Wzorowa zaściankowość.888 pisze:(...) Z powodu jakiś prac w niemal zlikwidowanym mieście jakim jest Bytom, uciążliwy remont tego skrzyżowania ma być wstrzymany?? Bzdura.
Remont unijny - Świętochłowice - Bytomska (zad. 17)
Poczytaj wcześniejsze artykuły, tak założono by nie paraliżować komunikacji aż po Zabrze. Być może rozpoczęcie prac na torze 11-tki na Piaśnikach trzeba było opóźnić, ale to inna kwestia...888 pisze:Po co na chama czekają z dokończeniem tego remontu na Piaśnikach!! Z powodu jakiś prac w niemal zlikwidowanym mieście jakim jest Bytom, uciążliwy remont tego skrzyżowania ma być wstrzymany?? Bzdura. Od razu mieli to zamknąć na te około dwa tygodnie i remont zakończyć. To w oczach mieszkańców powoli staje się żenujące.
Tak wiem. Post był krzykiem rozpatrzy bo ów remont ma wpływ na moje życie codzienne. Mieszkam nie daleko. Nie muszę czytać artykułów, zresztą sam we wcześniejszych postach podzielałem to że, taka kolejność remontów musi być zachowana. Szkoda że koordynacja remontów nie jest tak zgrana jak byśmy tego chcieli. Tak wiem, na to wszystko składa się szereg zmiennych itp. Czasami najlepsze rozwiązania bywają banalne. Może jednak już nie będę ich przytaczał. Za kilka tygodni większość zapomni o niedogodnościach oraz jak to skrzyżowanie wyglądało przed remontem.
Zgadza się, ale bardziej zaściankowe jest podejście włodarzy tegoż zacnego niegdyś miasta do spraw inwestycji tramwajowych. Nagle na nic nie umieją wygospodarować kasy. A tak poza tym skusiłem się na mały "sarkazmowy" dowcip.Wzorowa zaściankowość.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
Byłem dziś na pl. Sikorskiego i tam nadal trwają prace kanalizacyjne. Jak to pójdzie w tym tempie to początek lipca, na który odroczono zamknięcie w Piaśnikach znowu do przesunięcia. Nie zapominajmy, że tych prac przed nami jeszcze sporo, nie tylko tutaj ale i w Zabrzu i w Chorzowie. Może warto byłoby zaryzykować i zamknąć wcześniej. Boję się, że po prostu nie dadzą rady ze wszystkim do końca roku.
No cóż. Generalnie remonty to jest upierdliwość i zastanawia mnie tylko, co tyle czasu zajmuje w Bytomiu, bo trochę już ten remont trwa Poza tym drugi raz ludziom w Świętochłowicach się odbije czkawką, gdy zamkną trasę siódemki. Niestety postęp ma swoją cenę - szkoda tylko, że czasami zawyżoną ;-/888 pisze:Zgadza się, ale bardziej zaściankowe jest podejście włodarzy tegoż zacnego niegdyś miasta do spraw inwestycji tramwajowych.Wzorowa zaściankowość.
Cieszę się, że się rozumiemy, chociaż mnie tak bardzo sarkazmu nie udało się pokazaćA tak poza tym skusiłem się na mały "sarkazmowy" dowcip.
To fakt. Jak mogli nie wyremontować Katowickiej i przebudować ją na dwa tory...Nagle na nic nie umieją wygospodarować kasy.
Też się tego obawiam. Dopiero jak zegar tyka to widać zwiększenie zasobów ludzkich na placu budowy... Próbują pewnie zarobić na kosztach pracy.auri23 pisze:Boję się, że po prostu nie dadzą rady ze wszystkim do końca roku.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.
To nie zawsze pomoże, bo nie skróci czasu wiązania betonu.Penny pisze: Dopiero jak zegar tyka to widać zwiększenie zasobów ludzkich na placu budowy...
Przy okazji ciekawe czy na Katowickiej prace kanalizacyjne wyniknęły w toku przebudowy toru czy miały byc realizowane równolegle w ramach innego projektu i tenże się opóźnił?
Poruszony tematem tego remontu, a właściwie "wątkiem bytomskim (lub kwestią bytomską ;p)", udałem się rowerem w rejon prac. Niestety nadal rysuje się tam czarny scenariusz i to dosłownie. Ciemne masy kruszcu wysypują na miejsce przyszłego rozjazdu. Ile to jeszcze może potrwać?? Skanska na Piaśnikach wyraźnie już się nudzi. Zdziwiło mnie, że nie pofatygowali się o wymianę 30 metrowego kawałka toru w stronę Rozbarku (przynajmniej za przejazd z drogą prowadzącą na Rynek). Rozumiem że jest to podyktowane faktem wycofania się zacnej władzy z remontu Katowickiej i bezsensem dłubania w kierunki wjazdu na "wąskie gardło". Reasumując - Porażka
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
Jak byłem tam koło 14-tej to trwał pomiar jakości zagęszczenia "kruszcu".888 pisze:Poruszony tematem tego remontu, a właściwie "wątkiem bytomskim (lub kwestią bytomską ;p)", udałem się rowerem w rejon prac. Niestety nadal rysuje się tam czarny scenariusz i to dosłownie. Ciemne masy kruszcu wysypują na miejsce przyszłego rozjazdu. Ile to jeszcze może potrwać??
Nie wiem co to za osoba ale można jedynie powiedzieć że pełna optymizmu...Seba77 pisze:Z info. jakie otrzymałem od pewnej osoby to Katowicką w Bytomiu mają otwierać z początkiem lipca a dokładnie 05.07 - 06.07.2015.
Niestety, to było do przewidzenia. Z drugiej zaś strony to po co mieliby tam budować tymczasową kolejną mijankę (tak samo tymczasową jak tą na Szarlocincu ) Poczekajmy aż ten (priorytetowy) odcinek łączący zachód ze wschodem stanie się prawdziwym, nowoczesnym i do tego w całości dwu-torowymNiestety z tego co dzisiaj widziałem to przystanek T11 przy skrzyżowaniu w Piaśnikach będzie nadal jednotorowy, bo perony przystankowe powstają po obu stronach toru.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
Śmiało można dodać jeszcze tych lat... Wiadomo że już od kilkudziesięciu lat myślano o budowie drugiego toru. Przy takim założeniu stwierdziłem więc (z przymrużeniem oka) że mijanka na Szarlocincu z urzędu jest tymczasową tak samo jak w Lipinach. Może w następnym projekcie ten stan rzeczy się zmieni. Z resztą była już o tym debata na tym forum. Żeby się te plany nie okazały się niespełnionymi marzeniami jak tramwaj do Miechowic, na południe Katowic czy wielu innych również tych futurystycznych.Mijanka na Szarlocińcu tymczasowa? Jak pamiętam to istnieje od co najmniej 40 lat...
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
Ja również nie jestem taki pewny szybkiego powstania dwóch torów na T11 w tym miejscu i stąd uważam, że jeśli powstaje w Piaśnikach przystanek jednotorowy, to jest to błąd. Taka mijanka idealnie tutaj pasuje, bo jest w środku między mijanką w Lipinach i Szarlocińcu.
Gdy się będzie budowało drugi tor wystarczy zdemontować rozjazdy i nie trzeba rozbierać połowy przystanku.
Gdy się będzie budowało drugi tor wystarczy zdemontować rozjazdy i nie trzeba rozbierać połowy przystanku.
*SDIP (U.N.O.)
Z nieoficjalnych źródeł: jak na razie, drugi tor ma być wybudowany tylko w przejeździe przez skrzyżowanie z ul. Bytomską oraz w wyjeździe ze stacji benzynowej. Tak "na przyszłość". Poza tym nic się na razie nie zmieni.auri23 pisze:Po chorzowskiej stronie tego skrzyżowania na pewno powstanie. Ubiegają się o to TŚ oraz UM Chorzów. Pytanie tylko czy fakt przystanku jednotorowego to informacja że to koniec planowego dwutoru czy też coś nie pozwala na dobudowę drugiego toru w tym miejscu?
Kiedy?auri23 pisze:Po chorzowskiej stronie tego skrzyżowania na pewno powstanie.
Przystanek jednotorowy jest zbyt blisko krzyżówki by zmieścił sie tam rozjazd. Ergo jeśli tramwaje linii 11 mają jeździć w poprzek Bytomskiej po dwu torach to przystanek przebudować trzeba będzie na dwutorowy i rozjazd umieścić za nim (co jest zresztą uzasadnione ze względów ruchowych).auri23 pisze:Pytanie tylko czy fakt przystanku jednotorowego to informacja że to koniec planowego dwutoru
Jest tam trochę infrastruktury do przesunięcia - w osi dołożonego toru jest choćby studnia telekomunikacyjna po lipińskiej stronie, o słupach trakcyjnych i innych nie wspominając.auri23 pisze:czy też coś nie pozwala na dobudowę drugiego toru w tym miejscu?
Mnie z kolei pan z koparki mówił, że na wyjeździe ze stacji nic już nie będzie kopane, no ale mówił mi to dwa tygodnie temu, więc może coś się zmieniłoPenny pisze:Z nieoficjalnych źródeł: jak na razie, drugi tor ma być wybudowany tylko w przejeździe przez skrzyżowanie z ul. Bytomską oraz w wyjeździe ze stacji benzynowej. Tak "na przyszłość". Poza tym nic się na razie nie zmieni.
Ten peron tymczasowo dostosowali do jednotoru, gdy będzie budowany drugi tor to zostanie przebudowany. Teraz by było bezsensu robić drugi tor przy przystanku bo to wymagałoby zrobienia rozjazdów, czyli defacto mijanki. Zapowiedzi TŚ były takie że w całych Świętochłowicach aż do Pawła w Rudzie Śl. ma być robiony drugi tor. Wszędzie jest miejsce, nic tylko budować.auri23 pisze:Po chorzowskiej stronie tego skrzyżowania na pewno powstanie. Ubiegają się o to TŚ oraz UM Chorzów. Pytanie tylko czy fakt przystanku jednotorowego to informacja że to koniec planowego dwutoru czy też coś nie pozwala na dobudowę drugiego toru w tym miejscu?
Nie tak szybko. Pamiętam, jak kilka lat temu od stacji benzynowej w kierunku Pokoju, bezpośrednio przy torze wpakowali jakiś gazociąg niskiego ciśnienia (chyba do powstającego wtedy marketu). Jeżeli drugi tor nie wyjdzie bardziej w kierunku jezdni, to gazociąg do przesunięcia.kolejorz. pisze: Wszędzie jest miejsce, nic tylko budować.
Tak ,a nowa data rozpoczęcia III etapu w Piaśnikach to 07.07.2015. Co ciekawe - wcześniej informowali że III Etap potrwa 2 tygodnie, a teraz podają że potrwa 3 tygodnie.Seba77 pisze:Z info. jakie otrzymałem od pewnej osoby to Katowicką w Bytomiu mają otwierać z początkiem lipca a dokładnie 05.07 - 06.07.2015.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2015, 20:07 przez menx, łącznie zmieniany 1 raz.
To trzeba będzie przesuwać. Jednak samo torowisko mogłoby być trochę przesunięte na północ kosztem jezdni (a jest z czego uszczknąć), bo tramwaje chyba zbyt blisko kamienic by jeździły.misza pisze:Nie tak szybko. Pamiętam, jak kilka lat temu od stacji benzynowej w kierunku Pokoju, bezpośrednio przy torze wpakowali jakiś gazociąg niskiego ciśnienia (chyba do powstającego wtedy marketu). Jeżeli drugi tor nie wyjdzie bardziej w kierunku jezdni, to gazociąg do przesunięcia.kolejorz. pisze: Wszędzie jest miejsce, nic tylko budować.
To akurat nie wydaje mi się jakimś większym problemem, bo można przedłużyć odcinek w jezdni za wiadukt, o ile konstrukcja wiaduktu na to pozwoli. Ogólnie rzecz biorąc, jakie by się na trasie 11 problemy nie pojawiły, to są one raczej niewielkiej wagi i spokojnie da się budować drugi tor.888 pisze:1) wąski wiadukt nad byłą kolejką piaskową,
Źródło: http://swietochlowice.naszemiasto.plRemont skrzyżowania w Piaśnikach:
Kilka dni temu zakończył się pierwszy etap modernizacji skrzyżowania ul. Bytomskiej z Chorzowską. Choć utrudnień w ruchu nie brakuje (a czekają nas kolejne), to mieszkańcy naszego miasta i pasażerowie nie są skłonni do wielkich narzekań.
- Tyle lat czekaliśmy, żeby coś się tu ruszyło. Ta droga wołała o pomstę do nieba, więc warto trochę pocierpieć, jeśli ma się to zmienić na lepsze - mówi Jan Głogowski, mieszkaniec Piaśnik.
Torowisko linii nr 11 zostało już przebudowane, dobudowano także drugi tor. Możemy być pewni, że jazda tramwajem stanie się dla pasażerów przyjemniejsza, ponieważ zastosowano najnowocześniejsze technologie. Na tym zakresie prac, została już także położona nowa nawierzchnia asfaltowa.
- Do zakończenia realizacji całego zadania wzdłuż ul. Bytomskiej pozostało jeszcze przebudowanie torowiska linii nr 7 oraz dobudowanie, niewyremontowanych wcześniej fragmentów linii w rejonie tymczasowej mijanki na wysokości przystanku Chropaczów Osiedle Na Wzgórzu - informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich S.A.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem, roboty na skrzyżowaniu potrwają dwa tygodnie, a w rejonie chropaczowskiego przystanku o tydzień dłużej. Przez ten czas obowiązywać będzie tymczasowa organizacja ruchu samochodowego. Zmiany w ruchu tramwajowym potrwają ok. 21 dni.
Od poniedziałku (6.07.2015 r.) zmieni się organizacja ruchu tramwajów, która ma potrwać 3 tygodnie:
- zawieszone zostanie funkcjonowanie linii tramwajowych nr 7, 17 i 29,
- tramwaje linii nr 5 kursować będą na trasie: Zabrze Zaborze pętla – Biskupice – Szombierki – Łagiewniki – Ruda Śląska Chebzie pętla,
- tramwaje linii nr 9 kursować będą na trasie: Bytom Jagiellońska – Chebzie – Świętochłowice Mijanka – Chorzów Batory – Katowice Zawodzie pętla,
- uruchomiona zostanie linia nr 30 kursująca w relacji: Zabrze Biskupice pętla – Bytom Jagiellońska,
- wprowadzone zostaną zmiany w rozkładzie jazdy tramwajów linii nr 1, 3, 4 i 33,
- uruchomiona zostanie przez KZK GOP autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-7, kursująca w relacji: Bytom Łagiewniki Targowisko – Chorzów Batory zajezdnia.
W trakcie prac na skrzyżowaniu w Piaśnikach zmieni się organizacja ruchu samochodowego. Skrzyżowanie będzie nieprzejezdne na osi wschód-zachód (ul. Chorzowska - 3 Maja). Objazd dla samochodów osobowych poprowadzony zostanie ulicami: Bytomską, Stawową, Sudecką i Bieszczadzką w obu kierunkach, a dla pojazdów ciężarowych ulicami: Bytomską, DTŚ do Chebzia i Asfaltową.
Prace na skrzyżowaniu powinny zostać zakończone po dwóch tygodniach. 20 lipca ma zostać przywrócona stała organizacja ruchu samochodowego, a na swoją trasę wróci - zawieszona od 5 czerwca - tramwajowa linia nr 11.
To wygląda że zdecydowano o rozpoczęciu prac jeszcze przed uruchomieniem ruchu na Katowickiej.
Stan prac tam na obecny moment jest taki, iż wszystkie wykopy są zasypane, wylano całość podtorza betonowego, tor i rozjazd łączący tor wyjazdowy z placu Sikorskiego z torem w ulicy są ułożone i zamocowane. Brakuje krótkich odcinków toru na wschód od rozjazdu, będą w płytach holenderskich - materiał jest przygotowany.
Stan prac tam na obecny moment jest taki, iż wszystkie wykopy są zasypane, wylano całość podtorza betonowego, tor i rozjazd łączący tor wyjazdowy z placu Sikorskiego z torem w ulicy są ułożone i zamocowane. Brakuje krótkich odcinków toru na wschód od rozjazdu, będą w płytach holenderskich - materiał jest przygotowany.
jdubowski pisze:Dziś na Piaśnikach sobota robocza - układane były płyty pod tory siódemki w przejeździe przez Chorzowską (technologia szyny pływającej) oraz sypany był tłuczeń pod torowisko w rejonie przystanków.
To ja załączę jedno z moich dzisiejszych zdjęć do tego opisu roboczej soboty :eye:
Dodam, że mieli położyć jeszcze dwie płyty, ale zepsuł się dźwig (z siłownika pryskał olej)
Od ponad roku już wszędzie tak robią. Dzięki temu przejazd przez krzyżówkę jest cichszy, a przejazd przed poprzeczną szynę jest łagodniejszy, więc się tak nie zużywa.jdubowski pisze:Jak widać nowa krzyżówka ma płytkie rowki, czyli koła będą ją pokonywały opierając się na obrzeżach.barus pisze:Oto już dzisiejsza piękna, śliczna nowa krzyżówka
"Łokcie" będą sie pojawiać tak długo jak długo szyny będą spawane elektrodą...Penny pisze:Przy okazji naprawiany jest też łuk torowiska przy przystanku Świętochłowice Polna. Usuwają słynny "łokieć".
Jeśli idzie o krzyżownice w rozjazdach to już w latach 90tych taka filozofia była stosowana.Penny pisze:Od ponad roku już wszędzie tak robią. Dzięki temu przejazd przez krzyżówkę jest cichszy, a przejazd przed poprzeczną szynę jest łagodniejszy
Dokładnie. Wstawię może zdjęcie z opisem, który tydzień temu komuś wysyłałem, bo pytał, dlaczego te szyny są takie "dziwne" Dziś szyny już wkładali w płyty i zalewali "gumą" Jutro albo w sobotę (kierownik nie był pewien) będą zalewać betonem krzyżówkę, a w sobotę będą frezować płytę skrzyżowania. W poniedziałek 11-stka miała już jeździć, ale jak mi powiedział kierownik z FAUMER-a (podwykonawca SKANSKI) chyba nie pojedzie, bo trakcja nie jest jeszcze gotowa.jdubowski pisze:Jak widać nowa krzyżówka ma płytkie rowki, czyli koła będą ją pokonywały opierając się na obrzeżach.
Frezowanie asfaltu trwało już wczoraj - na zachód od skrzyżowania. Na moment obecny trwa betonowanie nawierzchni na krzyżówce torów.
Z innych prac - na nowym torze wschodnim siódemki pracuje podbijarka a dalej na wysokości przystanku Na Wzgórzu robione są sprawy termitem, a pod samymi Łagiewnikami są wystawiane kompensatory.
Z innych prac - na nowym torze wschodnim siódemki pracuje podbijarka a dalej na wysokości przystanku Na Wzgórzu robione są sprawy termitem, a pod samymi Łagiewnikami są wystawiane kompensatory.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2015, 13:40 przez jdubowski, łącznie zmieniany 2 razy.
Zgadza się. Pospieszyli się z tym. Pracowali całą noc. Robiłem zdjęcia do 1-ej w nocy, gdy skończyli frezowanie całego skrzyżowania :mryellow:jdubowski pisze:Frezowanie asfaltu trwało już wczoraj - na zachód od skrzyżowania. Na moment obecny trwa betonowanie nawierzchni na krzyżówce torów.
Kładzenie asfaltu mieli skończyć o 6 rano, ale skończyli ostatecznie o 9-ej.
Betonowanie też już zakończone. Wstawię potem jakieś foty, tylko nie wiem, które, bo mam już ich prawie tysiąc z tego remontu :mryellow:
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
No nie do końca się zakończyły, bo torowisko w obrębie przystanku Bytom Plac Sikorskiego w kierunku Urzędu Miasta jeszcze zostało do zrobienia.Trampesar6 pisze:W Bytomiu (w rejonie Placu Sikorskiego) prace się zakończyły.888 pisze:A jak wygląda w Bytomiu??
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Od 27.07. powinno być normalnie.tramwajarze z19 pisze:No nie do końca się zakończyły, bo torowisko w obrębie przystanku Bytom Plac Sikorskiego w kierunku Urzędu Miasta jeszcze zostało do zrobienia.Trampesar6 pisze:W Bytomiu (w rejonie Placu Sikorskiego) prace się zakończyły.888 pisze:A jak wygląda w Bytomiu??
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości