post autor: barus » 25 paź 2014, 12:51

105N #338 pisze:A choćby na przykład odcinek "WPKiW Wejście Główne" do "WPKiW Śląski Ogród Zoologiczny", może przesadziłem, że aż tak, ale też będą krzywe.
Na tym odcinku zaszła nawet potrzeba zamontowania przerw* dylatacyjnych.
No jak? Tam są przecież położone nowe tory. :D
A swoją drogą, to KZK GOP mógłby już dawno zmienić nazwy tych przystanków z WPKiW na Park Śląski.
Chyba do nich napiszę również w tej sprawie. :) ;)

105N #338 pisze:Dodatkową ciekawostką jest to, że pod wyrywanym obecnie torem były betonowe podkłady które załadowano na samochód i gdzieś wywieziono. Swoją drogą nie wiedziałem, że w tamtych czasach również je stosowano.
Taak! Właśnie też to zauważyłem, te betonowe podkłady i byłem, powiem szczerze, w szok. :o: Jednak te betonowe podkłady były chyba tylko na krótkim odcinku?

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#55 Post autor: 105N #338 » 25 paź 2014, 13:17

barus pisze:
105N #338 pisze:A choćby na przykład odcinek "WPKiW Wejście Główne" do "WPKiW Śląski Ogród Zoologiczny", może przesadziłem, że aż tak, ale też będą krzywe.
Na tym odcinku zaszła nawet potrzeba zamontowania przerw* dylatacyjnych.
No jak? Tam są przecież położone nowe tory :D (...))
Każde torowisko, nawet nowe, pod dużym zoomem będzie krzywe.
barus pisze:
105N #338 pisze:Dodatkową ciekawostką jest to, że pod wyrywanym obecnie torem były betonowe podkłady, które załadowano na samochód i gdzieś wywieziono. Swoją drogą nie wiedziałem, że w tamtych czasach również je stosowano.
Taak! Właśnie też to zauważyłem te betonowe podkłady i byłem, powiem szczerze, w szoku. :o: Jednak te betonowe podkłady były chyba tylko na krótkim odcinku?
No nie takim krótkim, bo aż do Piaśnik.
Obrazek

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#56 Post autor: Peter » 25 paź 2014, 13:35

105N #338 pisze:Dodatkową ciekawostką jest to, że pod wyrywanym obecnie torem były betonowe podkłady, które załadowano na samochód i gdzieś wywieziono. Swoją drogą nie wiedziałem, że w tamtych czasach również je stosowano.
Żelbetowe i strunobetonowe podkłady były w latach '70 i '80 już dość powszechnie stosowane. Sama technologia strunobetonowa była już opracowywana w latach '40 ubiegłego wieku. Tak samo układanie szyn w płytach betonowych to nie jest żadna nowość. Zmieniły się materiały, zmodyfikowano technologie, ale same rozwiązania powstały dawno temu.
Załączniki
Płyty.jpg
*SDIP (U.N.O.)

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#57 Post autor: barus » 25 paź 2014, 14:53

105N #338 pisze:Każde torowisko, nawet nowe, pod dużym zoomem będzie krzywe.
Tak, ale nie można porównywać krzywizny starych, totalnie zrujnowanych torów z Piaśnik z tymi nowymi. :D To Niebo a Ziemia. ;)

Peter, z tymi płytami betonowymi mnie zaskoczyłeś. Skąd to zdjęcie? :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#58 Post autor: Peter » 25 paź 2014, 16:47

barus pisze:Peter, z tymi płytami betonowymi mnie zaskoczyłeś. Skąd to zdjęcie? :)
Powyższe zdjęcie jest z ul. Kościuszki w Katowicach z 2 maja br.

Podobne płyty również były na ul. Warszawskiej (na zdjęciu po lewej).

Co do modernizacji w Świętochłowicach na Bytomskiej, to pewnie zdecydowali się to wreszcie zrobić, bo za chwilę trzeba by było ten odcinek zamknąć z powodu śmierci technicznej, podobnie jak w przypadku odcinka z Łagiewnik do Zamłynia.
Załączniki
Płyty_2009.10.24.jpg
Ostatnio zmieniony 25 paź 2014, 16:48 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#59 Post autor: 888 » 25 paź 2014, 16:55

Pytasz o te płyty pokazane nad Twoim postem?? Tymi płytami wyłożona była Kościuszki w Katowicach.
Dodatkową ciekawostką jest to, że pod wyrywanym obecnie torem były betonowe podkłady, które załadowano na samochód i gdzieś wywieziono. Swoją drogą nie wiedziałem, że w tamtych czasach również je stosowano.
Ktoś wie, kiedy w ogóle było tam ostatnio wymieniane torowisko?? W mediach mówią coś o latach 50`tych. Te zdjęcie barusa faktycznie można potraktować jako przekłamanie optyczne, no ale ten, kto tam jechał wie, że to tylko teoria w tym przypadku. 8-)

Ciekawostkę to widziałem, niedawno w takim miasteczku pod Monachium. Torowisko (linia towarowa) było zamontowane na podkładach żelaznych!
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#60 Post autor: 105N #338 » 26 paź 2014, 09:24

888 pisze:
Dodatkową ciekawostką jest to, że pod wyrywanym obecnie torem były betonowe podkłady, które załadowano na samochód i gdzieś wywieziono. Swoją drogą nie wiedziałem, że w tamtych czasach również je stosowano.
Ktoś wie, kiedy w ogóle było tam ostatnio wymieniane torowisko?? W mediach mówią coś o latach 50`tych. Te zdjęcie barusa faktycznie można potraktować jako przekłamanie optyczne, no ale ten, kto tam jechał wie, że to tylko teoria w tym przypadku.
Najgorszy odcinek to od ul. Stawowej do "Chropaczów Osiedle Na Wzgórzu", od tego przystanku do Łagiewnik nie jest/było tak źle.
Tak samo odcinek od ul. Chorzowskiej do Stawowej (obok cmentarza), torowisko tam jest idealnie proste, jego wymiana to strata pieniędzy.
888 pisze:Ciekawostkę to widziałem, niedawno w takim miasteczku pod Monachium. Torowisko (linia towarowa) było zamontowane na podkładach żelaznych!
Ponoć są to najtrwalsze ze wszystkich podkładów, gdyby nie koszty, wszędzie by je stosowano.
Obrazek

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#61 Post autor: kolejorz. » 26 paź 2014, 10:07

barus pisze:A swoją drogą, to KZK GOP mógłby już dawno zmienić nazwy tych przystanków z WPKiW na Park Śląski.
Chyba do nich napiszę również w tej sprawie. :) ;)
Napisz, może Tobie się uda. :)
Jak jakiś rok temu pisałem do KZK i do WPKiW/PŚ w tej sprawie, to odzew był: NIE DA SIĘ.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#62 Post autor: 105N #338 » 26 paź 2014, 10:17

Ale po co zmieniać te nazwy? To naprawdę taka różnica WPKiW czy Park Śląski?
Obrazek

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#63 Post autor: barus » 26 paź 2014, 14:46

Peter pisze:Podobne płyty również były na ul. Warszawskiej (na zdjęciu po lewej).
Peter, szczerze mówiąc, trochę mnie zmartwiło to Twoje zdjęcie z ul. Warszawskiej. :(
Myślałem, że tory ułożone w tych potężnych scalonych blokach (płytach) betonowych, które teraz wszędzie robią, są trwalsze i przede wszystkim odporne na wykrzywianie. Sądziłem, że szyna "otoczona" z każdej strony betonem w dodatku tworzącym jednolity "blok" nie będzie się prawie w ogóle wykrzywiać, ale jak widać na ul. Warszawskiej, tory w tych płytach też się totalnie powykrzywiały. Żenada. Może obecne materiały i technologia są ciut lepsze, trwalsze?
Ale jeśli dobrze pamiętam z moich lat młodzieńczych, to w latach '80 i chyba jeszcze częściowo '90, było tam torowisko wydzielone, potem zmienili właśnie na te płyty, które ostatnio ponownie wymienili na obecne torowisko w płytach. :)
A te stare płyty na ul. Kościuszki były dodatkowo przykryte asfaltem i to był chyba błąd. Teraz asfaltem nie przykrywają i droga jest po prostu betonowa. :)
105N #338 pisze: Najgorszy odcinek to od ul. Stawowej do "Chropaczów Osiedle Na Wzgórzu", od tego przystanku do Łagiewnik nie jest/było tak źle.
Tak samo odcinek od ul. Chorzowskiej do Stawowej (obok cmentarza), torowisko tam jest idealnie proste, jego wymiana to strata pieniędzy.
Do Łagiewnik też jest fatalnie, co widać zresztą na moim zdjęciu. :D Mam nagrany filmik, jak tramwaj jadąc w górę do Łagiewnik, "tańczy". ;)
Odcinek obok cmentarza (mieszkam przy tym odcinku) jest przede wszystkim bardzo głośny, zwłaszcza taki krótki kawałek obok kościoła (jakieś 60-90 metrów za skrzyżowaniem), dlatego od kilku lat walczyłem zarówno w TŚ, jak i w UM o jego remont (m. in. petycje do Prezydenta itp.) no i w końcu się uda, podobnie jak rozklekotana trzaskająca krzyżówka 7/11. :)
Ale po co zmieniać te nazwy? To naprawdę taka różnicaWPKiW czy Park Śląski?
Oczywiście, że duża różnica. :) Nazwa WPKiW po pierwsze jest już nieaktualna, po drugie nieczytelna dla przyjezdnych, po trzecie za długa. :)
"Park Śląski" i już. :) Czytelne, krótkie (w wymowie) i przede wszystkim aktualne. :)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#64 Post autor: mark40 » 26 paź 2014, 15:39

105N #338 pisze:
barus pisze:
105N #338 pisze:Zrób sobie zdjęcie torów przy WPKiW z takim zoomem, jak tutaj, to tor też będzie tak wyglądał.
O którym dokładnie odcinku mówisz?
A choćby na przykład odcinek "WPKiW Wejście Główne" do "WPKiW Śląski Ogród Zoologiczny", może przesadziłem, że aż tak, ale też będą krzywe.
Na tym odcinku zaszła nawet potrzeba zamontowania przerw* dylatacyjnych.
Tutaj masz zdjęcia całego odcinka przy parku śląskim z zoomem i bez

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=15433
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=15434

Gruuubo przesadziłeś. Chyba, ze potrafisz zrobić zdjęcie z lepszym zoomem.

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#65 Post autor: barus » 26 paź 2014, 15:48

mark 40, masz rację, pewnie, że przesadził. Piękne tory na zdjęciach. :)
Ale z tą szyną kolejową na tych zakrętach przy Żyrafie, to przesadzili. Nigdzie czegoś takiego nie widziałem. Szkoda im było dać trochę rowka? Po paru latach tramwaje zaczną tam spadać z szyn. :D

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#66 Post autor: 105N #338 » 26 paź 2014, 15:58

barus pisze:
Peter pisze:Podobne płyty również były na ul. Warszawskiej (na zdjęciu po lewej).
Peter, szczerze mówiąc, trochę mnie zmartwiło to Twoje zdjęcie z ul. Warszawskiej. :(
Myślałem, że tory ułożone w tych potężnych scalonych blokach (płytach) betonowych, które teraz wszędzie robią, są trwalsze i przede wszystkim odporne na wykrzywianie. Sądziłem, że szyna "otoczona" z każdej strony betonem w dodatku tworzącym jednolity "blok" nie będzie się prawie w ogóle wykrzywiać, ale jak widać na ul. Warszawskiej, tory w tych płytach też się totalnie powykrzywiały. Żenada. Może obecne materiały i technologia są ciut lepsze, trwalsze?(...)
Są odporne do pewnego czasu, taka płyta jest bardzo krucha, wszystko się kiedyś zużywa.
barus pisze:(...)Odcinek obok cmentarza (mieszkam przy tym odcinku) jest przede wszystkim bardzo głośny, zwłaszcza taki krótki kawałek obok kościoła (jakieś 60-90 metrów za skrzyżowaniem), dlatego od kilku lat walczyłem zarówno w TŚ, jak i w UM o jego remont (m. in. petycje do Prezydenta itp.) no i w końcu się uda, podobnie jak rozklekotana trzaskająca krzyżówka 7/11. :)
A wiesz, że istnieją tańsze metody na ten hałas niż modernizacja? Chociażby wymiana podkładów, bo to ich luźne złączki go powodują.
Pod wpływem przejeżdżającego tramwaju taka luźna złączka wpada w drgania i powoduje taki szum/metaliczne brzęczenie.
Skoro podłoże jest stabilne i w dobrym stanie, wystarczy tylko wymienić podkłady z zastosowaniem przytwierdzeń sprężysto - śrubowych Skl-12.
barus pisze:
Ale po co zmieniać te nazwy? To naprawdę taka różnicaWPKiW czy Park Śląski?
Oczywiście, że duża różnica. :) Nazwa WPKiW po pierwsze jest już nieaktualna, po drugie nieczytelna dla przyjezdnych, po trzecie za długa. :)
"Park Śląski" i już. :) Czytelne, krótkie (w wymowie) i przede wszystkim aktualne. :)
A "Chorzów Batory Zajezdnia"? Też nieaktualne, a funkcjonuje, powinno być "Chorzów Batory ZUR".
mark40 pisze:
105N #338 pisze:
barus pisze:
105N #338 pisze:Zrób sobie zdjęcie torów przy WPKiW z takim zoomem, jak tutaj, to tor też będzie tak wyglądał.
O którym dokładnie odcinku mówisz?
A choćby na przykład odcinek "WPKiW Wejście Główne" do "WPKiW Śląski Ogród Zoologiczny", może przesadziłem, że aż tak, ale też będą krzywe.
Na tym odcinku zaszła nawet potrzeba zamontowania przerw* dylatacyjnych.
Tutaj masz zdjęcia całego odcinka przy parku śląskim z zoomem i bez
(...)
Gruuubo przesadziłeś. Chyba, ze potrafisz zrobić zdjęcie z lepszym zoomem.
No może troszeczkę tak, po ponownym podbiciu jest trochę lepiej...
Obrazek

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#67 Post autor: Penny » 26 paź 2014, 16:05

105N #338 pisze:A "Chorzów Batory Zajezdnia"? Też nieaktualne, a funkcjonuje, powinno być "Chorzów Batory ZUR".
Ale pasażerom nic nie mówi nazwa "ZUR", dlatego nie zmieniono. A skoro park nazywa się Park Śląski, tak jest reklamowany i prezentowany, to powinno być Park Śląski. Dużo turystów tam jeździ i wielu z nich może po prostu nie wiedzieć, co oznacza skrót "WPKiW". ;-)

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#68 Post autor: 105N #338 » 26 paź 2014, 16:14

Penny pisze:
105N #338 pisze:A "Chorzów Batory Zajezdnia"? Też nieaktualne, a funkcjonuje, powinno być "Chorzów Batory ZUR".
Ale pasażerom nic nie mówi nazwa "ZUR", dlatego nie zmieniono. A skoro park nazywa się Park Śląski, tak jest reklamowany i prezentowany, to powinno być Park Śląski. Dużo turystów tam jeździ i wielu z nich może po prostu nie wiedzieć, co oznacza skrót "WPKiW". ;-)
Zgoda, tylko jak nazwać przystanek "WPKiW Śląski Ogród Zoologiczny"? "Park Śląski ZOO"? Albo "Park Śląski Ogród Zoologiczny"? Nie chcą się tego podjąć, ponieważ wymusiłoby to zmiany w zapowiedziach głosowych, itd...
Obrazek

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#69 Post autor: barus » 09 lis 2014, 18:48

ROZJAZD TECHNOLOGICZNO-PATOLOGICZNY :mryellow:

Co Wy na to?


Tak wygląda rozjazd technologiczny na przystanku Świętochłowice Chropaczów Os. na Wzgórzu.
Pierwszy raz widzę coś takiego, żeby na przeciw krzyżownika nie było szyny rowkowej (czerwona strzałka).

Obrazek

To nawet na liniach kolejowych stosuje się w tym miejscu tzw. kierownicę, żeby zmniejszyć ryzyko wykolejenia

Obrazek

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#70 Post autor: Penny » 09 lis 2014, 21:13

No proszę. Typowo kolejowy rozjazd.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#71 Post autor: elot360 » 09 lis 2014, 22:25

Tramwajowy na początku ma, powiedzmy, rozdzielnik. :P
To już ma jakieś bezpieczeństwo.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#72 Post autor: luki » 10 lis 2014, 14:19

Na Klary od lat jest kolejowy, ale nie pamiętam, czy na przeciwko krzyżownicy są szyny rowkowe - chyba nie.

Na kolei to jednak trochę inna bajka, bo różnica w budowie krzyżaka jest spora.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#73 Post autor: barus » 10 lis 2014, 15:54

Penny pisze:No proszę. Typowo kolejowy rozjazd.
No właśnie, nie jest to typowo kolejowy. :) Pokazałem, że nawet na kolejowym jest w tym miejscu, gdzie czerwona strzałka, tzw. kierownica, czyli powiedzmy taka, jakby szyna "rowkowa", a w tym tramwajowym nie ma. Pierwszy raz coś takiego widzę.

Wczoraj w Chorzowie zamontowano po obu stronach rynku (od dziś jest tam mijanka) dwa rozjazdy technologiczne i oczywiście oba z szynami rowkowymi, tylko w tym w Świętochłowicach poszli po najmniejszej linii oporu i wstawili największe badziewie, jakie tylko może być. ;)

Mało tego, spójrzcie, że tam nawet nie ma zwrotnicy! Masakra. :o:
Na Klary od lat jest kolejowy, ale nie pamiętam, czy na przeciwko krzyżownicy są szyny rowkowe.
Jedno wyklucza drugie. :) Nie ma torów kolejowych rowkowych. :) Jedyny krótki "rowek" jest tylko na przeciw kolejowej krzyżownicy.

Gdzie to jest na "Klary"? Gdzieś w Rudzie?
Nie wierzę, żeby na linii tramwajowej była zastosowana krzyżownica kolejowa. Nigdy czegoś takiego nie widziałem, a tramwajami interesuję się od ponad 30 lat. ;)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#74 Post autor: elot360 » 10 lis 2014, 16:21

barus pisze:Mało tego, spójrzcie, że tam nawet nie ma zwrotnicy! Masakra. :o:
Na Zamłyniu po dziś dzień jest rozjazd bez zwrotnicy, nikomu nie chce się go wyciągać. Zwrotnica powinna być, moim zdaniem wtedy, gdy z jednego kierunku możesz pojechać w 2 strony, a w tym przypadku z jakiejkolwiek strony byś nie podjechał, masz zawsze tylko jeden kierunek, proste.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#75 Post autor: Boguś » 10 lis 2014, 22:01

barus pisze:Nie wierzę, żeby na linii tramwajowej była zastosowana krzyżownica kolejowa. Nigdy czegoś takiego nie widziałem, a tramwajami interesuję się od ponad 30 lat. ;)
Na śp. linii 25 były rozjazdy z szynami bezrowkowymi.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#76 Post autor: luki » 10 lis 2014, 22:08

barus pisze:Gdzie to jest na "Klary"? Gdzieś w Rudzie?
Nie wierzę, żeby na linii tramwajowej była zastosowana krzyżownica kolejowa. Nigdy czegoś takiego nie widziałem, a tramwajami interesuję się od ponad 30 lat. ;)
Na trasie linii 1, wyjazd z jednotorowego tuż przy granicy z Zabrzem.
Czy to jest kolejowa, to ja nie wiem, ale wygląda podobnie.
Tu jest ten rozjazd; https://www.google.pl/maps/search/Zabrz ... GQFdxA!2e0
Na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=ZGRPEJbF7bo w 7:50.
elot360 pisze:Na Zamłyniu po dziś dzień jest rozjazd bez zwrotnicy, nikomu nie chce się go wyciągać.
A właśnie, że jej nie ma. Po za tym, co to jest rozjazd bez zwrotnicy? To były iglice z krzyżownicą, więc pełnoprawny rozjazd.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#77 Post autor: elot360 » 11 lis 2014, 00:12

luki pisze:
elot360 pisze:Na Zamłyniu po dziś dzień jest rozjazd bez zwrotnicy, nikomu nie chce się go wyciągać.
A właśnie, że jej nie ma. Po za tym, co to jest rozjazd bez zwrotnicy? To były iglice z krzyżownicą, więc pełnoprawny rozjazd.
Jakoś w to nie wierzę, że po tak długim okresie na tym dość w chwili obecnej, uczęszczanym fragmencie, pozbyli się tego rodzynka. Mam też nadzieję, że myślimy o tym samym, rozjazd bez zwrotnicy w torze w kierunku Zabrza/Rudy Śląskiej, prawda?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#78 Post autor: KZKGaPowicz » 11 lis 2014, 11:28

Była taka część rozjazdu technologicznego w piątek (24.10.) na którymś z torów w rejonie Zamłynia w Bytomiu, tylko nie pamiętam, w którym kierunku, ale chyba w kierunku Chebzia i Zabrza.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#79 Post autor: elot360 » 11 lis 2014, 12:50

KZKGaPowicz pisze:Była taka część rozjazdu technologicznego w piątek (24.10.) na którymś z torów w rejonie Zamłynia w Bytomiu, tylko nie pamiętam, w którym kierunku, ale chyba w kierunku Chebzia i Zabrza.
Ta krańcówka na Zamłyniu wyglądała jak zjazd do odcinka jednotorowego, z tą różnicą, że rozjazd na odcinku jednotorowym (tor w kierunku Zabrza/Rudy Śląskiej) nie miał zwrotnicy, tylko miała już ustawione iglice tak, że tramwaje z Zabrza wjeżdżały na tor do Zabrza, a potem w kierunku przeciwnym jechały prosto, a nie na tor w kierunku Bytomia/Świętochłowic.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#80 Post autor: barus » 11 lis 2014, 21:06

elot360 pisze: Zwrotnica powinna być, moim zdaniem wtedy, gdy z jednego kierunku możesz pojechać w 2 strony, a w tym przypadku z jakiejkolwiek strony byś nie podjechał, masz zawsze tylko jeden kierunek, proste.
A moim zdaniem powinna być zawsze, bo może się przydać np. w razie jakiejś awarii i konieczności skierowania tramwaju na drugi tor. ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#81 Post autor: luki » 11 lis 2014, 21:13

elot360, przecież wyraźnie napisałem, nie ma już tego rozjazdu na Zamłyniu.
KZKGaPowicz, to była zwrotnica, która umożliwiała zmianę kierunku Helmutom jak kursowały na 5 do Zamłynia (w czasie remontu skrzyżowania). Później tory połączono, ale sam rozjazd został.
Ostatni raz widziałem ją 31 października, 8 listopada już jej nie było.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#82 Post autor: elot360 » 11 lis 2014, 21:15

luki pisze:elot360, przecież wyraźnie napisałem, nie ma już tego rozjazdu na Zamłyniu.
Dobrze, powiedzmy, że Ci wierzę... A te płyty betonowe chociaż wsadzili czy zostawili puste miejsce wypełnione żwirem?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#83 Post autor: Penny » 11 lis 2014, 21:44

elot360 pisze:
luki pisze:elot360, przecież wyraźnie napisałem, nie ma już tego rozjazdu na Zamłyniu.
Dobrze, powiedzmy, że Ci wierzę...
To jedź i sprawdź, a potem przejawiaj bezpodstawny brak zaufania. Ech...

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#84 Post autor: barus » 12 lis 2014, 13:24

Na trasie linii 1, wyjazd z jednotorowego tuż przy granicy z Zabrzem.
Czy to jest kolejowa, to ja nie wiem, ale wygląda podobnie.
Tu jest ten rozjazd; https://www.google.pl/map...1h,76.57t/d ... GQFdxA!2e0
Na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=ZGRPEJbF7bo w 7:50.
Luki, słabo widać i nie mam pewności, czy tam jest rowkowa czy nie, bo trawa zasłania. A to tam nadal tak jest? :)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#85 Post autor: luki » 12 lis 2014, 22:09

barus, jest cały czas. Jeśli dam radę zrobić zdjęcie, to je tu wrzucę.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#86 Post autor: 888 » 13 lis 2014, 14:16

Dajcie spokój. Trochę nie na temat. Dziś przechodziłem obok i nie było ani jednego ze Skanski. Ciekawe, bo termin mają ciasny. Ale też pozwolę sobie nie na temat zadać pytanie: Co z ulicą Wolności w Chorzowie?? Zapomnieli o niej??
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#87 Post autor: barus » 13 lis 2014, 20:01

888 pisze:Dziś przechodziłem obok i nie było ani jednego ze Skanski. Ciekawe, bo termin mają ciasny.
No właśnie. Mieszkam tu i widzę, że nic nie robią od ponad tygodnia. Żenada. Wyrwali jeden stary tor i dalej kompletnie nic się nie dzieje. Nie ma nikogo na placu budowy. Chore moim zdaniem.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#88 Post autor: elot360 » 13 lis 2014, 20:17

barus pisze:
888 pisze:Dziś przechodziłem obok i nie było ani jednego ze Skanski. Ciekawe, bo termin mają ciasny.
No właśnie. Mieszkam tu i widzę, że nic nie robią od ponad tygodnia. Żenada. Wyrwali jeden stary tor i dalej kompletnie nic się nie dzieje. Nie ma nikogo na placu budowy. Chore moim zdaniem.
Może jest problem, jaki był podczas remontu torowiska od Zabrza do Gliwic oraz podczas remontu na Załężu. W 1. przypadku był problem z wycinką, a w drugim chyba z właścicielami ogródków działkowych, bo trzeba było płoty przesunąć, jakoś tak, sprawy do końca nie znam. Może w tym przypadku podobny problem?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#89 Post autor: barus » 13 lis 2014, 22:44

elot360 pisze:Może jest problem, jaki był podczas remontu torowiska od Zabrza do Gliwic oraz podczas remontu na Załężu. W 1. przypadku był problem z wycinką, a w drugim chyba z właścicielami ogródków działkowych, bo trzeba było płoty przesunąć, jakoś tak, sprawy do końca nie znam. Może w tym przypadku podobny problem?
Wycinka drzew była już robiona w 2012 roku. Jeśli chodzi o działki, zgody itp. rzeczy, to wszystko było już dawno ustalone i uzgodnione. Widziałeś dokumentację tego remontu? Kilkaset plików, a niektóre mają po kilkadziesiąt stron. Masakra, ile pracy, papierków, dokumentów, zgód, pism, uzgodnień, zezwoleń, wyliczeń, tabel, rysunków itd., itd., itd.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#90 Post autor: adam86 » 13 lis 2014, 23:44

elot360 pisze:
barus pisze:
888 pisze:Dziś przechodziłem obok i nie było ani jednego ze Skanski. Ciekawe, bo termin mają ciasny.
No właśnie. Mieszkam tu i widzę, że nic nie robią od ponad tygodnia. Żenada. Wyrwali jeden stary tor i dalej kompletnie nic się nie dzieje. Nie ma nikogo na placu budowy. Chore moim zdaniem.
Może jest problem, jaki był podczas remontu torowiska od Zabrza do Gliwic oraz podczas remontu na Załężu. W 1. przypadku był problem z wycinką, a w drugim chyba z właścicielami ogródków działkowych, bo trzeba było płoty przesunąć, jakoś tak, sprawy do końca nie znam. Może w tym przypadku podobny problem?
Co to za pierdoły, przecież ten płot to na samym początku przesuwali.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#91 Post autor: 105N #338 » 14 lis 2014, 16:54

888 pisze:Dajcie spokój. Trochę nie na temat. Dziś przechodziłem obok i nie było ani jednego ze Skanski. Ciekawe, bo termin mają ciasny. Ale też pozwolę sobie nie na temat zadać pytanie: Co z ulicą Wolności w Chorzowie?? Zapomnieli o niej??
Nie wiem, gdzie i na co patrzyłeś, ale nie wypisuj bzdur, przejeżdżam tam parę razy dziennie i zawsze się coś dzieje...
Obrazek

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#92 Post autor: Penny » 14 lis 2014, 18:06

105N #338 pisze:
888 pisze:Dajcie spokój. Trochę nie na temat. Dziś przechodziłem obok i nie było ani jednego ze Skanski. Ciekawe, bo termin mają ciasny. Ale też pozwolę sobie nie na temat zadać pytanie: Co z ulicą Wolności w Chorzowie?? Zapomnieli o niej??
Nie wiem, gdzie i na co patrzyłeś, ale nie wypisuj bzdur, przejeżdżam tam parę razy dziennie i zawsze się coś dzieje...
Dzisiaj także odbywały się tam prace. Przejeżdżałem przed godziną 13:00.

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#93 Post autor: 888 » 15 lis 2014, 10:32

105N #338 pisze:Nie wiem, gdzie i na co patrzyłeś, ale nie wypisuj bzdur (...)
Coś taki agresywny. Akurat trafiłem na taki moment. Może uda im się w tym roku podłączyć pierwszy odcinek i rozebrać już drugi.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#94 Post autor: 105N #338 » 15 lis 2014, 22:29

888 pisze:
105N #338 pisze:Nie wiem, gdzie i na co patrzyłeś, ale nie wypisuj bzdur (...)
Coś taki agresywny. Akurat trafiłem na taki moment. Może uda im się w tym roku podłączyć pierwszy odcinek i rozebrać już drugi.
Ja agresywny? Wydaje Ci się. ;)
Podłączyć może nie, ale położyć przynajmniej większy kawałek nowego torowiska to na pewno.
Obrazek

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#95 Post autor: jdubowski » 22 lis 2014, 21:24

105N #338 pisze: pod wyrywanym obecnie torem były betonowe podkłady, które załadowano na samochód i gdzieś wywieziono. Swoją drogą nie wiedziałem, że w tamtych czasach również je stosowano.
Podkłady strunobetonowe były na krótkim odcinku na wiadukcie nad koleją piaskową, położone po remoncie, który odbył się tam parę lat temu, w okolicy przystanku Chropaczów Osiedle Na Wzgórzu były też podkłady drewniane. Na pozostałym odcinku były podkłady w postaci dwu bloków żelbetowych połączonych dwoma równoległymi kątownikami stalowymi. Takie podkłady położone zapewne w latach 50-tych były też na wydzielonym torowisku wzdłuż Gliwickiej w Katowicach, tyle, że wymienione zostały na drewniane w latach 70-tych ubiegłego wieku, z powodu korozji owych kątowników, które miały układ vv - stąd stała w nich woda. Podkłady na odcinku piaśnicko-łagiewnickim miały układ ><, stąd zapewne przetrwały dłużej (nadto zapewne z powodu "zaciepania" torowiska ziemią skorodowane podkłady nikogo nie straszyły). Podobne podkłady były w Zabrzu na Helence - http://zabrze.fotopolska.eu/191799,foto.html
Peter pisze:Podobne płyty również były na ul. Warszawskiej (na zdjęciu po lewej).
To była technologia stosowana w latach 80-tych - płyty prefabrykowane, kładzione na podbudowie z asfaltu albo na podsypce piaskowej. Szyny były kotwione w 4 punktach na każdej płycie. O ile obecne płyty do technologii szyny pływającej są kładzione z mililimetrowa dokładnością na podsypce to owe dawne płyty kładziono z dużą tolerancją a końcowa rektyfikacja toru prowadzona była przez podklinowanie klinami drewnianymi i podbicie szyn w rowkach masą asfaltową, a na płyte kładziono dywanik nawierzchni grogowej, również asfaltowy.
888 pisze:Pytasz o te płyty pokazane nad Twoim postem?? Tymi płytami wyłożona była Kościuszki w Katowicach.
Tor na Pl. Miarki był "robiony" gdzieś w 1988 r.
888 pisze:Ciekawostkę to widziałem, niedawno w takim miasteczku pod Monachium. Torowisko (linia towarowa) było zamontowane na podkładach żelaznych!
U nas trochę tego było na kolei, zwłaszcza na lokalnych liniach dawnego zaboru pruskiego.

barus pisze:
888 pisze:Dziś przechodziłem obok i nie było ani jednego ze Skanski. Ciekawe, bo termin mają ciasny.
No właśnie. Mieszkam tu i widzę, że nic nie robią od ponad tygodnia. Żenada. Wyrwali jeden stary tor i dalej kompletnie nic się nie dzieje. Nie ma nikogo na placu budowy. Chore moim zdaniem.
Była jakas senność dwa tygodnie temu na tej budowie, po zakończeniu demontażu, ale w tym tygodniu uzupełniono podtorze na odcinku między Targowiskiem a wiaduktem nad dawną piaskówką, w dolnym odcinku też prace trwają, w piątek rano przed 8-mą wyładowywano również szyny dostarczone na plac budowy.
Ciekawe, iż podtorze jest realizowane bez uzycia geowłókniny (z wyjątkiem otuliny rury drenarskiej odwodnienia).
Trwa też betonowanie fundamentów pod słupy trakcyjne.

EDIT 25-11-2014:
Dostarczono podkłady żelbetowe, wyładunek z samochodów na odcinku między Łagiewnikami a wiaduktem.

EDIT 26-11-2014:
Strunobetonowe "szwele" już porozkładane na odcinku między Łagiewnikami a wiaduktem. Widać, że Skanska stara się jak najwięcej roboty podciągnąć, zanim pierwszy śneg spadnie. Ciekawostka taka, że nadzór wykonawcy przyjechał na budowę Skodą na słowackich tablicach rejestracyjnych.

EDIT 28-11-2014:
Trwa wyładunek kolejnej dostawy szyn.
Pokaźny odcinek toru jest już zmontowany (podkłady, szyny, przytwierdzenia sprężyste).

EDIT 29-11-2014:
Ekipa montująca tor ma wolną sobotę, ale podwykonawca odpowiedzialny za przygotowanie podtorza, pracuje - dziś sypano tłuczeń w dolnym odcinku toru.

EDIT 01-12-2014:
Kolejna dostawa podkładów strunobetonowych oczekiwała dziś na wyładunek z naczepy samochodu na tarnowskich numerach rejestracyjnych, mogłoby to sugerować, iż dostawcą jest STRUNBET z Bogumiłowic, k. Tarnowa.

EDIT 02-12-2014:
Podkłady z wczorajszej dostawy juz porozkładane.
Firma SPAW-TOR robi spawy termitowe na szynach w odcinku bliższym Łagiewnik.

EDIT 03-12-2014:
Kolejna dostawa podkładów strunobetonowych, zapewne ostatnia dla obecnie przebudowywanego odcinka toru.

EDIT 10-12-2014:
Odcinek przy Łagiewnikach - trwa regulacja i wstępne podbijanie toru. Pojawiła się kolejna dostawa szyn, wyładowana została na południe od rozjazdu technologicznego (czyli mówiąc prościej - przy odcinku, gdzie tramwaje jeżdżą po dwóch torach).
Ostatnio zmieniony 22 lis 2014, 21:47 przez jdubowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#96 Post autor: 105N #338 » 12 gru 2014, 08:04

Ciekaw jestem, czy nowy odcinek podłączony zostanie jeszcze w tym roku czy zostawią sobie to na następny?
Obrazek

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#97 Post autor: barus » 13 gru 2014, 19:20

To ja dodam dwa zdjęcia z tego remontu, które zrobiłem dzisiaj. :)

Z lewej - stary, patologiczny tor, już prawie w stanie śmierci technicznej.
Z prawej - nowy tor (niestety kolejowy) i nowy tłuczeń.
Na razie wygląda to nieciekawie, ale będzie lepiej (mam nadzieję). :-P

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 gru 2014, 19:27 przez barus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#98 Post autor: elot360 » 13 gru 2014, 19:31

Ciekawe, kiedy zaczną śmigać tam podbijarką?
A czy podbijarka torowa może podbijać używane torowiska?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#99 Post autor: barus » 13 gru 2014, 20:01

luki pisze:Na trasie linii 1, wyjazd z jednotorowego tuż przy granicy z Zabrzem.
Czy to jest kolejowa, to ja nie wiem, ale wygląda podobnie.
Na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=ZGRPEJbF7bo w 7:50.
SZOK

Dziś byłem tam z synem i widziałem to. Rzeczywiście na granicy Rudy i Zabrza (przystanek Ruda Klary) zastosowano rozjazd typowo kolejowy. Mam ponad 40 lat, tramwajami interesuję się od co najmniej 30-stu, ale nigdy do tej pory nie widziałem nigdzie rozjazdu w 100% kolejowego na linii tramwajowej. Oto dowód w postaci zdjęcia, które zrobiłem :)
Na tym rozjeździe widać klasyczny "dziób" (żółta strzałka) stosowany w rozjazdach kolejowych oraz "kierownicę" (czerwona strzałka) również stosowaną TYLKO w rozjazdach kolejowych. Nie ma szyny rowkowej i widać tzw. szyny skrzydłowe.
SZOK, SZOK I JESZCZE RAZ SZOK

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 gru 2014, 21:18 przez barus, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#100 Post autor: Patryk105 » 13 gru 2014, 21:12

elot360 pisze:A czy podbijarka torowa może podbijać używane torowiska?
Tak.
Pozdrawiam ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości