To jest najlepsze rozwiązanie - od razu oba kierunki porządnie tak jak na Gliwickiej, tyle że nie tak wolno. Natomiast dla utrzymania połączenia z zajezdnią zbudować tymczasowy odcinek jednotorowy na wewnetrznym pasie jednej z jezdni.butthead pisze:A już najlepiej by było po prostu zamknąć cały odcinek i zrobić obydwa tory od razu porządnie, ekipy nie musiałyby dwa razy w ciągu dnia przygotowywać szlaku na przejazd tramwajów. Tylko że oczywiście wypadałoby wtedy uruchomić na te dwa-trzy miesiące Batory, co chyba ze względów ambicjonalnych jest nie do pomyślenia.ff pisze:Ja uważam, że lepiej by było to robić ze wstrzymaniem ruchu. (...) Sprawnym torem odbywałyby się wyjazdy i zjazdy.
Wyłączenie odcinka Bytom - Łagiewniki
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Od strony Łagiewnik też jest przeorane. Obecnie dość smutno to wygląda :/hanys76 pisze:Torowisko 7 patrząc od Zamłynia, biegnące po lewej stronie drogi jest juz całe zdemontowane. Dalej jest, zasypane gałęziami.
Jak patrzę na te 16 części do opracowania w BIP (SIWZ), to nie widzę ujętego tego odcinka (wg dołączonej mapy odcinek 15 i 15b). Będzie inny przetarg?
W tej chwili jest remont samej ulicy Łagiewnickiej i Świętochłowickiej w Bytomiu Link
*SDIP (U.N.O.)
Nie będzie przetargu na opracowanie dokumentacji, bo takowa już istnieje (jej wykonanie zleciło miasto jakiś czas temu). Niestety dokumentacja zakłada odbudowę linii jako jednotorowej z mijankami, bo kosztem tramwaju poszerzana będzie jezdnia. Przetarg będzie na wykonawcę robót, ale to pewnie za jakiś czas dopiero (może w przyszłym roku).Peter pisze:Jak patrzę na te 16 części do opracowania w BIP (SIWZ), to nie widzę ujętego tego odcinka (wg dołączonej mapy odcinek 15 i 15b). Będzie inny przetarg?
Mam rozumieć, że cały odcinek od Łagiewniki Targowisko aż do Bytom Łagiewnicka ma być jednotorowy? W sumie to jest całkiem prawdopodobne, ponieważ wycięto wszystkie drzewa rosnące między torowiskiej a jezdnią między przystankami Targowisko - Krzyżowa i od przejazdu przy UP do przystanku Łagiewnicka.memphis pisze:Niestety dokumentacja zakłada odbudowę linii jako jednotorowej z mijankami, bo kosztem tramwaju poszerzana będzie jezdnia.
O ROTFL. No normalnie nie ma to jak się cofać w rozwoju. A że tak zapytam, co oni niby chcą poszerzać od Krzyżowej do targowiska? Przecież tam chyba po 5 m pasy mają!memphis pisze: Nie będzie przetargu na opracowanie dokumentacji, bo takowa już istnieje (jej wykonanie zleciło miasto jakiś czas temu). Niestety dokumentacja zakłada odbudowę linii jako jednotorowej z mijankami, bo kosztem tramwaju poszerzana będzie jezdnia. Przetarg będzie na wykonawcę robót, ale to pewnie za jakiś czas dopiero (może w przyszłym roku).
KZKGOP 1779
Ale zauważcie jak jednak kasa i jezdnia wygrywa z dwutorową linią. A może ktoś ma sentyment do mijanek po prostu.
Nic tylko teraz przywołać te wszystkie słowa o tym, że linie tramwajowe trzeba przebudowywać na dwutorowe. A tu zaś mamy zwrot do tyłu, kolejne cenne minuty podróży i czekania na mijankę - a miało być tak pięknie.
Czy wiadomo jaka będzie długość jednotoru i mijanek, - no i oczywiście ilość/częstotliwość.
Byle by dało się wyciągnąć góra do trzech minut przelotu, ale pewno i tak upchają spowalniaczy :/
Nic tylko teraz przywołać te wszystkie słowa o tym, że linie tramwajowe trzeba przebudowywać na dwutorowe. A tu zaś mamy zwrot do tyłu, kolejne cenne minuty podróży i czekania na mijankę - a miało być tak pięknie.
Czy wiadomo jaka będzie długość jednotoru i mijanek, - no i oczywiście ilość/częstotliwość.
Byle by dało się wyciągnąć góra do trzech minut przelotu, ale pewno i tak upchają spowalniaczy :/
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Niestety nie widziałem żadnego planu, słyszałem tylko o tych rozwiązaniach. Być może ostatecznie okaże się, że jednotorowy będzie tylko fragment, a od Targowiska do Krzyżowej zostaną jednak dwa tory.Peter pisze:Dzięki Jakoś mi to przeszło przed nosem
Jest może dostępny jakiś plan sytuacyjny jak to ma wyglądać?memphis pisze:Niestety dokumentacja zakłada odbudowę linii jako jednotorowej z mijankami, bo kosztem tramwaju poszerzana będzie jezdnia.
Dwie jezdnie z pasem zieleni pośrodku (i azylami na przejściach)?A że tak zapytam, co oni niby chcą poszerzać od Krzyżowej do targowiska? Przecież tam chyba po 5 m pasy mają!
Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na:
- modernizacje torowiska na odcinku od granic miasta Świętochłowice do Szybów Rycerskich w Bytomiu wraz z przebudową sieci trakcyjnej,
- modernizacje torowiska na odcinku od Zamłynia do Szybów Rycerskich w Bytomiu wraz z przebudową sieci trakcyjnej
Na chwile obecną nie jest dostępny SIWZ.
http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... /index.htm
Dopisane 14.08
Jest już SIWZ
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... 9/siwz.pdf
Z treści wynika, że odcinek ma być jednotorowy z mijankami:
- modernizacje torowiska na odcinku od granic miasta Świętochłowice do Szybów Rycerskich w Bytomiu wraz z przebudową sieci trakcyjnej,
- modernizacje torowiska na odcinku od Zamłynia do Szybów Rycerskich w Bytomiu wraz z przebudową sieci trakcyjnej
Na chwile obecną nie jest dostępny SIWZ.
http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... /index.htm
Dopisane 14.08
Jest już SIWZ
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... 9/siwz.pdf
Z treści wynika, że odcinek ma być jednotorowy z mijankami:
- wykonanie jednotorowej sieci jezdnej, włączając się do dwutorowej sieci płaskiej przy skrzyżowaniu z ulicami Św. Piotra i Ostatnią w Bytomiu oraz przy skrzyżowaniu ul. Łagiewnickiej z Zabrzańską w Zamłyniu
- wykonanie konstrukcji nośnych na wysięgnikach jedno i dwutorowych
- wykonanie sygnalizacji międzymijankowej
Po prostu juz część torowiska zdemontowano i zostało tyle ile pisze w SIWZ, a odległość od zamłynia do targowiska to własnie ok 2,5 km. Czyli juz wiadomo, ze bedzie jednotor na całej długości.Karol pisze:Może po prostu wbrew obawom jednak nie będzie to przebudowa na całkowicie jednotorowy odcinek z mijankami. I być może jednotory na tym odcinku zostaną, ale będzie ich o te 500 metyrów mniej...
KZKGOP 1779
No fakt trzeba przyznać mamy "postęp" w naszej komunikacji. Dosłownie błyskawicznie się wszystko rozbiera. Za dwa tygodnie odetniemy kolejne kilometry torów w Gliwicach a tymczasem z wielkim zacięciem zbudujemy jednotor na ex w większości dwutorowym odcinku linii 7 w XXI wieku... Zresztą powinniśmy jeszcze skakać z radości, że w ogóle ktoś to zamierza odbudować.
*SDIP (U.N.O.)
Dokumentacja:
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... tacja1.zip
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... tacja2.zip
Tak pobieżnie patrząc wynika z niej, że cały odcinek od Targowiska (od ul. Aptecznej) aż do Zamłynia będzie jednotorowy, bez żadnych mijanek. Natomiast patrząc po rysunkach widać, że również na całej długości będzie pozostawione miejsce (ok. 4 m) na drugi tor - budowany będzie prawy tor w kierunku jazdy do Katowic.
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... tacja1.zip
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... tacja2.zip
Tak pobieżnie patrząc wynika z niej, że cały odcinek od Targowiska (od ul. Aptecznej) aż do Zamłynia będzie jednotorowy, bez żadnych mijanek. Natomiast patrząc po rysunkach widać, że również na całej długości będzie pozostawione miejsce (ok. 4 m) na drugi tor - budowany będzie prawy tor w kierunku jazdy do Katowic.
Aż żal patrzeć, że coś co było dwutorowe, tera będzie jednotorowe. A gdzie ta idea dobudowy drugich torów. Jak tak dalej pójdzie to za kilkanaście lat (jeśli w ogóle będą jeszcze tramwaje) to wszystkie szlaki dwutorowe wyremontuje się w jednotorowe ?memphis pisze:Tak pobieżnie patrząc wynika z niej, że cały odcinek od Targowiska (od ul. Aptecznej) aż do Zamłynia będzie jednotorowy, bez żadnych mijanek. Natomiast patrząc po rysunkach widać, że również na całej długości będzie pozostawione miejsce (ok. 4 m) na drugi tor - budowany będzie prawy tor w kierunku jazdy do Katowic.
No ale tak to jest jak idzie się śladem kosztów. A co z tego, że 7 będzie co 15 minut. Przecież jak na trasie coś się spóźni, to potem każdy następny kurs będzie przez ten jednotor opóźniony (tutaj szczególnym problemem będzie brak dodatkowej - chociaż jednej mijanki).
Do tego dochodzi brak postoju na Pl. Sikorskiego.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Ale to w takim razie 7 nie bedzie mogła jechac co 15 minut.memphis pisze:Dokumentacja:
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... tacja1.zip
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... tacja2.zip
Tak pobieżnie patrząc wynika z niej, że cały odcinek od Targowiska (od ul. Aptecznej) aż do Zamłynia będzie jednotorowy, bez żadnych mijanek. Natomiast patrząc po rysunkach widać, że również na całej długości będzie pozostawione miejsce (ok. 4 m) na drugi tor - budowany będzie prawy tor w kierunku jazdy do Katowic.
KZKGOP 1779
Niby czemu. Przecież, mijanki przy 14 minutowym wychodziły w rejonie trójkąta na Łagiewnikach a następnie na Zamłyniu. Odcinek wystarczy dla takiego taktu, ale przydał by się jednak postój na Pl. Sikorskiego na jakieś 2-4 minuty. Przynajmniej tak mi się wydaje.adam86 pisze: Ale to w takim razie 7 nie bedzie mogła jechac co 15 minut.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Na odcinku od ul. Krzyżowej do Zamłynia niemal księżycowy widok. Mnóstwo drzew wycięte. Torowiska na w/w odcinku nie ma już wcale. Pozostało parę słupów trakcyjnych po wschodniej strony ulicy w okolicach Gojny. Ruch samochodowy odbywa się tylko w kierunku południowym (od Zamłynia do Łagiewnik).
A jedną mijankę na tym odcinku to mogliby profilaktycznie zrobić na wypadek jakichś zakłóceń w ruchu.
A jedną mijankę na tym odcinku to mogliby profilaktycznie zrobić na wypadek jakichś zakłóceń w ruchu.
Ale biorąc pod uwage tendencję do wydłuzania przelotów to sie to może nie udac.luki pisze: Niby czemu. Przecież, mijanki przy 14 minutowym wychodziły w rejonie trójkąta na Łagiewnikach a następnie na Zamłyniu. Odcinek wystarczy dla takiego taktu, ale przydał by się jednak postój na Pl. Sikorskiego na jakieś 2-4 minuty. Przynajmniej tak mi się wydaje.
KZKGOP 1779
A przelot nowym odcinkiem nie powinien być szybszy ze względu choćby na nową infrastrukturę ? Ponadto nie będzie już ta 7 tak się dąsać po obu stornach jedni, tylko poleci lewą stroną.
Ale i tak, co by nie było, to taki jednotor to czysta kpina. Nie wyobrażam sobie, jak będzie to wyglądać, przy rutynowych spóźnieniach od strony Katowic. Sytuacja będzie pewnie taka jak na 11-tce, spóźniony poczeka sobie na następny pociąg i pojadą stadem.
Ponadto pewnie rozkład i tak będzie zakładał mijankę gdzieś na jednotorze (co znamy już z niejednego miejsca tej sieci), więc czym się tu martwić.
Ale i tak, co by nie było, to taki jednotor to czysta kpina. Nie wyobrażam sobie, jak będzie to wyglądać, przy rutynowych spóźnieniach od strony Katowic. Sytuacja będzie pewnie taka jak na 11-tce, spóźniony poczeka sobie na następny pociąg i pojadą stadem.
Ponadto pewnie rozkład i tak będzie zakładał mijankę gdzieś na jednotorze (co znamy już z niejednego miejsca tej sieci), więc czym się tu martwić.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Przelot Łagiewnicka-Targowisko był 7 minut, więc to nie stanowi problemu, gorzej z "wycelowaniem" mijanki akurat na końca odcinka jednotorowego, bo wtedy się chyba postój wydłuża na Sikorskim.
Co do jeżdżenia stadem to raczej nie będzie mogło być praktykowane na szerszą skalę, bo planowana jest sygnalizacja przekaźnikowa.
Co do jeżdżenia stadem to raczej nie będzie mogło być praktykowane na szerszą skalę, bo planowana jest sygnalizacja przekaźnikowa.
A znając wiesz kogo, to może byc dłuższy:) Tak samo juz na Gliwickiej było, że po remoncie nagle sie wydłuzyły czasy przejazdu.memphis pisze:Przelot Łagiewnicka-Targowisko był 7 minut, więc to nie stanowi problemu, gorzej z "wycelowaniem" mijanki akurat na końca odcinka jednotorowego, bo wtedy się chyba postój wydłuża na Sikorskim.
KZKGOP 1779
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Oczywiście, że powinno. I mam nadzieję, że tak się stanie, bo jak mamy remontować torowiska i później jeździć po nich np. wg takiego rozkładu jaki jest na Lipinach to ja dziękuje. Motorniczy zamiast pojechać szybciej, to będzie jechał tak wolno jak kiedyś, byleby tylko o czasie.mark40 pisze:Przed zamknieciem 7 odcinek Zamłynie-Tragowisko pokonywała w 8 minut. Nowe torowisko powinno ten przejazd skrócić do 7 minut, lub nawet do 6.
No nie do końca. W projekcie jest napisane, że mają być drewniane w rejonie ul. Św. Piotra. Jak popatrzycie na kosztorys dla obu podzielonych odcinków, to przewiduje się 980+2939 = 3919 podkładów betonowych (B40) i 157+24 = 181 podkładów drewnianych (sosnowych). Zdecydowana większość podkładów będzie betonowych.
Co do charakterystyki obu materiałów, z których wykonuje się podkłady, drewno mimo że impregnowane jest mniej trwałe niż beton (dlatego odchodzi się obecnie od tego typu podkładów), natomiast drewno lepiej amortyzuje drgania niż beton, który jest materiałem kruchym i może szybko popękać, gdy drgania są duże, np. na końcach szyn (w dylatacjach szynowych dlatego praktycznie zawsze stosuje się podkłady drewniane).
EDIT 2009.11.09
Postępowanie unieważniono Link
Co do charakterystyki obu materiałów, z których wykonuje się podkłady, drewno mimo że impregnowane jest mniej trwałe niż beton (dlatego odchodzi się obecnie od tego typu podkładów), natomiast drewno lepiej amortyzuje drgania niż beton, który jest materiałem kruchym i może szybko popękać, gdy drgania są duże, np. na końcach szyn (w dylatacjach szynowych dlatego praktycznie zawsze stosuje się podkłady drewniane).
EDIT 2009.11.09
Postępowanie unieważniono Link
*SDIP (U.N.O.)
No to ciekawe co dalej... Skoro Bytom "przestał" mieć pieniądze na odbudowę linii (i nie dostanie też na to dofinansowania), to chyba już tramwaju na Szybach Rycerskich nie zobaczymyPeter pisze:EDIT 2009.11.09
Postępowanie unieważniono Link
Wygląda to trochę inaczej
Błyskawiczna odpowiedźPrezydent Miasta Bytom
Sz. P. Piotr Koj
ul. Parkowa 2, Bytom
Szanowny Panie Prezydencie
W związku z niepokojacą informacją dotyczącą unieważnienia przetargu przez Spółkę Tramwaje Śląskie na modernizacje linii tramwajowej 7 w granicach miasta Bytomia kieruje pytanie dotyczące powodu zaniechania tej inwestycji lub ewentualnych planów realizacji.
Powód unieważnienia zamawiającego: "Niemożliwość należytego wypełnienia zobowiązania proceduralnego powstała wskutek okoliczności, bezpośrednio niezależnych od zamawiającego, tzn. utraty zabezpieczenia finansowego w związku ze zmianą decyzji o przekazaniu środków przez dysponenta (tj. gminę Bytom), której zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie wszczęcia przedmiotowego postępowania."
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana mail na wstępie należy podkreślić, że właścicielem infrastruktóry tramwajowej są Tramwaje Śląskie S.A.. Gmina Bytom jest wyłącznie jednym z akcjonariuszy tej spółki. Miasto Bytom nigdy nie deklarowało, ze pokryje w całości koszty odbudowy linii 7. Natomiast Tramwaje Śląskie S.A otrzymały od Ministerstwa Rozwoju Regionalnego promesę na dofinansowanie modernizacji infrastruktóry tramwajowej na Śląsku ( linie tramwajowe- w tym linia 7, zakup i modernizacja taboru tramwajowego).
Warunkiem otrzymania tej dotacji jest przygotowanie stosownego wniosku oraz zapewnienie udziału własnego w przedsięwzięciu w wysokości 50% w całkowitych nakładów. Miasto Bytom zadeklarowało (w formie umowy z Tramwajami Śląskimi S.A ) że dekapitalizuje spółkę w wysokości niezbędnego udziału własnego na przedsięwzięcia realizowane w naszym mieście. Jednak do dnia dzisiejszego spółka nie przygotowała wniosku, nie wiadomo więc czy obiecane pieniądze z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego otrzyma. W świetle powyższego jest zupełnie niezrozumiałe przytoczone przez spółkę uzasadnienie unieważnienia przetargu.
Powtarzam raz jeszcze Tramwajami Śląskimi S.A przed ogłoszeniem przetargu nie posiadały żadnych deklaracji dotyczących sfinansowania odbudowy tej linii w całości z budżetu miasta a jedynie deklarację sfinansowania udziału własnego w przypadku pozyskania środków unijnych z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Sprawa odbudowy linii 7 jest wiec dalej aktualna pod warunkiem, że TŚ S.A złożą stosowny wniosek i otrzymają pieniądze z Ministerstwa, miasto Bytom dokapitalizuje wtedy spółkę w celu zapewnienia jej środków na udział własny w zadaniu zgodnie z wyżej wymienioną umową.
Z Poważaniem
Ten tramwaj rusza się tylko gdzieś między jednym wersem, a drugim, a efektów niestety nie widać.Filip_777 pisze:Za jego kadencji coś wreszcie ruszyło się w sprawie tramwaju do Miechowic.
Teraz trzeba liczyć na odbudowę 7-mki, bo jak będzie się do tego podchodzić tak jak do Miechowic, to ta odbudowa latami będzie trwać.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Z tego, co dzisiaj zauważyłem, to łącznik przebiegający przez ulicę na targowisku w Łagiewnikach (umożliwiający jazdę z Chropaczowa do Bytomia) jest już podłączony do torowiska, z którego korzystają teraz linie nr 7 i 17.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=213KZKGaPowicz pisze:Z tego, co dzisiaj zauważyłem, to łącznik przebiegający przez ulicę na targowisku w Łagiewnikach (umożliwiający jazdę z Chropaczowa do Bytomia) jest już podłączony do torowiska, z którego korzystają teraz linie nr 7 i 17.
EDYCJA 10 Lipca
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=5023
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Akurat to mnie nie wkurza tak bardzo, jak dalsze zamknięcie trójkątu. Ciekawe ile jeszcze przyjdzie czekać pasażerom na normalny tramwaj do centrum Świętochłowic i dalej Chorzowa.Peter pisze:Bardzo ładnie tylko szkoda, że w kierunku Bytomia nadal są to tory donikąd. :mruga:rafalurbino pisze:EDYCJA 10 Lipca
Edycja 12 sierpnia:
Źródło: www.bytom.pl/pl/10/1281444950/4Uwaga kierowcy!
Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu informuje, że o północy z 14 na 15 sierpnia zostanie dopuszczona do ruchu drogowego ulica Łagiewnicka i Świętochłowicka na całym odcinku przebudowy.
Sam trójkąt ma niby być oddany 21 sierpnia.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ja tylko przypomnę, że przed zamknięciem trójkąta w Łagiewnikach w dni robocze "7" i "17", które były obsadzone w 100% solówkami kursowały co 15 minut (poprzeplatane pomiędzy sobą 7/8 minut), a w dni wolne co 30 minut (poprzeplatane pomiędzy sobą mniej więcej 14/16 minut). Ciekawe jak będzie wyglądać rozkład po otwarciu tegoż trójkąta?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
link do artykułu Jeśli przedstawiciel tś mówi prawdę , to byłby to jakiś sukces .Po tak długim czasie ,szkoda tylko że ma to byc linia jednotorowa. Poczekamy do przyszłego roku, wtedy się okaże czy ruszy odbudowa.W bytomskiej dzielnicy Łagiewniki nie chcą się pogodzić z tym, że w czasie remontu ulicy zdemontowane zostały tory tramwajowe...
Dobre :eye:hanys76 pisze:link do artykułu Jeśli przedstawiciel tś mówi prawdę , to byłby to jakiś sukces .Po tak długim czasie ,szkoda tylko że ma to byc linia jednotorowa. Poczekamy do przyszłego roku, wtedy się okaże czy ruszy odbudowa.W bytomskiej dzielnicy Łagiewniki nie chcą się pogodzić z tym, że w czasie remontu ulicy zdemontowane zostały tory tramwajowe...
A czy my się doczekamy tego tramwaju?
Już dwa lata jest ten odcinek zamknięty, a położone są tylko 100m torów w Łagiewnikach???
A tory donikąd? Zabite deskami?
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości