Strona 5 z 6

: 30 lis 2012, 17:36
autor: mark40
adam86 pisze:No tak, nie ma to jak porównywac foto z wizualizacją.
Coś nie tak z logicznym myśleniem. Deprecjonujesz porównanie do wizualizacji, a nie wiadomo z czym sam porównujesz i piszesz, że to będą najbrzydsze wagony. Skąd możesz wysnuć taki wniosek skoro żaden wagon jeszcze nie jest gotowy i nie można ocenić/porównać do starych moderusów?
adam86 pisze:Wystarczyło po prostu zrobić wklejane szyby boczne.
Może wystarczy czarna linia okien by nie było widać czarnych uszczelek.

: 30 lis 2012, 20:53
autor: adam86
Nie uzywaj zbyt trudnych słów, których znaczenie jest ci obce. Ta wizualizacja nie ma większego związku z rezczywistością, chociażby ze względu na te drzwi nie wiadomo skąd wzięte. Porównaj sobie fotke poznańskiego moderusa z tym czymś.

: 30 lis 2012, 22:09
autor: Damian_1947
Wy na prawdę nie macie się o co kłócić?
Każdy ma inny gust, mnie i kolegom powyżej będą się podobały, Adamowi nie, proste. Nie będą wyglądały jak #535 i #788, a szyby wklejane są estetyczne ale nie praktyczne. Poza tym, obecne są tańsze w wymianie po zarysowaniu z którym mamy co dzień do czynienia, wagon z wklejanymi szybami po wymianie musi być odstawiony na minimum 24h do wyschnięcia kleju, a na to Działy Ruchu sobie nie będą chciały pozwolić.

: 01 gru 2012, 01:44
autor: Slim
Damian_1947 pisze:wagon z wklejanymi szybami po wymianie musi być odstawiony na minimum 24h do wyschnięcia kleju, a na to Działy Ruchu sobie nie będą chciały pozwolić.
12 do 60 godzin zależnie od grubości warstwy kleju.

: 01 gru 2012, 09:47
autor: DW
Adam po prostu uwielbia narzucać innym swoje zdanie nie mogąc przyjąć tego, że każdy jest inny i coś mu się podoba bardziej lub mniej.
adam86 pisze:Ta wizualizacja nie ma większego związku z rezczywistością, chociażby ze względu na te drzwi nie wiadomo skąd wzięte.
Sądzisz, że cała ta wizualizacja została stworzona tylko po to, aby wagony ładnie wyglądały tylko na obrazku? Bo tym co napisałeś wcześniej ("Przecież to będzie dokładnie to samo co już jeździ w 2 sztukach, tylko z wyswietlaczami.") podważasz nawet przedstawione malowanie...

: 01 gru 2012, 10:57
autor: mark40
adam86 pisze:Nie uzywaj zbyt trudnych słów, których znaczenie jest ci obce.
Obce? Ale komu?
Deprecjonować - (ekon.) obniżać wartość czegoś.
zmniejszać czyjeś zasługi, zwłaszcza na forum publicznym przez niesprawiedliwą ocenę i lekceważące określanie osoby, grupy osób, idei itp.
adam86 pisze:Ta wizualizacja nie ma większego związku z rezczywistością, chociażby ze względu na te drzwi nie wiadomo skąd wzięte.
Na wizualizacji to normalne drzwi od stopiatki tyle, że czerwone.

: 01 gru 2012, 17:55
autor: Damian_1947
Z zasięgniętych informacji wiem, że wagony modernizowane będą zaopatrzone w tablice i system informacji pasażerskiej firmy PIXEL. Szkoda, że nie potrafią utrzymać jednolitości, choćby nawet jeżeli chodzi o serwis, było by łatwiej, no ale ;)

: 01 gru 2012, 20:18
autor: adam86
mark40 pisze:Na wizualizacji to normalne drzwi od stopiatki tyle, że czerwone.
Ty chyba drzwi od 105Na nie widziałeś.
Damian_1947 pisze:Z zasięgniętych informacji wiem, że wagony modernizowane będą zaopatrzone w tablice i system informacji pasażerskiej firmy PIXEL. Szkoda, że nie potrafią utrzymać jednolitości, choćby nawet jeżeli chodzi o serwis, było by łatwiej, no ale ;)
Które niby? Bo na pewno nie te modernizowane w ZUR.

: 01 gru 2012, 20:38
autor: Slim
Damian_1947 pisze:Z zasięgniętych informacji wiem, że wagony modernizowane będą zaopatrzone w tablice i system informacji pasażerskiej firmy PIXEL. Szkoda, że nie potrafią utrzymać jednolitości, choćby nawet jeżeli chodzi o serwis, było by łatwiej, no ale ;)
Ja tam wyrażnie widzę, że przetarg wygrało R&G.
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... stronę.pdf

: 02 gru 2012, 00:32
autor: Damian_1947
Slim pisze:
Damian_1947 pisze:Z zasięgniętych informacji wiem, że wagony modernizowane będą zaopatrzone w tablice i system informacji pasażerskiej firmy PIXEL. Szkoda, że nie potrafią utrzymać jednolitości, choćby nawet jeżeli chodzi o serwis, było by łatwiej, no ale ;)
Ja tam wyrażnie widzę, że przetarg wygrało R&G.
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... stronę.pdf
Możliwe, że do 30-ki z ZUR-u będą R&G, a Poznań da Pixele, w każdym bądź razie to wiem od pewnej osoby z Zawodzia.

: 02 gru 2012, 21:29
autor: Boguś
Damian_1947 pisze: Nie będą wyglądały jak #535 i #788, a szyby wklejane są estetyczne ale nie praktyczne. Poza tym, obecne są tańsze w wymianie po zarysowaniu z którym mamy co dzień do czynienia, wagon z wklejanymi szybami po wymianie musi być odstawiony na minimum 24h do wyschnięcia kleju, a na to Działy Ruchu sobie nie będą chciały pozwolić.
Słaby argument. U nas nikt się nie bawi w wymianę porysowanych szyb.

: 02 gru 2012, 23:28
autor: Damian_1947
Boguś pisze:
Damian_1947 pisze: Nie będą wyglądały jak #535 i #788, a szyby wklejane są estetyczne ale nie praktyczne. Poza tym, obecne są tańsze w wymianie po zarysowaniu z którym mamy co dzień do czynienia, wagon z wklejanymi szybami po wymianie musi być odstawiony na minimum 24h do wyschnięcia kleju, a na to Działy Ruchu sobie nie będą chciały pozwolić.
Słaby argument. U nas nikt się nie bawi w wymianę porysowanych szyb.
No ok, tu się zgodzę. Ale co przy wybiciu szyby?

: 06 gru 2012, 21:12
autor: Boguś
Damian_1947 pisze:
Boguś pisze:
Damian_1947 pisze: Nie będą wyglądały jak #535 i #788, a szyby wklejane są estetyczne ale nie praktyczne. Poza tym, obecne są tańsze w wymianie po zarysowaniu z którym mamy co dzień do czynienia, wagon z wklejanymi szybami po wymianie musi być odstawiony na minimum 24h do wyschnięcia kleju, a na to Działy Ruchu sobie nie będą chciały pozwolić.
Słaby argument. U nas nikt się nie bawi w wymianę porysowanych szyb.
No ok, tu się zgodzę. Ale co przy wybiciu szyby?
Wklei się nową :)

: 07 gru 2012, 00:13
autor: Damian_1947
Boguś pisze:
Damian_1947 pisze:
Boguś pisze:
Damian_1947 pisze: Nie będą wyglądały jak #535 i #788, a szyby wklejane są estetyczne ale nie praktyczne. Poza tym, obecne są tańsze w wymianie po zarysowaniu z którym mamy co dzień do czynienia, wagon z wklejanymi szybami po wymianie musi być odstawiony na minimum 24h do wyschnięcia kleju, a na to Działy Ruchu sobie nie będą chciały pozwolić.
Słaby argument. U nas nikt się nie bawi w wymianę porysowanych szyb.
No ok, tu się zgodzę. Ale co przy wybiciu szyby?
Wklei się nową :)
No widzisz Boguś, my nie widzimy w tym problemu, a i estetyka wagonów by wzrosła, no ale niestety w Tramwajach to dość poważny problem, tak samo z drzwiami koniecznie muszącymi otwierać się do wewnątrz wozu. :|

: 07 gru 2012, 20:59
autor: adam86
Czym innym są drzwi wykładane na zewnątrz, a czym innym wklejane okna. Z tymi pierwszymi rzeczywiście może być problem przy niektórych przystankach, a to drugie jest tylko objawem dyletanctwa.

: 07 gru 2012, 21:29
autor: KZKGaPowicz
Uważam, że powinni jeden taki wagon zmodernizować z wklejanymi oknami w ramach testów. Tramwaje Śląskie zastosowały testowo oświetlenie LED wewnątrz wagonu #945, które było w tej samej cenie, co świetlówki, a więc jednak się da wprowadzać takie pilotaże.

: 07 gru 2012, 22:14
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:Uważam, że powinni jeden taki wagon zmodernizować z wklejanymi oknami w ramach testów.
Ale w TŚ kursują wagony z wklejanymi szybami.

: 03 sie 2014, 22:15
autor: KZKGaPowicz
Czy pozostałe wagony 111N przejdą remonty kapitalne po zakończeniu modernizacji torowisk?

Edycja, dnia 19.10.2014:
Pozostałe 2 składy 111N mają przejść RK, będą składami ZURków oraz otrzymają wyświetlacze; zamiast tradycyjnych pedałów będzie ręczny zadajnik jazdy (tzw. wihajster). Pierwszy, który ma przejść takie RK będzie #360+406.

: 19 paź 2014, 15:17
autor: elot360
Sezon ZURkowania rozpoczęty na nowo?

: 19 paź 2014, 15:26
autor: 105N #338
elot360 pisze:Sezon ZURkowania rozpoczęty na nowo?
Głównie chodzi tutaj o koszty, ma wyjść jak najtaniej, dlatego rezygnuje się ze zmiany czoła (w sumie na plus, bo takie RK podobają mi się najbardziej).

Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).

: 19 paź 2014, 15:55
autor: elot360
105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...

: 19 paź 2014, 17:16
autor: 105N #338
elot360 pisze:
105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.

: 19 paź 2014, 17:22
autor: elot360
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/

: 19 paź 2014, 17:42
autor: 105N #338
elot360 pisze:
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.

: 19 paź 2014, 21:08
autor: elot360
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
Ale i tak remonty stopiątek się skończą.

: 19 paź 2014, 22:27
autor: 105N #338
elot360 pisze:
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
Ale i tak remonty stopiątek się skończą.
Jeszcze parę wagonów na pewno zostanie wyremontowanych, a jeśli nie, to przyjdą jakieś z Warszawy.

: 19 paź 2014, 22:56
autor: rifi
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
Ale i tak remonty stopiątek się skończą.
Jeszcze parę wagonów na pewno zostanie wyremontowanych, a jeśli nie, to przyjdą jakieś z Warszawy.
A skąd informacja, że TŚ kupią wagony z Warszawy?

: 20 paź 2014, 12:50
autor: KZKGaPowicz
rifi pisze:
105N #338 pisze:Jeszcze parę wagonów na pewno zostanie wyremontowanych, a jeśli nie, to przyjdą jakieś z Warszawy.
A skąd informacja, że TŚ kupią wagony z Warszawy?
Kiedyś były plany, żeby sprowadzać pudła z Warszawy, ale teraz to nie wiem.
Zapomniałem jeszcze dopisać w moim poście, że te nowe składy ZURków 111N otrzymają pełne wyposażenie informacji pasażerskiej, w tym wewnętrzne i zewnętrzne zapowiedzi głosowe.

: 20 paź 2014, 13:11
autor: elot360
Będą wyglądały jak obecne #613+373, czy koncepcja jest inna?

: 20 paź 2014, 17:02
autor: 105N #338
elot360 pisze:Będą wyglądały jak obecne #613+373, czy koncepcja jest inna?
Tak, będą wyglądały jak #613+373, tylko pewnie siedzenia będą z "uskrzydlonymi" szybami kopalnianymi.

: 20 paź 2014, 17:06
autor: elot360
A skoro te przyszłe ZURki mają dostać zapowiedzi przystanków i informację pasażerską wewnętrzną/zewnętrzną etc., to czy przypadkiem #613+373 też nie powinien wpaść na wizytę do ZURu?

: 20 paź 2014, 17:15
autor: 105N #338
A po co? Na razie tego nie ma w planach, poza tym mają przecież wyświetlacze, a zapowiedzi to nie jest aż tak potrzebna rzecz.

: 21 paź 2014, 16:11
autor: KZKGaPowicz
105N #338 pisze:A po co? Na razie tego nie ma w planach, poza tym mają przecież wyświetlacze, a zapowiedzi to nie jest aż tak potrzebna rzecz.
Zobaczymy, może przyjdzie na nich pora również.

: 21 paź 2014, 22:41
autor: 105N #338
W zasadzie to ten skład i tak musi odwiedzić ZUR po to, aby naprawili problemy z jazdą.

: 21 paź 2014, 23:13
autor: Boguś
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
A które stopiątki chcesz remontować? Odliczając wszystkie modernizacje czy RK z ostatnich kilku lat, to tych stopiątek do ewentualnego remontu jest naprawdę niewiele. Wagony z lat '70 czy z początku 80-tych będą kasowane.

: 22 paź 2014, 00:03
autor: 105N #338
Boguś pisze:
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
A które stopiątki chcesz remontować? Odliczając wszystkie modernizacje czy RK z ostatnich kilku lat, to tych stopiątek do ewentualnego remontu jest naprawdę niewiele. Wagony z lat '70 czy z początku 80-tych będą kasowane.
No właśnie, te z lat 70/80-tych, brakuje wagonów, a jedyne, co się teraz słyszy to KASACJA.

: 22 paź 2014, 00:04
autor: elot360
105N #338 pisze:
Boguś pisze:
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
A które stopiątki chcesz remontować? Odliczając wszystkie modernizacje czy RK z ostatnich kilku lat, to tych stopiątek do ewentualnego remontu jest naprawdę niewiele. Wagony z lat 70 czy z początku 80- tych będą kasowane.
No właśnie, brakuje wagonów, a jedyne, co się teraz słyszy to KASACJA.
Stare się wyrzuca, a kupuje się nowe. Co robisz z gumą do żucia? Wyrzutą wyrzucasz, kupujesz nową, proste.

: 22 paź 2014, 00:07
autor: 105N #338
elot360 pisze:
105N #338 pisze:
Boguś pisze:
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:Miejmy nadzieję, że oprócz tych, doczekamy się jeszcze paru innych ZURków (normalnych, 105Na).
Ja bym raczej oczekiwał wyświetlaczy do niektórych obecnych ZURków...
To zawsze może poczekać, lepiej zrobić RK najbardziej wysłużonym wagonom i nie sugerować się wiekiem, by wagon nie był starszy niż 30 lat, bo to absurd, nie ma różnicy, czy wagon ma 20, 30 czy nawet 60 lat.
Ja niestety gdzieś wyczytałem, że po remontach unijnych na Moderusy, stare wagony nie będą już remontowane i na topie będzie zakup nowego taboru... Za jakiś czas, z tego, co kiedyś słyszałem, nawet helmuty czy sznycle wyjdą z użytku. Ciekawe, jakby wyglądały takie jako historyczne. :/
Głupota, rozumiem kupować nowe, ale stare też trzeba remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało...
Jeżeli chodzi o wycofanie, to polecą E1, bo są z nimi same problemy, pomysł, żeby je kupować rzeczywiście nie był dobry. Za te pieniądze można było zrobić RK naszym wagonom.
A które stopiątki chcesz remontować? Odliczając wszystkie modernizacje czy RK z ostatnich kilku lat, to tych stopiątek do ewentualnego remontu jest naprawdę niewiele. Wagony z lat 70 czy z początku 80- tych będą kasowane.
No właśnie, brakuje wagonów a jedyne co się teraz słyszy to KASACJA.
Stare się wyrzuca, a kupuje się nowe. Co robisz z gumą do żucia? Wyrzutą wyrzucasz, kupujesz nową, proste.
Porównanie bez sensu, już pisałem nie raz, kupować nowe, a stare remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało.

: 22 paź 2014, 08:43
autor: DW
Taki jest wymóg, gdy kupuje się nowe tramwaje, aby zastąpić nimi inne. Za zakupiony nowy 32-metrowy wagon, kasowane będą 2 stare stopiątki. Przynajmniej taką wersję słyszę już od dawna.

: 22 paź 2014, 22:18
autor: Boguś
105N #338 pisze:Porównanie bez sensu, już pisałem nie raz, kupować nowe, a stare remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało.
Remont kapitalny wagonu z lat 70-tych jest nieopłacalny.

: 22 paź 2014, 22:41
autor: 105N #338
Boguś pisze:
105N #338 pisze:Porównanie bez sensu, już pisałem nie raz, kupować nowe, a stare remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało.
Remont kapitalny wagonu z lat 70-tych jest nieopłacalny.
Możliwe, ale czy na pewno znaczenie ma wiek wagonu przy RK? Przecież przy tym remoncie wagon jest rozbierany do szkieletu i składany ponownie przy użyciu nowych części.

: 24 paź 2014, 07:08
autor: polaraxa
Panowie; każdy z Was po trochu ma rację, bo tego żal, a tamtego szkoda, jednak czasy się zmieniają i priorytety też. Z tego, co ja słyszałem, RK mają przejść tylko wagony o nr #7xx .

: 24 paź 2014, 11:30
autor: KZKGaPowicz
polaraxa pisze:Panowie; każdy z Was po trochu ma rację, bo tego żal, a tamtego szkoda, jednak czasy się zmieniają i priorytety też. Z tego, co ja słyszałem, RK mają przejść tylko wagony o nr #7xx .
Jak zostaną same wagony po RK typu #716, ZURki, "żelazka" i Moderusy, to mam nadzieję, że na przystankach nie pojawi się komunikat tego typu: "Ze względu na wyremontowane wagony i brak wagonów starego typu, wprowadza się autobusową komunikację zastępczą na linii tramwajowej nr 9." :D

: 24 paź 2014, 17:01
autor: elot360
Póki co niech zrobią te stojedenastki, by nas na chwilę obecną zaspokoić. :)
Może w przyszłości zrobią w ogóle więcej 111N. :mryellow:

: 24 paź 2014, 23:18
autor: Boguś
105N #338 pisze:
Boguś pisze:
105N #338 pisze:Porównanie bez sensu, już pisałem nie raz, kupować nowe, a stare remontować, chodzi o to, aby tych wagonów przybywało.
Remont kapitalny wagonu z lat 70-tych jest nieopłacalny.
Możliwe, ale czy na pewno znaczenie ma wiek wagonu przy RK? Przecież przy tym remoncie wagon jest rozbierany do szkieletu i składany ponownie przy użyciu nowych części.
Tylko, że pudła tych wagonów po prostu nie nadają się do remontu ze względu na znaczny stopień zużycia.

: 27 lut 2015, 19:36
autor: tramwajarze z19
W Gliwicach zniknął skład 111N #360+406, który najprawdopodobniej może przebywać w ZUR, gdyż na stronie TŚ bodajże w zakładce "Przetargi" jest przetarg na dostawę dzwi do wagonów 105Na oraz 111N.

: 02 mar 2015, 23:55
autor: luki
A krzesła z niego pałętają się we zwłokach po #266, więc chyba jest coś na rzeczy...

: 14 cze 2015, 08:13
autor: Peter
Zdjęcie remontowanego #360 z rosyjskiego portalu :arrow: Foto

: 15 cze 2015, 09:38
autor: R_G
rosyjskiego portalu
Wolność xD

: 15 cze 2015, 14:55
autor: mi4chal744
Peter pisze:Zdjęcie remontowanego #360 z rosyjskiego portalu :arrow: Foto
Ciekawie wygląda. :D