: 09 sie 2008, 21:02
Ja wiem...mi się tam wyłupki podobały .Oby nie zrobili tego czegoś z kwadratowymi światłami z Warszawy,już wole te światła ze Szczecińskich 105-tek po remontach .
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu
http://fts.tramwaje.slask.pl/
Oby nie... Według mnie te światła wyglądają fatalnie.Boguś pisze:Możliwe, że następne wagony będą wyglądać tak:
Przykład
Mi również. Szczególnie podoba mi się wyłupek posiadający OTK-2 czyli #509. Jeszcze lepiej wyglądałby taki skład, gdzie właśnie oba wagony są wyłupkami, a pierwszy posiada również OTK-2.Marcin pisze:Ja wiem...mi się tam wyłupki podobały
A może po prostu tradycyjne światła rodem z późnych lat 80-tych ?Marcin pisze:Oby nie zrobili tego czegoś z kwadratowymi światłami z Warszawy,już wole te światła ze Szczecińskich 105-tek po remontach .
Nie wiem czyje są pierwsze zdjęcia #620/#639/#743, ale pozostałe to dzieła Łukasza i Dominika z niniejszego forum.Boguś pisze:Pojawiło się kilka zdjęc wagonów przebywających w ZUR.
Trochę dziwna sprawa bo #525 bynajmniej według mnie do tak bardzo zdezelowanych wozów się nie zalicza (nie liczą wypadku), z resztą on "niedawno" miał remont.Tatra T1 na forum WPK pisze:W zeszłym tygodniu wagon #525 został pozbawiony całej elektryki, poszycia. Pozostał szkielet. A co to oznacza? Wagon przejdzie RK. Będzie to już 4 wagon który przejdzie RK w ZUR. Na razie jako trzeci jest #674. Będą go jutro malować w barwy zakładowe. Szafa jest, część elektryki. Pulpit też gotowy, tylko zamontować i podpiąć. Po 20-tym listopada ma wyjechać. Jutro, jeśli się wszystko powiedzie, #773 zostanie odebrany z remontu i niebawem wyjedzie znów na linię. Co ciekawe wagon ten jest pomalowany lepszymi lakierami. 4N#83 ma już gotową blacharkę. Pomalowany jest minią (miejsca wymiany blach). Prace nad #767 w końcu posuwają się do przodu jak i w #731 i #730. Na razie blacharka.
Zwykły powypadkowy raczej to był...R_G pisze:z resztą on "niedawno" miał remont.
W "tamtych" czasach można go było go uznać za remont. Nowy przód, nowe malowanie, odmalowane wózki i część wnętrza :mryellow:luki pisze:Zwykły powypadkowy raczej to był...R_G pisze:z resztą on "niedawno" miał remont.
Tak, i pewnego dnia odpadło koło Widać słabo malowaneBoguś pisze:...odmalowane wózki...
Widać klapkę po prawej stronie.luki pisze:Ciekawe jak wygląda przód, tzn, pewnie ma kwadraciaki.
Zauważyłem że jest grzybek ale gniazd nie ma
Przyglądając się dokładnie to chyba ma schowane jedno gniazdo nowego typu ?
Tak jak #791.
Czyli o #674+673 możemy zapomnieć :/
Tatra T1 pisze:W czwartek do ZUR przyjechał wagon 105Na #716. Ma prawdopodobnie zostać poddany RK. Co ciekawe wagon ten miał 11 lat temu RK. Wydaje się to trochę bez sensu, gdyż jest jeszcze sporo wagonów, które nigdy nie miały RK. Mowa tu o wagonach jeszcze z lat 70. i 80... Może nie które z nich: #464+#465, #471'+#478', #578+#577, #579, #582, #588+#589, #593, #610, #629+#630, #699+#700, #713+#714, #719+#720, #751+#752, #755+#756, #774, #778, #783+#784, #786. Po za tym wagon #525 dostał już nowe poszycie pudła i robią teraz kanały kablowe. Przypomnijmy, że przechodzi on teraz RK. Uruchomiono wagon #674 po RK. Wagon #767 już gotów po naprawie powypadkowej. Co do reszty wagonów to prace są na etapie pożałowania... Mowa tu m. in. o #730 i #731. Na rok 2009 przewiduje się wykonać az... 15 remontów kapitalnych. Nareszcie Tramwaje doszły do wniosku, iż nie opłaca się robić RB wagonom, które w zasadzie kwalifikują się do RK. Prawdę mówiąc od RB do RK wagonów w ZUR, dzieli tylko zdjęcie całego poszycia, wypiaskowanie konstrukcji, odbudowa konstrukcji i wymiana aparatury na nową... Także nie opłacalne jest teraz robić RB dla takich wagonów.
Widze, że Stroszek pozbywa się kolejnego wagonu z możliwością spięcia w skład. Może potem pójdzie #715 i powstanie pierwszy od dawna skład po RK. Wiem marzenie ściętej głowy.DW pisze:Na forum WPK "Tatra T1" napisał, że:
Do ZUR trafił bytomski #716, który ma przejść RK.
Niektóre z nich są już nieaktualne. #700, #778, #783+784 jadą do Łodzi (niektóre nawet już pojechały). #774 powinien mieć RB tak jak #773. Natomiast #464+465 i #471+478 czeka tylko palnik. Wagony są w tak fatalnym stanie, że im już nic nie pomoże.Wydaje się to trochę bez sensu, gdyż jest jeszcze sporo wagonów, które nigdy nie miały RK. Mowa tu o wagonach jeszcze z lat 70. i 80... Może nie które z nich: #464+#465, #471'+#478', #578+#577, #579, #582, #588+#589, #593, #610, #629+#630, #699+#700, #713+#714, #719+#720, #751+#752, #755+#756, #774, #778, #783+#784, #786
Ale może uświadczymy #774+775 .105Na pisze:wóz #774 pojedzie na modernizację do Łodzi także składu 773+774 też już nie uświadczymy
Co to za polityka. Przecież tracą się składy, a w ZUR montują też te gniazdeczka i wkrótce nie tylko dzięki KZK będzie kupe solówek.105Na pisze:wóz #774 pojedzie na modernizację do Łodzi także składu 773+774 też już nie uświadczymy
Czyli w RK-1 pewnie nie uświadczymy już #571+618, #604+603, #670+669-nie dość że Zawodziu będzie brakowało składów to i Będzin nie będzie miał co posyłać-KZK pewnie zadowolone :mruga:105N pisze:773+774 też już nie uświadczymy
Tatra T1 na WPK pisze:Powrócę może znowu do tematu powyżej. Rozpoczęły się 2 tygodnie temu prace przy wagonie #677. Wypalono to co się nie nadawało do uratowania. Wypoziomowano szafę aparatury. Brakujące elementy konstrukcji szkieletu pudła uzupełniono. Przeszczepiony zostanie przód z wagonu #396. Całkiem spory to przeszczep, gdyż obejmie on długość od czoła wagonu do samego czopa skrętu, czyli jakieś ok. 3,8 metra. Prawdopodobnie uda się też uratować starą aparaturę. Pulpit może być już taki jak przy RK. Oprócz tego wagonu są na warsztacie wagony: #525, #602, #635+#636, #716. Część z nich przechodzi już, a II-ga część czeka w kolejce na RK - #635+#636. Wyremontowany wagon roboczy 83R, został przydzielony do zajezdni Gliwice. Służy tam jako pług lemieszowy. Na dzień dzisiejszy Gliwice mają... 6 wagonów roboczych (18, 83R, 91, 114R, 120 i 135R) i jedną lorkę (82R). Za to zajezdnia Stroszek tylko jeden wagon roboczy (39R) i dwie lorki (70 i 71)...
A nie czasem #375Rozpoczęły się 2 tygodnie temu prace przy wagonie #677.
...
Przeszczepiony zostanie przód z wagonu #396
Właśnie, nawet na TWB było zdjęcie.luki pisze:A nie czasem #375
A bytomski #492+493 to co?Bartek pisze:Nareszcie #635+#636 nie będzie straszył. Wychodzi na to, że będzie to pierwszy skład po RK
To nie jest RKFilip_777 pisze:A bytomski #492+493 to co?Bartek pisze:Nareszcie #635+#636 nie będzie straszył. Wychodzi na to, że będzie to pierwszy skład po RK
A czemu mają służyć te kliki ?Kuba pisze:[klik] oraz [klik]
luki pisze:A czemu mają służyć te kliki ?Kuba pisze:[klik] oraz [klik]
No bo ja nie wiem, ja tylko zacytowałem Tatrę T1, jeżeli chcesz się dowiedzieć czy nie zrobił błędy, napisz do niego ; )A nie czasem #375Rozpoczęły się 2 tygodnie temu prace przy wagonie #677.
...
Przeszczepiony zostanie przód z wagonu #396
Kliki pewnie jako potwierdzenie informacji .luki pisze:A czemu mają służyć te kliki ?
Właśnie wczoraj przeglądałem bazę taboru na WPK i zauważyłem, że #602 miał tylko jeden remont - bieżący w 1996 r. Biorąc pod uwagę to, że RK na razie nie szły wagony wyprodukowane nie wcześniej niż w 1981 r. to on nie jest w najlepszym stanie. Chociaż remont przydałby się bardziej #625, ale może jego pudło się nie nadaje...R_G pisze: Dziwi mnie wybór #602 do remontu :F Jakby nie było wagonów w gorszym stanie, chyba że wagon miał jakiś wypadek o którym nie wiem.
Po pierwsze to #636+635 po drugie to całe szczęście, że wreszcie przejdzie remont, a po trzecie niekoniecznie musi to być skład, bo mogą to być dwie solówkiBartek pisze:Nareszcie #635+#636 nie będzie straszył. Wychodzi na to, że będzie to pierwszy skład po RK :mryellow:
Oczywiście, że zostaną. Przecież to wieloletnia tradycja, nie można pomijać żadnego wagonuMarcin pisze:Mam tylko nadzieje że jak już wróci do Będzina nie zostaną na niego naklejone żadne folie przyczepione firanki itp.
Chyba że po wejściu w życie tej 15sto letniej umowy gdzie o ile dobrze pamiętam jest punkt: Estetyczny wygląd zewnętrzny i wewnętrzny wagonu, Będzin dostosuje się i przestanie upodabniać nasze tramwaje do tych ze wschodu .memphis pisze:Oczywiście, że zostaną. Przecież to wieloletnia tradycja, nie można pomijać żadnego wagonuMarcin pisze:Mam tylko nadzieje że jak już wróci do Będzina nie zostaną na niego naklejone żadne folie przyczepione firanki itp.
Nie? Kurcze, a wygląda jak po RKluki pisze:To nie jest RK
Może i wygląda ale RK to on nie miał bo zostawili porysowane szyby odświerzyli tylko wnętrze no i wydaje mi się że poprawili blacharkę.Filip_777 pisze:Nie? Kurcze, a wygląda jak po RK
Instalację elektryczną też wymieniali a na pewno w #492, bo przecież spaliła się w nim właśnie instalacja niskiego napięcia przed remontem. W każdym razie należy to traktować jako RB lub RŚ ale nie RKMarcin pisze:Może i wygląda ale RK to on nie miał bo zostawili porysowane szyby odświerzyli tylko wnętrze no i wydaje mi się że poprawili blacharkę.
No ale przecież nie napisałem, że cytuję Ciebie, tylko do dyskusji dodałem swoje zdziwienie :santa:Kuba pisze:No bo ja nie wiem, ja tylko zacytowałem Tatrę T1, jeżeli chcesz się dowiedzieć czy nie zrobił błędy, napisz do niego ; )
Żeby było Tobie łatwiej to proponuję przypatrzeć się dokładnie wagonom takim jak #791 lub #674 po RK , a następnie takim jak #492+493 czy #773. Naprawdę widać różnicęFilip_777 pisze:Nie? Kurcze, a wygląda jak po RK
Np lampki na burtach wagonów, inne szafy z aparaturą i nowe oświetlenie wewnętrzne.luki pisze:Żeby było Tobie łatwiej to proponuję przypatrzeć się dokładnie wagonom takim jak #791 lub #674 po RK , a następnie takim jak #492+493 czy #773. Naprawdę widać różnicę
Widzę że się kolegi żarty trzymająMarcin pisze:Mam tylko nadzieje że jak już wróci do Będzina nie zostaną na niego naklejone żadne folie przyczepione firanki itp
No ostatnio został zaobserwowany na zawodziańskim pociągu, z resztą sporo tych wagonów z RK-1DW pisze:Ciekawe czy po remoncie wróci do Będzina czy do Zawodzia...
Jak popatrzę na #524, albo chociaż na takie dziady jak #451, #452, czy #334 który miał mieć owy remont, ewentualnie wysłużony już po nockach na '26' wagon #501 to wzięcie według mnie w zadowalającym stanie wagonu #602 jest trochę dziwneDW pisze:Właśnie wczoraj przeglądałem bazę taboru na WPK i zauważyłem, że #602 miał tylko jeden remont - bieżący w 1996 r. Biorąc pod uwagę to, że RK na razie nie szły wagony wyprodukowane nie wcześniej niż w 1981 r. to on nie jest w najlepszym stanie. Chociaż remont przydałby się bardziej #625, ale może jego pudło się nie nadaje...R&G pisze: Dziwi mnie wybór #602 do remontu :F Jakby nie było wagonów w gorszym stanie, chyba że wagon miał jakiś wypadek o którym nie wiem.
Jeszcze "ogromność" pulpitu oraz lusterka.Marcin pisze:Np lampki na burtach wagonów, inne szafy z aparaturą i nowe oświetlenie wewnętrzne.
Ok Po prostu tak go fajnie odświeżyli i myślałem, że jest po RK A widocznie się myliłem Przepraszam za zamieszanieluki pisze:Żeby było Tobie łatwiej to proponuję przypatrzeć się dokładnie wagonom takim jak #791 lub #674 po RK , a następnie takim jak #492+493 czy #773. Naprawdę widać różnicę
Nie ma sprawy A teraz w sumie wszystkie drobne remonty zwykłe czy powypadkowe w ZUR od początku 2008 roku kończą się fajnym odświeżeniem, wymianą oświetlenia "dziobowego" oraz siedzonek, dlatego też tym nie należy się sugerować.Filip_777 pisze:Ok Po prostu tak go fajnie odświeżyli i myślałem, że jest po RK A widocznie się myliłem Przepraszam za zamieszanie
Szczerze życzę, żeby #636+635 trafił do Będzina, bo tam potrzeba teraz jak najwięcej dobrych wagonów, żeby jednak pokazać, że komunikacja tramwajowa może funkcjonować sprawniej jeżeli zadba się chociaż o stan taboru.DW pisze:Ciekawe czy po remoncie wróci do Będzina czy do Zawodzia...
Akurat #674 takich lampek nie posiadaMarcin pisze:Np lampki na burtach wagonów, inne szafy z aparaturą i nowe oświetlenie wewnętrzne.luki pisze:Żeby było Tobie łatwiej to proponuję przypatrzeć się dokładnie wagonom takim jak #791 lub #674 po RK , a następnie takim jak #492+493 czy #773. Naprawdę widać różnicę
Jak to nie , jechałem nim ostatnio na 15stce i widziałem że posiada je zaraz nad listwą .Boguś pisze:Akurat #674 takich lampek nie posiadaMarcin pisze:Np lampki na burtach wagonów, inne szafy z aparaturą i nowe oświetlenie wewnętrzne.luki pisze:Żeby było Tobie łatwiej to proponuję przypatrzeć się dokładnie wagonom takim jak #791 lub #674 po RK , a następnie takim jak #492+493 czy #773. Naprawdę widać różnicę
Lampki posiada owszem nad listwą. A Bogusiowi chyba chodziło o te górne na dachu, bo fakt takich ten wóz nie posiada. #620 też ich nie ma, jedynie z ostatnich remontów tylko #791 oraz #785 z 2005 roku.Marcin pisze:Jak to nie , jechałem nim ostatnio na 15stce i widziałem że posiada je zaraz nad listwą .Boguś pisze:Akurat #674 takich lampek nie posiadaMarcin pisze:Np lampki na burtach wagonów, inne szafy z aparaturą i nowe oświetlenie wewnętrzne.luki pisze:Żeby było Tobie łatwiej to proponuję przypatrzeć się dokładnie wagonom takim jak #791 lub #674 po RK , a następnie takim jak #492+493 czy #773. Naprawdę widać różnicę
Za nim jest 716 (chyba, innych typów nie ma).Marcin pisze:http://www.phototrans.eu/14,310647,0.html
Prace nad #602 postępują.Za nim chyba jakaś doczepa ale mogę się mylić.