Strona 1 z 7

Naprawy bieżące, odświeżenia

: 07 paź 2007, 16:36
autor: Peter
Przekonałem się dzisiaj, że taki temat jest bardzo potrzebny, bo jest ostatnio sporo takich napraw a nie ma za bardzo gdzie o tym pisać. :wink:

Oprócz wspominanego przez rzelfixa #776, pojawiło się zdjęcie wagonu #506 z jazdy próbnej po ZUR.
Niebawem mam nadzieję zobaczymy #420+419. Ja osobiście jechałem sobie #384+345 również po wizycie w Chorzowie i bardzo miłe wrażenie zrobił na mnie ten skład, no może prócz głośnej przetwornicy w #345. :)

: 07 paź 2007, 18:12
autor: rzelfix
Popieram ideę tego tematu.

A propos...
Ciekawi mnie, czy reflektory umieszczone w #776 mają charakter eksperymentalny, czy od teraz montowane będą w każdej "stopiątce" po lifteengu w ZURze...

: 18 paź 2007, 18:36
autor: Boguś
W #328 zostało odświeżone malowanie zakładowe i chyba usunięto mu kierunkowskazy z Żuka.

: 19 paź 2007, 13:59
autor: luki
Boguś pisze:W #328 zostało odświeżone malowanie zakładowe i chyba usunięto mu kierunkowskazy z Żuka.
Teraz na Zawodziu prace przechodzi, #329 - wrzeszcie :mruga:
Jest cały szpachlowany.

: 19 paź 2007, 18:54
autor: Peter
Boguś pisze:W #328 zostało odświeżone malowanie zakładowe i chyba usunięto mu kierunkowskazy z Żuka.
#328 dzisiaj jechałem i ma wyremontowane wózki. Wewnątrz również jest wszystko odmalowane.

: 09 gru 2007, 14:52
autor: Peter
Kolega Slavco z WPK dał linki dwóch fotek wagonu #420 :arrow: Foto 1, Foto 2

Wiadać, że oprócz wyłupienia dostał nowe siedzonka i ogrzewanie nawiewowe ( :?: ). :wink:

#420+419 to był jeden z najgorszych składów gliwickich. Jeżeli tak mają wyglądać wagony po bieżących remontach w przyszłym roku to nieźle. Byle nie te wyłupy, chyba że z czarnymi obwódkami.

Mam nadzieję, że #419 przeszedł podobne prace no i dobrze by było gdyby jednak jeździły te wagony w składzie.

: 09 gru 2007, 16:22
autor: DW
Peter pisze:Kolega Slavco z WPK dał linki dwóch fotek wagonu #420 :arrow: Foto 1, Foto 2

Wiadać, że oprócz wyłupienia dostał nowe siedzonka i ogrzewanie nawiewowe ( :?: ). :wink:

#420+419 to był jeden z najgorszych składów gliwickich. Jeżeli tak mają wyglądać wagony po bieżących remontach w przyszłym roku to nieźle. Byle nie te wyłupy, chyba że z czarnymi obwódkami.

Mam nadzieję, że #419 przeszedł podobne prace no i dobrze by było gdyby jednak jeździły te wagony w składzie.
Ogrzewanie nawiewowe raczej też jest, bo pod ostatnim siedzeniem przed drugimi drzwiami chyba widać kawałek skrzynki (która grzeje ;) ).

Ciekawe czy to się już zalicza pod remont bieżący?
Ogólnie wagon mi się podoba i mam nadzieję, że #511 i #601 powrócą do Będzina po podobnych pracach (no może poza tymi przednimi światłami, ale ewentualnie mogą być) :)

: 09 gru 2007, 20:04
autor: Boguś
Jestem mile zaskoczony tymi nowymi siedzeniami. Tylko te wyłupy :/

: 09 gru 2007, 22:10
autor: Sebastian22
ogolnie super - wygodne krzesełka takie jak montuja w Krakowie (ten bedzinski krakus tez ma takie) do szczescia brakuje nowych szyb i odswiezonego gumolitu na podlodze ale i tak jest super. Wyłupy ujda jakoś....

: 18 gru 2007, 21:14
autor: Boguś
Miałem dzisiaj przejemność zobaczyć #313+314. Skład dostał piękne malowanie zakładowe, wymienili mu tylne światła oraz pomalowali mu wózki na jasno-szaro i ku mojej uciesze ma nadal zwykły pantograf. Niestety nie wiem w jakim stanie jest podłoga w #314.

: 18 gru 2007, 21:37
autor: Peter
Uff, to żywa legenda będzie jeździć nadal. :P Ciekawe jakie ma przetwornice. :chytry:
#314 troszkę dłużej nie było, więc może przechodził jakieś większe prace.
Wózki pewnie cichutko suną i są zregenerowane. :wink:

: 23 sty 2008, 18:32
autor: Przemo
#765 miał drobny remont. Otrzymał guziki do otwierania drzwi przez pasażerów. Nakładki na koła oraz pomalowano go. Wczoraj był na poc.14

: 23 sty 2008, 18:44
autor: ff
Przemo pisze:#765 miał drobny remont. Otrzymał guziki do otwierania drzwi przez pasażerów. Nakładki na koła oraz pomalowano go. Wczoraj był na poc.14
No Właśnie też mi się wczoraj coś wydawało, że on jakiś odmalowany. Widziałem go jednak rano podczas zjazdu awaryjnego z 18-tki.

: 03 lut 2008, 16:59
autor: DW
Na początku stycznia wyjechał odmalowany wagon #524.
Dzisiaj na trasie widziałem odmalowanego #436.
Oba wagony mają teraz kremowe listwy.

Kremowe listwy ma również skład #633+634 po zdjęciu reklamy. Czyżby zaczęto malować listwy na kremowo po zdjęciu reklamy?

: 17 lut 2008, 13:49
autor: rzelfix
Na #678 odświeżono malowanie zakładowe. Dostał też nową naklejkę z numerkiem taborowym z przodu. Szkoda, że nie wymieniono także kierunkowskazów. Ale przyznam szczerze, że lekkie malowanie było mu potrzebne. Jakiś czas temu widziałem go na linii 9 z wielką plamą błota na lewej burcie.
Warto sprawdzić, czy dostał przetwornicę statyczną. :)

Zdjęcie #678 na TWB: http://phototrans.eu/2-223304.html

: 17 lut 2008, 14:02
autor: DW
rzelfix pisze:Na #678 odświeżono malowanie zakładowe. Dostał też nową naklejkę z numerkiem taborowym z przodu. Szkoda, że nie wymieniono także kierunkowskazów. Ale przyznam szczerze, że lekkie malowanie było mu potrzebne. Jakiś czas temu widziałem go na linii 9 z wielką plamą błota na lewej burcie.
Warto sprawdzić, czy dostał przetwornicę statyczną. :)

Zdjęcie #678 na TWB: http://phototrans.eu/2-223304.html
Może na odświeżenie malowania załapie się też za niedługo będziński tyrystor #740, bo od czasu modernizacji również nie był odmalowany.

: 18 lut 2008, 09:35
autor: 105Na
#678 ma odmalowane tylko czoło wozu i trochę w środku, przetwornica jak wyła tak nadal wyje, poza tym pulpit był wymieniony bo ten niebieski orginał się rozleciał...

: 18 lut 2008, 22:57
autor: tramfaj90
Szykuje się sporo remontów. Na stronie Tś w dziale zamówienia publiczne znalazłem coś takiego:Dostawa siedzeń pasażerskich do wagonów tramwajowych w ilości 36 kpl, tj. 720 sztuk. :mryellow:

: 19 lut 2008, 09:09
autor: 105Na
tramfaj90 pisze:Szykuje się sporo remontów. Na stronie Tś w dziale zamówienia publiczne znalazłem coś takiego:Dostawa siedzeń pasażerskich do wagonów tramwajowych w ilości 36 kpl, tj. 720 sztuk. :mryellow:
zobacz termin dostawy....2009 rok

: 22 lut 2008, 20:59
autor: DW
Odświeżone zostało malowanie wagonu #451. Dzisiaj (chyba) przeszedł rejestrację i po południu wyjechał na trasę. Listwy oczywiście kremowe.
W Będzinie pozostał już tylko jeden wagon z szybkami nad drzwiami (zaklejonymi folią, a nie zamalowanymi) - #515, gdyż szybki w #451 zamalowano.

Tak jak przewidywałem za niedługo odświeżony ma też zostać tyrystor #740, ale jak szybko to nastąpi nie wiem.

: 13 mar 2008, 21:41
autor: Peter
Odświeżony został skład #641+642. Zostały również wymienione drzwi na nowe i jest pięknie odmalowany z kremowymi listwami oczywiście.
Siedzenia są brązowawe a szafki WN i maszyn drzwiowych są pomalowane na taką brudną dość ciemną żółć. W każdym razie o wiele bardziej jest to intensywny kolor niż dotychczasowy bytomski kremowy. :mruga:


Wygląda to mniej więcej tak jak poniżej. :twisted:

: 13 mar 2008, 23:00
autor: R_G
DW pisze:
Peter pisze:Kolega Slavco z WPK dał linki dwóch fotek wagonu #420 :arrow: Foto 1, Foto 2

Wiadać, że oprócz wyłupienia dostał nowe siedzonka i ogrzewanie nawiewowe ( :?: ). :wink:

#420+419 to był jeden z najgorszych składów gliwickich. Jeżeli tak mają wyglądać wagony po bieżących remontach w przyszłym roku to nieźle. Byle nie te wyłupy, chyba że z czarnymi obwódkami.

Mam nadzieję, że #419 przeszedł podobne prace no i dobrze by było gdyby jednak jeździły te wagony w składzie.
Ogrzewanie nawiewowe raczej też jest, bo pod ostatnim siedzeniem przed drugimi drzwiami chyba widać kawałek skrzynki (która grzeje ;) ).

Ciekawe czy to się już zalicza pod remont bieżący?
Ogólnie wagon mi się podoba i mam nadzieję, że #511 i #601 powrócą do Będzina po podobnych pracach (no może poza tymi przednimi światłami, ale ewentualnie mogą być) :)
Wagon #601 już od jakiegoś czasu jeździ-został odmalowany, nie wiem jak z ogrzewaniem ale światła z tyłu zostały wymienione. Wagon został wyłupkiem ale bez pantografu OTK-2

: 14 mar 2008, 07:13
autor: Peter
O #601 to już chyba dużo osób wie :eye: :arrow: Foto

: 14 mar 2008, 14:16
autor: R_G
Peter pisze:O #601 to już chyba dużo osób wie
Być może tak natomiast nie znalazłem tego w tym temacie, od razu powiem że #511 też jest "odnowiona" ;) Pozdr.

: 14 mar 2008, 15:19
autor: Marcin
O #511 też już od dawna wiadomo :eye: .

: 14 mar 2008, 18:01
autor: R_G
Marcin pisze:O #511 też już od dawna wiadomo :eye: .
Tak też myślę, ale na forum znów nic nie było.

: 14 mar 2008, 20:30
autor: ff
Mika0005 pisze:Tak też myślę, ale na forum znów nic nie było.
Było, było. Z pewnością DW pisał w DPD, może coś było w temacie o ZUR, może w temacie o stanie stopiątek itd. ;)

: 14 mar 2008, 21:20
autor: R_G
Sorry, źle się wyraziłem. Nic o #511 nie było w tym temacie "Naprawy bieżące, odświeżenia" idealnie do tego się nadającym ;)

: 14 mar 2008, 21:24
autor: ff
Pozostałe jednak też się świetnie do tego nadawały :)

: 14 mar 2008, 21:32
autor: R_G
ff pisze:Pozostałe jednak też się świetnie do tego nadawały :)
Nadawały się, ale ten temat jest wprost idealny pod tego rodzaju informacje ;) Poza tym to myślę że dobrze było by kończyć ten temat (o #511 i #601-przede wszystkim o tym gdzie info o tym powinno być) i nie obciążać forum. Pozdr :D

: 14 mar 2008, 22:24
autor: DW
Mika0005 pisze:
ff pisze:Pozostałe jednak też się świetnie do tego nadawały :)
Nadawały się, ale ten temat jest wprost idealny pod tego rodzaju informacje ;) Poza tym to myślę że dobrze było by kończyć ten temat (o #511 i #601-przede wszystkim o tym gdzie info o tym powinno być) i nie obciążać forum. Pozdr :D
Rzeczywiście powinienem to tu napisać, ale na forum było za dużo tematów, w których powinna się znaleźć taka informacja i stąd akurat tutaj się nie znalazła ;)
Przy następnych naprawach napiszę o tym tutaj, żeby nie było nieporozumień :)

Jutro zredukuję ostatnie posty, aby zostały tylko informacje informujące o pracach przy #511 i #601.

: 19 kwie 2008, 13:23
autor: rzelfix
Odświeżenia od dawna potrzebował skład #773+774. Najwyraźniej się go doczekał. #773 kursuje odmalowany z kremową listwą. Ciekawe jak wnętrze i jego kultowe niebieskie krzesełka?

(dopisano 13:23)
Aha, i jeszcze jedno. Dopiero teraz zauważyłem, że wagon ma z boku (po stronie drzwi) panele reklamowe BC. Identyczne jak u #328. ;)

: 19 kwie 2008, 13:46
autor: luki
rzelfix pisze:Aha, i jeszcze jedno. Dopiero teraz zauważyłem, że wagon ma z boku (po stronie drzwi) panele reklamowe BC. Identyczne jak u #328.
Przed chwilą wspomniałem też o tym w dziale o reklamach, czyli są już trzy wagony z czymś takim na Stroszku...

: 20 kwie 2008, 20:59
autor: 105Na
rzelfix pisze:Odświeżenia od dawna potrzebował skład #773+774. Najwyraźniej się go doczekał. #773 kursuje odmalowany z kremową listwą. Ciekawe jak wnętrze i jego kultowe niebieskie krzesełka?

(dopisano 13:23)
Aha, i jeszcze jedno. Dopiero teraz zauważyłem, że wagon ma z boku (po stronie drzwi) panele reklamowe BC. Identyczne jak u #328. ;)
ten skład został wytypowany w pierwszej kolejności do modernizacji, dlatego trochę sobie przy nim odpuszczają, a ramki ma również #683

: 20 kwie 2008, 21:12
autor: DW
105Na pisze:
rzelfix pisze:Odświeżenia od dawna potrzebował skład #773+774. Najwyraźniej się go doczekał. #773 kursuje odmalowany z kremową listwą. Ciekawe jak wnętrze i jego kultowe niebieskie krzesełka?

(dopisano 13:23)
Aha, i jeszcze jedno. Dopiero teraz zauważyłem, że wagon ma z boku (po stronie drzwi) panele reklamowe BC. Identyczne jak u #328. ;)
ten skład został wytypowany w pierwszej kolejności do modernizacji, dlatego trochę sobie przy nim odpuszczają, a ramki ma również #683
Skoro ma iść do remontu to dlaczego został odmalowany? :shock:

: 21 kwie 2008, 17:51
autor: Peter
#773+774 jest w dość kiepskim stanie. Myślę, że to dobra decyzja z tym remontem. Tak to już jest, że roczniki 1989 i ogólnie z końcówki lat 80-tych się mocno sypią. :mruga:

: 04 maja 2008, 14:37
autor: Peter
#254+255 oprócz wymalowania otrzymał nowe wózki. Są wymienione obręcze.
Zlikwidowano natomiast tabliczki znamionowe w obu wagonach.

Wymieniano też obręcze w drugim wagonie składu #456+457 w ostatnim wózku.

: 31 maja 2008, 14:44
autor: Boguś
Odświeżono malowanie w solówce #692, która dodatkowo dostała nowe migacze z przodu i tylne światła. Natomiast zostawili blaszane atrapy reflektorów.

: 20 cze 2008, 18:47
autor: Boguś
Odmalowana została solówka #371, która dostała nowe migacze z przodu i tylne światła. Niestety, tak jak w przypadku #370 została pozbawiona kabla zasilającego i grzybka.

: 22 cze 2008, 19:05
autor: Boguś
Boguś pisze:Odświeżono malowanie w solówce #692, która dodatkowo dostała nowe migacze z przodu i tylne światła.
Na tym zdjęciu widać, że podobny zakres prac przeszedł również wagon #661.

: 27 cze 2008, 21:35
autor: Peter
Gdzieś Boguś pisałeś o gniazdach z przodu #687 i rzeczywiście po tej naprawie mu je zlikwidowali. :(
Do tego znowu jakieś krzywe numerki przylepiono, gdzie każda cyferka jest inną czcionką. :/

: 29 cze 2008, 14:58
autor: Boguś
Peter pisze:Gdzieś Boguś pisałeś o gniazdach z przodu #687 i rzeczywiście po tej naprawie mu je zlikwidowali. :(
Do tego znowu jakieś krzywe numerki przylepiono, gdzie każda cyferka jest inną czcionką. :/
Tu napisałem. :)

Zatem skład #688+687 przeszedł już do historii.

: 10 lip 2008, 20:35
autor: Boguś
Boguś pisze:Odświeżono malowanie w solówce #692, która dodatkowo dostała nowe migacze z przodu i tylne światła. Natomiast zostawili blaszane atrapy reflektorów.
Identyczny zakres prac przeszedł również wagon #781.

: 05 sie 2008, 20:01
autor: Peter
Odmalowano wagon #688. Ma kremowe, choć bardziej białe listwy. :mruga:
Wózki prawdopodobnie też wymieniono.

: 05 sie 2008, 20:07
autor: Karol
Peter pisze:Odmalowano wagon #688. Ma kremowe, choć bardziej białe listwy. :mruga:
Wózki prawdopodobnie też wymieniono.
Nie wiem, jaki zakres remontu przechodził 639 (na pierwszy rzut oka to samo, co spotkało 673), ale w poniedziałek był widziany świeży i pachnący farbą na terenie zajezdni RK-2 (pewnie rejestracja, bo wątpie, żeby go przenieśli).

: 07 sie 2008, 14:43
autor: Wiroos
Witam na forum :)
Karol pisze:Nie wiem, jaki zakres remontu przechodził 639 (na pierwszy rzut oka to samo, co spotkało 673), ale w poniedziałek był widziany świeży i pachnący farbą na terenie zajezdni RK-2 (pewnie rejestracja, bo wątpie, żeby go przenieśli).
We wtorek miał przetaczane obręcze na RK-2. W środę zniknął, więc prawdopodobnie pojechał już do Gliwic.

: 08 sie 2008, 19:38
autor: Peter
Szczerze mówiąc myślałem kiedyś patrząc na stan tego wagonu jeszcze przed kilkoma mniejszymi remontami, że skończy się na kasacji. ;)
Nie wiadomo na razie jaki był zakres tego remontu, ale jak ktoś z Was go złapie to sprawdźcie proszę na tabliczce. :-)

: 04 wrz 2008, 18:54
autor: Boguś
Dzisiaj, po kilkutygodniowej przerwie do ruchu liniowego powrócił wagon #728, który przechodził rejestrację. #728 przeszedł identyczny zakres prac jak inee solówki, czyli:
- nowe kierunkowskazy
- nowe atrapy reflektorów
- nowe tylne światła
- odmalowane pudło
- szeroka, gładka listwa (jeśli takowej nie posiadał)
Nie wiem jak wygląda wnętrze.

Natomiast wagon #688, który już przeszedł rejestrację, miał remontowane poszycie dachu. Obecnie już nie posiada mocowań na kabel zasilający. Została tylko nasadka na grzybek.

: 04 wrz 2008, 19:12
autor: Wiroos
#728 ma też nowe m.in. stopnie w pierwszych drzwiach. Dobrze, że to wymienili, bo aż żal było patrzeć na tą rdzę. Ogólnie spawania było co niemiara.

: 18 wrz 2008, 21:56
autor: Peter
Pierwszy wagon składu #583+584 miał robioną blachę ściany czołowej. Różni się ona teraz lekko jaśniejszym odcieniem od starego malowania. Niedawno jeszcze tworzyła się dziura pomiędzy reflektorami :arrow: Foto