Strona 1 z 1

Remonty bieżące w ZUR w Chorzowie

: 22 lut 2008, 21:08
autor: DW
Założyłem ten dział, aby jednak nie mieszać zwykłych odświeżeń wozów (wraz z normalnymi naprawami) z wagonami przechodzącymi remont bieżący, który ma w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy przejść prawdopodobnie 36 wozów.

W grudniu 2007 r. w ZUR zakończył się remont gliwickiego wagonu #420, który otrzymał m.in. tapicerowane siedzenia, ogrzewanie nawiewowe oraz przeszedł pozostałe prace.

Na początku lutego do Chorzowa przewieziono wagon #534, który jako pierwszy z Będzina ma tam przejść podobny remont.
Następnym po nim ma być #762, który jest jednym z wozów, który ma wadliwą instalację elektryczną.
Natomiast do remontu kapitalnego ma iść 33 letni #334 :)

: 22 lut 2008, 21:14
autor: Peter
Wow #334 ? :shock: To jest rzeczywiście niespodzianka.

P.S. Ten temat można zostawić jako remonty bieżące w ZUR a w tym o #791 zamienić tytuł na "Remonty kapitalne w ZUR". To jest moja propozycja. ;)

: 23 lut 2008, 00:30
autor: Marcin
Witam po dłuższej przerwie,powód brak internetu :)
Czyli można rozumieć że #762 i #534 przejdą NB coś w rodzaju #511? Czy może zrobią coś na rodzaj #420.?

: 23 lut 2008, 02:01
autor: ff
Marcin pisze:Czyli można rozumieć że #762 i #534 przejdą NB coś w rodzaju #511? Czy może zrobią coś na rodzaj #420.?
RB (NB) to jak 420, a RK to 791. 511 to naprawa powypadkowa.

Skoro 534 jest już w Chorzowie, to może i inne zakłady też coś posłały. Np. Zawodzie może posłał 725+736...

: 09 kwie 2008, 16:04
autor: rzelfix
W ruchu liniowym pojawił się nareszcie #492!
Na pierwszy rzut oka z zewnątrz zakres remontu przypomina ten z gliwickiego #420. Z tyłu pozostały gniazda oraz grzybek u góry na dachu, więc jest szansa także na powrót #493. Wewnątrz jedyne, co dostrzegłem to nowe siedziska (znane m. in. z #420 czy #792, i stare obudowy maszyn drzwiowych).

: 05 cze 2008, 06:46
autor: DW
Nie wspomniano tutaj jeszcze o remoncie wagonu #534, który wyjechał z końcem maja.
Zdjęcia i opis znajduje się już na stronie www.tramwaje.bahn.prv.pl
Dzisiaj spojrzałem na tabliczkę znamionową i są tam tylko informacje o miejscu przeprowadzenia remontu, dacie jego wykonania (05/2008), typie wagonu oraz jego numerze bocznym.

Wagon stanowczo ładniej prezentuje się z zewnątrz, bo wewnątrz razi to, czego nie wymieniono. Głównie cały efekt psują okna. Część szyb (na szczęście tylko parę) jest porysowana, na metalowych częściach pomiędzy nimi nadal trzyma się kilkunastoletni brud, uszczelki są w niektórych miejscach pourywane. Również uchwyty przesuwania szyb przesuwnych są nie za ładne - skupiono się, aby wstawić je do każdej szyby, ale już nie na tym aby były jednakowe. Tak oto w wagonie mamy aż kilka różnych rodzajów uchwytów - plastikowe, drewniane, metalowe kuliste.
Poza tym chyba nawet nie umyto opraw lamp wewnątrz wagonu, a obecnie cały wagon wygląda na nie myty zbyt dokładnie...
Na pochwałę zasługują drzwi, które otwierają się szybko, jak w wysłużonych stopiątkach, ale jednak nie trzaskają, bo tuż przed całkowitym otwarciem spowalniają.

Sytuacji w TŚ chyba nic nie zmieni, bo wagony wyremontowane w innych miastach rozlatują się na naszych torowiskach, zaś remonty bieżące w Chorzowie nie są przeprowadzane należycie. Do tego dochodzi jeszcze problem niemycia wagonów w zajezdniach i niszczenie ich przez wandali.

Przeniosłem już ten post do odpowiedniego tematu, bo wcześniej remonty bieżące pomyliły mi się z naprawami :)

Przypomniało mi się też, że w #534 włączenie hamulców szynowych połączone jest z włączeniem dzwonka zewnętrznego :shock:

: 24 cze 2008, 23:40
autor: as chorzów
492+493 dziś połączone i jeździł na jeździe próbnej ,mamy 1 skład po remoncie, dalej w kolejce stoją 509, 639, 735, 734, 620, 425.
492 wczoraj dotarł do Batorego.

: 27 cze 2008, 21:46
autor: Peter
Jechałem dzisiaj #492+493. Skład jest bardzo ładnie odremontowany za wyjątkiem porysowanych szyb, ale to jeszcze ujdzie. Drugi wagon o ile dobrze widziałem ma zaspawane otwory reflektorów, więc będzie służył tylko jako typowa doczepa.
Te remonty w ZUR teraz po latach totalnego zastoju powinny być jeszcze zwiększone w skali roku do przynajmniej 50 sztuk, bo po prostu są konieczne. Bardzo długo musieliśmy czekać na pierwszy taki skład. :mruga:

: 28 cze 2008, 00:32
autor: luki
Peter pisze:Bardzo długo musieliśmy czekać na pierwszy taki skład.
Teraz pozostało czekać na #734+735 :drunken:

: 30 cze 2008, 23:30
autor: Peter
W #493 już się tabliczka z ZUR zaczęła odklejać. Chyba upały mają na to wpływ plus oczywiście napęd oporowy. W wagonach jest jak w piekarniku. :-P

: 05 lip 2008, 21:55
autor: luki
W wakacje do ZUR z Gliwic mają iść dwa składy. Nie wiadomo jeszcze jakie ale kol. Marbes przypuszcza że może m.in. #364+392.

: 06 lip 2008, 10:31
autor: rafalurbino18
luki pisze:W wakacje do ZUR z Gliwic mają iść dwa składy. Nie wiadomo jeszcze jakie ale kol. Marbes przypuszcza że może m.in. #364+392.
To by było fajnie. Nigdy mi ten skład jakoś się specjalnie nie podobał, więc może jak skład "wyłupków" bardziej przypadnie mi do gustu. Jako drugi mógłby pojechać #384+345.

: 07 lip 2008, 19:41
autor: Peter
#384+345 nie aż tak dawno temu był na naprawie w ZUR, ale kto wie. ;)

: 10 sie 2008, 11:23
autor: Peter
RB obecnie przechodzi wagon #627.

: 11 sie 2008, 13:37
autor: Marcin
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,263859,14.html

Na TWB pojawiło się zdjęcie #639 po RB.Okropnie rażą te srebrne obwódki reflektorów :eye: .

: 11 sie 2008, 16:03
autor: R_G
OMG nie dość że wyłupek to jeszcze srebrny, ale rdza zaraz wpieprzy :P

: 11 sie 2008, 23:14
autor: Peter
Marcin pisze:Na TWB pojawiło się zdjęcie #639 po RB.Okropnie rażą te srebrne obwódki reflektorów :eye: .
Ja bym go nazwał "okularnik". :P

Dzisiaj jechałem #509. Elegancko wygląda, tylko szkoda że nie piszą na tabliczkach jaki był to zakres remontu. Akurat w tym wypadku jest to RB, ale nie da się tego po prostu przeczytać. :(

: 12 sie 2008, 01:49
autor: Marcin
Peter pisze:Na TWB pojawiło się zdjęcie #639 po RB.Okropnie rażą te srebrne obwódki reflektorów :eye: .

Ja bym go nazwał "okularnik". :P
#262 też ma takie :) Czyli mamy dwa okularniki chyba że #271 też się liczy :)

: 14 sie 2008, 17:16
autor: memphis
Nic się nie bójcie, niedługo zamiast okrągłych wyłupków będą prostokątne, bo producent tych okrągłych zbankrutował ;)

: 14 sie 2008, 17:24
autor: rafalurbino18
Co się dzieje z gliwickim składem #655+393 ? Ostatni raz widziałem go w II połowie czerwca i do tej pory nie. Przypuszczam, że skoro do ZURu miały iść w wakacje 2 składy to może jest tam też #655+393. Niestety są tylko przypuszczenia, więc proszę o fakty.

: 14 sie 2008, 17:26
autor: memphis
rafalurbino18 pisze:Co się dzieje z gliwickim składem #655+393 ? Ostatni raz widziałem go w II połowie czerwca i do tej pory nie. Przypuszczam, że skoro do ZURu miały iść w wakacje 2 składy to może jest tam też #655+393. Niestety są tylko przypuszczenia, więc proszę o fakty.
Nie ma do w Chorzowie. Skoro nie wyjeżdża to pewnie gdzieś gnije pod płotem w Gliwicach.

: 22 paź 2008, 21:38
autor: DW
Na forum wpk "Tatra T1" napisał:
Tatra T1 z forum WPK pisze:#525 trafił do ZUR. Od poniedziałku zaczął się jego remont bieżący. A #575 również to samo.
Czyli na początku przyszłego roku wagony powinny wreszcie powrócić do ruchu (i to wyremontowane :) )
Możliwe, że z tych wozów powstanie nowy skład, gdyż #525 ma gniazda z tyłu, a #575 gniazda z przodu. Byłoby ciekawie :D

: 22 paź 2008, 22:11
autor: R_G
Ciekawie by było ale RK-1 na brak składów raczej nie narzeka :P

: 23 paź 2008, 15:35
autor: DW
Na TWB pojawiła się fotka #425 z nowymi światłami:
http://www.phototrans.eu/14,274771,0.html

Wygląda z nimi jak Melex :P http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Melex_Lodz.jpg

: 23 paź 2008, 15:40
autor: Kamil
Teraz będą takie remonty

: 23 paź 2008, 15:40
autor: ff
DW pisze:Na TWB pojawiła się fotka #425 z nowymi światłami:
http://www.phototrans.eu/14,274771,0.html
Hmm, dziwnie, ale do wszystkiego się przyzwyczaimy :D

Widać również, że 183 (137R) coraz bardziej fiolecieje ;)

: 23 paź 2008, 16:33
autor: Marcin
Nie wygląda to tak źle kwestia przyzwyczajenia ale jednak wolałem wyłupki ;).

: 23 paź 2008, 17:10
autor: R_G
No patrząc na zdjęcie trudno jest ocenić, najlepiej zobaczyć 'na żywo'. Pewnie będziemy mieli okazje w będzińskich #525, #575. Patrząc na zdjęcie taki typ świateł mi się nie podoba, z resztą podobnie jak wyłupki. Wolałbym gdyby dalej były zakładane plastikowe 'atrapy'. Ale wiadomo są gusta i guściki. Ciekawe kiedy dostawca tych kwadraciaków zbankrutuje i kiedy będziemy mieli lampy w kształcie trójkątów <lol2>

: 23 paź 2008, 17:22
autor: luki
R_G pisze:Ciekawe kiedy dostawca tych kwadraciaków zbankrutuje i kiedy będziemy mieli lampy w kształcie trójkątów
No to ja poproszę sześciokąt :mruga:

Co do tych nowych to wydają się trochę "malutkie". Może jak zobaczę na żywo to będę miał lepsze zdanie, ale na razie są "pożerane" przez migacze (może to przez zdjęcie pod takim kątem). Na chwile obecną zdecydowanie wolę wyłupki ;)

: 23 paź 2008, 17:36
autor: Peter
W sumie wydaje mi się, że lepsze to niż wyłup. Szkoda że nie ma szerszych czarnych obwódek. Robiłyby wrażenie większych. ;-)
Inna sprawa, że zdjęcie nie jest od przodu i trudno tutaj ocenić jak to się ma do całości ściany przedniej. :mruga:

EDIT

Znalazłem jeszcze te reflektory w stylu warszawskim, z tym że u nas to będzie wyglądać lepiej ze względu na to, że normalniej umiejscowiono w #425 kierunkowskazy :arrow: Foto

: 23 paź 2008, 18:21
autor: rafalurbino18
Według mnie nie wygląda to tak fatalnie. Jednak tak jak R&G pisze - trzeba zobaczyć 'na żywo'. Może już dotarł do Gliwic i wyjedzie jutro :)
Wie ktoś czy ten wagon dostał OTK-2 ?

: 23 paź 2008, 22:46
autor: Boguś
DW pisze:Możliwe, że z tych wozów powstanie nowy skład, gdyż #525 ma gniazda z tyłu, a #575 gniazda z przodu. Byłoby ciekawie
#575 ma zaślepki po gniazdach.

: 24 paź 2008, 07:25
autor: DW
Boguś pisze:
DW pisze:Możliwe, że z tych wozów powstanie nowy skład, gdyż #525 ma gniazda z tyłu, a #575 gniazda z przodu. Byłoby ciekawie
#575 ma zaślepki po gniazdach.
No faktycznie. Zapomniałem, że mu je usunęli :)
Ale zawsze można by je dorobić ;)
Chociaż na forum WPK "Tatra T1" napisał, że jednak mają wyjechać jako solówki.

: 24 paź 2008, 07:31
autor: ff
Boguś pisze:#575 ma zaślepki po gniazdach.
Ale z tego co widzę te będzińskie zaślepki są tylko tymczasowe i łatwo zdejmowalne. To tylko kółeczko blachy na czterech śrubkach (a nie tak jak kiedyś na Zawodziu przyspawywane). Na tych samych śrubkach przymocowywane jest właściwe gniazdo.

A jeszcze co do 425 to po raz pierwszy nie zostały wymienione listwy na gładkie. Może to też nowy standard.

: 05 lis 2008, 19:25
autor: Marcin
Na TWB pojawiło się zdjęcie #425 w całej okazałości.

http://www.phototrans.eu/14,278113,0.html

Jednak wolę wyłupy,chociaż kwestia przyzwyczajenia ;).

: 05 lis 2008, 19:27
autor: Peter
Kanciasty wagon i kwadratowe światełka. Pasuje. Szkoda, że nie ma szerszych czarnych obwódek tak jak już pisałem. :)

: 14 lis 2008, 19:05
autor: ff
Wagon 425 na wyprowadzoną całą instalację do ukratniania (kabel, grzybek) na tył wagonu, ale jak widać gniazda z przodu na szczęście nie zostały usunięte :)

: 24 lis 2008, 12:58
autor: rafalurbino18
Marcin pisze:Na TWB pojawiło się zdjęcie #425 w całej okazałości.

http://www.phototrans.eu/14,278113,0.html

Jednak wolę wyłupy,chociaż kwestia przyzwyczajenia ;).
Tutaj dla porównania #773.
http://www.phototrans.eu/14,282085,0.html

: 24 lis 2008, 13:01
autor: luki
rafalurbino18 pisze:Tutaj dla porównania #773.
Widzę że ocalały przednie gniazda. Swoją drogą ciekawe że je zostawili. W #425 w prawdzie też ocalały, choć wagon już od lat jeździł solo a #424 został na Zagłębiu.

: 24 lis 2008, 15:04
autor: Marcin
luki pisze:Widzę że ocalały przednie gniazda. Swoją drogą ciekawe że je zostawili.
Może po prostu nie chcą żeby przód wyglądał tak łyso bez gniazd ;).Żeby nie wyglądało to jak w warszawie :P.

: 11 gru 2008, 12:43
autor: Marcin
Dziś na trasę wyjechał wagon #767.Zdjęcie z TWB.

http://www.phototrans.eu/14,285795,0.html

: 11 gru 2008, 17:10
autor: Peter
Pisałem nawet o #767, ale rano był na 1405 ;-)

: 15 gru 2008, 20:15
autor: luki
Na stronkę wrzuciłem podesłane przez as_chorzów fotki wagonu #767.
Obrazek Obrazek

: 18 gru 2008, 21:49
autor: Boguś
Wagony #731 i #730 mają być przystosowane do jazdy solo. :!: Ostatnio Zawodzie wypożyczyło 4 składy, spieło 3 dodatkowe i rozdzieliło #699+700. Mimo tych zmian, nadal nie mają czym jeździć i jeszcze rozłączają jeden skład. Co to jest za polityka? Na głowy upadli czy co?

Aha, rozpoczęła się reanimacja #677.

Info od Tatra T1.

: 19 gru 2008, 13:05
autor: luki
Boguś pisze:Ostatnio Zawodzie wypożyczyło 4 składy
Wg. dzisiejszych doniesień to już są 3 składy.